Lepo sročeno ali ...Kako konkretno treba da izgleda pomirenje između onih koji jesu i onih koji nisu za dolazak pape?
Preporuke:
0
0
2
sreda, 20 april 2011 12:10
Momčilo
Dobre želje, dobar tekst, međutim od toga nažalost nema ništa. Mi već jesmo u vremenu kada "Bog uzme pamet", i kada žanjemo ono što smo posijali s đavolom. Istorija Crkve jesu podjele...ili s Hristom, ili protiv njega. Ili vjera ili nevjera. Ovo je još jedan takav momenat u istoriji Crkve.
Nažalost ovo je nebivalo vreme u našoj Crkvi. Danas je sve drugačije. Istorija se ubrzava, vreme brže prolazi, za šta je nekad trebalo 50 godina, danas se dešava za mjesec. Govori, diplomatija, putovanja, globalizacija, demokratija, "otvoren um" za razne stvari, jednom rječju posvjetovnjačenost je toliko duboko ušla u Crkvu.
Hristos nije u dimplomatiji, razgovorima, intervjuima za javnost i ceremonijama poput one što najavljuju u Nišu. Hristos je u podvižništvu.
Hrišćanin je uvjek "lud" za ovaj svijet, i Hrišćani "nisu od ovog svijeta". A danas gledamo kako se propagira upodobljavanje ovom svijetu koji "u zlu leži". To je suština problema.
Preporuke:
0
0
3
sreda, 20 april 2011 12:13
Branko
Svi koji žele da vide mogu i vidjeti da je za Crkvu nastupilo teško vrijeme koje nosi u sebi potencijalni raskol ali i što je još gore-izazivanje prezira i razočaranosti kod ljudi. Kakvo iskušenje! Ali samo za čovjeka! Za Crkvu se ne brinem-nju Gospod čuva. Istorija je svjedok. Ali šta će sa čovjekom biti? Znam da je svim Hrišćanima među Srbima teško da gledaju raskolništva i svađe, ali Gospod je svoje rekao. Donio je mač i pita se da li će naći vjeru na zemlji. Sve je na čovjeku. Svako od nas može izabrati i vidjeti-koga zanima Riječ Božija, Nju će i slijediti, oni koji Crkvu vide kao kulturno-istorijski spomenik tako će se i ponašati. Veliko je breme za vjernika u takvim vremenima i briga izjeda ali zar ne zna Gospod kako treba i ko će staviti ruku ispred Njega i reći: Nemoj! Zna Gospod šta i kako treba i zbog čega je svaki događaj i pokušava da spase onoga ko se želi spasiti. A ko čovjeku brani? Njegova volja koju je lakše okrenuti za ovaj svijet i kratkotrajne slasti.
Preporuke:
0
0
4
sreda, 20 april 2011 12:17
slobodan 50
čovek je čoveku...kako ono beše?ma hajde , molim Vas, budimo realni...imamo napaćene opštene ljude i najveće neljude i to je naša zla sudbina...ovde čovek ništa ne znači...može da znači, ako je dobro za sprdnju, za neki dobitak i slično.nema nade.
Preporuke:
0
0
5
sreda, 20 april 2011 12:30
A. Pavić
Pravi poziv od pravog čoveka, u pravo vreme! Pa ko ima uši da čuje...
Preporuke:
0
0
6
sreda, 20 april 2011 14:24
Sajber Mileva
Samo da dodam: Pre početka posta, Pokladne nedelje, pre večernje, svi psisutni u hramovima jedan drugog zamole za oproštaj, da bi se čiste duše ušlo u čišćenje tela. Kao kad se sportisiti rukuju posle meča, svako svakom pruži ruku.
Čak i oni koji se ne znaju, nema veze.
Ne znam da li je neko lani, u jeku onih raščinjavanja, došao na ideju da neko pruži ruku vl. Artemiju, ili obrnuto, bez ulaženja u to ko bi trebalo da to uradi prvi.
Ostaje dilema nas neupućenih, šta se desilo sa Artemijem, kada je postajao jedan period kada je on lako dobijao vize da putuje po svetu i da priča kako nas zapad voli, samo nas malkic kažnjava zbog Slobe, kada je dobijao neke donacije od Robina Kuka itd.
Gde je on to posle "zglajzao" kod zapadnjaka i njihovih slugu ovdašnjih?
*
A za vl. Atanasija: Sećam se sa koliko je žuči na Studiju B pljuvao po SM, čuveno: "Samo da mu vidim leđa!". Koliko god bio ljudski u pravu, nije bilo vladičanski po tonu, bez smirenja na koje poziva nas laike.
Preporuke:
0
0
7
sreda, 20 april 2011 14:26
Sajber Mileva
Pa posle bili skečevi:Nekom detetu po imenu Slobodan, kome hoće neki čika da pogleda leđa, a on pita je li doktor. Ne, nego neki čika sa mantijom hoće da ti vidi leđa.
A nešto ne videh da se vl. Atanasije ijednom oglasi posle 5 oktbra. Prostom logikom zaključujem da je Atanasije da nema primedbi na to kako je Srbija procvetala od 2000-e godine.
Ako ništa drugo, trebalo bi da, kao zvezdaš, vl. Atanasije digne glas šta se radi za «Zvezdom», kako je urnišu, počev od legende DŽaje, samo da bi je neko za evro kupio.
Pa sam očekivao da se vl.Atanasije pojavi u loži da kaže «Dobrodošao tovariš Vlaidmirovič, spasi barem Zvezdu ako je kasno za Srbiju». Jok, ne bi ga.
Dragi moje kolege po diskusijama, postoje neke stvari u veri koje me bune, od kad znam za sebe. Poslednjih godina me buni savet «Ne gledaj šta pastiri rade, samo slušaj šta govore».
Porbam da zažumurim, ali ne ide...
Preporuke:
0
0
8
sreda, 20 april 2011 14:31
goran sydney
odlican tekst jednog izuzetnog pravoslavnog mislioca. medjutim, mislim da je momcilo blizi istini i da nam se bezdan blizi brze no sto nam se cini.
Preporuke:
0
0
9
sreda, 20 april 2011 14:36
Srbin agnostik
" I, naravno, kada se desilo to što se desilo s vladikom Artemijem, nisam mogao da ćutim - oglašavao sam se često, i mnogo, ne samo zbog njega, čoveka koji je preko pedeset godina monah SPC i koji se, svim svojim bićem, borio za Kosovo i Metohiju u Srbiji, pa se našao na udaru NATO-a i njegovih domaćih zastupnika."
I bez ovog uvoda, verujem da bi se malo ko našao da posumnja u Vaše najčasnije namere.
Ono što mene onespokojava, a što se najčešće previđa - jeste okolnost da je Artemije, zajedno sa Batakovićem,bio vatreni zastupnik Nato i Amerike. Osim toga, njih dvojica, učestvovali su na pregovorima u Rambujeu, a šira javnost nikada nije saznala s kojim ciljem, ni koga su tamo zastupali!?
Voleo bih da je Artemije promenio političko gledište, što proizlazi iz Vašeg teksta, i da je zaista "na udaru NATO-a i njegovih domaćih zastupnika", pa prema tome i Batakovića - u tom slučaju bili bismo bez dileme!
Preporuke:
0
0
10
sreda, 20 april 2011 14:49
Visarion
Možda ste vi sve to govorili.Verujem da jeste.Ali moram da vam kažem da ja, a čitam uglavnom sve što se objavi, za te vaše tekstove i tolika angažovanja nisam čuo:ne kažem to iz zluradosti.Žao mi je što nisam na njih naišao i što ne znam da se oko njih podizala kakva buka.Pa mi se , oprostite, ali je potrebno da to znate, čini da značaj vašeg angažovanja više postoji u Vama nego u nama.Bojim se da mu pridajete veći značaj nego što objektivno on jeste.Ima ljudi čiji glas zvoni iznad njihovih reči a ima pravednika, kakav ste verovatno vi,. koji ostaju u zapećku ma kako bili u pravu:Istina je da je interes za crkvu opao, ali da li je to zbog sukoba sa Artemijem ili zato što je otišao sa lica zemljina jedan svetac, za čijim zemnim ostacima smo išli kao opijeni mi nepopravimi grešnici.On je bilo ideal koji nestaje, biva primer, slavimo ga ali nestaje.Da smo svi takvi pravednici niko ne bi znao za pravednost.Crkva postoji, patrijarh se polako penje na svoj tron.To posle Pavla nije lako.
Preporuke:
0
0
11
sreda, 20 april 2011 15:14
Sajber Mileva
Zaboravih da dodam: Pomenute su vladike koje su bile učenici Ave Justina. Ne samo njih dvojica, nego su četvorica:
Amfilohije, Artemije, Atanasije Irinej Bački.
Nekada sam mislio da je to nepremostiv bedem pravoslavlja.
A sada...
Da li će se ikad okupiti nad njegvim moštima i pitati za savet duhovni...
Preporuke:
0
0
12
sreda, 20 april 2011 16:04
Simić Manojlo
U Srbiji je Crkva odvojena od Države, ali nije
Država odvojena od Crkve.Na početku svog mandata,
Boris Tadić nije izbivao iz Patrijaršije, a prestao
je tamo da ide, tek kad su zadaci podijeljeni.
Boris Tadić nije pod kontrolu stavio samo instrumente državne prisile (Vojsku i Policiju),što
je prvo što urade svi Diktatori, nego i sve duhovne
vertikale našeg Naroda (SANU i SPC),pa se bez velike šanse da se pogriješi, može da kaže da je
kompletniju Diktaturu teško i zamisliti.Naš izbor
"bezalternativnog puta u EU",daje potpuno odriješene ruke svim antisrpskim elementima u Srbiji danas.
Naš prijem u EU, uslovljen je specijalnim preprekama
da prvo kao Narod postanemo nešto drugo, što je u
oštroj suprotnosti sa samim pojmom Demokratije.
Oni među nama koji su već postali to nešto "drugo",
ubeđuju nas da se pod pojmom "inkluzija"podrazumeva
samo uključenje u demokratske procese,manjinskih grupa
onakvih kakve one jesu, ali ne i celog Naroda u EU,
onakvog kakav jeste.Tekst je odličan
Artemiju je zadnji čas da se pokaje. Njegov ponašanje je slično ponašanju Tome Nikolića koji plače nad svojom sudbinom i žrtvom (kao kakva baba) i jedino je on u pravu.Kao da su oni najvažniji na svetu, a sve se tobože bore za interesu naroda (pastve)i spremni su i svoj život dati. Sad se setih i onog nesretnog Andrije Mandića i on je nešto gladovao. Smešno, a u stvari tužno, nehrišćanski i jednom rečju nezrelo (Kalimero sindrom).Tako gubitnički.Ali kod nas (ko tačno zna zašto) dosta je pratilaca tih velikih vođa, a u stvari "babetina" .Sličan je bio i pokojni Sloba.Večito pričao o nepravdi velikih prama maloj Srbiji, a pri dovoljno velikom pritisku popuštao, isporučivao ljude Hagu i zavodio sankcije. Jad do jad(ov)a.
Preporuke:
0
0
15
sreda, 20 april 2011 18:27
Veljko
"Poštenje i nepoštenje ne mogu zajedno. Stradaće čega bude manje."
Duško Radović
Preporuke:
0
0
16
sreda, 20 april 2011 19:05
Saša P.
Brate Vlado, nema više vladike Artemija, ako misliš na bivšeg vladiku Artemija (Radosavljevića). On je sada monah Artemije. Toliko o tvojoj dobroj nameri i objektivnosti.
Preporuke:
0
0
17
sreda, 20 april 2011 19:31
Zoran
Bilo je u istoriji crkve primera oklevetanih i nevino osuđenih ljudi među kojima je bilo i episkopa. Imamo primer sv. Nektarija Eginskog čudotvorca čije su mošti točile miro. Kada je nepravedno, bez suda i prilike da se brani, proteran iz Aleksandrijske patrijaršije, on se mirno povukao i živeo jedno vreme u krajnjoj bedi u jednom stanu u Atini. Pošto je bio ugledan u narodu mnogi su dolazili kod njega i predlagali mu da se bori za sebe, da isteruje pravdu, da se kandiduje za patrijarha. On je sve to odbijao i govorio volja Božija neka bude, i ostajao veran i poslušan crkvi u kojoj je bio prezren i progonjen. Zbog ovakvog stava i njegovog velikog trpljenja Bog ga je proslavio.
Preporuke:
0
0
18
sreda, 20 april 2011 20:21
primairus
Jos jedan zabludjenik.
Insistiranje na slozi! Pa najslozniji smo bili 1990 pa sta se desilo? Sta mi imamo od te sloge i kako mogu skoditi razliciti tonovi koji se cuju u crkvi!
S kojim pravom autor proglasava autoritete i prioritete kao neupitne i bogom dane u SPC. Jesmo li mi plemenska zajednica kojoj centralni duhovnik propoveda vrednosti ili smo slobodouman narod u 21 veku? Da li crkva ide u korak s vremenom i da li deluje u interesu naroda ili par Vladika i njihovih sebicnih ciljeva.
Nista nije sveto(sve je bruto i neto)i o svemu se da raspravljati. Bog, pa tako i religiozne institucije u svojoj savrsenosti ne mogu biti sujetni da ne dozvole raspravu na svoj racun.
A ja u ovoj strasnoj sedmici licno i intimno preispitujem sebe i svoje grehe bez velike strepnje za narodne, crkvene i ine zadjevice. Toga je bilo i bice uvek i kod naroda svakoga.
Preporuke:
0
0
19
sreda, 20 april 2011 20:40
Slobodan
U nečemu sam zaista sličan autoru ovog teksta,ne mogu da ćutim kada se iznosi nešto što vređa moj (predpostavljam) zdrav razum. Naime, čitajuci ovaj tekst došao sam do zaključka da je autor potpuno iskren kada se zalaže za dijalog i da je to u stvari i bila njegova osnovna ideja. Zato ne vidim nikakvu potrebu, a još manje argument, da se nad njegovim tekstom vrši autopsija od strane "profesionalnih" patologa,koji su u ovom tekstu videli i Zvezdu i Putina i još mnogo toga što u samom tekstu uopšte ne postoji.Ali najviše mi smeta kada se srpski narod i država sa nepodnošljivom lakoćom stavlja pod nož tih istih "profesionalaca" jer, Srbija je još živa i budite pažljiviji sa takvom alatkom, makar imali i najbolje namere.
Preporuke:
0
0
20
sreda, 20 april 2011 21:07
Desimir, Čačak
Braćo, pa zar posle teksta o pomirenju i izmirenju ima mesta ovolikom nipodaštavanju i zluradosti. Neću o ljudima, samo ću o komentarima. Komentar kojim se meri nečije angažovanje onim što je pročitano u objavnjenim tekstovima je u ovoj priči toliko nepotreban. Život u malim gradovima (Čačak) daje mogućnost i da se upoznaš sa ličnim angažovanjem pojedinca. O gospodinu Vladimiru u Čačku možete čuti da živi onako kako i piše. A po meni piše veoma poučno, mudro i svetrano kritički i ja sam (eto) imao mogućnosti da pročitam većinu spomenutih (pojedincima nepozatih) tekstova. Kako ne mogu da zamislim nekoga ko je čita "većinu ovjavnjenih tekstova", a da ima manje od par hiljada godina, preporučio sam sebi da na internetu pronađem ovog autore i (ops) eto.... većina je tu. Ne sudima drugima, pogotov ne po svojim aršinima. Pozvao bih samo da se još jednom (u mirnom duhu) pročita ovaj tekst i ako ne ništa drugo ono primeni na ličnom primeru. I kada bi svi tako , prvo mir tražili u sebi, ...
Preporuke:
0
0
21
četvrtak, 21 april 2011 01:10
Ružičasti panter @Desimir iz Čačka
Poslednje što bih želeo to je da se moj komentar shvati kao nipodaštavanje ovog teksta i njegovog autora. Ali ja iskreno pitam: kako treba da se ponašam kad u mom neposrednom okruženju ima dosta osoba sa kojima sam inače prijatelj, a koje uporno insistiraju na potrebi pomirenja „jer je dosta podela među hrišćanima“, „hrišćanstvo je ugroženo i treba zaboraviti šta je bilo“, „jedna je crkva Hristova“, „prava je radost za svakog pravog hrišćanina da istog dana i pravoslavni i katolici slave Vaskrs i Božić“, „čemu te razlike u kalendaru“, „čemu to protivljenje dolasku pape u Srbiju“ – i slično. Sve što sam mogao reći o Jasenovcu, Stepincu, Oluji, o celoj srpskoj, pravoslavnoj, mučeničkoj istoriji – rekao sam i to uz mnogo takta i obzira. Rezultat je sve veće udaljavanje tih ljudi od mene. Kako onda treba da izgleda moje "pomirenje i izmirenje" sa tim ljudima koji se udaljavaju od mene a ne ja od njih?
Preporuke:
0
0
22
četvrtak, 21 april 2011 07:21
Sajber Mileva
Slobodan:
autopsija od strane "profesionalnih" patologa,koji su u ovom tekstu videli i Zvezdu i Putina i još mnogo toga što u samom tekstu uopšte ne postoji.
Jeste, ponekad se zanesem pa izađem iz teme. Međutim, ovde nisam. I, proglasiše me za patološko tipa. Hjde da vidimo po čemu sam ja to patolog:
Patolog zato što sam dodao detalj o pokladnom opraštanju u tekstu čija je to tema? Detalj koji mnogi ovde ne znaju, ne zato što nisu dobri hrišćani, nego što naši pastiri, izgleda, preskaču taj običaj.
Patologija je pitati se kako je to Aretemije bio podoban zapadu pa više nije? Koliko i drugih diskutanata, ne samo ovde, postavlja isto pitanje?
Patologija, je, kad je reč o pomirenju, pomenuti umirovljenog vladiku koji se aktivirao u obračunu sa svojim bratom ne samo po veri i episkopskom zvanju, nego po amanetu Ave Justina?
Preporuke:
0
0
23
četvrtak, 21 april 2011 07:22
Sajber Mileva
Patologija je primetiti sav jar,žestinu kojom se jedan Vladika obrušavao sa nekih tipično hrišćanskih medija kakav je Studio B na tadašnju vlast. Na vlastodršca koji je zvanično bio ateista, ali koji je SPC-u učinio više nego svi teisti. A nije pri tom nije tu pomoć uslovljavao odobrenjem peder-balova i drugih stvari. Uostalom, bez obzira što se 90% stanovnika EU izjašnjava kao hrišćani, zna se da su temeljeni principi njeni totalnos suprotni hrišćanstvu.
Patološki je podsetiti tog politički angažovanog vladiku da se treba moliti Bogu za gospodare svoje?
Patološki je zapitati se kako se taj vladika nigde ne oglasi po pitanju sadašnje vlasti? Možda se moli Svetom Borisu Eurotočivom?
Patološki je pomenuti jedan hobi tog vladike kji baca u blato svog „kolegu“?Hobi koji nije sam po sebi greh, ali je pretvoren u greh. Počev od količine novca koja se vrti, mutnih radnji i svega ostalog. Po količini nasilja i adrenalina koju izaziva.
Preporuke:
0
0
24
četvrtak, 21 april 2011 09:14
Saša
Hvala bratu Vladimiru, što je smogao snage da još jednom, pozove na razum, ljubav i pomirenje. Na žalost, ovakvih iskrenih nastupa je premalo i sve manje. Sve je verovatnije da, ko god se ne priključi progonu vladike Artemija bude proganjan. Pomirljivi tonovi "ne piju vodu". Patrijarh je u sred posta izjavio da će Artemija isključiti iz crkvene zajednice, "zbog finansijskih malverzacija". Kako je moguće da nakon 2 godine nema nikakvog sudskog postupka (ni crkvenog ni državnog)? Neka se pokrene jedanput sudski postupak, pa ako je neko krao nećemo ga poštovati, ali nećemo ni nekoga ko je lagao. Uloga SPC u narodu je nakon patrijarha Pavla, rapidno urušena.Traže se razlozi i izgovori za neslogu.
Pre mesec dana sam u patrijaršijskoj knjižari pitao da li imaju neku Dimitrijevićevu knjigu. Momak me je ošinuo pogledom kao da sam tražio Bukovskog.
Ostaje nam samo da se molimo, da oni koji bi nas trebali učiti praštanju i hrišćanskoj ljubavi, toga i postanu svesni.
Preporuke:
0
0
25
četvrtak, 21 april 2011 10:36
dada
Potpuno se slažem i podržavam tekst.
Da li se iko upita? Što će u Nišu na sastanku sa našim Patrijarhom predstavnik Pro Orijenta iz Beča(jezuitska organizacija)koja pravoslavnima daje pare, to znači da oni daju pare našoj crkvi i finansiraju sve to u Nišu, te da je onda uslov da papa mora biti primljen u Niši. (To će biti naša propast). Protiv sam ekumenizma kakav zagovara Vatikan, jer vekovima nasrće na naš narod i nanarodnu crkvu. Posebno sam protiv dolaska pape, jer sam svesna šta su nam radili u prošlosti, a posebno u 20 -tom veku.
Preporuke:
0
0
26
četvrtak, 21 april 2011 11:12
apis
Za svakog pravoslavnog hrišćanina je neizmerna radost izmirenje zavađene braće. A, kakva bi tek radost bila među nama kada bi se izmirili naši arhijereji! Istinska je i moja želja , kao i brata Vladimira da se ljudski razgovara, bez upotrebe sile, i pronađe rešenje za mir. Ne smem ni da pomislim šta će se desiti u suprotnom. Još jednom ih molim , istinski , nelicemerno da pronađu rešenje i da u bratskom zagrljaju dočekaju Vaskrsenje Hristovo, smisao našeg života.
Što se tiče Vladimira Dimitrijevića, književnika i publiciste iz Čačka, a pre svega čoveka i hrišćanina , on je sovje bogoljublje i čovekoljublje pokazao u svojim pisanijama, tako da je besmisleno ovde komentarisati njegov minuli rad. Koga zanima treba da pročita. Samo da kažem još i to, da je na pravdi Boga , Vladimir smenjen sa mesta veroučitelja u Čačku, posle dugogodišnjeg predanog rada . To je bio pucanj vl.Hrizostoma u sopstvenu nogu. Tako pobožnog veroučitelja Čačak nije imao , niti ima do danas.
Preporuke:
0
0
27
četvrtak, 21 april 2011 12:43
Petar Janketić
Nije mi jasno kako to brat Vlade zamišlja "izmirenje zavađene braće"?
Tako što će ekumenisti priznati da su NEKANONSKI suspendovali v.Artemija u februaru i NEKANONSKI ga raščinili u novembru prošle godine?
Ili tako što će v.Artemije priznati da je "od sirotinje na Kosmetu pokrao milione" i da je ipak KANONSKI raščinjen?
I šta bi bio rezultat tog "izmirenja zavađene braće": v.Artemije bi ostao "raščinjeni episkop" ili bi bio vraćen na čelo ERP?
Ili možda brat Vlade zamišlja neko drugačije "izmirenje"? Ali bi onda bilo lepo da to kaže i direktno, a ne da se boji posledica zbog iznošenja svog stava, te da priča o nekakvom imaginarnom i nejasnom "izmirenju".
U svakom slučaju ko imalo poznaje v.Artemija onda zna da je on sve oprostio svojim progoniteljima (tj. "braći") kao što se zna da on NIKAD nijednu jedinu ružnu reč nije rekao o svojim progoniteljima, za razliku od njih koji javno v.Artemija nazivaju najpogrdnijim rečima, preteći mu siledžijski i dalje novim kaznama i odmazdama.
Preporuke:
0
0
28
četvrtak, 21 april 2011 13:05
Saša
@Petar Janketić
Znači li to da pomirenja ne može nikako biti? Pomirenje je vrlo prosta stvar: post, molitva, ispovest, pokajanje, pričešćivanje (barem tako kaže vladika Artemije). Sve jednostavne stvari zar ne? Samo još arhijereji SPC da to saznaju.
Koliko ja pratim rad brata Vladimira, on godinama nedvosmisleno iskazuje svoj antiekumenistički stav. Nije na njemu, Vama ili meni da objašnjavamo arhijerejima SPC kako, zašto i šta znači pomirenje. Trebalo bi da je obratno, ali na žalost arhijereji su pali na ispitu (većina njih).
Preporuke:
0
0
29
četvrtak, 21 april 2011 13:54
Petar Janketić
Znači li to da pomirenja ne može nikako biti?
To znači da pomirenja može JEDINO biti:
1. ili ako ekumenisti povuku svoje NEKANONSKE odluke protiv v.Artemija i vrate ga ne čelo ERP
2. ili ako se Artemije složi sa kršenjem Sv.Kanona od strane ekumenista i ispovedi da je raščinjen
Koliko je moguće da se desi jedno od ovo dvoje prosudite sami, a mene veoma interesuje na koju tačku (1. ili 2.) cilja brat Vlade.
Inače, što se tiče episkopa Sv.Nektarija Eginskog treba reći da on zaista jeste bio nepravedno gonjen od strane patrijarha, ali njemu nije bilo zabranjeno da činodejstvuje niti je bio raščinjen.
Sv.Jovan Zlatousti je bio raščinjen od strane Sabora i on tu NEKANONSKU odluku nije prihvatio već je nastavio da služi kao Carigradski episkop i zbog takvog stava i njegovog velikog trpljenja Bog ga je proslavio.
Preporuke:
0
0
30
četvrtak, 21 april 2011 14:14
Saša
na koju tačku (1. ili 2.) cilja brat Vlade
Ne verujem da cilja na dvojku. Do sad nije bio od te fele.
Preporuke:
0
0
31
četvrtak, 21 april 2011 15:24
Jatak
Eh Vlade, Vlade...
Drag mi je Vlade, ali mi je draža Istina
Preporuke:
0
0
32
četvrtak, 21 april 2011 19:15
Desimir, Čačak @ Ružičasti panter
U mom prethodnom komentaru nisam mislio na Vas (čak ni na Vaš komentar), već na potrebu da se ljudi izmire. Potpuno je očigledno da Vladimirov tekst "prozivaju i sa leve i sa desne strane", kao što je autor u samom tekstu i naslutio. Tu treba naći mesta za razumevanje, ne kažem kompromis jer sa istinom nema kompromisa. Pre nego što se neko prozove, odmeriti dobru i u smirenju izneti neslaganje, da se ne bi rodila "zla reč". TO JE BIO RAZLOG MOG KOMENTARA. Moj lični stav je nebitan i svestan toga neću iznositi nikakve komentare o rimopapi, ali se uvek pitam što smo mi koji se predstavnjamo pravoslavni uradili da se otpali vrate pravoj veri i kolika je naša odgovornost pred Bogom.
Preporuke:
0
0
33
četvrtak, 21 april 2011 19:38
Slobodan
Sajber Mileva
Složićete se samnom da autopsiju vrše patolozi. I to je jedini razlog što sam upotrebio reč patologija. Ni u snu nisam pomislio da ste patološki tip i zato se izvinjavam ako ste to tako shvatili.Inače sa mnogim vašim stavovima se slažem ali ne komentarišem
ono što ne poznajem dovoljno ili što ne umem jasno da izrazim upravo da ne bi došlo do nepotrebnog sukoba čak i kod istomišljenika.
Ključna reč u mom komentaru je "autopsija",koja se koliko vidim i posle naših komentara nastavlja.
Mada, ko zna zašto je to dobro.
Pozdrav sa moje strane i svaka čast na onom "Eurotočivi".
Preporuke:
0
0
34
četvrtak, 21 april 2011 21:17
Sajber Mileva
Za Slobodana: Rešen nesporazum. Jedino što sam ja malo analizirao stavku po stavku u živom tekstu pa bih pre rekao da sam ga skenirao,a ne obducirao.
I,
Pozdrav sa moje strane i svaka čast na onom "Eurotočivi".
Eto, samokritičan sam: To je tuđi izgovor. Trebalo je "evrotočivi".
Zakeralo poput mene, kad nema kome zakera sam sebi.
Pozdrav,
Preporuke:
0
0
35
petak, 22 april 2011 03:45
Miloš
DŽaba Vlado ovo tvoje pisanije.Ti si već poodavno u očima novotaraca psvedozilot,zurlot i neznaveni sa sektaškim mentalitetom.Zbog toga si i dobio otkaz kao veroučitelj a Bogami se plašim da ne popiješ i anatemu kao Vladika Artemije.
Preporuke:
0
0
36
petak, 22 april 2011 07:48
Ružičasti panter
Nikoga ne prozivam ali jednostavno ne razumem kako treba da izgleda "mirenje" između žrtve i dželata koji još uvek drži malj u svojoj ruci.
Preporuke:
0
0
37
petak, 22 april 2011 08:24
Branko
Moram priznati da sam cenio Vlada sve do sada. Ovaj tekst me je jako razočarao - Vlade ovde govori kao ekumenista, kao rimokatolik koji hoće da se "pomiri" s Pravoslavljem, po sistemu mi imamo jedan deo istine a vi drugi deo pa hajde da se lepo udružimo pa da imamo celu istinu. A svi dobro znamo da je to OPAKA LAŽ, jer se naša Pravoslavna vera ne može udružiti sa rimokatoličkom jeresi, a da i sama ne postane jeres. ISTINA SE NE MOŽE POMIRITI S LAŽI!
Ne želim da poredim vladiku Artemija sa svetiteljima, ali je isti princip i ovde u pitanju: DA LI SE SVETI JOVAN ZLATOUSTI POMIRIO SA SVOJIM GONITELjIMA?
Petar Janketić je ovde u komentarima izneo suštinu Vladine prevare. Dodao bih da je Dubokim Potokom vladika Artemije izabrao je Carstvo Nebesko i odbacio zemaljsko! Osećam da je to prelomni momenat u borbi za veru u očuvanju Pravoslavlja. A Vlade je izgleda već izabrao carstvo zemaljsko i shodno tome, za njega je Duboki Potok "pad" i "upad", jer svesno želi da sakrije istinu.
Preporuke:
0
0
38
petak, 22 april 2011 12:47
Desimir, Čačak
Za ružičastog pantera: "Što je nama nemoguće, Bogu je MOGUĆE"... pa molitvom
Za APISA, potpisujem tvoj tekst.
Preporuke:
0
0
39
petak, 22 april 2011 14:50
Ja, Najpametniji
Pratim rubriku Crkva i politika već godinama. Nisam primetio ekumenističke tonove, ni kod jednog autora, osim ako su tekstovi prenošeni iz drugih medija. Pratim rad autora Dimitrijevića već godinama, te ni tu nisam primetio tragove ekumenizma.
Pratim već nekoliko dana komentatore koji mu spočitavaju ekumenizam. Zašto zto rade? U čijem interesu? Nama trebaju ovakvi pravoslavni intelektualci. Mi ih, ako niste primetili nemamo. Dimitrijević je jedan od retkih, uz još neke autore na NSPM. Zato su se i namnožili Živice i Tucići, i Đorđevići i Irineji. Zato, jer mi nemamo apologete kakav je bio pok. prof. Milin, a kakav je na dobrom putu da postane i Dimitrijević. Imam utisak da će nakon nekih komentara, čovek (s pravom) biti obeshrabren. Mi možemo komentarisati neku temu kako hoćemo, ali mnogo pažljiviji moramo biti kada kometarišemo temu koja je trenutno bolni čir na nacionalnom biću. Ne pravimo se mnogo pametni, a naročito kada sumnjamo bez razloga.
Preporuke:
0
0
40
subota, 23 april 2011 04:48
Ružičasti panter@ Desimir iz Čačka
Moj pradeda,Jovan Stanojević, sveštenik u Pakracu, zaklan je 1941. Jadovnu.Moji baba i deda jedva su se spasli bežeći sa mojom majkom, šestomesečnom bebom u Srbiju. Deo porodice koji se posle rata vratio u Pakrac, nestao je u događajima 90-ih. Država koja je to sve organizovala sada tuži Srbiju za genocid.
Vatikan je to sve mirno posmatrao (da ne upotrebim teži izraz) i još uvek posmatra, a deo srpskog sveštenstva sada želi da primi papu u Srbiji i govori o pomirenju. Ja to ne razumem. Molim, i moliću se uvek jer sam vernik.
Preporuke:
0
0
41
nedelja, 24 april 2011 02:39
Citat iz "Blica"
NATO alijansa: "Za vreme vazdušne kampanje NATO na Kosovu blisko smo sarađivali sa Vatikanom kako bismo eliminisali kritike vojne akcije. Osuda napada kao “nepravednog rata” od strane pape, otežala bi koheziju u Nato alijansi.
Preporuke:
0
0
42
nedelja, 24 april 2011 17:35
Saša
@Citat iz Blica
Ma slažem se, i sa VAma i sa Blicom, samo ne znam kakve veze ima to sa odličnim tekstom V. Dimitrijevića. Ne optužujete valjda i VD za ekumenizam? To bi bilo baš neprikladno.
Preporuke:
0
0
43
ponedeljak, 25 april 2011 13:39
@Saša
Neki stav se može izneti otvoreno ili prikriveno. Lično više volim otvoren i jasan način. Pa da budem otvoren i jasan -ne dopada mi se tekst V. Dimitrijevića. Tolika priča o potrebi pomirenja ne može se drukčije shvatiti nego kao prikriveno zalaganje za ekumenizam. Da ne kažem da u polovini teksta VD na posredan način veliča samog sebe.
Preporuke:
0
0
44
ponedeljak, 25 april 2011 18:01
Saša
@@Saša
A da probamo da se malo bijemo za promenu, kako neko ne bi posumnjao da smo ekumenisti?
Meni se tekst dopada, u njemu ne nalazim trunke ekumenizma, žestoko se protivim progonu vladike Artemija, i takođe smatram da ne treba sumnjati u veličinu Božju, pa samim tim i u mogućnost pomirenja. Naravno hrišćanskog a ne jeretičkog pomirenja. Ne vidim zašto bi na uvrede iz Sinoda i od patrijarha, moralo da se odgovara uvredama. Treba im pružiti šansu za pomirenje, a to vladika Artemije stalno radi i poziva.
Ako se nekome neki tekst ne sviđa neka proba da napiše sopstveni, i da iskaže svoj stav.
Preporuke:
0
0
45
utorak, 26 april 2011 03:25
@ Saša
Pre svega biti otvoren, jasan i iskren ne znači biti ratoboran.
Da pojasnim svoj stav: i ja se žestoko protivim progonu vladike Artemija i takođe smatram da na uvrede iz Sinoda i od patrijarha ne treba odgovarati uvredama. I razume se da sam za pomirenje – načelno - a u ovom konkretnom slučaju mogao bih samo da ponovim od reči do reči komentatora Petra Janketića sa kojim ste Vi polemisali. Bolje od P. Janketića ne bih umeo ni da smislim ni da napišem. Želim Vam svako dobro.
P.S. Da ponovim. Ne volim kad ljudi sami sebe citiraju i kad sami ističu svoje zasluge.
Preporuke:
0
0
46
utorak, 26 april 2011 11:47
Saša
@Saša
Ne znam da li sam polemisao sa Janketićem, pre bih rekao nadopunjavao sam se. Ono čega se ja plašim u konkretnom stanju u SPC je što danas mnogi ljudi, bez mnogo teološke obaveštenosti, sude o tome ko je a ko nije ekumenista(ovo se naravno ne odnosi na Vas ili Janketića, ali ima toga već podosta). Ovo nas može dovesti do svojevrsnog "lova na veštice", a što bi ekumenisti jedva dočekali. Tačno je da se jeres ekumenizma nadvila nad SPC, ali to ne znači da treba nevini da stradaju ("bolje je osloboditi 100 krivih, nego osuditi jednog nevinog").
Ne volim ni ja kada se tekstovi pišu u prvom licu jednine, ali to nije dovoljan dokaz da je neko ekumenista. Verujem da razlog ovakvog stila u ovom tekstu leži u tome što je Dimitrijević poslednjih 10 godina ubedljivo najviše pisao, govorio, držao tribine, o stanju u SPC pa samim tim i sukobljavao sa nekim velikodostojnicia. Ne znam. Možda, kada bi više nas javno istupalo, mogao bi čovek da se pozove na nekoga.
Preporuke:
0
0
47
četvrtak, 28 april 2011 08:36
Milan KG
Nije gospodin Dimitrijević ekumenista. Svojim mnogobrojnim knjigama i člancima se borio za sveto pravoslavlje. Nažalost, ovaj članak je pun pesimizma i malodušnosti. "Upad i pad vladike Artemija" su nesrećni darovi Sinodu kako bi imao bar delimičnu satisfakciju za mršavi mir koji bi pravoslavnim ponudili. Ove reči imaju veliki odjek jer:
1. ne upada domaćin u svoju kuću - a manastir u Dubokom Potoku je bio Artemijeva kuća i
2. pad za monaha i, posebno, blagočestivog arhijereja je praćen velikim treskom jer padaju sa skoro anđeoske visine.
Zato o padu nema ni govora jer se svojim stradanjem, trpeljivošću i ispovedništvom Artemije Kosovski samo uzdiže i nadajmo se i molimo se da tako bude i nadalje.
Nažalost ovo je nebivalo vreme u našoj Crkvi. Danas je sve drugačije. Istorija se ubrzava, vreme brže prolazi, za šta je nekad trebalo 50 godina, danas se dešava za mjesec. Govori, diplomatija, putovanja, globalizacija, demokratija, "otvoren um" za razne stvari, jednom rječju posvjetovnjačenost je toliko duboko ušla u Crkvu.
Hristos nije u dimplomatiji, razgovorima, intervjuima za javnost i ceremonijama poput one što najavljuju u Nišu. Hristos je u podvižništvu.
Hrišćanin je uvjek "lud" za ovaj svijet, i Hrišćani "nisu od ovog svijeta". A danas gledamo kako se propagira upodobljavanje ovom svijetu koji "u zlu leži". To je suština problema.
Čak i oni koji se ne znaju, nema veze.
Ne znam da li je neko lani, u jeku onih raščinjavanja, došao na ideju da neko pruži ruku vl. Artemiju, ili obrnuto, bez ulaženja u to ko bi trebalo da to uradi prvi.
Ostaje dilema nas neupućenih, šta se desilo sa Artemijem, kada je postajao jedan period kada je on lako dobijao vize da putuje po svetu i da priča kako nas zapad voli, samo nas malkic kažnjava zbog Slobe, kada je dobijao neke donacije od Robina Kuka itd.
Gde je on to posle "zglajzao" kod zapadnjaka i njihovih slugu ovdašnjih?
*
A za vl. Atanasija: Sećam se sa koliko je žuči na Studiju B pljuvao po SM, čuveno: "Samo da mu vidim leđa!". Koliko god bio ljudski u pravu, nije bilo vladičanski po tonu, bez smirenja na koje poziva nas laike.
A nešto ne videh da se vl. Atanasije ijednom oglasi posle 5 oktbra. Prostom logikom zaključujem da je Atanasije da nema primedbi na to kako je Srbija procvetala od 2000-e godine.
Ako ništa drugo, trebalo bi da, kao zvezdaš, vl. Atanasije digne glas šta se radi za «Zvezdom», kako je urnišu, počev od legende DŽaje, samo da bi je neko za evro kupio.
Pa sam očekivao da se vl.Atanasije pojavi u loži da kaže «Dobrodošao tovariš Vlaidmirovič, spasi barem Zvezdu ako je kasno za Srbiju». Jok, ne bi ga.
Dragi moje kolege po diskusijama, postoje neke stvari u veri koje me bune, od kad znam za sebe. Poslednjih godina me buni savet «Ne gledaj šta pastiri rade, samo slušaj šta govore».
Porbam da zažumurim, ali ne ide...
I bez ovog uvoda, verujem da bi se malo ko našao da posumnja u Vaše najčasnije namere.
Ono što mene onespokojava, a što se najčešće previđa - jeste okolnost da je Artemije, zajedno sa Batakovićem,bio vatreni zastupnik Nato i Amerike. Osim toga, njih dvojica, učestvovali su na pregovorima u Rambujeu, a šira javnost nikada nije saznala s kojim ciljem, ni koga su tamo zastupali!?
Voleo bih da je Artemije promenio političko gledište, što proizlazi iz Vašeg teksta, i da je zaista "na udaru NATO-a i njegovih domaćih zastupnika", pa prema tome i Batakovića - u tom slučaju bili bismo bez dileme!
Amfilohije, Artemije, Atanasije Irinej Bački.
Nekada sam mislio da je to nepremostiv bedem pravoslavlja.
A sada...
Da li će se ikad okupiti nad njegvim moštima i pitati za savet duhovni...
Država odvojena od Crkve.Na početku svog mandata,
Boris Tadić nije izbivao iz Patrijaršije, a prestao
je tamo da ide, tek kad su zadaci podijeljeni.
Boris Tadić nije pod kontrolu stavio samo instrumente državne prisile (Vojsku i Policiju),što
je prvo što urade svi Diktatori, nego i sve duhovne
vertikale našeg Naroda (SANU i SPC),pa se bez velike šanse da se pogriješi, može da kaže da je
kompletniju Diktaturu teško i zamisliti.Naš izbor
"bezalternativnog puta u EU",daje potpuno odriješene ruke svim antisrpskim elementima u Srbiji danas.
Naš prijem u EU, uslovljen je specijalnim preprekama
da prvo kao Narod postanemo nešto drugo, što je u
oštroj suprotnosti sa samim pojmom Demokratije.
Oni među nama koji su već postali to nešto "drugo",
ubeđuju nas da se pod pojmom "inkluzija"podrazumeva
samo uključenje u demokratske procese,manjinskih grupa
onakvih kakve one jesu, ali ne i celog Naroda u EU,
onakvog kakav jeste.Tekst je odličan
@Srbin agnostik,takodje
Duško Radović
Insistiranje na slozi! Pa najslozniji smo bili 1990 pa sta se desilo? Sta mi imamo od te sloge i kako mogu skoditi razliciti tonovi koji se cuju u crkvi!
S kojim pravom autor proglasava autoritete i prioritete kao neupitne i bogom dane u SPC. Jesmo li mi plemenska zajednica kojoj centralni duhovnik propoveda vrednosti ili smo slobodouman narod u 21 veku? Da li crkva ide u korak s vremenom i da li deluje u interesu naroda ili par Vladika i njihovih sebicnih ciljeva.
Nista nije sveto(sve je bruto i neto)i o svemu se da raspravljati. Bog, pa tako i religiozne institucije u svojoj savrsenosti ne mogu biti sujetni da ne dozvole raspravu na svoj racun.
A ja u ovoj strasnoj sedmici licno i intimno preispitujem sebe i svoje grehe bez velike strepnje za narodne, crkvene i ine zadjevice. Toga je bilo i bice uvek i kod naroda svakoga.
Jeste, ponekad se zanesem pa izađem iz teme. Međutim, ovde nisam. I, proglasiše me za patološko tipa. Hjde da vidimo po čemu sam ja to patolog:
Patolog zato što sam dodao detalj o pokladnom opraštanju u tekstu čija je to tema? Detalj koji mnogi ovde ne znaju, ne zato što nisu dobri hrišćani, nego što naši pastiri, izgleda, preskaču taj običaj.
Patologija je pitati se kako je to Aretemije bio podoban zapadu pa više nije? Koliko i drugih diskutanata, ne samo ovde, postavlja isto pitanje?
Patologija, je, kad je reč o pomirenju, pomenuti umirovljenog vladiku koji se aktivirao u obračunu sa svojim bratom ne samo po veri i episkopskom zvanju, nego po amanetu Ave Justina?
Patološki je podsetiti tog politički angažovanog vladiku da se treba moliti Bogu za gospodare svoje?
Patološki je zapitati se kako se taj vladika nigde ne oglasi po pitanju sadašnje vlasti? Možda se moli Svetom Borisu Eurotočivom?
Patološki je pomenuti jedan hobi tog vladike kji baca u blato svog „kolegu“?Hobi koji nije sam po sebi greh, ali je pretvoren u greh. Počev od količine novca koja se vrti, mutnih radnji i svega ostalog. Po količini nasilja i adrenalina koju izaziva.
Pre mesec dana sam u patrijaršijskoj knjižari pitao da li imaju neku Dimitrijevićevu knjigu. Momak me je ošinuo pogledom kao da sam tražio Bukovskog.
Ostaje nam samo da se molimo, da oni koji bi nas trebali učiti praštanju i hrišćanskoj ljubavi, toga i postanu svesni.
Da li se iko upita? Što će u Nišu na sastanku sa našim Patrijarhom predstavnik Pro Orijenta iz Beča(jezuitska organizacija)koja pravoslavnima daje pare, to znači da oni daju pare našoj crkvi i finansiraju sve to u Nišu, te da je onda uslov da papa mora biti primljen u Niši. (To će biti naša propast). Protiv sam ekumenizma kakav zagovara Vatikan, jer vekovima nasrće na naš narod i nanarodnu crkvu. Posebno sam protiv dolaska pape, jer sam svesna šta su nam radili u prošlosti, a posebno u 20 -tom veku.
Što se tiče Vladimira Dimitrijevića, književnika i publiciste iz Čačka, a pre svega čoveka i hrišćanina , on je sovje bogoljublje i čovekoljublje pokazao u svojim pisanijama, tako da je besmisleno ovde komentarisati njegov minuli rad. Koga zanima treba da pročita. Samo da kažem još i to, da je na pravdi Boga , Vladimir smenjen sa mesta veroučitelja u Čačku, posle dugogodišnjeg predanog rada . To je bio pucanj vl.Hrizostoma u sopstvenu nogu. Tako pobožnog veroučitelja Čačak nije imao , niti ima do danas.
Tako što će ekumenisti priznati da su NEKANONSKI suspendovali v.Artemija u februaru i NEKANONSKI ga raščinili u novembru prošle godine?
Ili tako što će v.Artemije priznati da je "od sirotinje na Kosmetu pokrao milione" i da je ipak KANONSKI raščinjen?
I šta bi bio rezultat tog "izmirenja zavađene braće": v.Artemije bi ostao "raščinjeni episkop" ili bi bio vraćen na čelo ERP?
Ili možda brat Vlade zamišlja neko drugačije "izmirenje"? Ali bi onda bilo lepo da to kaže i direktno, a ne da se boji posledica zbog iznošenja svog stava, te da priča o nekakvom imaginarnom i nejasnom "izmirenju".
U svakom slučaju ko imalo poznaje v.Artemija onda zna da je on sve oprostio svojim progoniteljima (tj. "braći") kao što se zna da on NIKAD nijednu jedinu ružnu reč nije rekao o svojim progoniteljima, za razliku od njih koji javno v.Artemija nazivaju najpogrdnijim rečima, preteći mu siledžijski i dalje novim kaznama i odmazdama.
Znači li to da pomirenja ne može nikako biti? Pomirenje je vrlo prosta stvar: post, molitva, ispovest, pokajanje, pričešćivanje (barem tako kaže vladika Artemije). Sve jednostavne stvari zar ne? Samo još arhijereji SPC da to saznaju.
Koliko ja pratim rad brata Vladimira, on godinama nedvosmisleno iskazuje svoj antiekumenistički stav. Nije na njemu, Vama ili meni da objašnjavamo arhijerejima SPC kako, zašto i šta znači pomirenje. Trebalo bi da je obratno, ali na žalost arhijereji su pali na ispitu (većina njih).
1. ili ako ekumenisti povuku svoje NEKANONSKE odluke protiv v.Artemija i vrate ga ne čelo ERP
2. ili ako se Artemije složi sa kršenjem Sv.Kanona od strane ekumenista i ispovedi da je raščinjen
Koliko je moguće da se desi jedno od ovo dvoje prosudite sami, a mene veoma interesuje na koju tačku (1. ili 2.) cilja brat Vlade.
Inače, što se tiče episkopa Sv.Nektarija Eginskog treba reći da on zaista jeste bio nepravedno gonjen od strane patrijarha, ali njemu nije bilo zabranjeno da činodejstvuje niti je bio raščinjen.
Sv.Jovan Zlatousti je bio raščinjen od strane Sabora i on tu NEKANONSKU odluku nije prihvatio već je nastavio da služi kao Carigradski episkop i zbog takvog stava i njegovog velikog trpljenja Bog ga je proslavio.
Drag mi je Vlade, ali mi je draža Istina
Složićete se samnom da autopsiju vrše patolozi. I to je jedini razlog što sam upotrebio reč patologija. Ni u snu nisam pomislio da ste patološki tip i zato se izvinjavam ako ste to tako shvatili.Inače sa mnogim vašim stavovima se slažem ali ne komentarišem
ono što ne poznajem dovoljno ili što ne umem jasno da izrazim upravo da ne bi došlo do nepotrebnog sukoba čak i kod istomišljenika.
Ključna reč u mom komentaru je "autopsija",koja se koliko vidim i posle naših komentara nastavlja.
Mada, ko zna zašto je to dobro.
Pozdrav sa moje strane i svaka čast na onom "Eurotočivi".
I,
Eto, samokritičan sam: To je tuđi izgovor. Trebalo je "evrotočivi".
Zakeralo poput mene, kad nema kome zakera sam sebi.
Pozdrav,
Ne želim da poredim vladiku Artemija sa svetiteljima, ali je isti princip i ovde u pitanju: DA LI SE SVETI JOVAN ZLATOUSTI POMIRIO SA SVOJIM GONITELjIMA?
Petar Janketić je ovde u komentarima izneo suštinu Vladine prevare. Dodao bih da je Dubokim Potokom vladika Artemije izabrao je Carstvo Nebesko i odbacio zemaljsko! Osećam da je to prelomni momenat u borbi za veru u očuvanju Pravoslavlja. A Vlade je izgleda već izabrao carstvo zemaljsko i shodno tome, za njega je Duboki Potok "pad" i "upad", jer svesno želi da sakrije istinu.
Za APISA, potpisujem tvoj tekst.
Pratim već nekoliko dana komentatore koji mu spočitavaju ekumenizam. Zašto zto rade? U čijem interesu? Nama trebaju ovakvi pravoslavni intelektualci. Mi ih, ako niste primetili nemamo. Dimitrijević je jedan od retkih, uz još neke autore na NSPM. Zato su se i namnožili Živice i Tucići, i Đorđevići i Irineji. Zato, jer mi nemamo apologete kakav je bio pok. prof. Milin, a kakav je na dobrom putu da postane i Dimitrijević. Imam utisak da će nakon nekih komentara, čovek (s pravom) biti obeshrabren. Mi možemo komentarisati neku temu kako hoćemo, ali mnogo pažljiviji moramo biti kada kometarišemo temu koja je trenutno bolni čir na nacionalnom biću. Ne pravimo se mnogo pametni, a naročito kada sumnjamo bez razloga.
Vatikan je to sve mirno posmatrao (da ne upotrebim teži izraz) i još uvek posmatra, a deo srpskog sveštenstva sada želi da primi papu u Srbiji i govori o pomirenju. Ja to ne razumem. Molim, i moliću se uvek jer sam vernik.
Ma slažem se, i sa VAma i sa Blicom, samo ne znam kakve veze ima to sa odličnim tekstom V. Dimitrijevića. Ne optužujete valjda i VD za ekumenizam? To bi bilo baš neprikladno.
A da probamo da se malo bijemo za promenu, kako neko ne bi posumnjao da smo ekumenisti?
Meni se tekst dopada, u njemu ne nalazim trunke ekumenizma, žestoko se protivim progonu vladike Artemija, i takođe smatram da ne treba sumnjati u veličinu Božju, pa samim tim i u mogućnost pomirenja. Naravno hrišćanskog a ne jeretičkog pomirenja. Ne vidim zašto bi na uvrede iz Sinoda i od patrijarha, moralo da se odgovara uvredama. Treba im pružiti šansu za pomirenje, a to vladika Artemije stalno radi i poziva.
Ako se nekome neki tekst ne sviđa neka proba da napiše sopstveni, i da iskaže svoj stav.
Da pojasnim svoj stav: i ja se žestoko protivim progonu vladike Artemija i takođe smatram da na uvrede iz Sinoda i od patrijarha ne treba odgovarati uvredama. I razume se da sam za pomirenje – načelno - a u ovom konkretnom slučaju mogao bih samo da ponovim od reči do reči komentatora Petra Janketića sa kojim ste Vi polemisali. Bolje od P. Janketića ne bih umeo ni da smislim ni da napišem. Želim Vam svako dobro.
P.S. Da ponovim. Ne volim kad ljudi sami sebe citiraju i kad sami ističu svoje zasluge.
Ne znam da li sam polemisao sa Janketićem, pre bih rekao nadopunjavao sam se. Ono čega se ja plašim u konkretnom stanju u SPC je što danas mnogi ljudi, bez mnogo teološke obaveštenosti, sude o tome ko je a ko nije ekumenista(ovo se naravno ne odnosi na Vas ili Janketića, ali ima toga već podosta). Ovo nas može dovesti do svojevrsnog "lova na veštice", a što bi ekumenisti jedva dočekali. Tačno je da se jeres ekumenizma nadvila nad SPC, ali to ne znači da treba nevini da stradaju ("bolje je osloboditi 100 krivih, nego osuditi jednog nevinog").
Ne volim ni ja kada se tekstovi pišu u prvom licu jednine, ali to nije dovoljan dokaz da je neko ekumenista. Verujem da razlog ovakvog stila u ovom tekstu leži u tome što je Dimitrijević poslednjih 10 godina ubedljivo najviše pisao, govorio, držao tribine, o stanju u SPC pa samim tim i sukobljavao sa nekim velikodostojnicia. Ne znam. Možda, kada bi više nas javno istupalo, mogao bi čovek da se pozove na nekoga.
1. ne upada domaćin u svoju kuću - a manastir u Dubokom Potoku je bio Artemijeva kuća i
2. pad za monaha i, posebno, blagočestivog arhijereja je praćen velikim treskom jer padaju sa skoro anđeoske visine.
Zato o padu nema ni govora jer se svojim stradanjem, trpeljivošću i ispovedništvom Artemije Kosovski samo uzdiže i nadajmo se i molimo se da tako bude i nadalje.