субота, 10. јун 2023.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Почетна страна > Хроника > Н1: Информер добио дозволу за емитовање ТВ програма
Хроника

Н1: Информер добио дозволу за емитовање ТВ програма

PDF Штампа Ел. пошта
среда, 24. мај 2023.

Савет РЕМ-а на данашњој седници одлучио је да предузећу “Инсајдер тим д.о.о.” које је власник листа Информер, изда дозволу за пружање медијских услуга путем кабловске и ИПТВ мреже, сазнаје Н1. То практично значи да Информер може да покрене кабловски ТВ програм.

Према нашим сазнањима, ово је била кључна тачка седнице Савет РЕМ-а на којој није било речи о захтевима са протеста Србија против насиља.

Прекршаји Кодекса новинара Србије

Према извештају Савета за штампу о поштовању Кодекса новинара Србије за дневну штампу, у периоду од 1. октобра 2022. до 31. јануара 2023. лист Информер је имао 512 прекршаја.

„Овај лист предњачи у кршењу Кодекса у политичком извештавању, првенствено из првог поглавља, које се односи на истинитост извештавања, али и одредби везаних за дискриминаторан говор и културу и етику јавне речи, а све у циљу заступања интереса власти, на штету опозиције. Такође, Информер предњачи у потпиривању међунационалне нетрпељивости (“Шиптарски зликовац сишао с ума: Курти би сад да хапси и мртве!” наслов је текста објављеног на насловној и ударним, другој и трећој страни листа 18. јануара, што је само један сликовит пример начина на који овај лист приступа новинарској професији). Информер и даље наставља да објављује лажне и тенденциозне “анкете” на другој страни листа, а значајан број прекршаја Кодекса прави и у текстовима из црне хронике и области естраде“, наводи се у последњем извештају Савета за штампу.

Ово није јединствен случај, Савет за штампу је у извештају о поштовању Кодекса новинара у дневним новинама за период од 1. јула до 31. децембра 2021. године навео да је листе Информер по насловима прекршио Кодекс 949 пута. У том извештају наводи се:

„По правилу лист извештава у интересу власти, а на штету опозиције, при чему се крше одредбе Кодекса које се тичу неоснованих оптужби, непроверених тврдњи, отвореног политичког сврставања, па и потпиривања међунационалне нетрпељивости. Информер користи изразито увредљиве речи када пише о лидерима опозиције и другим критичарима власти, али и припадницима албанског народа, или појединим политичким актерима и деловима друштва у Црној Гори. Настављена је традиција агресивних политичких кампања, као и лажних и тенденциозних “анкета” на другој страни. Учестано је и коришћење наслова чије тврдње нису подржане текстом, при чему се не избегава чак ни приписивање појединцима измишљених изјава (пример је наведен у делу извештаја који се односи на лист Ало).“

У истом извештају истиче се да Информер и значајан број прекршаја бележе на „естрадим“ странама, као и да и даље постоји проблем необележавања ПР текстова.

Лажне вести и насловне стране

Прорежимски таблоид Информер је, како су избројао портал Раскрикавање, и прошле године био несумњиви шампион манипулација на насловним странама – било их је најмање 363, дакле више од једном дневно будући да је током године изашло 306 бројева.

Како пише портал Раскрикавање година је почела разрачунавањем са лидерима опозиције, с обзиром да су Србију на пролеће очекивали избори. Могли смо да читамо текстове о „Саву ЦИА Манојловићу“ који спрема „крваве нереде“, Поношу као „НАТО кандидату“, „лажним еколозима“, „хејтерима“ и „бедницима“ из опозиције. Водећи кампању против њих, овај таблоид је често тврдио да су рекли нешто што нису – „извртање“ туђих изјава је био један од најчешћих видова манипулације прошле године у Информеру.

Крајем фебруара, Информер је отворио еру ратних манипулација сада већ добро познатом насловном страном на којој је писало „Украјина напала Русију“, а током наредних месеци овај таблоид ће писати како је Путин „згазио“ Украјину, како се десио његов „муњевити удар“ и како Украјина на коленима „моли за милост“. Слика председника Русије на насловним странама појавила се 86 пута, наводи портал Раскрикавање.

Како је рат одмицао, тако је таблоид писао о кризи са храном и енергентима, али у европским земљама: „ЕУ моли за гас“ или „Швајцарска – ко загреје стан на више од 19 степени иде у затвор“, за шта смо утврдили да је реч о чистој дезинформацији.

За око нам је запао и наслов: „Свету прети велика глад“, у чијем је наставку одмах и тврдња да „Србија има довољно хране“. Ово је, иначе, био уобичајени наратив прорежимских медија када је реч о економским последицама рата – у свету скоро па гладују, у Србији је све под контролом – о чему је Раскрикавање писало и прошле године у великој анализи о извештавању медија о руско-украјинском сукобу.

Док је у првој половини године главни негативац, као и годину дана пре тога, био Драган Ђилас чија је слика објављена најмање 32 пута у негативном контексту, од друге половине године – са погоршањем кризе на Косову – „штафету“ је преузео премијер Косова Албин Курти. Његово лице се на насловницама Информера појавило најмање 49 пута, а сваки од тих пута Информер није штедео речи – називали су га, између осталог, „темпираном бомбом“, „шиптарским олошем“ и „психопатом из Приштине“.

Извештавање о Косову пратиле су и честе најаве рата, нарочито у време када је косовска власт покушала да уведе РКС таблице. Тада је и Раскрикавање анализирало како изгледа медијско-пропагандно потпиривање ватре из Београда али и Приштине.

Реч „рат“ је управо била једна од најчешћих на насловним странама овог таблоида.

(Н1)

 

Остали чланци у рубрици

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер