петак, 03. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Црна Гора – улазак СНП у власт или спасавање Ђукановића?

Kоментари (57) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 недеља, 29 децембар 2013 12:41
Боки
У праву је писац чланка што је скептичан. Мени је очигледно да се ради о непоштеном савезу издајничке власти у Србији са властима нове Црногорске нације, без да се при том тргује правима Срба у држави те нове нације - Црној Гори, већ се тргује неким партијским интересима. Такође иинтерес цркве је ту сумњимв. Интерес Цркве и Српског народа у независној држави бившој републици Црној Гори су се разишли. Црква има интерес да помогне новој Црногорској нацији да стане на ноге, а то може само тиме да се та нова нација макар за једну мрвицу врати свом православном корјену. Као потстицај таквој непотпуној нацији - Црногорској, Црква а и српска држава на неки начин нуде трансфузиу крви - српске крви, која ће се изгубити у Црногорској. То је једна страна која ме тјера као и писца чланка да будем скептичан.

Са друге стране, Црногорци који хоће да смијене оца нације - Мила, имају дубљу и систематичнију мржњу према Српском народу од самога Мила и његове партије.
Препоруке:
30
6
2 недеља, 29 децембар 2013 13:45
Србин из ЦГ
Милу се не може вјеровати чак и кад дарове доноси
Препоруке:
34
0
3 недеља, 29 децембар 2013 13:50
касица прасица
Боки, шта је решење за Србе у Црној Гори?
Препоруке:
17
0
4 недеља, 29 децембар 2013 14:24
Владо
Мило Ђукановић је спреман на све како би остао на власти. Њему није важно Србин или Црногорац, ЕУ или Русија само новац и фотеља. Да остне на власти урадиће све па и поновно приближити Србији и СПЦ.
Сви знају да је Мило одвојио Црну Гору од Србије под претњом запада како не би завршио у затвору.
Препоруке:
35
0
5 недеља, 29 децембар 2013 14:34
ero
Poturice su zlatne ,kakve su ove hercegovačke pocrnogorice, gore od ikakvih poturica.
Препоруке:
33
0
6 недеља, 29 децембар 2013 15:22
LIBERAL
Čitajući autorski prikaz crnogorskog teatra apsurda površni poznavalac (kakav je autor koji svoju sliku sklapa isključivo iz medija) pomislio bi da u crnoj i goroj vri.
Đukanoglavi je tu nesretnu privatnu mafijašku latifundiju organizovao i postavio kao hobotnicu sa srpsko-crnogorsko-manjinskim "problemima" koje po potrebi pali i gasi. I svi mu uredno podigravaju: navodne (pro)srpske stranke, "crnogorske"pustokupljevina kakav je SDP i slični, manjine koje su listom za njega uvijek i bez alternative, SPC sa Amfilohijem na čelu vječita desna ruka i sve to uz blagoslov većine "glasača" u crnoj i goroj.
Crna i gora je mrtvo more u kojoj svaka "promjena" donosi samo još jaču poziciju đukanoglavoj mafiji a koju će dežurne vlasti u Beogradu uvijek uredno naplatiti.
Препоруке:
29
5
7 недеља, 29 децембар 2013 15:32
Боки
Рјешења за Србе у ндбрЦГ нема на жалост, у било којој варијанти, било да влада прва или друга црногорска фамилија, Срби су ту да буду подређени етнос, маса за асимилацију или за експлоатацију по потреби.
У реду је то што Срби покушавају да тргују нешто, час са првом час са другом фамилијом, само треба то да раде отворених очију и без илузија.
Макар би Србија требало да буде јаснија да има један однос према свом народу - Србима на датој сусједној окупираној територији - Црној Гори, други однос према "браћи" Србогорцима и Црносрбима, трећи однос према Црногорцима и четврти однос према Црногорским усташама. Србија изгледа нема ни једну, а камо ли да је у стању да води четири различите политике истовремено према становништву исте сусједне територије.
Препоруке:
26
1
8 недеља, 29 децембар 2013 22:05
srki
Slažem se sa Liberalom.

Autor je takodje zaboravio jednu bitnu činjenicu,ili sam je ja možda previdio.

DPS - Milo Đukanović je krajem Novembra na lokalnim izborima u Mojkovcu,Cetinju i Petnjici (nova opština)
do nogu potukao i svog sadašnjeg partnera u Republičkoj vlasti i opoziciju. A to se sve dešavalo u jeku najžešćih optužbi oko : afere "snimak",afera "sex u kancelariji",KAP,Budžet,Predsjednički izbori i sve ostalo... dakle ubijeđen sam da bi sve ovo pobrojano bilo dovoljno da bilo koji političar odustane od svog života ali...prosto nevjerovatno feniks se opet diže iz pepela.
Što je meni posebno frapirajuće bilo je to da je DPS uzeo vlast na Cetinju,ubijeđen sam bio da će SDP (Ranko Krivokapić) koji je pomalo vještački preuzeo zaštitu nezavisne CG od LSCG.
Milo ih je sve porazio i pokazao im gdje im je mjesto i to sve pred vrlo značajne izbore u Podgorici (gdje inače drže vlast sa prosrpskim partijama).
Zaista me oduševljava..

nastavak...
Препоруке:
4
4
9 недеља, 29 децембар 2013 22:14
srki
nastavak...

takođe u zadnjih nekoliko mjeseci se desilo mnogo stvari zbog kojih sam stekao utisak da je Milo u nemilosti kod određenih političkih struktura i da će potražiti utočište kod drugih (po ko zna koji put).

- afera "snimak"

- afera "seks u kancelariji"

- SDP otvoreno bojkotuje Filipa Vujanovića kao predsjedničkog kandidata

- Predsjednik SDP postaje predsjedavajući OSCE

- Rebalans budžeta (kojim je trebalo da se riješi teška situacija u KAP- Ranko za Njemce a Milo za Ruse)

S druge strane ova nova priča o ulasku prosrpske stranke u Vladu ?!? Pa sam SNP tvrdi da oni nisu pro Srpska nego građanska partija ?! koga onda lažu sebe ili nas ?

Mislim da je prije da je DPS pro Srpska partija

Bez uvrede za autora ali mnogo stvari u ovom tekstu zaslužuje dodatno objašnjenje
Препоруке:
6
1
10 недеља, 29 децембар 2013 22:40
Jovan M. Pidikanac
Ма људи моји, каква је ово банда варалица!Све јунак до јунака, брат до брата. Савез лопова, Мило, "обербандит", Ивица, нежан попут "марице" али умешан у сва....до грла. Не пише се добро нама. Ни "њима", нема јасне зоре за нас Србе док не скинемо сву ову банду са врата...
Препоруке:
16
0
11 понедељак, 30 децембар 2013 12:35
брм
свечано улазимо у трећу деценију како "аналитичари" успешно предвиђају да ће Кривокапић да напусти Ђукановића
Препоруке:
7
0
12 понедељак, 30 децембар 2013 12:41
брм
"Макар би Србија требало да буде јаснија да има један однос према свом народу - Србима на датој сусједној окупираној територији - Црној Гори, други однос према "браћи" Србогорцима и Црносрбима, трећи однос према Црногорцима и четврти однос према Црногорским усташама."

овај мајстор је заслужио високе позиције у империјалним структурама..овакав и оволики divide et impera ни њима не пада на памет... ко што сам воли да каже - потурица је гори од Турчина.
Препоруке:
5
1
13 понедељак, 30 децембар 2013 12:57
брм
ДПС просрпска? давно примећено:

http://www.nspm.rs/srbija-i-crna-gora/milo-gospodar-srba-iz-crne-gore.html
Препоруке:
2
1
14 понедељак, 30 децембар 2013 16:24
srki
Ni prije a ni nakon referenduma nije se pojavila niti jedna partija (Srpskog korpusa) koja bi mudro prepoznala kuda to Milo ide i gdje nas vodi.

To je jedino primjetio i govorio lider LSCG - Slavko Perović. Čovjek koji je i po priznanju tadašnjeg lidera DPS Momira Bulatovića jedini bio u stanju da sruši tadašnju vlast, naravno ne sam već u koaliciji sa Novakom Kilibardom tadašnjim liderom Narodne stranke. Osnovali su "Narodnu slogu" i nakon pokradenih izbora 1996 (gdje im se dobro drmalo) "brat Srbin Kilibarda" hita prema vlasti i foteljama i okreće ćurak. Zvuči tako poznato

Slavko i dalje upozorava Crnogorce da ne glasaju za tu i takvu državu koju stvara Milo ali... 2005 se raspao LSCG uz veliku pomoć Milovu.

Svima su usta bila puna emocija prije i tokom referenduma dok s druge strane pragmatični lider i gospodar CG vješto ostvaruje svoje ciljeve.
I opet poslednja prilika nakon objavljivanja referendumskih rezultata ali džaba...

nastavak
Препоруке:
6
2
15 понедељак, 30 децембар 2013 16:32
srki
nastavak..

tada praktično Milo samo ovjerava činjenicu da u CG ne postoji opozicija. Nema je. Svi su njegovi.
Onog momenta kada su presušili izvori iz Srbije, te i takve stranke (namjerno im ne stavljam prefiks Srpske da ne vrijeđam svoje porijeklo) postaju građanske (valjda zvuči moderno ili će možda donijeti koji glas više) ali niko nema tu harizmu i umijeće da kao Gospodar mijenja mišljenje i savija se kako vjetar duva.
Taman se pojavi neko i pomisli "gotov je" a on ga spusti na mjesto koje treba.
Bukvalno gospodari situacijom i sve drži pod kontrolom.
Valjda svaki narod dobije vlast kakvu zaslužuje.

e sad ne znam zašto sve ovo napisah ali ne škodi a ako ne škodi znači da koristi. by Gutović
Препоруке:
6
1
16 понедељак, 30 децембар 2013 17:12
Секула
Поздрав Боки најнегативнији родољубе.

Не ради се само о уласку СНП-а у власт већ и Народне странке. Народна странка ће вјероватно у предизборну коалицију са ДПС-ом док се СНП могуће постизборно прикључује.

О чему се заправо ради? О заокрету Ђукановића коме су Њемци отргнули СДП, па ДПС мора тражити нове савезнике.

За Србе у ЦГ ово јесте добро, ко то не види тај је слијепац у рангу Андрије Мандића, новог Новака Килибарде.

Улога Србије би била позитивна ако би њени државни органи дискредитовали Андрију Мандића и преварантску организацију Демократски фронт. Ради се о савезнику такозване СДП чија је идеологија гола србомржња, коју прикривају откад су их из вана инструисали да са Мандићем руше Ђукановића.
Препоруке:
5
3
17 уторак, 31 децембар 2013 00:38
Боки
Отпоздрав и теби Секула.
Шта да се ради. Ваљда нас је Српска историја, нарочито задњи вијек ипо, са посебним убрзањем задњих тридесет година, научила да будемо скептични.
Као што кажеш, добро је да се отвара прозор за некакву трговину да Срби ту покушају да нешто истругују. И ту су "Србин" Мандић па чак и "Србин" Милић наравно гори за интерес обичног Србина од Мила Ђукановића.
Нажалост у том прозору за трговину, искуство нас учи, ће се извршити трговина личним, партијским, црквеним интересима, биће ту и подмићених политичара Србије, само чега неће бити, неће бити Српског језика за Српску дјецу у школама, ћирилице и пропорционалне заступљености Срба на радним мјестима. Тако да поновим, не бојте се, добро бити неће.
Препоруке:
4
1
18 уторак, 31 децембар 2013 01:47
Боки
Секуа, и теби отпоздрав,
Ваљда су нас историја последњега вијека и живот задњих двадесет, тридесет година научили да будемо скептични и опрезни.

Што с тиче примједбе да Србија треба да има различит однос према различитим етносима у Црној Гори - Србима, Србогорцима, Црносрбима, Црногорцима и Црногорским Усташама, према свакима различито, не значи да је Србија та која је ту подјелу измислила или направила. Само је непоштено од Србије да према свим тим различитим етничким слојевима у ндбрЦГ нема другачији однос. Са Српског становишта имати исти однос према свим тим слојевима је аутодеструктивно, неприродно, глупо, дебилски.
Препоруке:
2
0
19 уторак, 31 децембар 2013 03:39
Бранко
Ђукановић јесте лош по Србе, али ни представници опозиције нису ништа бољи. Миодраг Лекић сам није Србин и један је од првих сепаратиста раних 90-их. Медојевић је Црногорац, члан ЦПЦ. Позитивна ЦГ је слична старом Либералном Савезу и практично и не признаје постојање Срба, те је тим гора од Мила. Срби у том случају црногорско-црногорске поделе, треба да иду уз онога ко им да више, без икаквих емоција према човеку на власти.
Препоруке:
2
2
20 уторак, 31 децембар 2013 09:28
Стефан Митров Љубиша
У ЦГ је све најобичнија симулација. СДП не излази из владе осим ако јој неко са запада оштро не нареди. Срби не улазе у Ђукановићеву владу јер у политичком смислу не постоје, немају представнике у парламенту. Тај такозвани Демократски фронт је најпреварантскији тројански коњ за измучене и слуђене Србе, а СНП је интересна групација која никад није ни била српска странка, већ удбашка структура формирана да окупи српско бирачко тијело. Не треба заборавити ни то да један не тако мали број Срба гласа Ђукановића из личних интереса. Некад сам такве осуђивао, а сад ми не дјелују ништа горе од такозване опозиције. Сва суштина политике у ЦГ се своди на стални притисак на Србе и све српско. То, наравно, нико неће да каже, већ се сви свјесно баве мозгоиспирајућим темама евроунијатских интеграција и свега онога што оне доносе. Могућа прекомпозиција у влади ће, ако се деси, бити исто тако симулација демократије. Ђукановић не зависи ни од једне опозиционе странке већ од Запада и унеколико од Руса...
Препоруке:
6
1
21 уторак, 31 децембар 2013 09:44
Стефан Митров Љубиша
...Неко је овдје питао које је решење за Србе у ЦГ. Решење је врло једноставно и оно се назире кроз дјеловање цркве. Срби су под окриљем Српске православне цркве јединствени и сви покушаји разбијања црквеног јединства у ЦГ су досад били контрапродуктивни по режим. Осим тога, Срби у ЦГ су показали и издржљивост и виталност. Стално понављам, број Срба на попису је порасатао у односу на 2003. годину, иако су званични подаци супротни. Свак у ЦГ зна да је тај попис брутално покраден, а да не говоримо о неуспјелим притисцима идеолошке мафије у ЦГ да се што више грађана изјасне као "Црногорци". Решење за Србе је у стварању јединствене политичке организације која би била умјерена у политичком наступу и бескомпромисна у потенцирању идентитетских питања, питања културе и образовања, али, прије свега, очишћена од искомпромитованих и поткупљивих кадрова који су већ одавно обољели од политике...
Препоруке:
5
2
22 уторак, 31 децембар 2013 10:02
Стефан Митров Љубиша
...И да не заборавим, нијесам имао прилику да лично упознам Ђукановића, нити некога из његове околине. Али зато сам имао прилику да се упознам са неким опозиционим лидерима и лично и породично. Вјерујте ми, браћо моја, ти људи, како год да се изјашњавају, ништа добро Србима неће, а и не умију да донесу. Једноставно, опзицију у ЦГ чине или отровани антисрби или Срби који су на својим позицијама несмјењиви и огрезли у користољубљу и самољубљу, као и у љубави према неким западним амбасадорима. Лекић - медиокритет и лажни ауторитет, бивши комунистички кадар и Милов амбасадор. Милић - довољно је рећида је најбољи друг Света Маровића. Мандић - неуспјели четнички војвода, вјероватно искоришћен па одбачен од неке стране службе. Даниловић - опет медиокритет, класични партијски кадар, користољубив, а још више самољубив, прави примјер обољелог од политике. Пеђа Булатовић - стари удбаш, повремено употребљив. Медојевић - неостварени Ђинђић, стручњак за све и свашта, логорејичар...
Препоруке:
6
3
23 уторак, 31 децембар 2013 11:14
Боки
Стефане, сви би требали да ти се захвалимо на дброј и детаљној анализи. Само да на твоје кошено још једном кажем стрижено. Мислим да затвараш очи на негативну улогу коју Црква има и уопште њено јединство по опстанак Срба у црној гори као таквих. Када би Црногорцима била потребна разбуцана Црква, они би је разбуцали. Да им је било потребно да ЦПЦ успије, она би успјела.

Још једна ствар, око које није да се потпуно не слажем као у вези са Црквом, већ бих да изразим скепсу. Понекад јединство - у услвима спољашњег управљања лоше, јер доводи до тога да је спољашњим управљачу лакше да фокусира управљање на једну хиарархију. Друга је ствар што вођство Срба не постоји ни као јединствено ни као нејединствено. Постоје одметнута острвца, али нажалост она нису вођена јединственом идејом него онако како си ти описао.
Препоруке:
2
1
24 уторак, 31 децембар 2013 11:21
Секула
Боки, савршено добро знам какви су примитивци ти опозициони политичари. Више имам повјерења у Ђукановићеву прагматичност и потребу за српским гласовима, него што вјерујем да ће те партије учинити било шта корисно унутар власти.

ДПС је партија коју идеолошка питања уопште не занимају. Зато не чуди да су у досадашњој власти многа важна мјеста у просвети, култури и медијима уступали проусташкој странци СДП. Баш ту видим простор за напредак, независно од тога да ли ће те позиције покрити кадрови српских странака.

Велики проблем у свему томе представљају неки субјекти који су до сада били препознати као српски - Демократски Фронт, новина "Дан", портал Ин4с, нво Матица српска. Ови субјекти отворено манипулишу народом, посебно оним мање образованим, и гурају српски народ у коалицију са црногорским усташама. Ту видим простор за дјеловање Вучићеве власти која мора тражити друге начине за антиципирање антисрпског дјеловања побројаних субјеката.
Препоруке:
2
1
25 уторак, 31 децембар 2013 12:17
LIBERAL
ZA Stefan Mitrov Ljubiša

Slažem se i sa vašom ocjenom (slična mojoj što je manje relevantno) srpskog korpusa u crnoj i goroj, uz jedan izuzetak. A to je pozicija i odnos SPC i Amfilohija. Upravo ON lično je najveći manipulator srspke provenijencije u crnoj i goroj i vječiti partner, ideolog i egzekutor đukanoglave mafijaške hobotnice.

Iskreno se nadam da će to vijedti i van crne i gore i postaviti se u odnosu na njega. Mada, ne treba smetnuti sa uma da je svaka vlast u Srbiji (počev od Miloševića do PPV Aleka) u ljubavi sa mafijaščićem đukanom. Milošević ga je doveo na vlast a svi posle njega su kod đukana bili na apanaži. Zato se i ne treba nikakvim vjetrovima promjena a najžalosnije je što je većina stanovnika i stanovnice crne i gore u ljubavi sa njim. Ne mislite valjda da će tu ljubav narušiti rusi, amerikanci ili korumpirane EU birokrate.
Препоруке:
4
1
26 уторак, 31 децембар 2013 12:27
Стефан Митров Љубиша
Брате Боки,
У праву си ти донекле кад кажеш: "Да Црногорцима треба разбуцана црква они би је разбуцали." али заборављаш више ствари. Прво, у ЦГ се није ни изблиза укоријенила усташка идеологије колико се то очекивало од стране налогодаваца са запада. Једноставно, народ је већински уз цркву. Не кажем да смо нешто посебно тврди у вјери, али и ово што имамо је неки капитал. Кад би црногорске усташе кренуле у буцање цркве то не би прошло без буцања ЦГ "државе" по свим шавовима. Не вјерујем да би им се исплатило. Морали би да зову НАТО да им чува "државу". Друго, ово поуздано знам, Милу је од стране руског патријарха и амбасадора Русије јасно речено да ће му се толерисати све осим расколничког гријеха. Цитат: "рРасколништво не можеш опрати ни сопственом крвљу!" Треће, можда најбитније, црква је старији и жилавији организам од сваке државе, а некмоли од ове Милове и Ранкове. Ја лично имам повјерења у владике Амфилохија и Јоаникија, мада нијесам слијеп ни за неке грешке цркве...
Препоруке:
5
0
27 уторак, 31 децембар 2013 12:31
Стефан Митров Љубиша
...Рат који наша црква води за опстанак ние од јуче и није данас најтежи, мада јесте прилично тежак. Ствари нијесу просте, нити онакве каквим се нама чине на прву лопту. Српство у ЦГ не може сачувати нико са стране, а поготову не издајничка и марионетска власт у Србији. Морамо га чувати ми, ти и ја, и наше породице, и наши другови. Ако ми будемо прави и ако будемо сложни, не бојмо се ни Мила, ни грешака у цркви. Па, на крају, не бојмо се ни квазиполитичара, којима сам у претходном коментару дао превише значаја. Учимо о себи и радимо на себи и, с вјером у Бога, побиједићемо!
Препоруке:
3
0
28 уторак, 31 децембар 2013 13:11
Стефан Митров Љубиша
Господине ЛИБЕРАЛ,
Не знам шта бих Вам рекао. Ја на митрополита Амфилохија гледам као на духовног вођу свог народа. Не мислим ни да је безгрешан ни да понекад не прелази из свере цркве у сверу политике. Али, мудрост вели; КАКАВ НАРОД ТАКАВ И СВЕШТЕНИК. Он је узео свој крст и носи га, некад мало поклекне, али се поврати на прави пут. Његова мисија међу нама није била ни јалова ни узалудна попут мисије већине политичара који су нас представљали и лажно се борили против Мила и против одвратне идеологије која још увијек влада у ЦГ. Све у свему, не суди о човјеку док му не видиш крај. Ја мислим да ће крај овоземаљског пута нашег митрополита бити са поштовањем и славом због свега онога што је оставио за собом.
Препоруке:
4
0
29 уторак, 31 децембар 2013 13:31
Подгоричанин
Ау, какви песимистички коментари браћо и земљаци (Стефан, Боки, Либерал, Секула)...ипак, није све тако црно , нешто се дешава у Црној Гори...сачекајмо изборе у Подгорици па да видимо је ли Ђукан тако јак као што мислите
Препоруке:
7
0
30 уторак, 31 децембар 2013 13:34
Петер РВ
Покушавам да разумијем нешто о ситуацији у ЦГ, из текста и коментара, али морам да признам мој потпуни пораз.
Нико не ваља ништа.Свако је преварант.Онај што се изјашњава Србин, то није, а онај који слави Секулу Дрљевића можда и јесте ?Поштенога човјека нигђе
Дали је ово могуће, или сте сви ви у завјери да представите овакву разорну слику немоћи?
Приморан сам да се вратим на моју слику ситуације "са висине".
Црногорски и Србијански властодршци су обичне слугерање америчких амбасада и као такви добили су наређење да се помире. Зато ова слога између Мила и трија Вучић-Дачић-Николић.
Никакве стварне промјене неће бит док не напустимо самоубилачку идеју 'Европе и Нато' и ослонимо се на -Русију. Примећујете ли да ни један једини Србијански или Црногорски политичар, се усуђује да лансира сличну идеју?
Препоруке:
7
2
31 уторак, 31 децембар 2013 13:51
александар
Наши Срби у Montenegru не би смели да пактирају ни са каквом docleanskom партијом, био то Мило, онај croatofil Ranko Krivokapić или Медојевић.
Од тога никакве вајде неће бити, јер Montenegrini никада неће одустати од усташке политике, зато што им је то једини извор "идентитета". Montenegrini се наиме дефинишу са "ми нисмо Срби".
Треба се ослонити на цркву нашу православну која има традиције и довољно искуства на сабирању и очувању идентитета, бити што јединственији и чвршћи, и чекати да прођу ова зла времена.
Што спремније дочекати "промену климе" према Србима у геополитичким оквирима.
Сачувати језгро и лучу Српства у посрнулом Montenegru, за нека будућа времена.
Дуго ће трајати, али нема друге.
То не значи пасивност, већ упоран и истрајан рад свих мислећих Срба,колико ко може да допринесе на очувању српског идентитета свим средствима које Docleani у овом тренутку дозвољавају.
Препоруке:
4
0
32 уторак, 31 децембар 2013 15:13
Секула
Србима у Црној Гори је испран мозак. Једино о чему они политички резонују је Милов одлазак с власти, у којем виде рјешење свих својих проблема. Кривица за такву бандоглавост народа лежи на опозиционим политичарима, које је фрустрација од силних изборних пораза довела до стања патолошке опсесије Ђукановићевом личношћу, коју су временом преносили на своје бираче. Други дио кривице лежи на нажалост читаном и утицајном листу Дан, малограђанском сензационалистичком таблоиду, који такође пати од опсесије Ђукановићем. Поред оваквих интелектуалаца и медија, ни од обичног народа се не може очекивати да од шуме види дрво. А то дрво је заправо чињеница да Срби у ЦГ немају већег непријатеља од црногорских усташа, изрода произашлих из бившег ЛСЦГ, СДП, "независних медија" и НВО сектора. Ђукановићево окретање од њих Срби требају искористити да их за сва времена униште а не да их спашавају и праве са њима коалиције и "братске савезе".
Препоруке:
4
0
33 уторак, 31 децембар 2013 16:45
Боки
Ко је Србин за Мила, треба му рећи да гријеши, који је против Мила исто му треба рећи да гријеши. Свако ко се радује Миловом паду а евентуалном успињању на власт СДП-а и остатака либерала, а Србин је је тешка будала. Али исто тако ко би се радовао Миловој побједи. Али сваки Србин који се радује унутарцрногорском расколу је разуман. Срби своју подршку треба да условљавају, уколико се нађу у таквој ситуацији са постотком од мањинских права који могу да добију, и да не склапају никако трајни савез већ да буду увијек отворени за већу понуду оне друге стране. То је оптимистичка варијанта. Песимистичка, значи реална варијанта је, као што смо се овдје углавном сложили да ће као и увијек "српски" политичари за стан, или за грађевинску дозволу или за нешто кеша продати свој глас, а таква трговина се Црногорцима више исплати него да дају Србима постотак од мањинских права. Нису Црногорци толико блесави, натезаће се, натезаће и на крају ће наравно бити на Српску штету.
Препоруке:
3
1
34 уторак, 31 децембар 2013 17:20
Црмничанин
Мислим да већина коментатора није разумела поенту текста, у Црној Гори није дилема СНП или Социјалдемократска партија , већ ко ће да буде главни Ломи или Лека ...за Србе је бољи други јер није лопов и дукљански екстремиста као Ломи ( а и зна 7 језика а Ломи само црногорски)
Препоруке:
5
0
35 уторак, 31 децембар 2013 17:22
gg
Boki je realan čovjek. U Montenegru ne postoji srpska opozicija,čak ne postoji ni jedna srpska televizija ili dnevna novina. Srbe lažu i mažu udbaši, Crnogorci, ili sto bi Boki rekao Srbogorci ili Crnosrbi. Pred nama su dva podjednako katastrofalna izbora, koalicija sa kriminogenim i titoističko-antisrpskim DPS-om, ili koalicija sa zelenaško-ustaškim SDP-om. Neka nam je Bog u pomoći!
Препоруке:
4
1
36 уторак, 31 децембар 2013 19:58
Ернан Кортес
Сретна Нова година свим Србима, ма где да су. И ако Бог да да у Новој години, Србија прекине сваки однос са том тамо Црномгором, а посебно са београдским црногорцима (мало слово онако како и припада). Некада је Тома Николић рекао да се према црногорицма треба односити као према Немцима, и ту немам шта да додам. Нека се лепо придруже Хрватској, и Бог да их види.
Далеко им лепа кућа.
Препоруке:
2
7
37 среда, 01 јануар 2014 15:47
Patak
Bravo Kortes, dok je takvih glasača kao ti Srbija zaslužuje šumadinca Tomu diplomu
Препоруке:
6
0
38 среда, 01 јануар 2014 21:40
Realista
Oh ovi što veličaju Slavka taj čoek je isto uzimao para od mila, LSCG je uzimao od DPS para kad je u HN trebalo micati zle Srbe.
Slavko Perović, Miško Perović, Famiglia Đukanović, Rakčević i njegov naslijednik Krivi te zla vještica Novak su uzroci svog zla u Crnog Gori.
Препоруке:
3
1
39 четвртак, 02 јануар 2014 00:41
Ернан Кортес
Патко, не можеш ни да замислиш колико више волим сваког Шумадинца (и Војвођанина, Лесковчанина, Пироћанца, Сремца, Мачвана, Еру из Ужица, чивијаша из Шапца), макар био и наопак као овај кога помињеш, него било ког црног горца
Препоруке:
2
3
40 четвртак, 02 јануар 2014 01:33
Боки
Шта знам, јели то зло или није зло. Није Црногорска нација прва која је насатала, тако да Српкси издајник и крвник може да буде Црногорски отац нације и херој.
Битно би било да преостали Срби не губе орјентацију и схвате да ће било који Црногорац да води рачуна о интересима Црногораца а да они морају да воде сами рачуна о себи.
Препоруке:
1
0
41 четвртак, 02 јануар 2014 15:26
Patak
Zato i kazem Kortes da si zasluzio Tomu za predsednika
Препоруке:
2
0
42 четвртак, 02 јануар 2014 17:36
Петер РВ
@Patak
Ернан Кортес је присталица онога Коштунице који није мрднуо прстом да помогне Црногорцима из Србије да учествују у референдуму за ' независност'. Он је сасвим задовољан са границама београдског пашалука што је за њега 'цјелокупно Српство'. Иначе је професионални клеветач покојног Милошевића, за којега има дуплу мржњу- што је бранио и погинуо бранећи Србију (док је његов Коштуница учествовао у ЦИА конспирацијама) и што није био Србијанац.
Како ' у свакоме злу има нешто позитивно', нијесмо ништа изгубили што смо се раставили од оваквих србијанских супер-патриота.
Препоруке:
3
0
43 петак, 03 јануар 2014 01:11
Ернан Кортес
Патко, радије ћу појести и Томин стиропор и његову диплому, него што ћу сести са твојим "братом" црногорцем, који само гледа кад ће да ми забије нож у леђа. Наравно, тек пошто се прво најео и напио у којој кући (и стекоа диплома колико ти душа хоће) А тим Патко, како хоћеш. Ја ћу са Србином, какав год он био.Пјетре РВ, пјозрдав из Шумадије ти шаље. Здрјав ми био Пјетре РВ! Нека ти Бог да Хрвата за брата кад ти Србин није ваљао.
Препоруке:
0
1
44 петак, 03 јануар 2014 20:57
Crnoje
Da obradujemo autora, da nece/ne moze biti nikakve srpske "ruke spasa" od srpske strane, jer je ne moze biti, posto je Djukanovic nesmotreno srusio sve mostove koje su ga MOZDA mogli vratiti u neke pregovore, bilo da je to Dzomic u pitanju koji je proglasen drzavnim neprijateljem, bilo da je to mogao biti Predrag Popovic i njegova Narodna Stranka (ili Koalicija sa SDS), kojima je Djuka pokrao glasove, da ne mogu da predju census - na prethodnim izborima; te ukidanja drzavljanstva Predragu Popovicu, zbog srpskog drzavljanstva, kojeg se nije htio odreci.

Pojednostavleno, Djukanovic je sam sebe sahranio i tu nema nikakve mogucnosti za bilo kakavim ulaskom Srba u vlast, sto je svima dobro poznato. Srbija pokusava da oslabi Djukanovicevu anti-srbijansku retoriku, tako sto ce da igra ulogu pomiritelja, iako se dobro zna da od toga nema nista.

Jucerasnje izjave ambasadora Bingulca u intervjuu za MINA su samo pokusaj da se pokrenu bar neki pregovori, koji ce da traju unedogled.
Препоруке:
2
1
45 петак, 03 јануар 2014 23:47
Боки
Не разумијем те црноје. У Црној Гори постоје двије црногорске стране лопови који су помало усташе и усташе који су помало лопови. Тиме што укидаш српској држави и српском народу право да преговара са оба субјекта у Црној Гори, укидаш српском народу и држави субјективитет и доводиш до тога да неко други - ЕУ или ко? одлучује за њега са ким ће склапати савезе. Ако српска држава и српски народ имају субјективитет онда тендер треба да буде јаван, и подршку треба да добије она црногорска групација која нуди више. А овако, ако друга фамилија у Црној Гори за Србе нема алтернативу, онда је она та која одређује цијену. То кажеб апсолутно без да претендујем да ја треба да одлучим на којој од те двије тезге треба трговати. И на крају не треба иамти илузију. По мени је ипак тај прозор за трговину илузија, али ајде да видимо.
Препоруке:
2
0
46 субота, 04 јануар 2014 16:53
Crnoje
Sta ti nije jasno Boki?

Da je Montenegrina kao projekat na koljenima i sada se trazi od Srba da je jos malo odrzavaju u ime: vidi odjednom: "bratskih odnosa"?

Ili da je Crnja-i-Gora kao "drzava" bankrotirala u svakom pogledu (failed state) i da je za njeno ozivljavanje (svi njeni veliki infrastrukturni projekti) neophodni su vise nego odlicni odnosi sa Srbijom - i po mogucnosti (prijetnja da ce Djuka pokreniti civilni rat) produzetak Djukine vladavine na neodredjeno?

Vjestacka polarizacija drustva je stvorena na anti-srpstvu. Depolarizacija tog istog drustva ne moze da bude na pro-srpstvu, nego na cemu, Boki?

Senedarizacija i anti-kleptokratizacija (sic) - za koju je neophodan Gradjanski Bunt i Otpor!

"Montenegro je umro! Zivjela Crna Gora!"

ps. "Druga familija" ovih dana stampa slavske i bozicne kuvare! Znaci da su shvatili!
Препоруке:
1
0
47 субота, 04 јануар 2014 20:15
Петер РВ
@Ернан Кортес
Ух, што сте се разбијеснили ' освајаче Мексика' и пророче патриотизма Београдског Пашалука. Толико отрови у вама према Црногорцима да вам упропасти тон у тако низак и вулгаран? Мислите ли, заиста, да смо вам ми криви што сте изгубили власт у пашалуку-за којом стално кукате?
Испољавате симптом режимлије који је изгубио свој режим па не зна како да се ушалтује у нови. Тежак проблем, жалимо случај , али не знамо како да помогнемо.
Препоруке:
0
0
48 субота, 04 јануар 2014 23:51
Боки
Црни Црноје,

Не видим зашто је за нашу расправу битно је ли Црна Гора на кољенима или није. Било да је на власти прва (лоповско-усташка) или друга (усташко-лоповска) фамилија, дужности Србије пред Европском Унијом би биле исте, да "има најбоље могуће односе са Црном Гором. Шта је то што Србија може да учни за Црну Гору, може да се на своју штету уклапа у регионалне инфраструктурне пројекте за корист Црне Гора, и Србија ће то да ради по наређењу ЕУ без обзира била прва или друга фамилија на власти у Црној Гори. Може да допушта да Црна Гора глуми лидера "Евроатланских интеграција" и то ће Србија по наређењу ЕУ и да чини без обзира на прву и другу фамилију. Следеће што Србија може да учини је да помаже довршењу Црногорске нације, а то је да се пружи рука другој фамилији да се врати у православље и да се игнорисањем Срба у Црној Гори ови подстакну да се прикључе Црногорској нацији. Ништа од овога није у супротности ни са интересима ни прве ни друге фамилије. Друга фамилија је схватила
Препоруке:
0
0
49 субота, 04 јануар 2014 23:57
Боки
Прва фамилија гаји дубоки презир према Српству, а друга фамилја гаји дубоки презир и према Српству и према Православљу. Друга фамилија је, као елитне јединице, водећи идеолошки за собом прву фамилију направила огромни продор у уништавању Српства и Православља. Прва фамилија се као друга линија идеолоштког фронта добро утврдила али је друга фамилија отишла мало предалеко и схватила је да те позиције за сада, тако дубоко иза линија одбране православља не може да држи. Друга фамилија се мало повлачи, половично напушта антиправославне позиције и равна с више на антисрпске заједно са првом фамилијом. То никако није искрено, јер се ради о истим људима, дубоко антиправославнима. Они се само привидно и само пасивно одричу антиправославља, заправо снижавају хистерију па изгледа да су се заиста одрекли антиправославља, а заправо су се само мало примирили да би са собом опет повукли већину. Но и таквом дјелимичном повлачењу могу да се радују Бугари или рецимо Руси, ако не погледају дубље
Препоруке:
2
0
50 субота, 04 јануар 2014 23:58
Боки
Али Србин да се радује доласку друге фамилије на власт - то је сулудо.
Препоруке:
1
0
51 недеља, 05 јануар 2014 18:24
Crnoje
Boki, umjesto mlataranja po tastaturi, napisi minimum zahtjeva sa kojima mislis da Srbi trebaju da izadju na taj javni (socijalni ugovor)"tender"?

I ja sam ljubitelj dobrih viceva! ;o))

Istovremeno cu te dobronamjerno uputiti na nekoliko Petrusinovih komentara* (sa kojima se U POTPUNOSTI SLAZEM), na teкstove M. Vukasinovica i V. Leposavica, o ovoj temi, iz (pred)prosle godine na Vidovdanu, da bi ti mozda neke osnovne stvari o situaciji u Crnjoj-i-Goroj bile malo jasnije.

Do tada, ugodno citanje i kucaaakanje! ;o))

ps. evo ti Guberinica iz NS-a, pa se povezi s njim, jer je izrazio zelju da pregovara sa Djukom-fukarom, lazovom i ubicom!

---------------
*Милорад Вукашиновић: Односи Србије и Црне Горе - поглед на садашњост

Милорад Вукашиновић: Односи Србије и Црне Горе - поглед на садашњост(други део)
Препоруке:
0
0
52 понедељак, 06 јануар 2014 00:35
Боки
Је ли ти Црноје не знаш или се правиш да не знаш за идеолошко-извршну симбиози избеђу прве и друге фамилије? Не ради се о томе шта захтијевају Срби него, у случају да се прва и друга фамилија толико закрве да им треба Српски глас, да срби дају на аукцију свој глас, па ко да више - ћирилице, радних мјеста, историје за српску дјецу по српским уџбеницима, итд, итд. На аукцијама, обично продавац, Срби у овом случају задржава право да повуче робу у случају да види да нема истинске конкуренције међу надметачима (као што је и бојим се неће ни бити).
Ти отприлике између тога да те таба Вермакт и да те таба СС бираш да те таба СС, јер су ти финији.
Препоруке:
0
0
53 понедељак, 06 јануар 2014 17:54
Crnoje
Boki, mlatis praznu slamu!

Ajde napisi tacno u detalje te tvoje tenderske zahtjeve - umjesto ovog trt-vrt tezga, trt-vrt nasi glasovi, trt-vrt nasa prava, nase pismo, nasa ugorzenost ..., kako bi taj tvoj Srpski Proglas za crnogorsku pijacu/javnost izgledao?

Djuki treba srpska podrska do izbora, a poslije toga..., kod-koji-mili-moji! Bice opet kao i obicno:

Sta bre obecao - ko bre obecao!? ;o))

Djukina 'ponuda' Srbima nije iskrena, nego je iznudjena ponuda, da bi se samo dobilo na vremenu, dodatno onemogucila neka jedinstvena opoziciona platforma oko DF-a, koja ga je skoro srusila na prethodnim izborima, te da se razbije srpsko jedinstvo, samim tim oslabi srpski glas, ma gdje i kome on isao.

Mislis da je slucajno da se Djukanovic pojavio sa ponudom, onda Marovic sa uredjivanjem Pravoslavlja a Vujanovic sa zahtjevom da se Crkva ne mijesa u drzavne poslove! Tri dijametralno razlicita stava iz jedne iste partije. A onda koalicioni partner da kaze kakvi njemu trebaju Srbi?
Препоруке:
0
0
54 понедељак, 06 јануар 2014 20:44
Боки
Црноје, ти и ја изгледа малчице причаме један поред другог. Није тендер него је аукција, обична аукција, почентна цијена макар некакво побољшање Српских мањинских права у ндбрЦГ. Аукција уз право повлачења робе из продаје, да ти још једном поновим.
Тренутно ни прва ни друга фамилија не нуде Србима ништа - осим права на голи живот у статусу подређеног етноса и права на асимлацију (што је у односу на права која су имали Јевреји у концентрационим логирма одлично).
Мене пропитујеш шта тражим, ето, тражим било шта, па да видим оћу ли продавати - а ти продајеш робу другој фамилији, одлучио си се само за једнога купца и онда ти он диктира цијену - која ће бити наравно једно велико ништа - само апанажа партијским руководиоцима и то само ако се покажу поуздани на путу асимилације или кооперативни на путу експлоатације.
Још једном да ти поставим питање - ко су већи антисрби - прва или друга фамилија - ко је идеолошка есенција а ко су извршиоци?
Препоруке:
0
0
55 понедељак, 06 јануар 2014 21:53
Crnoje
Ako mislis da je ta aukcija veoma vazna za Srbe, onda bi trebao da napises jedan tekst o tome:1) kako bi se toj aukciji trebalo prici,2) sta bi trebali da budu minimum zahtjevi,3) sta maksimalni zahtjevi, 4) oko cega da se pogadjamo, a oko cega, ne, 5) kako da izbjegnemo da pogadjanje ne bude oko izbora, kada to odgovara familiji, nego mnogo ranije, 6) kako da sprijecimo da familija odredjuje datum izbora a ne mi;7) kako da natjeramo familiju da promijeni ustav - recimo da ga omeksa i izbaci 3/5 za nama vazne clanove8) kako natjjerati familiju da nam da policiju i sudstvo bez kojih nema promjena u drustvu9) kako srediti spiskove u kojima ima bar 15 hiljada nepostojecih osoba10) kako sprijeciti duplo glasanje istih osoba preko laznih licnih karata 11) kako postupiti sa 100 hiljada nelegalno izgradjenih objekata12) ciju stranu drzati u slucajevima korupcije u KAP-u, Prvoj banci, EPCG-uKako sve ovo uraditi i ostati u koaliciji sa Prvom familijom?
Препоруке:
0
0
56 понедељак, 06 јануар 2014 23:12
Боки
Па и ја сам скептичан је ли трговина могућа, али ајде да се види, а ти си, изгледа да смо се договорили око тога, за предају судбине Срба у руке друге фамилије на невиђено, само да би Црна Гора ушла у "нормалну демократију". Хрватска је у нормалној демократији у којој су извршена хапшења за корупцију, у којој су се два политичка крила три четири пута измијенила на кормилу. То уопште не спречава Хрватску да нормално демократски тежи да укине ђирилицу и да устрожи режим пријаве боравка избјеглица.
Ти си више изгледа за спашавање Црне Горе него за статус Срба у њој.
Изгледа да смо се договорили и о ко тога да припадници друге фамилије дубље и префињеније мрзе Србе и да су они ти који су првој фамилији предали на употребу идеологију одцјепљења и антисрпства.
Препоруке:
0
0
57 понедељак, 06 јануар 2014 23:16
Боки
Ја теби да правим читаву тактику па и акциони план а нисмо се договорили ни око визије ни стратегије. :-)
Велики број оних који предају српске гласове у ндбрЦГ у руке друге фамилије, то чине за лични интерес, са свој лични статус у Црногорском друштву, а не за статус Српског народа у тој држави. Они се боре да они буду ти који ће за рачун Црногораца експлоатисати или асимиловати Србе по потреби.
Да се разумијемо, то раде и они који те гласове продају-предају првој фамилији.
Нажалост.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер