субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

О једној жртви ђинђићевске митологије

Kоментари (145) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 21 март 2013 12:55
Гоја
Ауу, шта рећи на овај текст,него сести и прочитати ПОНОВО!
Препоруке:
118
9
2 четвртак, 21 март 2013 12:58
Горан Јевтовић
изручен само Дражен Ердемовић који није био држављанин Србије, а који је иначе имао сумњиву сарадњу са Трибуналом

Браво Марио, диван и аргументован одговор!
Што се тиче Ердемовића, осим што је био класична врбована шпијунчина и што је много пре одласка у Хаг скуван од стране тужилаштва, веома је важно истаћи да он није ни званично ни незванично испоручен.

Напротив, након хапшења а на захтев Француске (случајно исти они који су на терену оперативно припремили и извели Сребреницу по налогу САД), омогућено је да се са именованим обави тзв. информативни разговор од стране њихових "органа". Разговор је вођен у Новом Саду.
Након тога Ердемовићу се губи сваки траг тако што је полуилегано пребачен у БиХ, у Тузлу а затим, након одговарајућих припрема, експедован добровољно у Хаг.

Дакле, није га испоручио Милошевић, већ је изведена гнудсна превара. Тачно је да су тадашње власти биле наивне и да је направљена озбиљна грешка.
Препоруке:
119
11
3 четвртак, 21 март 2013 13:19
Miroslav
Pohvale autoru na jednom kulturnom i dostojanstvenom članku.
Препоруке:
97
9
4 четвртак, 21 март 2013 13:31
Марио Калик
Хвала Горане на тој информацији, нисам знао да је било тако, учинило ми се да сам негде видео да је испоручен под притиском од стране наших власти које су га ухапсиле. Ако је тако, шта онда рећи, него да Милошевићева власт није изручила нити једног грађанина Хагу, не само из Србије, него уопште. И да су они који то говоре неопевани лажови.
Препоруке:
103
10
5 четвртак, 21 март 2013 13:52
Дино Зоранић
Србија и даље тоне у глиб, све дубљи!
Има ли решења, Марио?
Препоруке:
55
9
6 четвртак, 21 март 2013 13:55
Дринко Кончаревић
Овим, Калик потврђује данашњу изјаву Олгице Батић (ДХСС) да су ДС И ЛДП блокирали истрагу о политичкој позадини Ђинђићевог убиства. А као што знамо, управо ове две странке највише вичу и траже истрагу. Зашто је нису спровели док су били на власти? Због митологије?
Препоруке:
105
10
7 четвртак, 21 март 2013 13:56
jojo
Čuvene filosofske misli Đinđića, kojima je zadužio Srbe i Srbiju:

- Bombardujte ih, popustiće oni.
- Kome je do morala neka ide u crkvu.
- Da prodamo što se prodati može.
- Vodite ga i ne vraćajte više.
Препоруке:
132
9
8 четвртак, 21 март 2013 14:01
Душан комуниста
Марио, имате моју подршку и наставите и даље.
Препоруке:
76
9
9 четвртак, 21 март 2013 14:02
E, moj autoru Mario
Очигелдно нисте у младости чули довољно народних пословца.
Једна почиње са: "Ко на оно згази..."

је ли оно трабуњање испраног мозга једног минђушарофила уопште вредно реплике?

Можда је Дикић аутор оног чувеног "Плакао сам и није ме стид".

Нађите на јутјубу оног јединог искреног ђинђофила
који каже: После Ђинђића, остала нам је празнина у глави.
не би ме чудило да овај Дикић има истетовираног идола, као и онај што је нокаутироа Вељу Илића.
Али не на рамену као онај, него негде ближе срцу.
Препоруке:
59
9
10 четвртак, 21 март 2013 14:05
Кад већ помену покојног Милана Пантића
Заборависмо брзо чувену изјаву ЗЂ: Пантић није требало да буде убијен, смао заплашен.
Ово би у свакој нормалној држави било довољно да се покрене кривични поступак, само код нас није.
ЗНачи, да је ЗЂ знао ко је убио Пантића и зашто.
Препоруке:
101
9
11 четвртак, 21 март 2013 14:18
Горан Јевтовић
Марио Калик

Хвала вама Марио. Лепо их назвасте народски "неопевани лажови", међутим, блага квалификација, они су лажови по задатку.
Субверзивни задаци који су им као агентима од утицаја донели многобројне бенефите као што врло јасно видимо.

И да још нешто додам у прилог дискусији.
Било ми је поодавно познато да је Зоран Ђинђић
докторирао филозофију на католичком (језуитском) Универзитету у немачком граду Костанцу и да је то кључни период када су га, практично, стварни владари света (Империје) не само врбовали већ му изменили мисаону и идеолошку матрицу.

Међутим, признајем да до пре пар дана нисам знао да је Ђинђић писао о језуитима и Лојоли врло позитивно и да је чак написао предговор књизи Игњација Лојоле (оснивача језуитског реда) „Начела језуита“ која је у СФРЈ издата 1987. године, под називом "Игњацио Лојола - Духовни витез борбене цркве".

Када се тако нешто узме у обзир, не чуди Ђинђићево "политичко деловање".
Препоруке:
90
11
12 четвртак, 21 март 2013 14:19
краљ-вештац
Кад сам видео линк ка тексту Марија Калика помислио сам:"Зашто се спушта на ниво разних Дикића, нису они тога вредни?" Међутим, последње две реченице апсолутно оправдавају овај текст. Браво!
Препоруке:
66
8
13 четвртак, 21 март 2013 14:21
Све, све, ал тај Недић...и то поређење
Година 1941. У свету и Европи влада мир. Ни говора о светском сукобу. Створена је Европска унија (да,да, говорим о 1941-ој години), велике европске силе су изгладиле своје неспоразуме (и апетите)а мале државе су укључене у ту творевину. И у тој ситуацији када нема ни говора о надолазећем светском сукобу (да,да, говорим о 1941-ој години), генерал Недић из чиста мира позива Немце да окупирају Србију (што иначе њима 1941. није било ни на крај памети) и да чине зверства над његовим сународницима. Све то само зато да би његова политичка групација дошла на власт. И разуме се, да би он, генерал Недић, познат по томе што је увек збрисао из Србије кад је за њу требало ратовати и борити се, познат по дрскости, бахатости, неосетљивости на муке сународника - постао председник владе.
Препоруке:
62
15
14 четвртак, 21 март 2013 14:27
Grmilko
Халил Џубран, "Пророков врт":
Ако желите срушити тиранина са престола, срушити његов престо који је у вама".


Ми очигледно тога нисмо свесни. Трон у души неког Србина је запосео ВалтерБрозТито, или како се већ звао,
у нечијој души, на трону је зацементиран С.М.
у нечијој Ђинђић,
у нечијој Тадић...

И тако у бескрај...
Само се надам да од постојеће гарнитуре нећемо ни од кога направити култ.
Иначе смо га отишли у три мајчетине.
Препоруке:
57
8
15 четвртак, 21 март 2013 14:45
брм
"Тачно је да су тадашње власти биле наивне и да је направљена озбиљна грешка."
а пензија у педесетој ти стиже редовно
Препоруке:
16
55
16 четвртак, 21 март 2013 14:58
Горан Јевтовић
Поздрав драги мој "брм", као и обично.
Препоруке:
45
4
17 четвртак, 21 март 2013 15:16
Татијана
Хвала Мариу Калику што има снаге и упорности да говори истину. Не постоји више разлог због кога би неко ко држи до истине и правде попуштао пред жртвама досовске митологије. Колико пута треба да се каже да је њихова "револуција" разбила темеље ове државе и омогућила њену куповину?
Препоруке:
51
8
18 четвртак, 21 март 2013 15:20
фристајло
Да покушамо да још дубље анализирамо "Ђинђоиде".
Образовани- до половине. Знају доста; никад довољно. Малограђани, у смислу патолошке потребе за "уклапањем" у тренд, без икакве критичности према самом тренду; потпуно и детињасто фасцинирани западном моћи и сјајем; у вечитом полусну, који увек има исти садржај- Њујорк, Лондон, Берлин, Париз, гламур и енормно богатство...
То је пре стање свести, него свест о смислу онога што им је пред очима. Естетика, самодовољна и као једини циљ; представа и форма, пре суштине и садржаја.
То је свет коме је веома битно како политичар изгледа; трагикомичан концепт, у коме олако пролази дилетантизам, неискуство и неретко-глупост, на штету стручности, искуства и интелигенције, неопходних за неки опипљив резултат.
То стање је, дакле- неизлечиво. Оно је последица склопа личности и вредносног система, који се не могу кориговати.
И то је оно што демократију, као форму државне управе увек чини мањкавом.
Репресија је једини ефикасан лек.
Препоруке:
63
1
19 четвртак, 21 март 2013 15:21
Cox
Јенкија је киднаповала криминална група из Лознице и чамцем преко Дрине предали СФОР-у па је пребачен у Тузлу и даље. Наведене криминалце је ДБ ухапсио и процесуирао, али су после 5. октобра амнестирани, а вођа ове криминалне (нарко) групе је постао шеф обезбеђења Чеде Јовановића док је још био у ДС-у. Толико о патриотизму ДС-а и (не) сарадњи са криминалцима.
Препоруке:
65
1
20 четвртак, 21 март 2013 15:22
Зоран Ђорђевић
Сва средства су дозвољена, па и убијање наших грађана, само да Милошевић оде!
У свом последњем интервјуу на РТС-у, тада већ бивши шеф полиције Душан Михајловић, рекао је, одговарајући на питање о вези ДОС-а са разним сумњивим ликовима и клановима, то исто (цитирам по добром сећању): "У борби против Милошевића све је било дозвољено".
Препоруке:
59
1
21 четвртак, 21 март 2013 15:32
Nina
Pre svega sve pohvale G-dinu Kaliku za divan i pre svega argumentima potkrepljen tekst.Mislim da je deset godina dovoljno dug peroid da se sagleda i realno proceni steta koju je DS na vlasti naneo
Srbiji i njenim gradjanima.Mozda jos nije dovoljna istorijska distanca za konacni sud o liku i delu
pokojnog premijera Djindjica,cenim po tome sto smo i o diktatoru Titu poceli da iznosimo istine i sagledavamo i sumiramo stetu koju je taj srbomrzitelj naneo Srbiji i srpskom narodu tek
nakon trideset godina.Moram da priznam da u kuci u kojoj sam odrasla Tito nije bio omiljen lik.Moj otac koji je bio veoma cenjen
radnik i inovator nije voleo ni partiju ni Tita i svi pokusaji direktora da ga u partiju uvuku ostali su bezuspesni.Ali posto je svoj posao obavljao savesno i korektno nisu mu mogli nista jer im je bio potreban i koristan.Od njega sam nasledila osecaj za pravdu jer je govorio da se za istinu i pravdu uvek treba boriti.Hvala i G-dinu Jevtovicu od koga uvek nesto novo saznamo.
Препоруке:
49
9
22 четвртак, 21 март 2013 15:58
@jojo
da dodam, slusao sam ga jednom prilikom kada je jednu svoju bezlicnu diskusiju zeleo da ilustruje nekim vicom o postaru, vojniku i devojci, secam se samo da sam ostao zabezeknut sata prica, ali je, ipak, dobio aplauz, doduse mlak, od onih 15% prisutnih u Skupstini, koji takodje nisu znali kakav im je vic ispricao i da li je to, uopste, bio neki vic.
Препоруке:
32
2
23 четвртак, 21 март 2013 16:09
@Nina
"Mozda jos nije dovoljna istorijska distanca za konacni sud o liku i delu."

Nikako nije dovoljna, imam nekoliko poznanika, koji ni posle 10 godina, ne odustaju od mitplogije ovoga tipa. Broj setaca se, pripodno, smanjio, ali. izgleda, treba da prodje sledecih desetak godina da bi ostrasceni saznali istinu koja ce ih postideti. No, ostavimo to njima, treba ih ostaviti na miru i kada je budu bezuslovno svesni.
Препоруке:
46
1
24 четвртак, 21 март 2013 16:18
Стеф
''Циљ оправдава средство'' је био главни политички кредо Зорана Ђинђића. Само да подсетим, то је језуитско политичко начело (погрешно приписивано Макијавелију), тако да не чуди то што је он писао предговор књизи Игњација Лојоле. Ђинђић је био интелигентан и образован човек, и да је остао у академском свету, вероватно би био прилично запажен. Овако, у политици је показао спој политичке наивности, суровог прагматизма (недавно је његов ментор Д. Мићуновић у једном недељнику изјавио да је Ђинђић подржао увођење верске наставе у школе само да би почившег патријарха Павла одвојио од Коштунице!?) и сомнамбулног визионарства. Таква политичка легура није могла изнедрити ништа боље од онога што живимо данас. А како живимо - не треба подсећати.
Препоруке:
42
6
25 четвртак, 21 март 2013 16:42
Давид Новаковић
Пита Калик кад је пре стигао одговор на његов текст. Решење је врло просто. Ради се о матрици где су остављена бланко поља за име онога кога нападају, метафорички да се изразим. Такву ''критику'' није тешко написати, јер се служе опробаним рецептом, исте флоскуле, исте фразе, за чињенице не хају, јер ''тим горе по чињенице'' ако се не уклапај у њихову парадигму.

Главна оптужба је да си био део ''владајуће гарнитуре 90-их''. У Србији можеш да будеш и лопов, и издајник, и преварант и фашиста, али ако неко упери прст и оптужи некога да је ''Милошевићев човек'', онда нема спаса. Онда се жали за ''пропуштеним 6. октобор''...
Препоруке:
42
7
26 четвртак, 21 март 2013 16:48
брм
Стеф
''Циљ оправдава средство'' је био главни политички кредо Зорана Ђинђића. Само да подсетим, то је језуитско политичко начело (погрешно приписивано Макијавелију), тако да не чуди то што је он писао предговор књизи Игњација Лојоле."
ili u prevodu na pravoslavni jezik:

„Иконо-мииии-ја“ се објашњава тренутком „из Старог Завета кад Јаков вара слепог оца Исака (Постање, 27) да би добио благослов уместо свог брата Исава (коме је био намењен, прим. БМ). ..према овом греху морамо показати „икономију“ јер је читаво човечанство касније имало користи.“[ii] Икономија, према схватању Ромеја, је оправдање за понашање изузетних личности у изузетним ситуацијама које се коси са нормама свакидашњег морала, „претеча максиме, која се приписује језуитима, циљ оправдава средство.“

ех ми Бизантиници
Препоруке:
14
36
27 четвртак, 21 март 2013 16:53
Татијана
@Nina
"No, ostavimo to njima, treba ih ostaviti na miru i kada je budu bezuslovno svesni."
А дотле да им допуштамо да у истом том свом миру пуне гласачке кутије наредних десет година? Они нису свесни сопствене лакомислености и чињенице да су туђе лажи постале њихово убеђење. Немојте, молим Вас.
Препоруке:
22
1
28 четвртак, 21 март 2013 17:06
Горан Јевтовић
брм

Ал' га нађе. Ајд' нам нешто у вези са том темом -икономијом па још православном, цитирај из Новог завета. Или рецимо из светоотачког Предања које ти исти Језуити и сви остали не признају.

Провидно мој брм.
Препоруке:
33
6
29 четвртак, 21 март 2013 17:07
Stanić Milan
Stanić M.- g. Kalik
Ne, to nije bila kontrarevolucija nego restauracija čiji je supstrat činio mlaograđanski sloj različite socijalne i intelektualne kompilacije sastavljen po naučenom i naručenom scenariju (ko ima pravo da više voli tuđu zemlju od svoje?Režimi su prolazni,a Srbija je večna!) NATO alijanse, da se Srbija jednom za svagda odrekne svog suvereniteta i da postane vazalni privezak kao što je učinjeno sa satelitskim zemljama bivše Jugoslavije, i zemalja bivšeg Varšavskog ugovora.G. fristajlo dao je dosta dobru analizu sa kojom se apsolutno slažem.
Препоруке:
26
2
30 четвртак, 21 март 2013 17:07
Jo
Dostojno Sergeja Nilusa.
Препоруке:
7
8
31 четвртак, 21 март 2013 17:16
Byakuya-sama
@Горан Јевтовић

Koliko ja znam, ZĐ nikad nije doktorirao.
Препоруке:
24
6
32 четвртак, 21 март 2013 17:16
Бели Орао
""Марио Калик. Па не мораш баш да га разбуцаш к`о пит бул ауто гуму.
Растеш у доброг комунисту. Кад исправиш неке утопијске ставове мало ћеш да оматориш, а дотле да видимо шта је Дучић рекао о утопистима.

"Љубавници су највећи утописти, а љубав највећа утопија. У љубави се осећа више него што треба, пати више него што се мисли, сања више него што се живи, и каже и оно у шта ни сами не верујемо. У љубави нема ничег разумног. Љубав је једно душевно стање без равнотеже и без разабирања".

Значи будимо што више утописти.
Препоруке:
17
12
33 четвртак, 21 март 2013 17:19
МР
Као и увек, велико задовољство је читати Калика. Све чињеница до чињенице. Само, да додам још једну чињеницу кад се ради о Ђинђићу и његовој братији: Лично сам читао и слушао у америчким медијама претње тадашњег сенатора и каснијег претседничког кандидата Роберта Дола, америчког претседника (оца) Џорџа Буша па и Била Клинтона да ће "Србију вратити у камено доба". То је и Ђинђићу било добро познато и зар је могуће да се сложио са овим изјавама? Што је најгоре, тражио је да НАТО уради баш то.
Препоруке:
36
5
34 четвртак, 21 март 2013 17:31
Хернанес
Што се мање подгрева страст према Ђинђићу то ће пре прећи на сметлиште историје, уосталом као и Слободан и Јосип. А оваква наглабања само 'ложе' његове идолопоклонике. Све је то тачно и све је то фино али кога брига? Ко зна зна, ко до сад није схватио ко је био Ђинђић никад неће ни схватити. Или прихватити, зависи од чега болује.
Препоруке:
13
17
35 четвртак, 21 март 2013 17:41
Byakuya-sama
@Стеф

Treba razbiti i te mitove o pameti i obrazovanju ZĐ, pa pročitajte samo odlomke njegovih govora koji su navedeni u tekstu, ili na YT neki iz skupštine.

A tek takmičenje iz govorništva u čast nekog sa govornom manom?

@autor

A vama treba razbiti mit da je ZĐ bio neki silni filozof, ZĐ nije čak ni doktorirao, a jedan od mogućih razloga je taj što nije bio sposoban da odbrani ono, šta su mu drugi ozbiljni filozofi napisali u doktorskoj dosertaciji.
Препоруке:
27
3
36 четвртак, 21 март 2013 17:47
The Tao of Groove
Bravo Mario! Lepo je znati da Srbija ima mlade i pametne ljude kao ti.
Препоруке:
27
3
37 четвртак, 21 март 2013 17:59
@Татијана
"...Немојте, молим вас."

А шта да им радим, један од њих има, на пример, 77 година? Нећу, ваљда, мотком да га убеђујем.
Препоруке:
16
1
38 четвртак, 21 март 2013 17:59
Горан Јевтовић
Byakuya-sama

Формално он је докторирао, али слажем се са вама, имајући у виду да је био ђак Језуита који су владари овога света, неби ме зачудило да је диплому "др" добио на поклон, баш онако како то они иначе раде свуда по свету.
Одличан податак и новост која може бити веоам битна за блиску будућност у правцу разбијања вештачи створеног мита.

Поздрав.
Препоруке:
20
10
39 четвртак, 21 март 2013 18:39
Стеф@Byakuya-sama
Не треба од Ђинђића правити ни свеца, ни магарца. Рецимо да је био интелигентнији и образованији од просека. Докторирао је, иако то дело није имало богзна какав научни статус. Такмичење у говорништву није вредно помена, то је варијанта жуте ''пионирске'' идеологије.
Препоруке:
27
0
40 четвртак, 21 март 2013 18:47
Jasna*
Pa rekla sam da ce ga Kalik kao zaista izuzetno inteligentna osoba pojesti za dorucak ,sto je i ucinio.Nisam ni sumnjala da ce Kalik napraviti rezance od Dikica i njegove DJIndjic mitologije ,sve sa Djindjicevom fantasticnom "sposobnoscu" "predvidjanja" buducih dogadjaja, al u sluzbi NATO zlikovaca,kako je to ostroumno izneo Kalik.
Препоруке:
27
7
41 четвртак, 21 март 2013 19:10
Jasna*@Fristajlo
Bravo Fristajlo fantastican komentar!Opisali ste zuti mentalni sklop hirurski precizno!
Препоруке:
24
7
42 четвртак, 21 март 2013 19:27
Марко Радовановић
@фристајло

Фантастичан опис свих њих! С тим што бих томе и додао то да та естетика којој се они диве све више добија форму кича и шунда, тако да се више не ради ни о квалитетној естетици, односно форми.
Препоруке:
18
0
43 четвртак, 21 март 2013 19:34
Татијана
"А шта да им радим, један од њих има, на пример, 77 година? Нећу, ваљда, мотком да га убеђујем."
Непотребно банализујете проблем. НСПМ има висок утицај на јавно мњење; својим текстовима се бави правим узроцима девијација у друштву и анализом њихових последица. Наравно, уз посредно учешће свих нас. Ето, овде се то ради на овакав начин.
Препоруке:
13
4
44 четвртак, 21 март 2013 20:04
сељак беземљаш
&Стеф
Нема основе за претпоставку да би Зоран Ђинђић могао да буде "запажен у академском свету". Ушло се у године а дела није било. Било је више неко делце.
Нуди нам се као арбитар господин Мићуновић и сам
припадник оног дела "академске јавности" који је увек живео око и од политике.Што може бити "корисно"
али није интелектуална активност.

Погледајте у ранијем Каликовом тексту фотографију оних што седе или чуче на бетону. Додајте ту и друге, знане и незнане. На хиљаде.
Нехљебовићи који незнају и неће ништа да раде.

У ДРУГА ВРЕМЕНА СВИ БИ ОНИ МОРАЛИ ДА ПРИХВАТЕ НЕКИ ПОТРТ ЧИНОВНИЧКИ ИЛИ РАДНИЧКИ ПОСАО. АЛИ СТИГЛА СМУТНА ВРЕМЕНА ПА ЈЕ ОНАЈ БЕТОН АЕРОДРОМ СА КОГА ЧЕКАЈУ ДА УЗЛЕТЕ СВАКИ ВЕТАР ИМ ДОБАР ПА И ОНАЈ ОД БОМБИ.
Уз Каликов текст треба додати коментар господина
Фристало и коментар којим се направила разлика у корист Недића.Одличан је и Бели орао.
Препоруке:
22
3
45 четвртак, 21 март 2013 20:31
Ala
Nedic je spasao 300.ooo Srba iz NDH;skolovao i prehranio.Poredjenje sa Petenom je neumesno.
Narod u Srbiji za i danas zove:"Srpska majka".
Mojim prijateljima Jevrejima spasao je nekoliko clanova porodice.
Tekst je dobar,ali ne treba izvrgavati cinjenice.
Mislim da se "zutokratija',bas kao i jurisnici 1945. ili SPS-ovci i JUL-ovci devedesetih,razne Trtljanovicke i -ine hrane i dozivljavaju katarzu napisima i pominjanjem njihovih imena u medijima.Treba ih ignorisati.
Препоруке:
21
5
46 четвртак, 21 март 2013 20:40
Пуки
Мали додатак изврсном тексту. Како је Ђинђић докторирао? Опис се налази на сајту Радија Слободне Европе:
Profesora J.Habermasa, Z. Đ. će nekoliko godina kasnije potražiti u Nemačkoj, sa namerom da se vrati kao doktor filozofije. Tražeći ga, našao se ispred ogromne zgrade sa vratima od četiri metra, bez zvona, pričao je Đinđić godinama kasnije u jednom intervjuu.
„Noć, nigde žive duše. Lupao sam na vrata, lupao… Nije bilo šanse da uđem kod Habermasa. Nekoliko puta sam obišao zgradu i video otškrinut prozor. Popeo sam se. ‘Kako ste ušli’ – pitao me je zaprepašćeni Habermas. Rekao sam mu da sam ušao kroz prozor. ‘Zaista?!’ – nasmejao se. ‘Pre hiljadu godina, Sloveni su tako došli na Balkan… Vi ćete daleko dogurati’. ‘Znam’ – odgovorio sam“.
Замишљам: Ноћ у Немачкој. Нигде живе душе, отшкринут прозор. Неко улази кроз прозор. Домаћин се мало запрепасти, али се одушеви и не зове полицију. А можда је и звао, а они када су видели да се ради о дисиденту из Југе се такође одушеве и...
Препоруке:
23
7
47 четвртак, 21 март 2013 20:40
Pavle Ćosić
Mnogo dobar tekst. Šteta što su sledbenici lika i dela Đinđića toliko zaslepljeni i indoktrinirani da njihov stomak ne bi mogao da izdrži ni prve tri rečenice.
Препоруке:
20
6
48 четвртак, 21 март 2013 20:55
Горан Станковић
Овај пут сте ме подстакли на размишљање како нам у Србији недостају наступи интелектуалаца. Јавни наступи, у континуитету, на разним местима, о различитим темама. Нажалост, нема тога. Само колумнисти, само униформне дневне и периодичне новине. Како да Вас чујем и видим на РТС, нека наспрам Вас седи ко жели, може и хоће поштеним аргументима да полемише. Нема тога, политика са својим слугама само спинује, униформише сваки дан, сваку професију, држи перманентно стање страховладе, , струју плаћам 50 дин 1 киловат ( кад склоним њихово дубокомисаоно образложење о производњи, транспорту, крађи, порезима,... ), у свакој банци сада стојим НАПОЉУ док дођем на ред да искористим и ја неки од банкарских производа. Еј, производа. Млађо, споменик си заслужио, нико нас није ОВОЛИКО слудео.
Препоруке:
17
5
49 четвртак, 21 март 2013 21:54
Новосађанка
Пре коју годину сам на новосадској телевизији Мост, у емисији „О свему помало са..., гледала проф. Михајла Марковића, који је са жаљењем рекао да је Зоран Ђинђић написао докторску тезу, али је никад није одбранио!
Препоруке:
27
6
50 четвртак, 21 март 2013 21:58
@Tatijana
U redu, pokusacu sa klasicnom muzikom, to oplemenjuje, nije banalno, iako onaj od 77 ima i fakultet, zna da cita, dobro vidi, dobro cuje, ali ostrasceno veruje da je ZDj u rangu nobelovaca!
Препоруке:
12
1
51 четвртак, 21 март 2013 23:00
Miloš
Hvala Mario na još jednom odličnom tekstu!Vreme je da otvoreno pokušamo da iznesemo na videlo zašto smo dospeli dovde i kolika je uloga u tome pok.Đinđića i čuvara mita o njemu.
Препоруке:
12
5
52 четвртак, 21 март 2013 23:17
Tуљанин
Каква је то узалудност недељама и недељама разглабати о Ђинђићу? Разглабати о жутој forma mentis, о проклетим петооктобарским пучистима, "издајницима Србије", али никако и о издајницима Крајине? Или "разарати мит о Војиславу Коштуници"? Или трућати о томе да ли је Милошевићева власт испоричила Дражена Ердемовића Хагу, да ли је Ердемовић био грађанин Србије или није?! Или у свем том трућању ћутати о истинској глупости која је пристала на формирање Хашког трибунала, као неминовног инструмента моћи у рукама премоћне и Србима ненаклоњене силе? Каква је узалудност све то радити, док за исто то време бивши партијски другари - очигледно недосманлијска власт - до последњег зареза остварују програм Чедомира Јовановића, лижу се са Европском Унијом, и срћу у издају неслућених размера...
Такво "јуначење" је истински комично.
Некакав гротескни игроказ узалудности...
Препоруке:
17
18
53 четвртак, 21 март 2013 23:18
сељак беземљаш
Ако би узели здраво за готово приче које причају
"присталице" Зорана Ђинђића рекло би се да су, бар код њих и филозофија и филозофи, веома популарни.
Жедни знања и образовања.Сви од реда. Никада им доста.
То каже коза.А ево шта каже рог.
Завод за издавање уџбеника је 1998 године штампао у хиљаду примерака сабрана дела највећег српског Филозофа БРАНИСЛАВА ПЕТРОНИЈЕВИЋА.
И после више од десет година могле су се у књижарама купити Петронијевићеве књиге па је почела продаја на комад.
Књига од ЗЕНОНА ДО БЕРГСОНА тврде корице,А4 формат 710 страна продавала се за 531 динар
ИСТОРИЈА НОВИЈЕ ФИЛОЗОФИЈЕ (ОД РЕНЕСАНСЕ,ЛУТЕРА И МЕЛАНКТОНА ДО КАНТА) 351 ДИНАР

Па ће бити да они имају једну другу везу са филозофијом. То су они који су говорили када виде
Брану Петронијевића:
ВИДИ ГА КАКО ХОДА КАО ДА ЈЕ ЊЕМУ ДУЖАН ЦЕО ГРАД А НЕ ОН ЦЕЛОМ ГРАДУ.
Препоруке:
15
3
54 петак, 22 март 2013 00:30
Tуљанин
Црвена Србија, којој недвојбено припада и господин Калик*, безнадно је реактива. Она се још увек бави ламентирањем над чињеницом да је Слободан Милошевић ПАО и изливањем своје осветољубивости на све оне који су на овај или онај начин томе придонели. Шта о томе рећи? Ништа осим тога, да је чак и то мање зло, од њеног евентуалног посвећивања суштинским питањима. Боље нека се она бави Ђинђићем него питањем спасења Србије; боље Војиславом Коштуницом, него "евроазијским интеграцијама". Уосталом, није сваки проблем за сваког. Припадници црвене Србије, из дана у дан, и из месеца у месец, то уверљиво потврђују. Они су, у сленгу београдске млађарије, "непоправљиво RETRO"...*Ово "господин" је, разуме се, шала.
Препоруке:
14
22
55 петак, 22 март 2013 00:45
@туљанин...
Живео Берђајев, Евола и сви које Ви волите. Је л` сад у реду?
Препоруке:
5
8
56 петак, 22 март 2013 00:50
Стеф@сељак беземљаш
Све сте рекли. Да је остао у академском свету, било би бар неко делце, у политици је било једно велико ништа. То и јесте поента.

Што се тиче написа да није бранио докторску дисертацију, истина је мало другачија. Одбранио је исту 1979, ако се не варам. Књига ''Јесен дијалектике'' је заправо минимално прерађена докторска дисертација Зорана Ђинђића (иако је он покушавао да их прикаже као два независна научна дела).

Парадокс је у томе што је он напустио филозофију да би постао запажен политичар (да не рабим оно ''реформатор''), а заправо је објективно вредно пажње остало само оно релативно скромно дело из филозофије. И ту је срж поенте Мариа Калика, нема успешне политике без филозофије. Оног тренутка када је Ђинђић напустио филозофију, он се унапред одрекао озбиљне политике. Оно што је претекло зове се политички волунтаризам. Тако су докрајчене институције, а од демократије и правне државе остали су само рестлови. Такво визионарство је ближе сомнамбулији.
Препоруке:
6
3
57 петак, 22 март 2013 00:50
Peter RV
Divno napisan tekst kako smo se vec navikli od Kalika.Ali nije bez mane."Једноставно речено, уздизати и величати Ђинђића као филозофа је исто као кад бисмо о маршалу Петену или ђенералу Недићу говорили као о великим родољубима, само зато што су некада, за време Првог светског рата, били такви " Ovom uporedjenju nema mjesta.Peten i Nedic su dokazali da su nekad bili rodoljubi iako su njihove uloge za vrijeme II svj.rata bile -vrlo kontroverzne. Djindjic, medjutim, nije nikad ,nista vise dokazao sem da je zedan vlasti. On je bio i ostao izdajnik 'par exellence'- prije i poslije.Njegov patriotizam, filosofija i vizija su posmrtni mit, stvoren od njegovih sljedbenika, s kojim oni pokusavaju da prikriju sopstvene kolaboracionisticke prljavstine.
Препоруке:
16
9
58 петак, 22 март 2013 01:13
Tuljanin@@Tuljanin
Zar zaista mislite da je umesno po hiljaditi put prežvakavati već odavno "prežvakanog Djindjića" dok Srbija, na Vaše i moje oči, nestaje? Ako mislite da su "Zoran Djindjić i žuti", glavni problem Srbije, a ne recimo apsolutna dominacija vesternističkog diskursa i vrednosti, diskursa i vrednosti koje su preko noći usvojile, i čak "usavršile", dične "patriotske vlasti", onda svaka Vam čast. Ako je tako -- AVAJ! Možda je previše nešto drugo očekuvati, od pravovernih sledbenika, (vesternističke) ortodoksije marksizma...
Препоруке:
17
8
59 петак, 22 март 2013 01:30
Tuljanin@@Tuljanin
Ili da Vas upitam ovako: hoćete li ići 6. aprila na demostracije koje će Dveri organizovati protiv ovog IZDAJNIČKOG režima? Ili ćete pravoverno sedeti kod kuće, nevoljni da se pridružite tim "pravoslavnim fašistima i sektašima"? Kako sa tim stoji? Hoćete ili nećete?
Препоруке:
23
8
60 петак, 22 март 2013 02:39
Tuljanin
Da se izrazim parabolično, Mario Kalik islikava -- a la Paja Jovanović, portrete minulih ljudi, u vreme kada bi trebalo slikati "crni krst na belom", ili "crveni krug na belom", ili "beli kvadrat na belom". Potreban je Maljevič a ne bledunjava varijanta Paje Jovanovića, nemili moji komunisti.
Препоруке:
12
8
61 петак, 22 март 2013 03:12
Давид Новаковић
Србији ће нарочито помоћи још ''дверјанског мрака'' који овде појединци заговарају. Вероватно проблем не лежи у глобалном колапсу економског система и сложеним полит-економским околностима, него у чињеници да црква, или бар њен екстремни део, нема свој пандан инквизицији који би заводио ''традиционалне'' вредности, у томе што нисмо на путу ''националног препорода''. Задњи коментар .. идеолога је један од постулата онога што је Умберко Еко дефинисао као ''ур-фашизам'' - неслагање је издаја. Све је то засновано на некаквој националној мистици, увијено као ''трећи пут'' између капитализма и марксизма.
Препоруке:
7
15
62 петак, 22 март 2013 03:19
Хајдук Вељко @ Туљанин
О каквој издаји Крајине ви говорите, земљаче? Моју Крајину, Тимочку крајину, никад нико није издао јер никад ничију помоћ нисмо ни тражили, ни очекивали а –истини за вољу – нико нам је није ни нудио. Кад је почела велика битка за Неготин јула 1813, укупно 16.000 турских војника је нападало шанчеве око Неготина које је бранило нас 3.000 Срба Крајишника – тимочких крајишника, разуме се. Са мном су била и моја браћа Милутин и Миљко. Издржали смо 20 дана. А онда нам је понестало муниције. Калајне ствари из Неготина смо топили у пушчана зрна али Турци су грували топовима, шанчеве су пробијали, људи су гинули па је и мене једно ђуле погодило сред плећа и тако сам испустио душу бранећи моју Крајину. Неготин је после тога пао, устанак у Шумадији је угушен али се народ поново дигао 1815. Знате и сами шта се после дешавало.
Ето,само сам хтео да кажем да нас, Тимочке крајишнике, нико није издао. Кад рачунаш само на себе нико не може да те изда.
Препоруке:
8
8
63 петак, 22 март 2013 05:05
Tуљанин
Или сам ја ипак у криву? Или је за Калика и осталу комуно-екипу, Србија нестала онога дана када пао непогрешиви комунофилни вођа? Онога дана када су "отишли ћа" Мира-Мара, генералско чедо Љуша Ристић, јуловска ружичанствена тајкунско-директорска клика, све са Бубом Морином, Маргеритом Савовић и Радмилом Мелентијевић? Можда је тога дана Србија егзитирала, будући да су је поменути веселници пуновредно оличавали? Или, "они су били Србија, они и нико други"? Можда ову текућу издају, поимате као нешто што уистину не постоји, будући да "ето, нема ни Србије"? Има ли је или је нема? Или ово актуелно поимате, као заслужену казну Србији, која "није умела да одабере", те је уместо "енергичног" Слобе-Слободе, тог "идеалног лидера" свих плебејских...и никоговића у овој земљи, тог социјалистичког манипуларатора патриотизмом, али и најнижим поривима широких народних слојева, тог пренадуваног призивача разноразних панића, ћосића и осталих вестерноидних фрикова, одабрала одвећ
Препоруке:
15
12
64 петак, 22 март 2013 05:08
Туљанин
интелектуалистичког Коштуницу, о коме умишљате исто што и "жути клан"? Издаја тече, али ви сте и даље заклињете на верност Слобици, све "дивећи се" видовитом му оку, правдајући сваку бескичменост "тешким приликама", наслеђем "досовског режима", не знам ни ја чим, заправо објашњавајући АКТУЕЛНУ ИЗДАЈУ падом непрежаљеног вође, а не бедним, издајничким карактером, његове леве и десне руке, његових савезника, ученика, следбеника, људи из најближег му окружења. О њима -- ни реч. Зар сте и Ви Калик, на нивоу коментатора под именом Јасна*, коме су пуна уста патриотизма, -- све док се не дође до Томице и Алека? Хоћете ли да кажете барем две-три о Ивици, Славици и Марици, које - у то уопште не сумњам - добро познајете?
Препоруке:
15
11
65 петак, 22 март 2013 07:46
Tуљанин
И заборавих да кажем да се не може повлачити никакав знак једнакости између Зорана Ђинђића, па чак и несумњиво издајничког -- у вербалном смислу издајничког Чедомира Јовановића, и актуелног ИЗДАЈНИЧКОГ режима. Зоран Ђинђић НИЈЕ ИЗДАЈНИК КОСОВА. ШТА ГОД ДА ОН ЈЕСТЕ, Е ОВО НИЈЕ. НИ У ФОРМАЛНОМ НИ У СУШТИНСКОМ СМИСЛУ. Коликогод "човек Запада", анархиста, кабалиста, журналиста, шта већ не. Издаја Косова долази из ПОЛИТИЧКИХ ОДЛУКА РЕЖИМА БОРИСА ТАДИЋА, И ЈОШ У МНОГО ВЕЋОЈ МЕРИ АКТУЕЛНЕ ВЛАСТИ. АКТУЕЛНА ВЛАСТ ОДЛУЧУЈЕ О ПРЕДАЈИ КОСОВСКИХ ТАПИЈА САДА И ОВДЕ, О ДОКИДАЊУ ИНСТИТУЦИЈА ДРЖАВЕ СРБИЈЕ НА СЕВЕРУ КОСОВА, ПРЕД НАШИМ ОЧИМА. НЕ ЗОРАН ЂИНЂИЋ, НЕ НИ ЧЕДОМИР ЈОВАНОВИЋ, ВЕЋ ГЛАВОМ И БРАДОМ ТОМ, АЛЕК И ДАЧИЋ. А ШТА ЧИНИ ДИЧНО ЧИТАЛАШТВО МАРИА КАЛИКА И САМ МАРИО КАЛИК? УКРАТКО, ВЕЋ ДВЕ НЕДЕЉЕ ИСПИРА УСТА "ИЗДАЈНИКОМ ЗОРАНОМ ЂИНЂИЋЕМ". МИСЛИМ, ЗАИСТА...
Препоруке:
16
8
66 петак, 22 март 2013 09:40
Милош
Уништавање Србије започели су комунисти и Јосип Броз Тито. Намера Милошевића да одржи комунистички систем, а да при томе Срби и даље буду топовско месо, нудећи им повремено национализам у најгрубљем виду, била је перфидна игра. Када је требало да капитулира пред Западом, увек су његови противници приказивани као ружни, зли и прљави националисти. Пад Милошевића био је и пад комунизма у Србији, идеологије која је највише штете нанела Србји. У анализирању Ђинђића о томе треба водити рачуна.
Препоруке:
6
15
67 петак, 22 март 2013 11:07
Биљана Николић@Tуљанин
Изванредни коментари. Браво.
Видимо се 6.априла.
Препоруке:
14
8
68 петак, 22 март 2013 11:18
Одбрана и последњи дани
Ђинђократија и ђинђократе су наша стварност. Нова власт је наставила да афирмише тековине тако да је оно "напредна" оксиморон. Напредна је утолико што политику у назад десет година брже и ефикасније спроводи. Видим да се Калику, па тако и НСПМ, опет приговара замајавање јавности неважним. Претподстављам да је Калик својом демитологизацијом Ђинђића одговорио на непримерену халабуку која се увек дигне поводом годишњице, али пре свега што је, као што рекох, Ђинђићева катастрофална политика и данас на делу. Ако је предаја Косова проистекла из Тадићевих политичких одлука, из чега је "проистекао" Тадић? Из " визионара" чија је политика победила, а визија доживела дебакл и отишла у ветар као и све што је у безразложном надахнућу говорио.
Препоруке:
6
4
69 петак, 22 март 2013 11:21
@Туљанин
Томица, Алек и Дачић су само финале. Завршни радови. Издаја Косова и Метохије је почела 1945.
Препоруке:
9
8
70 петак, 22 март 2013 11:21
Tuljanin
@Hajduk Veljko

Ja nisam ni "vaš zemljak", ni "vaš zemo", a u krajnjoj liniji ni "vaš". Ako Vam je potrebna toplota, tu vam je David Novaković. Ili Kalik. Oni će vas već zagrejati. Što se mene tiče, ja sam apsolutno hladan. - 273 celzijusa, u odnosu na Vas.

@David Novaković

Da je Ljenjin čekao "da sazru ekonomske i socijalne prilike u carskoj Rusiji", da se povodio za marksističkom ortodoksijom, tj. za Plehanovim, Engelsom, ili nekom "umnom" pravovernom glavom poput vaše koja je prepuna vode, komunistička revolucija u Rusiji se ne bi ni dogodila.
Ljenjin je izveo revoluciju "po Lenjinu, a ne po Marksu". Voluntaristički.
Na radost "najprostije prostote", i nesreću Rusije.
Препоруке:
15
11
71 петак, 22 март 2013 11:26
Tuljanin@Biljana Nikolić
Vidimo se, Biljana. 6. aprila kod Spomenika knezu Mihajlu.
Budite dobro.
Препоруке:
17
4
72 петак, 22 март 2013 11:32
Одбрана и последњи дани
Друга је ствар што доста њих у овом нашем политичком галиматијасу траже модус вивенди за политичке ставове који су их одвукли на улицу када је рушен Милошевић.
Препоруке:
3
5
73 петак, 22 март 2013 11:44
ел балзамињо
из задњих коментара се може наслутити сукоб између левице и деснице што је наша национална дисциплина. балзамоваћу се до даљњег.
Препоруке:
7
0
74 петак, 22 март 2013 13:19
zika
Bravo Marko Kalik. .Izvanredna analiza.
Prevrat 2011. je ekonomski unistio Srbiju.DOS je bio skup stranih placenika,neukih,nepostenih,neiskusnih koji je unistio i jos unistava Srbiju.
Препоруке:
10
5
75 петак, 22 март 2013 13:36
сељак беземљаш
&Туљанин
Сјајно.Како сте се само сетили Паје Јовановића.

Да ли се неко упита шта је то одлучило да Банат да:
Пају Јовановића, Уроша Предића, Милоша Црњанског, Михајла Пупина .....
А Бачка. Ценим и волим тамбураше, Роме наравно, али..
И да ми нико не спомиње Светозара Милетића.
Светозара Милетића је породила Шајкашка. Војници, граничари, слободни људи.

Веома је шкодљиво придавања превеликог значаја, било којој личности тако што се она вади из историјског и друштвеног контекста који ју је породио, лансирао и одржавао.
Увек ме растужи када ме неко пита шта мислим о Титу а видим да Тита посматра као лејди гагу или цецу.
Јесте од значаја оно његово прстење или униформе (које носе портири испред улаза у боље хотеле на западу).Али значај се огледа у томе да закључимо да се ради о лошој варијанти мителеуропског малограђанина. И ДА САЗНАМО СВЕ О КУЛТУРНОМ НИВОУ И ТЕЖЊАМА ЊЕГОВИХ ПРИСТАЛИЦА наставак
Препоруке:
7
4
76 петак, 22 март 2013 14:34
Gordana
Fristajlo, vas komentar kompletira inace odlican clanak.Opisali ste i okarakterisali najvece i najbezobraznije bukace u danasnjoj Srbiji. Stvarno treba naci nacin da se izborimo sa njima.
Препоруке:
9
0
77 петак, 22 март 2013 14:34
Давид Новакоовић@Tuljanin
Лењин је имао конкретан политички план, за разлику од опције коју заступате, напросто је забрињавајуће како сте неми наспрам конкретних проблема у виду економије, глобалних дешавања и изазова са којима се суочавамо. Нуди се фашистички мит о плаингенези, гусла се о нацији која је огрезла у ''вестернистичкој декаденцији'' итд. Двери су ту само форма једног опасног мишљења које нас додатно може гурнути у суноврат. Срећа је да сте на тамном и хладном месту, на маргини политичких дешавања, усто још нисмо потпуно заборавили како се такав ''пројекат'' завршио прошли пут.
Препоруке:
3
12
78 петак, 22 март 2013 14:49
Татијана
За Давида Новаковића
"Србији ће нарочито помоћи још ''дверјанског мрака'' који овде појединци заговарају. Вероватно проблем не лежи у глобалном колапсу економског система и сложеним полит-економским околностима..."
Није никакав проблем овде величати Уга Чавеза, или на пример Чомског. Проблем настане ако постоји минимална шанса за то да се овде заведе ред на Угов начин. Тада се треба одрицати у име националног препорода, пробудити се из конформистичког ламентирања над "десном" традицијом, те схватити коначно да светом у ствари влада неоконзервативни капитализам. Такав систем је људима одузео сваку могућност за нормалан рад и живот (а и правилилно расуђивање), истовремено оптужујући их за неспособност.

"Све је то засновано на некаквој националној мистици, увијено као ''трећи пут'' између капитализма и марксизма."
Ово Сте јако лепо приметили. То је лајтмотив "видовњачког" сајта и њиховoг херметизма.
Препоруке:
5
9
79 петак, 22 март 2013 15:01
сељак беземљаш
наставак
Чест је случај да правник не разуме колико је правна држава срушена тако што је Тито проживео век у туђој кући али не као подстанар. Правна држава је цивилизацијска творевина и њеним рушењем друштво улази у стање подивљалости.

Сви они који су тајно или јавно на различите начине
рушили Милошевића од његовог доласка на власт,и они споља и они изнутра никада нису полазили од интереса народа српског, интереса Србије,или ако тако хоћете грађана Србије. Ови изнутра водили су примитивну борбу за власт садећи тикве са ђаволима.
То на тај начин без прекида траје од 1945.
И има нешто болесно у томе. Не могу да се одоле позиву смутних времена. Потпуно асоцијални јер су оперисани од сваке одговорности. Као пацов када неможе да одоли и зграби превелико парче сира са којим незна шта ће. Као онај мајмун што не испушта плен из руку. наставак
Препоруке:
6
4
80 петак, 22 март 2013 15:11
Вукадин
Одличан текст!

Као што су Петен и Недић у Другом светском рату упрљали руке крвљу родољуба да би „спасили отаџбину“, тако је и Ђинђић упрљао руке да би Србију утерао у „Европу“.


Време је да се схвати како су колаборација онда и сада исте у принципу.
Само, мора се признати и да су "нијансе" различите. Не знам за Петена, али Недићева колаборација је била у условима стрељања сто за једног. А шта бисмо изгубили да није било колаборације Ђинђића (касније Тадића, сада вероватно ондашње опозиције)?!
Ја сам 2008. гласао за СРС свестан да то може значити губитак стандарда. Ценио сам да ће ми плата пасти за 50 ојра месечно. Међутим, какву су политику водили Ђинђићеви наследници вероватно не бих био у праву да су радикали победили.
А да, не бисмо имали "Шенген бели", јадни они који путују по Јевропи "на месечном базису", како рече један од оних који пљују на тањир из кога једу - НСПМ, лепо је то Калик рекао...
Препоруке:
8
5
81 петак, 22 март 2013 15:12
Byakuya-sama
@петак, 22 март 2013 14:01 сељак беземљаш

Upravu ste za tu bestijalnost, i ja sam je primetio kod tadašnjih ''duvača pištaljki'', Frojd bi verovatno našao tu kod njih neko seksualno zadovljstvo u rušenju i paljenju, svoju sveopštu impotenciju kompenzuju time.

I uzgred to nije počelo 1945., čak ne ni 1903.

Pašić i ostala peta kolona su podsticali čak i bune, samo zbog ruskih interesa(timočka buna).
Препоруке:
4
3
82 петак, 22 март 2013 15:15
фристајло
Gordana
Opisali ste i okarakterisali najvece i najbezobraznije bukace u danasnjoj Srbiji. Stvarno treba naci nacin da se izborimo sa njima.

Дуго се бавим проучавањем тог феномена, врло озбиљно; закључио сам да је једини ефикасан начин- репресија.
То се "преваспитати" не може; дозвати у памет- још мање, јер- да је има- не би томе ни стремило.
Просто је; томе се не сме давати простор. Знам како то звучи, и какве то конотације вуче за собом.
Но, то је једини ефикасан начин борбе за суспрезање штетних идеја које "малограђански фронт" увек доноси са својим конформизмом, хедонизмом и буржоаским системом "вредности". Бесплодно, паразитски и непоштено; без и једног приговора савести, они су спремни да живе користећи плодове туђег рада, да узимају више него што дају, и што је диспропорција већа- они су срећнији.
Поједностављено?
Можда.
Но, у 1000 карактера- јасније није могуће...
Препоруке:
6
3
83 петак, 22 март 2013 15:47
Татијана
@Tatijana
U redu, pokusacu sa klasicnom muzikom, to oplemenjuje, nije banalno, iako onaj od 77 ima i fakultet, zna da cita, dobro vidi, dobro cuje, ali ostrasceno veruje da je ZDj u rangu nobelovaca!
Ето, видите да је постигнут напредак. Клавирским концертима Чајковског, делима Рахмањинова и Шостаковича започните својеврсну шок терапију, водећи на даље рачуна о афинитету како би се избегле евентуалне контраидикације.
Препоруке:
3
0
84 петак, 22 март 2013 15:55
opis drugosrbijanaca bivših levičara
Бесплодно, паразитски и непоштено; без и једног приговора савести, они су спремни да живе користећи плодове туђег рада, да узимају више него што дају, и што је диспропорција већа- они су срећнији.


Prolivena seljačka krv mojih bližnjih ne dozvoljava mi da prećutim, jer poštene srpske seljake na streljanje su odvodili upravo levičari iz vašeg komentara, lenštine i dangube sa svemoćnom petokrakom na čelu. To im je bila odskočna daska za napredak u poslovnoj karijevi, dokaz da su za "pravedno i napredno" društvo koje se ODLUČNO razračunava sa nazadnim zatucanim elementima.
Препоруке:
10
5
85 петак, 22 март 2013 16:11
брм
сељак беземљаш
" правник не разуме колико је правна држава срушена тако што је Тито проживео век у туђој кући али не као подстанар. Правна држава је цивилизацијска творевина и њеним рушењем друштво улази у стање подивљалости."
tačno

"Сви они који су тајно или јавно на различите начине
рушили Милошевића од његовог доласка на власт,и они споља и они изнутра никада нису полазили од интереса народа српског"

одлична логика, наставак система насталог рушењем правне државе је у срБском интересу, а обнова предходног стања није.. рецом то овако - ти си беземљаш јер ти је неко у моменту А одузео противправно земљу.. Ја дођем на власт и отимам земљу оном ко је теби отео да би ти је вратио.. ЈА САМ ДАКЛЕ АНТИСРБИН .. е па остани беземљаш заувек с том памећу
Препоруке:
8
9
86 петак, 22 март 2013 16:15
сељак беземљаш
наставак
Не посматрам октобар 2000.г.са позиције како живим. Ја мислим да ми од 1949. г. живимо боље него што би то дозвољавали наши "резултати рада".
Од тога страда и струка и наука и карактер.
Тако се производимо као слаби људи.
Тадић, Дачић,Вучић или неко трећи, свеједно је.
Нити су знали ни хтели ни умели да ураде бар нешто добро.
Резултат је да како нам рече садашњи министар правде (цитирам по сећању)
КОРУПЦИЈА ЈЕ СИСТЕМ САМ И АКО БИ ЈЕ УКЛОНИЛИ ЧАРОБНИМ ШТАПИЋЕМ СРУШИЛИ БИ ДРЖАВУ.

Једна од слика које хтео не хтео носим у глави је слика групе радника који иду 2001.г. са доручка, већина носи и једе по парче сувог хлеба и са
ВЕРОМ ДА ЈЕ ТО ТАЈ БОЉИТАК РАДУЈУЋИ СЕ ПРИЧАЈУ ДА ЋЕ СЕ ЗА ДВА МЕСЕЦА ДОНЕТИ 200 ЗАКОНА.

Као што примети један коментатор издаја косова је почела 1945 а ово је финале.Ија никог не амнестирам. наставак
Препоруке:
8
7
87 петак, 22 март 2013 16:31
фристајло
opis drugosrbijanaca bivših levičara

Prolivena seljačka krv mojih bližnjih ne dozvoljava mi da prećutim, jer poštene srpske seljake na streljanje su odvodili upravo levičari iz vašeg komentara, lenštine i dangube sa svemoćnom petokrakom na čelu.

У томе сте потпуно у праву, и тога је било, онолико...
Но, зато је то све и пропало.
Лењин је једном рекао: "Ако нам ико дође главе, то ће бити протуве у нашим редовима".
Савршено тачно; политичку борбу многи су злоупотребили за личне освете због овога или онога.
Међутим, ја нисам говорио о конкретним примерима, већ о методолошком принципу; као неко ко заступа идеје левице, сматрам Вашу примедбу потпуно оправданом и поштеном, неоспорном.
Но, опет истини за вољу- мислим да ћете и сами доћи до закључка да нису само невини страдали; било је много издаје тада, колаборације са окупационим снагама и антидржавних елемената, као и данас.
Потребно је много поштења, да се оволико непоштење одстрани...
Препоруке:
3
0
88 петак, 22 март 2013 16:49
сељак беземљаш
наставак
Имате у медицини клиничку слику,спољне знаке болести.
Када се појавила она парола
ДА ЖИВИМО КАО САВ НОРМАЛАН СВЕТ била ми је јасна клиничка слика Србије.
То није био захтев да створимо друштво које ће знати да прави на пример, добру ципелу.
То је био захтев да се добије приступ западним робним кућама.Ти дивни млади људи (млади људи су однекуд увек дивни и паметни) су били бесни на Милошевића сматрајући са разлогом и без разлога
да је он истргнуо чанак испред носа.
И шта би .Дижи кредите, задужуј се, продаји фабрике барабама.
Онај из БЛИЦА што је после МИТИНГА ЗА КОСОВО написао
ПАТИКЕ ЗА КОСОВО И НЕЗНА КОЛИКО ЈЕ БИО У ПРАВУ АЛИ ЗА СВОЈЕ ЧИТАОЦЕ.

Борис Тадић је у сваком погледу израстао из те пароле, имао је већину док су мислили да је остварује, а сада су се окренули другим "мајсторима."
НЕ ОСТАЈЕ НИШТА ДРУГО НЕГО РАДИТИ ДА СЕ ДОБИЈЕ ЗДРАВА ВЕЋИНА Поздрављам и Вас и госпођу Биљану Николић
Препоруке:
11
5
89 петак, 22 март 2013 17:56
opis drugosrbijanaca bivših levičara
Лењин је једном рекао: "Ако нам ико дође главе, то ће бити протуве у нашим редовима".


Ovo je univerzalan izgovor, danas ga koristi Tadić u odbrani "demokratije".

Ako uzmemo (a moramo je uzeti)1945. kao početak pravedne levičarske epohe, podsetite me koji je član KPJ zauzeo funkciju u skladu sa svojim obrazovanjem, strukom i radnim iskustvom? Zar to nije bila opšta hajdučija koja je trajala do svete smrti zaslužnih komunista?

Mislim da je nedužnom potpuno sve jedno da li ga je satrla levičarska, desničarska, demokratska... nezaslužena kazna, odmazda... u ime neke više ideje ili nečijeg (obično nezasluženog)boljeg života.
Препоруке:
9
5
90 петак, 22 март 2013 19:53
Tuljanin@David Novaković
@David Novaković

O kakvom nepostojanu programa glede "trećeg puta", kome Dveri pripadaju, govorite? Kada proučite spiralni preplet ruskog evroazijstva i njegovih preteča(slovenifili, Dostojevski, leontjev, ruska duhovna renesansa, evroazijstvo u užem smislu, neoevroazijstvo) i evropske konzervativne revolucije (Niče, Hajdeger, Jinge, Ben, Nikiš, Ortega i Gaset, Genon, Evola, Hamvaš, Crnjanski, Kalajić, etc., etc.), onda mi se obratite.

PS. "Tardicija" na koju se vi pozivate je komedija. Preživela stvar.

@Tatijana (ako se dobro sećam)

Ta leva "baština" na koju se pozivate je zapadna reakcija na zapad koja se beznadežno upliće u Zapad i ostaje zapletena. Ona je ništa. Bilo bi Vam pametnije da obrratite pažnju na šiitski Iran i islamsku (šia) revoluciju. Na Ruholaha Homeinija i Ali Hamneija. Ali za Vas je to previše....
Препоруке:
12
6
91 петак, 22 март 2013 20:07
фристајло
opis drugosrbijanaca bivših levičara
podsetite me koji je član KPJ zauzeo funkciju u skladu sa svojim obrazovanjem, strukom i radnim iskustvom? Zar to nije bila opšta hajdučija koja je trajala do svete smrti zaslužnih komunista?

Аха, ту смо...
Ви би сад да мало терате мак на конац са мном, не би ли "победили" у дискусији?
То можете и сами, само се препустите машти.
А "другосрбијанац" сте Ви, много више од мене, коме то пришивате, јер сте идеолошки из истог извора- десничарског.
Поздрав, и потписујте се; то је ствар пристојности.
Препоруке:
5
5
92 петак, 22 март 2013 20:21
Tuljanin@David Novaković
I da zaključim: crvena Srbija neće učiniti ništa povodom tekuće izdaje države. Ona će pravoverno marksistički čekati "dozrevanje uslova".

I tlapiti o "Đinđiću"....
Препоруке:
12
5
93 петак, 22 март 2013 20:44
Jasna*@David Novakovic
"Naprosto je zabrinjavajuce koliko ste nemi naspram problema u ekonomiji ,globalnih desavanja sa kojima se suocavamo..."Pa kako da ne budu nemi kada su se oni borili za ovo danas sto imamo na ekonomskom planu.Jedva su cekali Slobu da sruse a sa njim i retrogadno socijalisticko drustvo,drustvenu svojinu,koja je neefikasna bila,pa da da krenu u efikasnu pljacku,rasprodaju resursa i radne snage kao robe i totalno obespravljivanje radnicke klase naspram upravljacke elite,kojoj su svojim genijalnim zakonskim resenjima u ruke tutnuli bic i obezbedili dobru zaradu.Umesto Slobinog "mraka"doneli su nam svojom Otporaskom borbom Djindjicevu i Kostunicinu "svetlost",a sada bi protiv Dacic Nikolic Vucic mraka da se bore DVerjanskom "svetloscu",ha,ha,ha,budi bog s nama.
Препоруке:
7
11
94 петак, 22 март 2013 20:55
Tuljanin@David Novaković
I još nešto. To u kojoj je meri "crvena Srbija" nesposobna govori i činjenica da ona uopšte ne poseduje svoju političku organiziju. Dakle, nesposobni ste čak i da se organizujete. Elementarno.
Vi uopšte ne postojite...
Препоруке:
11
5
95 петак, 22 март 2013 21:31
Tuljanin@seljak bezemljaš
Ne postoji, nije postojala, niti će bilo kad postojati "zdrava većina". Postoji samo "zdrava manjina". A i ona retko. U tragičnoj epohi Helade (pre Sokrata i Platona) i imperium Romanum. U tradicijskim zajednicama (najdrevnija arijevska Indija, drevni Iran, Japan do 1945., savremeni Iran, srednjevekovna Francuska, Italija, etc). I rekao bih: to je ono što vi ne razumete i ne možete da razumete. Jer Vam nije dato...

"Najbolji sebi biraju JEDNO umesto svega (drugog) večitu slavu (stajno ostajanje) umesto svega prolaznog.
A svetina gleda da se nasiti kao stoka." (Heraklit, farg. 29).

"Kad na svet dođu, gledaju (samo) da žive, i tako ispune svoj smrtni udes; i decu za sobom ostavljaju da i dalje ima ko da umire." (Heraklit, frag. 20).

"Jer kakav je njihov duh ili um? Narodne pevače slušaju i za učitelja uzimaju svetinu, a ne znaju "da je većina rđava, a samo mali broj njih dobar." (Heraklit, frag. 104).
Препоруке:
9
2
96 петак, 22 март 2013 21:53
Tuljanin@seljak bezemljaš
"JEDAN je meni koliko i deset hiljada (narod), samo ako je najbolji (aristos)" (Heraklit, frag. 49).

"Rat je otac svih i kralj svih, i on jedne iznese na videlo kao BOGOVE, a druge kao LJUDE; jedne učini ROBOVIMA, adruge SLOBODNIMA." (Heraklit, frag. 53).

"Duša ima meru koja SAMA SEBE POVEĆAVA". (Heraklit, frag. 115).

"Ako čovek ima svoje ZAŠTO? u životu, onda će se pomiriti gotovo sa svakim KAKO? -- Čovek ne žudi za srećom; to čini samo Englez (Niče, Sumrak Idola, af. 12.).

"Narod je zaobilazni put prirode, da bi se došlo do šest-sedam velikih ljudi. -- Da: i da bi se zatim oni zaobišli." (Niče, Sa one strane dobra i zla, af. 126.)

"Ne snaga, već trajanje uzvišenih osećanja stvara uzvišenog čoveka." (Niče, Sa one strane dobra i zla, af. 72.).

"Trbuh je razlog zašto čovek sebe tako olako ne smatra bogom." (Niče, Sa one strane dobra i zla, af. 141.).

"Rang određuje, rang izdižu samo kolikoće moći: i ništa drugo (Niče, Volja za moć, af. 855).
Препоруке:
9
3
97 петак, 22 март 2013 22:06
Tuljanin@seljak bezemljaš
"O rangu odlučuje kvantum moći, koja si ti; ostatak je kukavština." (Niče Volja za moć, af. 858.).

"O rangu. Strašna kensekvencija "jednakosti" -- na kraju svako veruje da ima pravo na svaki problem. Izgubilo se svako rangiranje." (Niče, Volja za moć, af. 860.).

"Objava rata masi od strane viših ljudi neophodna je! Odasvud se skuplja sve osrednje ne bi li zavladalo! Sve što omekšava, razblažuje, odaje važnost "narodu" ili "ženstvu", deluje u korist suffrage universel tj. vladavine nižih ljudi. Ali mi ćemo vršiti represaloje i svekoliko to kućanstvo izneti na svetlo i pred sud." (Niče, Volja za moć, af. 861.)

"Apsolutno osvedočenje: da su čuvstva vrednosti gore i dole RAZLIČITA; da donjima nedostaju bezobzirna iskustva, da je odozdo nagore NUŽNO krivo razumevanje." (Niče, Volja za moć, af. 994.).

"Sublimni čovek ima najvišu vrednost, pa i kad je posve nežan i loman, jer se diljem mnogih naraštaja uzgojilo i održalo na okupu obilje posve teških i retkih stvari."
Препоруке:
9
3
98 петак, 22 март 2013 22:16
Tuljanin@seljak bezemljaš
"Učim: da ima viših i nižih ljudi, te da u danim okolnostima jedan jedini može opravdati egzistenciju čitavim milenijumima -- to znači potpun, bogat, velik, celovit čovek s obzirom na bezbrojne ulomke ljudi." (Niče, Volja za moć, af. 997.).

"S one strane vladajućih, oslobođeni svih veza, žive najviši ljudi: a u vladajućima im je oruđe." (Niče, Volja za moć, af. 998.).

"Poredak po rangu: ko određuje vrednosti te, upravljajući najvišim prirodama, upravlja voljom milenijuma, jeste najviši čovek." (Niče, Volja za moć, af. 999).

"... "TREBAŠ" -- bezuslovna poslušnost u stoika, u redovima hrišćana i Arapa, u Kantovoj filozofiji (svejedno je da li je to poslušnost nekom vrhovniku ili pojmu).
Više no "trbaš" stoji: "HOĆU" (junaci); više no "hoću" stiji: "JESAM" (bogovi u Grka).
Varvarski bigovi ne izražavaju ništa os slasti s mere -- niti su jednostavni, niti LAKI, niti umereni." (Niče, Volja za moć, af. 940.).
Препоруке:
8
4
99 петак, 22 март 2013 22:23
Tатијана
@Tuljanin
Недавно прочитах да сте написали следеће у једној прилици-
Mada se sa Marksom u onom glavnom ne slažem, on je i dalje i više nego značajan.

A u mnogim stvarima i u pravu...

Данас кажете -
Ta leva "baština" na koju se pozivate je zapadna reakcija na zapad koja se beznadežno upliće u Zapad i ostaje zapletena. Ona je ništa.
Па, да се нисте онда Ви нешто заплели, или не грмите баш на свакога истом мером као овде на НСПМ-у.

Na radost "najprostije prostote"...
Та простота није бирала да се рађа и умире у беди као "стока једна непрегледна". Зар стварно толико нисте хумани?
И, када већ себи дајете за право да ми саветујете шта је за мене паметније, узвратила бих Вам примедбом да је сигурно било паметније по Вас да порошлу ноћ проведете у спавању.
А у односу на читање Ваших коментара, бављење сукобима међу муслиманским светом је стварно релаксирајуће.
Препоруке:
4
14
100 петак, 22 март 2013 22:23
Tuljanin@seljak bezemljaš
"Nad zaparom i nečistoćom ljudskih nizina ima neko VIŠE, VEDRIJE ČOVEČANSTVO, koje će brojnošću biti vrlo malo -- jer sve što štrči po svojoj biti je retko --: njemu se pripada ne zato što bi se bilo darovitijim ili kreposnijim ili junačnijim no oni ljudi dole, nego HLADNIJIM, VEDRIJIM, DALEKOVIDIJIM, SAMOTNIJIM, jer se samoća podnosi, više voli, zahteva kao sreća, povlastica, dapače uslov opstoja, jer se među oblacima i munjama živi kao među sebi ravnima, ali isto tako i među zrakama sunčanim, kapima rose, snežnim pahuljama, i među svime što nužno dolazi s visine te, ako se kreće, večno se kreće samo smerom odozgo prema dole. Aspiracije put visina nisu naše. -- Junaci, mučenici, geniji i oduševljenici nisu nam dovoljno tihi, strpljivi, tankoćutni, hladni, polagani." (Niče, Volja za moć, af. 993.)

"Cilj nije "čovečanstvo", nego više no čovek!" (Niče , Volja za moć, af. 1001.).

Pozdrav
Препоруке:
11
4
101 петак, 22 март 2013 22:55
Tuljanin@Tatijana
Da, to sam napisao i stojim pri tome. A napisao sam i ovo: "Tek kada desnica prihvati duboku opravdanost EKONOMSKIH zahteva socijalizma, a socijalizam odustane od poricanja KVALITATIVNOG PRINCIPA I ZA NJEGA VEZANE DUHOVNOSTI, otvoriće se prostor za široku i plodotvornu saradnju (desnice i levice)." -- Da pojasnim šta to znači: to znači da je Marksova kritika kapitalizma u dobroj meri opravdana, te da treba tražiti nove "nekapitalističke puteve" privrednog organizovanja. Dakle ekonomski -- privreda kao "planski zadružni opštenarodni pogon", odnosno mešavina privatne i državne svojine (strateške privredne grane), uz kontrolnu i regulatornu ulogu države. Upravo to je formula trećeg puta: "desna politika i kultura, leva ekonomija." -- "Ostvariti istinu socijalizma (ekonomija, socijalna skrb, itd.) da bi se pobedila njegova laž (duhovna laž)" (Vladimir Solovjov). -- Paradoksalni sintezis konzervativne revolucije...
Препоруке:
11
3
102 петак, 22 март 2013 22:58
opis drugosrbijanaca bivših levičara
Потребно је много поштења, да се оволико непоштење одстрани...


Tri tačke na kraju poslednje rečenice u Vašem korektnom odgovoru-komentaru inicirali su moj drugi komentar - bez ikakvih zadnjih namera.

Izvinjenje i pozdrav.
Препоруке:
4
2
103 петак, 22 март 2013 23:15
Tuljanin@Tatijana
To isto, sa izuzetnom lucidnošći i krajnje lapidarno veli i Niče: "[Iz budućnosti radnika. --] Radnici bi trebali učiti osećati kao VOJNICI. Honorar, dohodak, ali ne plaćanje! Nikakva odnošaja među isplatom i postignućem" Nego individuum, VEĆ PREMA NJEGOVOJ VRSTI, postaviti tako da može POSTIĆI ONO NAJVIŠE što je u njegovom području. [...] Radnici će jednom živeti KAO SADA GRAĐANI; nad njima međutim, odlikujući se NEIMANJEM POTREBA, viša kasta: dakle SIROMAŠNIJA I JEDNOSTAVNIJA, a IPAK U POSEDU MOĆI.
Za niže ljude vrede obratna vrednovanja; radi se o tome da se u njih usade "vrline". Apsolutni nalozi; strašni meštri silnici; otrgnuti od lagodnog života. Ostali neka slušaju: a taština im zahteva da se ne pokazuju ovisnima o velikanima nego o "načelima"." (Niče, Volja za moć, af. 763, 764.) -- Pozdrav
Препоруке:
7
5
104 субота, 23 март 2013 00:33
Tuljanin@Tatijana
A i to: ja sam sa one strane "humanitarnosti"; vi niste.
Vi ste Zapad, a ja sam Sever.
Kao što kaže i NICK: Tuljanin, iz Thule Ultima, iz ruske ili hiperborejske Tule.
Iperboreo...
Препоруке:
7
4
105 субота, 23 март 2013 03:05
Хајдук Вељко @ Туљанин
Рођен сам у једној београдској улици у којој је стицајем околности живело доста емиграната из Русије па тако и породица госпође Валентине Бабашев, супруге угледног трговца из Туле који је страдао у Револуцији. Кад сам се ја родио стара госпођа Бабашев је већ била умрла али њене ћерке су биле пријатељице моје мајке тако да сам одрастао са причама о Тули, Револуцији, бегству, али и о многим познатим или анонимним припадницима руске престоничке емиграције. Захваљујући госпођи Бабашев имам неколико прелепих слика Игора Васиљева али и његовог оца Алексеја који је такође сликао, што је мање познато.
Можда ми је промакло, али се ја не сећам да је Тула баш тако хладан град. Кажете -273 Celzijusa, истина, у односу на мене.
Препоруке:
3
0
106 субота, 23 март 2013 03:41
Хајдук Вељко @ Туљанин
Што се тиче ословљавања, признајем да ту често забрљам. Ја бих најрадије свакоме рекао "господине" и "госпођо" али понекад то може да звучи цинично. Рецимо клошару који копа по контејнеру кажем "Господине, молим вас помакнете се мало само да ја убацим моју кесу са ђубретом". Постоји и оно "друже" које ми је изузетно драго у варијанти "стари друже". Па онда "земљаче", "пријатељу" "мајсторе", "газда". Али некако увек промашим. Вас нервира "земљаче",неко добије оспе на "друже", "пријатељу" се устежем да кажем мада странци то користе без те емотивне конотације, рецимо - goodbye, my friend.
Препоруке:
4
0
107 субота, 23 март 2013 04:13
Давид Новаковић 1
Уздрмао сам гнездо српског клерофашизма.

Труде се, али потпадају под букрварску дефиницију модредног фашистичкг покрета. Ево, убеђују ме да нису ''(н)и лево, (н)и десно''. Такве је Умбрето Еко прочитао пре 15-ак година. Немоћни су пред истинским интелектуалцима:

''Ур-фашизам је заснован на селективном популизму, или квалитативном популизму, могло би се рећи. У демократији, грађани имају индивидуална права, али грађанство у целости има утицаја само у квантитативном смислу – побеђују одлуке већине. За ур-фашизам, међутим, инвидуе као индивидуе немају никаква права, а народ је конципиран као квалитет, монолитан ентитет који изражава заједничку вољу. Како ниједна велика скупина не може имати јединствену заједничку вољу, вођа се представља као интерпретатор ове воље...
Препоруке:
6
12
108 субота, 23 март 2013 04:13
Давид Новаковић 2
Изгубивши своју моћ делегирања, грађани не делају; они су позвани само да играју улогу Народа. Тако Народ постаје само театарска фикција. У будућности ћемо имати и телевизијски или интернет популизам, у коме ће емотивна реакција изабране групе грађана представљати и прихватати као Глас Народа. Због свог квалитативног популизма, ур-фашизам мора бити против „покварених“ парламентарних влада. Кад год политичар изрази сумњу у легитимност парламента јер овај више не заступа Глас Народа, можемо намирисати ур-фашизам.''

Тврде да поседују конкретан план, али га не износе. Ваљада очекују да сви достигнемо висине Џонатана Ливинсгтона...
Препоруке:
5
12
109 субота, 23 март 2013 04:25
Хајдук Вељко @ Туљанин
П.С.
Узгред,шта замерате Хајдук Вељку, ако нисам индискретан?

П.П.С.
Нисам знао да постоји варијанта "zemo". У сваком случају нећу је користити. Чему иритирати људе.
Препоруке:
3
1
110 субота, 23 март 2013 06:53
Марио Калик
Колико је пантљичара од Туљанинових коментара мотивисана ничим другим до мрзилаштвом према мојој идеолошкој позицији показује то да дотични нема ништа да приговори на саму тему текста него комично зановета зашто се бавим тиме а не нечим другим. Замислите, поводом десетогодишњице Ђинђићеве смрти, у атмосфери свеопште медијске и јавне мистификације и апологетике његовог лика и дела, која истинољубивим и правдољубивим грађанима делује као линч над њиховом памећу и савешћу, ја сам нашао да се бавим разобличавањем митова који се плету око Ђинђића?! Срам ме било!

Да мизерна острашћеност овог опскурног коментатора нема границе доказује чињеница да сам тек коју недељу раније написао текст "Друга Србија на бранику Владе Србије" који заслепљени езотерик очигледно није приметио, а камоли прочитао. Шта мислим о Влади Србије, у њему је јасно речено. Отуда његова примедба да се не усуђујем да Владу критикујем звучи потпуно гротескно.
Препоруке:
12
10
111 субота, 23 март 2013 07:16
Марио Калик
А да је критика ђинђићевског култа посредно и критика актуелне Владе говори то да се у Ђинђића данас куне Дачић, а Вучића с њим пореде (с правом). Јер, као што је Ђинђић рекао да ће уклонити све препреке на путу Србије ка ЕУ, тако и Вучић рече да нема те ствари, па ни Космета, због које ће жртвовати улазак Србије у ЕУ. Уосталом, ко је био главни промотер "вестернистичког" система вредности, а који следи и данашња власт, ако не сам Ђинђић?

Међутим, ако одбацивање "вестернизма" не значи само одбацивање ретроградних "вредности" западњачког капитализма и империјализма, већ и интелектуалне традиције Запада у целини, око тога се наравно никако не могу сложити. Јер ја, и многи други, критикујемо империјалистички Запад управо у име прогресивних идеала који су настали на самом Западу, од античке Грчке до данас. Филозофија, демократија, хуманизам, просвећеност, социјализам итд. Дакле, не морам забраздити у ирационалну мистику да бих критиковао евроатлантски поредак моћи и његов дискурс.
Препоруке:
12
9
112 субота, 23 март 2013 07:39
Марио Калик
Са становишта ових еманципаторских вредности, које су живе и актуелне све док постоји потлачивање и експлоатација људи од стране (локално и глобално) владајуће мањине, Туљанин делује као бесповратно изгубљен у простору и времену. Пребацивати мени да сам "ретро", а као алтернативу лошој садашњости заговарати илузоран повратак у премодерну прошлост, у заувек ишчезли свет феудалног сталешког друштва и његове хијерархије, која је само други, старији облик страховите неправде и нехуманости, чиста је трагикомедија.

Ко мисли да има смисла с таквом индивидуом расправљати, слободно нека се упушта у тај узалудан посао. Ја сам се само једнократно обратио не Туљанину, него осталим коментаторима, како бих указао на фасцинантну неутемељеност и промашеност његових примедаба, иза којих не стоји ништа друго до ресантиман према погледу на свет који заступам.
Препоруке:
13
10
113 субота, 23 март 2013 10:27
sergej
Sinoć je na Atlas Televiziji u okviru emisije "Živa istina" novinara Darka Šukovića gostovao Beba Popović...tako je bilo i prošlog petka, pa koga interesuje može pogledati na youtube

http://www.youtube.com/watch?v=w3G2-YQpj5g

E sad šta mene interesuje i ako neko može da mi pomogne da nađem neki tekst na NSPM ili već gdje....ko je Beba Popović ?

Ispratio sam sinoć intervju koji je vjerovatno rađen u sklopu kampanje za predsjednika CG,e sad ako je on neki spin doktor onda meni kao laiku to ne izgleda nešto spektakularno ali opet nisam stručan.

U svakom slučaju bio bih zahvalan da me neko uputi na neki članak kojim bi objektivno mogao da vidim i shvatim ko je g-din Popović.

Hvala
Препоруке:
0
0
114 субота, 23 март 2013 11:18
Марио Калик
Да не говорим о томе колико ово папагајско понављање Ничеа, иза чијег се ауторитета покушава сакрити сићушност и нискост споменутог, показује крајње гротескну умишљеност и манију величине. Ничеови цитати могу се применити на самог Ничеа, па и онај о натчовеку (његов живот и мисао, колико год у неким сегментима погрешна, сведоче да је на неки начин био натчовек), али када фантазмагорични посетилац из Туле почне о себи да говори на тај начин, можете само да заплачете од смеха.

Сам Ниче би такође сигурно заплакао када би видео ко се све на њега позива. Неко ко прозива да ли ћете доћи на скуп "Двери" или не, и према томе надобудно оцењује ваш патриотизам и вредност уопште, истовремено себе сматра оличењем Ничеовог натчовека?! Натчовека који је тако одлучно одбацио хришћанство и његове институције, које су окосница идентитета "Двери"? Натчовека који је презрео свако колективно, политичко организовање, и који води усамљенички живот далеко од људи, попут Заратустре?

Стварно смешно.
Препоруке:
13
10
115 субота, 23 март 2013 12:11
Tuljanin@Kalik
Vi u potpunosti pripadate Zapadu. Samim tim što se pozivate na prosvetiteljsvo, prosvetiteljske tradicije, progresizam, "emancipatorske vrednosti", humanitarni moral, jedan marksizam koji nema hrabrosti sebe ni da imenuje, na ceo taj svet izlizanih i odživljenih ideala. Vi potvrđujete Zapad u potpunosti i bezostatno. I to ne Zapad današnjice, globalističku postmodernu, tu superkapitalističku paralelu trockističkog učenja o "permanentnoj revoluciji", već Zapad 19. veka. Tužno je to videti. A još tužnije pročitati da je "filozofija progresivni ideal". Filozofija je vrednosti-stvarajuća, a ne "ideal". Filozofija je mišljenje bitija, a ne neki mrtvi i ubijeni kumir. Ona kuje i gradi "ideale", ona ispevava samo bivstvovanje, ona tka u visinu daljine, ali nije "ideal". Posebno ne "progresivni". Progres je koncept mišljenja, do duše beznadno plitkog i kratkovidog, baš te drage vam "prosvetiteljske škole". Ne dolazi filozofija iz progresa, već progres iz prosvetiteljskog plitkoumlja. Nadam
Препоруке:
12
7
116 субота, 23 март 2013 12:14
Tuljanin@Kalik
se da je jasno? Ili ipak nije? Ili Vas o tome nisu učili u školi koju ste završili? A da vas upitam i to, da li i Heraklitovo mišljenje, Ničeova metafizika volje za moć, Hajdegerova fundamentalna ontologija, genonovsko-evolijanski tradicionalizam, takođe pripadaju u vaš "progresivni ideal"? Kako sa tim stoji? Heraklitovski aristokratski radikalizam kao "progresivni ideal"? Tužno vas je čitati, gospodine Kalik, ili kako da vas nazovem umišljeni čoveče. A i Grci! Koji je to "progresivni ideal" nastao u antičkoj Grčkoj? Mislite na Atinu, sa 300.000 robova na 40.000 slobodnjaka i posve azijatskim tretmanom žena? Ili mislite na ideal arete, ideal tragičnog čoveka, na Homerov svet bogova i nadljudskih heroja, ili na Hesiodovo učenje o četiri regresivne istorijske epohe? Tu nema ni "p" od progresa, a kamoli "progresivnog ideala". Ili Vam je ipak na umu Periklo, uzorni eupatrid, koji u svom velikom govoru nad palim Atinjanima govori o rhathymia atinskih muževa, o njihovom nehaju i herojskoj
Препоруке:
12
8
117 субота, 23 март 2013 12:28
Tuljanin@Kalik
veselosti posred ratnih opasnosti i razaranja. Da li i nehaj Atinjana, pomenuta rhathymia, takođe pripada u "progresivni ideal"?
Vaše neznanje je temeljno. Ono je toliko duboko da se pitam kako je uopšte moguće da ste dobili profesuru? I gde? I koga to učite, a i čemu? Pobogu! Verovatno "progresivnom idealu", a sve u naporu da proizvedete male i razroke zatočenike marksističke pseudoligije.
Neke puste deklamatore otrcanih progresističkih fraza i apsolutne neznalice.
Avaj!
Препоруке:
11
7
118 субота, 23 март 2013 13:18
Хајдук Вељко
Последњи „Печат“ је објавио интервју са др Србољубом Живановићем, председником Међународне комисије за истину о Јасеновцу, у коме се између осталог каже да у чл.2 Споразума склопљеног између комуниста и хрватског усташког покрета, који су потписали Моша Пијаде и усташки идеолог Миле Будак, стоји да „вођство КПЈ, свесно своје улоге, признаје да се Балканско полуострво неће тако дуго моћи комунизирати док се Српству и Православној цркви не сломи кичма.“ Овом Споразуму – пише даље др С.Живановић, „претходила је одлука Петог конгреса Коминтерне из 1924. да се разбије Краљевина Југославија и да се створе независне државе Хрватска, Словенија и Македонија.“
Да ли су се комунисти 1941. борили да ослободе земљу или је за њих рат био прилика да комунизирају Балканско полуострво?
Да ли су се српски комунисти залагали за „братство и јединство“ или за растурање Југославије и "сламање кичме српству"?
Да ли је оно што се данас дешава са КиМ и са Србијом само финале те комунистичке стратегије?
Препоруке:
10
1
119 субота, 23 март 2013 13:26
Хајдук Вељко
Коначно, да ли ће Марио Калик одговорити на тврдње др Србољуба Живановића текстом који би био објављен исто у "Печату" - медију који ипак има шири а не "камеран" оквир.
Препоруке:
4
1
120 субота, 23 март 2013 13:30
Татијана
Прецизна и јасна демистификација туљанизма!
Поштовање Марио Каличе
Препоруке:
7
10
121 субота, 23 март 2013 13:50
Jasna*@Mario Kalik
Takve osobe poput ovog "natcoveka" Tuljanina,bi da se nekako preskoci kritika Djindjica(sa njim u paketu ide i Kostunica) ,jer su ucestvovali u rusenju Slobe,koji je po njima bio olicenje svih zala,pa su ga srusili.Zato njih strasno nervira svako pominjanje 5.okt. prevrata,( podseca ih na njihovu glupost i lakovernost).Zato takvi "nadljudi" sa nedokucivih visina obozavaju da mrze i blate SM,a zatim obozavaju da mrze trio D,V,N,(koji nisu nista drugo do nastavak DJindjic Kostunica Tadic politike).Zato natcovek Tuljanin insistira na tome kako su samo ovi danasnji izdajnici ,(a za Djindjica tvrdi kako ovaj toboze nikad nije izdao Kosovo ,iako je Djindjicevo resenje za Kosovo bilo podela Kosova,dakle isto sto i Dacic predlaze).Takvi "nadljudi" istorijske dogadjaje posmatraju uz pomoc makaza, iseku sto im se ne dopada . Stoga oni sa takvim tokom svesti, nemaju nikakav problem da protiv D.V. N.,kao spasioca nude Kostunicu(sad uz Dveri) jer po njima,on nit je luk jeo ,nit mirisao.
Препоруке:
7
8
122 субота, 23 март 2013 13:52
@Туљанин
Ali mi ćemo vršiti represaloje i svekoliko to kućanstvo izneti na svetlo i pred sud.


Видим да сте добар познавалац те области! Само би вас питао: да ли је горе мишљено "пучанство"?

претпостављам, наиме
Препоруке:
4
5
123 субота, 23 март 2013 13:57
Jasna*@Tatijana
Ha,ha ha bas tako.Kalik je tuljane ogolio skroz!
Ostalo im je samo da udaraju minuse,nemo!
Препоруке:
6
8
124 субота, 23 март 2013 14:08
Tuljanin@Hajduk Veljko
Nemam ništa protiv Hajduk Veljka, već protiv vašeg posta. On je lažno-duhovit, neće da zna za Krajinu, za Miloševićevu izdaju Krajine. Elem, niste u pitanju Vi već stil vašeg dopisa.
A Vi -- Vama zavidim! Razume se, na slikama Igora Vasiljeva, koji je čudo od slikara.
Vi ste veliki srećnik.
Препоруке:
8
9
125 субота, 23 март 2013 15:20
Хајдук Вељко@ Туљанин
Мој пост је недуховит - признајем.
Суштина је међутим да би се Срби из Книнске Крајине запрепастили да им је неко 1813.рекао да треба да се боре за Србе из Тимочке Крајине. И - ово је поента - то нико не би третирао као издају. Поента је дакле у том асиметричном односу који је створен између Срба из Шумадије и Срба у осталим деловима Балкана. Сви смо били поробљени. Неко под Турском, неко под Аустријом, неко под Млетачком. Свако је могао да диже устанке,да проживљава голготу и - ДА ПОСТАНЕ МАТИЦА. Зашто није? Зашто не поставе себи то питање?

У принципу ме нервирају људи који очекују да се неко други бори за њих.Такав однос је могућ у 2 случаја.
Први, ако је једна страна супериорнија и онда се то мора признати.
Други, ако су обе стране равноправне и онда та помоћ иде у ОБА правца.
Проблем је што у случају Шумадије та помоћ од 1804, 1815,1912,1913,1914-1918, иде само у једном правцу. А кад је једини пут изостала (Милошевић је ту споредан), онда се то третира као издаја.
Препоруке:
11
1
126 субота, 23 март 2013 16:42
Станић Милан
Поставићу свима нама једно реторичко питање? Зашто колумне г. Калика о најразличитијим друштвеним темама узбуркају оволико духова?Моје мишљење(и одговор)управо због тога, што прецизно попут вештог хирурга одваја здраво друштвено ткиво од болесне идеолошке трулежи,а кад нестане аргумената њењговим критичарима, онда попут неке персоне Туљан(ина)окрене плочу и смара нас цитатима Хераклита или још горе Ничеа чија је филозофска мисао управо са Розенбергом била подлога фашистичкој идеологији.
Та идеолошка баруштина окупљена у некој неформалној (или формалној) групи око или са "Равногорским кружоком"држи као таоце прогресивну српску мисао у конзервираном есхатолошком обрасцу("банде црвене") сматрајући и дајући себи ореол прогреса- све остало је ништа.
Г-дине Туљан(ине)
Није важно да ли човек зна много ствари,него да ли их зна корисно употребити.
Препоруке:
8
7
127 субота, 23 март 2013 17:08
Хајдук Вељко@ Станић Милан
Да не бих "смарао" читаоце цитатима Хераклита "или још горе Ничеа", ја сам понудио цењеним коментаторима само цитат из Споразума који су у име усташког покрета и КПЈ потписали Моша Пијаде,комунистички идеолог и Миле Будак, идеолог усташког покрета, а који се односи на њихов договор о заједничком "сламању кичме српству".
Препоруке:
8
2
128 субота, 23 март 2013 17:32
НСПМ web
Молимо цењене коментаторе да се држе теме текста и да не злоупотребљавају добру вољу модератора постовањем непотребно великог броја "везаних" коментара.
Препоруке:
5
2
129 субота, 23 март 2013 17:49
сељак беземљаш
&Станић Милан
Ма неће бити да је вешто хируршки. Пре ће бити да господин Калик (што једном В.Глигорић написа за Ј.Скерлића) "рукује вешто речима као добар хајдук ножем".
И ШТА ВИ ПРИЧАТЕ О ОДВАЈАЊУ ЗДРАВОГ ОД ГОТОВОГ
Господин Калик је поштоваоц титоизма.
Па шта ту има здраво. Нађите ми, нешто ситницу. Једну да је здрава. А од 1970 нисам променио мишљење.
Па то је било неодрживо и економски и политички и културно и...Ја немам ни један лични разлог, нисам параноик, али не могу да се начудим како се то одржало и до деведесетих.

А ово сада што имамо.То је пуна дегенерација титоизма.Али о томе касније.

Били сте официр.Па на шта може да личи војска која се гради као политичка снага.

Шта ви знате о привреди социјалистичке Југославије.
Бајке које су причали приглупи каријеристи. Статистику.
Да ли ви знате колико смо примили "донација" од 1949. ДА ЛИ ЈЕ ТО ТАЈНА ЗА ВАС И АКО НИЈЕ ДА ЛИ СТЕ СЕ ЗАПИТАЛИ ЗАШТО ЈЕ ЗАПАД ФИНАНСИРАО ТОТАЛИТАРНИ РЕЖИМ. наставак.
Препоруке:
8
4
130 субота, 23 март 2013 18:43
Давид Новакоовић@сељак беземљаш
Нећу уопште да се бавим садржајем Вашег коментара, само бих скренуо пажњу да се не петљате са стварима, које по сопственом признању, не разумете, нарочито правећи стравичне материјалне и вербалне грешке. Наиме, Ви свој став правдате тиме ''да немате лични разлог, да нисте параноик''. Па молим Вас, какав је то филозофски аргумент, то је чиста илузија доказа...
Препоруке:
3
9
131 субота, 23 март 2013 18:44
сељак беземљаш
наставак
Да ли ви можете да поверујете да социјалистичка привреда за 45 година није одгајила ни једног јединог директора.Све су то бајке. Није ту ствар у томе што их је постављала партија.Тим људима није ни дозвољено да воде фабрику или установу по економским принципим. Резултат је да буквално нисмо имали производ и оле сложеније прераде а и то је имало високу цену производње.
Изволите погледати трошкове око производње,(енергије,сати рада) тоне гвожђа или било чега.

На све то из оних Титових прстенова, рукавица белих, смешних униформи,родила се и умножавала свакодневно гомила "интелектуалаца", нехљебовића, пијавица...
Ситни малограђани, ником одани никоме верни, којих свагде има али код нас преко мере.Било је то за титоизам док је било пара па нашло другу касу.

Из тог круга су вам и ђинђићи и тадићи и ови нови и "тајкуни" и новинари...
Тај слој паразита који сам невешто описао је профилисао све ово што нас "води"
ОНИ СУ ТИТОВИ И ТИТО ЈЕ ЊИХОВ ИЛИ НАСТАВАК
Препоруке:
10
5
132 субота, 23 март 2013 18:45
Умешач
Ако се Каликов текст схвати као оповргавање чињеница изнетих у тексту Александра Дикића - онда ту уопште нема места дискусији. Дикићев текст је на таквом нивоу и са толико противречности и нетачности да га није тешко растурити "једним потезом".
Међутим, Каликов текст је крцат имплицитним тврдњама које он сервира узгредно, као неоспорне истине. А управо те Каликове узгредне тврдње и "неоспорне истине" се односе на суштинске догађаје новије српске историје и далеко су од тога да буду неоспорне. Чињеница да текст врви од таквих тврдњи и да их Калик износи као нешто што се подразумева - има за последицу бројност коментара који нису стриктно везани за Каликов текст али јесу за подтекст његовог текста.
Препоруке:
11
3
133 субота, 23 март 2013 19:12
Hotel Kalifornija@Hajduk Veljko
Ne vidim veze sa temom ovo pominjanje ustaša i komunista. Koliko znam sklapali su dogovore i sa četnicima. Ali su i ustaše i četnici okrenuli leđa komunistima, i sarađivali sa Nemcima u ključnim momentima. I Che Guevara je hteo da saradjuje sa komunisitma u Boliviji i Kongu, pa su ga ostavili na cedilu, i izdali. Komunisti u Jugoslaviji nisu izdali i iznevereli Narodnooslobodilačku borbu, i Srbima u njoj nije "slomljena kičma" sve dok nije počeo krvavi građanski rat, rasplamsavanje nacionalne mržnje, i uz pomoć stranih sila. Mi sami sebe kočimo, najviše. Danas su nam krivi Hrvati i komunisti, a ne ovi "naši" kojima smo dali mandat, i koji su zaboravili kako se zovu, pojedini, jedva da prosto-proširenu rečenicu sastave, izdali su Kosovo, prevarili građane, seli u fotelje i udobno se smestili. Sada nam je i Amerika prijatelj.
Препоруке:
6
6
134 субота, 23 март 2013 19:17
Apel
Molim komentatore i administratore da ne dozvole ova odstupanja od teme, u smeru nekog anti-Jugoslovenstva, i nacionalizma...toliko.
Препоруке:
7
5
135 субота, 23 март 2013 21:44
сељак беземљаш
наставак
Мења се реторика али као константа остаје да се увек организује група никоговића са маргине друштва. Склона криминалу. Склепа неку идеологију. Мењају је у ходу. Па ово што сад кажу да немамо алтернативу, ја сам слушао цео живот. Да би узјахали не питају за цену. Данас колхоз по Стаљину сутра учитељ склепао самоуправљање. У брзини мало од Мусолинија (његов социјалистички период) мало од словеначких Коцбекових хришћанских социјалиста. Ми се дивили, учили те блентаве правце развоја, студирали, докторирали.
Иста врста лудости продала фабрику за три евра, па словеначкој фирми да у Србији отвори ШНАЈДЕРАЈ плаћала радно место 10 000 евра, па сада прича о реидустијализацију.
Како се год окрене слични на врху.
Разлика је само што сада процеси иду брже.А убрзали су се јер неће нико да плаћа наше глупости.
А група око војвода и сердара, визионара и филозофа
непрегледна. наставак
Препоруке:
6
2
136 субота, 23 март 2013 22:24
сељак беземљаш
наставак
Када сам видео кућу у којој је од 1945 па до смрти живео ДОЖИВОТНИ председник Југославије, све ми се разјаснило. Изнад сваких врата, крупним словима у дуборезу, ћирилицом исписане српске народне пословице.
Па њему је сваког дана сваке минуте било јасно да живи у туђој кући.И није му сметало и осећао се сигуран.
Па била ми јасна и правна држава и суд и тужилац и катастар и.. И чему се ми чудимо данас. Стигло до нас.
У једној комедији Александра Поповића каже комуниста.
СВЕ ЈЕ ПРОЛАЗНО САМО ОСТАЈУ ОДЛУКЕ АВНОЈА
Како Србија доби аутономије.Да ли ви ту видите или не видите и дубље узроке.Коунисти су били само извршиоци туђих налога. Ови садашњи ће потписати и оса им вечна срамота АЛИ ПОСАО СУ УРАДИЛИ ОНИ ОД 1945- 1988.
Војводину тешко да смемо и спомињати.

ДА ЛИ ВИ ЗНАТЕ ДА ЈЕ ДАЛМАЦИЈА УШЛА У САСТАВ ХРВАТСКЕ 1918. ДА ЈЕ СЛУЖБЕНИ ЈЕЗИК У ДАЛМАЦИЈИ ДО 1912 БИО ИТАЛИЈАНСКИ. ДА ЈЕ ПОСТОЈАО ЈЕЗИЧКИ СЕПАРАТИЗАМ У ДАЛМАЦИЈИ КАО ЗАХТЕВ ДА СЕ КОРИСТИ ИЈЕКАВСКИ наставак
Препоруке:
6
2
137 субота, 23 март 2013 23:01
сељак беземљаш
наставак
ДА ЛИ ЗНАТЕ ДА ПРЕ СТО ПЕДЕСЕТ ГОДИНА У ДАЛМАЦИЈИ НЕМА ХРВАТСКОГ ОСЕЋАЈА ПОСТОЈИ САМО ВЕРСКИ
Да ли знате да је у Далмацији поред Срба било и Италијана, а италијанска култура је била доминантна.
И нико не рече Далмација аутономија.
А имали су и они аутономаше.Да баш тако су их звали.Распитајте се како су прошли аутономаши у Далмацији.
И НИКО НЕ РЕЧЕ ДАЛМАЦИЈА ИМА ИДЕНТИТЕТ КОЈИ ЋЕ МО РАЗВИЈАТИ ВЕЋ ИДЕОЛОГ ЂИЛАС НАПИСА
ДА ЦРНОГОРЦИ НЕМАЈУ ИДЕНТИТЕТ АЛИ ГА ТРЕБА РАЗВИЈАТИ.

У БиХ од почетка рата 1941 значајан део муслиманске интелигенције учествује у партизанским јединицама. Прост народ, слабо. Да ли вам је познато ко је те људе до 1971 маргинализовао и да сте ви те друге имали за противника 1991.

Не постоји ни једно позитивно достигнуће титоизма.То је пустиња са много фатаморгана.
Ако ви и господин Калик политички рачунате и имате циљне групе, веома грешите. Они су отишли другима. Други су вештији са њима.
Препоруке:
7
4
138 недеља, 24 март 2013 01:02
сељак беземљаш
&давид новаковић
Немате среће.Пронашли сте у Србији и на овом сајту фашисте и клерофашисте.
Да сте се тог пљувања и лепљења етикете сетили пре 40 година, лепу би каријеру направили.
И бојали би вас се. То је било некад.
А данас за вас имамо,
ХЛАДАН ПРЕЗИР И ВЕСЕЛУ РАВНОДУШНОСТ
Препоруке:
9
3
139 недеља, 24 март 2013 04:15
Bob
Sa zadovoljstvom čitam superiorne komentare Tuljanina. Malo je reći superiorne.
Da ima više takvih ljudi, možda bih čak osetio malo optimizma u opštem propadanju. Takav ljudski kvalitet nedostaje Srbiji.

Sporo kucam, i ne mogu opširnije da izložim zašto ga podržavam; s druge strane, takvima i nije potrebna podrška. On zna šta radi.

Ono što nije lepo, to su grupni napadi, ali to se već njega i ne tiče. To je stvar napadača. Opadača.
Препоруке:
10
8
140 недеља, 24 март 2013 04:20
Bob
Detalj: baš me nasmejalo kad sam negde gore video izraz leva tradicija, ili leva baština. Znam na šta se mislilo (partikularno se mislilo), ali da "levičari" stvarno znaju šta je to levo, ne bi smeli da gase svetlo noću kad krenu na spavanje. Treba biti oprezan s tim stvarima.
Препоруке:
10
9
141 недеља, 24 март 2013 10:00
Сељак
"Историја филозофије и друштва препуна је примера, од давнина до данашњих дана, да су филозофија и друштвена промена (политика) ишле руку под руку (Платон, Сократ, Мор, Маркс,Сартр, Маркузе, Бадју итд.)"

Историја друштва препуна је примера да друштвене промене (политика) и филозофија нису имале баш никакве везе (Карађорђе, Милош Обреновић).

Аутор може да каже да су и Карађорђе и Милош деловали у складу са одређеним филозофским начелима мада тога нису били свесни. У реду. Али онда мора да преформулише своју реченицу и да каже "филозофија и политика УВЕК и ОБАВЕЗНО иду руку под руку" и друго, "СВАКИ човек је филозоф јер се сваки човек у свом деловању руководи неким начелима".
Препоруке:
4
3
142 недеља, 24 март 2013 12:53
@seljak bezemljas
Vi slabo pozlajete istoriju. Ne zamajavajte nas. U Bosni su ustanici bili prost narod i najvise stradali...Krenuli su na ustanak sa malo oruzja, vilama...mrzi me da vam trazim citate sada, ali ima puno dokumatacije o tome.
Препоруке:
2
4
143 недеља, 24 март 2013 18:36
Давид Новакоовић@сељак беземљаш
На листу грешкама можете додати замену тезе и уџбенички пример ad hominem напада. То је само потврда онога што сам замерио у прошлом коментару, обашка идеологија коју заступате. Завршио бих учешће у овој дискусији цитатом Умберта Ека:

Ур-фашизам је још увек око нас, понекад и у цивилу. Било би нам најлакше када би се на светској сцени појавио неко ко би рекао „Желим да поново отворим Аушвиц, желим да црнокошуљаши поново парадирају италијанским трговима.“ Али живот није тако једноставан. Ур-фашизам се може вратити под најневинијим маскама. Наша је дужност да га раскринкавамо и упиремо прстом у свако од његових нових отелотворења – сваког дана, у сваком делу света.
Препоруке:
2
8
144 недеља, 24 март 2013 20:02
mala improvizacija
Ур-фашизам је још увек око нас, понекад и у цивилу. Било би нам најлакше када би се на светској сцени појавио неко ко би рекао „Желим да поново отворим Аушвиц, желим да црнокошуљаши поново парадирају италијанским трговима.“ Али живот није тако једноставан. Ур-фашизам се може вратити под најневинијим маскама. Наша је дужност да га раскринкавамо и упиремо прстом у свако од његових нових отелотворења – сваког дана, у сваком делу света.


Komunistički-teror je još uvek oko nas, ponekad i kao demokratija. Bilo bi najlakše kada bi se na svetskoj sceni pojavio neko ko bi rekao " Želim da ponovo zaboravim Jasenovac i otvorim Goli otok, želim da antisrpske crnokošuljaše ponovo rehabilitujem crvenom petokrakom". Ali život nije tako jednostavan. Komunistički-teror se može vratiti pod najlepšom bajkovitom maskom. Naša je dužnost da ga raskrinkavamo i upiremo prstom u svako od njegovih otelotvorenja . svakoga dana, u svakom delu Srbije.
Препоруке:
8
3
145 недеља, 24 март 2013 21:42
Умешач @ Марио Калик
То што сте разобличили митове који се плету око Ђинђића је сасвим у реду. Вероватно ни они који се куну у З.Ђ. не верују у те митове. Али остаје питање на које бисте Ви требало да одговорите а то је - каква је Ваша визија друштва – конкретно српског друштва? За који КОНКРЕТАН социјални и политички програм се Ви залажете да би се остварили сви ти идеали о којима тако опширно пишете?
Или ћете се задовољите тиме да на овом сајту пишете о потлаченој већини и експлоататорској мањини,о империјализму, клерофашизму,евроатлантском дискурсу моћи и слично? Мислите ли да потлачени од тога имају користи?
Препоруке:
7
2

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер