четвртак, 02. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Певци неслобода из мрачне прошлости, пишите о слободама 2012!

Kоментари (83) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 21 август 2012 13:15
прошлост дави садашњост
На жалост, многи од "прободених мртваца" никада нису стварно прободени. Они и даље производе живе клонове своје идеологије и политике.
Погледајте, на пример, присуство латинице у српском језику (број новина, часописа, књига, коментара, производа ...).
Препоруке:
36
6
2 уторак, 21 август 2012 13:43
брм
из дела Владимира Димитријевића идола ауторке овог текста: "Правили смо скупове о двестагодишњици убиства краља Луја Шеснаестог и Марије Антонаете (била је 1993, и питање је да ли се ико у Европи сетио да обележи годишњицу почетка пораза хришћанске Европе)"

ПОШТОВАЊЕ ЗА ИДЕОЛОШКУ ДОСЛЕДНОСТ ... е сад што је идеологија крајње екстремна и страна изворним србијанским традицијама сличним онима који су убили те дивне невине и саосечајне "дајте им колаче" људе (начелима на којима је настала модерна Србија напуштеним 1918.), баш као и баштина коју ауторка у тексту настоји да опере .. Тито нот деад а за панк нисам сигуран
Препоруке:
13
32
3 уторак, 21 август 2012 14:08
XY
BRAVO.
Препоруке:
17
8
4 уторак, 21 август 2012 14:28
jojo
Zahvaljujem NSPM što objavljuje ovakve poučne tekstove.

Nešto se pitam, da li bi ovaj tekst objavile politika, NIN, RTS, ....
Препоруке:
28
7
5 уторак, 21 август 2012 14:50
Komunista
" у поплави којекаквих и „којекуде” аутора који су, као барске жабе, одједном из муља скочили на суво, пишући о некадашњим неслободама и диктатурама, о мраку бившег времена и о себи, као сведоцима који су се родили када се све то већ било завршило, не говорећи ни реч о садашњим диктатурама и неслободама." Mislim da ovo govori sve o sadasnjem vremenu, ali i, na zalost, o skorijoj buducnosti Srbije i sire. Da izgovorena rec danas ne znaci nista i da nema tezinu, svedoci smo svaki dan. Tako da danas izreka:"Vo se veze za rogove, a covek za jezik(rec)" ne vazi. S jedne strane sve je manje volova,bar onih s rogovima, a s druge sve vise je reci koje "vetar nosi" dok neko "laje na zvezde" kao "dokaz demokraticnosti" i slobode izrazavanja.
Препоруке:
23
2
6 уторак, 21 август 2012 15:43
Драган
Певци неслобода из мрачне прошлости, пишите о слободама 2012!


Изванредан и сажет наслов. У њему је исказана суштина текста. Једино ово "мрачне прошлости", треба да је под знацима наова.

Последњи истински председник државе који је био колико-толико али достојан тог положаја био је - Милошевић. Ови остали су патуљци, западни вазали.
Препоруке:
33
8
7 уторак, 21 август 2012 16:19
thinking maize@ о психологизирању
Мада поштујем ауторку и њен став, морам изрећи пар примедби, како "гледе" ње, тако и њеног "заната", а и ове "наше ситуације". Прво, г-ђа је доста дубоко ушла у њену психијатријско-психолошку струку, но да ли је та струка тако СВЕОБУХВАТНА, како сама ауторка несвесно спочитава или је приступ те струке, а последичне и ауторке СУШТИНСКИ феноменолошки, да не кажем импресионистички, да не кажем површински... Елем, сам родоначелник тзв. дубинске психологије, иако врло СУГЕСТИВАН као аутор, а и у јавном наступу, у ПРАКТИЧНОМ ПОГЛЕДУ је просто речено НЕЗАДОВОЉАВАЈУЋИ! Зашто? Па зато што је СВА ТА тзв. дубинска психологија и психологије ИЗВЕДЕНЕ од ње суштински ОПИСУЈЕ и ТУМАЧИ ФЕНОМЕНЕ, а НЕ АНАЛИЗИРА ИХ, у смислу РЕАЛНИХ ФЕНОМЕНА! Јер, ШТА ЈЕ ТО ID, шта је EGO, а шта је SUPEREGO, осим КОНВЕНЦИЈА, речи, којима се ОПИСУЈЕ ЦРНА КУТИЈА човековог душевног живота! Добро, у биокибернетици је принцип ЦРНЕ КУТИЈЕ ПЛОДОТВОРАН, али као РАДНА ХИПОТЕЗА, подложна критици! Прва критика тог концепта...
Препоруке:
18
12
8 уторак, 21 август 2012 16:30
thinking maize@ о психологизирању, наставак
Прва критика тог концепта, Фројдовог материјалистичко-редукционистичког приступа феноменима душевног живота (иако ТЕОРИЈСКИ КОРИСНОГ), уследила је од стране САМИХ ПСИХОЛОГА, Јунга и Адлера. Поасебно је занимљив Јунгов приступ, у којем се посебно наглашава утицај ДРУШТВЕНОГ и ДРУШТВЕНО НАСЛЕЂЕНОГ на душевни живот појединца. У свом тексту, ауторка помиње САМО неке детаље те друштвене условљености нашег понашања и још их сматра ПЕРИФЕРНИМ спрам ПОТРЕБЕ за САМОРЕАЛИЗАЦИЈОМ! Но, да ли је та "потреба за самореализацијом", по ауторки неопходним предусловом за развој здравог душевног живота, БАШ ИСТОВЕТНА КОД СВАКОГ ЉУДСКОГ БИЋА!? О томе ауторка ништа не каже, сматрајући да о томе и не треба причати, пошто је СА ЊЕНОГ СТАНОВИШТА то саморазумљиво! Е, ту је виц! Прво, та "потреба за самореализацијом", иако као концепт ЗНАТНО НАПРЕДНИЈА од првобитних Фројдових концепата дубинске психологије (ID-EGO-SUPEREGO; EROS vs. THANATOS) концептуално НИЈЕ изван поменутог принципа ЦРНЕ КУТИЈЕ! Ergo, то...
Препоруке:
17
14
9 уторак, 21 август 2012 16:43
thinking maize@ о психологизирању, други наставак
Ergo, то је ТАКОЂЕ САМО РАДНА ХИПОТЕЗА! Даље, ауторка (и НИЗ других ХУМАНИСТИЧКИ оријентисаних психолога) ОДБИЈА да УЗМЕ у ОБЗИР ДОСТИГНУЋА ФИЗИОЛОШКЕ ПСИХОЛОГИЈЕ, НЕУРОФИЗИОЛОГИЈЕ, па и ГЕНЕТИКЕ! Јер, забога, то је РИЗИК, то МОЖЕ РАЗБИТИ у ПАРАМПАРЧАД ПАЖЉИВО СКРОЈЕН КОНЦЕПТ ЉУДСКЕ СЛОБОДЕ! Сви се ти хуманистичари диве Дарвину и његовој смелости да каже да ПОТИЧЕМО И "ОД МАЈМУНА", али сем родоначелника дубинске психологије (истина и он на погрешан, редукционистички начин), нико да извуче консеквенце из ЧИЊЕНИЦЕ нашег ЖИВОТИЊСТВА, а то је да НАША СЛОБОДА ИМА ГРАНИЦА, а те границе су ПРОМЕНЉИВЕ! Много лакше је то ИЗБЕЋИ, него, као горецитирани Исак Сирин УПУСТИТИ се у БОРБУ са својом ЖИВОТИЊСКОМ ОСНОВОМ, или како рекоше ти црквени оци, са својим ДЕМОНИМА! Е, сад, пошто ОГРОМНА ВЕЋИНА нас живи у свету и не можемо се као поменути оци (или Сидарта Гаутама, звани Буда или много ко из СВИХ РЕЛИГИЈА!) ПОВУЋИ из СВЕТА, већ ту "потребу за самореализацијом" морамо СПРОВЕСТИ БАШ ОВДЕ и САДА!
Препоруке:
17
14
10 уторак, 21 август 2012 16:44
гаврило
Не пишу ни о томе да у Србији 2012. године нема ниједног електронског медија који није под цензуром америчке и британске амбасаде или великог капитала...Толико о СЛОБОДИ, хвала г-ђо Алечковић да не живим више у илузији слободе!
Препоруке:
24
1
11 уторак, 21 август 2012 16:56
thinking maize@ о психологизирању, идемо даље...
Но та САМОРЕАЛИЗАЦИЈА ОВДЕ и САДА подразумева да улазимо у интеракције НЕ САМО са ПОЈЕДИНАЧНИМ ЉУДИМА, већ и са СВИМА КОЈИ СУ БИЛИ ПРЕ НАС! Јер, као што рече Карл Попер, "ми живимо, а не знамо да наше животе одређују мисли давно умрлих филозофа или мудраца или верских вођа"! Знате, лако је говорити о "Пери, Жики, Мики", како нас "смарају" (по ауторки, став слаборазвијене душевности) или како смо те "сморове" "искулирали", него да размислимо ЗАШТО се "Пера, Жика, Мика" ТАКО ПОНАШАЈУ и ЗАШТО ТО ПОНАШАЊЕ НАМА ТЕШКО ПАДА или НЕ ПАДА!? Значи, ауторка не разматра утицај КУЛТУРОЛОШКОГ КОНТЕКСТА, слично Фројду, који је сматрао да су неурозе које је запажао УНИВЕРЗАЛНЕ за ЦЕЛО ЧОВЕЧАНСТВО, а не само за мали културни круг FIN de CICLE-a!? Значи, временски ограничено на период 1880-1914, а просторно на Средњу Европу и земље и људе на које је Средња Европа тог доба утицала! Тј. да ли је ауторка ПОМИСЛИЛА на УТИЦАЈ НЕСПУТАНОГ КОНЗУМЕРИЗМА, као ПОСЕБНЕ ДРУШТВЕНЕ СИЛЕ, која УТИЧЕ на ПОНАШАЊЕ ЉУДИ!?
Препоруке:
19
10
12 уторак, 21 август 2012 17:02
... Тито, слободо
Не знам како ви, али ја, када ми неко дође у кућу па ми умилно и лепо прича, па ми обећава куле и градове, тако да стекнем утисак како је много добар и поштен човек, а онда, када оде, закључим да ме је покрао, ја о таквима имам, за сва времена, најгоре мишљење, и њих не волим да гледам, слушам, нити уважам њихово било какво дело. А, богами, не мислим позитивно ни о онима који такве бране.
Препоруке:
20
3
13 уторак, 21 август 2012 17:07
thinking maize@ о психологизирању, КРАЈ
Да, ауторка ПРОПУШТА да одговори на оно што речени Слободан Милошевић хтео/намеравао да КОНТРОЛИСАНО ПРИПУШТА у наше животе, а што је после 2000 ГРУНУЛО ПУНОМ СНАГОМ, много жешће него акинџије Мехмеда Освајача!? Не чух, у том смислу, да ауторка разматра добро познату сентенцу из "Беседе на Гори": "НЕ БОЈТЕ СЕ ОНИХ КОЈИ ЋЕ ВАМ ПОГУБИТИ ТЕЛО, БОЈТЕ СЕ ОНИХ КОЈИ ЋЕ ВАМ ПОГУБИТИ И ДУШУ И ТЕЛО!" само сам приметио да су НЕКИ од НАС "заустављени у самореализацији" и сагласно томе СЕБИЧНИ, а други су ЖРТВА те СЕБИЧНОСТИ!? У том контексту БИЛО БИ ВРЛО ЗАНИМЉИВО, кад смо код Библије, РЕЋИ КАКАВ ОДГОВОР НУДЕ Стари, а какав Нови Завет!? Да помогнем, једна света књига каже "Ако те ко удари, окрени му други образ", а друга каже: "Око за око, зуб за зуб!" Чему веровати!? И шта применити у којој прилици!? Знате, хришћанство називају сотериолошком религијом, не дијагностичком, тј. хришћанство се бави СПАСЕЊЕМ, а не ПРЕГЛЕДОМ!? Е, ТО фали овом добром прегледу г-ђе Алечковић-Николић!? Размислите!
Препоруке:
18
10
14 уторак, 21 август 2012 18:18
Frojd
Не разумем доконе и површне људе, који не размиљапју својом галвом, и који се овде или било где гађају Фројдом и сматрају га научником.
Смешно.
Обични сатаниста, потпомогнут са неколико страна да руши све темеље, породицу, друштво, алтуриизам.
По њему,све долази из међуножја. По њмеу је сексуални нагон јачи од материнског. И то неко нузкима за озбиљно!

Видесте ли јадни, недавно је званично овјављено да га је финансирао и КГБ само да би прави што већи русвај по традицији.

Утроба ми се окрене каа неко научницима сматра
Фројда
Дарвина
Ајнштајна
Планка, који је негирао и теслу и таласе и фреквенције, него је све таласе смтрао кнавтуном масе.

Још ако ми неко помене Крлежу као писца, окачићу се на прву грану, па нека се народ обелаји да ме накнадно психоанализира.
Препоруке:
36
12
15 уторак, 21 август 2012 19:04
фристајло
Одавно нисам прочитао прецизнији, конкретнији и утемељенији текст.
Уз све похвале аутору, која је врло "мушки" стисла петљу и сасула нам истину у лице (а то је- не ваљамо ми, народ!!!)остаје ми само да препоручим свима, које интересује -како смо довде дошли- да ту дилему разреше пажљивим рашчитавањем овог изузетно стручног, а јасног штива.
Ако му и после тога буде нејасно- то је зато што, напросто- не дохвата.
Већ неко време пратим рад госпође Алечковић, и могу само да изразим жаљење што је не гледамо на Првом каналу РТС, сваког дана пред други Дневник бар по 15 минута, где би спроводила терапију над овим дезоријентисаним народом, и учила га (кад већ нико други неће) шта је исправно и нормално, а шта није.
Пре много година рекох, као одговор на питање- чта нам највише недостаје?- да су то морал и етика.
Признајем- велико ми је задовољство што добих овакву потврду; јер, и ја сам неки мали човек...
Ваљда, зато- што нисам ни у једној странци.
Препоруке:
22
9
16 уторак, 21 август 2012 19:11
oxi
Psiholozima,psihijatrima....egoizam ne dozvoljava da vide dalje od "nosa" pa tako misle da njihova nauka daje odgovore na sva pitanja i sve probleme ...al nece biti da je tako.
Препоруке:
15
6
17 уторак, 21 август 2012 20:25
Mamlaz
@TinkeringId, ego, super ego. Pišete konvencije! A šta je onda dva jednako dva? A šta su tek onda vaša pagansko-hrišćanska podmetanja?
Препоруке:
5
13
18 уторак, 21 август 2012 20:35
Mamlaz
@Tinkering
Da, od majmuna potiče vrsta ali ne i svaki pojedinac. Ne, ukoliko je u sebi, ali putem društvenosti, prevazišao animalnu rodnost. Granice postavlja veća ili manja društvenost. Neki danas odbacuju poslednju opcju pa se sami opredeljuju u smislu porekla.....
Препоруке:
5
6
19 уторак, 21 август 2012 20:56
@ thinkinг maize
У огромној већини случајева слажем са Вашим коментарима
Међутим,ако већ толико и признајете Фројда,онда ми Ваш „ницк“ тера на размишљање како би то Фројд видео:нема ту „thinkinг“ сви смо ми вођени поривима најниже сексуалности.
Рекох,обично Ваше коментаре читам и поштујем.
Такође,налазим се у Вашој библијској дилеми.Не само дилема освета или праштање,него и у ономе: „Ко има, даће му се, ко нема..“ и још много тога.
Само немојте ни случајно, тражити тумачење библијских непознаница од оног Руса, Владимира А.И.
Мене је слудео и испрепадао већ после 3-4 стране и дигао сам руке од даљег читањљ.
Рецимо,пита се какав је то Бог коме је „милоугодан мирис жртава паљеница“.
Мада,и нама,обичним смртницима, мио мирис рецимо роштиља.Или печења.Или пршуте.

Али,ми смо само грешници смртни.И најнижим поривима вођени, како каже Фројд.Нисмо богови.
Препоруке:
6
6
20 уторак, 21 август 2012 21:02
Ајде мали, не филозофирај!
Као клинца, бунило ме када ми кажу „Ајде мали, не филозофирај!“. То је имало призвук горег порока од цигарета и читања „Чика“ (*)

И годинама сам се питао шта има лошег у филозофирању.
Са много година кашњења, извињавам се нашим неписменим мудрацима: били су у праву.
Ништа по душу опасније од филозофије.

(*)
У то доба није било других тинејџерских порока. Тада Перановић не би зарадио ни за воду, нити и лопатама лечио омладину, јер су лопате све већ биле ангажоване по радним акцијама. И савршено су не лечиле младеж, него су биле превентива. Уместо масница на задњици, само скакали жуљеви на рукама ударничким.
Препоруке:
11
15
21 среда, 22 август 2012 01:00
Voja
Gospođa Alečković je "brza" na reči i peru. Nesporan je njen akademski pristup temi. Sporno je, još od pre, da li je pristupila Artemijevim otpadnicima?
Препоруке:
7
14
22 среда, 22 август 2012 03:25
Gordana
Sjajan tekst!Hvala autorki.Jos kada bi bilo mogucnosti da ga procita i proanalozira veci broj citalaca i, sto je jos mnogo vaznije,novinara, mozda se ne bi jos dugo sunjali po vepsajdima kao gerilci, nebi li dosli do pametne i sadrzajne misli, kao sto smo sada prinudjeni da radimo.Mozda bi opet imali NIN, Telegraf, Vrema, ...
Toliko o nasoj medisloj sceni i mogucnostima za saznavanja,misljenja i gradjenja sopstvenih stavova.Ovakvi tekstovi pomazu, ali nisu dovoljni nazalost, da vade naciju iz apatije, pa samim tim , i podloznu manipulacijama svake vrste.
Препоруке:
7
5
23 среда, 22 август 2012 07:44
fuga
@Tinkering

.....hrišćanstvo se bavi spasenjem. Toliko dugo a nikako da nas izbavi! Vreme je da okonča svoje isprazne aktivnosti zaglupljivanja većeg dela čovečanstva kao što je i vreme ovom srbijanskom fićfiriću da nas liši arivističkih saveta o našem duhovnom stanju.
Препоруке:
6
13
24 среда, 22 август 2012 08:25
thinking maize
Свим мојим критичарима, а као одговор на њихове недоумице, дајем ПРОСТУ ЧИЊЕНИЦУ да је човек ДАТО, а не задато БИЋЕ! Ergo, "софтвер" је ту, као и "хардвер", а КАКАВ ће бити наш КРАЈЊИ ЛИК (који је, узгред буди речено, променљив, тј. ДИНАМИЧАН!) зависи, ПОРЕД ОСТАЛОГ И ОД НАС САМИХ! Сад, што то "остало" обухвата и друштво, садашње и бивше и доктрине и теорије тих бивших и садашњих друштава, па Боже мој, једном Ками написа "Мит о Сизифу" и чини ми се да је био У ПРАВУ! Свако добро свима! PS. Хришћани оно "мит о Сизифу" могу да протумаче као "пала природа људска", а марксисти, марксисти нека се сете ЧИЊЕНИЦЕ коме је ПРВОБИТНО била намењена посвета "Капитала"!? PPS. Ово је приватно мишљење једног православног скептика! Као верник прихватам концепт DEUS ABSONDITICUS-a, а као скептик све прихватам са "зрном соли" и оним "ЗАШТО"!
Препоруке:
12
3
25 среда, 22 август 2012 08:31
neopravoslavna kontra
Tekst autorke je pokušaj obračuna sa primitivnom srbijanskom svešću i njenim probuđenim aspiracijama ka uspostavljanju a zapravo povratku u najmračnije doba monarhizma i progona socijalističke misli na ovim prostorima. Nije nikakvo čudo da je glavni čorbuljak podmetnuo dotični "Tinkering maize". On je glava cele operacije u kojoj sada nastupaju ešeloni drugog, trećeg i ostalih redova.
Препоруке:
7
15
26 среда, 22 август 2012 09:21
thinking maize@ "sajber marksista", као "Витез тужног лика" јуриша на "неоправославне ветрењаче", а у одбрану "Добре Госпе Психологизирања"! Или Маркс и Фројд на истом задатку!
Рече извесни: "Tekst autorke je pokušaj obračuna sa primitivnom srbijanskom svešću i njenim probuđenim aspiracijama ka uspostavljanju a zapravo povratku u najmračnije doba monarhizma i progona socijalističke misli na ovim prostorima..." Немам шта додати или одузети изреченоме, изузев констатације да ако неко има ЗАДАТУ ТЕМУ, он је се НЕ ОДРИЧЕ, чак и ако је ОСНОВНА ПРЕТПОСТАВКА ПОГРЕШНА! Но, то је карактеристика ЗАРОБЉЕНИХ УМОВА! За почетак прочитати Чеслава Милоша, а за крај (виши курс!) Станислава Јержи Леца! За оне КОЈИ НЕ ЗНАЈУ СТРАНЕ ЈЕЗИКЕ упућујем на "кратки курс" код Владе Булатовића Виба! Први час, прорадити следеће Вибове афоризме: 1) Плаво море, Беле викендице и Црвени другови; 2) Шума. У Шуми Кућа. У Кући Друг, а у Другу КУЦА СРЦЕ за РАДНИЧКУ КЛАСУ! Рок: 10 дана. Зашто!? Па ТОЛИКО им ТРЕБА да ПРОЧИТАЈУ ОВЕ ПРОСТЕ МИСЛИ! Тј. они ће их прочитати за 10 секунди, али ДЕСЕТ ДАНА ће им ТРЕБАТИ да их "сваре"! Ето, толика је "снага" ЗАРОБЉЕНОГ УМА!
Препоруке:
19
3
27 среда, 22 август 2012 10:52
Kvazimodo
@Tinkering

Ne samo da sam vitez, mnogo sam više od toga jer u mojim žilama teče plemenita krv. To da sam tužnog lika može da prođe kod nekoga kome je dioptrija pomerena a da jurišam na neopravoslavne vetrenjače je sasvim pogršno. Njima pogon daju ideološki vetrovi prošlosti te nemam dovoljno motiva ni razloga da ih sam pokećem. Ako neko ovde juriša na svoj rep pre bih rekao da to vi tako bezuspešno i uzalud vitlate sopstvene naslage dosovskih rezidua! Ja vas, međutim, ne sažaljevam, jer vi biste ne samo vitez niti ste tužnog lika već glumite čuvara dosmanlijske bogorodičine crkve u Srba.
Препоруке:
4
6
28 среда, 22 август 2012 11:01
thinking maize
"Чувар ДОСманлијске Богородичине цркве у Срба"! Ха, ха, ха, "комунац" зна и да насмеје! Свака част! Ипак, ПРЕОЗБИЉНИ СТЕ! Него, кад ћете са мном на њиву, да РАДОМ унапређујемо ПРАВЕ ВРЕДНОСТИ у Србаља!? Знате, занимљивоо је расправљати о Марксовом "ВИШКУ ВРЕДНОСТИ" и око тога се идеолошки прегањати, али тај ВИШАК ваља СТВОРИТИ!?
Препоруке:
12
4
29 среда, 22 август 2012 11:09
Dopbrovoljni najamnik
@Tinkering

Samio ste se upregli u pogon za proizvodnju viška vrednosti. Vi to, kako vidim, radite sa zadovoljstvom! Kako i ne bi. Još ako vas gazda primerno plaća, zašto da ne!Doduše, pređašnje gszade vas oduvaše a ove današnje, dokle će vas držati ne znam. Vi dotle uživajte u proizvodnji viška vrednosti. Ja ću se skromno držati u granicama vrednosti sopstvenog proizvoda.
Препоруке:
4
4
30 среда, 22 август 2012 12:04
thinking maize@ "sajber marksisti", тек да се зна КО РАДИ, а не да се "теоретише"! Уосталом, "не може се царство задобити, на душеку, све дуван пушећи" или "озебе ми драги испод јорган планине"!
"Газда" ми је држава Србија, пошто радим у једном државном институту из области пољопривреде. А да ме је "послодавац" "експлоатисао" јесте, експлоатисао ме је, пошто сам САМ од ДОДАТНОГ рада на регистрацији ђубрива за ЧЕТИРИ године институту приходовао близу 1 400 000 динара, од чега сам као "награду" на крају прошле године добио 10 000 динара! За то време поставио сам осам великих пољских огледа (то Вам је оно кад радите на + 40 Целзијуса, без да се жалите!) на разним културама, од којих један НИЈЕ БИО ПЛАЋЕН од "пословног партнера" ("пословни интереси", тако реко мој тадашњи директор)! А обашка моја научна активност! А кад смо код државе, као послодавца, цитирам Вама драгог ДРУГА Мијалка Тодоровића, "Плавог", који је својевремено примио делегацију мог бившег института. "Колко имате запослених?" пита друг Плави. "150 друже Плави! Ништа то није! Али друже Плави, то су доктори и магистри наука!? Ма, ништа то није, док немате бар 2-3 хиљаде, да закрчите Немањину, НИШТА НЕЋЕТЕ ПОСТИЋИ!"
Препоруке:
5
1
31 среда, 22 август 2012 12:50
Pričam ti priču.....
@Tinkering

Podatke o tome šta radite i koliko "viška vrednosti" odbacujete iznosili ste već par puta. No, drago mi je uvek da osvežim ali i, kako vidim, dopunim sliku o vašem doprinosu. Ali, ovde nije stvar u tome. Pomenuste Mijalka Todorovića, nekadašnjeg pretendenta i na samo mesto predsednika države pored živog Broza zbog čega ga je ovaj oduvao sa političke scene mada je posle toga, zgazivši čoveka u saobraćajnom udesu i sam sebi nju prekratio. To što vam je poručio rekao je verovatno u sarkastičnom tonu i time unekoliko i ocrtao ondašnju situaciju. I to je lepo od vas. Ono što, međutim, nije korektno jeste da podmećete pragove pod šine kojima se vozovi ne kreću. Skloni ste manipulaciji, plastičnoj, dakako, ali i providnoj do besmisla! Zašto, to vi najbolje umete kas'ti.
Препоруке:
2
4
32 среда, 22 август 2012 13:07
thinking maize@ "sajber marksista" или о БЕСУ и ЈУРИШУ на НЕБО! Можда је Швејк ИПАК БИО у ПРАВУ!?
Узгред, да приметим, НИСАМ тајкун, ни "жутократа"/ "другосрбијанац", али изгледа да БАШ мене од свих овде на сајту, сматрате ОДГОВОРНИМ за ОВО САДА!? Према томе, добри "наш" "сајбер марксисто", кад смо већ на тлу психологије, ред би био да "затворим" ову полемику у настанку следећим питањима: Колико БЕСА има код Вас, а колико код мене!? Као и: Како каналишеш свој БЕС!? Само то и ништа друго!? А ЗАШТО то питам, па ваљда за себе ЗНАШ ОДГОВОР!? Свој одговор знам, а истоветан је одговору Доброг Војника Швејка: УМЕРЕНИ НАПРЕДАК у ОКВИРУ СИСТЕМА! Знате, ОЗБИЉНО сам схватио виц о Муји и пагагају, јер НЕМАМ КРИЛА и НЕ МОГУ ЈУРИШАТИ на НЕБО! Ти ако имаш, САМО НАПРЕД!
Препоруке:
6
1
33 среда, 22 август 2012 14:08
Mom dobrom grešniku
@Tinkering

Gospodine, vi ste sebe smestili u fiksirani okvir "zarobljenog uma" predrasude o jednoj ideji, jednoj praksi, jednoj doktrini pa, dakako, i jednom protagonisti svega toga. I tu je osnovna greška. Nikujete me "sajber-marksistom" iz istog razloga. Vi imate tradicionalne predrasude o socijalističkoj ideji kao što imate i predrasudu o hrišćanskoj doktrini i njenom učenju. Takav sindrom učitavate u polemike sa mnoom ali i sa drugima. Dakle, ne jednom sam vas molio da ne unosite ništa lično u stavove kojima se opredeljujete ovako ili onako. Otuda, verovatno, i moje, ad hominem crtice. Protiv vas kao čoveka nemam ništa a pogotovo kao plodnog naučnog saradnika Institutu kome pripadate. Naprotiv, drago mi je da Srbija neguje takve podvižnike. No, ne meni već nikome ne možete spočitavati ovakve ili onakve stavove ili heftati ideološka opredeljenja ad libitum.

Salut!
Препоруке:
2
5
34 среда, 22 август 2012 14:45
Peter RV@Frojd
"Frojd Не разумем доконе и површне људе, који не размиљапју својом галвом .. "
Pa onda diskvalificira Ajnstajna i Planka kao naucnike.
Nas Frojd ocigledno 'razmiljapja' njegovom sopstvenom 'galvom'.
Препоруке:
2
2
35 среда, 22 август 2012 15:58
Bob
Ja sam imao utisak da je gospodja Alečković humanističkog usmerenja u psihologiji (a ne psihoanalitičkog ili bihejvioralnog, ne daj Bože!)

Možda grešim... Ali što se tiče Frojda, slažem što neko reče ovde, da je satanista, makar prikriven; medjutim mehanizmi o kojima je reč u tekstu, ako se ne varam, i nisu njegovo delo, već ih je proučavala njegova ćerka. Psiholozi drugih pravaca ih uglavnom prihvataju.
Препоруке:
2
0
36 среда, 22 август 2012 16:27
thinking maize@ "sajber marksisti", добром ИДЕАЛИСТИ
Прво, ја сам нешто написао, па сте Ви реаговали и онда реч, по реч... И тако у великој већини случајева започиње полемика између Вас и мене током ове ТРИ ГОДИНЕ. Оно што Ви сматрате ДОБРИМ, рецимо да и сам сматрам ДОБРИМ, али ЗА САДА НЕОСТВАРИВИМ! Иначе не би Денг Хсиао-Пинг пре ВИШЕ од ТРИДЕСЕТ ГОДИНА решио да Амере ТУЧЕ ЊИХОВИМ ОРУЖЈЕМ! Ако ништа друго, ЈЕФТИНИЈЕ је у ЉУДСКИМ ЖИВОТИМА, а и Кина се РАЗВИЈА, а њени грађани БОЉЕ ЖИВЕ! Толико. О осталоме ће своју реч рећи БУДУЋНОСТ! Нека и млади понешто ураде! PS. Кад кажем за Вас "ИДЕАЛИСТА", мислим на НАЈБОЉЕ МОГУЋЕ ЗНАЧЕЊЕ те РЕЧИ! PPS. "sajber marksista" зато што ми не дајете могућност да Вас нечим РЕАЛНИЈИМ означим! Мој nick name има везе са мојим послом и мојом брбљивошћу. Шта ћете, жива душа! Свако добро!
Препоруке:
3
2
37 среда, 22 август 2012 18:57
Little Big Serb
@ thinking maize i pesmi : oj Srbijo medju neradnicima na njivama, Priznajem samo sam povrsno procitao tekst i samo preleteo po komentarima ali sam siguran da cemo se po ovoj temi povuci klipka. :)Ovde bih, na brzaka, kratko o pozivu na njivu sto ce kako thinking maize, ocigledno, thinks izazvati panican strah u Srbalja jer mu je to etnicka osnovna karakteristika a i genetska jer thinkong maize i o tome thinks i o tome valja ovuda. U jednoj zemlji gde je nezaposlenost negde medju najvisim u oblasti koju nas prisilise da nazivamo region, lakse je i nije srpski. Ergo, uh sto volim kad mi se pruzi prilika za ovaj ergo ! Ergo, kazem, taj visak vrednosti cini jedan od elemenata kao i kriza ''najgoreg nam sistema ali nema nam boljeg, zar ne''. Nijesu Srbi lijeni, thinkujmo zajedno, odlicni su radnici, lijecnici i cak lekari. Ne pozivaj ih tako olako na njivu, doci ce uzorace je i tebi objasniti neke stvari, oci u oci. Nismo pomrli ako nam unistise znanje.
Препоруке:
1
2
38 среда, 22 август 2012 19:32
Peter RV
Zamisljam naciju kao jednu siriju familiju- ne mora da je objektivno najbolja na svijetu- ali je tvoja. Sto znaci da je moras stitit od neprijatelja.
Препоруке:
8
0
39 среда, 22 август 2012 21:52
vera piletic
izvanredan tekst! hvala nspm
Ова адреса ел.поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Препоруке:
5
4
40 четвртак, 23 август 2012 08:24
thinking maize@ Little Big Serbe
Рекосте: "...panican strah u Srbalja jer mu je to etnicka osnovna karakteristika a i genetska...", као и пар ироничних примедби, што не замерам, јер ако их нема, уобразићемо се и мислићемо да више вредимо него што јесте. Но, то отвара пар тема за размишљање, у вези са ауторкиним текстом. У том смисли, прво питање је: КО СУ Срби!? Или: KO SU Srbi!? Зато бих Вас подсетио, а на трагу Ваше ироније, на фељтон, објављиван пре 10-так година у сад "покојном" "Гласу Јавности" (беше некад ДОБРА алтернатива "Blic"-u), са насловом: "НАЈВЕЋИ СРПСКИ СТРАХОВИ"! Симптоматично, фељтон се угасио после 3-4 наставка! Изгледа да је ВЕЋ тад, на реповима "последње европске револуције", а у почетку НАСТАВКА ПАРТОКРАТИЈЕ (као ЛЕГИТИМНОГ ЧЕДА ТИТОИЗМА), ПРОПУШТЕНА ПРИЛИКА да се ПОГЛЕДАМО у ОЧИ! Неке од тема у том фељтону биле су: "СТРАХ од ПРОМАЈЕ", "СТРАХ од ВЛАСТИ" итсл. Да се ТАД НАСТАВИЛО са "ГЛЕДАЊЕМ у ОЧИ", дошли бисмо ПОНОВО до Цвијића, Нушића, Домановића... и "ОТКРИЛИ" оно РАЈИНСКО у нама! Свако добро.
Препоруке:
4
1
41 четвртак, 23 август 2012 10:47
nedefinisani
@Thinking maize

E, moj dragi sagovorniče, sada ste valjda shvatili šta sam ja podrazumevao pod srbijanstvom kada i sami kažete povodom pominjanog feljtona u "Glasu javnosti" da bi nas sve to dovelo do Domanovića, Nušića i Cvijića....Recimo da sam preterivao ali u kakvom smo stanju i šta nas je sve dovelo do ovoga, još uvek sumnjam u to.
Препоруке:
1
2
42 четвртак, 23 август 2012 12:03
S.D.
Neko ubaci zisku,a drugi umesto da je gase iz sve snage duvaju da naprave pozar.Dzabati je gdjo.ALECKOVIC-NIKOLIC pricati o danasnjim greskama "vozdova srpskih",kada se takav nacin vladavine proteze ceo vek na nasim prostorima i niko do danasnjeg dana nije hteo da podpise crtu ispod ociglednog nacionalnog sunovrata i sve to oznaci punim imenom kliknuvsi "Braco sve ovo je bilo veliko ZLO-NESRECA SRPSKA i nemoze vise ovako".Ovako prosejavanje Brozovog,Slobinog,DOS-ovog vremena,trazenje zrna brasna u moru peska,zapamti nikada se necemo odreci svojih licnih zabluda,dacemo za pravo da svako iz svoje zablude izvuce zrno brasna i kaze"Pa nije sve tako bilo crno,evo i zrnke beloga brasna".Moramo jednom za svagda raci sve sto je radjeno u zadnjih 100 godina NEVALJA,i ko god da je bio za to GRESIO JE,niko da ne pravda svoje zablude i sto rekao MILORAD DODIK moramo sesti i dogovoriti sta nam je opsti SRPSKI interes.Imamo ruznu proslost,odreknimo se zabluda,gradimo BUDUCNOST.
Препоруке:
6
1
43 четвртак, 23 август 2012 12:19
S.D.
Jos da ti ovo kazem d-djo.Milo ti mozda i nisi svesna da u narodu Srpskome vlada ovako dusevno stanje , da sto rekao jedan moj poznanik[Milovan]"mi smo budale od naroda jer i dan danas pola srba pogleda Titu da vaskrsne i place u kuci cveca,a ostali placu za Slobom pod lipom".Kako onda napred,znaju ovi domaci i strani koliko smo mi ludoglav narod,pa svi oni plivaju u moru srpskih gluposti i zabluda ,a narod tone u zabludama svojim jer" nova se kuca ne pravi na temeljima starim",sto je upravo ucinjeno u Srbiji.Nema revansizma.Sto to Tito nije rekao-uradio kada je zagospodario Srbijom.
Препоруке:
6
4
44 четвртак, 23 август 2012 16:02
thinking maize@ "sajber marksista", за крај
Погледај коментар г-дина SD. Узгред, да одговорим на један твој претходни пост, "гледе" краља Александра Карађорђевића, на чијем примеру би и г-ђа Алечковић-Николић могла нешто да каже, али ОТВОРЕНО, а не како је у тексту, "у рукавицама"! Цитирам самог краља Александра Карађорђевића: "Бити краљ Србије, чак и велике Србије, то је нешто ОБИЧНО, краљ Србије може да буде и мој брат, луди (sic!) Ђока! Бити краљ Југославије, краљ над три народа, то је нешто велико, светло, нешто зашта се може дати и живот!" Све ово сведочи САМО и ЈЕДИНО да смо за владара у КЉУЧНОМ ИСТОРИЈСКОМ ТРЕНУТКУ имали МЕГАЛОМАНА! Што је ОПЕТ ЈЕДНА од КАРАКТЕРИСТИКА ВИОЛЕНТНИХ ДИНАРАЦА, који су дуго у историји ТРПЕЛИ! Ergo, ЧИСТ ИСКАЗ РАЈИНСКОГ МЕНТАЛИТЕТА КАД ОСЕТИ СЛОБОДУ! О томе све време причам! То је ПРАВИ ГРЕХ (тачније ХИБРИС!) краља Александра Карађорђевића (и нас Срба!), а НЕ "крвав однос према радничкој класи", удварање Хрватима и Западу, учешће у "санитарном кордону" према СССР-у и сл.
Препоруке:
7
2
45 четвртак, 23 август 2012 17:10
nedefinisani
@Thinking maize

Vidim da je teško pogasiti vaš entuzijazam da pišete nedokzane stvari. Dinarci nikada nisu trpeli. To su/bar moji preci/ oduvek bili slobodni ljudi. Znate već u kom režimu. IZ napsane tvrdnje izvodite pogrešan zaključak e da bi dospeli do rajinskog mentaliteta. Mislim, ovakvu akrobatiku ne mogu prihvatiti. U najblažem smislu je netačna a zaslužujete i poneku tvrđu reč. Ne, ovo što ste saopštili daleko je od istine i tu nema mesta za dalja razjašnjenja. Sami kopate rov.
Salut
Препоруке:
2
5
46 четвртак, 23 август 2012 18:13
nedefinisani
@Tinkering

Ovo je zastrašujuće što ste napisali. Čist falsifikat i nepojamna laž! Dinarci kao megalomani. I to u trenutku kada im neko "poklanja" slobodu!? Pa, oni i ne znaju štaje živeti u ropstvu ili bilo kakvoj podvlašćenosti na šta su pripadnici grupe kojoj vi pripadate naviknuti takoreći od rođenja. Rajinski mentalitet je toliko stran Dinarcima koliko je i svojstven i urođen Rajincima. Dinarac je za reč u stanju i ubiti dok Rajinac preko reči prelazi kao preko putića. Rajinac ne zna šta je REČ i zato ne brine šta ona nosi i znači. Dinarac je zato i majstor/poeta/ svog jezika. Rajinac je sav u koristi, sitnoj, majušnoj, nikakvoj, čoveka nedostojnoj. Da, bio je režim Aleksandrov ali je pakt o banovinama napravljen sa presoljenim Rajincima. I odatle nesreća jer ti ljudi imaju za brata obzira koliko i za poslednjeg mujkana. Eto, dragi sagovorniče, odakle poteče nesreća ovog naroda. Vaša akrobatika je samo neuspela rajinska kombinatorika. Možda drugi put....
Препоруке:
2
5
47 четвртак, 23 август 2012 23:18
S.D.za nedefinisanoga gospodina
Nemoj misliti da zelim da stajem na bilo ciju stranu,ali kada smo kod RECI ,nemojmo se brate zamlacivati da svi ili vecina Dinaraca danas drzi do RECI.Pojedinac da u bilo kom prostoru,ali vecina ne nezavisno od podrucja koje LJUDI naseljavaju.Davna narodna izreka"Covek se drzi za REC,zena za noge a vo za rogove" danas je izbledela u sva tri znacenja ;niko vise ne upreze volove,zene se nedaju drzati[feminizam itd.] a REC coveka je toliko izbledela da su ubistva gotovo nacisto iskljucena.Danas rekao a sutra porekao je uobicajena retorika u danasnjim medjuljudskim odnosima bez obzira na to KO je u pitnju.
Препоруке:
3
2
48 петак, 24 август 2012 10:21
nedefinisani
@SD
Pa, onda nemojte mene kritikovati ve' Cvijića koji je napravio takvu tipologiju. Ovo što ste primetili toliko je opšte mesto da o tome ne bi trebalo trošiti reči. Uostalom, ono na šta sam ja upućivao tiče se nekih prošlih zbivanja. Vaša primedba je s toga običan rikošet te ostaje bez poente.
Препоруке:
3
2
49 петак, 24 август 2012 10:27
nedefinisani gospodin
@SD
Ako se već obraćate nedefinisanom gospodinu onda to podrazumeva ličnu zamenicu vi pa je krajnje nepristojno već u početku osvrta nedefinisanom gospodinu ovoga oslovljavati sa ličnom zamenicom ti! Toliko ako već teramo mak na konac. Ako ne budemo ništa podrazumevali onda ćemo se ćerati do kraja što svakako ne može biti legitiman postupak u ovakvim osvrtima.
Препоруке:
3
2
50 петак, 24 август 2012 10:43
Liberte i psi-ka-analiz
Stize zrelo doba kada i originalne licnosti sa dva roditeljska prezimena i visejezickih kultura moraju da se pogledaju u samokritickom ogledalu? Kako da se vidimo? Od pocetka ili od kraja? Od istorijske seksualnosti ili od ove mudrosti bez nje u zelji za kojom buducnoscu? Sopstvenom ili onom zamisljenom? Zar nije fantazmagoricno biti odvojena od sebe onakvom kakvom nas sacinjavaju svi ti uzorci "socijalistikih" idola? Ko je uticao na nas najvise? Iluzija slobode, slobodarenja, slobodarstva ili pomodne psi-kulture? Sto se vise tezi za esencijom univerzalnog znanja sve se vise obraca onom oko sebe. A kad se stize do sopstvenog mesta u ovom sadasnjem stanju? Kojim putem? Odatle onda puca pogled!
Препоруке:
3
0
51 петак, 24 август 2012 12:07
Little Big Serb
@ thinking maize@little big serb
Sta je sad to : KO SU SRBI ? Nije to pravo pitanje. Ovo je pravo pitanje : Zasto se, odjednom, postavlja to pitanje ? Da bi sa dali odgovori, uglavnom pogresni, naravno ! Hocete da se gledamo u oci i da u njima nadjemo objasnjenje za situaciju u kojoj smo se nasli ? Necu se zadrzati na strahu od rada na koji se pozivate i koji je, valjda, objasnjen u seriji ''najvecih srpskih strahova'' jer sa vama nema diskusije, vi navodite misljenja, postavke nekih, cesto autosovinista, ne manje cesto nekih čudaka kao definitivne dokaze o genetskim osobinama Srba, i gle, one su uvek negativne ! Vrsiti masovne psihoanalize na milionskom uzorku baziranom na drzavljanstvu je glupo, samim tim sto je psihoanaliza pojedina klimava rabota. Trazenje razloge nasem strdanju u titoizmu, u komunizmu, u Milosevicu, u zabrani cirilice ( aj' se lazemo ) u bratstvu i jedinstvu, a ne u ORGANIZOVANOM RAZBIJANJU ZEMLJE IZVAN NAS? Vazi !
Препоруке:
1
2
52 петак, 24 август 2012 12:23
thinking maize@ "sajber marksista", CAPUTT 1
Слушај, ТВОЈИ су СЛУЖИЛИ ЋЕСАРА, а моји само НАШЕ Карађорђевиће и Обреновиће, а и ЊИМА смо СКИДАЛИ ГЛАВЕ кад ПРЕТЕРАЈУ! То што НЕ МОЖЕШ у ТВОЈУ Лику, јер ти "браћа" Croate НЕ ДАЈУ БЕЗ ДА СЕ ПОКАТОЛИЧИШ, НИЈЕ МОЈ ПРОБЛЕМ и НЕ ПЉУЈ ПО Србима из Србије/Србијанцима због тог што се РАЗ-"браћа" Croate УСКОПИСТИЛИ! Боље обрати пажњу ШТА пише њихов попа са Каптола (НЕ)-РАЗУМ ("НЕМА Јасеновца!"), а РАЗ-"браћа" Croate га ШАТРО "исправљају" ("Усташе су злочинци!"), при чему ЈЕЗУИТСКИ за 10 ПУТА УМАЊУЈУ БРОЈ СТРАДАЛИХ Срба (место преко 700000 (СЕДАМСТО ХИЉАДА ДУША!) "страдало је 82000 Срба, Јевреја, Рома и других антифашиста")! НЕМАМ ЖЕЛУДАЦ за ТОЛИКО ЛИЦЕМЕРЈЕ! Направили сте Ви КОМУЊАРЕ од Јасеновца пољанче за лоптање и "посадили" онај КАМЕНИ ЦВЕТ, важно је да је "цвет", НИГДЕ Крста или Давидове звезде! Бејаху постављени ТЕК ПАР ДАНА пре протеривања Срба из Западне Славоније! И немој ми ДРОБИТИ о ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗМУ и КОМУНИЗМУ, док се Јасеновац НЕ НАМИРИ, ХРВАТСКИМ ПОКАЈАЊЕМ или ДРУГАЧИЈЕ!
Препоруке:
3
3
53 петак, 24 август 2012 13:10
thinking maize@ "sajber marksista", CAPUTT 2
Кажеш "Динарци одувек живели у слободи", а "Рајинци су одувек служили друге"!? Ајдеее! На страну што ДЕЛИШ Србе, на Србе ПРВЕ ВРСТЕ ("Динарци") и Србе ДРУГЕ ВРСТЕ ("Рајинци"), то обашка! Него да ПОРИЧАМО о ТВОЈОЈ ОПЧИЊЕНОСТИ Немцима, њиховим начином организације живота и државе, њиховом филозофијом са нагласком на онај ПЕРИФЕРНИ одељак Хегелове филозофије!? Мислим на домунђавања оног БРАДОЊЕ! Знаш оног што много "ВОЛЕ" Словене!? Па је тако својевремено износио неке "теоријице" о Моро-Власима и неким другим, трећим Власима (све САМО ДА НИСУ Срби, ergo Словени!), које ПОРИЛИЧНО ПОДСЕЋАЈУ на тадашње МОДЕРНЕ "теорије" немачког интелектуалног живота, које су се ИЗРОДИЛЕ у теорију "КРВИ и ТЛА"! што ПРЕМНОГО ПОДСЕЋА на "теорије" једног бркатог МОЛЕРА из Аустрије, као и његовог старијег Croatskog САБРАТА, иначе ЛИЧАНИНА!? А и ТВОЈЕ "теоријице" о Србима "ПРВОГ РЕДА" и Србима "ДРУГОГ РЕДА" ПРЕВИШЕ личе на ДОМИШЉАЊА оне двојице горе! Мислим на бркатог молера из Аустрије и твог ЛИЧКОГ сабрата!
Препоруке:
4
3
54 петак, 24 август 2012 14:29
nedefinisani
@Tinkering

Izvaljujete laži i uvrede u nedostatku činjenica. Šta ja imam sa nemačkom filosofijom? Sa Hegelom i marksom. Kada njih pominjete kod vas vidim samo bolesnu mržnju. Ne delim Srbe i to je još jedna kleveta zbog koje bi ste da su druge okolnosti poznate mogli da završite na sudu. Vi lažete i podmećete. Nisam kriv za ono što je Cvijić saopštio o etničkoj skupini koja pripada tipu odakle ste i vi potekli. Podivljali ste zbog takve činjenice a mene tim povodom osuđujete? Pokloniću vam Cvijićevu knjigu pa je javno spalite na Trgu Republike. Šta drugi imaju sa tim?
Препоруке:
2
2
55 петак, 24 август 2012 14:32
thinking maize@ Little Big Serb или "А зашто смо се БАШ ми Срби "примили", а не неко други!?" или БОЉЕ ЈЕ ПРВО ПОГЛЕДАТИ У ОГЛЕДАЛО!?
Кажеш: "Trazenje razloge nasem strаdanju u titoizmu, u komunizmu, u Milosevicu, u zabrani cirilice (aj' se lazemo ) u bratstvu i jedinstvu, a ne u ORGANIZOVANOM RAZBIJANJU ZEMLJE IZVAN NAS?" Стоји! Тако ми је средином 90-тих причао колега, који је крајем 80-тих, почетком 90-тих, СТИЦАЈЕМ ОКОЛНОСТИ био 3 пута у Енглеској и једном дуже (2 године) у Немачкој (немој да бринеш дал је "купљен"!? Биљни физиолози су "ситне рибе" за куповину! У пољопривреди одлучују селекционери, заштитари и агроекономисти! Ти се "продају", а не "фундаменталци"!) и причао ми је КАКО су НАС, a conto Хрвата, па онда осталих "тркељисали"! ПРВИ знак му је био текст из "Scietific American" (часопис за популарну науку, слично нашој "Галаксији") о ГЕОСТРАТЕГИЈИ! Тамо су била описана ИНХЕРЕНТНО НЕСТАБИЛНА ПОДРУЧЈА, УГЛАВНОМ ГДЕ СЕ ДОДИРУЈУ ДВЕ и ВИШЕ ЦИВИЛИЗАЦИЈА и која су ОБИЧНО од ВЕЛИКОГ СТРАТЕШКОГ ЗНАЧАЈА! Једно од тих подручја је био и БИВШИ СФРЈот! Него, можда је БОЉЕ ПИТАЊЕ ЗАШТО смо се БАШ МИ Срби "ПРИМИЛИ"!?
Препоруке:
5
4
56 петак, 24 август 2012 14:43
thinking maize@ Little Big Serb или "А зашто смо се БАШ ми Срби "примили", а не неко други!?" или БОЉЕ ЈЕ ПРВО ПОГЛЕДАТИ У ОГЛЕДАЛО!? , наставак
Такође ми је раних 90-тих мој тадашњи другар (и истовремено први муж моје куме) препричавао текстове из тадањих "Погледа" и "Српске речи", које је уређивао Милослав Самарџић, љути националиста и... можда најталентованији новинар млађе генерације! Тад ми је испричао и текстић о томе КАКО су на турске зулумћаре реаговали Бугари, а како Срби!? Срби, НАРАВНО хајдучија, ускоци и све остало, а родна села, ГОРЕ ли ГОРЕ, а мајке и сестре се одводе у робље, а очеви, стричеви и браћа на коцу! Баш ПО МЕРИ "нашег" "сајбермарксисте"! Уосталом, погледајте СЈАЈНИ ФИЛМ "Тефтиш" Миће Поповића и БИЋЕ Вам СВЕ ЈАСНО! А Бугари, ШТА РАДЕ Бугари!? Иде турски караван, наравно, изнудице, кињење и друге неподопштине, али СЕЛО ЋУТИ! А НА КРАЈУ СЕЛА, тачније пар километара ИЗВАН ЊЕГА, али ПОРЕД ПУТА, седи сеоски чобанин и ЧЕКА! Пролази караван, он и даље ЧЕКА, док на крају неко ЛУДО Турче ЗАОСТАНЕ и почне да се спрда са нашим Бугарчетом! Овај мало трпи, па ОНДА ТОЈАГУ! И Турче заврши у локалној пећини/понору!
Препоруке:
4
4
57 петак, 24 август 2012 14:53
thinking maize@ Little Big Serb или "А зашто смо се БАШ ми Срби "примили", а не неко други!?" или БОЉЕ ЈЕ ПРВО ПОГЛЕДАТИ У ОГЛЕДАЛО!? , други наставак
Дођу локални Турци и питају: "Где је Турче!?" Чобанин: "Немам појма!?" Они траже још неко време, па одустану... За 18-ти рођендан ћале ми поклонио књигу Жан-Жак Серван-Шрајбера (тад МОДНОГ мондијалисте, "хуманистичке оријентације"): "Свјетски изазов", из. "Глобус", Загреб. Тамо је описано КАКО је Гадафи ЗАПОЧЕО НАЦИОНАЛИЗАЦИЈУ НАФТНЕ ИНДУСТРИЈЕ у Либији 1970!? Прво је хтео да ЦЕЛУ нафтну индустрију НАЦИОНАЛИЗУЈЕ, али му је неко рекао да ће се онда СВИ западни инжењери ПОВУЋИ, а пошто Либија НЕМА СОПСТВЕНОГ ШКОЛОВАНОГ КАДРА, онда може да се "СЛИКА" са нафтом! "Него," причао му је МУДРИ саветник, "национализуј прво нафтне изворе западњака кога остали западњаци НАЈВИШЕ ПРЕЗИРУ и за ким "неће заплакати"! Ето, Арман Хамер (Лењинов и Стаљинов ОМИЉЕНИ капиталиста!) је омражен, почни од њега, али ДОБРО ГЛЕДАЈ КАКО ДРУГИ РЕАГУЈУ! Ако се не буне, за годину-две, НАСТАВИ са СЛЕДЕЋИМ најомраженијим!" Тако и би и да је Гадафи био мало СМОТРЕНИЈИ и имао мало "БОЉА ЛЕЂА", друга би се песма певала!
Препоруке:
4
4
58 петак, 24 август 2012 15:03
thinking maize@ Little Big Serb или "А зашто смо се БАШ ми Срби "примили", а не неко други!?" или БОЉЕ ЈЕ ПРВО ПОГЛЕДАТИ У ОГЛЕДАЛО!? , КРАЈ!
Према томе Пријатељу, НЕ БРИНИТЕ да ли ће НАСИЛНИК да БУДЕ НАСИЛАН, то му је У ПРИРОДИ! Брините се ШТА ћете Ви са собом и да ли насилник ИСТУРА пред собом неке "клинце", еда би Вас ИСПРОВОЦИРАО и имао ПОВОД за ИНТЕРВЕНЦИЈУ!? Е, ТО Вам је РАЗЛИКА ИЗМЕЂУ "Срба" и "Бугара"! Тј. између "Динараца" и "Рајинаца", како рече "наш" "пријатељ" зовомога "сајбермарксиста"! Покушали смо, као и 27-ог марта 1941, ДОБИЛИ ПО ЊОЊИ, сада нам ваља, ПОШТО СУ НАМ СВИ ПОЛИТИЧАРИ "дезинфиковани" да играмо као нпр. Милан Стојадиновић! Слажем се, НИЈЕ ТО НЕКА СРЕЋА, неки МУТНИ ЛИКОВИ (изговара се: тајкуни, политиканти, "другосрбијанци") РОВАРЕ по НАШОЈ СУДБИНИ, АЛИ... И ТО ЋЕ ПРОЋИ, НИЈЕ Србија од јуче, мада нас ОВАЈ "сајберЛикота" уверава у то. Не пријатељи, НИСМО РЕПА БЕЗ КОРЕНА и зато ме се не тичу Маркс, Тито, Милошевић, ОНИ СУ ПРОШЛОСТ, као што је и БТ ПРОШЛОСТ! Ваља нам да СРЕЂУЈЕМО НАШУ ДРЖАВУ!
Препоруке:
4
3
59 петак, 24 август 2012 15:06
thinking maize@ "sajber marksista"
Прочитај ШТА ТИ ПИШЕ у личној карти и у пасошу! Држављанство: Република Србија. А-ха, а јел имаш ти и НЕКЕ ОБАВЕЗЕ према ТВОЈОЈ ДРЖАВИ, сем да се бавиш "ПЉУВАЊЕМ У ДАЉ" по истој!? Одговори!
Препоруке:
4
3
60 петак, 24 август 2012 17:19
nedefinisani
@TinkeringProgon crvenih veštica. Šta drugo? Put Milana Stojadinovića. Na kraju pisaćete i pismo hrvatskom poglavniku kako bi ste osvetili i očistili sopstvenu avliju! Prirodna putanja rajinskog mentaliteta.
Препоруке:
2
3
61 петак, 24 август 2012 20:14
Zanimljiva biologija
@TinkeringLažnopm patrioti, Tinkering maize-u, nije ni na pamet palo da se usprotivi predstojećem aero mitingu na kome će uzleteti avioni ubice Srba ali zato ume da se bavi i bude promoter progona "crvenih veštica". Crnostotinaš na zadatku isterivanja nepoćudnih individua. Zanimljiva biologija za neupućene
Препоруке:
3
4
62 петак, 24 август 2012 20:34
Iz Cvijićevog herbarijuma
@Tinkering

Jel ti to pišeš protiv ostatka ostataka likota, onih koji nisu poklani u vreme NDH? Pa, onda im se otvoreno i pridruži. I mnogi u NDH su ionako poreklom Srbi, pogotovo oni rajinskog mentaliteta. Ti imaš, sasvim sigurno, takve predispozicije, zar ne? Ako se varam biće da je u pitanju autentičan primerak koji samo može potvrditi Cvijećevu tezu!
Препоруке:
3
3
63 петак, 24 август 2012 21:02
Tinkering bez premca
U Press-ovom letnjem izboru postavljeno je pitanje ko je najveći srpski naučnik. Mislim da bi na to sa lakoćom mogli odgovoriti. Sudeći po današnjim kriterijumima bio bi to naš sveprisutni Tinkering maize koji je do sada izvalio toliko patriotskih teza i zezalica da mu na ovim prostorima nema ravnog. U njegovu slavu i ja prilažem jedan skroman glas.
Препоруке:
4
5
64 субота, 25 август 2012 13:26
Little Big Serb
o @thinkingu

Ne moze se raspravljati sa covekom isprepletenih, konfuznih objasnjenja, sa covekom koji izvaci zbunjene, rastrkane dokeze, pribavljene sa svih strana, od svih autora, ne moze se izaci na kraj u jednoj diskusiji sa covekom konfuzne diskusije, rastrkanih misli, konfuznog ponasanja sto je posledica konfuznog stanja cija difinicija je ocigledna, premda cu je precutati.
Препоруке:
3
4
65 субота, 25 август 2012 16:04
Savet
@Little....

Uplitati se u tuđu diskusiju je nepristojno. Ali, to je malo reći. Moglo bi se kazati, takođe, da je konfuzno,možda, i bolesno. U svakom slučaju na liniji onog "preko tuđeg plota". Šta je to odgonetnite sami. Samo, za to je potrebno imati morala, pameti i karaktera.....
Препоруке:
4
2
66 субота, 25 август 2012 19:46
Klaudija levi-shtos
Ako je dozvoljeno medjusobno vredjanje tzv komentatora uz vrlo malo veze sa tekstom, da li je dozvoljeno vracanje na znacenje ovog 'poziva pevcima' ?
Obracajuci se onima koji mozda nisu doziveli poetiku raznih mitinga od 1945 do danas i kojima mozda pojam slobode zbog toga nije jasan, imam utisak da tema namerno brka idealizam revolucionarnih socijalista (dobro situiranih zauvek) i savremenih gangstera koji tek rade na svom blagostanju. O cijoj slobodi je rec? I kome se opet dodeljuje uloga inspiratora? I za sta?
Препоруке:
2
2
67 понедељак, 27 август 2012 08:27
thinking maize@ свим српским КОНТРАШИМА, а посебно поклоницима ОНОГ брадоње (кога ОДБИ Дарвин за посвету!)
Прво, прихватам СВАКУ критику, јер се САМО ПРЕКО АНТИТЕЗЕ на неку ТЕЗУ, стиже до СИНТЕЗЕ! Но, неки УПОРНО КОНТРИРАЈУ (а НЕ КРИТИКУЈУ!), углавном се позивајући на ОНОГ брадоњу (кога Дарвин ОДБИ за посвету!). Ја, као УВОД у некакву СИНТЕЗУ УПОРНО ПОЈЕДИНЕ ПОЗИВАМ на њиву, тј. НА ПРАКСУ (која је јелте ПРЕВАСХОДНИ МАРКСИСТИЧКИ ПОЈАМ!) али они НИ АБЕРА! Очигледно се ЈОШ УВЕК код НЕКИХ Срба ИСПЛАТИ бити члан КОМИТЕЈА! Ко се не слаже нека ме ИСПРАВИ ПРАКСОМ! Ништа испод тога НЕ ПРИЗНАЈЕМ! А што се тиче тзв. рајинског менталитета и ОДБИЈАЊА ПРАКТИКОВАЊА ПРАКСЕ (а одлазак на њиву ЈЕСТЕ ПРАКСА, док прелиставање књижурина ОНОГ БРАДОЊЕ то НИЈЕ!), подсетио бих на БЕСМРТНЕ СТИХОВЕ из тзв. "рајинске" народне поезије: "НЕ МОЖЕ СЕ ЦАРСТВО ЗАДОБИТИ НА ДУШЕКУ СВЕ ДУВАН ПУШЕЋИ!" То је за мене мерило НОРМАЛНОГ Србина, не ни великог, ни малог Србина. Толико, па како се коме свиди! Прекидам сваку дискусију и полемику! PS. Онај који РАД и ПРАКСУ не сматра нечим важним, ОЧИГЛЕДНО НИЈЕ ПАЖЉИВО ПРОЧИТАО ТЕКСТ!
Препоруке:
3
3
68 понедељак, 27 август 2012 09:48
Poštovanom biologu
@Tinkering

O praksi se može diskutovati na više načina. Na primer, da li je mišljenje praksa neurona ili štogod tako. Postoji pojam prakse ali postoji i praktička praksa. pored toga i teorijska praksa. Da li je softver delo prakse ili teorije? Šta je uopšte umstvena praksa, itd. No, budući da naš uvaženi velepatriota i, svakako, plodan saradnik istaknutog instituta insistira na praktičkoj praksi postavio bih mu samo jedno pitanje. U kakvu vrstu delatnosti svrstava svešeteničku službu. Št5a je tu teorija a šta praksa. Ovo pitanje je krajnje dobronamerno i lišeno svake dvosmislenosti. prosto, tražim odgovor na pitanje koje me zbunjuje, možda i sa pravom?
Препоруке:
1
2
69 понедељак, 27 август 2012 11:15
thinking maize@ онако успут, јер... СТВАРНО не могу да издржим!
Свештеници!? Хмммм, зар И ВИ нисте "свештеник" марксистичке РЕЛИГИЈЕ!? Шта више ВРЛО ГОРЉИВ "СВЕШТЕНИК"! Прави Лутер са све Калвином српског необољшевизма!? Узгред, сви ломаче везују САМО за католике, НАМЕРНО ЗАБОРАВЉАЈУЋИ да су протестанти ЧЕТИРИ ПУТА ВИШЕ ВЕШТИЦА СПАЛИЛИ од католика!? И то БЕЗ ИКАКВОГ СУДСКОГ ПРОЦЕСА!? Него, много Ви ту мени причате о "црностотинашима", "прогонима", "ломачама",... да их МОЖДА НЕ ЗАЗИВАТЕ!? Знате, после "побољшања" протестантизма и поменутих СПАЉИВАЊА вештица, УСЛЕДИО је и ПРОТЕСТАНТСКИ КОЛОНИЈАЛИЗАМ... СУВИШЕ ИМА ПАРАЛЕЛА у Вашем наступу и вокабулару, са ПОНАШАЊЕМ ПРОТЕСТАНТСКИХ ФАНАТИКА, да би то могло да буде превиђено! Изгледа да СЛИЧНИ ПРОТЕСТАНТСКИ ЖАР ОБУЗИМА и Вас, српског необољшевика!? Прави бољшевички ИКОНОКЛАСТА! Да се причувам!?
Препоруке:
3
2
70 понедељак, 27 август 2012 11:33
Poštovanom biologu
@Tinkering

Preterujete u svakom smislu. na vaše više nego providne i tanke tvrdnje besmisleno je odgovarati. Nikada me vi niste interesovali mada sam, eto, vašom agresivnošću, ponešto sazano i iz vašeg života. MOj stav prema vama je stav prema vašim gledištima. Vi se toga ne držite kada sam ja u pitanju i stalno mi podmećete da sam staljinista, boljševik, marksista mada između jednog drugog i trećeg postoje ogromne razlike. Možda je to put da izbegnete odgovore na neprijatna pitanja. Niste odgovorili na ono što me je interesovalo da čujem od vas mada vi smatrate da ste karakterišući mene to već saopštili. Neka bude tako ako vam više odgovara, molim.
Препоруке:
1
2
71 понедељак, 27 август 2012 12:05
thinking maize@ "sajber marksista" или о "марксизму", "бољшевизму", "стаљинизму"... тј. Кад кажеш "А", МОРАШ и "Б", ....
Ако се каже "А", онда се МОРА РЕЋИ и "Б" и "В" и... тако даље! И не само рећи, већ и урадити, иначе су то само празне речи... Но, бољшевици, не би били бољшевици, кад би остали на ПРАЗНИМ речима! Код њих је СВЕ "пракса", каква, ДОВОЉНО смо видели, не треба нам више!
Препоруке:
5
2
72 понедељак, 27 август 2012 13:16
nedefinisani
@Tinkering

Vi ne odgovarate na tuđa pitanja koja, uostalom, i sami pokrećete. A onda birate iz polemičkog dijaloga samo ono što vam odgovara u određenom trenutku. Dakle, vrlo praktičan prilaz. Vi tako i praksu određujete i shvatate. Dakle, posredno ste, možda, i odgovorili. Ali, vio ste izbegli situaciju u kojoj bi direktno morali sami sebe demantovati. I u tome je poenta vašeg vrlo prakticističkog pristupa dijalogu sa drugima. To, onda, proglašavate vrhunskim otkrovenjem i paradigmom buduće komunikacije. Vi praksu svodite na interes što je daleko od nje same. Praksa je autentična realizacija čovekovih mogućnosti, bilo u vidu mišljenja, manipulacije ili odnosa sa drugim ljudima. Ali, praksa ne može biti realizacija uskih ideoloških ili materijalnih interesa. Slažem se i da su boljševici, u specifičnim istorijskim okolnostima, pribegavali sličnom. Ali, vi, potpuno proizvoljno, prozivate mene u tom smislu, a kao razlog navodite "moj marksizam". Zaista svašta! To se zove pogromaštvo!!!
Препоруке:
1
2
73 понедељак, 27 август 2012 15:08
thinking maize@ "sajber marksista"
Погледајте бар десетак ваших постова упућених ЛИЧНО мени у задње 3 године (колико "кореспондирамо"), па закључујте ЗАШТО ОВАКО одговарам!? Укратко, а у складу са познатом "рајинском" народном: "ПРЕМА СВЕЦУ и ТРОПАР!"
Препоруке:
2
2
74 понедељак, 27 август 2012 16:03
Poštovanom biologu
@Tinkering

Nije mi do sada, zaista, bilo poznato da sam u međuvremenu postao i autor "sopstvenog marksizma". E, sada, kako se iz tog galimatijasa postaje i staljinista, verujem, jeste pre čarolija ili mađionarstvo. No, budući da dotični gospodin poseduje, ideološke čari a, rekao bih, komunicira u "nadahnutim trenucima" i sa Svevišnjim, sve je moguće. Pisati o polemici koja traje tri godine je proizvoljnost koja se može razumeti samo u pređašnjem smislu, dakle vrlo uslovno i pomalo magično. Takva polemika bi podrazumevala i jedan logički pa i predmetni kontinuitet. MOžda gospodin Tinkering to tako i doživljava ali za dijalog je potrebno dvoje. Ja to tako ne primetih jer, pre svega, sebi ne pridajem takvu važnost, pogotovo intelektualnu sposobnost, naravno, i moralnu spremnost. Tek povremeno i sasvim nevezano reagujem na stavove i mišljenja dotičnog budući da su ilustrativni za duhovnu situaciju vremena, posebno predrasude sa kojima se susrećemo. On tome pridaje višu dimenziju....
Препоруке:
1
2
75 понедељак, 27 август 2012 21:02
G-đica Zdenkica
Izvinte, da se upoznamo, ja samo malo da se kosnultujem. Čini mi se Gospodin Agronom ima učenost i mnogo dobru dušu, duševno je nekako lep, a nije taki šartalanac kao što se hoće prikazati. Samo što je malo stariji, pa mu je to mana. Ali, ako je samo dama, pod lažnim inkognitom, onda i nije neka nezgodancija, jer dame moraju nama uvek biti lepe i zgodne, čak i ako su starije, kao što piše u romanu "Ljubav pokraj Šedrvana" od Madam de Sean. Evo, ja i g-đice Spomenka i Jadranka koje su završile višu kalkulantsku, g-đice Brankica i Stankica, obe su završile višu domaćinsku, i g-đice Rosa i Bosa sa svršenom medicinskom školom, nijedna nismo uspele da dobijemo praksu negde, pa onda po kući po ceo dan štrikamo, vezemo, štirkamo zavese, peremo rese na tepihu, i pitam se da li bi nama, kao ženskoj, osetljivoj deci trebalo dozvoliti da jednom nedeljno nešto pročitamo, naprimer neki almanah, sanovnik ili neki možda roman. Isto, retko imamo prilike vani raditi, osim kad neki naramak drva treba
Препоруке:
1
3
76 понедељак, 27 август 2012 21:07
G-điica Zdenkica
negde pretovariti ili da se pogura traktor ili bager, jer zna se da su žene tu veštije, pa da li nama treba neka praksa i u spoljnem svetu, ili samo unutrašnje prosvetljavanje i produhovljavanje igraju tu igru...Vidim da se ovde na ovom sajtu otvorilo i žensko pitanje, pa smo mi onomad raspravljavale i o ovakvim debatama. Toliko i hvala unapred za odgovorom.
Препоруке:
1
3
77 уторак, 28 август 2012 08:53
thinking maize@ онако о којечему...
У ПРИНЦИПУ, нисам поклоник "теорија завере", али да сам постао ЦИЉ "удруженог левог феминистичко-индијанског пројекта", ЕЕЕ,... то нисам могао да замислим ни у ноћној мори! Јес да ми се током ових тропских ноћи, млого покварио сан (шта ћете, ми Моравци не можемо добро да спавамо на бејоградском асвалту, ништа без сна у врбаку крај реке, мада ни сеник није лош!), ал сам то дурао док се мом омиљеном ОПОНЕНТУ "sajber marksisti" (једном ПРОТЕЈСКОМ лику, што му и приличи, као сваком ПРАВОМ КОМУНИСТИЧКОМ ИЛЕГАЛЦУ! Шта ћете, мода инжењера Бабића још није изумрла код Србаља!) нису придружили онај српски "Индијанац" Little Big Serb (ја помислио Бик Који Седи!) и тетка Савета, пардон Зденка! Па кад сам видео те пајдаше, реших прво, КАО СВАКИ СРПСКИ ДОМАЋИН, да се ЗАЛОЖИМ! Значи, КРАЉЕВАЧКИ сир и кајмак, чварци (кувани у млеку!), може мало и сремских ђаконија, има тога на престоничким пијацама! И наравно ЉУТА од ТРИ ГОДИНЕ! А после тога, НА ПОСАО, њива и огледи! Ко ће још да се гњави са ЧАВКАМА!
Препоруке:
2
2
78 уторак, 28 август 2012 14:03
nedefinisani
@Tinkering

To da umete da klevećete, izmišljate, prišivate i otkucavate poznato je odavno/na primer iz okupiranog Beograda/ ali da mi sada kačite i neko društvance govori samo o potpuno pogrešno usmerenoj osobi. prvo sam volšebno postao komunista pa komsalonac, staljinista te sajber-marksista a evo sada i član "trojke" koja samo što ne dobija naloge od slavnoga, njemu tako dragoga Draže! Ni luk jeo ni luk mirisao! Ali, dobro, ovo je varijete Tinkerovskih zezalica ali i opakih podmetačina čije vreme on ovako uporno priziva. Evo, kako sam reče, već dobre tri godine dana. No, pošto je razveden sada je i zaveden. Zaveden sopstvenom paranojom ali i mirisom buduće žrtve. A za to je spremio veštičji kazan ideoloških začina. Pravi pravcati veštac! A sve to uz veštičji madrac na kome mnogo bolje sni od pomenutih lokacija. Ponekada mu pomaže i tata a ponekada i društvo pripitih srbijanskih crnostotinaša. Nemci još nisu pristigli pa nema kome da otkucava...
Препоруке:
1
2
79 уторак, 28 август 2012 14:12
nedefinisani
@Tinkering

...i otčitava svoje snove i prikazanja te tako koristi datu mogućnost i registruje budući spisak srbijanskih antiklimoglavaca. Svojevremeno sam, naime, odbio "patriotski apel" da se priključim stadu "nemuštih bezmozgovića" koji dozlaboga traljavo ispunjavaju svetu božju promisao vaspostavljanja pagansko-pravoslavne papazjanije na "slovenskim prostorima". Tako se i ovaj s vremena na vreme zaleće ne bi li iznova nalazio svoju davno zagubljenu luciferovsku dušu.
Препоруке:
1
2
80 уторак, 28 август 2012 16:18
G-đica Zdenkica
Eto, sad izazvak štetu, ni kriva ni dužna, samo jel sam pitala za savetom.Što svi odma Gospodina Agronoma tako ružnim rečima i izrazima napadavate, kad on siroma čovek, kad se onako po svojski raspriča, pa razni uzmu te ga napadavaju i gurbijanski se o njemu odražavaju, oćuti ko zaliven i ni reči ne proslovi, ko da nedaj Bože nije ništa ni pričo. To meni sve izgleda na jednu dobru i nezlobljivu dušu, koja ne uzima sve za zlo i nije ni ič zlopamtljiva i zlobljiva. Zato sam i rekla da ima čovek lepu dušu. Ono, da kažeš, jeste čovek malo kočoperan, al vidi se da to nije sa zla i hude naravi, već, onako, više od živahnosti. G. Agronome, ako sam vas ja više čemu nešto ozlojedila, nemojte se na mene jediti, već mošte svratiti kod nas na salaš, tu će biti i g-đice Zorkica i Jelkica i mi ćemo vam, jer smo sve višu domaćinsku odreda završile, spremti taka jela, kao pečenicu goveđu nadevenu jajima i krepviršlama, pa s pečurkama u testu od butertajha,pa pečenu guščetinu u slanini, pa šaran na
Препоруке:
1
1
81 четвртак, 30 август 2012 05:31
Nina
Jedan od mogucih vidjenja Vaseg teksta je pokusaj racionalizacije Vasih ideoloskih opredeljenja. Pa Vasi politicki istomisljenici koriste "zrele, suepriorne" mehanizme odbrane a neistomisljenici, veciom identifikacju sa agresorom. Psihoanaliticko iskustvo nas uci da svaki pojedinac koristi sve mehanizme odbrane koji su nam, za sada poznati, i deja o onima koji koriste samo zrele odbrane je narcisticka obmana. Zanimljivo je da u elaboriranju mehanizma odbrane i upotrebe ovih mehanizma u percepciji najsvezijih slucajeva masovnih zlocina kojima se Srbi, ucesnici u javnom zivotu bave Vi niste pozabavili. Odlucili ste da politicke protivinke u javnom zivotu analizirate u kontekstu njihovog odnosa prema NATO bombardovanju. Mozda ste i sami upali u zamku lakoce bavljenja zlom koje je pocinjeno "NAMA" i izbegli promisljanje zla koje smo "MI" pocinili "DRUGIMA". Jako je tesko biti dosledan, zar ne? I mozda politicke slobode kojih, slazem se nema mnogo, pocinju u nasim glavama mukotrpnim
Препоруке:
0
1
82 четвртак, 30 август 2012 05:32
Nina
nastavak
naporom da se osvoji sloboda u sopstvenom misljenju. Sloboda od portebe da budem bolji od drugih, sloboda od straha da cu priznavanjem sopstvene nesavrsenosti ili cak i gresnosti ugroziti svoju idealizovanu predstavu o sebi, sloboda da uvazim bol drugog, iako ga mozda ne osecam. Samo slobodni pojednici mogu kreirati slobodna drustva. Ceo svet je jos daleko od toga. Pokusaj da se u tom smeru krecemo je najvise sto od sebe mozemo ocekivati.
Препоруке:
0
1
83 четвртак, 30 август 2012 13:40
Nini vera piletic vera.piletina@
Vi izgleda niste dobro citali ovaj izvanredan tekst;procitajte ga ponovo, ali pazljivo, pa cete shvatiti da se recenice koje vi upotrebljavate vec nalaze u njemu. Obratite paznju na recenicu : SVI ljudi imaju mehanizme odbrane i td...Gde ste vi tu nasli politicke protivnike? ili mozda sebe? tesko je uvek biti skoncentrisan,ako se 'unapred' ne slazete, dok jos i ne procitate, zar ne
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер