Hvala gospodinu Vasiliju Kleftakisu za izuzetan odabir i prevod članka.
Preporuke:
72
2
2
ponedeljak, 22 oktobar 2012 20:26
fristajlo
Taj rat je bio ogroman, kvarni, neizmerno divljački poduhvat u kome su vladajuće klase Evrope slale svoje narode u besmislena klanja u svojoj borbi za imperijalnu prevlast.
Ni posle skoro 100 godina nije mnogo drugačije; promenili su metode, ali su im ciljevi isti. Tu i tamo, protagonisti se menjaju, ali glavni igrači su i dalje zapadne države.
Preporuke:
82
1
3
ponedeljak, 22 oktobar 2012 20:56
Beli Orao
Gledam onog mitraljesca pa se setih našeg aljtiljerca,Rake Ljutovca dede pokojne doktorke Rade iz Trstenika.
Raka je topom oborio nemački avion tipa Ferman 30.09.1915. U centru Trstenika postavljen mu je spomenik.
On je tako postao rodonačelnik ARJ PVO.
Preporuke:
81
2
4
ponedeljak, 22 oktobar 2012 21:24
PRE 100 GODINA
Ukoliko se neko pita šta bi to mogle te pouke biti, londonski “Tajms“ tvrdi da je, uprkos nesretnoj reputaciji tog rata, “Britanska stvar“ bila u suštini pravedna i ispravna
koliko je bila pravedna sudim i po nj. takovim "greškama":
Nemački car Viljem III. tada daje izjavu: „Učiniću čast Srbima, jer ću na njih poslati Jednog fon Makenzena". U svojim kasnijim sećanjima, feldmaršal Makenzen je o srpskoj vojsci pisao: "Borili smo se protiv vojnika iz bajke, koji su se branili besprimernom hrabrošću. Onoga trenutka kada smo osvojili Srbiju, nas je to bolelo više nego njene saveznice. Pritom je mislio na Englesku, koja je odbila da Srbiji proda moderne topove za odbranu zemlje od Austrougarske."
geopolitika.rs
Preporuke:
80
2
5
ponedeljak, 22 oktobar 2012 21:51
Zoran
Boga mi i ja bih izdvojio pare da se slavi pobeda nad Nemačkom. Prilično je poželjno dobro se podsetiti toga.
Preporuke:
51
2
6
ponedeljak, 22 oktobar 2012 21:53
Ružičasti panter
Ostaje da neko isto ovako lucidno demistifikuje evropski antifašizam na koji se sada poziva Evropska unija slaveći Dan pobede nad fašizmom. Ko je pobedio koga? Fašistička Evropa samu sebe?
Preporuke:
56
3
7
ponedeljak, 22 oktobar 2012 23:00
Dule
Lep članak i poučan. Do sada sam misklio da su u Prvom svetskom ratu učestvovale i Rusija i Srbija i da je VEOMA mnogo Srba i Rusa ubijeno. Međutim, od ovog vrlog Engleѕa naučio sam da se srpski i ruski životi ne broje.
Preporuke:
71
1
8
ponedeljak, 22 oktobar 2012 23:01
Peter Hain
Gardijan - zapadnjacka politika u Siriji predstavlja spomen neuspehu :
Western policy on Syria is failing on a monumental scale
http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2012/oct/21/west-policy-syria-failure-russia-iran
Preporuke:
25
1
9
ponedeljak, 22 oktobar 2012 23:23
Zaharije Orfelin
& ružičasti panter
Da Hitler nije napao SSSR( isključivo zbog toga je i
izgubio 2.sv.rat - u protivnom bi pobedio ), bio bi
to sudar gigantskih NACIZAMA - jednog "demokratskog", i drugog, Hitlerovog. I Prvi svetski rat je bio čisto nacistički, samo što se to tada još nije tako
zvalo.Ono što je radio belgijski Kralj (inače, ujak
britanske Kraljice majke, preminule pre nekolikogodina) u
Belgijskom Kongu( pobio 12 miliona ljudi,isprobavajući novoproizvedene Krup-ove topove
nad nagim Crncima sa kopljem i strelom)može da se
poredi jedino sa Hitlerovim masakrima Pravoslavnih
Slovena ili Jevreja. I ono što su radili Englezi,
Holanđani, Nemci,Francuzi,(dakle,današnje najvažnije
članice EU), po svojim Kolonijama, može da se
okarakteriše kao preteča Nacizma. A o Americi,
da i ne govorimo - ona je vodila više imperijalnih
ratova, nego što je imala godina 2006.(tada je
podatak objavljen)- više od 200.
Sve čestitke Kleftakisu. Maestralno.
Preporuke:
61
1
10
ponedeljak, 22 oktobar 2012 23:43
David Novaković
Taj rat je bio ogroman, kvarni, neizmerno divljački poduhvat u kome su vladajuće klase Evrope slale svoje narode u besmislena klanja u svojoj borbi za imperijalnu prevlast.
Ništa se nije promenilo. Nažalost mnogi, zaslepljeni matricom nacionalnog, idalje to ne vide. Bilo da je u pitanju američki patriotizam ili srpski nacionalizam.
Preporuke:
7
55
11
utorak, 23 oktobar 2012 01:41
Vlada Kanada
Veliko HVALA g-dinu Vasiliju Kleftakisu na prevodu jedne vrlo poučne i objektivne analize uzroka 1. svetskog rata od još jednog redovnog čitaoca NSPM sa severno-američkog kontinenta. Inače, na časovima "istorije" u srednjim školama, kao "izazivač" 1. svetskog rata navodi se "agresivna" Srbija i njene "osvajačke" ambicije. Verovali ili ne, uzroke 1. svetskog rata, identične ovim u članku, dao je profesor istorije poreklom iz Pakistana u srednjoj školi moje mlađe kćerke.
Preporuke:
32
0
12
utorak, 23 oktobar 2012 02:51
socijalista
@David Novaković
Vide, oni, Davide. Ali to njima ofgovara zbog promocije sopstvenih nakaznih ideologija.Zna to ta družina sa ovog sajta koju sam nazvao "crnostotinaši". Znate o kome pišem, o gedžoslavu, pričurini i sličnima. U pitanju su osakaćeni.
Preporuke:
5
32
13
utorak, 23 oktobar 2012 06:36
jednorog
Jedino što je gore od britanske politike, jeste britansko moralisanje. Jedina država u istoriji civilizovanog sveta koja opstaje i živi na tuđim nesrećama i milionskim smrtima je anglikanska pseudo-monarhija sa ženom-poglavarom crkve. Ako su već toliko žalosni za silne nesreće koje su prouzrokovali svetu, što ne potonu zajedno sa svojim ostrvom i time ne učine makar nešto pozitivno u istoriji?
Preporuke:
40
0
14
utorak, 23 oktobar 2012 06:58
Nikola
Ništa se nije promenilo. Nažalost mnogi, zaslepljeni matricom nacionalnog, idalje to ne vide. Bilo da je u pitanju američki patriotizam ili srpski nacionalizam.
Bravo majstore!Konacno da neko izgovori,sto ceo svet vec odavno zna: srpski nacionalizam je glavna prepreka mirnom suzivotu svih naroda!Navaho,Aboridzini ili Bakongi i dan danas drhte od straha,kad cuju za "Srbe";)
Preporuke:
34
0
15
utorak, 23 oktobar 2012 08:16
Beli Orao
""Davide Novakoviću.
Kad ste došli na ovaj sajt dobijali ste pregršt pluseva. Šta se desilo sa Vama?
Da li ste Vi isti David ili neki drugi?
Preporuke:
24
0
16
utorak, 23 oktobar 2012 09:07
brm
BUKVAR ZA POČETNIKE
frljate se pojmom nacionaolizam ko da ste doktori nauka SANUa (ili ANUS a kako vam drago) i HAZUa
pročitajte još jednom tekst ON GOVORI O IMPERIJALIZMU (impera - vladati nad nekim) A NACIOONALIZAM ( nacija - vlasnost svog stanovništva) JE NjEGOVA SUPROTNOST..
Srbija prvog svetskog rata bila je vođena nacionalizmom - da rob postane sloobodan čovek I TO JE POZITIVNO
a borila se protiv imperijalista... i zato je bila trn u oku i imperiji u svom savezništvu (V:BRitaniji)
Preporuke:
31
1
17
utorak, 23 oktobar 2012 09:27
LUČKI RADNIK
ponedeljak, 22 oktobar 2012 23:23
Zaharije Orfelin
belgijski Kralj (inače, ujak britanske Kraljice majke, preminule pre nekolikogodina) u Belgijskom Kongu( pobio 12 miliona ljudi,isprobavajući novoproizvedene Krup-ove topove nad nagim Crncima sa kopljem i strelom)
dodajte još oko 11 miliona robova (od toga ih je 4 miliona umrlo na u smrdljivim jazbinama na brodovima), oko 6 miliona istrebljenih Indijanaca, oko 12 miliona umrlih Indijaca od gladi- posredno, zbog britanskih špekulacija,...
kad je od skorbuta (manjak vitamina C), u teškim mukama (ispadaju zubi, meso,...) umrlo valjda oko 4 miliona mornara možemo tek nagađati....
Preporuke:
22
1
18
utorak, 23 oktobar 2012 09:29
LUČKI RADNIK
Ima bezbroj primera visokog morala srpskog vojnika, tj. srpskog naroda, koji je stekao ugled u svetu ne samo kod dobronamernih prijatelja, nego i kod istinoljubivih protivnika. Neki hroničari navode mišljenja bugarskih vojnika, koji su odbijali da ratuju sa ljudima, tj. Srbima, sa kojima su se zajednički borili protiv Turaka.
akademik Dragan Nedeljković
GEOPOLITIKA, BR. 56
Preporuke:
21
0
19
utorak, 23 oktobar 2012 09:32
LUČKI RADNIK
MLADOST U TEŠNjARU
"Odlično se sećam početka Balkanskog rata 1912. g. Na pijaci je bila postrojena vojska, koja je toga dana trebala da ide vozom na granicu u rat protiv Turaka. Svi smo tada bili veseli, radosni, što se ide u rat, da se posle 500 g. osveti Kosovo. U ratu protiv Turaka učestvovale su Srbija, Bugarska, Crna Gora i Grčka. Mi smo dobili prvu bitku na Kumanovu, pa smo posle zauzeli Skoplje, Veles, Prilep, Bitolj, Prizren, Prištinu i druga mesta. Osvetili smo Kosovo. U toku rata novine smo gutali i mnogo se radovali svakoj pobedi. Sećam se da su u jednu kafanu kod železničke stanice dolazili zarobljeni turski oficiri na ručak i večeru. Nosili su sablje i imali šubare na glavi. Jeli su odličnu hranu po izboru i slobodno su šetali po gradu. Tada se džentlemenski postupalo sa zarobljenicima, sasvim drukčije nego u kasnijim ratovima. ...
Božidar Obradin
Preporuke:
27
0
20
utorak, 23 oktobar 2012 09:47
Stanić Milan1
Povod i izrok I. svet. rata su poznati,naravno i njegov ishod.Međutim,I. sv. rat kao prvi oružani sukob koji je obuhvatio ceo svet nije mogao rešiti osnovne probleme koji su ga uslovili i izazvali.Imperijalni apetiti sila Osovine u novoj podeli kolonija,teritorije i tržišta preneti su Versajskim mirom kao zakoniti"ratni plen" na sile Antante(bez Rusije)jer se u prdvečerje njegovog završetka tamo odigrala krvava ljudska drama u formi socijalističke revolucije,obzirom da je carska Rusija bila najslabija karika imperijalnog sveta.Autor nepravedno izostavlja Srbiju kao lučonošu borbe za nacionalno oslobođenje,jer probojem solunskog fronta najprije je kapitulirala Bugarska 29.09. 1918,zatim Austro-Ugarska 3.11. 1918 - posle Nemačka.Nemački kajzer šalje telegram bugarskom caru Borisovu:"60.000 srpskih vojnika odlučilo je sudbinu I. svetskog rata. Sramota."(nastavak)
Preporuke:
17
2
21
utorak, 23 oktobar 2012 09:57
Stanić Milan 2
Umesto mementa - samo nekoliko statistički podataka:
-U I. sv. ratu ukupno je učestvovalo 36 država(na kraju) sa ukupno 732.000.000 stanovnika,mobilizovano je 73.515.000 ljudi( na strani Antante 48.355.000, a na strani Centralnih sila 25.160.000.Gubici na obe strane: više od 10.000.000 mrtvih i preko 20.000.000 ranjenih,
-Što se tiče materijalnih gubitaka neposredni materijalni izdaci za vođenje rata iznosili su preko 956 milijardi zlatni nemački maraka, ne računajući ostalu materijalnu štetu uzrokovanu razaranjima, gubitkom radni dana,teške posledice po narode i države dugim ekonomskim oporavcima etc.
Ono što treba svakako napomenuti je činjenica, da je I. sv. rat izazvao plimni talas socijalističkih revolucija kao odgovor na masovno siromaštvo i beznađe i svakako pripremio teren za početak II svetskog rata koji će po svojim karakteristikama biti mnogo strašniji i pogubniji za čovečanstvo.
Preporuke:
13
3
22
utorak, 23 oktobar 2012 11:13
subotičanin
I Svetski rat je naneo toliko jak udarac srpskom biološkom korpusu da se Srbi nikada posle nisu uspeli oporaviti. 62% muške radne populacije je umrlo, odnosno 28% ukupnog stanovništva. Međutim, prave dugoročne posledice su usledile kratkovidom politikom koja je vođena po završetku rata a sve u cilju osvajanja što više teritorije. Novonastala Južnoslovenska država se sa pravom poredi sa Habsburškom monarhijom, a plan da se vlada i teritorijama zapadno od Drine naravno da je bio osuđen na propast. Kraljevina Srbija sa teritorijom od linije Segedin - Peč, pa južno do granice sa Grčkom bila je novembra 1918. realnost. Ali, Beogradska klika je želela više. Epilog nam je svima poznat. Ipak, kraj se još ne nazire.
Preporuke:
9
26
23
utorak, 23 oktobar 2012 11:38
LUČKI RADNIK
Da ne pomisli neko da je tu bilo i hajke (ili slično) na muslimane iz Raške oblasti/Sandžaka:
U svim proglasima i kralja i prestolonaslednika, kao i najumnijih Srba, nema isključivosti ni mržnje, a ima izobilja bratske ljubavi, prema Srbima sva tri zakona, posebno prema muslimanima. To je važno reći ovde, u Prijepolju, i u Mileševi, zadužbini kralja Vladislava, u kojoj je počivao Sveti Sava Nemanjić. ..Jer Vladislav je bio kralj i njihovih predaka, kao što je...
akademik Dragan Nedeljković
GEOPOLITIKA, BR. 56
Preporuke:
15
0
24
utorak, 23 oktobar 2012 11:48
Bob
@socijalista&David Novaković
Postoji jedno lepo mesto koje se zove en-novine, lepo bi vas ugostili...
Preporuke:
20
0
25
utorak, 23 oktobar 2012 12:26
David Novaković@Beli Orao 1
Zato što sam, uglavom, izbegavao da pišem na ''škakljivim'' temama zarad ''mira u kući''.
Par puta sam skrenuo pažnju pojedinim komentatorima da greše sobzirom da je reč komunista postala eufemizam za izdajnika, pa je olako deljenja svakome, od Borisa Tadića do EU kao ''komunističke tvorevine'', iako to nema dodrinih tačaka sa realnošću.
To je samo odslikavalo jednu crtu većine komentatora (koja se meni ne dopada, a ne njihova kritika marksizma ili bilo čega drugog), paušalno pisanje o mnogim stvarima iako nije upućena, blaže rečeno prerano je donosila zaključke praveći fatalne greške, i iskrenom, ispadajući smešna (pogledajte samo diskusiju o HAARP-u).
Moji stavovi o Kosovu (gde uopšte ne neigram srpsko pravo na isto, samo vidim drugačije rešenje) ili odgovori koje upućujem pojedincima koji se popularno nazivaju ''provokatori'' kao što su vasilije, albanopolis, alkar itd. (možda je čak i jedna osoba sa više pseudonima) ostaju na istoj bazi.
Preporuke:
3
9
26
utorak, 23 oktobar 2012 12:26
David Novaković@Beli Orao 2
Do prvog većeg razilaženja je došlo na tekstu Maria Kalika Kvislinzi i patriote u Srbiji, nekad i sad, gde je on branio stavove generala Stevana Mirkovića. Na jednu opštu pljuvačinu i cunami besmislica morao sam da odgovorim. Od tada pokušavam argumentovano da odbranim svoju poziciju, a cilj mog pisanja i nije da dobijem naklonost većine. Nakon toga se nekako u fokus vratio i ceo taj kontroverzni period i stara polemika četnici-partizani.
Sve u svemu, izašao sam iz polja slaganja sa većinom oko trenutne situacije, koja je, složićete se, očajna i zahteva promene. Mislim da je to odavno konstatovano i treba raditi na rešenju. Od kada sam počeo da pišem o istom, mišljenja se nažalost razilaze.
Preporuke:
5
8
27
utorak, 23 oktobar 2012 12:46
Stanić Milan 3
Stanić M.- Subotičanin
Zaista,nerado polemišem sa kolegama,ali prateći Vaše komentare jedno duže vreme,mora se konstatovati sledeće:
-ili zaista ne poznajete savremena društvena kretanja,uključujući i istorijske događaje,
-ili ste maliciozni do te mere(što je bliže istini)da Vam mržnja prema srpskom narodu zaklanja horizont.
Stvaranje nove države(Kraljevine SHS) nije bila nikakva srpska hegemonistička i imperijalna ujdurma nego rezultat Versajskog mira.Kraljevina Srbija je iz I sv. rata izašla kao pobednik i u novu državu je unela svoju demokratsku državu zajedno sa C. Gorom i slavu svoje vojske izvojevane u bitkama koje se danas izučavaju na prestižnim vojnim akademijama(Vest -Pointu),naravno i sa strašnim žrtvama koje je podnela.Čuli ste valjda sa Nišku deklaraciju sa kojom hrvatski i slovenački prvaci, te Srbi prečani mole Srbiju da se posle završetka rata formira zajednička država Južnih Slovena,što je za mene uvek bila plemenita ideja obzirom na bliskost naroda.(nastavak)
Preporuke:
16
1
28
utorak, 23 oktobar 2012 12:59
Stanić Milan4
(nastavak) Subotičanu
Čuli ste(valjda) za tajni Londonski sporazum(1915.)u kome su sile Antante načelnim dogovorom rešavali teritorijanu podelu,pa je tako Kraljevini Srbiji garantovano proširenje na Bosnu i Dalmaciju vezano za njena istorijska i etnička prava i zasluge u ratu.Naravno,danas zagriženi srpski nacionalisti smatraju predsednikom Vlade Srbije N. Pašića glavnim sukrivcem za današnje stanje u Srbiji, uz neizostavne prizemne i primitivne eskapade o komunistima kao sukrivcima i "crnoj kugi"(kako ih etiketira jedan od učesnika"sajber - marksistima"- inače 5-to oktobarski jurišnik),međutim mora se konstatovati da su te ideje oko povezivanja naroda bile na humanističkoj matrici ideje jugoslovenstva.
Da zaključim. Toplo Vam preporučujem knjigu akademika M. Ekmečića:"Ratni ciljevi Srbije u I.sv.ratu"
Preporuke:
13
1
29
utorak, 23 oktobar 2012 13:18
subotičanin@Stanić Milan
Moram da Vam odgovorim, jer ste doveli u pitanje moje poznavanje istorije (koju proučavam od kako znam za sebe), a spominjete da sam i maliciozan kada je reč o Srpskom narodu. Država Južnih Slovena nastala 1918. je u potpunosti odgovarala Francuskoj, i to je bio osnovni razlog nastanka jedne nakaradne tvorevine. Već 5 dana po njenom osnivanju, 5.12.1918. došlo je do gole upotrebe sile u Zagrebu ("Prosinačke žrtve"). Nisu Hrvati bili 1000 godina u sastavu Ugarske, potom Austrije, te Austro-Ugarske, da bi 1918. zamenili Beč i Peštu - Beogradom. Pričate o "volji naroda" . Gde se još na ovome svetu u potpunosti ispoštovala volja naroda, ta da su u potpunosti ispoštovane etničke granice ? Vojvodina je bila samo 33% srpska, a u potpunosti je pripala Srbiji. U mestu Horgoš je živelo 5000 Mađara i 6 (šest) Srba, ali je pripao Srbiji ! Itd. Granice su crtane za zelenim stolom, što je sramota, ali to uvek čine pobednici. A sada se sve to Srbiji vraća jer je 1918. bila pohlepna.
Preporuke:
4
26
30
utorak, 23 oktobar 2012 15:01
Stanić Milan4
Stanić M.-Subotičanu
Da ne ostane nešto visiti u vazduhu.Vaš odgovor meni, je čist "contradictio in adjecto",pa tako napišete"Granice se crtaju za zelenim stolom,što je sramota(slažem se sa Vašom konstatacijom),ali to uvek čine pobednici( a ko drugi?).A sada se sve to Srbiji varaća jer je 1918.bila pohlepna".
Poštovani gospodine,
Da ste malo pažljivije pročitali I i II Nišku Deklaraciju videli bi, da je II Niška deklaracija(ustvari pravi naziv rezolucija)produkt hrvatskih,slovenački i BiH intelektualaca,vezano za odluke tajnog Londonskog ugovora od 26.aprila 1915.sa kojim je Italiji obećano teritorijalno proširenje na čitavu jadransku obalu- sve do Drima.Na intervenciju Pašića, ministar vanjskih poslova V. Britanije Grej i ruski ministar Sazanov obećavaju teritorijalno proširenje na BiH i"veliki deo primorja".Što se tiče "Prosinački žrtava"("Ko nas pobedi - ta bagra što pije rakiju,gricka beli luk i pljuje po apsanama")(nastavak)
Preporuke:
15
2
31
utorak, 23 oktobar 2012 15:17
Stanić Milan 4
(nastavak Subotičanu)
Jovan Cvijić,jedan od najuglednijih Srba s kraja 19. i početkom 20. veka parafrazirao je svoj moralni kredo čuvenom rečenicom:"Draga mi je Srbija, ali mim je draža istina"( kao predsednik referendumske komisije o izjašnjavanju prekodravski Slovenaca o ostanku u Austriji).Srbija je bila pijemont oslobođenja naroda koji su se zvali Južni Sloveni.Daljnji politički tokovi u zajedničkoj državi nisu predmet ove teme.
M. Krleža(bar za mene) je najveći hrvatski intelektualac svih vremena.Njegova novela"Pijana novembarska noć 1918."je portret ratnog haosa u kome na krležijanski način oslikava malograđanski austrofilsko -germanski Zagreb("kada se to magare od čovjeka(misleći na potpukovnika Austro-Ugarske Slavka Kvaternika) dalo fotografirati sa cigaretom u ustima pod vješalima obješenih Srbijanaca")- moramo zastati i(uvek) se zapitati, a ko smo mi?Izvinjavam se kolegama-smatrao sam nužnim da dođemo do istine.
Preporuke:
14
2
32
utorak, 23 oktobar 2012 18:47
Beli Orao
""Stanić Milam. Staniću, ne polemišite sa subotičanom. Ispričana priča.
P.S.
Da ke Prestolonaslednik slušao Vojvode nikad ne bi prešli liniju koja je zahvatala Srpstvo.
Preporuke:
12
3
33
utorak, 23 oktobar 2012 19:54
Aere perenius
Beli Orao
A ja se setih pesme "Zalud Švabo,jeroplani beli."
Baš sam je pre neki dan odslušao na Jutjubu.
Preporuke:
3
2
34
utorak, 23 oktobar 2012 20:00
David Novaković
Eto, Bob je primer onoga što pričam. Ne razlikuje osnovne pojmove, ali je dao sebi za pravo da nas šalje na druge sajtove. Posle nas optužuju za staljinizam...
Preporuke:
1
10
35
utorak, 23 oktobar 2012 20:09
LUČKI RADNIK
Sto godina Balkanskih ratova (1912-2012)
Na pomolu revizija istorije: Srbi zločinci i okupatori, Turska multietnička država Piše: Piše: Milan Dinić
...Nažalost, niko se od naših istoričara i naučnih institucija ne bavi sistematskim praćenjem publikacija koje izlaze u svetu, a koje se odnose na Srbiju i njenu istoriju, tako da precizni podaci o tome koliko se publikacija tačno sprema za predstojeće stogodišnjice i kako one tumače događaje, prvenstveno u zapadnoj istoriografiji, ne postoje.
svedok.rs/index.asp?show=84617
Preporuke:
8
1
36
utorak, 23 oktobar 2012 21:08
LUČKI RADNIK
MILAN RAKIĆ 1912. Pesnik i diplomata dobrovoljac u Prvom balkanskom ratu
"Rakić se, kao što je poznato, kratko vreme zadržao na mestu šefa Konzularnog odeljenja u Beogradu. Kad je buknuo Balkanski rat, napustio je ministarstvo odmah po oglašavanju mobilizacije i, ne javljajući se nikom od pretpostavljenih, pridružio se kao prost borac dobrovoljcima pukovnika Alimpija Marjanovića, čuvenog starosrbijanskog četnika, ovčepoljskog vojvode."
PEČAT, br. 239
19.Oktobar 2012
Preporuke:
8
1
37
sreda, 24 oktobar 2012 09:42
Lapovac
Vidi Engleze, znaju za prave uzroke Prvog sv. rata, a odobriše i podržaše njegovu reviziju u Jugoslaviji. Osim što prećutkuju ulogu i zasluge Srbije, da li će da se sete, da barem u ime nezaboravljanja istorijskih činjenica, traže vraćanje obeležja na sećanje na čin Gavrila Principa u Sarajevu. Ili će možda na proslavi stogodišnjice u ime EU jedinstva da uklone i onaj vagon kod Pariza u kome je nemačka potpisala kapitulaciju.
Preporuke:
5
0
38
sreda, 24 oktobar 2012 11:14
Beli Orao
@Aere perenius.
Braća Bajići su carevi.
Preporuke:
2
0
39
sreda, 24 oktobar 2012 13:37
Mirko
Englezi su zadnji koji zbog svoje osvajacke proslosti mogu da moraliziraju. Imperijalna britanska sila naletjela je na jacu imperijalnu silu Njemacku jednako nemoralnu i to joj ne mogu oprostiti.
Da skupina Jevreja nije nagovorila predsjednika Wilsona da Amerika udje u rat danas bi Britanci govorili Njemacki. Rusija je bila u rasulu zbog Oktobarske revolucije i germani su bili pred pobjedom, cak su sa Balkana javili da nema vise potrebe za borbom. Tada se ukljucila USA i promijenila ishod
Sto se tice Balkana Srbi su tezili oslobodjenju ali daleko da su to bili jedini ciljevi. I Crna Ruka i Mlada Bosna bile su nacionalisticke organizacije koje su tezile imperijalnm prosirenju Srbije na Albaniju, Makedoniju i BiH. Srbija je to pokusala par godina prije u Balkanskim ratovima. U I sv. ratu slijedila je osveta prilikom povlacenja na Krf kada je u nehumanim uvjetima izginulo 350.000 Srba. Oslobadjanje nije zasluga Srbije vec zdruzenih snaga.
Nema nevinih u tom ratu, ni u Srbiji
Preporuke:
4
12
40
sreda, 24 oktobar 2012 13:44
Mirko
da nastavim
Londonski sporazum je tajni i nemoralni pokusaj saveznika koji gube rat da se pridobije prevrtljivu Italiju na svoju stranu nudeci joj tudje teritorije. Italija je ionako stalno mijenjala strane, nista novo za tu drzavu. Kao takav sporazum nema pravnu tezinu i da je sproveden.
Na stranu to da bi taj sporazum postao uzrok jos vece mrznje koja bi se ispoljila kasnije. Tesko je razumjeti zasto Srbija zali za tim sporazumom kojim bi na prevaru iza ledja dobila neke teritorije koje joj ne pripadaju i koje vrlo vjerojatno nikad ne bi zadrzala jer za to dugorocno nije imala kapacitete.
Takodjer tesko je zamisliti zasto je Srbija koja je 500 godina osjecala na svojoj kozi okupaciju, odmah nakon oslobodjenja pocela i sama da se ponasa kao okupator.
Zakljucak je da je u tom ratu bilo okupatora i okupiranih ali nije bilo nevinih
Preporuke:
2
11
41
sreda, 24 oktobar 2012 14:31
Stanić Milan
Stanić M.-Mirko
U Vašem komentaru da se isčitati između redova na čijoj ste strani.Nemojte previše moralisati.Kad je Istra u bilo kom vremenu bila pod jurisdikcijom hrvatskih vlasti,a dobila je čitavu jer je Broz najprije oterao Optante kao "narodne neprijatelje"-etnički očistio da Hrvatska u nastupajućim godinama ne bi imala problema.Većina stanovnika Dalmacije(zaleđe)bio je srpskog porekla koji su politikom katoličke crkve i Marije Terezije unijaćeni.I,konačno "Crna ruka" nije bila proizvod Karađorđevića već obaveštajne službe Rusije.Koliko je Srbija kriva za I sv.rat-kao jagnje što pije nizvodno od vuka, vodu.
Preporuke:
6
0
42
sreda, 24 oktobar 2012 14:31
Beli Orao
""Mirko.
Malo si ga prijatelju nabacao. SAD su se uključile tek 06. aprila(interesantan datum)1917.godine. Znači kao i uvek sačekaju da vide o čemu se radi.
Srpski narod niko nije ni pitao da se ujedini sa zapadnim delom. Prestolonaslednik jednostavno nikog nije slušao i da je bilo sreće mi se sa njima nikad nismo trebali ujediniti. Naše dedove to niko nije pitao. Nije trebelo prelaziti liniju srBstva.
Preporuke:
8
2
43
sreda, 24 oktobar 2012 14:51
Beli Orao
""Stanić Milan.
E sad smo ga nadrljali. A ja `teo da bidem fini.
Preporuke:
0
0
44
petak, 26 oktobar 2012 21:04
MR
@Beli Orao. Toma Bajić je moj stari školski drug i dandanašnji prijatelj. MR - Milovan Rafailović.
Preporuke:
0
0
45
subota, 27 oktobar 2012 01:23
Turas
Gde bi nam bio kraj kada bi malo patili od "srbizma".Verovatno nebi imali drugo srbijance,autošoviniste,Kandić,Biserko i sl.Takođe bi imali svoje Kamerune na mesto Tadića,Dinkića Nikolića,Dačića i mnoge druge da ne nabrojim sve"petriote".Ovako nas uporno naši zapadni "prijatelji"pelcuju kao šoviniste,velikosrbe,rusofile,naciste(u eri tadićevaca).To današnje vlasti prihvataju kao polugu za upravljanje narodom (dekleracija o Srebrenici).Što takvi oligarsi su još na slobodi ukazuje da su i ovi posle njih isti,jer"vrana vrani oči ne vadi".
Ni posle skoro 100 godina nije mnogo drugačije; promenili su metode, ali su im ciljevi isti. Tu i tamo, protagonisti se menjaju, ali glavni igrači su i dalje zapadne države.
Raka je topom oborio nemački avion tipa Ferman 30.09.1915. U centru Trstenika postavljen mu je spomenik.
On je tako postao rodonačelnik ARJ PVO.
koliko je bila pravedna sudim i po nj. takovim "greškama":
geopolitika.rs
Western policy on Syria is failing on a monumental scale
http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2012/oct/21/west-policy-syria-failure-russia-iran
Da Hitler nije napao SSSR( isključivo zbog toga je i
izgubio 2.sv.rat - u protivnom bi pobedio ), bio bi
to sudar gigantskih NACIZAMA - jednog "demokratskog", i drugog, Hitlerovog. I Prvi svetski rat je bio čisto nacistički, samo što se to tada još nije tako
zvalo.Ono što je radio belgijski Kralj (inače, ujak
britanske Kraljice majke, preminule pre nekolikogodina) u
Belgijskom Kongu( pobio 12 miliona ljudi,isprobavajući novoproizvedene Krup-ove topove
nad nagim Crncima sa kopljem i strelom)može da se
poredi jedino sa Hitlerovim masakrima Pravoslavnih
Slovena ili Jevreja. I ono što su radili Englezi,
Holanđani, Nemci,Francuzi,(dakle,današnje najvažnije
članice EU), po svojim Kolonijama, može da se
okarakteriše kao preteča Nacizma. A o Americi,
da i ne govorimo - ona je vodila više imperijalnih
ratova, nego što je imala godina 2006.(tada je
podatak objavljen)- više od 200.
Sve čestitke Kleftakisu. Maestralno.
Ništa se nije promenilo. Nažalost mnogi, zaslepljeni matricom nacionalnog, idalje to ne vide. Bilo da je u pitanju američki patriotizam ili srpski nacionalizam.
Vide, oni, Davide. Ali to njima ofgovara zbog promocije sopstvenih nakaznih ideologija.Zna to ta družina sa ovog sajta koju sam nazvao "crnostotinaši". Znate o kome pišem, o gedžoslavu, pričurini i sličnima. U pitanju su osakaćeni.
Bravo majstore!Konacno da neko izgovori,sto ceo svet vec odavno zna: srpski nacionalizam je glavna prepreka mirnom suzivotu svih naroda!Navaho,Aboridzini ili Bakongi i dan danas drhte od straha,kad cuju za "Srbe";)
Kad ste došli na ovaj sajt dobijali ste pregršt pluseva. Šta se desilo sa Vama?
Da li ste Vi isti David ili neki drugi?
frljate se pojmom nacionaolizam ko da ste doktori nauka SANUa (ili ANUS a kako vam drago) i HAZUa
pročitajte još jednom tekst ON GOVORI O IMPERIJALIZMU (impera - vladati nad nekim) A NACIOONALIZAM ( nacija - vlasnost svog stanovništva) JE NjEGOVA SUPROTNOST..
Srbija prvog svetskog rata bila je vođena nacionalizmom - da rob postane sloobodan čovek I TO JE POZITIVNO
a borila se protiv imperijalista... i zato je bila trn u oku i imperiji u svom savezništvu (V:BRitaniji)
Zaharije Orfelin
belgijski Kralj (inače, ujak britanske Kraljice majke, preminule pre nekolikogodina) u Belgijskom Kongu( pobio 12 miliona ljudi,isprobavajući novoproizvedene Krup-ove topove nad nagim Crncima sa kopljem i strelom)
dodajte još oko 11 miliona robova (od toga ih je 4 miliona umrlo na u smrdljivim jazbinama na brodovima), oko 6 miliona istrebljenih Indijanaca, oko 12 miliona umrlih Indijaca od gladi- posredno, zbog britanskih špekulacija,...
kad je od skorbuta (manjak vitamina C), u teškim mukama (ispadaju zubi, meso,...) umrlo valjda oko 4 miliona mornara možemo tek nagađati....
akademik Dragan Nedeljković
GEOPOLITIKA, BR. 56
"Odlično se sećam početka Balkanskog rata 1912. g. Na pijaci je bila postrojena vojska, koja je toga dana trebala da ide vozom na granicu u rat protiv Turaka. Svi smo tada bili veseli, radosni, što se ide u rat, da se posle 500 g. osveti Kosovo. U ratu protiv Turaka učestvovale su Srbija, Bugarska, Crna Gora i Grčka. Mi smo dobili prvu bitku na Kumanovu, pa smo posle zauzeli Skoplje, Veles, Prilep, Bitolj, Prizren, Prištinu i druga mesta. Osvetili smo Kosovo. U toku rata novine smo gutali i mnogo se radovali svakoj pobedi. Sećam se da su u jednu kafanu kod železničke stanice dolazili zarobljeni turski oficiri na ručak i večeru. Nosili su sablje i imali šubare na glavi. Jeli su odličnu hranu po izboru i slobodno su šetali po gradu. Tada se džentlemenski postupalo sa zarobljenicima, sasvim drukčije nego u kasnijim ratovima. ...
Božidar Obradin
-U I. sv. ratu ukupno je učestvovalo 36 država(na kraju) sa ukupno 732.000.000 stanovnika,mobilizovano je 73.515.000 ljudi( na strani Antante 48.355.000, a na strani Centralnih sila 25.160.000.Gubici na obe strane: više od 10.000.000 mrtvih i preko 20.000.000 ranjenih,
-Što se tiče materijalnih gubitaka neposredni materijalni izdaci za vođenje rata iznosili su preko 956 milijardi zlatni nemački maraka, ne računajući ostalu materijalnu štetu uzrokovanu razaranjima, gubitkom radni dana,teške posledice po narode i države dugim ekonomskim oporavcima etc.
Ono što treba svakako napomenuti je činjenica, da je I. sv. rat izazvao plimni talas socijalističkih revolucija kao odgovor na masovno siromaštvo i beznađe i svakako pripremio teren za početak II svetskog rata koji će po svojim karakteristikama biti mnogo strašniji i pogubniji za čovečanstvo.
akademik Dragan Nedeljković
GEOPOLITIKA, BR. 56
Postoji jedno lepo mesto koje se zove en-novine, lepo bi vas ugostili...
Par puta sam skrenuo pažnju pojedinim komentatorima da greše sobzirom da je reč komunista postala eufemizam za izdajnika, pa je olako deljenja svakome, od Borisa Tadića do EU kao ''komunističke tvorevine'', iako to nema dodrinih tačaka sa realnošću.
To je samo odslikavalo jednu crtu većine komentatora (koja se meni ne dopada, a ne njihova kritika marksizma ili bilo čega drugog), paušalno pisanje o mnogim stvarima iako nije upućena, blaže rečeno prerano je donosila zaključke praveći fatalne greške, i iskrenom, ispadajući smešna (pogledajte samo diskusiju o HAARP-u).
Moji stavovi o Kosovu (gde uopšte ne neigram srpsko pravo na isto, samo vidim drugačije rešenje) ili odgovori koje upućujem pojedincima koji se popularno nazivaju ''provokatori'' kao što su vasilije, albanopolis, alkar itd. (možda je čak i jedna osoba sa više pseudonima) ostaju na istoj bazi.
Sve u svemu, izašao sam iz polja slaganja sa većinom oko trenutne situacije, koja je, složićete se, očajna i zahteva promene. Mislim da je to odavno konstatovano i treba raditi na rešenju. Od kada sam počeo da pišem o istom, mišljenja se nažalost razilaze.
Zaista,nerado polemišem sa kolegama,ali prateći Vaše komentare jedno duže vreme,mora se konstatovati sledeće:
-ili zaista ne poznajete savremena društvena kretanja,uključujući i istorijske događaje,
-ili ste maliciozni do te mere(što je bliže istini)da Vam mržnja prema srpskom narodu zaklanja horizont.
Stvaranje nove države(Kraljevine SHS) nije bila nikakva srpska hegemonistička i imperijalna ujdurma nego rezultat Versajskog mira.Kraljevina Srbija je iz I sv. rata izašla kao pobednik i u novu državu je unela svoju demokratsku državu zajedno sa C. Gorom i slavu svoje vojske izvojevane u bitkama koje se danas izučavaju na prestižnim vojnim akademijama(Vest -Pointu),naravno i sa strašnim žrtvama koje je podnela.Čuli ste valjda sa Nišku deklaraciju sa kojom hrvatski i slovenački prvaci, te Srbi prečani mole Srbiju da se posle završetka rata formira zajednička država Južnih Slovena,što je za mene uvek bila plemenita ideja obzirom na bliskost naroda.(nastavak)
Čuli ste(valjda) za tajni Londonski sporazum(1915.)u kome su sile Antante načelnim dogovorom rešavali teritorijanu podelu,pa je tako Kraljevini Srbiji garantovano proširenje na Bosnu i Dalmaciju vezano za njena istorijska i etnička prava i zasluge u ratu.Naravno,danas zagriženi srpski nacionalisti smatraju predsednikom Vlade Srbije N. Pašića glavnim sukrivcem za današnje stanje u Srbiji, uz neizostavne prizemne i primitivne eskapade o komunistima kao sukrivcima i "crnoj kugi"(kako ih etiketira jedan od učesnika"sajber - marksistima"- inače 5-to oktobarski jurišnik),međutim mora se konstatovati da su te ideje oko povezivanja naroda bile na humanističkoj matrici ideje jugoslovenstva.
Da zaključim. Toplo Vam preporučujem knjigu akademika M. Ekmečića:"Ratni ciljevi Srbije u I.sv.ratu"
Da ne ostane nešto visiti u vazduhu.Vaš odgovor meni, je čist "contradictio in adjecto",pa tako napišete"Granice se crtaju za zelenim stolom,što je sramota(slažem se sa Vašom konstatacijom),ali to uvek čine pobednici( a ko drugi?).A sada se sve to Srbiji varaća jer je 1918.bila pohlepna".
Poštovani gospodine,
Da ste malo pažljivije pročitali I i II Nišku Deklaraciju videli bi, da je II Niška deklaracija(ustvari pravi naziv rezolucija)produkt hrvatskih,slovenački i BiH intelektualaca,vezano za odluke tajnog Londonskog ugovora od 26.aprila 1915.sa kojim je Italiji obećano teritorijalno proširenje na čitavu jadransku obalu- sve do Drima.Na intervenciju Pašića, ministar vanjskih poslova V. Britanije Grej i ruski ministar Sazanov obećavaju teritorijalno proširenje na BiH i"veliki deo primorja".Što se tiče "Prosinački žrtava"("Ko nas pobedi - ta bagra što pije rakiju,gricka beli luk i pljuje po apsanama")(nastavak)
Jovan Cvijić,jedan od najuglednijih Srba s kraja 19. i početkom 20. veka parafrazirao je svoj moralni kredo čuvenom rečenicom:"Draga mi je Srbija, ali mim je draža istina"( kao predsednik referendumske komisije o izjašnjavanju prekodravski Slovenaca o ostanku u Austriji).Srbija je bila pijemont oslobođenja naroda koji su se zvali Južni Sloveni.Daljnji politički tokovi u zajedničkoj državi nisu predmet ove teme.
M. Krleža(bar za mene) je najveći hrvatski intelektualac svih vremena.Njegova novela"Pijana novembarska noć 1918."je portret ratnog haosa u kome na krležijanski način oslikava malograđanski austrofilsko -germanski Zagreb("kada se to magare od čovjeka(misleći na potpukovnika Austro-Ugarske Slavka Kvaternika) dalo fotografirati sa cigaretom u ustima pod vješalima obješenih Srbijanaca")- moramo zastati i(uvek) se zapitati, a ko smo mi?Izvinjavam se kolegama-smatrao sam nužnim da dođemo do istine.
P.S.
Da ke Prestolonaslednik slušao Vojvode nikad ne bi prešli liniju koja je zahvatala Srpstvo.
A ja se setih pesme "Zalud Švabo,jeroplani beli."
Baš sam je pre neki dan odslušao na Jutjubu.
Na pomolu revizija istorije: Srbi zločinci i okupatori, Turska multietnička država
Piše: Piše: Milan Dinić
...Nažalost, niko se od naših istoričara i naučnih institucija ne bavi sistematskim praćenjem publikacija koje izlaze u svetu, a koje se odnose na Srbiju i njenu istoriju, tako da precizni podaci o tome koliko se publikacija tačno sprema za predstojeće stogodišnjice i kako one tumače događaje, prvenstveno u zapadnoj istoriografiji, ne postoje.
svedok.rs/index.asp?show=84617
Pesnik i diplomata
dobrovoljac u Prvom balkanskom ratu
"Rakić se, kao što je poznato, kratko vreme zadržao na mestu šefa Konzularnog odeljenja u Beogradu. Kad je buknuo Balkanski rat, napustio je ministarstvo odmah po oglašavanju mobilizacije i, ne javljajući se nikom od pretpostavljenih, pridružio se kao prost borac dobrovoljcima pukovnika Alimpija Marjanovića, čuvenog starosrbijanskog četnika, ovčepoljskog vojvode."
PEČAT, br. 239
19.Oktobar 2012
Braća Bajići su carevi.
Da skupina Jevreja nije nagovorila predsjednika Wilsona da Amerika udje u rat danas bi Britanci govorili Njemacki. Rusija je bila u rasulu zbog Oktobarske revolucije i germani su bili pred pobjedom, cak su sa Balkana javili da nema vise potrebe za borbom. Tada se ukljucila USA i promijenila ishod
Sto se tice Balkana Srbi su tezili oslobodjenju ali daleko da su to bili jedini ciljevi. I Crna Ruka i Mlada Bosna bile su nacionalisticke organizacije koje su tezile imperijalnm prosirenju Srbije na Albaniju, Makedoniju i BiH. Srbija je to pokusala par godina prije u Balkanskim ratovima. U I sv. ratu slijedila je osveta prilikom povlacenja na Krf kada je u nehumanim uvjetima izginulo 350.000 Srba. Oslobadjanje nije zasluga Srbije vec zdruzenih snaga.
Nema nevinih u tom ratu, ni u Srbiji
Londonski sporazum je tajni i nemoralni pokusaj saveznika koji gube rat da se pridobije prevrtljivu Italiju na svoju stranu nudeci joj tudje teritorije. Italija je ionako stalno mijenjala strane, nista novo za tu drzavu. Kao takav sporazum nema pravnu tezinu i da je sproveden.
Na stranu to da bi taj sporazum postao uzrok jos vece mrznje koja bi se ispoljila kasnije. Tesko je razumjeti zasto Srbija zali za tim sporazumom kojim bi na prevaru iza ledja dobila neke teritorije koje joj ne pripadaju i koje vrlo vjerojatno nikad ne bi zadrzala jer za to dugorocno nije imala kapacitete.
Takodjer tesko je zamisliti zasto je Srbija koja je 500 godina osjecala na svojoj kozi okupaciju, odmah nakon oslobodjenja pocela i sama da se ponasa kao okupator.
Zakljucak je da je u tom ratu bilo okupatora i okupiranih ali nije bilo nevinih
U Vašem komentaru da se isčitati između redova na čijoj ste strani.Nemojte previše moralisati.Kad je Istra u bilo kom vremenu bila pod jurisdikcijom hrvatskih vlasti,a dobila je čitavu jer je Broz najprije oterao Optante kao "narodne neprijatelje"-etnički očistio da Hrvatska u nastupajućim godinama ne bi imala problema.Većina stanovnika Dalmacije(zaleđe)bio je srpskog porekla koji su politikom katoličke crkve i Marije Terezije unijaćeni.I,konačno "Crna ruka" nije bila proizvod Karađorđevića već obaveštajne službe Rusije.Koliko je Srbija kriva za I sv.rat-kao jagnje što pije nizvodno od vuka, vodu.
Malo si ga prijatelju nabacao. SAD su se uključile tek 06. aprila(interesantan datum)1917.godine. Znači kao i uvek sačekaju da vide o čemu se radi.
Srpski narod niko nije ni pitao da se ujedini sa zapadnim delom. Prestolonaslednik jednostavno nikog nije slušao i da je bilo sreće mi se sa njima nikad nismo trebali ujediniti. Naše dedove to niko nije pitao. Nije trebelo prelaziti liniju srBstva.
E sad smo ga nadrljali. A ja `teo da bidem fini.