Jedna od najkoherentnijih zbirki eseja o političkoj situaciji u Bosni i Hercegovini i problemima sa kojima se susreće ova politička tvorevina. Svako ko se interesuje za Bosnu i posebno Republiku Srpsku trebalo bi da je pročita!
Preporuke:
40
8
2
subota, 22 septembar 2012 15:24
beogradski pasaluk
samo su bosna i mjeseceva mijena vjecni.
Preporuke:
16
65
3
subota, 22 septembar 2012 16:02
Dr.Rade Pajovic,Florida
Tacno je da se preko podrske relativno malom broju muslimana u Bosni i na Kosmetu trazilo opravdanje za pokolje tih istih muslimana sirom planete.No to je kratko trajalo i nije ostavilo nekog traga.Za muslimane pitanje svih pitanja je sudbina Jerusalima i sa tim u vezi palestinski problem.U pan-muslimanskim relacijama njihovi istovernici na Balkanu jos imaju podrsku ali mlaku.U "bosanskom loncu"cini mi se sada se vise krckaju interesi manjih regionalnih sila i silica kao npr.Austrije cije mesanje sve vise lici na farsu kojoj je prethodila tragedija.Da malo parafraziramo Dzordza Santajanu!
Preporuke:
41
8
4
subota, 22 septembar 2012 16:07
Miloš
U geografskom smislu Bosna može da bude večna koliko geološki zakoni to dozvoljavaju. Ali u političkom smislu ona ne može da opstane ovakva kakva je jer su težnje pojedinih političkih struktura u koliziji sa Dejtonskim sporazumom i Ustavom koji je iz njega proistekao. Pre svega mislim na pokušaje Muslimana/Bošnjaka da majorizuju druge političke narode u Bosni ali i težnju Hrvata da se jasnije politički odrede (a opet kao posledica bošnjačkog pritiska). Jednostave parole svakako neće dovesti do rešenja.
Preporuke:
41
8
5
subota, 22 septembar 2012 17:31
jojo
Bosna je mogla postati državom da mržnja Muslimana prema Srbima nije potisnula razum.
Interes Muslimana je bio da žive u zajednici sa Srbima.
Mržnja ih je okrenula da ratuju za hrvatske interese, a na štetu svojih.
Hrvati su ih iskoristili, a onda šutnuli.
Preporuke:
57
7
6
subota, 22 septembar 2012 17:46
APSOLUTNOST ISTINE
ovim putem želim da obavestim Amira (i sve ostale) – da ima(ju) u aktuelnom “Globus” (br.1137) intervju sa Fikret Abdić !
u okupiranim medijima kolonije Srbije nisam naišao na intervju sa njim.
Preporuke:
29
7
7
subota, 22 septembar 2012 20:42
Alimeđutim
Nedopustivo je da neko kao N. Kecmanović koristi izraze bosanski Srbin i hrvatski Srbin. Ako to postoji,tada bi morao postojati i srpski Srbin,a ako postoji srpski, onda postoji i nesrpski Srbin. Jesmo li u zoni apsurda ? Naravno.Ko vjeruje da je ovo sofizam zasnovan na formalnoj logici,neka vidi izjave Josipovića,gdje su tzv. hrvatski Srbi zapravo politički hrvati,ili zašto M. Dodik uvijek tvrdi da nije bosanski Srbin,nego je Srbin.
Preporuke:
33
4
8
subota, 22 septembar 2012 21:47
Bosanksa Madona
N.K. diskriminira drzavu Bosne i Herecovine u odnosu na duge drzave U Evropi! Mi smo gradjani BiH i gradjani Evrope!!! Ovo je necuvano drsko i bezobrazno. Po N.K svi mogu zivjeti u normalnim drzavama osim nas OOOOOO(((((( Cisti rasizam!!!
Preporuke:
9
50
9
subota, 22 septembar 2012 22:26
Ivan
nacionalisticki i sovinisticki pamflet NK i njegovih glasnogovornika.
Bosne je bilo hiljadama godina prije raznih 'neimara rasturanja' tipa Kecmanovica a bit ce je i dalje na njihovu veliku zalost. Svijet vidi ono sto Kecmanovic sam sebi ne zeli da prizna - glavna prepreka da BiH postane normalna drzava je RS i njena destruktivna politika.
Kecmanovic moze da samozavarava Srbe (i Ruse) ali ne moze zapadne sile.
Preporuke:
9
34
10
nedelja, 23 septembar 2012 01:07
Srbin iz Srpske
BiH je nemoguća država zato što je Srbi u Bosni jednostavno neće.Ne žele da muslimansko Sarajevo odlučuje o njihovoj sudbini.Sa druge strane EU,koja je saveznik SAD,ne želi islamsku državu na ovim prostorima.Tu leži uzrok novih sukoba.
Preporuke:
28
6
11
nedelja, 23 septembar 2012 06:43
DRAGAN
a zašto misliš da je "Bosna tvoja ili samo tvoja država"?
Preporuke:
24
2
12
nedelja, 23 septembar 2012 10:53
seljak bezemljaš
Odbijajući svaku Jugoslaviju Muslimani su od EVROPE I SAD,DOBILI SREDNjEBOSANSKI REZERVAT.U srednjebosanskom rezervatu oni su se zaštitili od Jugoslavije,a Evropa od njih.
Preporuke:
28
6
13
nedelja, 23 septembar 2012 11:43
zvonimir
A sad pogledajmo koji je naš interes?
da se razdvojimo od njih? Dobro, ajd da to uradimo ali koliko to košta?
Neću da pričam o ratu jer valjda ni iz udobne beogradske fotelje ni NK ne smatra da treba ratovati. Kao što je moj stric iz duboke pozadine u Srbiji navijao telefonom i meni objašnjavao kako trebamo jurišati makar ginuli.Nrgo cijeni. Koliko nas košta samostalna država ? Šta čemo u tom slučaju sa hrvatskim aspiracijama na nas u Krajini? Ovaj put za razliku od 95 kada je pokojni general Simić vratio nas da branimo Krajinu, nemamo ni zrno vojne moći. Šta je sa parama? Hoćemo li moći sve izfinansirati koliko košta nova država ? Bolje da mi u ovoj košuljici nedamo ni milimetra svojih prava pa makar plaćali i za njihove nebuloze raznih bh organa nego da samo plaćamo. A vjerujte, na kraju se nećemo mi odvojiti od BiH već oni se odvojiti od nas, nastave li ovim temopom islamizirati kompletan kulturni život.Ako vam nije jasno, pogledajte korzo u Sarajevu.
Preporuke:
11
11
14
nedelja, 23 septembar 2012 13:48
Bob
Bosnu kao država je namerno napravljena od amerikanaca kao potencijalni sukob, kad im zatreba destabilizacija ovog dela Evrope. Pitanje je samo kad će to upotrebiti.
Preporuke:
20
4
15
nedelja, 23 septembar 2012 13:50
Bob
...I naravno, to je još jedan primer kako su Evropljani ispali glupi i radili u korist svoje štete. EU je samo američka pudlica.
Preporuke:
20
3
16
nedelja, 23 septembar 2012 15:53
Peter RV
Autor je dotaknuo zivac istine, sa
"A podrška Muslimana koja je zadobijena u vezi sa Bosnom dobro je došla Vašingtonu u svojstvu propagandnog pokrića za obimnije i zaista antimuslimanske vojne operacije. Poznato je da se u ratovima SAD u Avganistanu i Iraku broj ubijenih Muslimana penje na stotine hiljada – „najmanje po jedna Srebrenica sedmično“ – i zato podrška bosanskim Muslimanima, a istovremeno kosovskim Muslimanima Albancima, Amerikancima omogućava da „relativiziraju i zamagle“ činjenice te vrste, barem na propagandnoj razini, u svojim odnosima sa muslimanskim svetom."
Ovdje lezi zec.
'Srebrenica' je izmisljena, propovijedana i slavljena bas zbog toga- od propagandne masine judeo-amerikanaca. Ispada lakse, u ime nje, ubijat muslimanske zene i djecu po svijetu, sve lijuci javno suze nad "osam hiljada strijeljanih muslimanskih zarobljenika -i djecaka". Bosanski muslimani su progutali ovu propagandnu udicu, jer se njihovo vodjstvo stavilo u sluzbu ove propagande.
Preporuke:
18
3
17
nedelja, 23 septembar 2012 17:05
Nikola Altamovic
Tuzlanski kanton bi imao vece ekonomske koristi kada bi se pripojio Republici Srpskoj kao i Gorazde bili bi blizi Savi ,Drini,Dunavu ekonomske perspektive bi se stvorile puno bolje nego u federaciji. Tuzla a i Gorazde u proslosti pripadali su Srpsko-vincanskoj Kulturi koja se od Dunava prostirala prema Savi i Jadranu eto mogli bi se opet Tuzlaci vratiti svom rodu Kusturica bi se obradovao kao i ostali normalan svjet.
Preporuke:
13
6
18
nedelja, 23 septembar 2012 18:29
beogradski pasaluk
nedelja, 23 septembar 2012 18:05 Nikola Altamovic
vidi ti nikolice kako bi tuzlu u vlasku, a nije cuo j. kacina koji izdaje naredjenje srbiji da mijenja ustav. vojvodina se migolji out iz Pasalauka, a sljededci je sandzak. a nikolica bi tuzlanski kanton da pripaja.
jesu li citaoci ovog sajta svjesni kacinovih rijeci?
Preporuke:
12
14
19
nedelja, 23 septembar 2012 20:24
Simo
Plaćao bih doživotni porez Srbima iz Srbije da me ne zovu Bosanac ili bosanski Srbin. Na žalost, većina Srba sa ovih prostora u Srbiji (pa i Hrvatskoj i drugde) se predstavlja kao Bosanci. Trebaće dosta vode da proteče Savom i Drinom da se ta navika promijeni. Ja sam samo Srbin iz Bosne i ništa više !
Preporuke:
22
5
20
nedelja, 23 septembar 2012 22:49
Amir Čamdžić, dipl.pravnik
Na tragu ovoga piše i akademik Muhamed Filipović, citiram:FENA - 16.09.2012 16:31
SARAJEVO - Akademik Muhamed Filipović u nedjelju je govoreći kao uvodničar na sesiji Asocijacije nezavisnih intelektualaca "Krug 99" o temi "Izolacionizam, separatizam i mir u BiH" kazao da u Bosni nikada nije bilo sukoba dok u njene poslove nije počeo "intervenirati vanjski svijet".
- Došlo je do Bosna postane sinonim za međusobno ubijanje, uništavanje kulture i života, kao najveće vrijednosti. Istaknuo je da su ljudi u BiH, kao u multirateralnoj zajednici, hiljadu i više godina živjeli jedni s drugima, a ne jedni pored drugih, sarađujući, razumijevajući se , sve dok se nije u njene poslove počeo miješati vanjski svijet.
U vezi sa navedenim i sam imam spremljen tekst (koji ću ipak malo urediti) a isti je na tragu intelektualne opservacije akademika dr. Nenada Kecmanovića i akademika dr. Muhameda Filipovića.
Preporuke:
9
2
21
ponedeljak, 24 septembar 2012 00:05
DRAGAN
dobro je pasaluk slugo što si primetio da je to bilo "naređenje" ,vi separatisti ste navikli da dobijate naređenja od vaših gospodara
Preporuke:
8
4
22
ponedeljak, 24 septembar 2012 00:07
DRAGAN
ne sekiraj se Simo to je reakcija jugokomunističkog vaspitanja ,ti si ipak Srbin a Srbi su svi od Knina do Skoplja i od Subotice do Dubrovnika
Preporuke:
13
3
23
ponedeljak, 24 septembar 2012 06:25
bosnjak
simo,
zao mi je sto te osjecanja vode ka drugoj drzavi. postujem da imas pravo i zelju da si " elektro" bosanac.
ja volim bosnu toliko da ni 1000 milijardi eura, a i da mi ponude cijelu rusiju na upravu ne bih pozelio nista osim bosne jedne i jedine.
ko ne voli bosnu, posluzicu se mesicevom modifikovanom recenicom: " sta poneses na opancima iz bosne to ti je"
Preporuke:
5
15
24
ponedeljak, 24 septembar 2012 07:55
Amir Čamdžić, dipl.pravnik
bosnjak.Nije ti to pametno što spominješ "Mesića , njegove opanke i blato na opankama.Baš ti "opanci" su i bili uzrok velikih zala tokom devedesetih.Nemoj da nam se glupost ponovo nameće kao "pamet".Alija Izetbegović je mislio da može kopirati Mesića pa bi šta bi.Pusti se toga, jer to je prevaziđeno i jako glupo.Srbi su tu gdje jesu, konstitutivan narod u BiH , politički organizirani kroz Republiku Srpsku i u slučaju eventualne teze o "opancima" iz tvog priglupog poređenja Boga mi "bili bi to jako teški opanci".Neka svako razmisli koliko bi bili teški.Zato bosnjak kada ne znas šta ćeš napisati šuti, šuti čovječe.I nauči jednu istinu da sa Srbima moraš lijepo, jer Srbi su glavni "igrači", uslov bez koga se ne može.I onako prijateljski u najboljoj namjeri preporučujem ti da što prije zaboraviš Mesića i njegove "bisere" sa opancima.Nije ti to pametno da bilo kada i bilo gdje više spominješ.Sa Srbima lijepo i lijepo ćemo svi živjeti.
Preporuke:
14
4
25
ponedeljak, 24 septembar 2012 11:31
Simo
"Bošnjače", to što vi volite toliko Bosnu, da ne ostavljate prostora za Srbe i Hrvate i "ostale" da je vole kao vi, dovoljno govori o vašoj ostrašćenosti. Ko
ne voli svoje ne voli ni tuđe. S vama nešto nije u redu. Vi Bosna, pa Bosna...citiranje Mesića i opanaka
govori sve o tebi i takvima kao što si zi.
Preporuke:
8
4
26
ponedeljak, 24 septembar 2012 12:33
Simo
"Bošnjače". po drugi put ti odgovaram, mada nisam pristalica polemika na široko,,,pogotovo kada su u pitanju "zagađeni" tekstovi, kao što je tvoj u opancima. Voliš li ti Tursku ? Voliš li Iran, Irak,
Maleziju...Voliš jado, znam. Voliš, a samo zato što su iste vjere i nikakve druge veze među vama nema.
Krvno srodstvo te ne zanima, a trebalo bi ako si "ćo
ek". Nego, šta ćeš ti na ovom uglednom sajtu. Da ga zagadiš, to ti je namjera. Da bude kao na Avazu dnevnom. Uživaj u svom Saraju. Ostavili smo vam ga u
da ga sebi kvarite do mile volje. I napravili ste od
lijepog grada, ružnu kasabu. Nikome u Bosni nije dobro zbog vaše prevelike ljubalji za nju !
Preporuke:
9
3
27
ponedeljak, 24 septembar 2012 17:46
siniša @ Bošnjak
To što toliko voliš Bosnu govori da vi Bošnjaci imate veliki unutarbošnjački problem i da vam treba hiomogenizacija. Problem je u unutarbošnjačkoj podeli na više struja, fundamentalističke, proevropske, proameričke, prohrvatske, čak i prosrpske.
Bošnjaci, ili bosanski muslimani na nivou porodice svoju sudbinu vide kao ravnopravni građani Evrope, dok su u Bosnu. Kad se konačno dočepaju Norveške ili Amerike, vide da to nije to što su želeli i da ih tamo ne prihvataju kao sebi ravne.
Mnogi bosanski muslimani vide sebe i sudbinu svojih porodica u poslušnosti ekstremnim imamima koji ih uče " da odmah svoj život stave na raspolaganje Alahu", odnosno da žive po meri nauke koju im serviraju "hođe", a koji svoju decu šalju u Englesku da studiraju "menadžment" i trgovinu.
Ne znam koji će pravac prihvatiti celina bosanskih muslimana, ali znam da je mogućnost žongliranja vrlo mala i da će se vrlo skoro Bošnjaci potući između sebe i zato im treba spoljna "opasnost" Srbi da bi se homogenizovali.
Preporuke:
3
2
28
ponedeljak, 24 septembar 2012 19:22
Amir Čamdžić, dipl.pravnik
siniša.
Napisao si istinit komentar.
Ti kao da živiš među muslimanima?
Mislim da živiš ili imaš dosta dodira jer zaista si napisao živu istinu.
Tačno strahoviti su animoziteti između "Alijića" (sljedbenika politike Alije Izetbegovića i drugih).
Zavadiše nas sa svima i odvedoše u propast pogan prokleta.
Preporuke:
2
3
29
ponedeljak, 24 septembar 2012 20:12
siniša @ Amir
Kad sam bio mali moji roditelji su radili, a mene su ostavljali kod "kadijinice". To je bila žena šerijatskog kadije u čijoj sam kući provodio više vremena nego u svojoj. Čak sam i sve molitve na arapskom znao. Njihova deca su bili već veliki studenti i srednjoškolci. Mislim da je obožavanje bilo obostrano. Od njih sam naučio mnogo pozitivnog i o muslimanima i muslimanskoj religiji.
To moje poznavanje su mnogi prepoznali i u Americi su mi nudili posao u FBI da pratim bosanske muslimane i da napišem knjigu o terorizmu bosanskih muslimana, za velike pare.
Pošto se tim poslom, nisam bio ni vojnik ni policajac, u svojoj zemlji Jugoslaviji nisam bavio, nisam hteo ni u Americi. Ponekad pomislim da sam i pogrešio, pogotovo kad vidim koliko muslimana iz Bosne su spremni da Amerima "babu" prodaju.
Vehabistički pokret u Bosni je vrlo opasan prvenstveno za normalne muslimane, bili oni vernici ili ne.
Više su muslimani ugroženi vehabijama nego drugi.
Ali, ipak biće dobro ako bude pameti.
Preporuke:
6
3
30
utorak, 25 septembar 2012 07:28
bosnjak
ponedeljak, 24 septembar 2012 18:46 siniša @ Bošnjasamo dva ... su prosrpski raspolozena u bosnjaka: amir i kusturica. ocekivati poslije genocida, urbicida i nadasve neuravnotezene mrznje crkve u srba prema drukcijem, kvalitetnijem, obzirnijem da su bosnjaci prosrpski raspolozeni ravno je proglasiti ih kolektivno oboljelih od stokholmskog sindroma.nemaju bosnjaci nista protiv antifasisticki raspolozenih srba; recimo petra lukovica, mise janketica, sonje biserko, natase kandic, srdje popovica, cede jovanovica....nego, sinisa, nije mi jasno kako nisi ponio iz muslimanke kuce da se razlicito usvaja, cijeni. muslimani su ti u srbiji bili 500 godina i danas-dan svi ste na broju, a srbi su samo za tri godine 1992-95 nacinili toliko zla da ste zabrinuli cijelu svjetsku zajednicu. i zasto se onda cudis ako su proamericki raspolozeni?
Preporuke:
4
4
31
utorak, 25 septembar 2012 08:29
siniša @ Bošnjak br.1
Sećam se jedne scene iz Sarajeva, ja i nas nekolicina sa fakulteta, jedan je bio Musliman, otac mu je bio član CK, a drugi Hrvat po majci Musliman, i njegov je otac bio član CK, voleli su mene "gozonjini sinovi" i družli se sa mnom, jer sam ih uvodio u društvo sarajevskih balerina i pevačica, dakle otišli smo na "ćevape" kod Haseta. To je bilo kultno mesto, kao i Hase. Tada je počeo mujezin sa minareta. Ondas us obadvojica sinova članova CK počeli da komentarišu " E šta kujiše, ni on ne zna šta mu to znači". Tada sam ja izgovorio čitavu "Bismilah..." i preveo je na srpski. Prvo su mislili da se zezam, a onda se pročulo kako ja znam arpske molitve. Mislili su da mi je majka muslimanka, ali nije. Neki su se čak i ljutili, na primer omladinski aktivisti debeovci, znali su da mije deda bio kraljev oficir na Ilidži, i komrentarisali su da me " Rusi spremaju za rat sa muslimanima". Idiotizam.
Kao što nisam pričao o tome kako i kad moja baka pali kandilo nisam pričao ni kako kadija moli namaz.
Preporuke:
3
2
32
utorak, 25 septembar 2012 08:41
siniša @ Bošnjak br.2.
Doduše kaže se "uči", a ne moli, ali nisam više u fazonu. Bogami je bilo i Srba u Sarajevu koji su se zgražali kad su čuli kako znam i kako poštujem islamsku veru. Jedan mi je pre par godina rekao da su oni mislili da sam ja musliman jer znate kako stvar stoji sa prezimenima u Bosni. Nikad ne znaš ko je ko.
Elem, susrećem ja i danas sarajevske muslimane po svetu. Čak i tog sina člana CK, živi u Londonu. Žali mi se da su ih, koga nas pitam ja " nas Bošnjake sabili u tor", pa se možemo družiti samo između sebe. Radi se o Zapadu, a ne Bosni, a isto tako je i sa Srbima i sa Ircima. Ljudi žive jedni pored drugih u nacionalnim zajednicama.
Nisam brojao, ali 95 % Boljnjaka mrzi Amerikance, ali ih veliki broj veliča i pokušava da konfrontira sa Srbima čisto iz interesa. Po principu da mi zavadimo Srbe sa Amerikancima pa će biti lako.
Prosrpski orjentisani muslimani su najpametniji i najiskreniji muslimani, ali i pod najvećom presijom. Zato ih je, Srba Muhamedove vere, sve manje.
Preporuke:
2
4
33
utorak, 25 septembar 2012 11:44
Silni
,Bosnjak,dasta vise sa tim genocidom, urbanocidom i cime jos.Bolje sidji sa minareta na zemlju,to imputiranje fasizma u Srba govori musliman kome je najverovatnije deda bio u Handzar diviziji ili u korpusu hrvatskog cvijeca.
Preporuke:
4
3
34
utorak, 25 septembar 2012 14:35
Amir Čamdžić, dipl.pravnik
Ovdje ću napisati jedan istinit događaj a koji se desio u novembru 1991.godine i to tačno na Dan plebiscita srpskog naroda za ostanak u Jugoslaviji.Tada sam imao četrnaest godina života, ušao u petnaestu godinu.
Ovo što ću napisati je živa istina.
Po gradu je bio plakatirana obavijest da se pozivaju svi zaniteresovani za kurs engleskog jezika i da će se isti održati u zgradi "stare opštine", bez obavijesti ko organizuje i dr.Ja kao i uvijek željan znanja odem tamo u označenu sobu i zaprepastim se onim što sam tu vidio i čuo.Ja sjeo tu kad ubrzo dolaze ti ljudi koji samo selamaju , dolaze zavijene bule i dr.Dok sam se malo snašao shvatio sam da su u pitanju aktivisti SDA.Umjesto kursa engleskog jezika oni ti odmah započeše priču protiv Srba i njihovog plebiscita i počeše pričati o oružuju i koliko je ko oružja sakupio od tih koji su dolazili na kurs.Priča samo o ratu kojeg jedva čekaju.Cikot i podvriskivanje kao da se ne pričaju o ratu već o svadbi.Zgadilo mi se i pobjegao sam odatle
Preporuke:
6
5
35
utorak, 25 septembar 2012 14:40
Amir Čamdžić, dipl.pravnik
Ja sam lično doživio to sa lažnim "kursom engleskog jezika" kada sam nenamjerno i bez znanja šta je u pitanju "uletio u osinjak" u dogovor o pripremama za rat (novembar 1991.godine) od strane aktivista SDA.I neka mi niko ne priča da neko nije želio to zlo, kada sam se svojim očima i ušima uvjerio da su to jedva čekali.Mene poslije tog iskustva niko nikada neće ubijediti da se to nije jedva čekalo tada.Jesu jedva su čekali.
Preporuke:
5
5
36
sreda, 26 septembar 2012 04:02
Petar iz RS
Kontradiktorni su, Kecmanovic, ali i autor ovog teksta. Ispada da samo gdje smo mi Srbi vecinski narod, Hrvati, Muslimani i drugi mogu sa nama zivjeti normalno i osjecati se sretni i zadovoljni.Nisam cuo politicara u Srbiji koji je nekad rekao da Srbi, u Srbiji, ne mogu zivjeti sa drugima. Ali, zato je mnostvo politicara u Republici Srbiji, kao i u Republici Srpskoj, koji stalno govore da Srbi, Hrvati i Muslimani, gdje se prije svega misli na BiH, ne mogu zivjeti zajedno. Zato, pogresna je teza Kecmanovica da se Jugoslavija raspala jer Srbi, Hrvati, Muslimani i drugi nisu vise mogli zivjeti zajedno, a to je, navodno, zakljucila i medjunarodna zajednica. To, jednostavno nije tacno. Svima je dobro poznato zasto se raspala Jugoslavija, ali o tome se moze posebno pricati.
Preporuke:
3
2
37
sreda, 26 septembar 2012 10:26
Amir Čamdžić, dipl.pravnik
Petar iz RS.
U vezi sa tvojim komentarom.
Mislim da sve treba gledati kroz vladajujuću politiku a ne kroz narode.Narodi se ponašao upravo onako kako im diktira vladajuća politika.Narodi su vođeni kao sljedbenici određenih politika i narodi ne kreiraju politiku već njihove vođe (političari).Mislim da uzimati narod kao neki sinonim međunacionalnih odnosa je jako pogrešno.
Evo uzimo primjer da se danas kod bošnjačkih političara nađe interes da rade na međusobnom približavanju Srbima (tačnije srpskoj politici)imali bismo za rezultat da bi narod slijedio svoje vođe.Uz malo nacionalne obrade, malo medijskog rada na stvaranju "javnog mišljenja" i to je to.Imali bismo sasvim drugačije političke odnose a time i odnose na relaciji Srbi-muslimani.
Ipak sve je politika i ništa izvan politike , samo je bitno koja je politika vladajuća i drži efektivne poluge moći i uticaja.
Da sada kod muslimana glavnu riječ vode prosrpski muslimani narod bi slijedio vođstvo ka srpsko-muslimanskoj slozi.
Preporuke:
1
4
38
sreda, 26 septembar 2012 20:06
siniša
Narod i politika, velika tema. Odnos istorije i politike, videćemo da politika ne kreira istoriju. Nekada istorjski tokovi krenu sasvim drugim tokovima.
Evo vam jedan primer iz istorije i jednu ličnost koja je Srbin Muhamedove vere. Mustafa Golubić. Najveća legenda. Bio je pripadnik Mlade Bosne. Neki čak tvrde da je bio i pripadnik Crne Ruke, jedne tajne organizacije koja se vezuje za Apisa, Vojvodu Vuka i druge ličnosti kojima neki daju mafijaški ilegalni karakter, a neki istorijski.
Uglavnom Apis je streljan kao izdajnik Srbije u Solunu, a kasnije rehabilitovan. Međutim možda je moguće i da je zaista bilo ili-ili, ili će on Aleksandra ili, ili Kralj njega, jer je razmimoilaženje bilo isuviše duboko.
Uzgred, jedini koji na suđenju nije teretio Apisa je bio mladi poručnik Draža Mihajlović koji, uzgred budu rečeno nije bio član četničke organizacije koju je zabranio Kralj Petar i regent Aleksandar 1917. da bi ugodili zahtevima hrvatske braće iz Austro-Ugarske.
Preporuke:
1
0
39
sreda, 26 septembar 2012 20:15
siniša @ Amir
Šta se dešava sa Crnorukcima i Mladobosancima posle Prvog svetskog rata.
Idu na školovanje kao Čubrilović, u diplomatiju kao Andrić ili u penziju i to nacionalnu kao Mehmedbašić, mnogo se namučio u Terezinu, jedva je preživio.
Ali, oni mladobosanci koji su bili povezani sa Crnom Rukom kao Golubić, Baletić odlaze kod Staljina u Sovjetski Savez. Međutim ne kooptirau ih u Kominternu kako bi se izbegao susret između njih i austrijskih rezidenata, na primer Broza, sa kojima su imali račune iz prvog svetskog rata nego ih kooptiraju u sovjetsku vojnu obaveštajnu službu.
Golubića šalje Vorošilov, da organizuje sistematski otpor u Jugoslaviji, tačnije Srbiji sa ciljem da za par meseci izbaci nemce iz Srbije i preseče komunikaciju prema Grčkoj, a i Bugarskoj sa ciljem da značajno rastereti nemačke efektive rema Rusiji.
Broz je podčinjen Kominterni tačnije Dimitrovu, austrofilu Bugarnu koga je Staljin kasnije sa pravom streljao. I Staljinu, ali ne i Vorošilovu.
Preporuke:
1
0
40
sreda, 26 septembar 2012 20:24
siniša @ Amir 3
Golubić organizuje neke akcije, na primer uništava centralni nemački magacin oružja za Balkan i Nemci ostaju bez municije, već su krenuli ka Rusiji i nemaju odakle da dopreme municiju, naši mogu da ih podave po Srbiji kao piliće. Golubić od Vorošilova dobija zadatak da sklopi savez sa Dražom, koji ima i muslimane u Glavnom štabu, ali ni Britanci ne spavaju. Njima odgovara da Nemci napreduju ka Sovjetskom Savezu i dvomesečna srpska pobeda u Drugom ratu im ne ide u prilog. Golubića ubija Broz sa leđa. Na pregovore sa Dražom odlazi Broz i u toku pregovora iz čista mira Kapidžić puca na Dražinu pratnju. referišu Staljinu da je incident izazvao Draža. Staljin ionako rezervisan prema Draži optužuje Vorošilova da greši sa Dražom.
I građanski Srpsko Srpski rat između partizana i četnika je mogao da počne.
Da je na čelu oslobodilačkog pokreta bio Golubić druga bi se pesma pevala. Skratio bi Drugi svetski rat za pola i žrtve takođe.
Preporuke:
2
1
41
sreda, 26 septembar 2012 21:18
Amir Čamdžić, dipl.pravnik
Siniša pošto vidim a i intuitivno osjetim da si odličan poznavalac muslimana bivše SFR Jugoslavije , da li možeš napisati šta misliš o budućnosti nekih 10 do 15 godina šta se može dešavati?
Zaista me zanima šta ti "vidiš" u vezi s tim.
Hvala!
Preporuke:
0
1
42
sreda, 26 septembar 2012 21:25
Amir Čamdžić, dipl.pravnik
Siniša pročitaj knjigu :
ISTINA
O ČETNICIMA, autor
Dr Aleksandar Stamatović
Izdavač:
Srpska radikalna stranka
Zips, Beograd 2000.
Knjigu možeš pronaći na internetu u PDF formatu .
Takođe preporučujem ti da pročitaš knjigu Ideologija srpskog nacionalizma , takođe u PDF formatu na internet stranici SRS dr.V.Šešelja.
Knjige su obimne ali jako zanimljive.
Preporuke:
1
1
43
sreda, 26 septembar 2012 21:39
Amir Čamdžić, dipl.pravnik
Knjiga : Istina o četnicima :
Dr Aleksandar Stamatović
Srpska radikalna stranka
Zips, Beograd 2000.
Majora Fehima Musa Kadića "čiča" (general Draža) je imenovao za komandanta svih četničkih Muslimana u Jugoslaviji, te ćemo tako u svim srezovima gde su Muslimani imati njihove čete i bataljone pod komandom
naših komandanata.(261.stranica).
Draža Mihailović je 14. maja 1943. godine, izdao uputstva za rad šefu četničke novinske agencije “Demokratska Jugoslavija” dr Đuru Đuroviću u u četiri tačke. U prvoj tački uputstava se kaže: “1.da poveže predstavnike nacionalnih muslimana u našoj zemlji, prvenstveno Gejretovce, da ih dovede u vezu i tesnu saradnju sa predstavnicima nacionalnih muslimana koji aktivno rade u našoj organizaciji, sa: Fehim Musa-Kadićem, dr Ismetom Popovcem i Mehmedom Pašićem.(262.stranica).
Zanimljivo štivo!
Preporuke:
1
1
44
četvrtak, 27 septembar 2012 07:32
siniša @ Amir br.1
Mislim vrlo slično kao i o Srbima. Muslimani kao i Srbi će doživeti, i ostali jugoslovenski narodi, izvesne transformacije. Nešto će se promeniti, a nešto i neće. Ne znam koliko si upućen u sudbinu Srba u Mađarskoj. Bili su značajan politički i ekonomski faktor tamo, a onda su se svi asimilirali i stopili sa većinskim narodom. U tom smislu rasejanim muslmanima, Srbima, i ostalim preti opasnost, ili mogućnost da se stope i asimiliraju sa nekim pojedinnačno to neće biti veliki problem, ali ako se zajednica izgubi izgubiće se i tradicija i kultura i kolektivni civilizacijski doprinos. Tako da su te brze asimilacije po meni više štetne nego korisne.
Dakle muslimani iz Bosne će se jednim delom asimilirati sa nekim, kao i drugi jugoslovenski narodi i kao deo grupe odnosno grupa u tom smislu nestati, isto će biti i sa Srbima.
Drugim delom će se radikalizovati u verskom pogledu, i tu će izgubite deo sebe, bosanski muslimani njsu ni Arapi, ni Avganistanci,a bogami ni Turci.
Preporuke:
2
1
45
četvrtak, 27 septembar 2012 07:51
siniša @ Amir br 2
Ta druga grupa će sačuvati veru, i to na neki novi način ekstreman, neotesan, način koji je nov i za tradicionalne muslimane širom sveta, mogu reći karikaturalan način. Danas se muslimani "prave" na način kako je Veljko Bulajić opisivao četnike, kao prljave bradate, maloumne spodobe. Tako se danas predstavljaju muslimani sveta. Možda ispadne po onoj narodnoj " kad ti dva puta kažu da si pijan lezi pa se valjaj". Vidim da muslimani sveta prihvataju taj nametnuti stereotip, pa i bosanski muslimani.Moja poruka tebi i svim tebi sličnima, ne nikako, nipošto ne prihvatajte taj stereotip o maloumnim teroristima. Kako drugačije videti one ljude što su masakrirali Gadafija, ali i američkog ambasadora na isti način.
Preporuke:
1
1
46
četvrtak, 27 septembar 2012 08:01
siniša @ Amir br. 3
Treća grupa su oni kojih je uvek bilo i uvek će biti, ali koji su uvek bili po broju manjina, a po značaju sve. Njih i sebe je opisao Meša, ne moram reći Selimović, u Sećanjima. On govori o sebi kao o nekome ko neće da se odrekne ničega što je odredilo njegovu ličnost. Ni srpsko poreklo, ni muslimansku tradiciju, a naročito ne jezik svog zavičaja.
Misliš da je bilo lako i Meši i da je lako danas Kusturici. Turci nisu, muslimani ih mrze, a Srbi im ne veruju, a oni uzdigli i jedne i druge i Srbe i muslimane.
Pominjali smo Mehmedbašića sa Ilidže. Moj deda je bio pitomac vojne škole tamo, i oni, mladi kraljevi oficiri su imali zadatak da "paze" da Mehbedbašiću i njegovoj porodici da im neko ne bi rekao ružnu reč. A bilo je i Srba koji su mu zavideli i komentarisali su njegovu kraljevsku penziju.
ON lično nikada ne bi brojao novac, smo bi ga ostavio u ladicu, a on i njegova žena i tri sina su živeli skromno i obično kao i ostali narod. Ima i jedna anegdota koju ću ti ispričati.
Preporuke:
1
1
47
četvrtak, 27 septembar 2012 08:13
siniša @ Amir br 4.
Oženio se Mehmedbašiev najstariji sin Zoran, pred rat i doveo ženu lepoticu u kuću. Kad je ona videla kako stari Mehmedbašić nehajno baca penziju u ladicu i kad je videla punu ladicu para odmah se počela vozati kočijama po Ilidži, kupovati šešire i kompletan porodični red im kvariti, a Mehmedbašićeva žena će njoj; " Bogami se ti lijepo udade, a šta će moj Zoran sa tobom". Nažalost i Zorana i nju su ustaše u roku od pola godine odveli u Jasenovac i tu im se gubi svaki trag.
Do svoje desete godine sam živeo sprat iznad Muhameda Popovca, rođenog brata doktora Izeta. To je bio gospodin čovek u najboljem smislu te reči. Mi deca bi izvadili ruke iz džepova kad bi on naišao i pozdravili ga. Kad nas je deda posećivao posetio bi i njega. Jednom sam video kad su se susreli na hodniku i izljubili da obadvojica plaču. Setili su se pokojnog doktora Izeta, koji je obešen 1945. jer je branio svoju zemlju, a nikome u životu nije ružnu reč rekao.
Preporuke:
1
1
48
četvrtak, 27 septembar 2012 08:27
bosnjo
sve je prolazno osim bosne i bosnjaka u njoj.
Preporuke:
2
1
49
četvrtak, 27 septembar 2012 08:31
siniša @ Amir br.5.
Oduljih, ali još ovo. Sghvatio sam da imaš 35 godina. Imaš i dobru struku. Advokati koji su usavršili međunarodno pravo, naročito saobraćaj, uz malo znanja stranih jezika odlično prolaze finansijski. Novac je važan radi porodice, ali isključivo pošteno zarađen.
Starija sam od tebe i dozvoli da ti nešto predložim. Čuvaj porodicu i zarađuj pošteno. Ne eksponiraj se previše, jer nećeš bog zna šta postići, a sebe ćeš uvaliti u belaj. Divim ti se što pokušpavaš da sačuvaš, baš kao i Meša sve što je tvoje, i nacionalne korene, i religijsku tradiciju i jezik. U tome ne odstupaj, ali oprez. Nisi oprezan. Bosna je opaka zemlja i mirne komšije se začas pretvore u surove ljude.
Ne znam šta će biti, ali po onoj staroj " Ne bojte se dobro biti neće".
Još nešto, ako zagusti, ako vidiš zlo očima, uzimaj porodicu i pravo u Srbiju. Srbija je majka. Kakva je da je, zna biti i sitničava i u političkom smislu bez veze do zla boga, ali je kad je najteže majka.
Preporuke:
4
0
50
četvrtak, 27 septembar 2012 12:26
Amir Čamdžić, dipl.pravnik
Nisi oprezan.
Razumijem Siniša!
Hvala na savjetu!
U pravu si!
Preporuke:
0
1
51
četvrtak, 27 septembar 2012 13:53
Simo
Za Sinišu
Kao što ste vi stariji od Amira, tako sam ja vjerovatno stariji od vas ?! Bilo kako bilo, milina jedna je čitati vaše tekstove. Ime (imenjak moga sina)mi govori da ste u najboljim godinama. Jedino, ako vam je to pseudonim, ali ništa zato.Pozdrav !
Interes Muslimana je bio da žive u zajednici sa Srbima.
Mržnja ih je okrenula da ratuju za hrvatske interese, a na štetu svojih.
Hrvati su ih iskoristili, a onda šutnuli.
u okupiranim medijima kolonije Srbije nisam naišao na intervju sa njim.
Bosne je bilo hiljadama godina prije raznih 'neimara rasturanja' tipa Kecmanovica a bit ce je i dalje na njihovu veliku zalost. Svijet vidi ono sto Kecmanovic sam sebi ne zeli da prizna - glavna prepreka da BiH postane normalna drzava je RS i njena destruktivna politika.
Kecmanovic moze da samozavarava Srbe (i Ruse) ali ne moze zapadne sile.
da se razdvojimo od njih? Dobro, ajd da to uradimo ali koliko to košta?
Neću da pričam o ratu jer valjda ni iz udobne beogradske fotelje ni NK ne smatra da treba ratovati. Kao što je moj stric iz duboke pozadine u Srbiji navijao telefonom i meni objašnjavao kako trebamo jurišati makar ginuli.Nrgo cijeni. Koliko nas košta samostalna država ? Šta čemo u tom slučaju sa hrvatskim aspiracijama na nas u Krajini? Ovaj put za razliku od 95 kada je pokojni general Simić vratio nas da branimo Krajinu, nemamo ni zrno vojne moći. Šta je sa parama? Hoćemo li moći sve izfinansirati koliko košta nova država ? Bolje da mi u ovoj košuljici nedamo ni milimetra svojih prava pa makar plaćali i za njihove nebuloze raznih bh organa nego da samo plaćamo. A vjerujte, na kraju se nećemo mi odvojiti od BiH već oni se odvojiti od nas, nastave li ovim temopom islamizirati kompletan kulturni život.Ako vam nije jasno, pogledajte korzo u Sarajevu.
"A podrška Muslimana koja je zadobijena u vezi sa Bosnom dobro je došla Vašingtonu u svojstvu propagandnog pokrića za obimnije i zaista antimuslimanske vojne operacije. Poznato je da se u ratovima SAD u Avganistanu i Iraku broj ubijenih Muslimana penje na stotine hiljada – „najmanje po jedna Srebrenica sedmično“ – i zato podrška bosanskim Muslimanima, a istovremeno kosovskim Muslimanima Albancima, Amerikancima omogućava da „relativiziraju i zamagle“ činjenice te vrste, barem na propagandnoj razini, u svojim odnosima sa muslimanskim svetom."
Ovdje lezi zec.
'Srebrenica' je izmisljena, propovijedana i slavljena bas zbog toga- od propagandne masine judeo-amerikanaca. Ispada lakse, u ime nje, ubijat muslimanske zene i djecu po svijetu, sve lijuci javno suze nad "osam hiljada strijeljanih muslimanskih zarobljenika -i djecaka". Bosanski muslimani su progutali ovu propagandnu udicu, jer se njihovo vodjstvo stavilo u sluzbu ove propagande.
vidi ti nikolice kako bi tuzlu u vlasku, a nije cuo j. kacina koji izdaje naredjenje srbiji da mijenja ustav. vojvodina se migolji out iz Pasalauka, a sljededci je sandzak. a nikolica bi tuzlanski kanton da pripaja.
jesu li citaoci ovog sajta svjesni kacinovih rijeci?
SARAJEVO - Akademik Muhamed Filipović u nedjelju je govoreći kao uvodničar na sesiji Asocijacije nezavisnih intelektualaca "Krug 99" o temi "Izolacionizam, separatizam i mir u BiH" kazao da u Bosni nikada nije bilo sukoba dok u njene poslove nije počeo "intervenirati vanjski svijet".
- Došlo je do Bosna postane sinonim za međusobno ubijanje, uništavanje kulture i života, kao najveće vrijednosti. Istaknuo je da su ljudi u BiH, kao u multirateralnoj zajednici, hiljadu i više godina živjeli jedni s drugima, a ne jedni pored drugih, sarađujući, razumijevajući se , sve dok se nije u njene poslove počeo miješati vanjski svijet.
U vezi sa navedenim i sam imam spremljen tekst (koji ću ipak malo urediti) a isti je na tragu intelektualne opservacije akademika dr. Nenada Kecmanovića i akademika dr. Muhameda Filipovića.
zao mi je sto te osjecanja vode ka drugoj drzavi. postujem da imas pravo i zelju da si " elektro" bosanac.
ja volim bosnu toliko da ni 1000 milijardi eura, a i da mi ponude cijelu rusiju na upravu ne bih pozelio nista osim bosne jedne i jedine.
ko ne voli bosnu, posluzicu se mesicevom modifikovanom recenicom: " sta poneses na opancima iz bosne to ti je"
ne voli svoje ne voli ni tuđe. S vama nešto nije u redu. Vi Bosna, pa Bosna...citiranje Mesića i opanaka
govori sve o tebi i takvima kao što si zi.
Maleziju...Voliš jado, znam. Voliš, a samo zato što su iste vjere i nikakve druge veze među vama nema.
Krvno srodstvo te ne zanima, a trebalo bi ako si "ćo
ek". Nego, šta ćeš ti na ovom uglednom sajtu. Da ga zagadiš, to ti je namjera. Da bude kao na Avazu dnevnom. Uživaj u svom Saraju. Ostavili smo vam ga u
da ga sebi kvarite do mile volje. I napravili ste od
lijepog grada, ružnu kasabu. Nikome u Bosni nije dobro zbog vaše prevelike ljubalji za nju !
Bošnjaci, ili bosanski muslimani na nivou porodice svoju sudbinu vide kao ravnopravni građani Evrope, dok su u Bosnu. Kad se konačno dočepaju Norveške ili Amerike, vide da to nije to što su želeli i da ih tamo ne prihvataju kao sebi ravne.
Mnogi bosanski muslimani vide sebe i sudbinu svojih porodica u poslušnosti ekstremnim imamima koji ih uče " da odmah svoj život stave na raspolaganje Alahu", odnosno da žive po meri nauke koju im serviraju "hođe", a koji svoju decu šalju u Englesku da studiraju "menadžment" i trgovinu.
Ne znam koji će pravac prihvatiti celina bosanskih muslimana, ali znam da je mogućnost žongliranja vrlo mala i da će se vrlo skoro Bošnjaci potući između sebe i zato im treba spoljna "opasnost" Srbi da bi se homogenizovali.
Napisao si istinit komentar.
Ti kao da živiš među muslimanima?
Mislim da živiš ili imaš dosta dodira jer zaista si napisao živu istinu.
Tačno strahoviti su animoziteti između "Alijića" (sljedbenika politike Alije Izetbegovića i drugih).
Zavadiše nas sa svima i odvedoše u propast pogan prokleta.
To moje poznavanje su mnogi prepoznali i u Americi su mi nudili posao u FBI da pratim bosanske muslimane i da napišem knjigu o terorizmu bosanskih muslimana, za velike pare.
Pošto se tim poslom, nisam bio ni vojnik ni policajac, u svojoj zemlji Jugoslaviji nisam bavio, nisam hteo ni u Americi. Ponekad pomislim da sam i pogrešio, pogotovo kad vidim koliko muslimana iz Bosne su spremni da Amerima "babu" prodaju.
Vehabistički pokret u Bosni je vrlo opasan prvenstveno za normalne muslimane, bili oni vernici ili ne.
Više su muslimani ugroženi vehabijama nego drugi.
Ali, ipak biće dobro ako bude pameti.
Kao što nisam pričao o tome kako i kad moja baka pali kandilo nisam pričao ni kako kadija moli namaz.
Elem, susrećem ja i danas sarajevske muslimane po svetu. Čak i tog sina člana CK, živi u Londonu. Žali mi se da su ih, koga nas pitam ja " nas Bošnjake sabili u tor", pa se možemo družiti samo između sebe. Radi se o Zapadu, a ne Bosni, a isto tako je i sa Srbima i sa Ircima. Ljudi žive jedni pored drugih u nacionalnim zajednicama.
Nisam brojao, ali 95 % Boljnjaka mrzi Amerikance, ali ih veliki broj veliča i pokušava da konfrontira sa Srbima čisto iz interesa. Po principu da mi zavadimo Srbe sa Amerikancima pa će biti lako.
Prosrpski orjentisani muslimani su najpametniji i najiskreniji muslimani, ali i pod najvećom presijom. Zato ih je, Srba Muhamedove vere, sve manje.
Ovo što ću napisati je živa istina.
Po gradu je bio plakatirana obavijest da se pozivaju svi zaniteresovani za kurs engleskog jezika i da će se isti održati u zgradi "stare opštine", bez obavijesti ko organizuje i dr.Ja kao i uvijek željan znanja odem tamo u označenu sobu i zaprepastim se onim što sam tu vidio i čuo.Ja sjeo tu kad ubrzo dolaze ti ljudi koji samo selamaju , dolaze zavijene bule i dr.Dok sam se malo snašao shvatio sam da su u pitanju aktivisti SDA.Umjesto kursa engleskog jezika oni ti odmah započeše priču protiv Srba i njihovog plebiscita i počeše pričati o oružuju i koliko je ko oružja sakupio od tih koji su dolazili na kurs.Priča samo o ratu kojeg jedva čekaju.Cikot i podvriskivanje kao da se ne pričaju o ratu već o svadbi.Zgadilo mi se i pobjegao sam odatle
U vezi sa tvojim komentarom.
Mislim da sve treba gledati kroz vladajujuću politiku a ne kroz narode.Narodi se ponašao upravo onako kako im diktira vladajuća politika.Narodi su vođeni kao sljedbenici određenih politika i narodi ne kreiraju politiku već njihove vođe (političari).Mislim da uzimati narod kao neki sinonim međunacionalnih odnosa je jako pogrešno.
Evo uzimo primjer da se danas kod bošnjačkih političara nađe interes da rade na međusobnom približavanju Srbima (tačnije srpskoj politici)imali bismo za rezultat da bi narod slijedio svoje vođe.Uz malo nacionalne obrade, malo medijskog rada na stvaranju "javnog mišljenja" i to je to.Imali bismo sasvim drugačije političke odnose a time i odnose na relaciji Srbi-muslimani.
Ipak sve je politika i ništa izvan politike , samo je bitno koja je politika vladajuća i drži efektivne poluge moći i uticaja.
Da sada kod muslimana glavnu riječ vode prosrpski muslimani narod bi slijedio vođstvo ka srpsko-muslimanskoj slozi.
Evo vam jedan primer iz istorije i jednu ličnost koja je Srbin Muhamedove vere. Mustafa Golubić. Najveća legenda. Bio je pripadnik Mlade Bosne. Neki čak tvrde da je bio i pripadnik Crne Ruke, jedne tajne organizacije koja se vezuje za Apisa, Vojvodu Vuka i druge ličnosti kojima neki daju mafijaški ilegalni karakter, a neki istorijski.
Uglavnom Apis je streljan kao izdajnik Srbije u Solunu, a kasnije rehabilitovan. Međutim možda je moguće i da je zaista bilo ili-ili, ili će on Aleksandra ili, ili Kralj njega, jer je razmimoilaženje bilo isuviše duboko.
Uzgred, jedini koji na suđenju nije teretio Apisa je bio mladi poručnik Draža Mihajlović koji, uzgred budu rečeno nije bio član četničke organizacije koju je zabranio Kralj Petar i regent Aleksandar 1917. da bi ugodili zahtevima hrvatske braće iz Austro-Ugarske.
Idu na školovanje kao Čubrilović, u diplomatiju kao Andrić ili u penziju i to nacionalnu kao Mehmedbašić, mnogo se namučio u Terezinu, jedva je preživio.
Ali, oni mladobosanci koji su bili povezani sa Crnom Rukom kao Golubić, Baletić odlaze kod Staljina u Sovjetski Savez. Međutim ne kooptirau ih u Kominternu kako bi se izbegao susret između njih i austrijskih rezidenata, na primer Broza, sa kojima su imali račune iz prvog svetskog rata nego ih kooptiraju u sovjetsku vojnu obaveštajnu službu.
Golubića šalje Vorošilov, da organizuje sistematski otpor u Jugoslaviji, tačnije Srbiji sa ciljem da za par meseci izbaci nemce iz Srbije i preseče komunikaciju prema Grčkoj, a i Bugarskoj sa ciljem da značajno rastereti nemačke efektive rema Rusiji.
Broz je podčinjen Kominterni tačnije Dimitrovu, austrofilu Bugarnu koga je Staljin kasnije sa pravom streljao. I Staljinu, ali ne i Vorošilovu.
I građanski Srpsko Srpski rat između partizana i četnika je mogao da počne.
Da je na čelu oslobodilačkog pokreta bio Golubić druga bi se pesma pevala. Skratio bi Drugi svetski rat za pola i žrtve takođe.
Zaista me zanima šta ti "vidiš" u vezi s tim.
Hvala!
ISTINA
O ČETNICIMA, autor
Dr Aleksandar Stamatović
Izdavač:
Srpska radikalna stranka
Zips, Beograd 2000.
Knjigu možeš pronaći na internetu u PDF formatu .
Takođe preporučujem ti da pročitaš knjigu Ideologija srpskog nacionalizma , takođe u PDF formatu na internet stranici SRS dr.V.Šešelja.
Knjige su obimne ali jako zanimljive.
Dr Aleksandar Stamatović
Srpska radikalna stranka
Zips, Beograd 2000.
Majora Fehima Musa Kadića "čiča" (general Draža) je imenovao za komandanta svih četničkih Muslimana u Jugoslaviji, te ćemo tako u svim srezovima gde su Muslimani imati njihove čete i bataljone pod komandom
naših komandanata.(261.stranica).
Draža Mihailović je 14. maja 1943. godine, izdao uputstva za rad šefu četničke novinske agencije “Demokratska Jugoslavija” dr Đuru Đuroviću u u četiri tačke. U prvoj tački uputstava se kaže: “1.da poveže predstavnike nacionalnih muslimana u našoj zemlji, prvenstveno Gejretovce, da ih dovede u vezu i tesnu saradnju sa predstavnicima nacionalnih muslimana koji aktivno rade u našoj organizaciji, sa: Fehim Musa-Kadićem, dr Ismetom Popovcem i Mehmedom Pašićem.(262.stranica).
Zanimljivo štivo!
Dakle muslimani iz Bosne će se jednim delom asimilirati sa nekim, kao i drugi jugoslovenski narodi i kao deo grupe odnosno grupa u tom smislu nestati, isto će biti i sa Srbima.
Drugim delom će se radikalizovati u verskom pogledu, i tu će izgubite deo sebe, bosanski muslimani njsu ni Arapi, ni Avganistanci,a bogami ni Turci.
Misliš da je bilo lako i Meši i da je lako danas Kusturici. Turci nisu, muslimani ih mrze, a Srbi im ne veruju, a oni uzdigli i jedne i druge i Srbe i muslimane.
Pominjali smo Mehmedbašića sa Ilidže. Moj deda je bio pitomac vojne škole tamo, i oni, mladi kraljevi oficiri su imali zadatak da "paze" da Mehbedbašiću i njegovoj porodici da im neko ne bi rekao ružnu reč. A bilo je i Srba koji su mu zavideli i komentarisali su njegovu kraljevsku penziju.
ON lično nikada ne bi brojao novac, smo bi ga ostavio u ladicu, a on i njegova žena i tri sina su živeli skromno i obično kao i ostali narod. Ima i jedna anegdota koju ću ti ispričati.
Do svoje desete godine sam živeo sprat iznad Muhameda Popovca, rođenog brata doktora Izeta. To je bio gospodin čovek u najboljem smislu te reči. Mi deca bi izvadili ruke iz džepova kad bi on naišao i pozdravili ga. Kad nas je deda posećivao posetio bi i njega. Jednom sam video kad su se susreli na hodniku i izljubili da obadvojica plaču. Setili su se pokojnog doktora Izeta, koji je obešen 1945. jer je branio svoju zemlju, a nikome u životu nije ružnu reč rekao.
Starija sam od tebe i dozvoli da ti nešto predložim. Čuvaj porodicu i zarađuj pošteno. Ne eksponiraj se previše, jer nećeš bog zna šta postići, a sebe ćeš uvaliti u belaj. Divim ti se što pokušpavaš da sačuvaš, baš kao i Meša sve što je tvoje, i nacionalne korene, i religijsku tradiciju i jezik. U tome ne odstupaj, ali oprez. Nisi oprezan. Bosna je opaka zemlja i mirne komšije se začas pretvore u surove ljude.
Ne znam šta će biti, ali po onoj staroj " Ne bojte se dobro biti neće".
Još nešto, ako zagusti, ako vidiš zlo očima, uzimaj porodicu i pravo u Srbiju. Srbija je majka. Kakva je da je, zna biti i sitničava i u političkom smislu bez veze do zla boga, ali je kad je najteže majka.
Razumijem Siniša!
Hvala na savjetu!
U pravu si!
Kao što ste vi stariji od Amira, tako sam ja vjerovatno stariji od vas ?! Bilo kako bilo, milina jedna je čitati vaše tekstove. Ime (imenjak moga sina)mi govori da ste u najboljim godinama. Jedino, ako vam je to pseudonim, ali ništa zato.Pozdrav !