уторак, 16. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Ђинђићева највећа грешка

Kоментари (87) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 21 март 2021 04:40
Zoran
Kako sam ga zamisljao, tako si ga i opisao.

Ja njega vidim a i video sam ga, kao brzopletog.
Znaci inteligentan, uporan i brzoplet. To sto se ne vidi brzopletost, to je posledica inteligencije.
Препоруке:
47
147
2 недеља, 21 март 2021 05:50
Марко
масовна суђења за политички криминал СПС/ЈУЛ/СРС-у, забрана тих параполитичких формација и пресуде њиховим предводницима


Ех, да је то урађено не би био потписан Бриселски и Вашингтонски споразум, а КиМ издато од стране "предатеља Косова" и братије!!!
СПС и ЈУЛ су синоними или брендови крађе, лоповлука, отимачине, дрписања.
СРС крадикали или СНС крадикали (није шија него врат) су то исто, али уз тоталну девастацију Србије, плус уз њихове лудачке напоре да измене историју Срба и Србије - како би почетак Србије и историје био од 2012. године и доласка те болештине на власт.

Значи, рецепт је познат али смао г треба спровести у дело!
Препоруке:
65
171
3 недеља, 21 март 2021 08:53
Urke
Najveca mu je greska sto je sadio tikve sa djavolom. Ili pesnicki receno, Djindjic je moderni Faust, koji zboc ambicioznosti potpisuje pakt sa djavolom.
Препоруке:
83
29
4 недеља, 21 март 2021 09:02
Blagojević, Zrenjanin
Đinđić je bio član Nemačke obaveštajne službe BND i tražio je bombardovanje Srbije.
"Послушајмо шта је Ђинђић говорио у време НАТО бомбардовања. У интервју израелском листу „Ha'aretz“, од 3. маја 1999., он каже следеће: „Није логично да се спроведе копнена кампања и формално освајање Србије. То би довело до сукоба између НАТО-а, и Русије и Кине, и међународне кризе. Најлогичија ствар за НАТО је да настави ваздушни рат, који је врло ефикасан. Они уништавају инфраструктуру у Србији, и за 10 до 14 дана, овде ће веома тешко бити живети без гаса, струје, мостова, комуникација. Милошевић неће моћи да води рат дуже од 10 дана, или две или три недеље“ "-Mario Kalik On dakle, razmatra šta je najlogičnije za NATO pakt što govori sve ...cilj mu je rušenje režima( uz pomoć NATO-a) po svaku cenu misleći da je naše pitanje jedino tako rešivo. http://img163.imagevenue.com/img.php?image=02422_djindjic_haaretz_1999_122_509lo.jpeg
Препоруке:
172
27
5 недеља, 21 март 2021 09:10
.
. . А Ђинђићева далеко највећа грешка, са погубним последицама ..., била је што није почео са темељитим искорењивањем зла деведесетих, оличеног како у политичком систему, тако и у не малом броју индивидуа које су управљале тим системом.


A kako? Godinama unazad, 12 ili 13 godina upravo taj sistem je postavljao svoje ljude u upravu, pravosuđe, bezbjednosni sistem, policiju, vojsku i sve druge segmente države i društva. Dalje državni službenici rade na neodređeno vrijeme i nisu podložni smjenama. Čak i da se zamjeni ministar i njegov savjetnik, ostatak državne uprave ostaje isti, kako u upravi, tako i u pravosuđu, policiji, vojsci i dr. Znači sa kime i sa čime bi to Đinđić ili bilo koji drugi premijer Vlade činio , posebno uzevši u obzir da on nije imao deceniju da stvara nove strukture vlasti.
Препоруке:
30
35
6 недеља, 21 март 2021 09:14
Žika
Previše je u Srbiji Vulinovaca,JUL-ovaca i sličnih njima da bi jedan ovakav opstao.
Dosta je da se Kostić samo javio i bio već na stubu srama od svih piskarala Vučićeviće nazovi štampe i druge propagandne SNS mašinerije.
Препоруке:
39
101
7 недеља, 21 март 2021 09:39
nazivao politickog protivnika 'seljacinom',
ma ko to bio???!
pa lepo, sta je onda za cudjenje ako aktuelni 'manje 'ineligentni' nadevaju imena svojim neistomisljenicima, narikaca, ljiga, svinja...
Skinite vec jednom tu famu sa njegovog imena kao da je bio najbolji drzavnik na Planeti, zna se ko je najbolji. Najbolji je onaj ko okupi 700.000 psovaca i tapsaca.
Препоруке:
46
31
8 недеља, 21 март 2021 10:02
.
.Био сам упоран у понављању свог става о потреби да се оснују судови за политички криминал и да се спроведе лустрација. Ту тему је избегавао, а објашњење му је било да је то компликовано због Коштунице. Čuj to "sudovi za politički kriminal" a u samom Ustavu se navodi da su "Skupštinski delegati" oslobođeni krivične odgovornosti za svoje djelovanje u Narodnoj Skupštini? Dalje, za osnivanje novih sudova , posebno za "politički kriminal" u takvom odnosu "snaga u vlasti" , jer je Zoran Đinđić bio premijer koalicione Vlade , sa "rogovima u vreći", nešto slično ko sada Zdravko Krivokapić u Crnoj Gori i u takvoj poziciji nikada ne bi za tako nešto dobio podršku ni koslicionih partnera a ni javnosti, plus morao bi ići na izmjenu Ustava a za to nije imao "dovoljno vremena" a ni "ruku". Dalje nema retroaktivno krivičnog gonjenja, tako da Zoran Đinđić je bolje znao da ne može.
Препоруке:
40
26
9 недеља, 21 март 2021 10:09
-
Isključivo po mom mišljenu i ubeđenju, smatram da nije tačno da nisu uklonjeni Miloševićevi kadrovi posle petooktobarskih promena. Ko je to od onih koji su upravljali državom devedesetih ostao, ne na rukovodećim mestima, nego imao bilo kakvo mesto u vladajućim petooktobarskim strulturama.
Препоруке:
39
75
10 недеља, 21 март 2021 10:45
пензионер Цвико,
Зашто Ђинђић није имао професионалније обезбеђење већ је веровао неким "непознатим" сељачинама око себе? Тито је имао социјалистичке "професионалце" који су формално могли да обезбеђују председника и после Тита и да при том наравно прихвате друштвене промене. Али то нису учинили. Зашто није дошло до такве активности. Једна од претпоставки је тврдња да је радио за немачку обавештајну службу БНД? Нека га они обезбеђују. Чињеница је да је његов венчани кум био син једног бродовласника (Vessels), одлично је говорио српски. Кумов отац није презао од оштријег односа према својим посадама а и сарадњи са БНД-ом. Један од његових сарадника, Zürken иако цивил показивао је војничко држање. Све су то биле генерације чији су очеви своје кости оставили негде на ратиштима Европе и СССр-а. И кроз разговор са њима се осети двострука функција, итд. Дакле остаје питање да ли је између Ђинђића и БНД-а дошло до кратког споја?
Препоруке:
55
13
11 недеља, 21 март 2021 11:33
Зоро
Како оно беше, наставите да бомбардујете Србију да би демократија пре стигла
Препоруке:
100
17
12 недеља, 21 март 2021 12:07
Dragan Pik-lon
To sto je Djinjic izbegavao da zemlju ocisti od predhodnih politickih kriminalaca je metastaziralo do danas da o tome pise jedan Njujork Tajms i nemacki ugledni,nezavisni mediji.Ta nemarnost ili ako hocete naivnost Djindjica je kostala i jos uvek kosta Srbiju.Kad je video da je vrag odneo salu on je odneo pune kese drzavnih dokumenata Karli de Ponte.Sastao se sa njom u policijskoj stanici u Svajcarskoj.Jedan Premijer u obicnoj policijskoj stanici govori da on i nije dorastao za to mesto gde sedi.Izrucivanjem Milosevica je napravio nenadoknadivu stetu kredibilitetu i ugledu Srbije.Ja ne zelim da kazem da sam ja bio pristalica Milosevica,vec na protiv.No,Djindjic je trebao naci nacina da se Milosevicu sudi u zemlji.Ovako,jos uvek Tribunal(Mehanizam)razmislja-Srbi su krivi za rat to su i sami potvrdili izrucujuci Milosevica.To-''krivi'' proizvede i lazni mit ''Srebrenica'' i pritisak sa svih strana na ponistavanje Republike Srpske i otimanja KiM-je.Djindjic je pao na moralnom kodeksu....!
Препоруке:
55
82
13 недеља, 21 март 2021 12:08
Ганимед
Нисам задовољан овим што овај учени др философије збори! И страшно сам разочарат!
Па сва банда и сва мафија бившег режима одмах се прешалтала уз нову власт. Уствари, Милошевић никада не би ни пао да га мафија није издала. А опозиција, наравно, уопште није имала своју мафију! То су све биле мајке Терезе. Та немојте касти!
Каква лустрација, какви бакрачи? Зашто борбу против чистих мафијаша сводите на политичку борбу? Баш је њих много било брига за политику. Било им је, а и увек је тако, важно само да себи заграбе што више. А ви сте сви, заједно са Ђинђићем, мислили да ћете њих само једнократно да употребите за ваше прљаве послове а после са њима да обришете патос.
Е, па...
Препоруке:
65
41
14 недеља, 21 март 2021 12:13
Jovana
Inteligencija i sarm nisu dovoljne za za upravljanje jednom drzavom. Pre svega odgovornost prema celokupnom korpusu, koji ga je doveo na vlast i trazio bolju zemlju za bitisanje. Cenim g. Rakica,ali ne moze me niko ubediti, da je nesrecni Djincic zrtva,jer smo mi,koji smo od njega ocekivsli i lustraciju i likvidaciju Pinka i drugih grobara kulture, docekali samo nakaradnu privatizaciju poput secerana za 1 marku. Djindjic se okruzio lesinarima i ekonomskim magovima poput Dinkica i Vlahovica,Labusa,cija cvecka danas sedi u vladi najstrasnijeg deluzioniste Srbije. Iskreno mi je zao njegove majke i dece,ali on sam je nazalost postao zrtva svoje nedoslednosti.
Препоруке:
61
32
15 недеља, 21 март 2021 12:25
doktor
@ penzioner Cviko

Slazem se sa Vašim stavom. Djindjiceva najveca greška je u tome što je dozvolio da njegovo obezbedjenje, umesto profesionalaca iz VI uprave MUP-a, bude stranačko obezbedjenje, odnosno obezbedjenje DS. Profesionalce su zamenili amateri diskutabilne prošlosti u svakom pogledu

Једном сам покушао да му дочарам до које мере је зграда Владе необезбеђена. Прво сам видео да су људи из обезбеђења зграде једном приликом мене и једног заменика министра који је ушао у зграду са мном дочекали хладно, а одмах затим се изљубили са Драганом Томићем (Симпо, Врање), који је ушао одмах иза нас.

Ovaj deo teksta samo govori u prilog neprofesionalnosti tzv obezbedjenja. Osim toga, on nije ozbiljno shvatao dotadašnje pokušaje atentata
Препоруке:
33
21
16 недеља, 21 март 2021 12:52
пензионер Цвико
Dragan Pik-lon
No,Djindjic je trebao naci nacina da se Milosevicu sudi u zemlji.



За шта да судимо Слободану Милошевићу ?

Не нападају Србију због Милошевића већ Милошевића због Србије.
Препоруке:
134
22
17 недеља, 21 март 2021 14:10
Dragan Pik-lon-@Penzioner Cvetko
Da mu sudimo za kriminal i za politicka ubistva.Za veleizdaju(Krajina)koja je bila pod zastitom UN-ja.Kada su kolone traktora sa prognanima krenule ka Srbiji,nije ga bilo nigde.Sakrio se u misju rupu.Nije ni verbalno protestvovao protiv fasiste Tudjmana vec se sa njim domundjavao.Ceo svet i SAD-ve bi rekle-eto vidite Srbi sude Milosevicu.Nikoga vise nebi bilo briga za sam sadrzaj sudjenja.No,nas Djindjic je vise voleo da unizi Srbiju i okrivi je za rat nego da je izvuce iz diktatorskih kandzi.Zato je i potrcao da preda pune kese dokumenata sa oznakom ''drzavne tajne''.Te Tasjne nisu u srpskom arhivu vec su na jeftinoj''pijaci'' u Seveningu u Tribunalu.Zar je to bezbednost zemlje koju je pogazio Djindjic.Sta je to?Kakvim imenom biste vi ovo nazvali?
Препоруке:
44
113
18 недеља, 21 март 2021 14:59
Dragan Pik-lon-@penzioner Zvetko,
Hocete reci da nismo imali za sta suditi Milosevicu?Da je Srbija bila drzava kao sto nije,imalo je sto sta izneti pred sud protiv ovog-crnogorskog Jugoslovena.Koji je vise vodio racuna o svojim ''biznisima'' nego o polozaju ugrozenih Srba,Roma i Jugoslovena u versko gradjanskom ratu u Jugoslaviji.Siguran sam da smo mu mi sudili nebismo bili u ovakvoj situaciji u kojoj se danas nalazimo.To istovremeno znaci da bi i Djindjic bio ziv....!
Препоруке:
36
108
19 недеља, 21 март 2021 15:22
пензионер Цвико
Dragan Pik-lon-@Penzioner Cvetko
Za veleizdaju(Krajina)koja je bila pod zastitom UN-ja.


Хрватска је члан УН од 22.маја 1992.год.
https://www.koreni.rs/slobodan-milosevic-nije-izdao-srpsku-krajinu/
Препоруке:
85
12
20 недеља, 21 март 2021 15:26
Slažem se o površnosti
Svako od nas je po nekom pitanju ostrašćen i površan. Često etiketiramo ljude koji drugačije misle. Lustracija je nespojiva sa demokratijom. Sudska istraga o konkretnoj krivici i kazni je nešto drugo. Mi sa ideološkog stanovišta olako opraštamo svoj makijavelizam a osuđujemo tuđi? Politička korektnost, ali i veleizdaja, brišu razlike između pojedinih režima... Više nije teško empirijski dokazati samoubilačko svojstvo prozapadnog puta Srbije, na čijem kraju se očekuje drugačiji pojedinac, drugačija porodica, drugačija država, drugačija vera... i rusofobija. Dakle, najveća greška svakog Srbina je verovati u zapad?
Препоруке:
43
29
21 недеља, 21 март 2021 15:47
e svašta
Kome da sudi? Pa pola DOS-a je u nekom trenutku bilo u koaliciji sa SPS. Drugo, morao bi da sudi i sebi zbog toga što je pustio albanske teroriste na slobodu.
Препоруке:
60
8
22 недеља, 21 март 2021 16:07
Dragan Pik-lon
Mozete udarati crvene(negativne)poene koliko hocete ali od istinre i istorije necete moci pobeci...!
Препоруке:
26
68
23 недеља, 21 март 2021 16:26
Dragan Pik-lon-@penzioner Cviko
Izvinjavam se penzioneru Cviku sto sam ga nazvao Cvetko,omaskom-jer sam pisao komentare bez naocara.Sve drugo sto sam napisao stojim iza toga....Pozdrav.
Препоруке:
19
58
24 недеља, 21 март 2021 16:38
nikola
Ako smo ulici dali ime izdajnika i nemackog spijuna sve govori o nama kao narodu.Posle svega sto se odigralo i sta je sledece po mprogramu nama nema spasa?
Препоруке:
99
18
25 недеља, 21 март 2021 18:52
NYC
pok. Z. DJindjica sam upoznala u NYC. Tada me je jedan bgd list zamolio da budem u svojstvu izvestaca sa skupa "Davos u NYC" januar 2002 Djindjic je ostavio utisak zamisljenog coveka. Postavila sam jedno pitanje Piticu na koje je on "sa visine" odgovorio..Pitic NEma razloga da bude pun sebe a inace to je odlika pa i tup...vih ljudi. Kada ce biti odmrznuta sredstva koja pripadaju JU preduzecima i depoziti u SAD koji su zamrznuti od sankcija ?
Na pitanje je odgovorio Djelic (pomalo smesan i nadobudan) i poceo da prica o OFAC-u..kao da mi koji dugo zivimo u SAD ne znamo sta je OFac..NE nije bilo zurbe sa JU strane a posle se saznalo i zasto..
Znaci dolaze zvanicnici NEspremni da daju istinite odgovore. Djelic mi je onda objasnio da njegova pratilja na tom skupu gdjica Drecun je "glavna policajka" u Srbiji. Ona je nosila bele ruze (nikad zeni ne poklanjati bele ruze, jer belo cvece se nosi na groblje) Djelic opet slagao. Djindjic me pozvao da budem na rucku koji je u Palasu
Препоруке:
25
24
26 недеља, 21 март 2021 19:01
NYC
priredio g. Djindjic za americke zvanicnike. Tu je Djelic opet imao svoj neprofes. "bravado" o tome da se privatizacija u Srbiji NEce sprovoditi kalasnjikovima.Svasta !! to i nije bilo za zvanice da slusaju, takvu pricu. Djindjic je bio zamisljen i nije mnogo govorio. Mislim da je bivao svesniji ogranicenja, raznih uslova a i nije imao bas tim sa kojim je tebalo da radi. Mene zaista cudi posle obezbedjenja koje je imao Tito, pa verovatno i Milosevic da se o sigurnosti Djindjica NIJE vise vodilo racuna. I sramota je za nas. Meni je na neom skupu jedan americki novinar rekao "sto si tuzna, pa u Izraelu se desi da ubiju premijera";Bila sam tuzna jer mi je zao coveka, sa njeg. se politikom nisam slagala; bio je izabran i postovala sam to. Naravno kao reporter makar i za jedan dan za GJ vise iz dobrotvornih razloga, ne bi smela da iznosim svoje stavove; to bi bilo vrlo NEprofesionalno. Na zalost ministri Djelic, Pitic nisu bili dorasli funkcijama niti u stanju da predstavljaju Srb.
Препоруке:
36
25
27 недеља, 21 март 2021 21:39
Miloš Veljković
Интересантан текст господина Ракића. Колико сам разумео, поштовани господин Ракић, био је у Србији на месту саветника испред УН за реформу државне управе и као такав имао низ сусрета са председником владе у којима су расправљали о много чему (филозофија, безбедност, етика...)
Препоруке:
13
7
28 понедељак, 22 март 2021 00:17
отворене очи
Када морате да лустрирате бившу власт - то је немогућ подухват, и Ђинђић, ако тога није био потпуно свестан, сигурно је осећао у каквој се каљузи нашао.
Препоруке:
10
7
29 понедељак, 22 март 2021 01:13
Занимљиво да сећање почиње дискусијом о употреби неетичких средстава у постизању наводно етичких циљева. Свако ко иоле разуме етику зна да су то неспојиве ствари. Свако ко иоле зна историјат Ђинђића зна да је рекао "коме је до морала нека иде у цркву". Шта рећи о онима који очигледно мисле да је макијaвелизам дозвољена а и пожељна метода политичке борбе или да је револуција једини начин решавања политичких проблема? Такви не могу нажалост претендовати да држе икоме лекције из морала и историје јер сами никад ништа нису научили. Нажалост код нас је цела једна плејада оваквих европских интелектуалаца била у позицији да практикује макијaвелизам на власти. Неки су се добро окористили и користе се и дан данас, неки опекли а неки платили највишу цену. На крају међутим сви плате на овај или онај начин.
Препоруке:
32
4
30 понедељак, 22 март 2021 08:27
@Dragan Pik-lon
Милошевић је био председник Србије. На нивоу Југославије није има никакве ни војне ни политичке надлежности. Србија је ипак у тим околностима помагала Крајишнике и зато су јој биле уведене санкције које су потпуно разориле њену привреду. Народ је због снкција био без лекова, без енергената, без неопходних увозних сировина. И после тих страшних жртава које смо поднели за браћу из Крајине ми треба да читамо како смо их издали.
СРАМОТНО!
Препоруке:
24
15
31 понедељак, 22 март 2021 08:37
"Пантер"
А у чему се КОНКРЕТНО састојао "политички криминал СПС/ЈУЛ/СРС-а"?
Препоруке:
13
18
32 понедељак, 22 март 2021 10:07
Stole
Zoran Djindić i Aleksandar Vučić su dve strane iste medalje stranih interesa, gde je Điniđić bio prvi pik na draftu, a Aleksandar Vučić spavač aktiviran nakon što je Đinđić sproveo prvu fazu promene na talasu petooktobarskog entuzijazma širokih narodnih masa i potomaka poraženih u građanskom ratu 1941 - 1945. Za drugu fazu promena bilo je potrebno patriotskom retorikom objediniti gubitnike Điniđićevih promena ali i oportuniste naslednike pobednika u prethodno navedenom građanskom ratu.
Препоруке:
32
3
33 понедељак, 22 март 2021 10:34
@Dragan Pik-lon
30. маја 1992. Савет безбедности УН је донео одлуку о увођењу санкција Југославији јер ЈЕ ПОМАГАЛА прекодринске Србе током сукоба у Хрватској и Босни. То су по оштрини и свеобухватности биле најтеже казнене мере које су УН икада предузеле против неке државе.
Препоруке:
29
0
34 понедељак, 22 март 2021 11:51
Агент
.....ако смо потпуно сигурни у моралну супериорност циља, зар онда нису неморална средства дозвољена да би се дошло до тог циља?


Ако је вучић сигуран у моралну супериорност својих циљева онда је све што ради оправдано???
Препоруке:
15
4
35 понедељак, 22 март 2021 12:41
Ne pada sneg ....
Autor Rakić je lepo preneo svoja sećanja - isprazni kvazifilozofski razgovori, kafanske priče, niska jezička kultura, neprofesionalnost i Djindjića i njegovog okruženja itd, itd. I sam se našao u vladi kao ekspert za posao koji nije ni jedan dan obavljao. A koliko vidimo, Rakić je i sada na visokom položaju u državnoj službi. Da li je on svestan šta priča? Ne pada sneg da pokrije breg, već da svaka zverka otkrije svoj TRAG !!
Препоруке:
42
1
36 понедељак, 22 март 2021 15:37
сам свој
Мене је запрепастила велика сличност између Ђинђића и Вучића!
Та њихова хиперактивност (добрим, а у другом случају, већим делом) у служби медијске (само)пропаганде произвела је много површности у размишљањима, одлукама и поступцима.
Друга велика сличност огледа се у њиховој заплетености у бројне односе (такође површне) са свакојаким људима, чак им је и број кумова или "кумова" енорман.
Треће, обојица се могу препознати по готово патолошкој страсти према једној врсти коцке - "ходању по ивици жилета": оваквој или онаквој спрези са криминалцима крупног калибра?!
На несрећу, такви коцкари, коцкали су се не својом имовином, него нама - ми смо има имовина, тако су нас видели!
А кад затреба изговора - и ту су једнако спретни!
Замислите, "не може због Коштунице" (да се обрачуна са прошлим режимом), а може да избаци 45 посланика из Коштуницине странке?!
Овај други, не може да прогура Малог за градоначелника, па га постави на место министра финансија; во да чува купус?!
Препоруке:
27
1
37 понедељак, 22 март 2021 15:38
сам свој
Када се говори о Ђинђићу, никада не треба сметнути с ума текстове из НИН-а (бр.2777 од 18.марта 2004.) под заједничким насловом "Како се плету конци". Њих је приредила Мира Бехам преводећи немачке изворе, а пре свега интервју са Морицом Хунцингером (Ђинђићевим немачким пријатељом) који је направио Jirgen Elzeser za Junge Welt.
NIN се сада не може читати бесплатно, а само део тог интервјуа се може наћи на порталу Корени за бесплатно читање(koreni.net/broj37/propaganda.htm)
Препоруке:
14
1
38 понедељак, 22 март 2021 16:42
NYC
Velika su pitanja sa kojima se suocio pok. Djindjic daleko veca od filos. rasprava o opravdanju odredjenih odluka zbog moralnog aspekta; Mada, kao pojedinac tesko mi je da mogu da objasnim moralno posrnuce ljudi koji zive u Srbiji i daju legitimitet destruktivnim rezimima pocevsi od S. Milosevica/SPS-a pa sve do danas a ovo je kulminacija.
Neki ljudi ovde komentarisu da ne vide po cemu je rezim S MIlosevica bio destruktivan ?! Da li je moguce ?! Toluiko slepilo posle svih posrnuca koje je drustvo imalo
do danas ? NE gospodo !! Mnogi a tako i penz policije i vojske NEmogu da se suoce sa svojim gresk. Cesto pomislim da "elite" iz vremena sfrj su bile NEdorasle vremenu, a mnoge je pre zanimala pljacka i ostanak na vlasti..takav je i skandalozni SPS danas.
Staru drzavu su rasturili oni koji su od nje imali najvise koristi u svim delovima bivse sfrj..a strani uticaji su uvek podsticali destruktivizam, a da se to vreme do danas NIJE dovoljno analiziralo; naucilo iz tih ogromnih gresaka
Препоруке:
17
11
39 понедељак, 22 март 2021 16:45
@ пензионер Цвико
''За шта да судимо Слободану Милошевићу''

- за протраћен Зајам за Србију
- за обесмишљавање институција републике (Држава сам ја)
- за несхватање односа снага у свету и последичних одлука
- за огромну инфлацију која је уништила много породица
- за пирамидалне банке и штедионице
- за политичка убиства (Гишка, Кундак, Влада Треф...)
- за санкције Републици Српској
- за допринос појави слоја нових, ''црвених'' тајкуна
- за упропашћавање привреде много пре ''жутих''
- за куповину виле ''за џ.'' док су по нама падале бомбе
- за то што је његов син био један од главних шверцера
Препоруке:
29
16
40 понедељак, 22 март 2021 16:51
NYC
Ako se neki kao pitaju sta je to bilo lose devedesetih, treba da ih bude sramota !! Pa evo sad gledate devet godina sta je sve bilo lose ako ste bili toliko kratkovidi ili NEvoljni da vidite. Milosevic kazete je hteo da pomogne Krajini ali su Srbiji nametnute sankcije..Valjalo bi gospodo da se vratite u vreme Osme sednice i pocetka uspona S MIlosevica !! ODakle mu program.? bice da je kradja u pitanju zar ne? S MIlosevic i njegova vlast i kamarila NISU bili u stanju ni da napisu program, nisu bili u stanju da promisle program u datom momentu u istoriji. Potpuno NEsvesni medjiunarodnih odnosa, odnosa snaga u svetu..Ko je gurnuo bivsu drzavu u gradjan. rat? a to je bio dogovorni rat zar ne? Kome je trebao taj prljavi rat i sve sto je on doneo sa sobom? Onima kojima je bilo dobro verovatno NIJE bitno !! U policiju i u vojsku su usle paravojske, kriminalci, Drzava i narod opljackani na vise nacina..Milosevic je srljao, bio je ocajan kao diplomata a voleo je mnogo vlast.
Препоруке:
19
17
41 понедељак, 22 март 2021 16:57
NYC
Milosevic je omogucio bogacenje jednom broju ljudi, moralno naopakim, svercerima, lazovima i malim diktatorima, prostacima ..bilo je tu raznih. U vreme MIlosevica i kamarile pocelo je cerupanje drzavnih firmi, lukrativni poslovi i interesi su prelazili kod Miskovica, Karica, nekakvog Kostica. Odakle Z. Mitrovicu medij? cela televizija? Beko..otvarao i zatvarao preko sezdeset firmi..Hamovici, Zecevici, Zepter Jankovic i razni drugi profiteri, trgovci uticajem...bilo ih je mnogo. Prethodni kriminalci pa odjednom spec. jedinice JSo..ko je stvorio i osnazio te ljude ?? Zemunski klan? Tamo gde kriminal i mafija kolo vode NEma drzave, a nema je ni sada. Vuk Draskovic i Seselj bili su prigodna opozicija; Devedesete su velika sramota tzv elita u Srbiji u na zalost.
Gradjanisti sa njihove strane, demokratska stranka i slicni pokreti takodje..pokazalo se da su ih zanimale na prvom mestu njihove licne pozicije; Djindjic nije imao potrebnu podrsku starih struja, a ni novih..svoju politicku
Препоруке:
20
14
42 понедељак, 22 март 2021 17:05
NYC
naivnost i NEsmotrenost platin je zivotom. Na zalost. Srbija se pokazala svih ovih godina ponovo NEdorasla i polako je rasprodajom resursa uz bogacenje malog broja ljudi bliskih vlastima gradjanskog tipa a pre svega kradokratama olicenim u Demokratskoj stranci, pojedinima iz DSS, sluzbama, raznima ..stigla do ove tacke da ima najgoru mogucu vlast. Da je Srbija dozvolila da sa njom mlati jedan bezvezni radikal, Seseljev potrcko..kazu razvio manipulaciju, kontrolise medije ..NEma nista sto je neko kao AV uradio cak ni za sebe dobro ..jer ovo je srljanje u propast. Srbija je izgubila svoj dignitet i tone u mulj najgoreg. Zao mi je naroda koji mora biti zatocenik najgorih ljudi koje sada upravo gledamo..ali put ka ovom propadqanju Srbijje trasirao je upravo S Milosevic sa njegovom kamarilom cesto NEprofesionalnom, improviaatorskom cak i onda kad su imali dobre namere..a to je slucaj patriota u drzav. sluzbi..Sta to vredi kad su ostali u vrhuskama bili samo koristoljupci i moral nule.
Препоруке:
16
10
43 понедељак, 22 март 2021 17:47
...
Autor soli nama pamet a sebi corbu.
Препоруке:
18
7
44 понедељак, 22 март 2021 18:20
синиша
Има нешто врло поучно и за друге вршиоце власти, и за обичне људе и за децу што се види на примеру Ђинђића чини ми се нигде јасније и очигледније.

Његову гру8пу су чинили:
1. један што је убио жену на тротоару, али је рекао да је то по закону па није одговарао.
2. још један је убио жену санкама на тротоару, али је рекао да је она крива па није одговарао. Након тога је неке људе олешио штапом, али ни за то није одговарао.
3. један плус један оптужени за силовање
4. један је наочиглед милиона људи узео из трезора банке тону хероина па је рекао да је све то пратио новинар и да је то по закону, наравно да није одговарао
5. један је повезан са дилерима дроге и више пута је био насилан , забележиле камере, неће одговарати
6. један продаје документа са ознаком државне тајне у кафани за кеш има још ...


И то је његова екипа. Ако он ваља, шта ће са њима.

Закљулак.

НИКАД СЕ НЕ ДРУЖИТЕ И НЕ УЛАЗИТЕ У АРАНЖМАНЕ СА НИКОГОВИЋИМА !
Препоруке:
30
8
45 понедељак, 22 март 2021 19:14
NYC
Neko ko je pisao @cviku
Zaboravili ste da se devedesetih pljackalo i ubijalo po stanovima za par stotina maraka. Valja se toga setiti. U Srbiji je iz devedesetih bilo koliko NEresenih ubistava?
NEma opravdanja za ubistva novinara, sudije Simeunovica i mnogih drugih cija imena eto smo zaboravili umesto da imena svih ljudi kojih NEma njihovim porodicama popisemo i stavimo makar na net kao naopako znamenje opakog vremena i kao licnu kartu SPS-a, Radikala, SPO i svih koji su bili u takvoj vlasti..SPO cemo dugo pamtiti po korupciji..najvise vole pare, kao i pok. Mira Markovic, kao i mnogi drugi..i sad su tu negde uz tekucu vlast. Nikakvih principa NEma !! I to mora mnogo da brine sve nas koji zelimo da se Srbija izdigne iz tog mulja u kojem tavori. Mi smo nekad bili zemlja dostojanstvenih..skromih ali dobrih ljudi..sta se desilo?
Nemojte da dozvolite da Britanci I slicni sprovode trik igru..kojom namecu svoju vlast..nesto nude, pa nadju korumpirane gadove I onda njih guraju dok ovi gaze
Препоруке:
23
9
46 понедељак, 22 март 2021 20:52
Dragan Pik-Ion
svi te pitaju za sta bi ti sudio Slobodanu?
Da li je tebi poznato da su neofasisti Evrope i Klintonova Amerika izmislili stradanje siptara na Kosovu da bi polomili Srbiju? Ako ti to nije poznato niko ti ne moze pomoci!
Препоруке:
13
9
47 понедељак, 22 март 2021 21:09
Ел_Команданте
Ђинђић је увео праксу "правног неформализма" у управљању државом. Оправдавао је то "милошевићевим уставом", као да је на власт дошао револуцијом и пушком, а не преко легално расписаних избора по "милошевићевом уставу". Од тада па на даље, све власти су поштовање правног уређења државе третирале као ствар добре воље владајуће политике. Врхунац те праксе, надајмо се, јесте оличена у владавини Александра Вучића и СНС-а. У контексту демократије, највећа му је грешка што није прекинуо са праксом стварања политички подобних богаташа. Ако власт управља државом, опозицији једино остају ресурси приватног капитала. Ако је он стваран уз асистенцију владајућих политика, онда је у највећем броју случајева и завистан од власти, па самим тим и у немогућности да подржи опозицију. Зато данас имамо ситуацију да опозиционе странке немају никакве ресурсе за политичку борбу, па им једино остаје да мољакају странце да им у политичкој борби помогну. Направио је још грешака, али не могу стати у један коментар
Препоруке:
13
1
48 уторак, 23 март 2021 00:12
123
"Najveca greska".sta je to najvece a sta je malo manje ?? Losa terminologija za vrlo vaznu temu; Velika i veoma teska greska a i najveca je sto NIJE na vreme prepoznao opasnosti pre svega po svoj zivot kao coveka i porodicnog coveka.Velika i teska greska sto je birao los tim, lose saradnike i nedovoljno i NEadekvatno obezbedjenje u zemlji prepunoj mafije i kriminala ..!!
to su teske i tragicne greske. Djindjic je imao velike izazove a medju dos-ovcima je bilo svega i svacega..najmanje ocigledno ozbiljnih pravnika, strucnjaka za drzavnu upravu, ekonomista i patriota ..vreme je na zalost tako pokazalo. Nigde lustracije ..pa se stiglo do naopakog i nakaradnog rezima SNS-a i kamarile koji imaju odlike organizovanog kriminala. Zasto mislite da opozicija treba da se obraca za finansije "novim bogatasima"? kako su nastali ti novi bogatasi ? Zasto za sve ove godine NIJE reseno finansiranje politickih stranaka koje imaju clanstvo vece od 10 hiljada ?? bilo da su u skupstini ili nisu.
Препоруке:
9
1
49 уторак, 23 март 2021 01:40
@@ пензионер Цвико понедељак, 22 март 2021 15:45
"За шта да судимо Слободану Милошевићу"
Свих 11 “грехова“ које сте навели су последица санкција. Као казнена мера, санкције се и уводе једној земљи јер је разарају страшније него ратна дејства.
Узгред, пошто сте као „грех“ навели да је „за џ“ купио вилу, морам да вас подсетим да је 686.000 носилаца станарског права за „џ“ купило друштвене станове чија тржишна вредност је износила 72. милијарде немачких марака (и словима седамдесет и две милијарде) немачких марака или 36 милијарди евра.
Грађанима су практично поклоњени читави градови и насеља као Нови Београд, Јерковић, Коњарник,
Миљаковац.... али ретко ко од тих људи је захвалан Милошевићу. Не, они виде само његову вилу али не виде да је Београд пун младог света који рентира по три четири стана из откупа наслеђена од бабе, деде, неудате тетке...све заједно купљене за хиљаду или највише две хиљаде марака.
Препоруке:
12
13
50 уторак, 23 март 2021 09:37
Крум Киров
Напишем булгарски, брати Серби ме разуму:
Имам да кажа нещо на братята сърби. Ракич е пълен идиот. Милошевич и сърбите не бяха виновни, Западът искаше да овладее Балканите. Питам се: кой доставя такива пълни идиоти на високи постове, с какви цели и за чии интереси. Ако ние българи и сърби не се освободим от такива продажни личности, няма спасение за нас.
Препоруке:
18
0
51 уторак, 23 март 2021 09:48
Nenad
Đinđić je za neko drugo stoleće.
Zato neka nama Velje Nevolje,Vulina,Legije i ostale njihove družine.Pa i Čaba Der ako se uskoro vrati i njeg ćemo primiti u naše jato.
Препоруке:
4
9
52 уторак, 23 март 2021 10:51
Агент
Иако сам био саветник за државну управу, о њој смо мање причали него о стварању боље Србије генерално


А ја будала сам мислио да председник Владе и саветник за државну управу треба највише да разговарају о државној управи.
Препоруке:
15
2
53 уторак, 23 март 2021 14:21
БРУНДАЛО
Када сам био шеф Конзулата у Братислави, случајно сам се срео са Ђинђићем ( о том сисрету сам давно писа, текст објавлјен на Видовдану). Основна грешка му је била што се окружио са лошим типовима као што је Чедо, затим један бивши конобар, један Војвођанин, затим озвесни Нишлија и које каква политичка багра. Када је донио одлуку да их посмјењује изгубио је главиу. У вријеме убиства Чедо је куповао одјећу у Милану. Носачи ковчега никада нису процесуирани.
Препоруке:
18
0
54 уторак, 23 март 2021 14:22
NYC
Neko je napisao o tome kako su nosiocima stanarskih prava poklanjani stanovi jer je otkup bio minimalan. Pa cija je to bila ideja da se ljudima po tako niskim cenama poklanjaju stanovi? Milosevic "poklonio" pa NIJE to bilo njegovo; valjda je o tome kako ce se sprovesti privatizacija stanova i po kojim cenama trebalo da odlucuje posebna komisija koja bi savetovala vladu. Onda se da zakonski predlog, ide procedura i sl.
I neko ko ovde pise, pise tako--skandalozno !!
Vrednost prosecnog stana devedesetih u Beogradu je bila ...? recimo oko 40 hiljada maraka ...(686,000 x 40,000) / 2 = 13,7mld a koliko ljudi je godinama uplacivalo u stambeni fond a da nisu nikad dobili stanarsko pravo?
Znali su da od naroda ne mogu da izvuku toliki novac jer ko je imao i mogao, otkupio je stan u prvom i drugom krugu otkupa ...
U svakom slucaju takva rasprodaja stanova i stamb. fonda NEprave je samo ucinila da sada imate lose odrzavana naselja, zapustene zgrade, ocajan kvalitet stanovanja.
Препоруке:
16
9
55 уторак, 23 март 2021 17:06
Агент
Био сам упоран у понављању свог става о потреби да се оснују судови за политички криминал и да се спроведе лустрација


Био сам упоран и у инисистирању на обрачуну са криминалцима из бившег режима, чак и уз одређене ризике који би га пратили


По ком закону би се основали судови, по ком закону би се бирале судије, тужиоци и браниоци, по ком закону и за која дела би се судило и које казне би се изрицале. Да ли би закони били донети у Скупштини или би ако нема већине били наметнути као морално супериоран циљ?
Препоруке:
8
4
56 уторак, 23 март 2021 17:23
Агент за NYC
U svakom slucaju takva rasprodaja stanova i stamb. fonda NEprave je samo ucinila da sada imate lose odrzavana naselja, zapustene zgrade, ocajan kvalitet stanovanja.


Мислим да је откуп станова у време хиперинфлације обављен да би се из сламарица извукле преко потребне девизе за функционисање државе уз истовремену компензацију, инфлација сиромаши али зато на другој страни се за мали новац добија много већа вредност.

Они који су уплаћивали у стамбени фонд а нису добили стан који би могли јефтино да откупе су петооктобарским речником губитници транзиције, њих је било неупоредиво мање од добитника.

Можда би било боље да су станови остали у власништву стамбених фондова и задруга које би биле приватизоване од нпр инвеститора са Wall Street-a iz NYC-ja па да после плаћамо њима кирију као да живимо на менхетну или још боље да од истих банака узмемо кредит да би од истих банака откупили станове па да они зараде дупло?
Препоруке:
9
8
57 уторак, 23 март 2021 19:01
NYC
Komentar "agent" je maliciozan i besmislen. Pustite Wall Street banke, koliko je novca izneseno na Kipar ? Koliko je novca iznela pok. Mira Markovic sa cime je kupljen njen boravak u Moskvi..koliki su bili depoziti ? Ciji je to novac ??
Sto se tice Wall Street-a oni koji imaju obveznice Srbije, njima placate; Sta mislite za koga je radio tekuci ministar dok je bio na praksi? Milosevic je bio bankar. pa je bankar bio njeg. kum Miodrag Zecevic i sta se desilo od tog vajnog bankarstva ?? Jedno veliko nista !!
Vi bi da izvucete narodu novac iz slamarica ..?? Pa ko je imao NIJE cekao da zivi u zemlji gde je S. Milosevic vlast !! Niko normalan NE bi svoj zivot poveravao takvom hazarderu.
U hiper inflaciji su se bogatili MIlosevicevci i porodica..Od cega je nastao pink tv? Dovukao Miskovica iz Zupe ..bas je taj za beograd (lopov i dziber !!) i omogucio mu da se obogati u vreme hiper inflacije preko zakasnelih placanja za carinu..u isto vreme Milosevicevci su razvaljivali drz. firme.
Препоруке:
19
8
58 уторак, 23 март 2021 19:08
NYC
otimali poslove, ljudi su masovno ostajali bez posla i bez nade..Karici su se obogatili kako?? Pa otimacinom uz blagoslov S. Milosevica i kamarile. A posle B Karic kako saznajemo otkupio optuznice od SNS-a ..Jer to se u takvoj Srbiji kupuje i prodaje ..
Sto se tice stambenog fonda, drzava je bila duzna da postupi odgovorno i moralno. N NIJE to uradila. Kazete ima ljudi u Beogradu koji imaju vise stanova..pa porezi su sada takvi da moraju da imaju dobre stanare da bi isplatili sve obaveze..i moguce je da je takvih malo.
Odgovorni ljudi, domacini, imace zakonski okvir da moze da se iz novca Infostana odrzava stambeni fond; Na zalost svedoci smo da se ni taj novac koji nije mali za stanove u Beogradu krajnje neracionalno trosi, a sada su tu i upravnici koje. treba platiti..a vecinom NE rade nista. Sto se tice Wall Streeta ima ko ce njih da kritikuje, za takve je Srbija sitna ..oni ulazu u vece i sigurnije; a to im je sve malo i rizicno. Ali domacim tajkunima i derikozama NIJE.
Препоруке:
14
7
59 уторак, 23 март 2021 19:19
NYC
Koliko god da je bilo ljudi koji NISu dobili stanove a uplacivali, drzava je bila duzna da im izda obveznice i da ih obesteti. Neko ko je otkupio stan NE moze se smatrati dobitnikom tranzicije, zavisi koliko dugo je u tom stanu ziveo i koliko je uplacivao u stambeni fond. Prema tome nacinjena je velika NEpravda, jedna od mnogih !!
Mnoga su politicka i ekonomska zlodela pocinjena narodu od strane rezima S. Milosevica. jasno da oni koji su sluzili takav rezim to NE vide, svesno ili NEsvesno..
Ali od tada Srbija srlja, sve je siromasnija, jadnija i bednija i starija a za to ne mozemo
uvek da krivimo druge nego i sebe !!
Препоруке:
17
7
60 уторак, 23 март 2021 20:33
Jovana
NYC@ bilo je uzivanje citati vase tekstove.
Препоруке:
12
4
61 уторак, 23 март 2021 22:39
синиша @ Јована @ NYC
Кад је у питању откуп станова изгледа да не познајете добро чињенице, а не познајем их ни ја потпуно добро, али знам нешто јако важно што је вама промакло. Откуп станова је започео јјош 1990 или 1991. Први станови који су понуђени станарима на откуоп су били војни станови станови ЈНА. Дакле ЈНА је знала да напушта више од пола Југославије и својим људима је понудила станове да их откупе и да им остану станови а да се они приклоне новодолазећим властика. То се пре свега односило на Хрватску Словенију, затим БиХ, па тек онда Срију.

И прво је то војска урадила. Официри су откупљивали станове за стотињак марака или пар хиљада, а онда их продавали за стотину и одлазили где су знали од Немачке Турске до Јужне Африке.

Тек касније су тај модел преузеле и владе бивших република.

На десетине неписмених генерала удбе је добило веће станове од Милошевића, а неки и виле.
Препоруке:
6
6
62 уторак, 23 март 2021 23:32
Nina
Djindjiceva najveca greska je ta sto nije ispostovao dil sa Legijom i ostalom mafijom i nije podelio 41 milion tadasnjih DM koje je dobio od CIA za rusenje S.Milosevica.Mafija mu je pomogla da srusi Milosevica , a on pokusao da ih zavrne za deo kolaca.
Za takvu 'gresku' je platio glavom ,jer mafija nikome pare ne oprasta.
Препоруке:
12
1
63 уторак, 23 март 2021 23:52
Петер РВ
Што се мене тиче- моје мишљење о Ђинђићу није се промијенило, одкад сам га чуо да преклиње НАТО да настави бомбардовање својега народа - све докле он не дође на власт.
То се зове у мом речнику " одвратна опортунистичка псина"!
Препоруке:
13
0
64 среда, 24 март 2021 00:02
za Sinisu
NE znam sta su generali dobijali ali mislim da Vi pricate malo i napamet.
Iz licnog primera, stan mojih roditelja, prosecan 60+m2. oboje u drz. sluzbi ceo radni vek + otac ucesnik noba+ spomenica (on nije nista trazio za sebe ..i pruzio porodici i najblizima sigurnost) drzava mu je bila vaznija od zivota, generacije koje su iznele rat nisu hteli nista za sebe !!)
stanarsko pravo je dobila majka od drzavnih organa 63e god. Stan je otkupljen 90e god otac je uplatio nesto vise od 10 hiljada dol. i sada imam svu tu dokumentaciju.
NE znam za vojne stanove ali cu se raspitati. Smatram da je javnost morala znati pojedinosti otkupa stanova. Posto poznajem pojedina vojna lica, visoko obrazovani + veliki doprinos + 30+ god vojne sluzbe; daleko od toga da su bili NEpismeni..moj svekar takodje vojno lice potpuk. med. orjentacije penz. kraj osamdesetih. Svi koje poznajem iz tih vojnih stanova visoko obrazovan svet. Ovo ce morati da se precizira da ne bi lutali i pricali prazne price.
Препоруке:
4
3
65 среда, 24 март 2021 00:11
NYC
Pre vise godina u jednoj polemici g. Nebojsa Katic iz Londona mi je pomenuo da prema njihovim procenama dok je on bio finan. direktor u Energoprojektu su racunali da za prosecan stan oko 50m2+ doprinos pojedinca iz zarade iz prosecne plate i 30 god staza je bio priblizan 20% vrednosti stana; Bilo bi vazno konsulatovati profesore sa EF jer verujem da neke kalkulacije postoje.Koliko je vredeo stambeni fond kad su poceli otkupi stanova i koliko je to drzava prihodovala od privatizacije stanova iz drzavnog ili drustvenog fonda stanova? Osteceni ? Sada opljackana i posrnula drzava tesko da moze da obesteti ljude koji jos uvek zivi a koji nikad nisu dobili stanove.
To je trebalo uraditi do 2010e god. Ali NIJE uradjeno I za to je odgovorna Demokrat. stranka G17. Zato u Srbiji kad gledamo iz ove perspektive NEma reda, NEma pravila, NEma pravne drzave. Ako hocete da zadrzite ljude da vam NE beze politika se vodi skroz drugacije. Svaki covek i onaj najmanji treba da ima posao i stan.
Препоруке:
11
3
66 среда, 24 март 2021 01:21
O pokojnicima sve najbolje!
Mudrese sada izvlace zakljucke o Djindjicu! Neki ga hoce za sveca pa da oni isplivaju na povrsinu ali ne vidim da iko ima realne razloge za svetinju.
Djindjic je greska sama za sebe. Trazio je od NATO fasista da nas bombarduju zesce,
postoje snimci za njegove izjave. Ja bi zavrsio ovdje o njegovoj svetinji dobroti.
Pokoj mu dusi ali u ime sledecih generacija istorija se mora postaviti na pravo mjesto,
Djindjic je defakto izdajnik a ne srpski heroj.
Препоруке:
9
0
67 среда, 24 март 2021 01:33
NYC
NIsam znala da su u db-u imali "nepismene generale" ? pre devedesetih? Ipak proverite. Milosevic je otkupio vilu u Tolstojevoj a to je jedna od vecih vila na Dedinju porodica je skoro to nekom prodala za povecu svotu. Cak i da mislite najbolje, niste da vodite naciju jer NISTE u stanju !!..
mnogo ljudi je ostalo unesreceno zbog krutosti i kratkovidosti S. Milosevica. A tu su i "sluzbe" i njihovo mesetarenje poturanje Seselja, poturanje raznih ljudi, kriminalci u policiji, neke paramilitantne grupe, Arkan i razni drugi..sta je to bilo ?? Dogovoreni rat u koji NIJE isao sin S. Milosevica..ali su isli neciji drugi sinovi ..i duga je lista !!.A ako je istina, sramota je za Djindjica da je iz CG porucivao nesto protiv srpskog naroda, ako je istina.
"Jovana" hvaia za poz. misljenje; .mnogo toga NE znam ali ono sto znam napisala sam vise od tuge i muke da Srbija NE moze da se izvuce iz tog blata u koji se jedním delom sama ukopala zbog poltronizma, sebicluka, gluposti..
Препоруке:
13
6
68 среда, 24 март 2021 02:28
Дискретан шарм приватног власништва
Приватизација станова је била само припрема за приватизацију предузећа. Грађанима се допало да постану власници станова у пуном смислу речи, да их продају, рентирају, остављају у наследство деци...
А онда се кренуло са причом о радничком акционарству.
Само запослени у непосредној производњи требало је да постану акционари, дакле власници предузећа која су дотле била друштвена. И та идеја се допала радницима, да они буду власници, рентијери који живе од дивиденди.
Друштвена својина је укинута, распарчана на акције које су радници продавали "пословним људима" или су их "пословни људи" разним берзанским махинацијама присвајали и тако стварали своје пословне империје.И сада смо ту где смо.
Питање:зашто се радници самоуправљачи нису побунили против приватизације друштвене својине?
Препоруке:
5
0
69 среда, 24 март 2021 10:21
NYC
Tema privatnog vlasnistva i razumevanja istog u jednoj sfrj ili uze, u Srbiji NIJE ni pazljivo analizirana, niti se kasnije proces privatizacije odvijao na pregledan i odgovoran nacin. Jos u vreme mog studiranja ekonomije sredina osamdesetih, bilo je jasno da NEdefinisana drust. svojina je vise konfuzija nego sto je sredstvo, osnova za razvoj. Mnogo je toga konfuznog i dan danas ..cim ni ovo oko stambenog fonda NIJE bilo jasno. Od pedesetih god. 20v. u JU, imali ste kupovinu stanova na kredit; Imali ste vlasnistvo stanova oduvek; Privatizacija stanova koji su bili drust. vlasnistvo je bila losa i problemat.. Sto se tice akcionarstva o tome prosecan covek u Srbiji malo zna i pre 30 god, pa ni sada. Vlasnistvo i prodaja akcija koja se odvija u Srbiji NIJE trziste.
Berza u Beogradu Nema sva obelezja trzista. Pljacka i otimacina iz drzavnih preduzeca NEma veze sa privatizacijom ili ima indirektno. Mnogi NE znaju da su drzavne firme pogotovu one koje su imale kancelarije u inostr.
Препоруке:
12
3
70 среда, 24 март 2021 10:32
NYC nastavak
Firme sa kancelarijama u inostranstvu su u to vreme, 90e, dobro se secam, bile preregistrovane kao nazovi "holding" pa su matice osnivaci firmi po inostran., postale "vlasnici" firmi koje su ih osnovale. Glupost i absurd ! A sto je omogucilo da ljudi koji su radili za domace firme po svetu u odredjenom momentu (sankcije) upravljaju racunima firmi matica i da postepeno poslove i novac prebace na svoje privatne racune= pljacka, kriminal !! ako je radjeno radi izbegavanja sankcija onda je trebalo sredstva i kapital vratiti maticnim firmama kada su sankcije prosle - fin. comp.NIJE se desilo. Miskovic je otimao poslove Genexa, Karici oteli poslove Inexa--duga je lista tih otimanja i "preuzimanja"..I dobili ste nove "investitore" koji su posle otkupljivali firme po Srbiji. Mnogo je NEpocinstava direktora i raznih iz doba Milosevica. Sto se tice fondova za Peti okt, Montgomery koji je i dalje prisutan u Srb. je finans. Otpor, i nije tu bio samo on vec Ilic,Covic, vi znate bolje.
Препоруке:
10
3
71 среда, 24 март 2021 10:37
синиша @ за синишу
ИЗгледа да ви и ја имамо сличан породични амбијент и сличне породичне прилике. Већина, ако не и скоро сви пријатељи мога оца су били војни стручњаци светског реномеа. Дакле конструктори и истраживачи из војно - техничког института, авио индустрије, затим историјски институт, да не говорим о лекарима, не само са ВМА него и епидемиолози и слично.

ОНи ни у једној варијанти нису неписмени и нису неспособни.

Мислим на генерале као на пример Оро, који није имао основну школу, а био је начелник КОС-а, мислим на Јанкулића, мислим на Хрустановића. Затим најлошији официри ЈНА као на пример Перишић, ко је год радио са њим зна да је био најгори официр, сви су добили генералске виле. Кукањац чим је побегао из Сарајева препуштајући и народ и војску на милост и немилост организопваној војној сили је улетео у вилу од двеста педесет квадрата.
Препоруке:
4
0
72 среда, 24 март 2021 10:48
синиша @ за синишу 2
Да не буде да ценим само докторе наука. Отац мог друга Микија је био авио механичар, дакле мајстор, са средњом стручном спремом, и његова удовица је откупила стан од 49 квадрата непосредно пред рат, а он је био мајстор таквог калибра да би кад би од ЈНА тражили механичара који ће да одржава председничке авионе и то не једног председника у свету слали њега. Пола радног века је провео ремонтујући председничке авионе несврстаних земаља. Разних.

Такви људи су имали и данас имају моје дубоко поштовоње. Говорим о гамади као што је био Васиљевић, Димитријевић, Тус, Граховац, неписмени неспособни идиоти.
Препоруке:
4
0
73 среда, 24 март 2021 11:41
doktor
U pravu ste, Siniša. Ja znam kvalitet doktora sa ORL klinike VMA i Instituta za toksikologiju. Bili su prvi u SFRJ. Sve što su dobili su itekako zaslužili

Problem nije ležao u tzv 'neborbenim' generalima [pozadinskih službi], već onima koji je trebalo da vode vojsku tokom ratnih dejstava: Kadijević, Adzić, Perišić, Kukanjac, Mamula [nije bio u akt službi, ali je ostao itekako uticajan], gen Avramović zvani 'ledeni' itd., itd. Spisak je dug. Kada je zatrebalo, nigde ih nije bilo. Uz njih, naravno, i prebezi, kao sto su Špegelj, Tus i Domazet, Imre Agotić, da ne govorim o kasnijem preletu pilota Hrvata sa svojim avionima, a što je KOS morao da spreči posle prvog dogadjaja, ili predvidi, pa ne dozvoli da se to uopšte ostvari.
Препоруке:
5
0
74 среда, 24 март 2021 12:04
U odgovoru za S.
Jeste slicna sredina.Stari kadar koji je izasao iz rata II, dobrim delom, za njih je drzava bila sve i svja i nisu hteli nista za sebe--sada su svi pokojni. Nadam se da vojska moze da zadrzi solidan kadar jer je to preko potrebno da bi drzava opstala.
Ako NEmate solidnu policiju i vojsku koja se mudro vodi u smutnim vremenima..NE moze Srbija da opstane--bice ovako kako je do sada.
NE znam za nagradjivanje; uvek su generali imali posebne privilegije; Ali dodela ogromnih stanova u krizama--van pameti; da li je opravdano ili NE to znaju ljudi iz NEposrednog okruzenja. Inace Tus je bio prvi nadredjeni mom pok. ujaku davno (sezdesete)..na A/P Zemunik.
Ovo sada je opasno i krajnje destruktivno a ima potpis britanskih i jos nekih sluzbi..tako izgleda laiku kao sto sam ja.
U vojsci. I dalje ima kvalitetnih ljudi ali mnogi su zabrinuti zbog osipanja kadra a i ko vodi drzavu ?!; Treba da postoji poseban budzet za nagradjivanje vojske, policije, tehnicki kadar + skolovanje njih. dece.
Препоруке:
4
0
75 среда, 24 март 2021 13:19
@ Свих 11 ''грехова'' ...су последица санкција
- Зајам за Србију расписан је маја 1989. Резолуција СБ при УН о санкцијама за СРЈ донета је 30.маја 1992.
Дакле, санкције почињу три године после расписивања Зајма.
- Милошевић је владавину на начин ''држава-то сам ја'' почео недуго после чувене 8.седнице ЦК СКС. Дакле много пре увођења санкција.
- Несхаватање односа снага у свету и последичне одлуке последица санкција?
- Пирамидалне банке и штедионице су последица неуређене државе, а не санкција.
-Политичка убиства (дешавала су се од 1990.) последица санкција ?
- Санкције Републици Српској последица санкција Републици Србији ?
- ''Бујање'' тајкуна неопорезованог и сумњивог богатства последица је неуређене државе, а не санкција.
- Привреда је већ 1990. била ''на коленима''.
- Марко Милошевић (баш он случајно) због санкција један од главних шверцера ?
Препоруке:
13
3
76 среда, 24 март 2021 16:09
@Urke
Najveca mu je greska sto je sadio tikve sa djavolom. Ili pesnicki receno, Djindjic je moderni Faust, koji zboc ambicioznosti potpisuje pakt sa djavolom.

Донекле тачно.
Није он само садио тикве са ђаволом, био му је верни слуга. Човек који негира пословцу "О мртвима све најбоље".
Ни о мртвом немам једну једину лепу реч.
Пардон-имам: носио лепа одела. Његови пријатељи тврде - шанерисана.
Препоруке:
7
4
77 среда, 24 март 2021 18:25
NYC
Zao mi je sto u komentarima cesto NEma sasvim objektivnog stava; A vazno je da ljudi znaju da razmisljaju..Neki kojima je odgovarao rezim S. Milosevica NE vise u svemu sta se tu dogadjalo nista lose ..a bilo je mnogo toga loseg.
Neki kazu Djindjic je paktirao sa djavolom..cekajte ko je uveo Legiju i kriminalce u sluzbe?? NI Stanisic ni njegovi pomocnici na zalost se NISU odlikovali nekom pamecu.
Boza Spasic Ne silazi sa rezimskih televizija a on je bio "sluzba" ..NIJE se pokazao posebno mudar ni sad. Djindjic je imao problem razvalj. drzave, i sam je to govorio da "Mafija ima svoju drzavu" ..Sta su mafija tj Legija i grupa trazili od Djindjica sto nije dao..to samo oni znaju. Red bi bio da javnost to jednom sazna. "NIJE ispostovao dogovor sa kriminalcima"; a zasto bi predsednik vlade imao sa njima bilo kakvog posla? Pre ce biti da u okviru dos-a, dva pristupa Djindjicev i Kostunicin se nisu nigde sreli..
Trebalo je !! Kakav god da je bio DJindjic, trebalo je zastititi njeg. zivot.
Препоруке:
15
5
78 четвртак, 25 март 2021 05:11
@@ Свих 11 ''грехова'' ...су последица санкција (1)
- Подсећање на 8 седницу ЦК СКС иде у прилог Милошевићу јер је та седница била сукоб унутар комунистичке партије Србије.
Препоруке:
3
3
79 четвртак, 25 март 2021 05:16
@@ Свих 11 ''грехова'' ...су последица санкција (2)
- Највећу финансијску превару у историји помоћу пирамидалне шеме извео је Барни Медоф у САД.
Препоруке:
3
9
80 четвртак, 25 март 2021 12:59
NYC
NEpotpisani komentari (@@ 11 grehova) najbolje govore o uskim razmisljanjima ljudi koji su devedesetih pravili karijeru; "najveca piramidalna prevara.." veli neko je bila u SAD..da li neko ko tako pise i razmislja tj pokazuje "drz'te lopova" "poznavaoci "strucni" zna kolika je vrednost prevare Bernie Maidoffa? a sad sta je najvece, a sta je manje ??
"Ocena" JE samo donekle tacna. Prevara Madoff u prvih 10 prevara; i da je tacna Madoff je osudjen na vise dozivot. robija, a SPS i prevaranti koji su dozvolili piramidalnu prevaru u Srbiji u vreme hiper inflacije i gradj. rata NISU..Eno ih dok god mogu vuku se po televizijama nesto "pricaju"--to je grozna sramota. Da li je moguce da Sainovic ima nesto nekom da kaze? Potkresani nalickani provincijajac koji ni danas NE zna gde se nalazi !! NE zna koliko je zalosno glupavo to o cemu prica.. Nista jadnije od sveta koji NIJE u stanju da sagleda sta su sve lose radili i koliko su zla i naopakog ucinili ili ostavili iza sebe.
Препоруке:
13
5
81 четвртак, 25 март 2021 16:44
@NYC
Медоф је у затвору али они које је преварио нису обештећени.
Штедише Дафимент банке и Југоскандика држава је обештетила исплативши им главницу коју су депоновали уз камате које су примењивале државне банке.
Молио бих вас да објавите овај коментар јер се ради о проверљивој чињеници.
Препоруке:
5
6
82 четвртак, 25 март 2021 21:22
NYC u odgovoru
nepoznatom "@NYCJos jednom, Bernie Madoff je osudem na vise dozivotnih robija a oni koji su odobrili postojanje Jugoskandik i Dafimenta NISU sudjeni. Zahtevi povracaja novca u prevariu Madoff su pred americkim sudovima da li su reseni ili ne, NE znam. A osteceni ove dve banke su dobili svoj ulog posle koliko godina? SPS i Milosevic su cele jedne decenije ozbiljno ugrozili i ostetili gradjane Srbije a kulminacija je bila na zalost bombardovanje..svojim osionim i arogantnim stavom na zalost Milosevic je prosto provocirao negativne dogadjaje..a u to vreme Rusija, i ovo proveriti, Jeljcinu je uplaceno nekoliko milijardi dolara "pomoci" da se NE mesa u napad na SRJ..Bedno !!
Препоруке:
9
5
83 петак, 26 март 2021 00:54
@ NYC u odgovoru
Као обичан грађанин могу да кажем да сам повратио улог који сам имао у Дафимент банци заједно са каматом која је била на нивоу оних које су исплаћивале државне банке.
Имам комшије које су отишле у САД да би живели “као сав нормалан свет” Понели су приличан капитал јер су овде распродали све што су имали и то су нажалост уложили и инвестициони фонд Берни Медофа. Медоф је осуђен на 150 година затвора (сто педесет) али улагачи нису добили своје паре натраг нити ће их добити.
Што се тиче ко је призивао бомбардовање, ко је, колико, и за које услуге платио Јељцину, о томе не могу да полемишем јер сам обичан грађанин неупућен у државне тајне као што сте очигледно ви упућени. Ипак један добронамеран савет: требало би да обратите мало пажње на правопис.
Препоруке:
0
0
84 петак, 26 март 2021 02:07
CYN
Za oba NYC-ova.
Tema je Zoran Đindjic i šta je njegova najveća greška!
Koga briga za te vaše američke Dafine?!
Препоруке:
2
5
85 петак, 26 март 2021 05:06
@CYN 26 март 1:07
Потпуно сте у праву. Проблем је што је “тема Зоран Ђинђић” у тексту дата врло површно. Аутор на пар места инсистира да је Ђинђић желео “бољу Србију”. Шта то конкретно значи? Зар у тренутку када се постојећи свет међународних односа рушио, кад је идеологија либералног капитализма увођена шок терапијом већ имала погубне последице по бивше социјалистичке земље, кад су многи у Србији постављали питање шта је то транзиција и где ми то транзитирамо – дакле, зар се у том тренутку разговор двојице дипломираних филозофа, при том политички ангажованих, сводио на то да Ђинђић каже како жели бољу Србију а аутор Ђинђићу скреће пажњу да му је обезбеђење непрофесионално?
Пошто је Ђинђић историјски нераскидиво везан са Милошевићем, онда је неминовно било да се коментатори баве и Милошевићем. А како је “тема Зоран Ђинђић” дата приземно и површно то су и критике Милошевића које су упутили многи коментатори приземне и површне – пирамидалне банке, син Марко као шверцер, скупа вила из откупа...
Препоруке:
5
5
86 петак, 26 март 2021 05:42
NYC
Nepoznatom, meni je neobicno da se ljudi tek tako dosele u SAD da bi "ziveli kao normalan svet". Obicno ljudi dolaze zbog profesije, boljeg zivota, sklanjajuci sebe i porodicu. Da bi usli u SAD sa nekim kapitalom i dobili papire treba da budete investitor u neki ovdasnji posao, da zaposlite ljude, da organizujete pre svega svoj zivot u potpuno novoj sredini koja sa Evropom, a tek sa Srbijom NEma nikakvih slicnosti. Tako nesto zahteva dosta vremena, istrazivanja, priprema ...Iskreno zalim da su stigli do Madoffa. Ako su osteceni verovatno su u nekom sudskom procesu za obestecenje; Zelim im da povrate svoj ulog. O tome koliko je Jeljcinu placeno da se NE mesa u napad Nato na Srbiju pisalo je u stampi i pojedinim analizama. Tajne NE znam. Ja sam obicna osoba sa obrazovanjem iz ekonomije i finansija. Sto se tice pravopisa, greske se desavaju zbog brzine pisanja komentara. NEmam vremena, reagujem iz revolta i gorcine zbog svega zlog sto su 90e donele mnogima tj vecini.
Препоруке:
10
3
87 петак, 26 март 2021 12:45
NYC
U odgovoru nekome ko je nase vrlo argumentovane primedbe vezane za 90e god i vladavinu SPS i njihovih satelita nazvao povrsnim. Ovaj komentar i stav smatram sramnim i skandaloznim !!
Suvise je Srbija bila blaga prema SPS-u i svima koji su Srbiju u toku devedesetih unazadili, srozali, upropastili..a posto se tim periodom od 10 god. nisu bavile vlasti u Srbiji ni izbliza koliko je moralo da se bavi, nije bila sprovedena lustracija, nije ispitano poreklo imovine iz devedeseith, zlocini, zloupotrebe, pljacke, ubistva, uostalom i odgovornost za gradjanski rat..Nista od toga !! Pa kako vas NIJE sramota ?? NE daj Boze da neko ko misli da su nase kritike za vreme MIlosevica povrsne, ima ili je imao komandnu ili upravljacku ulogu. A ako jeste i ako se tako razmislja, onda NE treba da vas cudi gospodo ko vam vodi drzavu i na sta vam lici Srbija. SPS kao stranka i svi politicari iz vlasti 90ih trebalo je da snose odgovornost za ono sto su radili !!
NISU. Ovo sada je epilog NEcinjenja !
Препоруке:
10
4

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер