петак, 03. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Опасност је сада већа него 11. септембра 2001. године

Kоментари (30) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 10 септембар 2011 13:37
Dragan
Tako je! Samo progon iz zemalja u kojima ti vajni mirni teroristi rade je pravi put zaustavljanja zla. Zao mi je sto to izgleda kao RAUSS!!! ali imate li neki drugi nacin??
Препоруке:
22
6
2 субота, 10 септембар 2011 15:12
Горан
Ми Срби смо окупирани и у Србији и ван ње. Практично ми немамо више шта да изгубимо до голих живота. Што се мене тиче, да дочекам да видим крај САД, ЕУ, НАТО-у па не жалим да умрем што рече Жика Павловић. Кад једном нестане САД, ЕУ и Нато, светом ће се проломити крик СЛОБОДЕ!
Препоруке:
39
4
3 субота, 10 септембар 2011 16:17
Aleksandar
"Све се више уверавамо у основаност упозорења Семјуела Хантингтона о цивилизацијским некомпатибилностима."

Uzasna glupost. Hantington, kao mnogi politikolozi sa Harvarda radio je za CIA sa zadatkom da smislja propagandisticke ideologome koji ce pogodovati americkom vojnom imperijalizmu, je izmislio "sukob civilizacija" u potpuno drugacijem geoplotickom trenutku.

Pozivati se na Hantingtona danas na nacin koji Trifkovic radi je absolutno primer nama nepotrebnog anti-muslimanskog rasizma. Taj rasizam odradjuje posao samo Amerikancima koji svoje pritiske na Srbe pravdaju nasim navodnim genocidnim odlikama. A u stvari, mrznja prema muslimanima (koju potura vec godinama Trifkovic) Srbima nista pozitivno ne moze da donese. Moze samo da opravda daljnje americko mrcvarenje srpskog naroda kao tkz. genocidnog--da nas dovode u red.

Kome mogu koristiti ovakve izjave ovog coveka? Samo americkom imperijalizmu, a Srbi su ZRTVE!
Препоруке:
24
26
4 субота, 10 септембар 2011 17:37
Станковић Лесковац
Сјајан коментар! Шта друго рећи?
Препоруке:
16
6
5 субота, 10 септембар 2011 22:15
covek iz loznice
tako je trifkovicu,ali sa zapadne strane nema ko da cuje.
Препоруке:
15
6
6 недеља, 11 септембар 2011 02:03
Bojan @Aleksandar
Pa dobro onda, ali kako bi ti definisao odnos Srba i islama? Sta u buducnosti ocekivati od toga i na koju stranu ici?
Препоруке:
8
3
7 недеља, 11 септембар 2011 05:03
Светислав Костић
@ Aleksandar!Да ли сте хришћанин Александар, поборник мулти-култи душтва са нагласком на ислам или сте Алија који куди аутора којег пракса управо у Европи али и другдје потврђује, ваши мотиви су небитни. Јер сасвим супротно је тачно.

Ислам нити је способан нити вољан да коегзистира са другим религијама. Јер Ислам је религија само толико, колико иде наруку исламу као једној екстремној идеологији која тамо гдје ислам преовласдава, све друге подчињава. Па чак и тамо гдје су у мањини, не одустају од циља превласти.

А пропо "Узасна глупост", како ви квалификује бризантну анализу и бриљантно дјело Семјуела Хантигтона, "Сукоб цивилизација", иде обрнутим редосљедом. Наиме да говори глупост онај који анализу достојне епохе кроз коју пролазимо у Европи и на Балкану, сматра глупошћу. Не знам како је са другим овдје, али ја сам вас "прочитао".
Препоруке:
27
7
8 недеља, 11 септембар 2011 06:35
iz Amerike 1
Slazem se da postoji velika opasnost - ali od cega? Najveca opasnost za svet dolazi od militarizovanog i agresivnog Zapada- USA kao najvece i najagresivnije vojne sile na ZALASKU. I sto se vise urusava kao ekonomsa i politicka sila sve je vise agresivna i sad koristi iskljucivo vojnu silu. A Hantigtona je neko ovde lepo okarakterisao i ne radi se tu o ratu civilizacija nego o konfliktu izmeddju onih koji imaju i hteli bi da nastave da grabe i onih koji nemaju. Bivsih imperijalnih sila i njihovih bivsih kolonijalnih podanika koji sasvim logicno dolaze na zapad u potrazi za boljim ekonomskim uslovima jer ih je neokolonializam ponovo gurnuo na dno ekonomskom plackom i ratovima. A sto se tice militantnih fanatickih muslimanskih organizacija pa i one su cedo Zapada - koliko puta treba ponoviti da je Al Qaeda BAZA PODATAKA iz koje se izvlace "voljni" placenici po potrebi poslodavaca. Broj stanovnika raste i opada u u zavisnosti od raznih faktora a nesumnjivo je bitan zivotni standard.
Препоруке:
15
5
9 недеља, 11 септембар 2011 07:05
iz Amerike 2
Zapadna Evropa je bila retko naseljena u srednjem veku jer je bila nerazvijena u odnosu na Aziju i Mediteranski pojas. Sa pomeranjem ekonomskog tezista na Atlatsku Evropu poceo je da raste standard i broj stanovnika u Zapadnoj Evropi to su istorijske cinjenice. Evropa i USA su dostiglle svoj ekonomski i natalni vrhunac 60-ih ranih 70-ih i od tada su u opadanju. Uprosceno - srednje klasa- najbrojnija dakle ono sto je bilo obelezje i nosilac ekonomije- na Zapadu je u drasticnom opadanju i zivi u velikoj neizvesnosti i sa tim u vezi je i opadanje broja stanovnika. Samo najsiromasniji i najbogati jos uvek imaju veliki natalitet: oni prvi zato sto im se moze jer su prebogati a ovi drugi da prezive ako mogu da iskoriste socijalnu pomoc koja npr. u Americi se uvecava za svako dodatno detete.Prema tome svaka analiza koja ne uzima u obzir ekonomske cinioce je manjkava jer zanemaruje stvarne problemime u kojima se 90% covecanstva nalazi.
Препоруке:
9
4
10 недеља, 11 септембар 2011 09:54
Ljubinica Istok
Brejvik je na najsuroviji nacin upozorio Norvesku i Hriscansku Evropu da progledaju i vide da je sirenje muslimanstva kroz migraciju muslimana u hriscanske zemlje ili demografski rast muslimana u hriscanskim zemljama ono sto ce hriscanske zemlje tek u buducanosti da shvate kada bude kasno . To im je zapravo Brejvik i kazao kroz svoj uzasni zlocin. Da li ce hriscanske zemlje zaista ostati slepe?
Препоруке:
12
5
11 недеља, 11 септембар 2011 14:06
Starac Milija
Naravno da je svet postao nesigurnije mesto, u tome se slažem sa Trifkovićem, samo treba reći da se svet odaljio od prava i pravednosti, i time postao nesigurnije mesto otvoreno za one koji nemaju dobre i časne namere a to bi da postignu koristeći sva sredstva uključujući i silu. Istorija nas je naučila da neredi predstavljaju uvod u rat(ove).
Препоруке:
13
1
12 недеља, 11 септембар 2011 14:29
Nikola @Svetislav Kostić
Niste razumeli suštinu Aleksandrovog komentara. Niko ne spori agresivnost Islama i neobuzdanu želju za širenjem, ali rat protiv terorizma je izmišljena kategorija i svojevrsna ideologija koja prvenstveno ima svrhu da opravda suludi američki intervencionizam. Ili ratuju protiv terorista ili nedemokratskih režima. Veliki altruisti ti amerikanci. Al kaida je njihovo čedo koje se možda malo otrglo kontroli, ali je većim delom taj sukob fingiran. Sam čuveni napad, kome je danas desetogodišnjica je pod velikim znakom pitanja. Pogledajte recimo Zeitgeist 1 i niz drugih analiza koje govore da je 11.9. delo CIAe. Nesporna je činjenica da je taj napad poslužio kao izgovor za uvođenje totalitarističkih zakona u Americi, po kojima vlast ima praktično neograničenja ovlašćenja pod izgovorom borbe protiv terorizma. Sa jedne strane se tobože bore protiv islamskog terorizma, a sa druge podržavaju S. Arabiju i Bahrein, kao najizrazitije islamske režime. Biće da su u pitanju nafta i geopolitička prevlast
Препоруке:
18
4
13 недеља, 11 септембар 2011 15:59
Anta
Tekst je tipican primer kako se zamagljuje sustina... Problem danasnjeg sveta je ideologija dominacije zapadnog , atlanskog sveta, a ne islam....iz teksta izvire tipican zapadni rasizam po kome je sirenje zapadne demokratije pozitivno, za sirenje islama negativno.... kao ona prica o urodjeniku koji definise sta je dobro i zlo....
Препоруке:
10
8
14 недеља, 11 септембар 2011 16:24
Светислав Костић
@ Nikola! Пре ће бити да сте ви тај који Александра или "Александра" читали натрашке, а код интерпретације мог текста замјенили тезе. Овдје специјално за вас један опјевани примјер заменe теза:

"Два су бора напоредо расла, Међу њима танковрха јела, То не била два брата зелена, нит међ њима танковрха јела, Већ то била два брата рођена, Међу њима сестрица Јелица.

Метафора: тврдња која је у контрадикторној супротности с неким другим чињеничним стањем које се негира, које јој противрјечи. Не бркајте јелу и Јелицу.
Препоруке:
6
6
15 недеља, 11 септембар 2011 16:41
Aleksandar
@Svetislav Kostic i ostali


Evo pomocicu vam da ne nasedate na krajnje odvratno i dosadno desnicarenje Trifkovica koji ukljucuje i anti-muslimanski rasizam koji samo pogoduje americkom imperijalizmu, a nama STETI. Protivnik Srba nije islam vec anglo-imperijalizam. Protivstav u Bosni i na Kosovu sa mulimanskim zivljem tamo nema veze sa Islamom, vec su raspad YU montirali SAD-EU-Vatikan. Ako se to ne razume necete znati ni ko vam je pravi protivnik. Lako bismo mi sa Siptarima, ali ne i sa NATO bombarderima koji su upregli par Siptara kao svoja sredstva protiv Srba. Isto je bilo i u Bosni. Ne nasedajte na Trifkovicev pro-Americki i anti-Srpski stav da je Islam problem i izvor zla. SAD su te koje su naslednik nacista u smislu vrsenja serijskih agresija--vrhunski zlocin medjunarodnog prava--na druge drzave.
Препоруке:
28
7
16 недеља, 11 септембар 2011 21:39
Kako to gospodiine Тrifkoviću?
Свуда су се десиле "спонтаме" револуције, "пубуњеници" у Либији су борци за демократију...

А ништа се не дешава у најрадикалнијој силамској земљи са нејшеријатскјимим законом-Сауди Арабији.

Како то господине, УСА у БиХ не поможе Фикрета него мрачног џиихадлију Алију?

Најгоре зло долазе из ваше земље.
Препоруке:
12
3
17 недеља, 11 септембар 2011 22:36
Peter RV@Aleksandar
Trifkovic zna sto je u modi na 'Zapadu' pa ne propusta priliku da se ukljuci hajci na Muslimane.
(sve vise lici na jednoga tipa u Americi, koji se zove Glen Beck).
Amerikanci imaju kratko pamcenje , ali i Trifkovic isto tako.
On se ne sjeca ko nas je zakrvio sa nasim Muslimanima. Ko je nudio Aliji Izatbegovicu "muslimansku drzavu u srcu Evrope"?
Zvao se Tom Lantos, americki senator, koji je bio najveci neprijatelj primirja izmedju Srba i Muslimana. Ko je onda bio onaj Voren Cimerman, koji je nagovorio Izatbegovica da pocijepa dogovor u Lisabonu, da se okonca krvoprolice u Bosni?(jer mu je tajno obecao da Mudjahedini dolaze u 'pomoc'). A da ne govorimo o organizovanju orkestra anti-srpske propagande koja se zavrsila bombardovanjem Srba.
Sad ovi isti ljudi (sa Trifkovicem) propovijedaju Srbima neki 'krstaski jihad' protiv islama, sto je postao izkljucivo njihov rat- u kojemu Srbi nemaju, ni uloge ni mjesta.
Sjetimo se samo da je 'Musliman' Gadafi bio nas iskreni prijatelj.
Препоруке:
12
3
18 недеља, 11 септембар 2011 23:24
Sredstvo
Muslimani u Evropi su sredstvo USA zarad ostvarivanja sopstvenih interesa. Rat u Bosni je najdrasticniji primer toga, a najzalosnije je sto i sami Muslimani stradaju zarad americkih interesa, isto kao i u Libiji i sl.
Препоруке:
13
2
19 понедељак, 12 септембар 2011 00:35
Светислав Костић
Злочиначка улога америчких гусара и Натоа није спорна. Али то није тема овдје. Тема су муслимани са наших простора, и то пре свега они славенских корјена, па тек онда Шиптари, које год вјере да су.

А што се тиче Ворена Цимермана који "наговорио" Алију Изетбеговића да повуће свој потпис на Кутиљеров план са кантонима, као уистину идеалном рјешењу за све, само не за америчке пшланове на Балкану као америчко предворје. На то могу само да каже да "није тешко жабу натјерати у воду". А узгред додам, да ме Peter RV Разочарао.

И на крају! Коментатор под псеудонимом "средство", објаснио једном броју неупучених у збивања код нас у БиХ и улоге управо муслимана у последњем рату, али посебно у 2. Свјетском када су били интегрални дио Павелићеве ендехазије или "констутивни" народ чији припадници у далеко већем броју од католика ступали добровољно у јединице усташких кољача, мотивисаних искључиво мржњом на Србе. Ко колегу "средство" није схватио, за тога никаква апотека нема лијека.
Препоруке:
5
3
20 понедељак, 12 септембар 2011 04:24
Зоран
Не видим проблем да онај ко се рађа, кога има више надјача оног који се мање рађа и нестаје. Поред тога, мислим да је по том питању најмање Америка у бризи. Највише је Европа. Шта да вам радим. Сећам се кад одемо на Кубу сваки Канађанин "сеца" по бар два детета, баце им роштиљ и идемо даље. Европљанин долази сам, без детета, кад види дете на плажи одушеви се. Па шта да вам радим?
Препоруке:
3
1
21 понедељак, 12 септембар 2011 04:29
Зоран
Bojan @Aleksandar


Pa dobro onda, ali kako bi ti definisao odnos Srba i islama? Sta u buducnosti ocekivati od toga i na koju stranu ici?

-------------

Иди на коју хоћеш. Ми преко наталитета нестајемо, муслимана све више.
Препоруке:
3
0
22 понедељак, 12 септембар 2011 04:35
Зоран
"Ислам нити је способан нити вољан да коегзистира са другим религијама."

А са којим религијама православље коегзистира? Зар је тако тешко видети да не коегзистира ни само са собом, него колико земаља, скоро толико аутокефалних цркава.
Препоруке:
1
5
23 понедељак, 12 септембар 2011 04:56
Зоран
"Muslimani u Evropi su sredstvo USA zarad ostvarivanja sopstvenih interesa."

Не искључујем. Али што Америка није средство тог типа? Ееее, требало би мало живети овде па видети.
Сећам се какао је скоро Меркел критиковала муслимане јер неће да се асимилују.

А ја размишљам . Прошле године дете је требало да слуша Библију у овој америчкој школи. Ја нисам одрастао у том духу, нажалост, а да се фолирам не волим, па лепо одем у Србију и питам два наша свештеника шта да радим.
Један каже нема проблема, дете може да слуша, други никако. Ја ништа друго нисам ни очекивао. Иначе библије су нам идентичне. И ми дозволимо детету да слуша, иначе сам могао директору глатко да кажем да неће и да му нађу нешто друго да попуни време. Испоставило се да су учили много паметније ствари него ја око марксизма, прве интернационале, друге, треће,...стоте,...
(Наставак следи)
Препоруке:
1
0
24 понедељак, 12 септембар 2011 04:57
Зоран
Сретну нас муслимани чије дете иде у исту школу и питају шта смо одлучили. Може, кажемо ми. А она одговара: Сад нам је лакше. Па пустили и њега.

О искуству са муслиманима код северног суседа Америке могу да причам. Нисам са њим проговорио ни 5 добрих реченица (мада верујем да је једна била кључна), кад сам се селио за САД, рекао ми је да је његова кућа увек отворена з амене и жену, а човек је старијег доба из Бангладеша.

Не треба бити искључив ни са ким, јер ствари нису цно беле, нити сиве, све су шарене, да шареније не може бити.
Препоруке:
6
0
25 понедељак, 12 септембар 2011 11:38
Ivica
ovo je potpuno pogresna i veoma opasna teroija, cisti rasizam kakvoga se ni nacisti ne bi posramili. Svijetu ne prijete niti muslimani niti krscani niti pravoslavci. Prijete mu beskrupulozni mocni krugovi koji zele da naprave svijet bogatih i mocnih 'vladara' i ostalih koji ce imati ulogu modernog roblja.

Islamski ekspanzionizam nije razlicit od ruskog ekspanzionizma od 1945 do 1991 ili americkog koji ratuje i siri se sve ove godine.
Препоруке:
4
6
26 понедељак, 12 септембар 2011 13:52
Светислав Костић
Улога америчких и НАТО ратних злочинаца није спорна. Тема су муслимани уопштено и са наших простора посебно, пре свега они славенских корјена, па тек онда Шиптари, које год вјере да су.

А што се тиче Ворена Цимермана који "наговорио" Алију Изетбеговића да повуће свој потпис на Кутиљеров план са кантонима, као уистину идеалном рјешењу за све, само не за америчке пшланове на Балкану као америчко предворје. На то могу само да каже да "није тешко жабу натјерати у воду".

И на крају! Коментатор под псеудонимом "средство" је објаснио једном броју неупучених у збивања код нас у БиХ и улоге управо муслимана у последњем рату, поготово у 2. Свјетском када су били интегрални дио Павелићеве ендехазије и са Хрватима равноправан конститутивни народ чији припадници у далеко већем броју од католика ступали добровољно у јединице усташких кољача, мотивисаних искључиво мржњом на Србе. Ко коментатора "средство" није схватио, за тога никаква апотека нема лека.
Препоруке:
2
1
27 понедељак, 12 септембар 2011 15:30
Peter RV
Светислав Костић, sa kojim se inace dosta dobro slazem, kaze da sam ga 'razocarao'. Zalim, ali mislim da je vaznije kazat sto se misli..
Ne mogu nikako da se slozim da Srpska buducnost lezi u neprekidnom neprijateljstvu sa nasim Muslimanima, i da treba da trazimo saveznike za buduce ratove sa njima (sto Trifkovic insinuira).
Muslimansko vodjstvo je bilo (i ostaje podosta) zatuceno,glupo i kratkovidno, u sto nema sumnje. Radi se o nasim Muslimanima koji ce ,prije ili poslije, morat da se priviknu na ideju da su im Srbi susjedi sa kojima se ne mogu razdvojit, umjesto da ih drze kao neprijatelje kroz srebrenicke izmisljotinje Bernarda Henri-Levija.
Zalosno je da je jedan Musliman, Moamar Gadafi, kritikovao toliko vodjstvo bosanskih Muslimana, bez ikakvoga uspjeha. Onaj koji pokusava da nas pomiri sa protivnicima (Gadafi), sigurno nam je veci prijatelj od onoga (B.H.Levija) koji nas podstrekuje da nastavljamo neprijateljstvo.
Ako ovako nastavimo zavrsicemo kao Irak.
Препоруке:
6
0
28 понедељак, 12 септембар 2011 18:14
Слободан Гвозденовић
Срђа је генијална личност и темељно образован и аналитичан.Овакви да воде српску дипломатију.
Препоруке:
3
5
29 понедељак, 12 септембар 2011 19:23
Турас
Слажем се са коментаром"Александар" али сматрам да и код Трифковића постоје чиниоци које не можемо занемарити.Муслимани на Балкану нису историски непријатељи Срба,као рецимо Шиптари.Али и једни и други су под Империским утицајем-зар ми Срби нисмо- спремни да у своме незнању"остваре" свој етнитет.Наша борба није никада била нити ће бити генерално против муслиманске вере,али против њихових и католичких фанатика-да.Бал кан је историски војни полигон западних сила и ми то неможемо да спречимо,до ново настале геополитичке констелације која би нама ишла у прилог.Више нам смета поданички дух.До тада нека нам Бог помогне.
Препоруке:
5
0
30 четвртак, 15 септембар 2011 20:00
Ivica
Ne prave djecu muslimani zato da ih 'izvoze' na zapad vec kod njih je prirastaj tradicionalno veci nego na dekadentnom i sebicnom zapadu gdje vlada individualizam.

Ti islamski imigranti ulaze u EU iz potpuno istih razloga kao i drugi gastarbajteri, pa i oni iz nasih krajeva: zbog bolje egzistencije.

Plasiti se njih a ne npr. nasih gastarbajtera samo zato sto su druge vjere je cisti rasizam i ksenofobija. Islamske nacije dosad su 'izvezle' i uzrokovale puno manje zla nego ove zapadne zemlje. Ostaje pitanje kako pomiriti drustvo razlicitih religija, ili ako ne ide onda braco Evropljani potjerajte ih, vise vam ne trebaju da vam ciste ulice koje vi ne zelite da cistite.

Sto se ne bune protiv Kineza koji isto tako sve vise naseljavaju Evropu.

Kao krscanina ponekad me stid u kakvoj to Evropi zivim
Препоруке:
2
3

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер