недеља, 19. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Забранити изложбу, дозволити шетњу

Kоментари (34) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 04 октобар 2012 09:49
Mico
Komenatar je korektan i realan. Medjutim, citava ujdurma oko parade je ciljano projektovana od prvog zahteva za javnu promociju seksualnog opredeljenja. Prvo zasto bi uopste JAVNOST trebalo da zna o necijem seksualnom opredeljenju posebno na SAJMU kakav su priredili. Oni se vade na diskriminaciju u drustvu. Nastupili su agresivno u javnosti da su IZNUDILI zabrane sto im je donelo i najvecu promociju i reklamu. Na to su naseli svi , od medija, time javnosti a onda i vlasti. Ja verujem da zbog simbolicne brojnosti njihovih clanova da im je vaznije bilo da iznude ZABRANU cime bi postigli i vise publiciteta nego sto uopste imaju. Farsa je to pozivanje na uskracena prava u drustvu. Svi se osecaju uskracenim danas pa deluje komicno da oni to najmorbidnije koriste. Kad se tome jos doda tradicionalna odbojnost prema takvim devijacijama u socijalnom smislu u nasem drustvu onda stvar izaziva revolt koji ide do fizickog obracuna, remecenja javnog reda, uznemiravanja ogromne vecine ljudi.
Препоруке:
37
3
2 четвртак, 04 октобар 2012 09:50
citalac
Ovo vezano za brak.
Prvo, prohvaticu vasu tezu kada objavite tekst u kome statistika pokazuje da deca iz 'nenormalnih' porodica pate vise nego ova iz 'normalnih'? Do tada ovo je cisto naklapanje koje diskredituje autora.
Drugo, sta cemo sa porodicama gde decu podizu samo majke ili ocevi zbog razvoda, smrti ili cega god vec? Hocemo i te porodice zabraniti?
Trece, sta cemo sa porodicama gde decu podizu babe i dede? To je u Srbiji barem rasiren fenomen. Koliko je to 'prirodno'? I to zabraniti?
Cetvrto, sta cemo sa decom koja odrastaju u domovima za nezbrinutu decu? I to zabraniti?
Ergo, tekst je supalj i nista vise nego supalj. Kao takav najvise govori o sposobnosti misljenja autora a ne o nasem svetu.
Preporuka: pre nego misao sledeci put stavite na papir pokusajte da mislite konsekventno do kraja a ne ovako da pisete polumisljene hipoteze.
Препоруке:
8
71
3 четвртак, 04 октобар 2012 09:57
Баша Мркаљ
Па смета ми та изложба и нисам отишао на њу. Зашто нас онда бомбардујете слика са те изложбе?
Препоруке:
55
3
4 четвртак, 04 октобар 2012 10:32
СНС = ДС (1/2)
Али, шта год неко мислио о "Паради поноса", она јесте светски тренд, а државе где је она забрањена, тај исти свет гледа као варварске.
Поново један провинцијални, снисходљиви поглед из жабље вазалне перспективе. Какав "свет"? То је постхришћански и антихришћански Запад, увелико у декаденцији и трулежи, што га не спречава да и даље има монопол на назив "свет". А свет је и Русија и Кина и Индија итд. (милијарде људи којима се несвесним расистичким и империјалним дискурсом одузима право да буду део света). Парада је први корак ка културној доминацији геј лобија чији циљ је:
- да оствари несразмеран утицај на све важне политичке одлуке и културну политику, као што је већ случај у земљама Запада
- да издејствује законско омогућавање истополних бракова и усвајање деце (што је грозан злочин према деци који чини један број држава Запада, тзв. "свет").
Препоруке:
64
5
5 четвртак, 04 октобар 2012 10:37
СНС = ДС (2/2)
Оног тренутка када пристанете на Параду, учинили сте први корак. То је исти онај домино ефекат који би се јавио кад би се признала држава Косово. Уследили би захтеви за другим деловима Србије, као што је прешевска долина или Војводина. Зато им не треба попустити ни за педаљ. А аутор и сам каже да није у питању борба за људска права. Они желе да доминирају. То је терор мањине, која се одлично препознаје преко транспарента "Смрт држави". То они желе Србији. Ако жели да опстане, Србија се мора супротставити свим антисрпским екстремистима.
Препоруке:
58
4
6 четвртак, 04 октобар 2012 10:52
Marko Gay
Zasto razocaranje?

Svrha parade nije da se prepesaci od tacke A do tacke B. Njen direktni cilj je gay publicitet i skretanje paznje na problem, i on je postignut.

Nedavno sam bio u Srbiji da sprecim zabranu parade koja se spremala (pisao sam o tome pred put bas na NSPM). Prispeo sam s predrasudom da samo treba Dacicu zavrnuti ruku. Ali predomislio sam se na osnovu onoga sto sam tamo video:

Dosta Srba je nezadovoljno i duboko patrijarhalno, tako da zaista postoji rizik da bi pobuna zbog parade mogla ugroziti kurs Srbije.

Medutim, urbanizacija Srbije je poodmakla, kapitalizam je melje, a porezi i drzavna preraspodela para se povecavaju. Sve to neminovno vodi "pederizaciji" zemlje.

Prioritet nam je da te pozitivne trendove odrzimo i napredujemo s Kosovom. Glupo je zbog parade SADA rizikovati pobunu u Srbiji.

Gay parada je samo sredstvo. Odlicno sredstvo, na kome se mora i dalje insistirati (do Strasbourga). Ali najvaznije je postici CILJEVE. Oni su postignuti.
Препоруке:
9
42
7 четвртак, 04 октобар 2012 10:52
Зоран Ђорђевић
Ово је само тестирање нове власти у Србији. Провокација.
Американци знају какву реакцију од кога могу да очекују. Због тога као фол сниме неки филм у коме се вређа ислам и Пророк, па онда насанкају муслимане који су само чули за то, и наведу их да праве хаос, стање које Американцима највише одговара, у коме се најбоље сналазе и које могу да контролишу. То пробају и код нас. Испитују границу толеранције. Која је, ако ћемо право, код Срба несразмерно и неоправдано врло висока, у поређењу са, на пример, земљама покојне Југославије.
Препоруке:
27
2
8 четвртак, 04 октобар 2012 10:52
Gordana
Najcrnje u celoj prici je to sto je "pitanje prava" homoseksualaca u Srbiji jos jedan od niza nacina da nam zapadni "demokrate" uvrcu ruku, kritikuju nas i kao hvale, proglasavaju nas nekulturnim i divljim narodom, ucenjuju i ponizavaju. Jako je ruzni sto su se homoseksualci prikljucili ovom necasnom nacinu i jos su spremni da prosiruju i internacionalizuju pricu, odnosno izazivaju dodatnu pljuvacinu i ucenjivanje i onako ocrnjene SArbije.
Veruju li oni zaista da se tamo neki americki drzavni cinovnici zaista vise brinu za njih od drzave u kojoj su rodjeni i zive do ovih godina a niti su zlostavljani niti zaista maltretirani.
Kad smo vec kod prava, sta je i ko ozbiljno uradio po pitanju prava srba sa KosMeta koja su neosporno ZAISTA UGROZENA?!
Poredeci ovako pitanje prava gejevi su zaista smesni!
Препоруке:
22
3
9 четвртак, 04 октобар 2012 11:04
Ala
Centar za kulturnu dekontaminaciju i primitivnu provokaciju slika je i prilika svoje dirktorke.
To je ista osoba koja je s Perom Lukovicem preuzela medije i odmah sebe istakla u prvi plan, snimivsi svoj pohod srpskim pesnicima u Rumuniji.Takav postupak je bio prvi signal kolosalne insuficijencije inteligencije doticne.
Izjavom o "demokratskoj seci platana na Bulevaru" zajedno sa CXirilovim,vazda je ostavila svoje mracne tragove na beogradskom asfaltu.
Ova izlozba je Borka:cega se pametan stidi....
Препоруке:
29
3
10 четвртак, 04 октобар 2012 11:15
једнорог
Организатори целокупног циркуса су успели у својој намери. Београд је синоћ био место постмодерног перформанса и инсталације у ком је ружно представљено као лепо, негативно као позитивно. Почело је са филмом "Клип". а синоћ настављено: с једне стране, изложба - смеће, са својим учесницима, са друге стране гомила фрикова са крстачама, иконама, упаљеним свећама и уверењем да је властито лудило Божији дар, а са треће тзв држава са својим маскираним страшилима - специјалцима. У исту канту за смеће су гурнути и припадници лгбт популције, хришћани и традиционалисти, као и грађани. Србија ову контраиницијацију није заслужила, а сви нека се замисле у чијем смо пројекту.
Препоруке:
21
7
11 четвртак, 04 октобар 2012 11:23
Саша
ЈА се као православни хришћанин сматрам повређеним и забринутим, што моја убеђења, моју веру и цивилизацију неко скрнави у мом граду, у мојој држави, а мене нема ко да заштити, већ се реагује под наводним притиском тзв. екстремистичких група. Мене додатно као верника плаши и то како ће Бог да реагује према мом граду, мојој држави и мом народу, који пао тако ниско да месеце губи око нечега што је давно дефинисано као разврат, блуд и недолично понашање. Схватам да су пропагатори ових срамних манифестација безбожници и не схватају и не плаше се Бога. Али ми који знамо каква је све Бог допуштења чинио разним народима и разним историјским тренуцима, не би ли се дозвали памети, да овако скрњтених руку гледамо шта нам раде. То је несхватљиво. А знамо често да се запитамо: Шта смо ми то Богу згрешили? Па ево нам једног од одговора.
Препоруке:
26
6
12 четвртак, 04 октобар 2012 11:29
bole
Nekada su politicke partije bile ukinute sa slicnim argumentom - da se ne bi vredjala socijalisticka osecanja nasih gradjana. Zivot u drustvu podrazumeva da nasa osecanja budu vredjana i dovodjena u pitanje, ali ne i nasi zivoti ili imovina. Kome smeta uvreda osecanja, neka se iseli na pusto ostrvo. A sva ta uvredjenost oko verskih pitanja, to je cist islam. Islam je kao dominantna religija danasnjice postavio taj model uvredjenosti koji hriscanstvo tupavo kopira. To sto su i muslimani trazili zabranu izlozbe (a oni uvek traze da se nesto zabrani, neki strip, film, izlozba, bilo sta), samo potvrdjuje sustinski islamski karakter verske uvredjenosti. A to i jeste najletalnija kombinacija, islam i socijalizam. To je, nazalost, danasnja Srbija.
Препоруке:
5
23
13 четвртак, 04 октобар 2012 11:31
bole
Zaboravih da dodam: islam + socijalizam = titoizam. Eto, tako, nama druga Tite ispod svih tih uvredjenih osecanja i zahteva za zabranama.
Препоруке:
4
20
14 четвртак, 04 октобар 2012 11:36
Ф-16
@Саша
Па ево како реагује. Ако нам није мало што 5 месеци нема кише, што је пловидба Дунавом обустављена, што су цене хране отишле у небеса, што је глад на помолу... Ако нам је то мало, бавимо се хомосексуалцима, можемо ми још ниже да паднемо.
Препоруке:
22
4
15 четвртак, 04 октобар 2012 11:53
МилеМиле
Треба допустити шетњу, али без полицијске заштите. Изложбу забранити... И то је то. Посветити се решавању горућих проблема: Косово, економија, војска, образовање, здравство...
Препоруке:
18
4
16 четвртак, 04 октобар 2012 12:05
Лаф
Цлажем се око параде, у целој тој ујдурми права хомосексуалаца су најмање важна. Дачић је једва дочекао прилику да лупи шаком о сто (хајде да га видимо да учини исто на тему Косова), међународна заједница одушевљена што опет може да се саблажњава затуцаношћу варвара Срба, а псеудо-борци за људска права и псеудо-чувари јавног морала опет могу да се осећају увређенима што им очито прија.

Али не слажем се да је спорну изложбу требало забранити. Она очигледно вређа осећања верника и као такву је не треба финансирати државним парама нити рекламирати на државним медијима. Ипак, не бити увређен не спада у фундаментална људска права. Слобода говора доводи до тога да се износе ставови који ће некоме бити мучни, а некоме нанети душевну бол. Али та иста слобода нама даје могућност да на ту увреду одговоримо, и ако смо довољно елоквентни, да је разобличимо. Придавати превише значаја изложбама минорних уметника је управо давање им публицитета за којим жуде.
Препоруке:
9
8
17 четвртак, 04 октобар 2012 12:11
Робеспијер
Ништа ново. Текст препун стереотипа... Додуше, да се ''власи не досете'', па би аутор, ето, дозволио шетњу (у стилу ''пустите будале, нека шетају''), био би толико милосрдан да им омогући да користе своје законом загарантовано право, баш је љубазан. Е, када се ради на нивоу симбола, аутор се претвара у инквизитора, повређују му се осећања - ЗАБРАЊУЈ! Овамо се прети потоцима крви, а фокус треба да је на тананим осећањима појединаца.

Јадна је таква религија, која позива разуларену руљу да јој штити вредности и позива да се нешто забрани. То само показује беду њених вредности, слабост њене проповеди, кризу морала. Да се црква питала, никада човечанство не би видело највреднија уметничка дела, већ би била спаљена. Могу само да замислим, рецимо, како би СПЦ реаговала на Микеланђеловог Давида. Ууу, види му се полни орган - ''народе, руљо, забраните то ругање моралу и Богу''.

Ово са децом и браковима, говори само за себе о аутору.
Препоруке:
10
28
18 четвртак, 04 октобар 2012 12:12
Србин црнац, атеиста, муслиман, католик, комуниста...
Па парада и није проблем већ целокупан програм наметања декадентних западних вредности у Србији, а парада је само њен врхунски синдром. Миц по миц тај програм креће даље као што видимо по обиму манифестације. За разлику од аутора не сматрам да је "свет" једино запад а мишљење запада једино меродавно и једини аршин. Највећем делу света се гади ова идеологија и у њему никад неће бити ни параде ни прихватања 'геј' понашања, па не видим људе на западу да кажу морамо се понашати као сви остали, напротив.
Препоруке:
15
4
19 четвртак, 04 октобар 2012 12:20
Иван Алексић
@Робеспјер

Имате гомилу фресака у српским црквама где су Адам и Ева насликани без одеће и где им се виде полни органи. Толико о Вашој "објективности"
Препоруке:
27
6
20 четвртак, 04 октобар 2012 12:29
antiprotiv
Slažem se sa većinom teza i zaključaka autora teksta ali ne može se pisati o izložbi ili slici koju "niste ni pogledali". "Nisam video slike ali..." Kako lepite slike uz tekst, žmureći?
Препоруке:
8
10
21 четвртак, 04 октобар 2012 13:16
Робеспијер
@ Иван Алексић

Па, нормално да ће Адама и Еву приказати наге, јер су у рају и били наги, према Библији, и нису се стидели своје нагости. Тек када су прогнани из раја, они су се почели стидети голотиње.

Давид јесте библијски лик, али његова статуа се не налази у црквеном објекту, а и први ми је пао на памет кад сам хтео да укажем на уметност уопште. Сада ћу бити прецизнији. Могу само да замислим шта би СПЦ рекла и како би реаговала на актове Дирера, Матиса, Реноара, Родена... Прогласила бих их следбеницима ђавола, лично.
Препоруке:
6
13
22 четвртак, 04 октобар 2012 13:30
Иван Алексић
@Робеспјер

Нешто се не сећам да је споменик "Победник" који је једно време стајао у центру Теразијске чесме наишао на осуду цркве. Заправо, сметао је београдским дамама.

Закључак - причате глупости.
Препоруке:
22
4
23 четвртак, 04 октобар 2012 13:59
Владимир Српски
Зашто не дате преглед у којим се државама Европе не одржава парада а пре свега у чланицама Европске уније.Рецимо у Риму,Варшави,Атини.Предлажем да се донесе закон о забрани геј парада и закон о забрани хомосексуалне пропаганде.Као у Русији и тачка.
Препоруке:
15
3
24 четвртак, 04 октобар 2012 14:05
Робеспијер
@ Иван Алексић

Да, да, да се ''власи не досете'', па окривили даме. Зна се ко је био предводник конзервативних снага тог доба - СПЦ. Управо се она највише противила његовом постављању, јер наводно крши јавни морал и не репрезентује српског ратника. Да није било напредне јавности он никада не би ни био постављен. Но, постигли су компромисно решење, па су га ипак поставили, али на великој висини, да се баш ништа не види и ставили још и ограду. О томе је писала и штампа из 1928. године, када је постављен.
Препоруке:
5
17
25 четвртак, 04 октобар 2012 14:17
Vladan Andrejic
Zabraniti i jedno i drugo, pa time pokazati granice nase tolerancije.Licno misljenle:kakve bre agencije,zna se da rade po narudzbini.Pravi rezultat je 90:10 protiv.
Препоруке:
9
2
26 четвртак, 04 октобар 2012 15:05
брм
ama sve zabraнiti što nismo ni pogledali!!
зна се да не ваља, реко Дачић ..
ПС како вас није срамота што вам је уопште пало на памет да ове креатуре на фотографијама приказују Исуса Христа и апостоле?
ово је ко кад је пре 30 година онај словеначки уметник победио на конкурсу за штафету са репликом нациистичког плаката, па после баш ти лично који су га изабрали међу стотинама приспелих ЊЕГА прогласили за нацисту ... е ви сте хришћани колико ови из жирија нису нацисти
Препоруке:
3
13
27 четвртак, 04 октобар 2012 15:38
Marko Gay
@ Владимир Српски

Предлажем да се донесе закон о забрани геј парада и закон о забрани хомосексуалне пропаганде.Као у Русији и тачка.


Da se zabrane navijaci i huligani u narednih 100 godina i tacka. :)
Препоруке:
9
13
28 четвртак, 04 октобар 2012 16:16
Alisa u Zemlji Cudovista
Dve stvari: 1. Da li se primetili da se katolicki nadbiskup Hocevar nije javno oglasio, a to je ucinio Muftija Beogradski, efendi Muhamed Jusufspahic, braneci ne samo islamsko uvazavanje Isusa kao jednog od proroka, vec i saradnju verskih zajednica koje treba da cuvaju ne samo svoje sustinske vrednosti, vec i vrednosti drugih veroispovesto sa kojima on saradjuje kljucu istinske tolerancije? Ovo cutanje katolicke crkve u Beogradu ima za cilj da u svetu izjednaci nasilnu reakciju muslimana na karikature Proroka Muhameda i reakciju pravoslavnih Srba i tako potencira satanizaciju Srba za jos jednu komponentu. 2. Da li su svi ti stranci i nasi dusebriznici za ljudska prava podrzali inicijativu 1991. g. da nase tadasnje Ministarstvo za ljudska prava *vodio ga je prof. Grubac) podnese tuzbu za krsenje svih ljudskih prava koja navodi Povelja UN i koja su bila prekrsena uvodjenjem sankcija nasoj zemlji? Niko nije ni prstom mrdnuo. Nama su krsili ljudska prava, naucili su nas kako se to radi.
Препоруке:
17
2
29 четвртак, 04 октобар 2012 16:30
закон Природе
Забранити, изложбу, шетњу и сваки облик пропаганде развијања болесног друштва. Друштво вратити своме здравом, природном облику. Нећемо, ваљда, дозволити да нам девијантне особе воде главну реч у друштву. То, ако не спрече људи, спречиће Природа. Па, изаберите, или ћете спречити зло, или ћемо сви бити третирани као зло, које ће "решити" Природа.
Препоруке:
11
4
30 четвртак, 04 октобар 2012 19:03
Лола
Форсирано, форсирано максимално!
Ја се сећам да ми је један човек пре 12 година рекао како ће сад да ови са запада да нас уцењују и да код нас форсирају одржавање геј параде, па бракови, па остало као уцена за улазак у ЕУ. Ја кажем ма нема шансе, то је немогуће код нас, кад ето.
Дачић се тренутно прерачуно да ли му тако нешто одговара и одлучио овако. Мени су занимљивији они што ћуте. А не слажем се са аутором. Не треба ни парада ни изложба да се одрже.
Препоруке:
8
3
31 четвртак, 04 октобар 2012 19:21
драго.ца
@Marko Gay
"Njen direktni cilj je gay publicitet"

Никад нисам сигуран како да тумачим Ваше коментаре: као искрено залагање за оно о чему пишете или као циничан начин да површнима укажете на проблеме директним и провокативним изношењем туђих ставова као својих.

Мени прилично смета покондиреност и необразованост наших људи која се нарочито огледа у све већој употреби туђица. Мада разумем пропагандну улогу речи gay којом је изворни енглески израз fag проглашен увредљивим и схватам вашу жељу да се српска реч "педер" замени неком другом речи која неће тако директно указивати на вашу сексуалну опредељеност, зар нисте могли наћи неку српску реч као замену. Није ваљда да педера није било у Србији док се нису појавили гејеви

Оно што ми боде очи код Вас и осталих активиста је ваша недоследност која вас спушта на низак интелектуални ниво. Ви запостављате остатак ваше популације идентификујући цео покрет са педерима јер користите искључиво реч "gay" за целу популацију.
Препоруке:
3
2
32 четвртак, 04 октобар 2012 21:41
Marko Gay
@ драго разумем пропагандну улогу речи gay U engleskom jeziku "gay" trenutno bas i ne zvuci mnogo pozitivno."It's so gay" se prvo prevodilo kao:1. Toliko je veselopa kasnije2. toliko je homoseksualnoda bismo danas stigli do sasvim desetog znacenja:3. Toliko je glupo.Cesto koristim rec peder na NSPM, a i svi srpski pederi koje sam ikad upoznao koristili su je u privatnim razgovorima .Na NSPM-u medutim cesto ostajem bez slova, pa koristim sto krace reci kao gay, u nadi da citaocima jos nije poznata njena najnovija mutacija gore pod 3. апостављате остатак ваше популације идентификујући цео покрет са педерима јер користите искључиво реч "gay" за целу популацију. Mislim da je sukob u Srbiji zapravo oko pederastije, dok se na lezbejke blagonaklonije gleda. Nadzor muskaraca je mnogo jaci -- sto svaki srednjoskolac koga su ikad zezali itekako zna.
Препоруке:
1
0
33 четвртак, 04 октобар 2012 21:45
Драган Јовановић
Изложба "Ecce Homo" опскурне шведске уметнице, по резултатима претраге на Интернету, од 2004. године (осам година) није НИГДЕ у свету приказана. Ево нам дивне прилике да поправимо штету коју смо Србији нанели нашим примитивизмом односно забраном параде. Да понудимо организовање те изложбе у Риму, Бечу, Мадриду, Варшави, Загребу, Љубљани и где год још буде (ако буде) интересовања. То ће Европа оберучке прихватити и похвалити нас за наш допринос људским правима.
Препоруке:
12
3
34 петак, 05 октобар 2012 18:05
alisa u zemlji cuda
neverovatno koliko su zabrane u srbiji jos popularne.

ako vam se ne svidja izlozba, ne idite na nju, vrlo jednostavno. slicno je i s paradom ponosa, pa cak i ako ona nema nikakve veze s pravima homoseksualaca, a ima, cemu zabrana. ljudi mirno setaju ulicom i vesele se...sto vam smeta, cemu tolika nesigurnost u sebe i svoj identitet.
Препоруке:
1
2

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер