Dobar presek stanja srpske privrede. Naslov kaze sve.
Samo jos jedna mala racunica za Prokuplje i Leone:160 evra(mesecna plata radnika) puta 12 meseci puta 350(broj radnika)puta deset godina= 6.72 miliona evra. To je suma koju je Vlada Srbije dala Leonu (6.5 miliona evra prema autoru).To znaci da ce Vlada Srbije da placa sve radnike Leona za sledecih deset godina, ako ne bude otpustanja, u protivnom ce Leonu jos i preskociti pare. Blago Leonu i tesko Srbiji!
Svaka cast. Sto bi rekao Sotir is Agencije za SIS "Dobar biznis" Predsednice.
Preporuke:
0
0
3
subota, 06 februar 2010 06:39
drago.ca
Ja već godinama pokušavam da objasnim poznanicima da su Dinkić i Jelašić naneli Srbiji više i trajnije štete nego NATO bombardovanje. Nažalost, sitne i kratkotrajne koristi koje pojedinci imaju sprečavaju ih da vide dalje od svog nosa. Srbija ima ono što zaslužuje i za šta glasa.
Preporuke:
0
0
4
subota, 06 februar 2010 09:39
Dragan Jagodina
Ako rekonstruišu vladu to znači da od vanrednih izbora nema ništa.Opoziciji onda preostaje samo da narod izvede na ulice i sklone štetočine.Naravno da samo smena vlasti bez ozbiljnih promena u vođenju države ne znači ništa.Nakon smene žutih potrebno je po hitnom postupku doneti zakone o poreklu imovine i privatizaciji koji bi važili retroaktivno(i ja ne volim ništa naknadno ali mora se).Ti zakoni bi obuhvatili sva lica koja su bila na vlasti od 1990 do danas.Jeste da je period dug ali ako se tako ne uradi džabe nam sve.Sve ovo zahteva ozbiljne ljude koji iskreno vole Srbiju.Ako narod ne može da ih prepozna i postavi da vode državu onda neka propadnemo i da nas više nema.Biće lakše i nama a naročito našim neprijateljima.
Preporuke:
0
0
5
subota, 06 februar 2010 11:38
OKVIR
Nije istina da smo pojeli onih tridesetak milijardi dolara. Dobar deo tog novca je zavrsio u dzepovima ovih lopova koje su dovele NATO/Americke bombe na vlast.
Preporuke:
0
0
6
subota, 06 februar 2010 12:20
Sima Mraović
''...razrađenom od MMF-a, Svetske banke i administracije SAD – Ministarstva finansija i USAID-a)''
Drugim rečima, takav pristup uvek ima, kao reѕultat, potpunu propast!
Preporuke:
0
0
7
subota, 06 februar 2010 12:34
Karađorđe
Dela, ne reči.
Po mom uverenju, znatan broj stanovnika je upoznat sa predstavljenim problemima u nekom obimu. Problem je u tome da se otpor dobrim delom svodi na intelektualno-kafanske priče.
Preporuke:
0
0
8
subota, 06 februar 2010 12:58
Jov
Tuzno i strasno, crno nam se pise. Ljudi potpisujte ovu inicijativu za prevremene izbore, uradimo bar koliko je do nas da oteramo ove sa vlasti.
Preporuke:
0
0
9
subota, 06 februar 2010 13:20
Goran Jevtović
Lepo, jasno, argumentovano, snažno.
Ali kasno je da se normalno zaustavi katastrofa. Na žalost, moramo propasti do kraja. A onda sve ispočetka, od nule. Žalosno, ali je tako.
Preporuke:
0
0
10
subota, 06 februar 2010 13:30
jasna
Puko je glavni nosac,ali to ne sprecava neoliberalne diletante na vlasti da i dalje mazu oci Srbiji(i zaduzuju se)i da ne skrecu sa "pravoga puta"ucrtanim Vasingtonskim konsenzusom i diktatom MMFa i ostale lihvarske bratije i belosvetske mafije.
A ti Srbijo glasaj i dalje za "reforme"!
Inace ekonomisti poput prof.Dusanica,Mladjena Kovacevica,Nebojse Katica nikad nisu dobili priliku,niti ce je dobiti da na jadnim i bednim srbijanskim medijima iznesu svoj stav i kritiku "uspesnih reformi",koje sprovodi "proevropska" vlada.
Medijski prostor je rezervisan samo za ove iz sadasnje vlasti(ili bivse povezane sa sadasnjom A.Vlahovic,Labus se povukao posle one "aferice") i neoliberale Danicu Popovic,Prokopijevica,onog urednika "Ekonomista",od revolucije u Srbiji do danas,samo se jedni te isti "eksperti" vrte na TV,i ubedjuju nas da treba da verujemo njihovim lazima i obmanama,a ne sopstvenim ocima .
Preporuke:
0
0
11
subota, 06 februar 2010 13:58
Jasna
Inace najtuznije je bilo,kada su se ovi do tada anonimni"eksperti", po dolasku na vlast sa revolucionarnim zarom taman zahuktali sa reformama,po receptu MMFa,a bas u to vreme se desavao slom sa tim istim reformama u Argentini,pa su stidljivo prikazivali,onako ovlas i povrsno na TVu, gomile ocajnih i ojadjenih ljudi kako provaljuju u supermarkete,i banke.Mislila sam e ovako cemo i mi za koju godinu.Naravno to nikoga u Srbiji nije ni zabrinulo.Bitno je da se dele plate i penzije,na vreme ,a sad sto se ne dele iz zaradjenih sredstava,vec iz prodaje(rasprodaje) drzavnog kapitala,i kredita,nema veze.Dok traje ,traje a posle sta bude.
A prof.Dusanic je lepo upozoravao:"preterano verovanje u automatizam trzisnog samoregulisanja i "nevidljivu ruku"trzista,u skladu sa principima Vasingtonskog konsenzusa,donelo je stotinama miliona stanovnika zemalja u tranziciji ogromnu bedu i patnje.Zaboravili smo reci Ulofa Palmea i zagovornika vece uloge drzave u sferi ekonomije,da je ta nevidljiva ruka puna krvi ,znoja i suza.Samo sto u Srbiji nije imao ko da ga slusa.
Preporuke:
0
0
12
subota, 06 februar 2010 14:19
Jasna Simonovic
Jasna,
Za nas koji poznajemo tržište u svojim profesijama, "nevidljiva ruka"trzista" uopšte nije nevidljiva....pa tako ni giganti koji danas predstavljaju glavne nosače vrlo su vidljivi čak i kad se "naoružaju" oreolom "neoliberalnog pečata"..(primer Hemofarm)...
Nažalost, niti "produžena ruka" Economista nije npr bila dovoljna da se prevede članak o sudskim nagodbama revizorskim kuća sa oštećčenim klijentima objavljen u londonskom Economistu, a koga sam prosledila kome god sam mogla...Zato vas razumem za prof Dušanića i molim redakciju nspm da objavi tekst ili intervju sa gospodinom...
Preporuke:
0
0
13
subota, 06 februar 2010 14:47
Laza
Zaboravili ste da pomenete i Branka Dragasa i njegove kritike ekonomske politike.
Preporuke:
0
0
14
subota, 06 februar 2010 15:07
sta ima...
mlade žene često moraju da se obavezuju da nekoliko narednih godina neće rađati decu
Šta ima da rađaju decu kad i ovako imamo viškove zaposlenih? Mi moramo da se suočimo sa realnošću, da smo svi višak i da, što pre crknemo, tim bolje, a ne da žene rađaju novu decu... E kad pocrkamo, onda ćemo ući u EU...
Preporuke:
0
0
15
subota, 06 februar 2010 15:31
ispravka
Nije "makilarode" nego "makiladore" (maquiladoras)...
Preporuke:
0
0
16
subota, 06 februar 2010 15:45
Kiza
Imam tri komentara povodom ovog prvorazrednog teksta, iznad proseka cak i za visoke standarde NSPM.
Prvi je da u svakoj revoluciji postoje dve vrste revolucionara: idealisti i pragmatisti. Idealisti posle revolucije cesto izgube glavu ako se brzo ne prilogode. U 'revoluciji' iz 2000-te, je bilo i jednih i drugih. Pragmatisti su dobro znali da su obecanja o boljoj buducnosti samo sretstvo do cilja. A cilj im je bio samo licno bogacenje. Znali su oni dobro da oni koji placaju njihovu 'revoluciju' ne misle dobro narodu i zemlji. Znali su da ce im dva vazna faktora pomoci da ostanu na vlasti bar 10 godina, sto ce biti dovoljno da se opare za citav zivot, dovoljno cak i za izbeglistvo koje ih ceka. Ta dva faktora su izbegli mozgovi koji salju novac u Srbiju i bericetna rasprodaja do tad netaknute nacionalne imovine.
Drugi komentar se tice kritike. Ne treba osudjivati intelektualnu javnost i akademiju Srbije. Ako su 'revolucionari' koristili automatsko oruzje pri upadu u Narodnu Banku, moglo je slicno biti i na Akademiji ili Ekonomskom fakultetu. U takvoj 'Demokratiji' kritika se placa glavom.
Treci komentar je o buducnosti. Tesko da ce ovakav ekonomski sistem u Srbiji opstati vise od jos par godina. Pitanje je da li ce se srusiti u potoku krvi ili ce otici relativno mirnim putem kao u Argentini, Meksiku itd. Taj ishod je nepredvidljiv. Takodje, da li ce nasi 'revolucionari' u izbeglistvu dobiti fakultetska mesta, kad je Istocna Evropa prepuna zasluznih ekomonskih strucnjaka istog profila.
Ja, licno, bih voleo da svi 'Oktobarski revolucionari' dobiju otvoren put na Zapad da malo pozive u sistemu slicnom onom koji su zavodili Srbiji. To ce im biti najbolja kazna. Prvo, da moraju da placaju poreze. Te poreze i zaduzivanje Zapadna finansijsko-politicka elita drpa i stavlja u svoje dzepove preko finansijske pomoci ugrozenim 'institucijama'. A onda dolazi vrhunska kletva: da odozgo slusaju kako je ta finansijska pomoc lopovima dobra za njih i drustvo u kome zive.
Preporuke:
0
0
17
subota, 06 februar 2010 15:52
drabra
Kome nesto nije jasno neka procita knjigu SOK DOKTRINA od Naomi Klajn pa ce mu sve biti jasno.
Preporuke:
0
0
18
subota, 06 februar 2010 16:12
Gedza
Jedan od komentara rece:
"Zaboravili smo reci Ulofa Palmea, zagovornika vece uloge drzave u sferi ekonomije, da je ta 'nevidljiva ruka' (samoregulatorna snaga trzisne ekonomije) puna krvi ,znoja i suza. Samo sto u Srbiji nije imao ko da ga slusa."
Iliti nije smeo, niko, da slusa, ali smo zato, cak ovde u Srbiji, culi pucanj koji je ucutkao, gospodina premijera svedske vlade, Palmea!
Preporuke:
0
0
19
subota, 06 februar 2010 16:37
jasna
Takodje treba reci,da je jedan od glavnih grehova rezima S Milosevica,bio i taj sto nije hteo da sprovodi "reforme"opisane u tekstu,a svaka neposlusnost se placa,zato je takva neposlusna drzava morala biti kaznjena.
Causesku je ubijen(streljan)kao diktator,kad je otplatio poslednji cent duga Rumunije MMFu,pre toga dok se uredno zaduzivao,bio je cenjen na Zapadu,(primila ga je i Engleska kraljica).
Preporuke:
0
0
20
subota, 06 februar 2010 16:52
Jasna Simonovic
Jasna,
Da, ali postojao je i rumunski narod, a ne samo zapad...Iz ledenih stanova, ne misli se na dugove vec na prezivljavanje...a kad zaledi srce, onda i um ponekad ne zna da vaga...
Preporuke:
0
0
21
subota, 06 februar 2010 17:06
Jasna
@Jasna Simonovic
Znam Jasna potpuno si u pravu,Rumuni su krvavo uz velika odricanja vratili svaki cent,samo sam htela da naglasim momenat(do tada prihvatan od Zapada) kad je veliki diktator svrgnut tj.ubijen.
Preporuke:
0
0
22
subota, 06 februar 2010 17:42
Ultravisitor
Takodje treba reci,da je jedan od glavnih grehova rezima S Milosevica,bio i taj sto nije hteo da sprovodi "reforme"opisane u tekstu,a svaka neposlusnost se placa,zato je takva neposlusna drzava morala biti kaznjena.
Jedna od njegovih najvecih gresaka je sto je omogucio stvaranje DOS-a koji se organizovao donacijama iz inostranstva i CIA doktrinom. Danas u Srbiji nema ni opozicije ni doktrine. Srbija je na kolenima satrana pod diktaturom kakvu jos nismo videli od vremena Josipa Broza.
Preporuke:
0
0
23
subota, 06 februar 2010 21:13
@Ultravisitor
Jedna od njegovih najvecih gresaka je sto je omogucio stvaranje DOS-a koji se organizovao donacijama iz inostranstva i CIA doktrinom
Kako je to omogućio?
I šta biste vi radili da ste bili na njegovom mestu?
Preporuke:
0
0
24
subota, 06 februar 2010 21:47
DHSS-ovac
Zasto je masa u Srbiji nezadovoljna, odgovor na to pitanje je krajnje jednostavan i treba traziti u licnim razlozima svakog pojedinca. Nije drzava ta koja pojedincu obezbedjuje egzistenciju i napredak.
Drugo, kvalitet postoktobarskih reformi u Srbiji kada bi se merio na skali od jedan do pet, dobio bi 4+. Cetvorka sa plusem jedino zbog po meni ne nekvalitetne, vec nedoradjene privatizacije javnih i drzavnih preduzeca, koji su preduslov bilo kakvog ekonomskog konsenzusa i reformi, ali za to krivicu zasluzeno snosi vlada Vojislava Kostunice.
Trece autor suvise simplifikovano posmatra primere Meksika i Argentine. Glavni razlog posustajanja tih ekonomija nije slaba primena navodno jos slabijeg Vasingtosnkog konsenzusa, vec pre svega prenaglaseni socijalisticki mentalitet i odsustvo gradjanskih i liberalnih tendencija u drustvu. Cile koji se maestralno sa tim sindromom suocio za vreme Generala Pinocea, danas je najrazvijenija juznoamericka ekonomija.
Cetvrto, na kraju da istaknem vase spominjanje gospodina Stiglica. Doticni gospodin je krajem 2008. godine bio rad gosr nasih ekonomskih strucnajka,izmedju ostalog i gospodina Labusa, najboljeg srpskog ekonomiste trenutno, tako da ne znam cemu spominjanje Stiglica kad je jasno da on u potpunosti podrzava reformske napore i dostignuca srpske vlade.
Preporuke:
0
0
25
subota, 06 februar 2010 22:52
Neoliberalni Srbi
U Srbiji nije primenjena neoliberalna doktrina,jeres je subvencija,socijalna davanja,transferi,pa šta je onda? Kriminalni rent seeking!
Preporuke:
0
0
26
subota, 06 februar 2010 23:33
Mirko K.
Ovaj tekst, mozda, predstavlja prekretnicu u pisanju na ove teme. Iskreno se nadam da ce autor nastaviti gde je stao, a da ce mu se i drugi autoru NSPM pridruziti. Cestitke!
@DHSS-ovac: Koje kriterijume primenjujete pri ocenjivanju aktuelne vlasti? Deluje nerealno i navijacki, a bogami i smesno!
Preporuke:
0
0
27
nedelja, 07 februar 2010 00:43
DHSS-ovac
@Mirko K.
Postovani gospodine ja sam naglasio da ocenu dajem za period od petog oktobra do danas.
Mozemo uzeti brojne kriterijume, od ekonomskog rasta, rasta zivotnog standarda gradjana (povecanje plata i penzija), stabilnosti valute, investicijama, smanjenjem javnog duga. Pa cak i kada je sad privreda zapala u recesiju zbog krize u svetu, Srbija nije imala toliko osetan pad (svega 3 odsto) koliko su neke druge zemlje koje su cak u EU (primeri pribaltickih zemalja). I naravno u takvom trenutku Srbija je jedno od atraktivnijih investiocionih destinacija.
Razumem da je bilo odredjenih slabosti, ali istine radi treba priznati da se od nasledjenog stanja u kom se zemlja nalazila, kapaciteta sa kojim je raspolagala ovim postigao minimum.
Budimo ipak i malo realni, pozz.
Preporuke:
0
0
28
nedelja, 07 februar 2010 00:48
brm
"društvene datosti na koje pojedinac ne može da utiče!!!"
da li je ovaj čovek (Madžar) propovednik?eto koliko savremena ekonomija ima veze sa religijom (a koliko sa naukom)
Preporuke:
0
0
29
nedelja, 07 februar 2010 03:13
Bane B
A gde je Mišković tu, on i ostali tajkuni koji su "privatizirali" srpski novac kroz razne monopole. Zašto ne pomognu Srbiji novac je srpski koji poseduju.
Preporuke:
0
0
30
nedelja, 07 februar 2010 08:01
XY
@Ultravisitor
Da Milošević nije omogućio stvaranje DOS-a bili bismo kvalifikovani kao poslednji bastion boljševizma u Evropi a sankcije i bombardovanje bi nas zadesili mnogo ranije. Jednostavno, ova garnitura je morala da dođe na vlast. Pošto nije uspevala to da ostvari na slobodnim izborima, onda je to ostvarila pučem.
Preporuke:
0
0
31
nedelja, 07 februar 2010 09:38
Miloš Obrenović
@Karađorđe
Tačno tako. Ili intelektualno-kafanske ili intelektualno-salonske priče. U svakom slučaju samo priče, i to uglavnom već poznate.
Preporuke:
0
0
32
nedelja, 07 februar 2010 11:06
Realista
@ DHSS-ovac
Sa povećanjem plata i penzija stvari stoje ovako. Penzije se isplaćuju iz sredstava koja se dobijaju rasprodajom kapitala stvorenog pre oktobra 2000. godine. Kad sve bude rasprodano više neće biti ni penzija. A što se tiče plata – podatak o povećanju plata je besmislen bez podatka o broju zaposlenih. Ako se broj zaposlenih smanji za 80% onda onih preostalih 20% mogu da imaju plate veće za 2-3%. To je naša realnost. Sve ostalo su fraze – smešne fraze. Pozdrav, Realista.
P.S. Toplo se nadam da komentare pišete po zadatku. Ukoliko zaista verujete u to što pišete onda mislim da ste u problemu.
Preporuke:
0
0
33
nedelja, 07 februar 2010 11:23
jasna
@DHSS
Ne radi se o licnom nezadovoljstu,vec o cinjenicama,a buduci da tebe iste ne zanimaju,ti se drzi i dalje svojih naucenih fraza,floskula,uputstava sa raznih seminara i kurseva,koje si pohadjao,a mi cemo se drzati cinjenica,a one su neumoljive.
Preporuke:
0
0
34
nedelja, 07 februar 2010 12:48
Mirko K. @DHSS-ovac
Upravo se radi o objektivnim pokazateljima za period koji spominjete, 68%BDP iz daleke 89.godine i "velicanstveno"povecanje broja nezaposlenih, sto kako svi vidimo, preti pravom socijalnom eksplozijom i to usred zime, "kad mu vreme nije". A da ne spominjemo enormno zaduzivanje, koje vec prelazi u duznicko ropstvo. Otuda i moje pitanje, no vi svakako imate pravo na svoje vidjenje i ocene, sa kojima se, mozda, poneko i slaze. Za mene, desetogodisnja vlast "oktobaraca" je ravna "haicanskoj kataklizmi", u skladu sa ovim tekstom, koji je, ponavljam, veoma dobro i posteno napisan i upucuje na korisna razmisljanja.
Preporuke:
0
0
35
nedelja, 07 februar 2010 14:22
stojan nenadović
Jedini način da počnemo da se izvlačimo iz privredne krize je da počnemo da emitujemo nekreditni novac. Nekredtni novac se daje kao poklon a ne kao kredit. Kredit podiže troškove iznad realnih troškova, i tako stvara inflaciju. Kredit se nikad ne može vratiti u celosti, pa je potreban novi, još veći kredit, i tako u beskraj. Novac koji se daje kao poklon, ne podže cene, nema inflacije. Država koja daje nekreditni novac kao poklon, smanjuje poreze, jer kristi nekreditni novac umesto poreza. Potrošači plaćaju manje a proizvođači dobijaju više nego danas, u sistemu kreditnog novca. Samitu G-20 je podnet predlog nekreditnog novca, kao način za rešenje ekonomske krize, ali se to drži u tajnosti, jer se tako čuva vladajući poredak kreditnog novca. Kina odavno koristi nekreditni novac, tako što daje zajmove, koje posle otpisuje, i tako pretvara u poklon, odnosno nekreditni novac. Sada tako radi i Argentina, i uspešno se oporavlja od krize koja je bila slična našoj. Tako mora raditi bilo koja vlada koja misli dobro svome narodu. Uskoro će ceo svet raditi tako. Valjda ćemo i mi kada budemo videli da tako rade i SAD i EU. Rokfeleri i Rotšildi ne mogu sprečiti takav razvoj. Vladavini kreditnog novca došao je kraj. Novi novac praviće vlade, prema potrebama svoga naroda, a banke će samo prikupljati štednju i davati kredite iz tako prikupljene štednje. "Mi predlažemo sistem nekreditnog novca, da se stvaranje novca odvoji od pozajmljivanja novca", predloženo je Samitu G-20.
Preporuke:
0
0
36
nedelja, 07 februar 2010 17:10
djelovi iz članka finans. konsultanata Nebojše Katića
Prepisao i odabrao, Svetislav Kostić iz članka obavljenog 20.11.09 u Politici
Ekonomska neefikasnost istočne Evrope ostala ista. Ako je rast bruto domaćeg proizvoda mera ekonomskog uspeha zemlje, onda su poslednje dve decenije period kontinuirane krize i stagnacije najvećeg broja tranzicionih država. Za mnoge od njih socijalizam je (bar ekonomski) bio bolji. Letonija, Litvanija i Bugarska su 2009. godine na nivou realnog BDP-a na kakvom su bile i 1989. Ukrajina i Moldavija su krupnim koracima išle unazad. Njihov BDP je danas niži od nivoa na kome je bio 1989. g., i to za neverovatnih 40 do 50 procenata.„Tranziciona“ prosečna godišnja stopa rasta BDP-a u Mađarskoj, Estoniji i Rumuniji kreće se oko jednog procenta godišnje i niža je nego što je bila u socijalizmu. Za poslednjih dvadeset godina ove države su se razvijale osam puta sporije od Kine i dva puta sporije odka rado kritikovane Belorusije. Ekonomije najprosperitetnijih istočnoevropskih država, poput Češke, Slovačke ili Slovenije, rasle su po prosečnoj stopi od oko dva procenta godišnje. To je približno isti ekonomski rast kakav su ove države imale tokom osamdesetih (socijalističkih) godina prošlog veka. Sumorni podaci svakako zbunjuju nekoga ko je imao prilike da čita hvalospeve o dinamizmu tranzicije, ili da poseti istočnoevropske članice EU. Nekada sive istočne prestonice danas izgledaju mnogo bolje, poneke i glamurozno, drumovima špartaju moćni automobili, prodavnice su snabdevene poput zapadnih. Kako pomiriti loše ekonomske rezultate i vidljivi prosperitet? Jedini način na koji se može živeti dobro uprkos lošim ekonomskim rezultatima jeste na kredit. Ukupan dug istočnoevropskih članica EU uvećan je deset puta u odnosu na 1989. godinu. Država istočne Evrope koje zajedno imaju oko 100 miliona stanovnika duguju danas oko 850 milijardi dolara. To je više nego što ukupno duguje nekadašnja prva dužnička liga – Brazil, Meksiko i Argentina – sa više od 340 miliona stanovnika.
Preporuke:
0
0
37
nedelja, 07 februar 2010 20:53
Svetislav Kostić
@ OKVIR baš i ne greši kada govori o novcu i džepovima „ovih“ koje su dovele NATO- i američke bombe na vlast. Naime, kako je poznato, mada ili iz oportunizma potisnuto iz sjećanja ili zbog srpske poslovične kratke pameti – petooktobarska ikona, Zoran Đinđić, nije se ni malo proslavio kada je 9. maja izdao zajedničku izjavu sa Milom Đukanovićem u kojoj je bio sadržan jedva prikriven zahtjev da se nastavi sa bombardovanjem, po devizi - „što gore, to bolje“! Bolje, za koga? Saznalo se najkasnije petog oktobra 2000. godine, i od tada sve samo još izvjesnije. Doduše, u istom vremenskom periodu posle tog famoznog oktobra, nisu gubili vrijeme ni gospoda i dame što predvodili kolone sa pištaljkama u žvaljama, a šerpama u šakama. Jer tim dirigentiima pištaljskih i šrpi o šerpe orkestara, pošlo za rukom da jedan dovoljan broj ljudi indoktriniraju čak u jednoj tolikoj mazohističkoj mjeri, da bezuslovno traže hrljanje u društvo NATO-a, ubica vlastitog naroda i dušmana koji gotovo puna tri mjeseca iz dana u dan iz noči u noč sve činili da Srbiju, njihovu otadžbinu, povrate u kameno doba – u čemu dobrim dijelom i uspjeli. Ko ne vjeruje, eno mu B92 i režimska gazeta Politika. A nisu jedini u Srbiji sa kojima ona većina čestitih Srba sa svojim tekstovima jedva izlazi na kraj jer redakcije vjerne režimu. Favorizuju napise sa slavopjevom režimu i njegovim reprezentantima.
Preporuke:
0
0
38
ponedeljak, 08 februar 2010 04:59
Stanko Kovacevic
Primetio sam da se oktobarske promene u Srbiji u nekoliko komentara citalaca imenuju revolucijom. Istina je da tada nije doslo ni do kakvih revolucionarnih promena, u pitanju je bio klasicni drzavni udar u dobroj meri organizovan iz inostranstva.
Preporuke:
0
0
39
ponedeljak, 08 februar 2010 05:25
Stanko Kovacevic
@stojan nenadovic
Postovani gospodine,
Vec dugo pricate o nekreditnom novcu i bez obzira na to sto Vas dozivljavam kao laika imam potrebu da Vam odgovorim. Dakle gospodine nenadovicu (pocetno malo slovo jer se gospodin tako i predstavio) ne zivi se od stampanja novca bio on kreditni ili nekreditni, nego od onoga sto se proizvede i proda. Vas odgovor ce, verovatno, biti da se u pomet pusti onoliko novca koliko je pokriveno robnim fondovima, a ja cu da vam odgovorim da je problem to sto se u Srbiji nista i ne proizvodi pa nema sta ni da se proda. Ovo je pojednostavljeno objasnjenje, ali kratki komentari citalaca i ne mogu imati druge ambicije. Za kraj samo jedna molba: "Nemojte vise o nekreditnom novcu".
Preporuke:
0
0
40
ponedeljak, 08 februar 2010 09:00
hroničar
Mena "kvar" na Gazeli, naročito opravke koje sam gledao dva puta dnevno, ništa nisu radili, podsećaju na "svinjski grip" i "ekonomsku krizu". Dans jesu sutra nisu, kako se objavi.
Preporuke:
0
0
41
ponedeljak, 08 februar 2010 13:15
Strpljiv
@stojan nenadovic
Pridružujem se molbi. Nemojte više o nekreditnom novcu.
Preporuke:
0
0
42
ponedeljak, 08 februar 2010 14:07
stojan nenadović
Gospodine Stanko Kovačeviću, kad kažete da ne pominjem više nekreditni novac, ja Vas doživljavam kao najvećeg zagovornika vladajućeg poretka kreditnog novca. Ja Sam Vam naveo Bosonea kao čoveka sa najvećim svetskim autoritetom, koji kaže: "Mi predlažemo sistem nekreditnog novca, da se stvaranje novca odvoji od pozajmljivanja novca". Vi dakle mislite da treba da ostane sistem u kojem se novac stvara davanjem novih kredita. Došlo je vreme da se novac ne stvara kao kredit, nego da se stvara kao poklon. Dok to ne prelomite u sebi, nikakve diskusije nemaju smisla. Laici, kao ja, moraju uzeti hrabrost, da kažu: "Hoćemo nekredtni novac". Uskoro, ceo svet će to reći, i to će biti tako, bez obzira šta Vama kaže Vaše ekonomsko znanje. Pozivam Vas da se pridružite Svetskom pokretu za nekreditni novac.
Preporuke:
0
0
43
ponedeljak, 08 februar 2010 18:35
nekreditni novac
Gospodine Strpljiv, i na Vas se odnosi isto. Pridružite se Svetskom pokretu za nekreditni novac i budite deo pobedničkog tima. Sa novcem koji se poklanja, nema inflacije ni ekonomske krize, porezi su manji i manje su cene a profiti su veći. Napišite na Internetu Setski centar za nekreditni novac. Pročitajte, razmislite i kašće Vam se samo.
Preporuke:
0
0
44
ponedeljak, 08 februar 2010 18:36
INTERPRETATOR
Obaveštavam čitaoce NSPM saita da se moja komentatorska ličnost razdvojila (nešto kao Doktor Džekil i mister Hajd).
To znači da ću pod svojim imenom Nikola Turajlić komentarisati autorske tekstove kao i komentare s kojima se ne slažem.
Dok ću pod novim imenom interpretirati neshvaćene genijalne komentare i tako pomagati njihovim autorima da pobedi istina, sloboda i demokratija na saitu NSPM.
No da ne dužim, prelazim na stvar.
@ DHSS-ovac
Ostali komentatori ne shvataju da si ti uistinu moralni i intelektualni gigant.
Nitko na svetu ne bi, u tvojoj situaciji (u jednom ranijem komentaru si se požalio da imaš više nego skroman život, figurativno rečeno da "paseš travu"), odao priznanje tvorcima izvanrednog tranzicijskog projekta srpskog društva. Sveta je istina da isti nije izrealiziran u potpunosti zbog otpora retrogradnih snaga (Koštunica i sl.) i da zbog toga ne ispaštaš samo ti nego i oni kojí te bezrazložno napadaju (Bože oprosti im jer ne znaju što rade!). Medjutim tvoja objektivnost će na kraju pobediti i dobiti odgovarajuću nagradu (valjda će i tvoj preplanuli šef konačno prepoznati tvoje kvalitete).
Nadam se da si pročitao moj komentar na drugi krug predsedničkih izbora u Ukrajini i da se već spremaš s istomišljenikom Misliocem na put.
Želim vam svaku sreću!
Preporuke:
0
0
45
ponedeljak, 08 februar 2010 18:51
ludi skretničar
dhss-ov komentar me podseti na neoliberalnu podmetačinu koja svaku objektivnu teškoću i neuspeh, pravda ličnim nedostatcima pojedinca i samim tim, stavlja je njemu u isključivu krivicu:
-ostao bez posla zbog nakaradne privatizacije? Nesposoban!
-ne možeš naći drugi posao(npr. u Kuršumliji)? Nesposoban!
-ne možeš živeti od poljoprivrede? Nesposoban! (ne govori Engleski)
-ratni invalid? Ko ti kriv!
....itd, itd.
Nekada su u Čehoslovačkoj čini mi se, želeli ``komunizam sa ljudskim likom``. U današnje vreme na zapadu pokušavaju promovisati i reklamirati takav kapitalizam (ko bi rek`o, istorija se ponavlja), dok našim liberal-fundamentalistima, čak ni to ne pada na pamet.
Može im se.
Preporuke:
0
0
46
utorak, 09 februar 2010 14:06
DHSS-ovac
@Nikola Turajlic
Postovani gospodine Turajlicu, postujem rezultate ukrajinskih izbora. Za razliku od 2004 kada se radilo o ocitoj prevari ovde je sve regularno, sto su i medjunarodni izvestioci potvrdili. To je izbor vecine ukrajinskih gradjana i ja cu to postovati. Tako da nema razloga za takvim pateticnim komentarima.
@ludi skretnichar
Postavni, ja nisam svakako ultraliberal, po opredelenju sam demohricanin te su mi bliske odredjene ideje o potrebi drzavne intervencije. Medjutim za razliku od klasicnog etatisticko-kenzijanskog stanovista, po meni drzava ne bi smela previse da se mesa u trziste, ona treba da deluje kao stabilizirajuci faktor ali svakako ne da isto usmerava.
Drzava mora pre svega da se bori protiv siromastva, da svoje resurse ulaze u obrazovanje i kulturu a da privredu ipak prepusti trzistu.
Kada sam spomenuo Kostunicu, nisam sam ga spomenuo za dzabe, jer je upravo za vreme njega a da ne govorim za vreme Milosevica, trziste i rasprodato raznoraznim tajkunima i privrednoj oligarhiji. Besmisleno je kritikovati liberalni koncept kao krivca kad mi uopste skoro da i nemamo trzisnu privredu koju odlikuje konkurencija.
Preporuke:
0
0
47
utorak, 09 februar 2010 18:07
Nikola Turajlić
@ DHSS-ovac
Preporučujem ti da komuniciraš s mojim drugim ja, jer ovaj oseća za tebe veliko razumevanje i divljenje.
Dakle i ti si se faktički svrstao u krug onih koji su spremni iz interesa prodati slobodu i demokratiju (OEBS i EU), iako je jasno, ko sunce, da znalac tvojeg kalibra nije mogao omanuti u svojoj izbornoj prognozi od 2/3 glasova za Jovanku Ukrajinku.
Kako će se sada osećati Mislilac (tvoje drugo ja), izdan od zapadnih idola i srpskih istomišljenika.
Čudi me kako tvoje okruženje (a pogotovo preplanuli šef) nije prepoznalo tvoje intelektualne, a posebno moralne kvalitete.
@ Ludi skretničar
Kakovu ti poseduješ natprirodnu silu da NSPM komentatorsku zvezdu DHSS-ovca skreneš sa ultraneoliberalnog koloseka na sporedni etatistički kolosek.
Čovek koji je dao čistu peticu postoktobarskim vladama za njihovu ekonomsku politiku (Koštunica je u kompaniji sa tajkunima smanjio ocenu za 0,75 poena), sada je odjednom učinio čisti salto mortale.
Ti si opasan čovek jer sigurno poseduješ vudu igle ili neku drugu silu, ili se možda našoj zvezdi pomešalo nešto u glavi.
Preporuke:
0
0
48
utorak, 09 februar 2010 19:35
DHSS-ovac
@Nikola Turajlic
Ne shvatam poentu vasih komentara. Em sto nemate elementarno postovanje prema sagovornicima, jos se usudjujete da iznostite licne kvalifikacije o ljudima koje ne poznajete.
Ah da vidim da vise ne koristite rec demokracija, zasto? Niste vise za Gasparovicha?
Sto bi se reklo niste iz ovog stripa, vase prozivke me uopste ne tangiraju.
Pozdrav!
Preporuke:
0
0
49
utorak, 09 februar 2010 23:36
Nikola Turajlić
@ DHSS-ovac
U ovom komentaru ću izneti "poentu komentara" koji se odnose na tebe, a koju ti ne shvataš.
Dakle u pitanju je bila moja znatiželja na jednoj strani, a drugoj strani nastojanje da većini čitalaca pokažem tko su ti "mislioci" zbog čijih nebuloza oni "trgaju ogradu".
Moja znatiželja se svodila na to da potvrdim svoje sumnje u motive vaših iznošenja tvrdnji koje isključuju zdravi razum na jednoj strani, te vredjanja i potcenjivanja ostalih učesnika na saitu, na drugoj strani.
Dakle radilo se o testiranju koje je završeno, sa rezultatima kojeg želim u daljem tekstu upoznati prvenstveno čitaoce.
Dakle mislioče ti (iako si po vlastitom priznanju u jednom od ranijih komentara, tranzicijski gubitnik, jer živiš bedno) "uzdižeš do zvezda" ekspertske bezumnike koji su upropastili Srbiju i njene gradjane, sa perspektivom da je dovedu do gladomora.
Motiv za iznošenje ovakove i drugih ludosti moglo bi biti tvoje naivno verovanje da ćeš ovim skupiti poene koji će ti omogućiti da predješ na stranu tranzicijskih dobitnika.
Medjutim ovo tzv. rentno očekivanje ti u daljem komentaru isključuješ, jer sam pobijaš svoj prethodni tekst.
Isto tako i neki drugi tvoji biseri, kao što je prognoza skora ukrajinskih predsedničkih izbora (63 : 37% za lepu Juliju) ne bi ti mogla doneti bilo kakav poen na srpskom tržištu.
U prethodnom komentaru si, spominjajući predsednika Slovačke Gašparoviča, izrekao apsolutnu nesuvislost koja je potvrdila moj nalaz da si ti ličnost nesposobna za samostalnu percepciju stvarnosti kao i svako logičko zaključivanje, što je sve povezano i sa devijacijama u misaonom procesu.
Erazmo Roterdamski je u svom delu Pohvala ludosti opisao stanje svesti vas "tudjemišljenika".
Dakle komentatori naš DHSS-ovac nije odgovoran za svoje čini i reči pa se od sada nalazi pod mojom zaštitom i jao se onom tko ga na bilo koji način povredi.
Preporuke:
0
0
50
sreda, 10 februar 2010 01:49
DHSS-ovac
Postovani gospodine Turajlicu, mislim da ste argumentom o percepciji upravo najbolje opisali sebe.
Vase poimanje realnosti u Srbiji preko interneta i elektronskih prepiski ipak jeste pomalo osakaceno. Drugo, niko vama ne brani pravo na vas stav, ali dozvolite nemojte to nametati drugima, pa kad vam se tudji ne svidja ponavljate prazne fraze o izdjanistvu, sorosicevcima, Drugoj Srbiji i slicno, cime vredjate ucesnike u diskusiji, za sta vam uzgred NSPM moderacija daje podosta prostora.
Trece, ovo da ja nekoga potcenjujem u diskusiji ili vredjam je dosista smesno, nigde nijednom recenicom nisam uvredio nijednog komentatora, a sto smo apolvirali, ne vazi u vasem slucaju.
Cetvrto, postovani gospodine iz srca Slovacke, ja sam se za demokra"c"iju i oslobodjenje od diktature borio tamo gde je trebalo i kad je trebalo. Mogao sam, ali nisam hteo ko neki da odem u inostranstvo. ;-)
Peto, gospodin Gasparovic je metaforicki pomenut. Vidim da volite da koristite hrvatizme (svatko, netko, demokracija), pa to shvatite saljivo, nemam nista protiv da i pricate tim jezikom.
Sesto, promasili ste temu!
Pozdrav!
Preporuke:
0
0
51
sreda, 10 februar 2010 10:09
thinking maize
Ej ljudi, "smanjite doživljaj"! To što se ne slažete sa g-dom "mislioc"-em i "DHSS"-ovcem (a ne slažem se ni ja!) ne znači da treba da ih satiremo samo zato što se zalažu za "žutokrate", "eksperte",
"drugosrbijance", pa i lepu Juliju Ukrajinsku! Ljudi imaju svoja mišljenja, sa kojima se, kanda ne slažete (a ne slažem se ni ja!), ali nemojmo sa njima da "brišemo pod"! Fala dragom Bogu odgovaraće pravi vinovnici svega ovog posrtanja! Barem neki! Barem se nadam! A ovaj naš sajt nije samo jedna srpska jeremijada i "plač nad vodama vavilonskim" nego i opomena da NE ZABORAVIMO! Možda ćemo i oprostiti, ALI NE I ZABORAVITI! Nekima NE TREBA NI DA OPROSTIMO! Ali to je tema za ŠESTI OKTOBAR, onaj NARODNI, NE "ŽUTI", NE "EKSPERTSKI", NE "DRUGOSRBIJANSKI"!
TADA ĆE SE POLAGATI RAČUNI! SVAKO PREMA SVOME (NE)DELU!
Preporuke:
0
0
52
sreda, 10 februar 2010 16:54
Nikola Turajlić
@ thinking maize
Nema potrebe da izigravaš branioca nevinosti bez zaštite, jer sam eksperiment s DHSS-ovcem okončao i rezultate arhivirao.
U životu sam često testirao ljude, kojih motive ponašanja nisam shvatao. Obično je rezultat bio da isti imaju nerešive probleme u racionalnoj sferi, kao NSPM mislioci, koje pogrešno svrstavate u drugosrbijance, jer ponavljaju njihove mantre.
Što se tiče patriotskih mislioca na NSPM, tu mi je motivacija jasna, ali je problem što se neki od njih izazivaju paralelu sa prvima.
Dakle za sebe proglašujem trajni lovostaj na DHSS-ovca.
Što se tiče narančastog Mislioca, tu moja znatiželja nije za sada u potpunosti zadovoljena, jer je isti "izuzetan".
Preporuke:
0
0
53
četvrtak, 11 februar 2010 09:39
thinking maize
Za g-dina Nikolu Turajlića. Poštovani g-dine, ne izigravam branioca "nevinosti bez zaštite", jer da bih to bio, morao bi da se zovem Ljuba Moljac (ako se sećate filma sa naslovom istovetnim kao fraza pod navodnicima!?)! No, ako želimo da nadiđemo
"drugosrbijance", pre svega moralno, ne treba da koristimo NjIHOV NAČIN! To što testirate potencijalne i/ili stvarne "drugosrbijance", to je Vaše, ali postoje različite vrste analize, npr. razmišljanje po analogiji. Amerikanci (kao još uvek najači na svetu, znači i neko čiji se METOD, ako ništa drugo mora OZBILjNO UZETI U OBZIR!) to nazivaju matching, tj. poklapanje. Tako, ako Vam nije jasno ponašanje g-dina "Mislioca", setite se da On, izgleda, vuče korene od unijatskog dela ukrajinskog etničkog korpusa. Taj deo ukrajinskog etničkog korpusa je manjinski, ali vrlo, vrlo agresivan i ANTIRUSKI ORIJENTISAN! Da Vas podsetim,
jedan, nama susedni, nacionalni korpus, manji od Srba, izrazito je antisrpski i antipravoslavno orijentisan. Setite se i da među pripadnicima tog nacionalnog korpusa ima ljudi, katolika po poreklu, ali nedvosmisleno srpskog etničkog porekla! Podsetio bih Vas da pogledate istorijske atlase i pronađete kartu Nemanjine Srbije. Jugozapadni deo Nemanjine Srbije obuhvatao je teritorije, koje se danas zovu Zapadna Hercegovina i Makarsko primorje!
A episkopije su im bile u Stonu i "Drijevnu", verovatno Metkoviću!? Znači oni su tada (verovatno)
bili pravoslavni, a sada nisu samo katolici, već
"antemuralis christianitii"! "Zaštitni zid" protiv čega?! Čiji su "zaštitni zid" unijatski Ukrajinci?!
Čiji je "zaštitni zid" g-din "mislioc"?! Mislim (a ostavljam mogućnost i da sam pogrešio!?) da znam čiji je "zaštitni zid" g-din "mislioc"!? Vaše je da i dalje tražite, ja sa takvim ljudima mogu da pričam o ženama, vremenu, fudbali, ALI NE I O POLITICI! Vi, kako hoćete!?
Preporuke:
0
0
54
subota, 13 februar 2010 11:42
Milija Kukić
Odličan tekst.Šteta što u medijima nema mesta za ovakve tekstove.Pokušala sam da u listu Politika iznesem i ukažem na neke nelogičnosti koje se dešavaju običnom čoveku, ili mi preprave i skrate tekst ili ne objave.Jedna sam od intelektualaca koja se ne mirim sa ovom situacijom , ali sam nemoćna.Osećam se jadno , bedno i bespomćno.
Preporuke:
0
0
55
utorak, 16 februar 2010 14:29
Vladimir
Poštovani profesore Dušaniću,
Voleo bih da se češće javljate sa Vašim tekstovima, jer su svaki put zaista pravo osveženje, u svakom smislu reči. Prevashodno, oni su argumentovani i kritički. Čovek ne mora sa Vama da se svaki put u potpunosti složi, ali zaista Vam je nemoguće prigovoriti na nekonzistentnosti i lakoći sa kojom izlažete i obrazlažete Vaše stavove i mišljenja.Meni nije sasvim jasno zašto u našoj naučnoj i stručnoj javnosti ima nedopustivo malo kritičkog osvrta na našu ekonomsku stvarnost.O čemu bi se tu moglo raditi ? Jasno je da savremena i moderna ekonomska misao odavno napustila tzv. "čiste modele". Nema dakle crno-belih stvari ili apsolutnih istina. Ekonomska stvarnost savremenog sveta je složena i divergentna i teško je mogu sažimati i analizirati instrumentarijem pomenutih čistih modela. Bolje rečeno, niko nije sasvim u pravu, ili pak, svako je pomalo u pravu. Čudi me da to ne osećaju i ne znaju naši "neoliberalni talibani". Ali tu smo gde jesmo. Za neke stvari je kasno jer se otišlo predaleko. Dovoljno dobro rešenje mora postojati i u najtežim prilikama. Ono svakako mora biti pažljivo koncipirano. Nadam se da se slažete da je stari, socijalistički sistem u bitnoj meri generisao neefikasnost. Voleo bih da svi, a pogotovu najumniji, koji imaju šta da kažu, nakon kritike, pokušaju da daju svoja viđenja mogućih rešenja.Mi obični ljudi to od njih zaista očekujemo.
Samo jos jedna mala racunica za Prokuplje i Leone:160 evra(mesecna plata radnika) puta 12 meseci puta 350(broj radnika)puta deset godina= 6.72 miliona evra. To je suma koju je Vlada Srbije dala Leonu (6.5 miliona evra prema autoru).To znaci da ce Vlada Srbije da placa sve radnike Leona za sledecih deset godina, ako ne bude otpustanja, u protivnom ce Leonu jos i preskociti pare. Blago Leonu i tesko Srbiji!
Svaka cast. Sto bi rekao Sotir is Agencije za SIS "Dobar biznis" Predsednice.
Drugim rečima, takav pristup uvek ima, kao reѕultat, potpunu propast!
Po mom uverenju, znatan broj stanovnika je upoznat sa predstavljenim problemima u nekom obimu. Problem je u tome da se otpor dobrim delom svodi na intelektualno-kafanske priče.
Ali kasno je da se normalno zaustavi katastrofa. Na žalost, moramo propasti do kraja. A onda sve ispočetka, od nule. Žalosno, ali je tako.
A ti Srbijo glasaj i dalje za "reforme"!
Inace ekonomisti poput prof.Dusanica,Mladjena Kovacevica,Nebojse Katica nikad nisu dobili priliku,niti ce je dobiti da na jadnim i bednim srbijanskim medijima iznesu svoj stav i kritiku "uspesnih reformi",koje sprovodi "proevropska" vlada.
Medijski prostor je rezervisan samo za ove iz sadasnje vlasti(ili bivse povezane sa sadasnjom A.Vlahovic,Labus se povukao posle one "aferice") i neoliberale Danicu Popovic,Prokopijevica,onog urednika "Ekonomista",od revolucije u Srbiji do danas,samo se jedni te isti "eksperti" vrte na TV,i ubedjuju nas da treba da verujemo njihovim lazima i obmanama,a ne sopstvenim ocima .
A prof.Dusanic je lepo upozoravao:"preterano verovanje u automatizam trzisnog samoregulisanja i "nevidljivu ruku"trzista,u skladu sa principima Vasingtonskog konsenzusa,donelo je stotinama miliona stanovnika zemalja u tranziciji ogromnu bedu i patnje.Zaboravili smo reci Ulofa Palmea i zagovornika vece uloge drzave u sferi ekonomije,da je ta nevidljiva ruka puna krvi ,znoja i suza.Samo sto u Srbiji nije imao ko da ga slusa.
Za nas koji poznajemo tržište u svojim profesijama, "nevidljiva ruka"trzista" uopšte nije nevidljiva....pa tako ni giganti koji danas predstavljaju glavne nosače vrlo su vidljivi čak i kad se "naoružaju" oreolom "neoliberalnog pečata"..(primer Hemofarm)...
Nažalost, niti "produžena ruka" Economista nije npr bila dovoljna da se prevede članak o sudskim nagodbama revizorskim kuća sa oštećčenim klijentima objavljen u londonskom Economistu, a koga sam prosledila kome god sam mogla...Zato vas razumem za prof Dušanića i molim redakciju nspm da objavi tekst ili intervju sa gospodinom...
Šta ima da rađaju decu kad i ovako imamo viškove zaposlenih? Mi moramo da se suočimo sa realnošću, da smo svi višak i da, što pre crknemo, tim bolje, a ne da žene rađaju novu decu... E kad pocrkamo, onda ćemo ući u EU...
Prvi je da u svakoj revoluciji postoje dve vrste revolucionara: idealisti i pragmatisti. Idealisti posle revolucije cesto izgube glavu ako se brzo ne prilogode. U 'revoluciji' iz 2000-te, je bilo i jednih i drugih. Pragmatisti su dobro znali da su obecanja o boljoj buducnosti samo sretstvo do cilja. A cilj im je bio samo licno bogacenje. Znali su oni dobro da oni koji placaju njihovu 'revoluciju' ne misle dobro narodu i zemlji. Znali su da ce im dva vazna faktora pomoci da ostanu na vlasti bar 10 godina, sto ce biti dovoljno da se opare za citav zivot, dovoljno cak i za izbeglistvo koje ih ceka. Ta dva faktora su izbegli mozgovi koji salju novac u Srbiju i bericetna rasprodaja do tad netaknute nacionalne imovine.
Drugi komentar se tice kritike. Ne treba osudjivati intelektualnu javnost i akademiju Srbije. Ako su 'revolucionari' koristili automatsko oruzje pri upadu u Narodnu Banku, moglo je slicno biti i na Akademiji ili Ekonomskom fakultetu. U takvoj 'Demokratiji' kritika se placa glavom.
Treci komentar je o buducnosti. Tesko da ce ovakav ekonomski sistem u Srbiji opstati vise od jos par godina. Pitanje je da li ce se srusiti u potoku krvi ili ce otici relativno mirnim putem kao u Argentini, Meksiku itd. Taj ishod je nepredvidljiv. Takodje, da li ce nasi 'revolucionari' u izbeglistvu dobiti fakultetska mesta, kad je Istocna Evropa prepuna zasluznih ekomonskih strucnjaka istog profila.
Ja, licno, bih voleo da svi 'Oktobarski revolucionari' dobiju otvoren put na Zapad da malo pozive u sistemu slicnom onom koji su zavodili Srbiji. To ce im biti najbolja kazna. Prvo, da moraju da placaju poreze. Te poreze i zaduzivanje Zapadna finansijsko-politicka elita drpa i stavlja u svoje dzepove preko finansijske pomoci ugrozenim 'institucijama'. A onda dolazi vrhunska kletva: da odozgo slusaju kako je ta finansijska pomoc lopovima dobra za njih i drustvo u kome zive.
"Zaboravili smo reci Ulofa Palmea, zagovornika vece uloge drzave u sferi ekonomije, da je ta 'nevidljiva ruka' (samoregulatorna snaga trzisne ekonomije) puna krvi ,znoja i suza. Samo sto u Srbiji nije imao ko da ga slusa."
Iliti nije smeo, niko, da slusa, ali smo zato, cak ovde u Srbiji, culi pucanj koji je ucutkao, gospodina premijera svedske vlade, Palmea!
Causesku je ubijen(streljan)kao diktator,kad je otplatio poslednji cent duga Rumunije MMFu,pre toga dok se uredno zaduzivao,bio je cenjen na Zapadu,(primila ga je i Engleska kraljica).
Da, ali postojao je i rumunski narod, a ne samo zapad...Iz ledenih stanova, ne misli se na dugove vec na prezivljavanje...a kad zaledi srce, onda i um ponekad ne zna da vaga...
Znam Jasna potpuno si u pravu,Rumuni su krvavo uz velika odricanja vratili svaki cent,samo sam htela da naglasim momenat(do tada prihvatan od Zapada) kad je veliki diktator svrgnut tj.ubijen.
Jedna od njegovih najvecih gresaka je sto je omogucio stvaranje DOS-a koji se organizovao donacijama iz inostranstva i CIA doktrinom. Danas u Srbiji nema ni opozicije ni doktrine. Srbija je na kolenima satrana pod diktaturom kakvu jos nismo videli od vremena Josipa Broza.
I šta biste vi radili da ste bili na njegovom mestu?
Drugo, kvalitet postoktobarskih reformi u Srbiji kada bi se merio na skali od jedan do pet, dobio bi 4+. Cetvorka sa plusem jedino zbog po meni ne nekvalitetne, vec nedoradjene privatizacije javnih i drzavnih preduzeca, koji su preduslov bilo kakvog ekonomskog konsenzusa i reformi, ali za to krivicu zasluzeno snosi vlada Vojislava Kostunice.
Trece autor suvise simplifikovano posmatra primere Meksika i Argentine. Glavni razlog posustajanja tih ekonomija nije slaba primena navodno jos slabijeg Vasingtosnkog konsenzusa, vec pre svega prenaglaseni socijalisticki mentalitet i odsustvo gradjanskih i liberalnih tendencija u drustvu. Cile koji se maestralno sa tim sindromom suocio za vreme Generala Pinocea, danas je najrazvijenija juznoamericka ekonomija.
Cetvrto, na kraju da istaknem vase spominjanje gospodina Stiglica. Doticni gospodin je krajem 2008. godine bio rad gosr nasih ekonomskih strucnajka,izmedju ostalog i gospodina Labusa, najboljeg srpskog ekonomiste trenutno, tako da ne znam cemu spominjanje Stiglica kad je jasno da on u potpunosti podrzava reformske napore i dostignuca srpske vlade.
@DHSS-ovac: Koje kriterijume primenjujete pri ocenjivanju aktuelne vlasti? Deluje nerealno i navijacki, a bogami i smesno!
Postovani gospodine ja sam naglasio da ocenu dajem za period od petog oktobra do danas.
Mozemo uzeti brojne kriterijume, od ekonomskog rasta, rasta zivotnog standarda gradjana (povecanje plata i penzija), stabilnosti valute, investicijama, smanjenjem javnog duga. Pa cak i kada je sad privreda zapala u recesiju zbog krize u svetu, Srbija nije imala toliko osetan pad (svega 3 odsto) koliko su neke druge zemlje koje su cak u EU (primeri pribaltickih zemalja). I naravno u takvom trenutku Srbija je jedno od atraktivnijih investiocionih destinacija.
Razumem da je bilo odredjenih slabosti, ali istine radi treba priznati da se od nasledjenog stanja u kom se zemlja nalazila, kapaciteta sa kojim je raspolagala ovim postigao minimum.
Budimo ipak i malo realni, pozz.
da li je ovaj čovek (Madžar) propovednik?eto koliko savremena ekonomija ima veze sa religijom (a koliko sa naukom)
Da Milošević nije omogućio stvaranje DOS-a bili bismo kvalifikovani kao poslednji bastion boljševizma u Evropi a sankcije i bombardovanje bi nas zadesili mnogo ranije. Jednostavno, ova garnitura je morala da dođe na vlast. Pošto nije uspevala to da ostvari na slobodnim izborima, onda je to ostvarila pučem.
Tačno tako. Ili intelektualno-kafanske ili intelektualno-salonske priče. U svakom slučaju samo priče, i to uglavnom već poznate.
Sa povećanjem plata i penzija stvari stoje ovako. Penzije se isplaćuju iz sredstava koja se dobijaju rasprodajom kapitala stvorenog pre oktobra 2000. godine. Kad sve bude rasprodano više neće biti ni penzija. A što se tiče plata – podatak o povećanju plata je besmislen bez podatka o broju zaposlenih. Ako se broj zaposlenih smanji za 80% onda onih preostalih 20% mogu da imaju plate veće za 2-3%. To je naša realnost. Sve ostalo su fraze – smešne fraze. Pozdrav, Realista.
P.S. Toplo se nadam da komentare pišete po zadatku. Ukoliko zaista verujete u to što pišete onda mislim da ste u problemu.
Ne radi se o licnom nezadovoljstu,vec o cinjenicama,a buduci da tebe iste ne zanimaju,ti se drzi i dalje svojih naucenih fraza,floskula,uputstava sa raznih seminara i kurseva,koje si pohadjao,a mi cemo se drzati cinjenica,a one su neumoljive.
Ekonomska neefikasnost istočne Evrope ostala ista. Ako je rast bruto domaćeg proizvoda mera ekonomskog uspeha zemlje, onda su poslednje dve decenije period kontinuirane krize i stagnacije najvećeg broja tranzicionih država. Za mnoge od njih socijalizam je (bar ekonomski) bio bolji. Letonija, Litvanija i Bugarska su 2009. godine na nivou realnog BDP-a na kakvom su bile i 1989. Ukrajina i Moldavija su krupnim koracima išle unazad. Njihov BDP je danas niži od nivoa na kome je bio 1989. g., i to za neverovatnih 40 do 50 procenata.„Tranziciona“ prosečna godišnja stopa rasta BDP-a u Mađarskoj, Estoniji i Rumuniji kreće se oko jednog procenta godišnje i niža je nego što je bila u socijalizmu. Za poslednjih dvadeset godina ove države su se razvijale osam puta sporije od Kine i dva puta sporije odka rado kritikovane Belorusije. Ekonomije najprosperitetnijih istočnoevropskih država, poput Češke, Slovačke ili Slovenije, rasle su po prosečnoj stopi od oko dva procenta godišnje. To je približno isti ekonomski rast kakav su ove države imale tokom osamdesetih (socijalističkih) godina prošlog veka. Sumorni podaci svakako zbunjuju nekoga ko je imao prilike da čita hvalospeve o dinamizmu tranzicije, ili da poseti istočnoevropske članice EU. Nekada sive istočne prestonice danas izgledaju mnogo bolje, poneke i glamurozno, drumovima špartaju moćni automobili, prodavnice su snabdevene poput zapadnih. Kako pomiriti loše ekonomske rezultate i vidljivi prosperitet? Jedini način na koji se može živeti dobro uprkos lošim ekonomskim rezultatima jeste na kredit. Ukupan dug istočnoevropskih članica EU uvećan je deset puta u odnosu na 1989. godinu. Država istočne Evrope koje zajedno imaju oko 100 miliona stanovnika duguju danas oko 850 milijardi dolara. To je više nego što ukupno duguje nekadašnja prva dužnička liga – Brazil, Meksiko i Argentina – sa više od 340 miliona stanovnika.
Postovani gospodine,
Vec dugo pricate o nekreditnom novcu i bez obzira na to sto Vas dozivljavam kao laika imam potrebu da Vam odgovorim. Dakle gospodine nenadovicu (pocetno malo slovo jer se gospodin tako i predstavio) ne zivi se od stampanja novca bio on kreditni ili nekreditni, nego od onoga sto se proizvede i proda. Vas odgovor ce, verovatno, biti da se u pomet pusti onoliko novca koliko je pokriveno robnim fondovima, a ja cu da vam odgovorim da je problem to sto se u Srbiji nista i ne proizvodi pa nema sta ni da se proda. Ovo je pojednostavljeno objasnjenje, ali kratki komentari citalaca i ne mogu imati druge ambicije. Za kraj samo jedna molba: "Nemojte vise o nekreditnom novcu".
Pridružujem se molbi. Nemojte više o nekreditnom novcu.
To znači da ću pod svojim imenom Nikola Turajlić komentarisati autorske tekstove kao i komentare s kojima se ne slažem.
Dok ću pod novim imenom interpretirati neshvaćene genijalne komentare i tako pomagati njihovim autorima da pobedi istina, sloboda i demokratija na saitu NSPM.
No da ne dužim, prelazim na stvar.
@ DHSS-ovac
Ostali komentatori ne shvataju da si ti uistinu moralni i intelektualni gigant.
Nitko na svetu ne bi, u tvojoj situaciji (u jednom ranijem komentaru si se požalio da imaš više nego skroman život, figurativno rečeno da "paseš travu"), odao priznanje tvorcima izvanrednog tranzicijskog projekta srpskog društva. Sveta je istina da isti nije izrealiziran u potpunosti zbog otpora retrogradnih snaga (Koštunica i sl.) i da zbog toga ne ispaštaš samo ti nego i oni kojí te bezrazložno napadaju (Bože oprosti im jer ne znaju što rade!). Medjutim tvoja objektivnost će na kraju pobediti i dobiti odgovarajuću nagradu (valjda će i tvoj preplanuli šef konačno prepoznati tvoje kvalitete).
Nadam se da si pročitao moj komentar na drugi krug predsedničkih izbora u Ukrajini i da se već spremaš s istomišljenikom Misliocem na put.
Želim vam svaku sreću!
-ostao bez posla zbog nakaradne privatizacije? Nesposoban!
-ne možeš naći drugi posao(npr. u Kuršumliji)? Nesposoban!
-ne možeš živeti od poljoprivrede? Nesposoban! (ne govori Engleski)
-ratni invalid? Ko ti kriv!
....itd, itd.
Nekada su u Čehoslovačkoj čini mi se, želeli ``komunizam sa ljudskim likom``. U današnje vreme na zapadu pokušavaju promovisati i reklamirati takav kapitalizam (ko bi rek`o, istorija se ponavlja), dok našim liberal-fundamentalistima, čak ni to ne pada na pamet.
Može im se.
Postovani gospodine Turajlicu, postujem rezultate ukrajinskih izbora. Za razliku od 2004 kada se radilo o ocitoj prevari ovde je sve regularno, sto su i medjunarodni izvestioci potvrdili. To je izbor vecine ukrajinskih gradjana i ja cu to postovati. Tako da nema razloga za takvim pateticnim komentarima.
@ludi skretnichar
Postavni, ja nisam svakako ultraliberal, po opredelenju sam demohricanin te su mi bliske odredjene ideje o potrebi drzavne intervencije. Medjutim za razliku od klasicnog etatisticko-kenzijanskog stanovista, po meni drzava ne bi smela previse da se mesa u trziste, ona treba da deluje kao stabilizirajuci faktor ali svakako ne da isto usmerava.
Drzava mora pre svega da se bori protiv siromastva, da svoje resurse ulaze u obrazovanje i kulturu a da privredu ipak prepusti trzistu.
Kada sam spomenuo Kostunicu, nisam sam ga spomenuo za dzabe, jer je upravo za vreme njega a da ne govorim za vreme Milosevica, trziste i rasprodato raznoraznim tajkunima i privrednoj oligarhiji. Besmisleno je kritikovati liberalni koncept kao krivca kad mi uopste skoro da i nemamo trzisnu privredu koju odlikuje konkurencija.
Preporučujem ti da komuniciraš s mojim drugim ja, jer ovaj oseća za tebe veliko razumevanje i divljenje.
Dakle i ti si se faktički svrstao u krug onih koji su spremni iz interesa prodati slobodu i demokratiju (OEBS i EU), iako je jasno, ko sunce, da znalac tvojeg kalibra nije mogao omanuti u svojoj izbornoj prognozi od 2/3 glasova za Jovanku Ukrajinku.
Kako će se sada osećati Mislilac (tvoje drugo ja), izdan od zapadnih idola i srpskih istomišljenika.
Čudi me kako tvoje okruženje (a pogotovo preplanuli šef) nije prepoznalo tvoje intelektualne, a posebno moralne kvalitete.
@ Ludi skretničar
Kakovu ti poseduješ natprirodnu silu da NSPM komentatorsku zvezdu DHSS-ovca skreneš sa ultraneoliberalnog koloseka na sporedni etatistički kolosek.
Čovek koji je dao čistu peticu postoktobarskim vladama za njihovu ekonomsku politiku (Koštunica je u kompaniji sa tajkunima smanjio ocenu za 0,75 poena), sada je odjednom učinio čisti salto mortale.
Ti si opasan čovek jer sigurno poseduješ vudu igle ili neku drugu silu, ili se možda našoj zvezdi pomešalo nešto u glavi.
Ne shvatam poentu vasih komentara. Em sto nemate elementarno postovanje prema sagovornicima, jos se usudjujete da iznostite licne kvalifikacije o ljudima koje ne poznajete.
Ah da vidim da vise ne koristite rec demokracija, zasto? Niste vise za Gasparovicha?
Sto bi se reklo niste iz ovog stripa, vase prozivke me uopste ne tangiraju.
Pozdrav!
U ovom komentaru ću izneti "poentu komentara" koji se odnose na tebe, a koju ti ne shvataš.
Dakle u pitanju je bila moja znatiželja na jednoj strani, a drugoj strani nastojanje da većini čitalaca pokažem tko su ti "mislioci" zbog čijih nebuloza oni "trgaju ogradu".
Moja znatiželja se svodila na to da potvrdim svoje sumnje u motive vaših iznošenja tvrdnji koje isključuju zdravi razum na jednoj strani, te vredjanja i potcenjivanja ostalih učesnika na saitu, na drugoj strani.
Dakle radilo se o testiranju koje je završeno, sa rezultatima kojeg želim u daljem tekstu upoznati prvenstveno čitaoce.
Dakle mislioče ti (iako si po vlastitom priznanju u jednom od ranijih komentara, tranzicijski gubitnik, jer živiš bedno) "uzdižeš do zvezda" ekspertske bezumnike koji su upropastili Srbiju i njene gradjane, sa perspektivom da je dovedu do gladomora.
Motiv za iznošenje ovakove i drugih ludosti moglo bi biti tvoje naivno verovanje da ćeš ovim skupiti poene koji će ti omogućiti da predješ na stranu tranzicijskih dobitnika.
Medjutim ovo tzv. rentno očekivanje ti u daljem komentaru isključuješ, jer sam pobijaš svoj prethodni tekst.
Isto tako i neki drugi tvoji biseri, kao što je prognoza skora ukrajinskih predsedničkih izbora (63 : 37% za lepu Juliju) ne bi ti mogla doneti bilo kakav poen na srpskom tržištu.
U prethodnom komentaru si, spominjajući predsednika Slovačke Gašparoviča, izrekao apsolutnu nesuvislost koja je potvrdila moj nalaz da si ti ličnost nesposobna za samostalnu percepciju stvarnosti kao i svako logičko zaključivanje, što je sve povezano i sa devijacijama u misaonom procesu.
Erazmo Roterdamski je u svom delu Pohvala ludosti opisao stanje svesti vas "tudjemišljenika".
Dakle komentatori naš DHSS-ovac nije odgovoran za svoje čini i reči pa se od sada nalazi pod mojom zaštitom i jao se onom tko ga na bilo koji način povredi.
Vase poimanje realnosti u Srbiji preko interneta i elektronskih prepiski ipak jeste pomalo osakaceno. Drugo, niko vama ne brani pravo na vas stav, ali dozvolite nemojte to nametati drugima, pa kad vam se tudji ne svidja ponavljate prazne fraze o izdjanistvu, sorosicevcima, Drugoj Srbiji i slicno, cime vredjate ucesnike u diskusiji, za sta vam uzgred NSPM moderacija daje podosta prostora.
Trece, ovo da ja nekoga potcenjujem u diskusiji ili vredjam je dosista smesno, nigde nijednom recenicom nisam uvredio nijednog komentatora, a sto smo apolvirali, ne vazi u vasem slucaju.
Cetvrto, postovani gospodine iz srca Slovacke, ja sam se za demokra"c"iju i oslobodjenje od diktature borio tamo gde je trebalo i kad je trebalo. Mogao sam, ali nisam hteo ko neki da odem u inostranstvo. ;-)
Peto, gospodin Gasparovic je metaforicki pomenut. Vidim da volite da koristite hrvatizme (svatko, netko, demokracija), pa to shvatite saljivo, nemam nista protiv da i pricate tim jezikom.
Sesto, promasili ste temu!
Pozdrav!
"drugosrbijance", pa i lepu Juliju Ukrajinsku! Ljudi imaju svoja mišljenja, sa kojima se, kanda ne slažete (a ne slažem se ni ja!), ali nemojmo sa njima da "brišemo pod"! Fala dragom Bogu odgovaraće pravi vinovnici svega ovog posrtanja! Barem neki! Barem se nadam! A ovaj naš sajt nije samo jedna srpska jeremijada i "plač nad vodama vavilonskim" nego i opomena da NE ZABORAVIMO! Možda ćemo i oprostiti, ALI NE I ZABORAVITI! Nekima NE TREBA NI DA OPROSTIMO! Ali to je tema za ŠESTI OKTOBAR, onaj NARODNI, NE "ŽUTI", NE "EKSPERTSKI", NE "DRUGOSRBIJANSKI"!
TADA ĆE SE POLAGATI RAČUNI! SVAKO PREMA SVOME (NE)DELU!
Nema potrebe da izigravaš branioca nevinosti bez zaštite, jer sam eksperiment s DHSS-ovcem okončao i rezultate arhivirao.
U životu sam često testirao ljude, kojih motive ponašanja nisam shvatao. Obično je rezultat bio da isti imaju nerešive probleme u racionalnoj sferi, kao NSPM mislioci, koje pogrešno svrstavate u drugosrbijance, jer ponavljaju njihove mantre.
Što se tiče patriotskih mislioca na NSPM, tu mi je motivacija jasna, ali je problem što se neki od njih izazivaju paralelu sa prvima.
Dakle za sebe proglašujem trajni lovostaj na DHSS-ovca.
Što se tiče narančastog Mislioca, tu moja znatiželja nije za sada u potpunosti zadovoljena, jer je isti "izuzetan".
"drugosrbijance", pre svega moralno, ne treba da koristimo NjIHOV NAČIN! To što testirate potencijalne i/ili stvarne "drugosrbijance", to je Vaše, ali postoje različite vrste analize, npr. razmišljanje po analogiji. Amerikanci (kao još uvek najači na svetu, znači i neko čiji se METOD, ako ništa drugo mora OZBILjNO UZETI U OBZIR!) to nazivaju matching, tj. poklapanje. Tako, ako Vam nije jasno ponašanje g-dina "Mislioca", setite se da On, izgleda, vuče korene od unijatskog dela ukrajinskog etničkog korpusa. Taj deo ukrajinskog etničkog korpusa je manjinski, ali vrlo, vrlo agresivan i ANTIRUSKI ORIJENTISAN! Da Vas podsetim,
jedan, nama susedni, nacionalni korpus, manji od Srba, izrazito je antisrpski i antipravoslavno orijentisan. Setite se i da među pripadnicima tog nacionalnog korpusa ima ljudi, katolika po poreklu, ali nedvosmisleno srpskog etničkog porekla! Podsetio bih Vas da pogledate istorijske atlase i pronađete kartu Nemanjine Srbije. Jugozapadni deo Nemanjine Srbije obuhvatao je teritorije, koje se danas zovu Zapadna Hercegovina i Makarsko primorje!
A episkopije su im bile u Stonu i "Drijevnu", verovatno Metkoviću!? Znači oni su tada (verovatno)
bili pravoslavni, a sada nisu samo katolici, već
"antemuralis christianitii"! "Zaštitni zid" protiv čega?! Čiji su "zaštitni zid" unijatski Ukrajinci?!
Čiji je "zaštitni zid" g-din "mislioc"?! Mislim (a ostavljam mogućnost i da sam pogrešio!?) da znam čiji je "zaštitni zid" g-din "mislioc"!? Vaše je da i dalje tražite, ja sa takvim ljudima mogu da pričam o ženama, vremenu, fudbali, ALI NE I O POLITICI! Vi, kako hoćete!?
Voleo bih da se češće javljate sa Vašim tekstovima, jer su svaki put zaista pravo osveženje, u svakom smislu reči. Prevashodno, oni su argumentovani i kritički. Čovek ne mora sa Vama da se svaki put u potpunosti složi, ali zaista Vam je nemoguće prigovoriti na nekonzistentnosti i lakoći sa kojom izlažete i obrazlažete Vaše stavove i mišljenja.Meni nije sasvim jasno zašto u našoj naučnoj i stručnoj javnosti ima nedopustivo malo kritičkog osvrta na našu ekonomsku stvarnost.O čemu bi se tu moglo raditi ? Jasno je da savremena i moderna ekonomska misao odavno napustila tzv. "čiste modele". Nema dakle crno-belih stvari ili apsolutnih istina. Ekonomska stvarnost savremenog sveta je složena i divergentna i teško je mogu sažimati i analizirati instrumentarijem pomenutih čistih modela. Bolje rečeno, niko nije sasvim u pravu, ili pak, svako je pomalo u pravu. Čudi me da to ne osećaju i ne znaju naši "neoliberalni talibani". Ali tu smo gde jesmo. Za neke stvari je kasno jer se otišlo predaleko. Dovoljno dobro rešenje mora postojati i u najtežim prilikama. Ono svakako mora biti pažljivo koncipirano. Nadam se da se slažete da je stari, socijalistički sistem u bitnoj meri generisao neefikasnost. Voleo bih da svi, a pogotovu najumniji, koji imaju šta da kažu, nakon kritike, pokušaju da daju svoja viđenja mogućih rešenja.Mi obični ljudi to od njih zaista očekujemo.