Način kako se u Rusiji obeležava dan pobede može samo služiti za primer ne samo nama kako se poštuju žrtve i stradanje jednog naroda koji je dao ključan doprinos u pobedi nad fašizmom. I tu činjenici ne može niko da ospori. U tom ratu je poginulo 70% Rusa rođenih 1923 godine , a dve trećine nemačkih gubitaka je bilo na Istočnom frontu, zar je potrebno išta više reći.
Preporuke:
46
0
2
petak, 13 maj 2016 12:24
Ioann Dubinjin
Savremena Rusija jeste nastavljač i naslednik SSSR-a, ali nema moralnog prava da se poziva na tradicije istorijske Rusije koja je prestala da postoji 1920 g., a SSSR je bio njena totalna negacija i u savremenoj Rusiji nije izvršena lustracija tog nasleđa.
Pobeda SSSR-a je bila velika, ali i cena po SSSR u ljudskim i materijalnim žrtvama još veća, što ne bi bio slučaj da SSSR nije u periodu 1922 – 1933 g pomagao Nemačkoj da izigra zabranu Versajskog mira o njenom naoružavanju i razvoju vojne tehnologije. Nemačka je na teritoriji SSSR-a tada imala baze za razvoj i treniranje tenkovskih, vazduhoplovnih jedinica i bojnih otrova, a postojala je i škola za usavršavanje nemačkih oficira - i to u Moskvi. U njoj su diplomirali i budući nemački feldmaršali Kajtel, Manštajn i Model koji su gradivo naučeno tu obiltato iskoristili u ratu protiv SSSR-a ( http://www.feldgrau.com/ger-sov.html ). Ovo je možda poznato i g-nu Miloševiću (?), ali on o tome mudro ćuti, a srpskim čitaocima je sasvim nepoznato.
Preporuke:
19
56
3
petak, 13 maj 2016 12:48
ja
ZIVELA RUSIJA I NOVI RUSKI CAR VLADIMIR PUTIN!!!
Preporuke:
26
1
4
petak, 13 maj 2016 15:56
Mali rus
Nemam ništa protiv rusa ali dosta rata i ratovanja.
Onome kome su ekstra dragi neka ide kod njih.
Preporuke:
2
50
5
petak, 13 maj 2016 16:05
Crni mačor
Malom latiničaru
Iz tvojih usta u NATO-vske uši, samo još da sačekamo da NATO sejači smrti pretope sve svoje oružje u pepeljare, pa da se ostvari tvoj san.
P.S. Čujem da Er Vučić leti u Njujork, to je tvoja šansa da postaneš zvezda na Brodveju!
Preporuke:
35
1
6
petak, 13 maj 2016 16:52
Dino Zoranić
Spas Srbije je na Istoku!
Večna slava palim herojima!
Preporuke:
28
1
7
petak, 13 maj 2016 16:58
@Mali rus
Tvoj komentar je smešan. Pa uravo Rusi se zalažu da rata više nikada ne bude. Uzgred, Rus se piše velikim slovom. To se uči u osnovnoj školi.
Preporuke:
38
0
8
petak, 13 maj 2016 17:23
jovana
Spas Srbije je u Srbima samim. Ne mogu cekati, da ce im Rusi vratiti ponos i postovanje vlastite herojske istorije. Medjutim, Srbi su zaboravili, za raliku od Rusa, na svoje ogromne zrtve iz prvog svetskog rata, privinuvsi posle oba rata svoje krvnike. Bez lustracije, kakva je bila cija uloga u svim zlocinima u miru prema Srbima nema katarze. Najstrasnije, sto sa danas oparasta zlocincima iz 1999, dajuci im sve resurse i moc nad sudbinom citavog naroda. Ipak, bog neka cuva ruski narod i njegovog ingenioznog vodju.
Preporuke:
25
4
9
petak, 13 maj 2016 18:01
Radgost
Pored preko 20 miliona ubijenih Sovjeta u SSSRu je 1945. bilo oko 25 miliona ljudi bez krova nad glavom-živeli u pećinama i zemunicama;pored njih milioni prikrivenih beskućnika koji su bili iseljeni na Ural i dalje.
Zla dela naroda Nove Evrope pod vođstvom Nemaca-samo Srbi i Grci nisu učestvovali.
I,za dvadesetak godina SSSR je iz ruševina postao druga privredna,industrijaska sila na Zemlji.Uzgred još:Prva naučna sila,jedina svemirska i država sa najvećim ugledom kod većine svetskog stanovništva-doduše siromašnog koje je Zapad opljačkao.
Godine 1990. Rusija je skoro sve to nasledila:Ugled,moć,privredu.
Na veselje Zapada oklevetala i zabranila zajedništvo te uvela demokratiju.
I,skoro pa načisto propala,nestala-bez rata.
Jer se odrekla uspešnog i pravednog društvenog uređenja.
Preporuke:
30
1
10
petak, 13 maj 2016 18:02
Besmrtni puk
Ovogodišnja proslava Dana pobede je impresionirala gledaoce najviše zbog višečasovnog mimohoda starih, mladih i dece sa foografijama, ordenjem, natpisima o precima koji su se borili, pali ili preživeli,da se pobedi zlo fašizma. I to je najvažnija poruka ove proslave: ne zveckanje oružjem, već pokazivanje snage naroda. Mi smo preživeli sankcije, a iluzorno je da će se takav narod zaustaviti administrativnim preprekama. Naprotiv, to jača zajednički duh i ostvarivanje zajedničkih ciljeva.
Preporuke:
25
0
11
petak, 13 maj 2016 19:10
Ne klepeći nanulama
Navodna proslava Dana Evrope je pokušaj relativizacije Dana pobede nad fašizmom, svi pismeni ljudi koji nisu indoktrinirani, znaju ko je izvojevao pobedu nad postulatima " evropskih vrednosti".Da podsetim , najmostrouzniji evropski umovi su vršili genocide nad afričkim , azijskim , južnoameričkim narodima, iznedrili Napoleona, austrougarsku zločinačku carevinu koja je započela 1.Svetski rat .Nastavili sa austrijskim molerom iz Braunau koji je " otpisao " cele narode" , nastavak "evropske priče" je i predsednik Gadafi nabijen na kolac.Ja sam danas video kako su Rusi u jednom malom selu kod Novosibirska obeležili Dan pobede, svi su izašli na ulice i formirali " Besmrtni puk", sećanje na svoje sunarodnike koji su odbranili svet od ropstva , je ujedno i poruka novim osvajačima, sledeći pokušaj agresije, zavrišće se fatalno za agresore a možda i celi svet.
Preporuke:
26
0
12
petak, 13 maj 2016 20:47
negi
Ono što imresionira gledaoca ovogodišnje parade nije ni tehnika,ni Putinov govor,ni ta parada vojne moći već lica ovih mladića koji paradnim korakom stupaju na Crveni trg. Njihova lica govore sve,ponos što su oni baš tu i jedan osećaj da koračaju kao u transu sa blagim osmehom u savršenom paradnom redu.To se vidi i kod devojaka koje prvi put ove godine učestvuju.Televizija N1,da li i sama impresionirana ovim prizorom ,je upravo krupnijim kadrovima to verno dočarala.Zaista to je nešto fascinantno i to se ne može odglumiti,to jednostavno izbija iz svih učesnika.Za mene lično to je dokaz da je Rusija preležala svoje dečije bolesti prelaska iz jednog ideološkog sistema u drugi i ponosno nastavlja dalje uz sve nedaće koje je prate.
Preporuke:
19
9
13
petak, 13 maj 2016 20:50
Gledajuci realno
@Ioann Dubinjin : Odlican komentar. Nisam pojma imao da su se ti nemacki generali skolovali u Moskvi.
A sto se tice Staljina, bolje je da ostane na miru tamo gde pociva. Predpostavljam da nije u raju.
Preporuke:
7
27
14
petak, 13 maj 2016 21:10
Zvonimir Bgd
Sovjetski, a pre svega ruski narod, podneli su suviše velike žrtve i patnje, a sovjetska država isuviše velika razaranja da bi sadašnja generacija zaboravila ono što se događalo pre sedam decenija a završilo pobedom nad fašizmom.
Ove pogibije i razaranja bili su presudni za dalji razvoj tesko ranjene mlade sovjetske drzave. U vremenu posle Oktobarske revolucije, prva socijalisticka radnicka drzava sveta (tada jedina) najpre je morala da se odbrani. Od strane sila pobednica 1.sv.rata formiran je tzv."Sanitarni kordon" koji je opkolio SSSR sa pretnjom oruzane intervencije. Caristicka gospoda, ruski feudalci i oficiri su, kao gubitnici gradjanskog rata, masovno bezali i u evropskim zemljama stvorili bastione antisovjetske propagande koja nikada nije prestala sa radom. Cak ni danas kada Sovjetskog Saveza vise nema. Radnicka drzava imala je visoke domete u miru, ali nije izdrzala trku u naoruzanju sa SAD. Ostajem u nadi da ce Putinova Rusija to uspeti, sto svi Srbi zele.
Preporuke:
27
6
15
petak, 13 maj 2016 21:20
/DUBINjIN/
Savremena Rusija jeste nastavljač i naslednik SSSR-a, ali nema moralnog prava da se poziva na tradicije istorijske Rusije koja je prestala da postoji 1920 g., a SSSR je bio njena totalna negacija i u savremenoj Rusiji nije izvršena lustracija tog nasleđa.
--------------------------------------
Čuj nema moralno pravo , narod koji je položio 20 miliona ljudi u odbrani otadžbine, znači zbog komunističkih satrapa koji su u tom vremenu uništili najsposobniji oficirski kadar zbog ideoloških razloga,flertovali jedan kratak period sa firerom zbog nespremnosti za rat, dočekali nespremni agresore , nema danas ruski narod moralno pravo.Ima li Amerika pravo, koja je trgovala sa firerom, jel tebi Lucifer rođak...
Preporuke:
31
9
16
petak, 13 maj 2016 21:34
negi
@Dubljanin Sve ste u pravu,sve nemačke tenkove koje je Nemačka koristila na početku Drugog svetskog rata Guderijan je razvio na poligonima u SSSR-u,PZW-1, PZW-2,PZW-3,ali je i Staljin od njih dobio neophodnu i nedostajuću tehnologiju.Sa druge strane pokušao je da kupi vreme i odloži što više trenutak konačnog obračuna sa zapadom koji je neminovno sledio.Sklapao je i nepopularne saveze samo da bi dobio u vremenu da industrijalizuje zemlju.Za samo trideset godina od drvenog pluga uspeo je da od SSSR-a napravi industrijsku zemlju,Evropi je za to trebalo dva veka.Iskoristio je nevolju Nemačke posle Versajskog ugovora to je bila cena koju je morao platiti. Da li je moralno ili ne,pitanje je?A šta da to nije uradio?Bio bi pregažen za godinu dana i danas bi svet izgledao drugačije.
Preporuke:
23
16
17
petak, 13 maj 2016 22:52
Reddy
Ioann Dubinjin
Vi, gospodine, lažete! To vam ovde ne može niko reći do onaj koji je čitao Manštajnove memoare, "Verlorene Siege"! Nema tamo tvrdnji koje ovde lažno iznosite! Vaša inspiracija je provokatorska i antikomunistička a njen metod je iznesena laž! Ovaj mali negi koji tvrdi da ste u pravu naivno vam veruje te pokušava da vas izokola nadmudri. Ja vam direktno kažem da lažete!
Preporuke:
36
5
18
petak, 13 maj 2016 22:52
cmok Toronto
Sve je to lijepo..Posle Jejcina Putin...
Posle Tadića Vučić...
Jesmo mali truli,buđavi,zeleni orahčić..
Tragedija u nas je da je samo u 20-tom vijeku izginulo nasinom smrću najviše pametnih,lijepih i hrabrih Serba...ostali su pobijegli kud koji,ostatak ostao jer nije znao ništa bolje da uradi...osim razbijanja cepter lonaca i isporu onih još uvek pravih Serba zapadu...
Sramota je da niste u stanju ama baš ništa da uradite..osim da *klepećete nanulama*,ogovarate ,lažete,kradete i to kao najgori amateri..
Od 5.9 miliona imate Kusturicu,Đokovića i par nepoznatih...
Isto tako je u *vukojebi*i po cijemo svetu..Pa se pitam jesmo li zaslužili bolje ..
Ako je za utehu..Kaki ste ni za diste nijeste..Neće vas niko...ni istok ni zapad ..Živeli.
Preporuke:
2
16
19
subota, 14 maj 2016 00:04
Majstor Bob
@Ioann DubinjinTako je to.
Preporuke:
4
21
20
subota, 14 maj 2016 00:10
Majstor Bob
@Ioann Dubinjin
Taj period "izgradnje socijalizma" je neopisiva sramota, ljudska, životinjska, bilo kako. Komunisti su najgori ološ ljudske vrste.
Ja razumem, donekle, stav sadašnjih vlasti prema tim dešavanjima, ali... đavo je đavo. Nema opravdanja za krvave zločine ludaka prema svom narodu.
Da je neko pametniji od majmuna Staljina bio 1941. na vlasti, možda bi izginulo 10 miliona Rusa manje. 15 miliona? Ah kako taj komunjaristički šljam lako trebi ljude.
Preporuke:
5
32
21
subota, 14 maj 2016 00:20
Dragan, Katun
za Cmok toronto
Godinama ste ovde, interesantna je vaša metamorfoza, da li je objašnjenje ova usiljena ijekavica?
Šta Vam se dogodilo?
Po pisanju u poslednjih nekoliko komentara mogli bi da pojačate PR službu naprednjaka.
Pokušaj da budeš čovek, ne seiri!
Preporuke:
13
3
22
subota, 14 maj 2016 07:16
Gledajuci realno
Uvek ce biti ljudi koji ce se sa nostalgijom secati velikih diktatora Staljina, Cauceskog, Broza, Hitlera . . . Njihove zemlje su zaista dozivele ekonomski bum ali obicnom coveku je zivot visio o koncu. Preziveli su oni koji su cutali i trpeli rezim bede i straha.
Preporuke:
4
16
23
subota, 14 maj 2016 08:11
Reddy
Antikounjaristička bagra nije u stanju ništa konkretno da ponudi sem uporne i tvrdoglave mržnje što ukazuje na patologiju i tešku neurasteniju. Ovakve primerke ljudskog otpada i smeća bi trebalo što pre zapakovati i otpremiti u svemirska prostranstva zajedno sa radioaktivnim otpadom jer im se vreme poluraspada meri eonima. Njihov najogoljeniji eksponent koga podmeću onima koje kleveću, Staljin, bio je eklatantan primerak takve vrste. Netrpeljiv, homofobičan i bolesno ljubomoran, nesvršeni pitomac gruzijskog pravoslavnog semeništa, pobio je najviše sovjetskih rukovodilaca i partijaca, prognao milione običnih sovjetskih građana i time apsolutno zatro razvoj socijalizma i sovjetske države, Pobio je sve Lenjinove saborce. O Marksu nije znao da bekne! Da se Vlasi ne dosete sada antikomunistčki šljam naivnima sugeriše kako je takav monstrum bio oličenje komunizma. Njegov sistem ubistava, bezakonja i ideološkog proganjanja je bio i jeste suštinska odlika antimakrksizma i antikomunizma.
Preporuke:
19
15
24
subota, 14 maj 2016 08:21
Ne klepeći nanulama @cmok Toronto
Pre svega ja bih tebi trebao održati predavanje iz menadžmenta o liderstvu, kako samo jednostrano tumačiš liderstvo Jelcin , Putin... pa lafe... od vizije lidera zavisi uspeh svake organizacije , institucije, naravno kompetencije se podrazumevaju, da bi bilo koji projekat bio uspešan.To što ti tvrdiš , sve što je valjalo otišlo je , pre svega ja kao nekomunistički rukovodilac u tri mandata dao sam svoj doprinos, mojom zaslugom i pre svega ponavljam mojom zaslugom, minimum 30 kuća je sagrađeno mojim radnicima.Vas većina koji ste otišli vani, ste manuelni radnici, vaš maksimum je neko zanatsko zanimanje, najveći uspeh vi merite doprinosom bogate kanadske države vašem ličnom standardu, odnosno socijalnim davanjima ili u Americi , Vi ste uspešni ako ste uspeli kupiti neku kuću( drvenu skalameriju) za 20-25 hiljada dolara.Moj dosije je čist pred državom , Bogom i narodom, što se tiče kompetencija , mogu da živim gde hoću.
Preporuke:
11
0
25
subota, 14 maj 2016 08:42
Reddy
@IOANN DUBINjIN
Poslužili ste se poluistinom da bi demonizovali sovjete, sipajući otrovnu i životinjsku mržnju prema socijalizmu. Poturili ste skroz nepouzdan izvor, prećutkujući ono što je najbitnije u vašoj kleveti. To da nije u pitanju bila saradnja sovjeta sa nacistima već međudržavni interes u sferi vojne kooperacije u periodu postojanja Vajmarske republike i SSSR-a što je suštinska razlika u odnosu na nečasnu nameru kojom ste pokušali da kompromitujete ceo sovjetski režim, najposle njegovu ideologiju. Iz materijala je jasno da je u pitanju period do 1933. godine, od kada tek počinje vlast nacista. Do tada je to bila Vajmarska republika, koja je praktično oborena raznim podmetanjima i smicalicama Hitlera i nacista. Kada su u pitanju ličnosti generala, na primer, Hajnca Guderijana, prećutkujete da u njegovim memoarima, "Panzer Leader", nema ni retka o njegovoj nastavničkoj karijeri u SSSR-u! Zašto to radite jasno je svakom ko je upućeniji u vaše komentatorske viraže i lupinge....
Preporuke:
28
7
26
subota, 14 maj 2016 08:49
negi
@Reddy Za tebe nisam mali negi i nisam naivan kako ti misliš.Navodi su mu tačni(nisam siguran za navedene oficire da su se školovali u SSSR-u)ali sam siguran da su nemački tenkovi i artiljeriska oruđa razvijana na zajedničkom poligonu u SSSR-u.Naveo sam i koji tipovi tenkova.Na istom poligonu razvijen je i ruski tenk T-34 kojem je kasnije dodat revolucionarni top od 72 mm.Nemci su sredinom rata pokušali da pariraju sa Leopardom koji je indentičan T-34 ali bilo je kasno za masovnu proizvodnju i Rusi su mu znali slabu tačku(slab oklop sa zadnje strane). To su činjenice.Ili možda smatraš da je sporazum Ribentrop-Molotov obična laž,ili možda podela Poljske između Staljina i Hitlera?!Malo više objektivnosti umesto ideološke ostrašćenosti.Pozdrav.
Preporuke:
12
22
27
subota, 14 maj 2016 09:29
Reddy
@negi
Mal si jer su ti komentari plitki i otrcani. Ono čime si ti pokušao iz zaleta da "demantuješ" prokazanog antikomunistu i belogardejca je toliko naivno i davnoprežvakano da asocira na nekoga ko je juče saznao o vojnoj saradnji dve zemlje. Nije tajna da su sarađivali ali je, tebi nepoznato, podmetanje da su to radili u vrme nacizma i Hitlera što je čista podmetačina a na šta ti nisi reagovao. Tu je poenta a ne na tvojim glupavim "ideološkim" i sličnim primedbama! Čak se smatraš pozvanim da mi "razotkrivaš" činjenicu o sovjetsko-nemačkom paktu oko Poljske i slične gluposti što potpuno ispada iz konteksta rasprave. Kakve to pa sada ima veze sa napred napisanim!?!?!? I zato si mali i tako jadan! Ja se jasno i precizno pozivam na dve knjige memoara dva istaknuta nacistička generala, fon Manštajna i Hajnca Guderijana, tvrdeći da u njima nema ni pomena o naklapanjima Ioanna Dubinjina. A ti, potom, pričaš nebuloze o sovjetsko-nemačkom paktu!?!?!? To nema nikakve blage veze sa prednjim
Preporuke:
16
8
28
subota, 14 maj 2016 09:35
Ioann Dubinjin
@Reddy: Znam da ćete se jediti, ali istorija je istorija. Idite na ruski Yandex.ru i postavite pitanje: “Reйhsver i SSSR“ i dobićete 282 hiljade pogodaka. Nisam surov, ne morate baš sve da pročitate (yandex.ru/search/?lr=10466&msid=1463213282.62626.22871.32431&text=Reйhsver+i+SSSR&suggest_reqid=66471498146220899530450178555593&csg=0%2C0%2C0%2C0%2C0%2C1%2C0). Videćete i lepe slikice – sve sami sovjetski i sadašnji ruski izvori. Iz istorije valjda znate da je Vajmarska republika na legalan način prešla u Treći Rajh. SSSR je ostajao SSSR svo to vreme, jedino su se u periodu 1933-1939 malo sporečkali, pa se Ribentrop-Molotov paktom pomirili 24.08. 1939 g. To je Nemačkoj odvezalo ruke za otpočinjanje rata 1.09.1939 g., jer SSSR je isporučivao Nemačkoj neophodne strateške sirovine za vođenje II svetskog rata, podelili su bratski Poljsku, i da nije Nemačka 22.06.1941 g. napala SSSR sve bi bilo“fino “, ali od tog trenutka SSSR postade “antifašistički“. Zanimljivo, a zašto ne antinacistički?
Preporuke:
6
24
29
subota, 14 maj 2016 10:15
.... i dalje " Dubinjin"
Šta bi dalje , napao SSSR Nemačku..., koji si ti licemer.
Preporuke:
16
1
30
subota, 14 maj 2016 10:28
negi
@Reddy U prvom komentaru sam izneo zašto, je po mom mišljenju,SSSR ovo uradio,ne ulazeći u ideološka opredelenja komentatora a ni tvoja.Ti uporno pokušavaš da ideološkim kvalifikacijama diskredituješ argumente sagovornika.To je oprobani metod svih totalitarnih ideologija.SSSR nije bio samo komunistička zemlja,ona je kao država bila imperija, a imperije imaju svoj obrazac ponašanja bez obzira na ideologiju.Da se SSSR tako nije ponašao bio bi pregažen u prvoj godini rata.Čak šta više,da je Rusija ostala Carska Rusija takođe bi bila pregažena.Što se to nije desilo Rusija spravom odaje i priznanje Staljinu,mada o njemu i ja imam slično mišljenje kao i ti.Ali ko smo ja i ti da držimo lekcije velikom ruskom narodu.Ali sam siguran da Ruse u tom sukobu sigurno ne bi spasile genijalne filozofske misli Lenjina i Marksa. Isto tako sam siguran da se V.Britanija nije borila za goli opstanak da bi zajedno sa Hitlerom učestvovala u pohodu na istok,što naravno ne piše u knjigama.
Preporuke:
11
17
31
subota, 14 maj 2016 12:14
Reddy
@negi
Ajde prvo vamada odgovorim. Negi, ono što prvo uočavam je da odstupate od napisanog u polemici mene i dotičnog. Jer u njoj nije bilo ni pomena o onome o čemu sada raspredate. To je potpuna digresija. A to radite da bi sebe predstavili kao nekakvog interesantnog i značajnog sagovornika. Koga to interesuje? Ovakve kao vas moram ponovo opominjati da sam reagovao na komentar Joana Dubinjina povodom iznošenja laži. A njih sam ustanovio tako što sam se pozvao na knjige dvoje od tri pomenuta generala. I umesto, ako već neko želi da se priključi polemici ovo ima u vidu vi, kao iznebuha, odjednom startujete sa bezveznim primedbama u smislu tehničkih i ostalih performansi!?!?!? Koga je to ovde u polemici interesovalo??? Nikoga! Ali vi, počinjući i da mene prozivate za nekakav "ideološki" pristup, valjda se osvrćući na polemike koje sam ranije vodio sa teorijskim gluvaćima s ovog sajta, podmećete ono što nije od značaja za diskusiju te počinjete bezveznu priču o T-34, koja je,
Preporuke:
17
8
32
subota, 14 maj 2016 12:23
Reddy
@negi
...usput rečeno, potpuno irelevantna s aspekta tekuće polemike. To je vaš "bezobrazluk" kojim uskačete nepozvani u tuđu polemiku. Odakle vam pravo da, uopšte, skrećete pažnju drugih sa osnovne tematike??? To je ne samo nekultura i primitivizam već i krajnja drskost zbog koje ste i zaslužili da vam se obratim kao potpunom krelcu i besmislenom obešenjaku. Ni reč niste napisali o onome na šta sam se ja pozvao što bi, valjda, trebalo da bude povod nekog trećeg uključenja u polemiku. Ne, bezobrazluk i prepad!?!?!? Karakteristika, inače, nekih ovdašnjih "komentatora". Dakle, vi ste se ovde pokazali kao jedna potpuno inferiorna figura koja ne samo da nema nego i ne zna ništa o predmetu polemike. I čemu sada ova vaša natucanja i nesuvislosti!?!?!? A sada još i potonji bezuobrazluk kao citat!?!? "Ti uporno pokušavaš da ideološkim kvalifikacijama diskredituješ argumente sagovornika.To je oprobani metod svih totalitarnih ideologija." Prvo, koji si ti sagovornik!?!? Malopre ti dokazah
Preporuke:
15
11
33
subota, 14 maj 2016 12:31
Reddy
@negi
....da si bezobrazno upao u tuđu polemiku a vi ko švaba "tra la la", sam sebi dodeljujete ulogu sagovornika!?!?!? Moram vas pitati da niste drogirani ili makar pijani il, pak, da li, možda, patite od kompleksa manje vrednosti pa vam ovakve drskosti pristoje "cigi raga". Drznuli ste se da čak prozborite nešto i o ideologiji!?!?!? S vama ja o tome nikada nisam progovorio ni8 reč a nepretenciozna ocena je da bih jedva i mogao o tome s vama. Previše ste "duhovno porozni" za takve zahvate sa mnom. Ubuduće bih vas zamolio da, makar, nađete ubedljiviji povodom da sa mnom, uopšte, pokrećete nekakav dijalog. A sada jedno veliko IŠŠŠŠŠŠŠŠ......
Preporuke:
15
12
34
subota, 14 maj 2016 12:44
Reddy
@Ioann Dubinjin
Pružili ste mi nesvakodnevnu priliku da vas na toliko odseka demantujem, i logički i činjenično! Prvo, kada se pozivate na sovjetski izvor odmah da vam napišem da sami sebe demantujete. Pišete sami da je u pitanju odnos Rajsvera i SSSR-a. Takav odnos nuikada nije registrovan jer ne može celovita država imati ravnopravnog partnera sa delom državne strukture druge zemlje. "Surovost" na koju se pozivate valjda da bi ostavili utisak verodostojnosti je ovde potpuno jalova pa gubi od svoje navodne ubojitosti kojom ste intendirali tim atributom. Potom se služite netačnim navodom da je Vajmarska republika legalnim načinom prešla u Treći Rajh. Ona nije prešla u Treći Rajh već je prethodnim višegodišnjim agresivnim i krajnje ilegalnim metodima uličnog prebijanja i demonstriranja prisiljena na uzmak da bi u odgovarajućem momentu i atmosferi straha Hindenburg "pozvao" Hitlera i naciste da formiraju vladu u kojoj su još uvek sedeli fon Papen i slični koji nisu bili nacisti.
Preporuke:
18
11
35
subota, 14 maj 2016 12:52
Reddy
@Ioann Dubinjin
Tada, dakle, nije Vajmarska republika prešla u Treći Rajh! Hindenburg je istrajavao sve do leta, dok ga je zdravlje služilo a tada svi znamo kako je išlo....nenacisti su najureni iz vlade a onda se počelo i sa paljevinom Rajhstaga od strane nacista. I vi to nazivate legalnim prelaskom Vajmarske republike u treći Rajh!?!?!?!?!? Nije ovde u pitanju samo pogrešno utvrđivanje istorijskog fakta već nešto mnogo više na delu. Vaša ideološka ostrašćenost da se prenebregne istinit, realan i sledstven prikaz zbivanja. A to sam, "purtroppo", već obelodanio kod vaše prethodne tvrdnje kako su neki nacistički generali bili predavači na sovjetskim ratnim školama. Tu sam vas uhvatio u laži pa ako je to ona tada bila mogu vam dati i oprost u ovoj situaciji kada je u pitanju, najblaže rečeno, zla ideološka volja da se stvari vide u ogledalu istorijske preciznosti. No, to vama nije bitno kako ste već pokazali u bezbroj ranijih slučajeva. Tome je vaša ideološka ostrašćenost kumovala.
Preporuke:
17
12
36
subota, 14 maj 2016 13:03
Reddy
@Ioann Dubinjin
Opet potom iznosite čiste gluposti i apsolutne budalaštine. ....."jedino su se u periodu 1933-1939 malo sporečkali, pa se Ribentrop-Molotov paktom pomirili 24.08. 1939 g.". Ovaj ugovor, istorija sama ocenjuje kao "prinudan" i sasvim "osoben", sklopljen iz najčistijeg interesa jedne i druge strane, sovjeta da eksploatišu vreme pripreme za obračun, nacistima da otpočnu kampanju i obračun sa Evropom. Ništa dalje i bliže od toga. Vi to smeštate u "igru sporečkavanja i pomirenja"!?!?!? Takvo šta ne postoji kod ozbiljnih država, samo kod neozbiljnih i naivnih komentatora i komentara. Dodajete i da su sovjeti nacistima isporučivali sirovine o čemu nema podataka. Ako ima navedite ih i precizirajte. Naprotiv, u obrnutom slučaju oni postoje, tj. Amerika pa i ostali "demokratski svet" baš su to radili. Nije, valjda, Henri Ford, na lepe oči, dobio lično od Hitlera, veliki Gvozdeni krst!
Preporuke:
19
11
37
subota, 14 maj 2016 13:10
negi
@Reddy Nikad nisam polemisao sa tobom niti sam se ubacio u tvoju,kako je ti nazivaš polemikom,sve dok me nisi pomenuo u toj tvojoj polemici.Nemam nameru sa tobom da polemišem dalje jer smatram da si običan folirant,koji u nedostatku argumenata,ničim izazvan koristi izraze i epitete nedostojne pristojnog čoveka a kamoli jednog polemičara.Ćao,folirantu!
Preporuke:
13
16
38
subota, 14 maj 2016 13:14
Reddy
@Ioann Dubinjin
...."i da nije Nemačka 22.06.1941 g. napala SSSR sve bi bilo“fino “, ali od tog trenutka SSSR postade “antifašistički“. Zanimljivo, a zašto ne antinacistički?". Konačno, vaša zaključna poenta pokazuje šta je bila i vaša početna namera. Da SSSR nije uopšte bio, pazi sada ovo, "antifašistički". I postend.....a zašto ne antinacistički!?!?!? Čitalac se prosto ne može osvestiti od vaših genijalnih "findings"! Dakle, politika "narodnog fronta", proklamovana na 7. kongresu Kominterne kao forma suprotstavljanja naraslom fašizmu, nije bila od praktično nikakvog značaja što znači ni da borba protiv njega u Španiji, gde su baš Nemci i Italijani ratovali za Franka, nije bila od nikakvog međunarodnog značaja. A u njoj je borce na strani republikanske Španije slao ceo demokratski svet! Dakle, svi su bili antifašisti sem sovjeta, Jugoslovena i komunista sa raznih strana sveta! Kakav spektakularan nalaz!!! verovatno ste ovakvim zaključkom pocepali i sam atom!
Preporuke:
18
9
39
subota, 14 maj 2016 13:42
Ioann Dubinjin
@Reddy : Ja sam pretpostavljao da vladate i srpskim jezikom (mada pišete na hrvatskom), ali ispada da Vi čak ni srpsku ćirilicu ne umete dobro da pročitate (ili shvatite), pa me zato ovako besno napadate: : „.. A to sam, "purtroppo" [koji li mu je sad to jezik? Valjda ste mislili “a propos“?] , već obelodanio kod vaše prethodne tvrdnje kako su neki nacistički generali bili predavači na sovjetskim ratnim školama. Tu sam vas uhvatio u laži ...“ Ja sam, međutim, napisao samo ovo : “ ...a postojala je i škola za usavršavanje nemačkih oficira - i to u Moskvi. U njoj su diplomirali i budući nemački feldmaršali Kajtel, Manštajn i Model koji su gradivo naučeno tu obiltato iskoristili u ratu protiv SSSR-a ( http://www.feldgrau.com/ger-sov.html )…”. Nigde ne rekoh da su ti budući nemački feldmaršali bili predavači u toj školi, niti da su u tom vremenu bili nacisti, nego samo slušaoci - đaci, i da su tamo diplomirali. Naveo sam i izvor, pa ga pogledajte.
Preporuke:
10
16
40
subota, 14 maj 2016 13:48
Reddy
@Ioann Dubinjin
Sada ste se setili da pravite kobajagi neku važnu razliku između fašizma i nacizma! Insistirate na nečemu oko čega nema nekih suštinskih razlika. Jedina i ne bitna razlika tiče se folklorne varijante opšteg pojma kakav je fašizam. Dakle, u Italiji fašizam, u Nemačkoj nacizam, u Španiji kaudiljizam ili frankizam, u Porugalu salazarizam, u Argentini peronizam, itd. Tražite razlike tamo gde ih nema i gde ih nikada nije ni bilo. Sve to je diktirano čisto ideološkim razlozima i motivima kako bi ostvarili ono što je nemoguće a to je da naivno optužite sovjetizam i socijalizam za fašizam. To je glupost, budalaština, detinjasta manipulacija. Naravno, u službi antisovjetizma i antisocijalizma. Tužno, jadno i bedno! Prećutali ste za koga su se borili belogardejci u Drugom svetskom ratu? Da ne bude nesporazuma, svi do jednog bili su u stroju sa fašistima i nacistima. Šta je radio u vreme okupacije u Specijalnoj policiji jedan Nikolaj Gubarev, ruski izbeglica i belogardejac?
Preporuke:
18
12
41
subota, 14 maj 2016 14:13
Reddy
@Ioann Dubinjin
Prvo da vam se izvinim jer ste tačno naveli da su dotični rajhsverovci pohađali sovjetsku ratnu školu/ u čemu je tu i zašto bi to bio problem!?!?!? Pa i Kadijević je pohađao američku vojnu akademiju pa je završio u Rusiji. No, tu je bitno da ste sistemom asocijacije hteli ostaviti utisak kako su tri nacistička generala školovana u prijateljskoj zemlji. Istina je da kada su bili školovani nisu bili nacističke starešine. To ste kao slučajno zaboravili da pomenete. Tipičan ideološki pristup. A što se tiče reči "purtroppo" koja na italijanskom znači "na žalost" a nema nikakve veze, kako vi to volite sistemom asocijacije da prilepite sa izrazom "a propos". Žalosno je da to ne poznajete. Mislio sam da bar razgovaram sa ličnošću širih vidika.
Preporuke:
15
15
42
subota, 14 maj 2016 14:32
Reddy
@Ioann Dubinjin
Ko ste vi da pretpostavljate kojim jezikom se služim, pišem, itd.? Kakve budalaštine, kakve gluposti. Čak da pišem hrvatskim jezikom!?!?!? Kakav je to jezik i da li takav jezik uopšte i postoji??? Ko ste vi, uopšte, da se bavite tim pitanjima??? Šta ste vi, jezikoslovac, pravopisac, lingvista??? Uz to i nesrpskog porekla! Zastrašujuće!
Preporuke:
16
15
43
subota, 14 maj 2016 15:32
Prečanin
Gledajuci realno
ljudi koji ce se sa nostalgijom secati Staljina, obicnom coveku je zivot visio o koncu."
Običnom čoveku nije se dešavalo ništa, ako je verovati sećanjima Nadežde Mandeljštam.Stradali su kritički orijentisani intelektualci i partijski ljudi.
Preporuke:
21
14
44
nedelja, 15 maj 2016 02:51
Zvonimir Bgd 1
(Molim administratora da mi dozvoli siri komentar u vezi sa clankom i diskusijom komentatora.Hvala.)
Neko je napisao:
Ali sam siguran da Ruse u tom sukobu sigurno ne bi spasile genijalne filozofske misli Lenjina i Marksa.
Pobedi SSSR-a doprinela je, izmedju ostalog, marksisticka doktrina o naoruzanom narodu primenjena u praksi.
Citam komentare i razocaran sam nekim politickim i kvazirevizionistickim podmetanjima u vezi sa prilicno proucenim periodom evropske istorije 20.veka. Zasto kvazirevizionistikih? Istoriografija, kao nauka, uvek moze da na poznate cinjenice doda ponesto novo. Ali, strogo po utvrdjenoj metodologiji kojom proucava proslost. Dakle, moguca je revizija podataka, pa i cinjenica, iz cega moze da proistekne i novo, revidirano tumacenje ("sa vremenske distance"). Medjutim, kada se to vrsi sa unapred zadatom tezom ili politicko-ideoloskim ciljem, odstupa se od cinjenica i nastaje kvazirevizionizam.
Preporuke:
15
12
45
nedelja, 15 maj 2016 03:02
Zvonimir Bgd 2
Jedna od prevarnih metoda kvazirevizionizma nekih kvaziistoricara je tzv."modernizacija proslosti". To je slucaj kada diletanti ili zlonamerni propagandisti projektuju savremene aktuelne dogadjaje i medjunarodnu politiku na desavanja od kojih nas dele mnoge decenije. Krsi se jedno od osnovnih pravila istoricarske struke da dogadjaje i licnosti iz proslosti moramo sagledati iskljucivo u kontekstu onog (datog) vremena i tadasnjih merila i relacija.
Prilazem nekoliko svojih pogleda na to vreme, a u vezi sa clankom i komentarima.
1. SSSR je bio jedina organizovana radnicka drzava tog vremena na celu sa komunistima KP(b)SSSR. Kao takva, dozivela je, od "Sanitarnog kordona" pa nadalje, svojevrsnu politicku izolaciju izmedju dva rata. Teznja sila pobednica 1.sv.rata bila je da se takva drzava delegitimizuje i unisti. U ovome je saucestvovala i ruska caristicka "bela" emigracija. Istovremeno, unutar zapadnih drzava Evrope tekao je jedan novi fenomen - pojava i uspon fasizma.
Preporuke:
16
12
46
nedelja, 15 maj 2016 03:07
Zvonimir Bgd 3
2. Dolaskom italijanskih fasista na vlast 1922.g. pokazalo se da zapadna demokratija nije garancija pouzdane vladavine zakona. Isto vazi i za ustolicenje Hitlera za kancelara, januara 1933. NSDAP jeste pobrala ogroman broj glasova na legitimnim izborima, ali su legalnost obarali izborni uslovi i teror SA jurisnika nad obicnim narodom. Treba posteno priznati da su ovom naglom uspehu nacista doprineli i medjusobni ostri sukobi i netrpeljivost ostalih partija, narocito nepostignuta saglasnost Centra sa KP Nemacke. Ubrzo ih je Hitler sa svojim nacistima sve brutalno zbrisao sa scene. Najpre zabranom komunista povodom lazirane provokacije paljenja Rajhstaga, februara 1933.g. Zatim, zloupotrebom Vajmarskog ustava pri preuzimanju apsolutnih ingerencija sefa drzave posle Hindenburgove smrti, avgusta 1934. Sledi suspenzija funkcionisanja parlamentarizma i Parlamenta ("brbljaonice", kako ga je Hitler nazivao).
Preporuke:
16
12
47
nedelja, 15 maj 2016 03:13
Zvonimir Bgd 4
3. Jedno od najbitnih svojstava fasizma je i ANTIKOMUNIZAM. To svojstvo fasizma, kao i knjiga "Majn Kampf" koja se stampala u milionima primeraka, gde je jasno izlozena teznja firerovske politike za sirenjem "zivotnog prostora" prema Istoku, tj. osvajanjem prema "boljsevickoj Rusiji", ta dva faktora su znacajno uticala na podrsku i potajno odobravanje zapadnih demokratija nacistima u Nemackoj i Hitleru licno! U Cercilovim memoarima citamo o opseznoj americkoj finansijskoj pomoci Nemackoj pre Hitlera, a i kasnije. Nemacka se naoruzava krseci versajske protokole. Francuska je dozvolila ulazak Nemaca u Sarsku i Rajnsku oblast. Sledi "Anschluss" Austrije. Versajski poredak Nemacka uveliko lomi, a izostaje reakcija Britanije i Francuske. Stavise, one su pogazile svoje garancije prema Cehoslovackoj i sklopile sa Hitlerom gubitnicki Minhenski sporazum! Nacisti preuzimaju Sudetsku oblast. Pred ocima sila pobednica rata, ruse se temelji mira u Evropi, a apetiti fasista se povecavaju.
Preporuke:
16
13
48
nedelja, 15 maj 2016 03:20
Zvonimir Bgd 5
4. U ovom periodu bilo je pokusaja ogranicavanja rasta nemacke agresivne moci i politike. Na primer: Inicijativa kralja Aleksandra I Karadjordjevica sa Francuskom, o preduzimanju sankcija Nemackoj. Ubrzo su oktobra 1934.g. u Marseju stradali i on i franc.min.spoljnih poslova Luj Bartu! Postojala je i inicijativa sovjetske diplomatije i Litvinova, jer se SSSR s pravom osecao ugrozenim. Ove inicijative su ili ignorisane, ili odbijene. Propale su. Ukratko, Pakt o nenapadanju "Molotov-Ribentrop" (23.avg.1939.) je pakt izmedju dijametralno suprotnih ideologija. Zasto? On je posledica neshvatljive neaktivnosti i indolentnosti zapadnih politicara koji su i dalje gajili nadu u Hitlera kao udarne pesnice protiv "boljsevizma"! Ljuto su se prevarili, jer je ovaj najpre na njih krenuo. Sovjeti su iznudjenom i vestom politikom za neko vreme odlozili prvi udar na sebe. Znalo se da ce do konacnog obracuna doci, ali ne tako brzo.
Preporuke:
16
13
49
nedelja, 15 maj 2016 03:30
Zvonimir Bgd 6
5. U medjuratnom periodu bilo je razmene drzavnih armija na skolovanju oficira. To nije bila neuobicajena praksa. Medjutim, prepredeni Prus feldmarsal Erih fon Manstajn, u svojim memoarima pretencioznog naslova "Izgubljene pobede", "objasnjava" neminovnost sukoba dve antagonisticke "ideologije i civilizacije". On, vec na pocetku svojih secanja, opravdava napad na SSSR kao "preventivni", jer se navodno radilo o situaciji: "bolje najpre mi njih, nego oni nas"! On hvali nemacku ratnu masinu i uglavnom pise o vojnickim operacijama, npr. u poglavlju "Reid tenkova". Za razliku od njegovih, memoari generala Guderijana su u mnogo vecoj meri politicko stivo. Pre svega kao pravdanje vojnog vrha naspram Hitlera njihovim "preziranjem" tog "kaplara". On pravda sebe i ulogu svojih "kamerada" u osvajackim ratovima kojima je komandovao. Inace, Guderijan jeste bio jedan od retkih nemackih vojskovodja koji se Hitleru otvoreno suprotstavljao. Ali, u vezi sa vodjenjem rata, nikada ideoloski.
Preporuke:
18
13
50
nedelja, 15 maj 2016 03:39
Zvonimir Bgd 7
Uz izvinjenje zbog opsirnosti, da zakljucim. Niko ne moze pouzdano znati buducnost. Istorijske pojave samo naizgled mogu biti predvidive, ali se u svojoj slozenosti i vremenskom kotrljanju otimaju planovima i zeljama pojedinaca, grupa, elita...
Hitler je redom krsio sve medjunarodne ugovore. Smesni su oni koji se na njegovu rec pozivaju kada je u pitanju Becki ugovor o pristupanju K.Jugoslavije Trojnom paktu 25.marta 1941.g. U zabludi su oni koji misle da je Staljin postovao Hitlera i nadao se njegovoj doslednosti. Radilo se o politickim manevrima koji su u nepredvidivom toku prerasli u ratne, a za sobom povukli vise desetina miliona zivota. Radilo se, kako se kaze u clanku, o borbi protiv zla olicenog u narasloj agresivnoj i brutalnoj militaristickoj sili koja je krcila put jednoj antihumanoj i anticivilizacijskoj ideologiji zasnovanoj na mrznji. Nesreca je savremenog sveta sto slicna mrznja opet jaca i preti da unisti civilizaciju. Hvala.
Preporuke:
17
14
51
nedelja, 15 maj 2016 07:20
Reddy
@Zvonimir
Izvanredno i bez ostatka!
Preporuke:
17
13
52
nedelja, 15 maj 2016 07:25
Prečanin
@Zvonimir Bgd 1
Pobedi SSSR-a doprinela je, izmedju ostalog, marksisticka doktrina o naoruzanom narodu primenjena u praksi."
Biće da je ta "doktrina" odmogla koliko je mogla. Ona je uvećala broj izginulih u borbama, kao što bi i svaka nekompetentnost.Pobedu je ostvario ruski narod uprkos "doktrini". Slično pobedi protiv Napoleona i tadašnje zamisli ujedinjene Evrope, dok još nije bilo ni doktrine ni njenog umašćenog tvorca. Slava ruskom narodu i Georgiju Žukovu!
Preporuke:
18
17
53
nedelja, 15 maj 2016 11:00
Reddy
@Prečanin
E, lala se razume u vojnu doktrinu ko Eskim u koridu! Otadžbinski rat se ne vodi da bi se što manje ginulo već kako mu sam naziv kazuje. Pomenuta doktrina je, na primer, imala izvanredan uspeh u kineskom oslobodilačkom ratu, ratu za oslobođenje Španije od Francuza, Vijetnamskom i Korejskom ratu, ratu Grka protiv italijanske agresije, Alžirskom ratu za oslobođenje od francuskog kolonijalizma. Po našem lali mora da je, na primer, Vijetnamski rat za oslobođenje bio neuspešan jer je izginulo i stradalo tako mnogo stanovništva. Logika prašnjavog ravničarskog zgubidana. A kako bi i znao šta je rat kada u Panoniji nema ni drveta ni zaklona od metka...
Preporuke:
16
14
54
nedelja, 15 maj 2016 11:28
Radgost 1/2
Staljin ruski nacionalista,govor privrednim rukovodiocima 1931.:
"U svojoj povesti...stara Rusija je uvek trpela poraze zbog svoje zaostalosti.Tukli su ju mongplski kanovi,turski bejovi,švedski feudalci,poljskolitvanski panovi, anglofrancuski kapitalist,japanski baroni,tukli su ju sv zbog njene zaostalosti,zbog njene političke zaostalosti;tukli su ju zbog industrijske zaostalosti,tukli zbog poljoprivredne zaostalosti.Tukli su ju zato što je tući Rusiju bilo unosno,isplatilo se a ostajalo nekažnjeno.Sigurno se sećate stihova predrevolucionarnog pesnika "Siromašna si i bogata,snažna i bespomoćna majko Rusijo"
Danas zaostajemo pedeset ili sto godina iza razvijenih zemalja.Sada moramo da nadoknadimo tu zaostalost,i to u deset godina.
Ili ćemo to učiniti ili će nas oni smrviti."
(povorke "Besmrtni puk" i učešće Putina jeste poslednja priprema zajednice za odbranu.kao i okupljanje Srba na Gazimestanu 1989.)
Preporuke:
19
1
55
nedelja, 15 maj 2016 11:30
Radgost 2/2
U Nirnbergu 1936. Hitler na kongresu stranke :Ukrajina i Sibir pripadaju nemačkom Lebensraumu;i to vrlo vatreno,odlučno,neopozivo da se moralo činiti-po biografu Dojčeru,da dolazi u obzir samo privremena,prolazna nagodba sa Staljinom-ono što se dogodilo 1939.Zatim Hitler i Musolini dogovaraju pakt.Istovremeno počeli sukobi između ruske i japanske vojske na Dalekom Istoku.
U jeku boja za Staljingrad-Staljin dekretom ukida komandnu dužnost političkih(marksizam,lenjinizam) komesara u vojsci;"Pravda":...vojnik nema nikakve socijalističke obaveze,njegova dužnost jeste da jednostavno služi domovini.
Staljin 1943.raspušta Kominternu.I vrlo prijateljski razgovara sa vrhovnim poglavarom pravoslavnih vernika u SSSRu-prvi put od dolaska na vlast Staljina i ruskih nacionalista.
Preporuke:
18
2
56
nedelja, 15 maj 2016 11:39
negi
@Zvonimir Bgd. Lepo objašnjeno,ali mi se početak i kraj ne sviđa.Nikakva marksistička teorija ne predviđa nekakvu teoriju o "naoružanom narodu".Napadom Hitlera na SSSR pale su sve lenjinističke i marksističke teorije, ceo SSSR prihvatio teorija patriotizma iz doba Suvorova i Napoleona.Staljin je dozvolio da se veličaju žrtve ruskog naroda,Borodinska bitka,aktivirana je crkva u podršci odbrani.Nema tu nikakvih teorija,jedina teorija je odbrana SSSR i Svete majke Rusije,sve je podređeno tome. Kada se radi o ambicijama zapada,vekovi su prošli a ovi pokušaji prodora na istok su samo menjali ime i ideologiju,cilj je ostao isti.Napoleon,kajzer,Hitler i fašisti,hladni rat i SAD i NATO po izgovorom borbe protiv komunizma,zapad, SAD i NATO sada protiv Putinove Rusije(nema Cara,nema komunizma i SSSR)cilj ostaje isti još od Napolena,samo se akteri menjaju.Zato Rusi slave jer imaju šta da slave i da podsećaju sledeće generacije na neprijatelja koji vreba.
Preporuke:
14
16
57
nedelja, 15 maj 2016 14:53
Reddy
Jedini i isključivi razlog zašto je svet u haosu je kriza kapitalizma, odnosno, nesposobnost sistema da se reprodukuje. U pitanju je zakonitost koja neminovno vodi ka samorazaranju sopstvenih pretpostavki. Dinamo kapitalizma je konkurencija. U prvim fazama razvoja ona ima progresivan značaj jer ubrzano razvija proizvodne snage. Na izvesnom stepenu razvoja koji je empirijski dat kapitalizam nije više u stanju, pod starim pretpostavkama, da se samorealizuje. To je Marksov genijalni uvid razjasnio. Iako na relativno jednostavnom primeru proste reprodukcije njegove sheme dovoljno su ilustrativne da bi se to shvatilo. Kome to do dan danas nije jasno taj nije u stanju uopšte istorijski razumeti logiku kretanja materijalnih proizvodnih snaga i odnosa proizvodnje koji mu odgovaraju. Takvi se obično bave himerama, bajkama i zanovetanjima. Otprilike, onako kako se istorija pripoveda maloj deci u osnovnoj školi. Naprosto, u pitanju je test inteligencije, neko to kapira a nekoga to iritira...
Preporuke:
17
15
58
nedelja, 15 maj 2016 19:14
Zvonimir Bgd
negi
@Zvonimir Bgd. Lepo objašnjeno,ali mi se početak i kraj ne sviđa.Nikakva marksistička teorija ne predviđa nekakvu teoriju o "naoružanom narodu".
Hvala. Sto se tice naoruzanog naroda kao garanta odbrane zemlje (i tekovina revolucije), predvodjenim radnickom klasom, imate kod Marksa, a vise i razradjeno u Lenjinovim knjigama, opet po marksistickim smernicama. Ovde je potrebno vise prostora za dokazivanje, sto bi bilo previse. Ipak, saljem link u vezi sa opstenarodnom odbranom i drustvenom samozastitom u SFRJ, takodje baziranim na marskistickoj teoriji, sto se u tekstu vidi. Nije neki najpouzdaniji izvor, za sada, ali se moze videti postojanje marksisticke doktrine o naoruzanom narodu.
Ako vas zanima, pogledajte ovde:
https://sh.wikipedia.org/wiki/ONO_i_DSZ
Preporuke:
14
15
59
ponedeljak, 16 maj 2016 07:05
Prečanin
@Reddy
Otadžbinski rat se ne vodi da bi se što manje ginulo" Ne vodi se ni da bi se (nepotrebno) više ginulo. Ostalo je samo širenje diskusije. Govorimo o Rusiji.
u Panoniji nema ni drveta ni zaklona od metka"
Glavne, najveće, najkrvavije bitke u Rusiji vođene su upravo na takvim terenima.
Logika prašnjavog ravničarskog zgubidana" se nadahnjuje Grosmanom, Iljom Erenburgom i Vasilijem Aksjonovom ("Deca leda" itd). Spoj lepote i genijalnosti, samo kod Rusa i nigde više.Što bi rekao "Kukuruz", tamo sve piše. Slava Žukovu!
P.S.Nego, gosn Reddy, imam opet četiri mačeta, ne nudim, samo kažem. Mnogo pozdrava.
Preporuke:
15
15
60
ponedeljak, 16 maj 2016 09:25
Reddy
@Prečanin
Nego, niste napisali zbog čega se vodi otadžbinski rat a ne da se ne bi ovo oli ono. A ja vam napisah da se vodi da bi se odbranila otadžbina. Po bilo koju cenu, što vama, izgleda, baš, i ne prija, zar ne???
Mora biti da na vaše raspoloženje utiču i mačkovi koji, izgleda, nisu u stanju da love miševe koji se samo vama priviđaju...........verovatno niste čuli za ruske breze, berjoske. Nisam primetio da takve lepote ima odviše u vašem panonskom krajoliku što se svakako reflektuje i na duđu kako istakoste na ruskom primeru. U panonskom slučaju spoj blatnog i ravničarskog principa nedaje onako srećan spoj kakav nađoste na ruskom tlu i duši....šta će/te, paorske su muke pregoleme.
Preporuke:
15
15
61
ponedeljak, 16 maj 2016 10:15
Prečanin
Reddy
niste napisali zbog čega se vodi otadžbinski rat"
Nisam napisao, stvarno,misleći da smo to razjasnili još u osnovnoj školi. Da li se tako vodio rat za Kninsku krajinu? Po svaku cenu? Tamo gde ima i planina i drveća? Pa šta se desilo? Navalili kurjaci hrabri da beže ka panonskom ruglu koje "ne daje više od spoja blatnog i ravničarskog principa". Kaže čika Živa, stari komunista, onomad na Dedinim salašima ( s dugim e), grize me savest što ga prezirem, ali on je pobegao a ja bih na kućnom pragu poginuo samo da ne idem u izbeglištvo.
na vaše raspoloženje utiču i mačkovi koji, izgleda, nisu u stanju da love miševe"
Mačke deluju antistresogeno, mislio sam da to znate. Ko ima mačku, živi deset godina duže, a ko ima deset mačaka, nikada ne umire, kaže Čarls Bukovski.
"Nisam primetio da lepote ima odviše u vašem panonskom krajoliku"
Zavisi ko posmatra. V. Hegelovu Estetiku, jeste trotomna, ali vredi. Pozdrav!
Preporuke:
17
14
62
ponedeljak, 16 maj 2016 12:13
negi
@Zvonimir Bgd. Da je Staljin nastupio sa Lenjinovim tezama,pa i tezom o naoružanom narodu vrlo brzo bi završio.Nastupio je sa tezom naroda u Crvenoj armiji. Crvena armija je ta koja okuplja i naoružava narod i vodi bitke.U bivšoj SFRJ sve što se radilo pravdalo se Marksovom teorijom,pa i prženje jaja."Jaja se isprže na tihoj vatri sa malo ulja,u skladu sa Marksovom teorijom". Teorija o noružanom narodu,sprovedena preko Teritorijalne odbrane je došla glave SFRJ,kada se taj naoružani narod preko TO okrenuo protiv JNA. Te iste TO su postale okosnice nacionalnih armija, kao sredstvo za razbijanje države.To isto bi se desilo i Staljinu i SSSR-u da je primenio teoriju o naoružanom narodu.Na svu sreću primenio je teoriju o naoružanoj i popunjenoj Crvenoj armiji kao jedinom stožeru borbe protiv neprijatelja.Da je Vermaht slomio Crvenu armiju ne bi više bilo pomoći nikakvog "naoružanog naroda",možda nekakva gerila kao u Jugoslaviji koja se "bori" i čeka ishod rata,koji drugi re
Preporuke:
16
11
63
ponedeljak, 16 maj 2016 20:09
Zvonimir Bgd
@ negi
Nemoguce je na ovom ogranicenom prostoru diskutovati o brojnim temama koje namecete. Tu je sad pitanje i TO u SFRJ itd. Ja sam vam samo uputio tekst u kome se vidi da POSTOJI marksisticka teorija o naoruzanom narodu, sto ste vi negirali tvrdeci da "Nikakva marksistička teorija ne predviđa nekakvu teoriju o "naoružanom narodu". Vi, jednostavno, niste u pravu. To je sve. Ne bih da sada sirimo diskusiju po drugim temama, gde je primenjena, da li bi pomogla, a gde odmogla. Imate cak i u nacistickoj Nemackoj, pri kraju rata, nesto u tom pravcu. Cuvene su tzv."waffen SS", zatim jedinice maloletnih boraca, kao i staraca koji nisu bili sastavni deo Vermahta, ali su uzeli oruzje u ruke kada su Saveznici prodrli na nemacku zemlju. U SSSR tokom rata, takodje, postoje citave mobilisane grupe koje nisu sastavni deo Crvene armije (sto u gerili, sto u fabrikama itd.). Ne znam na koju gerilu u Jugoslaviji mislite, ali NOV i POJ nisu "cekali" da im drugi izvojuju pobedu.
Preporuke:
13
14
64
ponedeljak, 16 maj 2016 20:43
Zvonimir Bgd
Reddy
@Zvonimir
Izvanredno i bez ostatka!
Zahvaljujem. Svako dobro.
Zvonimir
Preporuke:
12
16
65
utorak, 17 maj 2016 17:52
negi
@Zvonimir Bgd. Pa jesu li te nemačke jedinice odbranile Nemačku?Što bi NOV u Jugoslaviji slomila fašizam i Nemce je budalaština.Da nije bilo Crvene armije i iskrcavanja saveznika,fašisti bi još vladali u Jugoslaviji,ne sporeći njihovu borbu.Nemačka je kapitulirala 9.maja a borbe u Jugoslaviji trajale su do 15.maja.
Preporuke:
14
14
66
utorak, 17 maj 2016 19:05
布尔什维克
kakve gluposti iznosi ovaj negi! Kaže da NOB ne bi bio uspešan da nisu saveznici, Rusi, itd.!?!?!? Pa, notorna je istina da ne bi niko pojedinačno, dakle, ni sam SSSR, kao ni Velika Britanija, a pitanje je i sama SAD, mogli da se suprotstave Hitleru. I šta sad? trebalo bi negirati, po negijevoj pameti, svačiji pojedinačni doprinos opštoj stvari borbe protiv fašizma. Dakle, ovo samo može u tupavoj Srbiji da ima eho.....šta je ovaj fićfirić uopšte shvatio i razumeo?
Preporuke:
13
14
67
sreda, 18 maj 2016 07:39
negi
@ Azija Ne lupetaj,nigde nisam omalovažio naš otpor fašizmu,samo tvrdim da Crvena armija nije slomila kičmu nemačkom Vermahtu,uzaludne bi bile te žrtve.Mi smo, uz možda još dva pokreta otpora u Evropi,jedini koji smo četiri godine pružali otpor,ali sve bi to bilo uzalud.Ishod rata se odlučivao na istoku.
Preporuke:
14
12
68
sreda, 18 maj 2016 08:33
布尔什维克
@negi
Ti si potpuna budala! Kao nekakav dokaz da ne bi/smo uspeli navodiš kapitulaciju neprijatelja u Jugoslaviji tek 15. maja!?!?!? A šta je, onda, poraz Japana, u kasno leto!?!?!? To znači, da po tvojoj logici ni Amerikanci nisu ništa mogli da nije....itd.!?!?!? Kakva smejurija od komentara!
Preporuke:
11
14
69
sreda, 18 maj 2016 10:23
negi
@Azija Samo tipovi kao što si ti i ovi na vlasti,kad nemaju argumenata koriste takve kvalifikacije kao što ih ti koristiš.Sa nevaspitanim ljudima je uzaludna polemika.
Preporuke:
14
12
70
sreda, 18 maj 2016 10:26
Prečanin
@kvadratićima
"šta je, onda, poraz Japana, u kasno leto!?!?!? To znači, ni Amerikanci nisu ništa mogli da nije" Gosn Reddy (jer to ste, dakako vi), Amerikanci su preklinjali za rusku pomoć još decembra 1944 kada su pretrpeli teške gubitke i zarobljavanje (oko 70 000) u katastrofalnoj kampanji u Ardenima. Tražili su i dobili pomoć i na Dalekom Istoku. Hirošima je "pripomogla" (eh, Truman!) ali Mandžuriju nikada ne bi oslobodili bez Sovjeta. U Drugom svetsku ratu stradali su i pobedili Rusi.
Preporuke:
15
11
71
sreda, 18 maj 2016 11:53
Reddy
@Prečanin
Ne priskačite u "pomoć" ovom zgubidanu koji nije u stanju da kaže dve neprotivrečne tvrdnje a kamoli da se bavi analizom istorijskih zbivanja! Doduše, i vaša "pomoć" je antiprotivna tako da je teška smejurija iščitavati vaša tumačenja.
Preporuke:
11
10
72
sreda, 18 maj 2016 20:05
Prečanin
@Reddy
Gosn Redi, ja nisam „pomagao“ nego sam izneo činjenice, o nemačkoj ofanzivi u Ardenima i američkoj nesposobnosti da u kopnenom ratu konvencionalnim sredstvima i bez ruske pomoći pobede Japan. Ko je, po vama, izneo teret pobede, NOV i POJ? Moša Pijade, Đilas? Zahvaljujući dobroj marksističkoj potkovanosti? Znate kako reče jedan pametan čovek, nedavno: ne idu ljudi za idejama, motivacija njihova nije takva. Pitagorina teorema je jedna ideja, ali znate li nekoga ko bi ginuo za Pitagorinu teoremu? U ratu su kidisali Rusi kojima su okupatori pobili porodice; zato su oni razmazivali kojekoga, u Berlinu.
P.S. Imate pozdrav od moje Sose. Mi vas volimo. Mačke su dobro.
Preporuke:
11
10
73
četvrtak, 19 maj 2016 01:49
Reddy
@Prečanin
Ajde, bogati! onako usput, blatnjava pameti, a šta činiše Đordanu Brunu na lomači!?!?!?!?!? Da nije, možda, spaljen zbog sosinih palačinki!?!?!? Oćeš kas'ti das' Rusi ratovali zbog nepoglodane bačke makovnjače i nepobranog crnobelog prašnjavog duda!?!?!? Verovatno su iz istog razloga i u Siriji ili mi se to samo priviđa usled panonske prašine u očima!?!?!? Lalo, aj' poberi sosi cveće i zalij voćnjak, nisi ti za kakav drugi poso!
p.s. Nego, lalo, kad ono besmo kod pobegulja, odakle ti ono beše dopelao??? Kanda mi se pričinjava, sve tamo odnekuda kukavno s juga pa pod Arsenijevim barjakom niko vas ne zaustavi do panonsko blato u kome zaglaviste pa odatle ko zrikavci cvrčite ko da vas je kakva jara poterala. Pobegoste s plodne srpske zemlje koju vam namreše mojipreci-sevastokratori glavom bez obzira! I taki se našo da što zanoveta!?!?!? Pih, Srbijo, srama i blata, dade zemlju bez ikakva rata...
Preporuke:
10
11
74
četvrtak, 19 maj 2016 09:22
Prečanin
@Reddy
Moji su ovde živeli pre Arsenija. U ustanku su imali značajnu ulogu. Grobnice su u Bečkereku i Sent Andreji.Nego, zašto bih vas zamarao time. Odakle vam izraz "dopelal"? Prvi put sam ga čuo od Zagrepčana kada sam služio JNA u Rijeci.Pa vaši su "pobegulje" s Kosova, gospođa Sanda kaže da se u Krajini pominjete 0d 1607. Da li je to tačno? Bolje recite nešto o svom grčkom poreklu. PS. Makovnjače ne smem ni da pogledam, zbog šećera, mada imam 49 kg i nisam na "musolinu" kao što se kaže na Salašima. Za vas čuvam jednu dudovaču, znam da ćete jednom doći, ali ona je flaširana, s etiketom, ne garantujem kvalitet.
Preporuke:
9
10
75
četvrtak, 19 maj 2016 11:45
Radgost
Đordano Bruno (neko ga spomenu)
Neke knjige vele da je Bruno napisao pokajničko pismo glavnom inkvizitoru-odrekao se svog mišljenja,učenja.I to u propisanom žalbenom roku.Po ondašnjim običajima,na spaljivanje osuđenim pokajnicima,inkvizicija je poklanjala! život.Ali Brunu nije.
Kažu da je inkvizitor otvorio pismo žalbu tek posle čina spaljivanja nesrećnog Bruna.
Činu spaljivanja je prisustvovalo (pored obične znatiželjne sirotinje-pošto je točeno besplatno vino) i više desetina-neki kažu stotina,nosiljki sa spuštenim zavesama ili zatamnjena stakla;nosiljke svojstvene plemićima-pretežno princezama.A poznato je bilo da je Bruno-mužjak,bio veoma omiljen u redovima tadašnjih princeza.
Smatralo se da je omiljen kod princeza bio zbog svoje muškosti a ne zbog nauke.
Te da su mu smrtnu kazna sredili nemoćni,slabi mužjaci.
Preporuke:
5
4
76
četvrtak, 19 maj 2016 13:32
Prečanin
Gosn Redi, čovek vam razjasni Đordana (gde ga nađoste). Stvarno, zašto se ne zaposlite kao male stripper ili nešto slično, sada takve vole, ne spaljuju ih...
Pobeda SSSR-a je bila velika, ali i cena po SSSR u ljudskim i materijalnim žrtvama još veća, što ne bi bio slučaj da SSSR nije u periodu 1922 – 1933 g pomagao Nemačkoj da izigra zabranu Versajskog mira o njenom naoružavanju i razvoju vojne tehnologije. Nemačka je na teritoriji SSSR-a tada imala baze za razvoj i treniranje tenkovskih, vazduhoplovnih jedinica i bojnih otrova, a postojala je i škola za usavršavanje nemačkih oficira - i to u Moskvi. U njoj su diplomirali i budući nemački feldmaršali Kajtel, Manštajn i Model koji su gradivo naučeno tu obiltato iskoristili u ratu protiv SSSR-a ( http://www.feldgrau.com/ger-sov.html ). Ovo je možda poznato i g-nu Miloševiću (?), ali on o tome mudro ćuti, a srpskim čitaocima je sasvim nepoznato.
Onome kome su ekstra dragi neka ide kod njih.
Iz tvojih usta u NATO-vske uši, samo još da sačekamo da NATO sejači smrti pretope sve svoje oružje u pepeljare, pa da se ostvari tvoj san.
P.S. Čujem da Er Vučić leti u Njujork, to je tvoja šansa da postaneš zvezda na Brodveju!
Večna slava palim herojima!
Zla dela naroda Nove Evrope pod vođstvom Nemaca-samo Srbi i Grci nisu učestvovali.
I,za dvadesetak godina SSSR je iz ruševina postao druga privredna,industrijaska sila na Zemlji.Uzgred još:Prva naučna sila,jedina svemirska i država sa najvećim ugledom kod većine svetskog stanovništva-doduše siromašnog koje je Zapad opljačkao.
Godine 1990. Rusija je skoro sve to nasledila:Ugled,moć,privredu.
Na veselje Zapada oklevetala i zabranila zajedništvo te uvela demokratiju.
I,skoro pa načisto propala,nestala-bez rata.
Jer se odrekla uspešnog i pravednog društvenog uređenja.
A sto se tice Staljina, bolje je da ostane na miru tamo gde pociva. Predpostavljam da nije u raju.
Ove pogibije i razaranja bili su presudni za dalji razvoj tesko ranjene mlade sovjetske drzave. U vremenu posle Oktobarske revolucije, prva socijalisticka radnicka drzava sveta (tada jedina) najpre je morala da se odbrani. Od strane sila pobednica 1.sv.rata formiran je tzv."Sanitarni kordon" koji je opkolio SSSR sa pretnjom oruzane intervencije. Caristicka gospoda, ruski feudalci i oficiri su, kao gubitnici gradjanskog rata, masovno bezali i u evropskim zemljama stvorili bastione antisovjetske propagande koja nikada nije prestala sa radom. Cak ni danas kada Sovjetskog Saveza vise nema. Radnicka drzava imala je visoke domete u miru, ali nije izdrzala trku u naoruzanju sa SAD. Ostajem u nadi da ce Putinova Rusija to uspeti, sto svi Srbi zele.
--------------------------------------
Čuj nema moralno pravo , narod koji je položio 20 miliona ljudi u odbrani otadžbine, znači zbog komunističkih satrapa koji su u tom vremenu uništili najsposobniji oficirski kadar zbog ideoloških razloga,flertovali jedan kratak period sa firerom zbog nespremnosti za rat, dočekali nespremni agresore , nema danas ruski narod moralno pravo.Ima li Amerika pravo, koja je trgovala sa firerom, jel tebi Lucifer rođak...
Vi, gospodine, lažete! To vam ovde ne može niko reći do onaj koji je čitao Manštajnove memoare, "Verlorene Siege"! Nema tamo tvrdnji koje ovde lažno iznosite! Vaša inspiracija je provokatorska i antikomunistička a njen metod je iznesena laž! Ovaj mali negi koji tvrdi da ste u pravu naivno vam veruje te pokušava da vas izokola nadmudri. Ja vam direktno kažem da lažete!
Posle Tadića Vučić...
Jesmo mali truli,buđavi,zeleni orahčić..
Tragedija u nas je da je samo u 20-tom vijeku izginulo nasinom smrću najviše pametnih,lijepih i hrabrih Serba...ostali su pobijegli kud koji,ostatak ostao jer nije znao ništa bolje da uradi...osim razbijanja cepter lonaca i isporu onih još uvek pravih Serba zapadu...
Sramota je da niste u stanju ama baš ništa da uradite..osim da *klepećete nanulama*,ogovarate ,lažete,kradete i to kao najgori amateri..
Od 5.9 miliona imate Kusturicu,Đokovića i par nepoznatih...
Isto tako je u *vukojebi*i po cijemo svetu..Pa se pitam jesmo li zaslužili bolje ..
Ako je za utehu..Kaki ste ni za diste nijeste..Neće vas niko...ni istok ni zapad ..Živeli.
Taj period "izgradnje socijalizma" je neopisiva sramota, ljudska, životinjska, bilo kako. Komunisti su najgori ološ ljudske vrste.
Ja razumem, donekle, stav sadašnjih vlasti prema tim dešavanjima, ali... đavo je đavo. Nema opravdanja za krvave zločine ludaka prema svom narodu.
Da je neko pametniji od majmuna Staljina bio 1941. na vlasti, možda bi izginulo 10 miliona Rusa manje. 15 miliona? Ah kako taj komunjaristički šljam lako trebi ljude.
Godinama ste ovde, interesantna je vaša metamorfoza, da li je objašnjenje ova usiljena ijekavica?
Šta Vam se dogodilo?
Po pisanju u poslednjih nekoliko komentara mogli bi da pojačate PR službu naprednjaka.
Pokušaj da budeš čovek, ne seiri!
Poslužili ste se poluistinom da bi demonizovali sovjete, sipajući otrovnu i životinjsku mržnju prema socijalizmu. Poturili ste skroz nepouzdan izvor, prećutkujući ono što je najbitnije u vašoj kleveti. To da nije u pitanju bila saradnja sovjeta sa nacistima već međudržavni interes u sferi vojne kooperacije u periodu postojanja Vajmarske republike i SSSR-a što je suštinska razlika u odnosu na nečasnu nameru kojom ste pokušali da kompromitujete ceo sovjetski režim, najposle njegovu ideologiju. Iz materijala je jasno da je u pitanju period do 1933. godine, od kada tek počinje vlast nacista. Do tada je to bila Vajmarska republika, koja je praktično oborena raznim podmetanjima i smicalicama Hitlera i nacista. Kada su u pitanju ličnosti generala, na primer, Hajnca Guderijana, prećutkujete da u njegovim memoarima, "Panzer Leader", nema ni retka o njegovoj nastavničkoj karijeri u SSSR-u! Zašto to radite jasno je svakom ko je upućeniji u vaše komentatorske viraže i lupinge....
Mal si jer su ti komentari plitki i otrcani. Ono čime si ti pokušao iz zaleta da "demantuješ" prokazanog antikomunistu i belogardejca je toliko naivno i davnoprežvakano da asocira na nekoga ko je juče saznao o vojnoj saradnji dve zemlje. Nije tajna da su sarađivali ali je, tebi nepoznato, podmetanje da su to radili u vrme nacizma i Hitlera što je čista podmetačina a na šta ti nisi reagovao. Tu je poenta a ne na tvojim glupavim "ideološkim" i sličnim primedbama! Čak se smatraš pozvanim da mi "razotkrivaš" činjenicu o sovjetsko-nemačkom paktu oko Poljske i slične gluposti što potpuno ispada iz konteksta rasprave. Kakve to pa sada ima veze sa napred napisanim!?!?!? I zato si mali i tako jadan! Ja se jasno i precizno pozivam na dve knjige memoara dva istaknuta nacistička generala, fon Manštajna i Hajnca Guderijana, tvrdeći da u njima nema ni pomena o naklapanjima Ioanna Dubinjina. A ti, potom, pričaš nebuloze o sovjetsko-nemačkom paktu!?!?!? To nema nikakve blage veze sa prednjim
Ajde prvo vamada odgovorim. Negi, ono što prvo uočavam je da odstupate od napisanog u polemici mene i dotičnog. Jer u njoj nije bilo ni pomena o onome o čemu sada raspredate. To je potpuna digresija. A to radite da bi sebe predstavili kao nekakvog interesantnog i značajnog sagovornika. Koga to interesuje? Ovakve kao vas moram ponovo opominjati da sam reagovao na komentar Joana Dubinjina povodom iznošenja laži. A njih sam ustanovio tako što sam se pozvao na knjige dvoje od tri pomenuta generala. I umesto, ako već neko želi da se priključi polemici ovo ima u vidu vi, kao iznebuha, odjednom startujete sa bezveznim primedbama u smislu tehničkih i ostalih performansi!?!?!? Koga je to ovde u polemici interesovalo??? Nikoga! Ali vi, počinjući i da mene prozivate za nekakav "ideološki" pristup, valjda se osvrćući na polemike koje sam ranije vodio sa teorijskim gluvaćima s ovog sajta, podmećete ono što nije od značaja za diskusiju te počinjete bezveznu priču o T-34, koja je,
...usput rečeno, potpuno irelevantna s aspekta tekuće polemike. To je vaš "bezobrazluk" kojim uskačete nepozvani u tuđu polemiku. Odakle vam pravo da, uopšte, skrećete pažnju drugih sa osnovne tematike??? To je ne samo nekultura i primitivizam već i krajnja drskost zbog koje ste i zaslužili da vam se obratim kao potpunom krelcu i besmislenom obešenjaku. Ni reč niste napisali o onome na šta sam se ja pozvao što bi, valjda, trebalo da bude povod nekog trećeg uključenja u polemiku. Ne, bezobrazluk i prepad!?!?!? Karakteristika, inače, nekih ovdašnjih "komentatora". Dakle, vi ste se ovde pokazali kao jedna potpuno inferiorna figura koja ne samo da nema nego i ne zna ništa o predmetu polemike. I čemu sada ova vaša natucanja i nesuvislosti!?!?!? A sada još i potonji bezuobrazluk kao citat!?!? "Ti uporno pokušavaš da ideološkim kvalifikacijama diskredituješ argumente sagovornika.To je oprobani metod svih totalitarnih ideologija." Prvo, koji si ti sagovornik!?!? Malopre ti dokazah
....da si bezobrazno upao u tuđu polemiku a vi ko švaba "tra la la", sam sebi dodeljujete ulogu sagovornika!?!?!? Moram vas pitati da niste drogirani ili makar pijani il, pak, da li, možda, patite od kompleksa manje vrednosti pa vam ovakve drskosti pristoje "cigi raga". Drznuli ste se da čak prozborite nešto i o ideologiji!?!?!? S vama ja o tome nikada nisam progovorio ni8 reč a nepretenciozna ocena je da bih jedva i mogao o tome s vama. Previše ste "duhovno porozni" za takve zahvate sa mnom. Ubuduće bih vas zamolio da, makar, nađete ubedljiviji povodom da sa mnom, uopšte, pokrećete nekakav dijalog. A sada jedno veliko IŠŠŠŠŠŠŠŠ......
Pružili ste mi nesvakodnevnu priliku da vas na toliko odseka demantujem, i logički i činjenično! Prvo, kada se pozivate na sovjetski izvor odmah da vam napišem da sami sebe demantujete. Pišete sami da je u pitanju odnos Rajsvera i SSSR-a. Takav odnos nuikada nije registrovan jer ne može celovita država imati ravnopravnog partnera sa delom državne strukture druge zemlje. "Surovost" na koju se pozivate valjda da bi ostavili utisak verodostojnosti je ovde potpuno jalova pa gubi od svoje navodne ubojitosti kojom ste intendirali tim atributom. Potom se služite netačnim navodom da je Vajmarska republika legalnim načinom prešla u Treći Rajh. Ona nije prešla u Treći Rajh već je prethodnim višegodišnjim agresivnim i krajnje ilegalnim metodima uličnog prebijanja i demonstriranja prisiljena na uzmak da bi u odgovarajućem momentu i atmosferi straha Hindenburg "pozvao" Hitlera i naciste da formiraju vladu u kojoj su još uvek sedeli fon Papen i slični koji nisu bili nacisti.
Tada, dakle, nije Vajmarska republika prešla u Treći Rajh! Hindenburg je istrajavao sve do leta, dok ga je zdravlje služilo a tada svi znamo kako je išlo....nenacisti su najureni iz vlade a onda se počelo i sa paljevinom Rajhstaga od strane nacista. I vi to nazivate legalnim prelaskom Vajmarske republike u treći Rajh!?!?!?!?!? Nije ovde u pitanju samo pogrešno utvrđivanje istorijskog fakta već nešto mnogo više na delu. Vaša ideološka ostrašćenost da se prenebregne istinit, realan i sledstven prikaz zbivanja. A to sam, "purtroppo", već obelodanio kod vaše prethodne tvrdnje kako su neki nacistički generali bili predavači na sovjetskim ratnim školama. Tu sam vas uhvatio u laži pa ako je to ona tada bila mogu vam dati i oprost u ovoj situaciji kada je u pitanju, najblaže rečeno, zla ideološka volja da se stvari vide u ogledalu istorijske preciznosti. No, to vama nije bitno kako ste već pokazali u bezbroj ranijih slučajeva. Tome je vaša ideološka ostrašćenost kumovala.
Opet potom iznosite čiste gluposti i apsolutne budalaštine. ....."jedino su se u periodu 1933-1939 malo sporečkali, pa se Ribentrop-Molotov paktom pomirili 24.08. 1939 g.". Ovaj ugovor, istorija sama ocenjuje kao "prinudan" i sasvim "osoben", sklopljen iz najčistijeg interesa jedne i druge strane, sovjeta da eksploatišu vreme pripreme za obračun, nacistima da otpočnu kampanju i obračun sa Evropom. Ništa dalje i bliže od toga. Vi to smeštate u "igru sporečkavanja i pomirenja"!?!?!? Takvo šta ne postoji kod ozbiljnih država, samo kod neozbiljnih i naivnih komentatora i komentara. Dodajete i da su sovjeti nacistima isporučivali sirovine o čemu nema podataka. Ako ima navedite ih i precizirajte. Naprotiv, u obrnutom slučaju oni postoje, tj. Amerika pa i ostali "demokratski svet" baš su to radili. Nije, valjda, Henri Ford, na lepe oči, dobio lično od Hitlera, veliki Gvozdeni krst!
...."i da nije Nemačka 22.06.1941 g. napala SSSR sve bi bilo“fino “, ali od tog trenutka SSSR postade “antifašistički“. Zanimljivo, a zašto ne antinacistički?". Konačno, vaša zaključna poenta pokazuje šta je bila i vaša početna namera. Da SSSR nije uopšte bio, pazi sada ovo, "antifašistički". I postend.....a zašto ne antinacistički!?!?!? Čitalac se prosto ne može osvestiti od vaših genijalnih "findings"! Dakle, politika "narodnog fronta", proklamovana na 7. kongresu Kominterne kao forma suprotstavljanja naraslom fašizmu, nije bila od praktično nikakvog značaja što znači ni da borba protiv njega u Španiji, gde su baš Nemci i Italijani ratovali za Franka, nije bila od nikakvog međunarodnog značaja. A u njoj je borce na strani republikanske Španije slao ceo demokratski svet! Dakle, svi su bili antifašisti sem sovjeta, Jugoslovena i komunista sa raznih strana sveta! Kakav spektakularan nalaz!!! verovatno ste ovakvim zaključkom pocepali i sam atom!
Sada ste se setili da pravite kobajagi neku važnu razliku između fašizma i nacizma! Insistirate na nečemu oko čega nema nekih suštinskih razlika. Jedina i ne bitna razlika tiče se folklorne varijante opšteg pojma kakav je fašizam. Dakle, u Italiji fašizam, u Nemačkoj nacizam, u Španiji kaudiljizam ili frankizam, u Porugalu salazarizam, u Argentini peronizam, itd. Tražite razlike tamo gde ih nema i gde ih nikada nije ni bilo. Sve to je diktirano čisto ideološkim razlozima i motivima kako bi ostvarili ono što je nemoguće a to je da naivno optužite sovjetizam i socijalizam za fašizam. To je glupost, budalaština, detinjasta manipulacija. Naravno, u službi antisovjetizma i antisocijalizma. Tužno, jadno i bedno! Prećutali ste za koga su se borili belogardejci u Drugom svetskom ratu? Da ne bude nesporazuma, svi do jednog bili su u stroju sa fašistima i nacistima. Šta je radio u vreme okupacije u Specijalnoj policiji jedan Nikolaj Gubarev, ruski izbeglica i belogardejac?
Prvo da vam se izvinim jer ste tačno naveli da su dotični rajhsverovci pohađali sovjetsku ratnu školu/ u čemu je tu i zašto bi to bio problem!?!?!? Pa i Kadijević je pohađao američku vojnu akademiju pa je završio u Rusiji. No, tu je bitno da ste sistemom asocijacije hteli ostaviti utisak kako su tri nacistička generala školovana u prijateljskoj zemlji. Istina je da kada su bili školovani nisu bili nacističke starešine. To ste kao slučajno zaboravili da pomenete. Tipičan ideološki pristup. A što se tiče reči "purtroppo" koja na italijanskom znači "na žalost" a nema nikakve veze, kako vi to volite sistemom asocijacije da prilepite sa izrazom "a propos". Žalosno je da to ne poznajete. Mislio sam da bar razgovaram sa ličnošću širih vidika.
Ko ste vi da pretpostavljate kojim jezikom se služim, pišem, itd.? Kakve budalaštine, kakve gluposti. Čak da pišem hrvatskim jezikom!?!?!? Kakav je to jezik i da li takav jezik uopšte i postoji??? Ko ste vi, uopšte, da se bavite tim pitanjima??? Šta ste vi, jezikoslovac, pravopisac, lingvista??? Uz to i nesrpskog porekla! Zastrašujuće!
ljudi koji ce se sa nostalgijom secati Staljina, obicnom coveku je zivot visio o koncu."
Običnom čoveku nije se dešavalo ništa, ako je verovati sećanjima Nadežde Mandeljštam.Stradali su kritički orijentisani intelektualci i partijski ljudi.
Neko je napisao:
Pobedi SSSR-a doprinela je, izmedju ostalog, marksisticka doktrina o naoruzanom narodu primenjena u praksi.
Citam komentare i razocaran sam nekim politickim i kvazirevizionistickim podmetanjima u vezi sa prilicno proucenim periodom evropske istorije 20.veka. Zasto kvazirevizionistikih? Istoriografija, kao nauka, uvek moze da na poznate cinjenice doda ponesto novo. Ali, strogo po utvrdjenoj metodologiji kojom proucava proslost. Dakle, moguca je revizija podataka, pa i cinjenica, iz cega moze da proistekne i novo, revidirano tumacenje ("sa vremenske distance"). Medjutim, kada se to vrsi sa unapred zadatom tezom ili politicko-ideoloskim ciljem, odstupa se od cinjenica i nastaje kvazirevizionizam.
Prilazem nekoliko svojih pogleda na to vreme, a u vezi sa clankom i komentarima.
1. SSSR je bio jedina organizovana radnicka drzava tog vremena na celu sa komunistima KP(b)SSSR. Kao takva, dozivela je, od "Sanitarnog kordona" pa nadalje, svojevrsnu politicku izolaciju izmedju dva rata. Teznja sila pobednica 1.sv.rata bila je da se takva drzava delegitimizuje i unisti. U ovome je saucestvovala i ruska caristicka "bela" emigracija. Istovremeno, unutar zapadnih drzava Evrope tekao je jedan novi fenomen - pojava i uspon fasizma.
Hitler je redom krsio sve medjunarodne ugovore. Smesni su oni koji se na njegovu rec pozivaju kada je u pitanju Becki ugovor o pristupanju K.Jugoslavije Trojnom paktu 25.marta 1941.g. U zabludi su oni koji misle da je Staljin postovao Hitlera i nadao se njegovoj doslednosti. Radilo se o politickim manevrima koji su u nepredvidivom toku prerasli u ratne, a za sobom povukli vise desetina miliona zivota. Radilo se, kako se kaze u clanku, o borbi protiv zla olicenog u narasloj agresivnoj i brutalnoj militaristickoj sili koja je krcila put jednoj antihumanoj i anticivilizacijskoj ideologiji zasnovanoj na mrznji. Nesreca je savremenog sveta sto slicna mrznja opet jaca i preti da unisti civilizaciju. Hvala.
Izvanredno i bez ostatka!
Pobedi SSSR-a doprinela je, izmedju ostalog, marksisticka doktrina o naoruzanom narodu primenjena u praksi."
Biće da je ta "doktrina" odmogla koliko je mogla. Ona je uvećala broj izginulih u borbama, kao što bi i svaka nekompetentnost.Pobedu je ostvario ruski narod uprkos "doktrini". Slično pobedi protiv Napoleona i tadašnje zamisli ujedinjene Evrope, dok još nije bilo ni doktrine ni njenog umašćenog tvorca. Slava ruskom narodu i Georgiju Žukovu!
E, lala se razume u vojnu doktrinu ko Eskim u koridu! Otadžbinski rat se ne vodi da bi se što manje ginulo već kako mu sam naziv kazuje. Pomenuta doktrina je, na primer, imala izvanredan uspeh u kineskom oslobodilačkom ratu, ratu za oslobođenje Španije od Francuza, Vijetnamskom i Korejskom ratu, ratu Grka protiv italijanske agresije, Alžirskom ratu za oslobođenje od francuskog kolonijalizma. Po našem lali mora da je, na primer, Vijetnamski rat za oslobođenje bio neuspešan jer je izginulo i stradalo tako mnogo stanovništva. Logika prašnjavog ravničarskog zgubidana. A kako bi i znao šta je rat kada u Panoniji nema ni drveta ni zaklona od metka...
"U svojoj povesti...stara Rusija je uvek trpela poraze zbog svoje zaostalosti.Tukli su ju mongplski kanovi,turski bejovi,švedski feudalci,poljskolitvanski panovi, anglofrancuski kapitalist,japanski baroni,tukli su ju sv zbog njene zaostalosti,zbog njene političke zaostalosti;tukli su ju zbog industrijske zaostalosti,tukli zbog poljoprivredne zaostalosti.Tukli su ju zato što je tući Rusiju bilo unosno,isplatilo se a ostajalo nekažnjeno.Sigurno se sećate stihova predrevolucionarnog pesnika "Siromašna si i bogata,snažna i bespomoćna majko Rusijo"
Danas zaostajemo pedeset ili sto godina iza razvijenih zemalja.Sada moramo da nadoknadimo tu zaostalost,i to u deset godina.
Ili ćemo to učiniti ili će nas oni smrviti."
(povorke "Besmrtni puk" i učešće Putina jeste poslednja priprema zajednice za odbranu.kao i okupljanje Srba na Gazimestanu 1989.)
U jeku boja za Staljingrad-Staljin dekretom ukida komandnu dužnost političkih(marksizam,lenjinizam) komesara u vojsci;"Pravda":...vojnik nema nikakve socijalističke obaveze,njegova dužnost jeste da jednostavno služi domovini.
Staljin 1943.raspušta Kominternu.I vrlo prijateljski razgovara sa vrhovnim poglavarom pravoslavnih vernika u SSSRu-prvi put od dolaska na vlast Staljina i ruskih nacionalista.
negi
@Zvonimir Bgd. Lepo objašnjeno,ali mi se početak i kraj ne sviđa.Nikakva marksistička teorija ne predviđa nekakvu teoriju o "naoružanom narodu".
Hvala. Sto se tice naoruzanog naroda kao garanta odbrane zemlje (i tekovina revolucije), predvodjenim radnickom klasom, imate kod Marksa, a vise i razradjeno u Lenjinovim knjigama, opet po marksistickim smernicama. Ovde je potrebno vise prostora za dokazivanje, sto bi bilo previse. Ipak, saljem link u vezi sa opstenarodnom odbranom i drustvenom samozastitom u SFRJ, takodje baziranim na marskistickoj teoriji, sto se u tekstu vidi. Nije neki najpouzdaniji izvor, za sada, ali se moze videti postojanje marksisticke doktrine o naoruzanom narodu.
Ako vas zanima, pogledajte ovde:
https://sh.wikipedia.org/wiki/ONO_i_DSZ
Otadžbinski rat se ne vodi da bi se što manje ginulo"
Ne vodi se ni da bi se (nepotrebno) više ginulo. Ostalo je samo širenje diskusije. Govorimo o Rusiji.
u Panoniji nema ni drveta ni zaklona od metka"
Glavne, najveće, najkrvavije bitke u Rusiji vođene su upravo na takvim terenima.
Logika prašnjavog ravničarskog zgubidana" se nadahnjuje Grosmanom, Iljom Erenburgom i Vasilijem Aksjonovom ("Deca leda" itd). Spoj lepote i genijalnosti, samo kod Rusa i nigde više.Što bi rekao "Kukuruz", tamo sve piše. Slava Žukovu!
P.S.Nego, gosn Reddy, imam opet četiri mačeta, ne nudim, samo kažem. Mnogo pozdrava.
Nego, niste napisali zbog čega se vodi otadžbinski rat a ne da se ne bi ovo oli ono. A ja vam napisah da se vodi da bi se odbranila otadžbina. Po bilo koju cenu, što vama, izgleda, baš, i ne prija, zar ne???
Mora biti da na vaše raspoloženje utiču i mačkovi koji, izgleda, nisu u stanju da love miševe koji se samo vama priviđaju...........verovatno niste čuli za ruske breze, berjoske. Nisam primetio da takve lepote ima odviše u vašem panonskom krajoliku što se svakako reflektuje i na duđu kako istakoste na ruskom primeru. U panonskom slučaju spoj blatnog i ravničarskog principa nedaje onako srećan spoj kakav nađoste na ruskom tlu i duši....šta će/te, paorske su muke pregoleme.
niste napisali zbog čega se vodi otadžbinski rat"
Nisam napisao, stvarno,misleći da smo to razjasnili još u osnovnoj školi. Da li se tako vodio rat za Kninsku krajinu? Po svaku cenu? Tamo gde ima i planina i drveća? Pa šta se desilo? Navalili kurjaci hrabri da beže ka panonskom ruglu koje "ne daje više od spoja blatnog i ravničarskog principa". Kaže čika Živa, stari komunista, onomad na Dedinim salašima ( s dugim e), grize me savest što ga prezirem, ali on je pobegao a ja bih na kućnom pragu poginuo samo da ne idem u izbeglištvo.
na vaše raspoloženje utiču i mačkovi koji, izgleda, nisu u stanju da love miševe"
Mačke deluju antistresogeno, mislio sam da to znate. Ko ima mačku, živi deset godina duže, a ko ima deset mačaka, nikada ne umire, kaže Čarls Bukovski.
"Nisam primetio da lepote ima odviše u vašem panonskom krajoliku"
Zavisi ko posmatra. V. Hegelovu Estetiku, jeste trotomna, ali vredi. Pozdrav!
Nemoguce je na ovom ogranicenom prostoru diskutovati o brojnim temama koje namecete. Tu je sad pitanje i TO u SFRJ itd. Ja sam vam samo uputio tekst u kome se vidi da POSTOJI marksisticka teorija o naoruzanom narodu, sto ste vi negirali tvrdeci da "Nikakva marksistička teorija ne predviđa nekakvu teoriju o "naoružanom narodu". Vi, jednostavno, niste u pravu. To je sve. Ne bih da sada sirimo diskusiju po drugim temama, gde je primenjena, da li bi pomogla, a gde odmogla. Imate cak i u nacistickoj Nemackoj, pri kraju rata, nesto u tom pravcu. Cuvene su tzv."waffen SS", zatim jedinice maloletnih boraca, kao i staraca koji nisu bili sastavni deo Vermahta, ali su uzeli oruzje u ruke kada su Saveznici prodrli na nemacku zemlju. U SSSR tokom rata, takodje, postoje citave mobilisane grupe koje nisu sastavni deo Crvene armije (sto u gerili, sto u fabrikama itd.). Ne znam na koju gerilu u Jugoslaviji mislite, ali NOV i POJ nisu "cekali" da im drugi izvojuju pobedu.
Reddy
@Zvonimir
Izvanredno i bez ostatka!
Zahvaljujem. Svako dobro.
Zvonimir
Ti si potpuna budala! Kao nekakav dokaz da ne bi/smo uspeli navodiš kapitulaciju neprijatelja u Jugoslaviji tek 15. maja!?!?!? A šta je, onda, poraz Japana, u kasno leto!?!?!? To znači, da po tvojoj logici ni Amerikanci nisu ništa mogli da nije....itd.!?!?!? Kakva smejurija od komentara!
"šta je, onda, poraz Japana, u kasno leto!?!?!? To znači, ni Amerikanci nisu ništa mogli da nije"
Gosn Reddy (jer to ste, dakako vi), Amerikanci su preklinjali za rusku pomoć još decembra 1944 kada su pretrpeli teške gubitke i zarobljavanje (oko 70 000) u katastrofalnoj kampanji u Ardenima. Tražili su i dobili pomoć i na Dalekom Istoku. Hirošima je "pripomogla" (eh, Truman!) ali Mandžuriju nikada ne bi oslobodili bez Sovjeta. U Drugom svetsku ratu stradali su i pobedili Rusi.
Ne priskačite u "pomoć" ovom zgubidanu koji nije u stanju da kaže dve neprotivrečne tvrdnje a kamoli da se bavi analizom istorijskih zbivanja! Doduše, i vaša "pomoć" je antiprotivna tako da je teška smejurija iščitavati vaša tumačenja.
Gosn Redi, ja nisam „pomagao“ nego sam izneo činjenice, o nemačkoj ofanzivi u Ardenima i američkoj nesposobnosti da u kopnenom ratu konvencionalnim sredstvima i bez ruske pomoći pobede Japan. Ko je, po vama, izneo teret pobede, NOV i POJ? Moša Pijade, Đilas? Zahvaljujući dobroj marksističkoj potkovanosti? Znate kako reče jedan pametan čovek, nedavno: ne idu ljudi za idejama, motivacija njihova nije takva. Pitagorina teorema je jedna ideja, ali znate li nekoga ko bi ginuo za Pitagorinu teoremu? U ratu su kidisali Rusi kojima su okupatori pobili porodice; zato su oni razmazivali kojekoga, u Berlinu.
P.S. Imate pozdrav od moje Sose. Mi vas volimo. Mačke su dobro.
Ajde, bogati! onako usput, blatnjava pameti, a šta činiše Đordanu Brunu na lomači!?!?!?!?!? Da nije, možda, spaljen zbog sosinih palačinki!?!?!? Oćeš kas'ti das' Rusi ratovali zbog nepoglodane bačke makovnjače i nepobranog crnobelog prašnjavog duda!?!?!? Verovatno su iz istog razloga i u Siriji ili mi se to samo priviđa usled panonske prašine u očima!?!?!? Lalo, aj' poberi sosi cveće i zalij voćnjak, nisi ti za kakav drugi poso!
p.s. Nego, lalo, kad ono besmo kod pobegulja, odakle ti ono beše dopelao??? Kanda mi se pričinjava, sve tamo odnekuda kukavno s juga pa pod Arsenijevim barjakom niko vas ne zaustavi do panonsko blato u kome zaglaviste pa odatle ko zrikavci cvrčite ko da vas je kakva jara poterala. Pobegoste s plodne srpske zemlje koju vam namreše mojipreci-sevastokratori glavom bez obzira! I taki se našo da što zanoveta!?!?!? Pih, Srbijo, srama i blata, dade zemlju bez ikakva rata...
Moji su ovde živeli pre Arsenija. U ustanku su imali značajnu ulogu. Grobnice su u Bečkereku i Sent Andreji.Nego, zašto bih vas zamarao time. Odakle vam izraz "dopelal"? Prvi put sam ga čuo od Zagrepčana kada sam služio JNA u Rijeci.Pa vaši su "pobegulje" s Kosova, gospođa Sanda kaže da se u Krajini pominjete 0d 1607. Da li je to tačno? Bolje recite nešto o svom grčkom poreklu. PS. Makovnjače ne smem ni da pogledam, zbog šećera, mada imam 49 kg i nisam na "musolinu" kao što se kaže na Salašima. Za vas čuvam jednu dudovaču, znam da ćete jednom doći, ali ona je flaširana, s etiketom, ne garantujem kvalitet.
Neke knjige vele da je Bruno napisao pokajničko pismo glavnom inkvizitoru-odrekao se svog mišljenja,učenja.I to u propisanom žalbenom roku.Po ondašnjim običajima,na spaljivanje osuđenim pokajnicima,inkvizicija je poklanjala! život.Ali Brunu nije.
Kažu da je inkvizitor otvorio pismo žalbu tek posle čina spaljivanja nesrećnog Bruna.
Činu spaljivanja je prisustvovalo (pored obične znatiželjne sirotinje-pošto je točeno besplatno vino) i više desetina-neki kažu stotina,nosiljki sa spuštenim zavesama ili zatamnjena stakla;nosiljke svojstvene plemićima-pretežno princezama.A poznato je bilo da je Bruno-mužjak,bio veoma omiljen u redovima tadašnjih princeza.
Smatralo se da je omiljen kod princeza bio zbog svoje muškosti a ne zbog nauke.
Te da su mu smrtnu kazna sredili nemoćni,slabi mužjaci.