четвртак, 02. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Русија окреће други лист према Сирији?

Kоментари (48) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 11 септембар 2015 23:26
Saša
Očigledno je da je ekipa koja je vodila operacije u Donbasu sada u Siriji . Kažu čak da je uslikan Motorola sa slikom Asada .

Ukoliko Porošenko pokuša nešto Rusi će to tretirati kao narušenje Minska i vjerovatno ovog puta potjerati idioti i iz Kijeva .

Putin jasno stavlja do znanja da nema više priče sa prevarantima .

Lažite vi sebe i svoje ali nas više nećete .

A mi kada odlučimo nešto to ima i da uradimo .

Takodje , malo je simptomatično da su prije par nedelja Merkelova i Oland zavrtali Porošenku uši i da se od tada smanjio broj narušavanja primirja .

Ne smiju da kažu ali evropljani su svjesni da jedino Rusija može spasiti i Beč i Rim i Berlin i ...
Препоруке:
132
3
2 субота, 12 септембар 2015 00:15
aca
Ovaj put rusi moraju konačno da skinu rukavice. U Siriji i Ukrajini bukvalno se rešava sudbina svih nas. Ne boj se, stado malo.
Препоруке:
91
3
3 субота, 12 септембар 2015 00:30
Опрез!
У овом конкретном "диму" многи су препознали класичну психолошку операцију. Тај дим је креиран у америчким лабораторијама и ту је увијек питање због чега? Нико више нема луксуз да од новина очекује плодове новинарства.
Руси све вријеме достављају помоћ, оружје, свајетнике, обуку. Не мисле да уђу на терен без шире коалиције јер је бесмислено, лако је извојевати побједу на сиријској територији (Асаду је небројно пута пошло за руком), терористи се повуку на територије сусједних држава и опет упадну. Русија ту не може ништа без шире локалне коалиције. Американци имају неупоредиву инфраструктуру на Блиском истоку па опет нису могли ништа у Ираку, то је рат без краја. И зашто би неко навијао да Русија уђе у рат без краја? Ова инфо служи, између осталог, да осујети те пипкаве преговоре са више страна и да донесе разочарење онима који у то повјерују.
Не очекујте од Русије да буде супермен, јер ако очекујете бајку, неправедно ћете осудити Русију и нећете ни разумјети њене РЕАЛНЕ напоре.
Препоруке:
41
13
4 субота, 12 септембар 2015 00:31
EDB
Rusi cekaju malo da padne temperatura u Africi,ako dodju u decembru ili januaru taj ISIL je ugasio nacisto.Ovo kazem jer nema bezanja i skrivanja u pustinji.
Препоруке:
59
2
5 субота, 12 септембар 2015 00:33
Saša
Više puta sam komentarisao da Putin ispravlja sve ono što su ukrajinski komunisti napravili naopako za Rusiju, Hruščov Krim ,Brežnjev Afganistan.

U Avganistanu su SAD uspjeli da mobilišu ekstremiste iz čitavog islamskog svijeta da ratuju protiv Rusa, snadbjevali ih sa najsavremenijim naoružanjem a Ruse globalno predstavljali kao okupatore i uzurpatore.

Iz te priče su krenuli AL Kaida, mudžahedini, talibani sada se došlo do ISIL-a .

Medjutim, ako ne prije, sada kada rijeke muslimanskih izbjeglica hrle ka Evropi gospoda EEvropljani otvaraju oči, ne smiju i dalje da pisnu protiv svojih gospodara ali im je sve jasno.

Sa druge strane , svako iole noramaln u islamskom svijetu vidi da su za SAD oni dobri samo kao topovsko meso, glavosječe i bombaši samoubice.

Stoga nije ni čudo da paralelno sa jačanjem ruskog prisustva u Siriji Iran u sadejstvu šalje nove stotine pripadnika Revolucionarne garde, AL Sisi ne izlazi iz Moskve a šeici sve češće gostuju kod Putina.
Препоруке:
66
1
6 субота, 12 септембар 2015 00:46
Прилози за размишљање
За оне заинтересоване да прочитају анализе које држе да је вијест о руској војсци у борби против ИСИЛа у питању пропаганда штетна по Русију и њене реалне операције и планове, као и по Сирију:

http://russia-insider.com/en/politics/russia-not-fighting-syria-there-disinformation-campaign-underway/ri9583

http://russia-insider.com/en/politics/us-fears-russian-syria-peace-plan-not-russian-intervention/ri9642

http://thesaker.is/new-western-info-fronts-against-syria-refugees-russia-and-the-balkans/

Није да се ништа ново не дешава на тамошњем фронту, али није реално очекивати да ће витез да се ушета и ријеши ствар, живот је сложенији. Крим је наднараван догађај, слава и хвала Господу на њему, али не можемо очекивати да ће у том стилу да поправе и све остале неправде. Мало ли је што су ту?
Препоруке:
39
3
7 субота, 12 септембар 2015 07:49
.
Као закључак можемо извући неколико битних ствари. Као прво, Русија се пробудила из дремежа и одлучила је да активно учествује у овом сукобу. Као друго, она се директно супротставила Америци, што може имати далекосежне последице по правдољубиви део света. Као треће, Русија је показала да се стварно бори против тероризма, а као четврто, Асад се сада може осећати много сигурније јер све док је моћна Русија и војно уз њега, он неће пасти и то ће донети само добро сиријском народу јер ће стабилност земље бити очувана.


Tačno!
Препоруке:
32
0
8 субота, 12 септембар 2015 08:28
anta
Само да Асаду, на крају не пошаљу и неког Черномирдина...
Препоруке:
50
8
9 субота, 12 септембар 2015 13:34
Мемносина
Примјећујем да коментатори који (с правом) не воле САД, међутим размишљају врло амерички, очекују пад америчког империјалног зла у маниру холивудског филма. Моторола и екипа из Донбаса ће прећи у Сирију и тамо разбити непријатеља!

По инерцији људи додјељују Русији улогу коју би холивудски филм додијелио Американцима и очекују да она постане нови свјетски полицајац само "часан и праведан".

Живот није амерички филм и не треба да буде, Русија није САД и не треба да буде.

Да не говорио о томе да Сирија има своје Мотороле и Гивије (уз њих и професионалну војску), да је иза ње озбиљна цивилизација која се већ годинама опире Империји, да су њени савезници Хезболах и Иран, који такође нису у војном смислу за подцјењивање (и којима је Сирија буквално брана), те сходно томе вријеђате све то кад кажете да ће ту ствар да одлуче руски мишићи јер они се "бију боље од свих". То није обрачун код о.к. корала и не може бити ријешен у америчком духу и приступу.
Препоруке:
54
1
10 субота, 12 септембар 2015 14:12
Цвико
Ради бржег кретања по страницама НСПМ-а није ми тешко да отворим 3-4 насловне странице и по уобичајеној процедури, без паузе, прегледам садржај НСПМ издања.

Онај ко је "закочио" странице НСПМ-а готово је исти ко Амери према Русији. Но, не вреди им. Амери имају жеље али немају војничког потенцијала да односе разреше у своју корист. Могу да постигну неку ситницу али глобално су нула. Сав процес који су покренули има за циљ да очува економију УСА. Њима на жалост, неће моћи. Упропаштавају економију "ЕУ-таназије" и других али то само одлаже економски колапс УСА за неколико месеци и крај. После тога могу да листају до миле воље, наравно ако буду имали листова...
Препоруке:
25
3
11 субота, 12 септембар 2015 14:36
Saša
@ Mnemnosina

Ne kažem ja da će Motorola ili neko slični napraviti čudo.

Niti očekujem da će se Imperija survati u provaliju od jednog poraza.

Ja nemam želju da bilo kome bude gore.

Bio bih sretan kada bi i narodi pod kapom zapadne civilizacije živjeli bolje a ne samo gore i gore.

Suština svega je da postoji nekoliko centara i periferije istih.

Zapadna imperija je dostigla svoj zenit i dalje ne može. Čak ni sa intervencijama koje prerastaju u beskonačne ratove.

Neće SAD propasti zbog bilo kojeg pojedinačnog poraza.

Ali Imperija će se urušavati jer čim nema širenja Centar sve više glodje periferiju i tako se postepeno krug sužava.

Bitno je da se zaustavila ekspanzija i sada se polako ide nazad.

U svemu ovome prvo i najviše će da stradaju sateliti i vazali a tek kada se u potpunosti unište, kao Grčka, onda se haos primiče centru.

Valjda vidite gdje ide EU i gdje je stigla.

Tek kada EU kolabira na redu dolaze SAD.

A mi ... nastradasmo svakako.
Препоруке:
32
0
12 субота, 12 септембар 2015 14:40
EU
Rusija nema logisticku bazu za ozbiljnije angaziranje u Siriji!NATO je posvuda oko Sirije i ima saveznike u vecini arapskih zemalja.Jedino oni mogu rijesiti krizu!Rusija na primjer nema mogucnost udara iz zraka po protivnickim polozajima jer njeni bombarderi nemaju dovoljan radijus dejstva ako polete iz Rusije.A bez angaziranja iz zraka kopnenim putem ako udju u konflikt opet nemaju dovoljno snaga i iskustava za takav nacin ratovanja.Ostavite se bajki i pogledajte realno na stvar!
Препоруке:
7
44
13 субота, 12 септембар 2015 14:53
синиша @ EU
Има неки сценарио да се и положаји Исламске државе у Сирији, као и Хрватска или Албанија туку са подморница из Медитерана. Постоје атомскле подморнице које могу да носе и Искендере како са конвенционалним тако и атомским бојевим главама.
Препоруке:
28
5
14 субота, 12 септембар 2015 15:38
Saša
@ EU

Da li zbilja mislite da će Rusija slati avijaciju sa svoje teritorije da bombarduje položaje ISIL-a u Siriji?

Koliko se mogu sklopiti kockice situacija izgleda ovako.

Rusi su pustili masovan dotok naoružanja u Siriju.

Iran šalje dodatne jedinice Republikanske garde.

Više je nego očigledno da je sa Kurdima nakon eskalacije tursko-kurdskog konflikta napravljen neki dogovor.

Po svemu sudeći Rusi će instlirati raketne sisteme koje će opsluživati isključivo njihove posade.

Što se tiče avijacije nejasno je što su isporučili Siriji i ko će da upravlja sa time.

U svemu ovome još uvijek nije jasno što se zbiva sa šiitskom većinom u Iraku i kakvi su njeni vojni potencijali.

Mislim da bez formiranja vojne moći iračkih šiita sve ovo ne vodi nigdje sem u haos.

Medjutim, ukoliko su Iran i SIrija uspjeli da razviju nešto što bi se vjerovatno zvalo iračka vojska sa tim da ovog puta to nebi bilo američki instrument za zbunjivanje ISIL će biti zbrisan za par nedelja.
Препоруке:
36
0
15 субота, 12 септембар 2015 15:44
Saša
Upravo je zbog navedenog i tolika povika na Rusiju da se ne uključuje u sukob .

Zna Zapad odlično što je ISIL i koliko bi izdržao bez kišobrana SAD i saveznika .

Ovdje se otvara glavno pitanje .

Što da radi Turska kada sirijsko-iračka-kurdska koalicija pomognuta sa Rusijom , Iranom i Hezbolahom zbriše ISIL i Al Kaidu kako god se sada ona zvala ?

To nije pitanje što će da radi Turska .

Pitanje je što će onda SAD ?

Tu je i glavni rizik dodatnog Ruskog uključivanja u sukob .

Putin neće ići dalje osim ako je u potpunosti spreman da i na najmanju provokaciju ide do kraja .

Stoga , ukoliko Rusija udje u sukob očekujete ili kraj ISIL-a i ostalih terorista u Siriji u veoma kratkom roku ili rat globalnih razmjera u otprilike istom roku .

Ovo je sada odmjeravanje živaca i snaga .

KO ĆE PRVI DA TREPNE ???
Препоруке:
37
0
16 субота, 12 септембар 2015 16:44
ТОПОЉ
Прошло је од тада неких пола године,можда мало више,неки портали пренијели су вијест да Русија развија армију која ће бити способна у догледно вријеме да ратује на 3 фронта.Већ тада,као и знатно прије,нисам сумњао да је Русија одавно способна за тако нешто.Не само на 3 или 4 фронта,Русија је способна за далеко више.Нешто јако занимљиво подудара се са овом поодавном вијешћу.Ради се о томе да Русија западним нацистима зубе показује управо на 3 фронта.То чини на Арктику,у Украјини и у Сирији.И чини то са великим успјехом.За западну мафију Арктик је одавно изгубљен.Тамо је руска војска далеко најприсутнија.Украјине што се тиче,од најава нацистичке офанзиве нема ништа.Те најаве почеле су у марту а сада је септембар.Кратко и јасно и овдје је Запад доживио фијаско.Сирије што се тиче,пројекат енглеских и америчких тајних служби,тзв Исил,неће се добро провести.Познајем руску стратегију ратовања.Раде у тишини и не причају пуно као умишњене САД.Нема сумње,однијеће Русија побједу и у Сирији.
Препоруке:
42
13
17 субота, 12 септембар 2015 16:47
ТОПОЉ
@ЕУ...Ти живиш у великој заблуди.Твој коментар је небулоза на квадрат.
Препоруке:
26
14
18 субота, 12 септембар 2015 16:56
Србин
Текст има контрадикторности и не сагледава јасно улогу злочиначке Америке на Блиском истоку и методе којима реализује ту улогу.
Америка, као терориста број 1 на Планети,створила је своје јединице од необразованих, збуњених и на новац лакомислених исламских група (Ал каида и једна њена формализована институција ИСИЛ), помоћу којих жели да оствари своје терористичке циљеве а да остане "чистих руку" и даље вара свет о "демократији и људским правима".

Аутор (као да) је хтео да остане и на једној и на другој страни, а то може само у магли.
Препоруке:
22
10
19 субота, 12 септембар 2015 17:06
EU
субота, 12 септембар 2015 15:38
Saša ...Po svemu sudeći Rusi će instlirati raketne sisteme koje će opsluživati isključivo njihove posade.

Što se tiče avijacije nejasno je što su isporučili Siriji i ko će da upravlja sa time.....Kakve raketne sustave rusi mogu instalirati a da Mosad i Nato sluzbe to ne registriraju!?Vi samo na internetu mozete vidjeti hrpu fotki-snimanih iz zraka- ruskih brodova na kojima se vidi sve! A sto se tice aviona tek tu nebi ostala isporuka neprimjecena!Kurdi imaju problema sa Turskom vojskom i ne mogu se angazirati u punom broju na strani Asada.Iranski Hezbolah takodjer morapaziti na Izrael.Sitska milicija iz Iraka nije dovoljno organizirana za borbe veceg obima.Isil joj je naneo velike gubitke u Iraku.Znaci Rusija bi se mogla oslonit samo na snage Asad-a.A pitanje je u kakvom su stanju te snage poslije dugogodisnjih sukoba.
Препоруке:
7
28
20 субота, 12 септембар 2015 17:51
ivan3012
Topolj...Cenjeni G.Topolj,veoma cenim vase komentare i sa uzivanjem ih pratim,ali mislim da ste ovog puta nacinili jednu malu gresku.Spomenuli ste neko pokazivanje zuba na Arktiku..Arktik je vec ruski,i ne vidim zasto bi po tom pitanju Rusija imala potrebu da bilo sa kim diskutuje,ili pokazuje zube-Ruska Armija je vec tamo..Diskusije o Arktiku su iste kao i diskusije o Krimu,Moskvi ili Petrogradu..Dakle,bespredmetne.Sto se amerikanaca i ostalih tice, imaju samo dva izbora~da se kao pragmaticni ljudi pomire sa situacijom na terenu(uz gundjanje,naravno)..Ili da krenu na Rusiju silom,pri cemu ce biti ekspresnom postom otpremljeni da sviraju harfu u orkestru Nebeske Zvezde..Posto je Spiritus Movens zapada -Zadnjica,ne treba sumnjati da je niko od njih nece izlagati opasnosti-buduci svestan da time izlaze najbolji deo sebe..Mislim da su u Siriju u toku velike pripreme za odlucujucu Asadovu ofanzivu.
Препоруке:
28
4
21 субота, 12 септембар 2015 18:44
синиша @ EU
Могуће да су вас ваши извори информација прикратили за једну информацију. Сви до једнога сателитског снимка на којима је у Украјини приказан пренос руске технике у Доњецк је био фалсификат и измишљотина. Односно, ни један снимак из сателита није кредибилан доказз о руском транспорту оружја у Украјину. То наравно није одговор на питање да ли су Руси пребацили оружје и како, нити је одговор на питање да ли Руси у Доњецку имају савремено оружје, него да то НАТО није регистровао и не може да докаже. Е то вам нису рекли ваши извори.

Што се тиче бродова и снабдевања у Сирији не требају никакви снимци. Путин је лично рекао, као и Лавров да није ни тајна ни непознато да Русија снабдева Сирију оружјем и техником. По ранијим уговорима и договорима.

Сасвим друго је питање да ли та руска техника и оружје вреди и како ваши мисле да се супроставе томе. Да би то сазнали треба сачекати пар недеља, а можда и дана док се то оружје и опрема не употреби. Тада ће ваша знатижеља бити задовољена.
Препоруке:
28
2
22 субота, 12 септембар 2015 19:49
ТОПОЉ
@Иван3012...Поштовани!!Не,нисам погријешио приликом избора термина "показивање зуба".Вагао сам приликом избора ријечи,те ми је тај израз баш онако сјео.Ви сте одлично констатовали да је Арктик руски.Слажем се са вама.У праву сте 1000 посто.То "показивање зуба" произилази из чињенице да у Пентагону и бијелој кући сматрају да је сваки кутак на планети национални интерес САД.То важи и за Арктик,између осталог,и за ваш и мој дом.Знате,тај блок колонијалних управа оформљен око САД,та тзв.приватна међународна заједница,више се не либи јавног показивања дрскости и лицемјерја.Погледајте само изјаве америчких пудлица као што су Порошенко,Јатсењук,Далија Грибаускајте,Валенсе,Туска,Чеде Јовановића,Јелене Милић,Драшковића и њима сличних те њихових ментора и видјећете да и у рођеној кући морате да показујете зубе јер другачије тој банди не можете доказати да сте ви једини,стварни власник ваше куће.Русија снагом своје армије доказује да је Арктик искључиво и једино руски.Све најбоље!!
Препоруке:
29
6
23 субота, 12 септембар 2015 20:05
Бели Орао
Не дај се брате Башар.
Препоруке:
32
3
24 субота, 12 септембар 2015 20:48
EU
ТОПОЉ
@ЕУ...Ти живиш у великој заблуди.Твој коментар је небулоза на квадрат.-U vama se svakako prepoznaje jaka doza ostrascenosti glede vaseg rusofilstva!Shodno tome svatko ko ne misli kao vi biva izlozen ruganju!To vas sprecava da objektivizirate pogled na svijet.Morate razumijeti da Rusija ni po kom osnovu ne moze parirat u svjetskim okvirima ni NATO-u niti USA!Njiovi su pusti sni Arktik Ukraina Sirija...
Препоруке:
6
28
25 субота, 12 септембар 2015 20:57
Slavisa
Jos da okrene drugi list prema Siri(bi)ji? Grci nam progutase slovo B pa ostade Siribija kraca za jedno slovo. A da stvar bude gora po nase interese, umetnuse nam i slovo A, pa smo dugo bili poznati i kao A-Sir(bi)ja. A sve je to jel' tako bila samo S-r-b-i-j-a? Bila i opet ce. Rece mi jedan covek.
Препоруке:
6
1
26 субота, 12 септембар 2015 22:54
@EU
Sam nik govori o Vama, ostrascenom europejcu, koji vesti uzima sa CNN-a, BBC-a. Taj NATO koji pominjete je tigar od papira. Jedino SAD ima vojsku koja je istinski jaka, uistinu punu pukotina. Ostale zemlje poput VB, Francuske, Turske su daleko od Rusije, visestruko su slabije. Informisite se o jacini vojska Kazahstana, Belorusije. Ako dodje do vatrometa, Rusi ce imati i pomoc zemalja Briksa i Irana. A tada, slozicete se ipak ce taj Vas NATO malkice biti slabiji od Rusije. Ne zaboravite jacinu ruske armije, pogotovo 11 000 nukija.
I pored sankcija, ruska ekonomija bolje stoji od 80% clanica EU. Svuda je kriza, pa i u Rusiji. Ali upravo ta Rusija, Kina, Juzna Koreja i zemlje iz pacifickog regiona su sadasnjost i buducnost. Zapad gubi bitku i zato je sve nervozniji.
Препоруке:
17
7
27 недеља, 13 септембар 2015 00:13
ТОПОЉ
@ЕУ...Ја јесам велики Русофил,то не кријем.Изваљивати"да Русија ни по ком основу не може парирати ни НАТО-у ни УСА",те"да су Арктик,Украјина и Сирија руски пусти снови",то спада у домен,не ни ловачких прича,него у домен небулозе једног гугла,што је утврђена мјерна јединица за десет на стодвадесету.Побогу човјече,знаш ли ти ко је у пуном(пуном!!)обиму војно једино присутан на Арктику?Пратиш ли ти изјаве америчких генерала који отворено признају немоћ на Арктику у односу на Русију?О којем ти НАТО-у бунцаш,који је наводно(света мајко божија??)супериоран у односу на Русију?О којим САД?Колико сви заједно имају нуклеарних бомби а колико Русија?Гдје је Порошенкова офанзива на Донбас?Почела у марту,па у мају,па у јуну,прођоше и јули и август,дође септембар,кад оно,замисли,Донбас и даље руски.Гдје су сви они силни амерички инструктори?Руси су у Сирији,свиђало се теби или не.И каква је то ријеч "парират"?Ваљда парирати.
Препоруке:
28
8
28 недеља, 13 септембар 2015 10:21
Один
Све ово што Русија сада ради има везе са договором између Путина и иранског генерала Касима Сулејманија.

По многим информацијама тајна служба Касима Сулејманија контролише чак и Ирак.
Препоруке:
10
2
29 недеља, 13 септембар 2015 11:22
ivan3012
Topolj..Ja Vas G.Topolj ne bih nazvao rusofilom ni u kom slucaju..Za mene ste Vi samo objektivan posmatrac,i neko ko sagledava stvari na objektivan nacin i tako ih i vrednuje..Jedino sto Vam ponekad zameram je to sto ste se (kao i svi ostali) ponekad prihvatili da pisete i spominjete nato pakt..Nato pakt NE POSTOJI..Postoji samo americka laz,propaganda i lazna slika koju amerika projektuje i nekom imaginarnom holivudskom pricom pokusava da zastrasi slabije i manje zemlje.Rusija ima konzistentnu,odlicno organizovanu i visoko svesnu armiju,svesnu svoje nepobedivosti,odlicno naoruzanu,a kojom se komanduje iz JEDNOG centra..nato je skup zemalja od kojih jedan broj uopste ne zeli da bude u nato paktu..Znake nevoljnog clanstva pokazuje izmedju ostalih i jedna Nemacka..U bilo kojem ozbiljnijem sukobu nato se raspada..Zapravo,ni jedna od zemalja koje cine nato ne zeli da rizikuje sopstveno unistenje.Tim pre sto je ruska vojna doktrina-brisanje neprijatelja sa lica zemlje /S.Sojgu...
Препоруке:
20
1
30 недеља, 13 септембар 2015 11:38
ivan3012
Topolj..NASTAVAK..Dokaz za ovu tvrdnju imate u cinjenici da je pri obaminom pokusaju da bombarduje Siriju,a posle rusenja americkog aviona,na vest da je raketna krstarica Moskva napustila maticnu luku jedan po jedan brod iz tzv.Nato pakta poceo uzurbano da napusta prethobno zauzete pozicije.Tj.Da bezi.Nato je nula za Rusiju /D.Medvedev..Ostaje amerika sama oci u oci sa Rusijom.A toga se oni panicno boje.Amerikanci znaju da su bogatstva Rusije neslucena.Jos za vreme SSSR-a nekoliko medjunarodnih ekspedicija od kojih je svaka trajala po nekoliko godina,zakljucilo je da se ne mogu ni pretpostaviti,a jos manje definisati bogatstva Sibira.Cak je jedna od istrazivackih ekspedicija zakljucila da ceo Sibir pliva na nafti..Istrazivanja su vrsena uglavnom u periodu 70-80 godina proslog veka.Na zapadu to itekako dobro znaju.Ne mrze Rusiju zbog pravoslavlja vec zbog njenih bogastava,i njene mogucnosti da ta bogastva sacuva i odbrani od pljackaskih hordi.
Препоруке:
21
1
31 недеља, 13 септембар 2015 11:57
ivan3012
Topolj..NASTAVAK 2..Iz toga proizilazi i odgovor na pitanje zasto amerika radi to sto radi po svetu.Glavni pravac i cilj americke politike su stalni i neprekidni pokusaji da se Rusija ekonomski iscrpi ogromnim izdacima za odbranu,te tako Rusiji prakticno onemoguci da se sastavi sa svojim ogromnim rezursima tj.Da ih koristi u sto vecem obimu.Jos u XIX veku nastala je teorija da onaj ko vlada Evroazijom i njenim bogatstvima-vlada svetom.SSSR je upao u tu zamku trke u naoruzanju i poklekao.jer u krajnjoj liniji to je bio konglomerat,a ne jedinstvena drzava cvrste organizacije vodjena sigurnom rukom.Putin tu gresku nije napravio.Za razliku od SSSR Putin ne ide na kvantitet vec na kvalitet i ubojitost oruzja.Uz vrhunsku tehnologiju ciji izvori nisu bas uvek jasno definisani..Ako razumete sta hocu da kazem..Ja smatram da tu lezi odgovor na sva pitanja geopoliticke i vojno politicke prirode..Buducnost pripada onome ko ima rezurse.Ne mora se biti rusofil da bi se ta cinjenica uvidela..Pozdrav.
Препоруке:
19
1
32 недеља, 13 септембар 2015 12:52
DrJelaBisic
O bazi u Tartusu(jedinoj Ruskoj pomorskoj bazi na toplom moru van teritorije Rusije)necu da se ponavljam.Takva baza se ne gradi ako niste sigurni u odanost i odlucnst zemlje gde je gradite.Nije Sirija Srbija,pa da se prave pametni.Zato ih Rusi i brane.U sadasnjem svetu,koji je do sada bio(od pada Berlinskog zida)unipolaran,odnosno postojala je u praksi samo jedna sila,ideologije vise ne igra ulogu.U ratu u Siriji postoje(sada)3 strane 1. sirijska drzava,sa svojom vojskom,koja se bazira na opstoj mobilizaciji.Zato Asad nikako ne moze da bude direktno kriv za ovaj tals izbeglica,jer njegova drzava,kad god i gde god moze,zabranjuje ilazak vojnim obveznicima i rezervistma iz zemlje,a izlaak se kaznjava smrcu,kao dezerterstvo,po vazecim medjunarodno priznatim zakonima rata.2."umerena opozicija"Ona je,pre oko 2-3 g sebe pretstavala kao sekulatnu,zapadno-demokratsku i sl.Medjutim u tom sarenom drustvu je pretegla Nusra,miljence S arabije,cije je puno ime Al kaeda za Siriju i Liban
Препоруке:
10
3
33 недеља, 13 септембар 2015 13:24
DrJelaBisic
...Bas lepa demokratija 3.treca strana je daash,(tzv dishdash)Oni su se(otprilike u vreme rata Izraela u Gazi prosle god)odvojili od Nusre,i sada su ekstremniji od najekstremnijih.Oduvek se govorilo i pisalo9 da su cedo MoSADa.Sluze za distrakciju i pravjenje haosa,kao glavni cilj rata protiv terorizma(kao da Nusra nije toristicka organizacija).Nusra ih je isprasila iz juznog dela Sirije(da ne upadaju u Jordan),i potisnula u centralni Irak.Tu su se ujedinili sa Irackim sunitima(ukljucujuci regularnu vojsku i stanovnistvo)(koje je ozlojedjeno irackim shiitima)Tu su jos i Kurdi,koji vec vekovima,neuspesno,pokusavaju da dobiju svoju drzavu.Na pocetku se cinilo da ce je i dobiti:Sa Asadom su se pogodili da sami brinu o severu Sirije,gde su skoncentrisani na granici sa Turskom,a na severu Iraka su uspesno odolevali Dishdashu.Sve to zahvaljujuci primirju sa Turkom,koju su cuvali od dishdasha,Sada je medjutim to primirje prekinuto,i Turska je(na kraju)pristala da se i ona
Препоруке:
8
3
34 недеља, 13 септембар 2015 15:16
DrJelaBisic
pikljuci proamerickoj koaliciji koja mlati dihdash,a u stvari bombarduje sirijske civile(sa dozvolom sirijske vlade).(Istocni deo Sirije,prema Iraku je navodno uvek bi9 anti-asadovski)Situacija je konfuzna ne zato sto tako mora da bude,vec(i)zato sto se namerno pravi konfuzija,ali ne sa Ruske/Asadove strane.Rusija tu(sada)ne okrece nkkav nov list,ne menja stav,vec je situacija na terenu takva da je doslo vreme da se razgranice ucesnici rata.Basaru ostaje zapad i centralni deo sa Damaskom,koga relativn0 sigurno drzi.Pri tom treba spreciti clnove koalicije da pod bilo kakim izovorom(borba ptortv terorizma)bombarduju tu terioriju.Eto vam istok(i jug)pa tucite.Ovakvim fer digovorom,koji je verovatno posticnut(saopsten,u stvari) u toku aeromitinga u Moskvi pre oko nedelju dana,koaliciji je dat jasan signal gde ne sme da ide,a Jordan je kompenzOvan od strane KinE(kao i Pakistan,koji je upozoren da ne ulazi u koiciju-druga prica)
Препоруке:
4
3
35 понедељак, 14 септембар 2015 21:03
ANALITICAR
@ DR Jela Bisic

Gospodjo odlicno ste primjetili da su Nusra i ISIS ceda americkih , britanskih , izraelskih , turskih sluzbi cija je svrha da ruse muslimanske zemlje ali koje . Suverene , umjerene i antiamericke . Kako to da takozvani ISIS/ Nusra ne operisu u Jordanu , Turskoj , Saudi Arabiji , Kataru , UAE i ostalim zlocinackim americkim vazalnim monstrum drzavama . Zasto fasisticka Amerika suti o napadu na Jemen . To nije agresija je li tako . Mekkejn i zlikovac Bajden su se susretali sa vodjama ISIS-a i Nusre i takozvane umerene opozicije takozvane FSA , FREE SYRIAN ARMY naravno pod znacima navoda . Amerika koljace i monstrume koji ruse Siriju zovu demokratama jer su njihovi . Alija + Zimerman pare Jasin al Kadi . Brzezinski + Fuler + mudzahedini u Avganistanu protiv Rusa . Holbruk + Vilijem Voker + koljaci iz UCK koji su Srbima vadili unutrasnje organe . Svugdje gdje se proliva krv Amerika , London , Turska , Izrael . Atentati , ubistva , zlocini , sijanje planetarnog zla
Препоруке:
7
0
36 понедељак, 14 септембар 2015 21:41
ANALITICAR
@ ODINNaravno i hvala Bogu dragome da ce kicma americkim koljacima iz ISIS-a biti polomljena u Iraku a polomice je mudri Iran KOJI MORAM TO NAGLASITI I NAPISATI VELIKM SLOVIMA NIJE PRIZNAO HASIMA TACIJA zlocinca a Vuciceva bitanga BEOGRAD NA H2O bin Zajed jeste priznao Tacija i ne samo to nego taj je sin covjeka koji je globalno dao najvise para Taciju i Haradinaju .Zasto Vucic nije doveo muslimanske investitore iz Libana , Irana , Sirije a imaju ogroman novac mnogi . Zasto je AIR SERBIA prodata Etihadu jer je ETIHAD iz americkog vahabi kisobrana UAE , KAtar , Saudi , Bahrein . Zasto Vucic nije podrzao Siriju , zasto kao svoje bitange vahabisticke ne hvali mudri Iran ili Siriju , zasto valja terorista bin Zajed a ne valja Hezbolah recimo koji stiti hriscanske svetinje . Pa zato sto su Hezbolah , Sirija i Iran uz Rusiju !
Препоруке:
9
0
37 понедељак, 14 септембар 2015 22:12
ANALITICAR
@ ODIN

U pravu ste za Irak , operacije snaga Vlade Iraka vodi iranski cuveni general Kasim Sulejmani ciji ljudi brane i Jemen i narocito Siriju i mnogi pripadnici iranske revolucionarne garde su zivote dali u borbi protiv svetskog zla NATO + vahabi internacionale Turska , Katar , UAE , Izrael , Amerika , Francuska , Britanija , Bahrein , Saudi Arabija i njihova pjesadija Nusra , ISIS , takozvana FSA i ostali civilizacijski olos . Istorija mora da pamti da NATO PAKT podrzava naciste u Kijevu i koljacke monstrume u Siriji i Iraku . Zasto Vasington ne trazi postovanje ljudskih prava u monstrum vahabi drzavi Saudi Arabiji gdje se radikalno krse ljudska prava . Americka braca i pjesdaija Ukro nacisti i suni bolje kazati vahabi hazarski koljaci iz Nusre i ISIS-a . Pravo lice fasisticke Amerike centra zla uz London na ovoj planeti
Препоруке:
6
0
38 понедељак, 14 септембар 2015 22:55
DrJelaBisic
Za Analiticara:Gradjanski rat u Siriji treba gledati kao samo jedan mali deo rata na BL Istoku.Taj rat traje vec 69 g.,od prvih sukoba posle osnivanja drzave Izrael.To je drugi po trajannju rat u svetskoj istoriji(posle 100godisnjeg rata za presto Engleske(3.je 30godisnji rat izmedju protestanata i katolika Nemacke(uglavnom)Sirija je jedina arapska drzva koja je odbijala da sa Izraelom potpise mir,trazeici da joj se prvo vrati oteta teritorija(Golan)i plate reparacije.Rat u Siriji,poslednjem Ruskom savezniku(vec odavno,decenijama)na Bl istoku)zaapocet je i da bi se isprobala volja Rusije da reaguje.A i da bi se izazvao shiiiski Iran,cije rastakanje zapad merka jos od vremena kada su smenili svog saveznika Shaha i doveli Homeinija.
Препоруке:
4
0
39 уторак, 15 септембар 2015 00:11
DrJelaBisic
Saveznistva u ovom ratu su vrlo cudna,na momente.Tako je glavna snaga anti-asadovske koalicije Nusra,cij je pun naziv Al-Kaeda za Siriju i Liban.Ako se secate,izmedju al Kaede i vlasti u SA postojalo je veliko neprijatejstvo,bez obzira(odnosno pogotovo) sto je benLaden Saudijac.)(Ben Ladeni su jedna od najbogatijih porodica pored kraljevske.Preporucijem Vam stivo:House of Bush,house of Saud,autor Craig Unger.)(njihov je kran koji je pao 11.9.u Meki.Imaju monopol na velike gradjevinske radove,i na zidanje svih dzamija)Od Nusre se,pre oko godiu i po dana odvojio ISIS.U njemu je mnogo stranih boraca,iz Evrope i SAD,Kanade.Svoje vreme Nusra uglavnom trosi na borbe sa ISISom,Koga potiskuju na istok Sirije i u srednji deo Iraka.U Iraku ISIS docekuju Kurdi,koji drze sever Iraka,prema Turskoj.Tada se dogodilo i zarobljavanje Jazida,od strane ISISa.Kurdi su odbranili svoj sever Iraka,pa se ISIS smesta u centralni Irak,zapadno od Bagdada,na tromedji Iraka,Sirije i Jordana.Da izbace ISIS odatle..
Препоруке:
2
0
40 уторак, 15 септембар 2015 01:36
DrJelaBisic
...poslate su(greskom?)shiitske iracke milicije.One su se vise bavile ubijanjem Iracana sunita nego onim za sta su poslate.Zanislite Iracane shiite kako"oslobadjaju"rodno mesto Sadama,Tikrit!Tako shiiti(koji inace drze vlast u Bagdadu)postaju saveznici,mada su shiiti na strani Asada(i on je shiit,alauit)(a podrzava ga Libanski shiitski Hezbolah(Bozja partija)Shiiti su tako Koaliciji(predvodjenoj sa SAD)isovremeno protivnici u Siriji a saveznici u Iraku.(Iran je,naravno saveznik Asada,ali naoruzava i kontrolise iracke shitske miicije!)Sa druge strane,malo dalje(ali ipak usko povezano)U Jemenu se pokrece gradjanski rat,u kome shiitsko pleme Huti,udruzeno sa plemenom bivseg predsednika(sunita)mlati sve okolo,Aktuelni pedsednik bezi u SA i trazi njihovu pomoc odnosno pomoc Koalicije,I sad se tu pojavjuje ISIS,koji se bori na strani koalicije,a protiv shiita Hutija.Opsti haos!Shiti su istovremeno protivnici u Siriji a saveznici u Jemenu i Iraku!
Препоруке:
2
0
41 уторак, 15 септембар 2015 10:08
DrJelaBisic
Poseban faktor u ratu u Siriji(na Bl Istoku)su Kurdi.Bl istok,prakticno,vec skoro vek(posle genocida nad Jermenima,sto je posebna prica)(a i par vekova pretoga-da ne oduzimam sada vreme)naseljavaju pretezno,velikom vecinom Arapi,pa posle njih slede Turci.(Turci nisu autohtoni-oni su,relativno skoro,dosli iz Srednje Azije,i imaju tamo svoju dravu-Turkmenistan)Druge nacije koje su naseljavale Bl istok,kao sto su(maloazijski)grci,Jermeni(koji su tu bili pre Grka i Arapa)su desetkovani i smanjenjem svog broja prestali su da budu vazan faktor.O dugim narodima,koji su ovde ziveli u anticko doba,kao sto su Hetiti,nema potrebe da govorimo.Ti narodi su izumrli,pretopili se u druge narode i nemaju sada nikakav znacaj.Jevreji su posebna prica,i njihov znacaj je presudan poslednjih 100g,bez obzira na broj onih koji zive u Izraelu i onih koji tu ne zive ali imaju Izraelski pasos.Ne bih znala tacno od kada Kurdi traze svoju drzavu,ali je sigurno da je,sa padom Otomanske imperije,taj zahtev
Препоруке:
2
0
42 уторак, 15 септембар 2015 11:14
АНАЛИТИЧАР
@ DR Jela Bisic

Анализа Вам је одлична , само се не бих сложио да је Иран савезник УСА у рату у Ираку . Сви ми знамо да је Садам био сунит али је владао Ираком гдје су већина били иранска браћа шиити . Америка је окупирала Ирак , побила неколико милиона ирачана ( тешки геноцид ) направила грађански рат а све у складу са Кагановим ПРОЈЕКАТ ЗА НОВИ АМЕРИЧКИ ВИЈЕК tj. PROJECT FOR A NEW AMERICAN CENTURY а тај план кореспондира са стварањем великог Израела и рушењем свих сусједних држава у крвавом рат Одед Инонов план . Шта је Иран могао него да подржава Владу своје браће шиита у Ираку . То што је Америка подржавала номинално ту владу то ништа не значи . Да је Америка хтела тријумф шиита тј. Багдада обучила би ирачку армију озбиљније да поломе ИСИС . ИСИС ми често једнодимензионално посматрамо као фанатике . То нису никакви фанатици - јесу мислим али су настали од Садамових официра веома обучених а иза ИСИС-а и Нусре стоје Америка , Британија и Израел и Турска и њихове обав. службе
Препоруке:
3
0
43 уторак, 15 септембар 2015 14:00
DrJelaBisic
Za analiticara:Drago mi je da nalazite dobre strane u mom komentaru.Ali ja bih bila vrlo srecna da neko od nasih mladih politikloga osnuje svoj institut i proucava,npr Bl istok,ili politicki judaizam.Cak i islam se kod nas ne proucava-npr salafisti su za nase politikologe(cast izuzetcima,uglavnom starijima)potpuna enigma.Da ne govorim o vrednosti salafisticog ili kibucarskg iskustva za resavanje nasih problema.Primena tog iskustva(ili njegovih delova.Mislim da nasi mladi nacionalisti(koji su mi simpa,ali...)ne rade nista na om polju.Zaueti su pravljenjem partije,a partije su,kao politicki model,vec deo proslosti.Traze se nova resenja).Sa Vama se slazem,ali posredno saveznistvo Irana(preko ucesca Irackih shiita u akcijama protiv ISISa)i jeste apsurd.Cini se nemguce,a ipak jeste.Takodje,moram da Vam napomenem da je prakticno 48 sati posle potpisivanja nuklearnog sporazuma sa Iranom nastao preokret na jemenskom frontu:Huti,shiiti,koje je direktno naoruzavao Iran,i koji su se,do tada,
Препоруке:
0
0
44 уторак, 15 септембар 2015 14:40
АНАЛИТИЧАР
@ DR Jela Bisic

Госпођо част је размјењивати мишљења са интелигентним а у Вашем случају бих казао и са одлично обавештеним особама . Вучићева владавина ( тешки квислинг ) је присутна јер патриоте у Србији долазе из кругова које нису блиске агентурама ( Путин ) а наше патриоте су лако поткупљиве и непостојане и меке и нису наслоњене на Русију . Пустите способној особи да организује патриоте и марионетски режим који је Србију увео у злочиначки НАТО ( ИПАП ) би пао за 20 дана

Лијепо сте примјетили да је потписивањем нуклеарног споразума са Ираном Иран морао да направи попуштање па је помало " пустио низ воду " Јемен ( њихова шиитска Зеиди браћа ) . Води се рат између НАТО-а и њихове пјешадије вахабија са једне стране а са друге стране су Русија + хришћани Блиског Истока + шиити ( шиитски ирански лук Иран , Сирија , ирачки шиити , Јемен зеиди шиити Хути + Хезболах + либански хришћани ) . Дакле српским националистима на челу морају бити профи агенти и познаваоци тајних друштава !
Препоруке:
2
0
45 уторак, 15 септембар 2015 14:51
АНАЛИТИЧАР
@ DR Jela Bisic

Госпођо стратегија Америке , Британије и Израела је балканизација земаља Блиског Истока , крвави рат гдје би разорили рецимо Ирак и поделили га на шиитски дио , свети градови Наџаф и Кербала , Багдад , Басра итд итд , курдски дио а њега контролише Америка и марионета шеф Курда Ирака Барзани је амерички човјек , веома дволична корумпирана особа . Америка стоји иза ИСИС-а и Нусре ( ал каиде за Сирију ) али стоји и иза Курда . Америку фашистичку државу занима само људска патња и да опљачкају НАФТУ , да се људи убијају а да онда они који су и изазвали рат на крају направе Дејтон за Ирак или Сирију . Пиромани гасе пожар . Колико је Америка суманута показује да Путина провоцирају у његовом дворишту као у Грузији па их је Русија пребила а и у Новорусији их је пребила али то монструме у Њу Јорку и Лондону не брине превише јер су манијаци и нацисти и сатанисти . А Путин може да их избрише са мапе света за 15 минута и Лондон и Њу Јорк , ово је планета мајмуна , амерички дио
Препоруке:
2
0
46 уторак, 15 септембар 2015 15:28
АНАЛИТИЧАР
@ DR Jela Bisic

Ево Вам госпођо класичан примјер дволичности Америке , а ми Срби је одлично знамо нажалост .
Америка и они идиоти из Лондона кажу Асад је диктатор ( није био диктатор док је студирао у Енглеској ) и Асадови алавити шиити има их само 12 одсто , и онда Америка каже нема права Асад да влада као припадник мањинске групе са сунитском већином са сунитима Сирије .
Дакле у Сирији подржавају већину као фол зато јер Сирија није марионета УСА и јер је уз Русију .
А у Бахреину у држави која је амерички отирач и слуга тамо владајућа гарнитура долази од стране сунита и 30 % сунита влада са 70 % шиита али ту УСА каже све је у реду јер ти који владају су њихове слуге , успут сунити као мањина прогањају већинске шиите али већина нема права јер је уз Иран . Зато позивам Бошњаке да прогледају и схвате да се Срби и Руси боре само за ПРАВДУ И ИСТИНУ и праву вјеру Православље а да уз Америку могу бити само кољачи и нацисти и нарко дилери . ИСИС , Нусра , укро хунта , Карзаи , Колумб.
Препоруке:
3
0
47 уторак, 15 септембар 2015 16:06
DrJelaBisic:
Koo soba koja se trudi da pamti sta(joj)se desavalo i sta se pricalo,moram da kazem da se svet jako pomenio,negde od pocetka 80ih(tacherizam)a pogotovo u toku perioda 90ih i oslabljene Rusije.Unipolarnost sveta je dovela do toga da su se cijevi SAD lako ostvarili.Na vlasti u SAD je vojnoindistrijski kompleks,ciji je posao da proizbodi ratove.Cijevi rata su nekad bili kolonizacija odredjene zemlje,porobljavanje i eksploatacija njegog stanovnistva i iskoriscavanje prirodnih resursa.To vise nije sucaj.(Pogledajte knjigu Naomi Klein:Shock therapy.)Ratovi se danas vode(od strane SAD i njenih prirepaka)da bi se vodi da bi se proizvodilo i prodavalo oruzje.Perpetuum mobile.Vojno industrijski kompleks SAD zaradjuje.Ostali pojma nemaju.Kao ovce.Odnos SAD i Izraela je posebna prica.Pri tom ja ne mislim na jevreje,ne daj Boze.Niti na sve stanovnike Izraela.Pa ni na sve izraelske jevrejske politicare.Misim na ultraortdoksni deo Bibijeve koalicije,koji zari i pali
Препоруке:
5
0
48 петак, 18 септембар 2015 01:46
Светислав Костић
У Вучићевој Србијици доминирају антисрпски елементи на челу са вучићем.
Препоруке:
3
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер