четвртак, 16. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Руски поглед на блискоисточну кризу: Тражили сте - добићете

Kоментари (35) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 22 фебруар 2011 20:10
Нн
Битно је да Русија опстане као држава, а тиме и Србија као и остале православне земље (савезници Русије) имају будућност. Сада је тренутак да се православне земље уједине војно са Русијом и потруде се да заштите једна другу. Само тако се можемо сачувати од зла које долази.
Препоруке:
0
0
2 уторак, 22 фебруар 2011 20:30
slobodan45
Сличан сценарио био је припреман и за Русију али није прошао нити ће проћи’’- рекао је Медведев не наводећи ко је био аутор таквог сценарија иако се он он може назрети. Медведев сматра да ће догађаји у арапском свету директно утицати и на Русију. ,,Дајте да будемо отворени и искрени пред самим собом. Нећемо се самообмањивати и доводити наше грађане у заблуду. То је (догађаји у арапским земљама) велики и сложен проблем који ће захтевати много озбиљних напора током наредних деценија. Ако фанатици дођу на власт то ће значити даље разбуктавање пожара током цитавих наредних деценија и до јачања екстремизма. ,,Треба гледати истини у очи’’- закључује Медведев.

TREBA POSTUPATI U SKLADU SA ISITINOM, PRAVDOM I VEROM I HITNO NAPRAVITI SABEZ SA RUSIJOM.NEMA DRUGOG, DOBEOG REŠENJA ZA SRBE.usput, bez SS400, ss700 nema opstanka...
Препоруке:
0
0
3 уторак, 22 фебруар 2011 21:49
Rusija pluta
Krajnje zagonetna razmišljanja predsednika Dmitrija Medvedeva. Mislim da on ne razume šta se stvarno zbiva ne na Bliskom istoku već u celom svetu. Kaže, biće gadno ako fanatici dođu na vlast. Pa, oni već dugo vremena vladaju samom Amerikom. Šta je hteo time reći. Da se boji arapskog fanatizma. Pa, njega je izmislio Zapad, pre svih Amerika. zar on misli da se sa Amerikom može razgovarati izokola. vara se, kao što se varao i Staljin pa je takvu cenu morao platiti ceo narod ondašnjeg SSSR-a. Ovi današnji vladaoci u Rusiji slabo shvataju prirodu modernog imperijalizma, još manje prirodu savremenog ultra kapitalizma. Njega su mnogo bolje prozreli KInezi. Igraju onako kako Zapadu ne odgovara. A bogami ni Rusiji. Rusija luta i to je opasno za ceo slovenski svet. Nema jasan smer kretanja. Koketira čas sa Amerikom, potom Evropskom unijom, zatim Kinom. To pokazuje da pluta po svetskoj politici. Ona nema unutrašnju matricu razvoja. Vidi se da ništa nije razumela iz moderne ali i klasične pol. ek
Препоруке:
0
0
4 уторак, 22 фебруар 2011 23:28
хазар
@Rusija pluta
Или је тако како ви кажете или се Медведев прави тоша и као не разуме праву природу ових последњих догађаја. Надам се да је ово друго мада нисам баш сигуран.
Препоруке:
0
0
5 среда, 23 фебруар 2011 00:39
mmne
@rusija pluta, subjektivno shvatanje vase, nema dileme da su u moskvi proucene sve varijante, ali treba reci otvoreno da rusija jos nema toliku snagu ( vojnu). predpostavljam da jedino sto mogu i treba da urade je da nastave sa ubrzanim vojnim razvojem (hipersonicno oruzje, svemir, ne zaboravite da samo rusi danas lete u svemir! etc) pa da onda lupe rukom ( bulavom?) o sto i kazu bi sto bi, odsada ja odredjujem! drugi scenario ne vidim, jer je odvratno pokvareni zapad u saglasju sa islamistima, vrbuju kinu (nesigurnog partnera) koja je jos uvek "druga" liga....stoga se bojim raspleta de ce gore pomenuto oruzje u kojem rusi imaju prednost ( kao i u svemirskom programu 12-15 godina!), a znaci odprilike kad okrenete telofonom mobilnim njujork iz moskve za par minuta eksplodira raketa na menheten-u(ruzan primer priznajem). to je sustina stvari...jos davno je pevao roger waters u pink floyd-u : us or them...who is the strongest , who is the best...sacekajmo odgovor ce nam stici brzo !
Препоруке:
0
0
6 среда, 23 фебруар 2011 02:40
Висарион поводом Русија плута и Латињине
Није исључено да је Русија плута на неком трагу.Међутим Медведев има своје разлоге.Дођу ли исламски фундаманталисти илити бин ладеновци у свим овим земљама на власт на Кавказу ће рат противу Русије бити увишестручен.Али ако иза свега по Русија плута стоји Америка којој наводно одговара бинладиновштина, што је прилично смела претпоставка, и да само Кина зна та кретаљња да разуме, што баш није довољно потковано,онда много тога није јасно.Јачање фундаментализама тешко да може да иде на руку Америци.Они тамо нису омиљени ни без Бин Ладена.Бин Ладен је чак можда посредни или чак непосредни инспиратор ових покрета.Скинути Гадафија , који је веле , учинио много за свој народ, градећи инфраструктуру и подижући животни стандард ових пустињаских племена,знак је да се чини нешто што све ове земље и њихов режим треба радикалано да подведе под неки заједнички конац.Латињина у том смислу има доста разборита предвиђања.Спекулативно Русија плута је више атрактивна него извесна.М тешко сме да греш,
Препоруке:
0
0
7 среда, 23 фебруар 2011 05:15
Srboljub Savic
Latinjina ne razume:
Sadasnje arapske "revolucije" skuvala je ista kuhinja kao i kod nas i drugde. Upravo rast dolara i cene nafte-"nus" produkti, govore. SAD nisu uspele da dovoljno uplase svet terorizmom, pa je arapsko-islamski fanatizam, sredstvo da se "generise veca potrosnja".
Sovjetski savez je postao veca brana anglosaksonskoj teznji "drang nacht osten" osvajanja bogatstava u rukama nize-slovenske rase i opsan primer moguce, drugacije od zapadnog sistema, raspodele. Zbog toga je isfabrikovan "sukob ideologija", iako je na jednoj strani bila ideologija a na drugoj-ekonomski sistem. SSSR-u i Staljinu lepljene su najgore etikete dok su iste-SAD stvarale daleko gore sisteme i diktatore (do patoloskih ubica).
To sto Obami i administraciji SAD, "kuvari" nisu "stigli" da sve objasne i kako da "kusa", ne znaci da je sve to van kontrole.
[Uverio sam se ovde da su sve (sem par lokalnih) "narodne, spontane" demonstacije, organizovane i placene, kao i Srbiji.]
S. Savic
Препоруке:
0
0
8 среда, 23 фебруар 2011 07:55
Nostradamus
Nostradamus je opisao ove dogadjaje u svom prorocanstvu. Prema njemu, Treci Sv. Rat je neizbezan sa groznim posledicama po covecanstvo.
Препоруке:
0
0
9 среда, 23 фебруар 2011 09:16
Бели Орао
@Русија плута и Хазар. Предлажем Вам да оснујете школу за дипломатију и у тој школи као прве ђаке да упишете Путина и Медведева и наравно да им објасните у чему је ствар, па да они крену како треба.
Русија је у 20. веку тако испошњена да 21. век треба да буде век обнове те велике и нама братске земље.
Препоруке:
0
0
10 среда, 23 фебруар 2011 10:15
Вукадин
Лепо рекли Тарабићи - ће се тумба по целом свету. А после се неки с тим спрдају.
Препоруке:
0
0
11 среда, 23 фебруар 2011 10:48
Anta
За све догађаје у арапском свету постоје неке заједничке ствари.... почињу одједном, немају лидера, нити јасан политички профил, и у случају Туниса и Египта, завршавају се исто тако одједном, одлазе председници , а на њихова места долазе људи из њиховог непосредног окружења.... тако, да је више него јасно да се ту ради о добро контролисаним државним ударима са пуно статист, корисних будала, на улицама.... Дакле о неком аутономном исламском покрету не може бити речи, и потпуно је бесмислена прича о опасности од некаквог исламског екстемизма.... може се једино говорити о опасности од строго контролисаном атланском исламском екстемизму.... који је катрастофалан пре свега за саме исламске земље, а ни православне нису без опасности...
Препоруке:
0
0
12 среда, 23 фебруар 2011 11:02
Зоран Ђорђевић
Шта би било кад би неки арапски лидер изашао са паролом: "Хоћемо социјализам"? И објаснио просто - имамо довољно природног богатства, нас је много, а скромни смо и вредни, једино у социјализму може да буде довољно за све. И за школе, и за болнице, и за културу, спорт...
Како би Запад реаговао на то људско право да има за све? Шта би измислио да то спречи?
Препоруке:
0
0
13 среда, 23 фебруар 2011 11:09
slobodan45
neverovatne su posledice neznanja i mržnje prema nekome, u ovom slučaju, prema rusiji...rusija je velesila, sa koje god strane pogledate.možete da se popnete na avalski toranj i da vičete do besvesti nešto suprotno- ĐŽABA VAM.problem je samo taj, da li će srbija imati dovoljno političke mudrosti i zauzeti čvrst stav i nov kurs.to je pitanje svih pitanja.ukoliko ostanemo na ovom kursu-gotovi smo.najnoviji primer sa MMF , nas uči kako idu stvari i kako će se odvijati u budućnosti...nema šta da se filozofira.znači, nepokretanje proizvodnje u srbiji, neulaganje 80% svojih mogućnosti u poljoprivredu, nećemo imati prilike da se stabilizujemo, već ćemo biti večno ROBOVI.sve ovo što se dešava na naftonosnim poljima afrike je pakleni plan amerike protiv svih, pa i same evrope, ukoliko nije i ona krenula u osvajanje...to je to.
Препоруке:
0
0
14 среда, 23 фебруар 2011 11:53
KPS
Mene je nešto drugo zaintrigiralo u ovoj Latinjininoj analizi a to je da sve revolucije posle dvadeset trideset godina pojedu samu sebe. Zar ćemo toliko čekati da se uruši naša čežnja za evrointegracijama?
Препоруке:
0
0
15 среда, 23 фебруар 2011 11:57
Зоран Ђорђевић
Слободан45
У праву сте.
Да би следећи избори били прави, мора се појавити странка која ће да одбаци ЕУ и Америку и да се определи за Русију. Онда ће излазност да буде велика и онда ће се видети и расположење народа и досадашњи учинак прозападних политичара.
Ако тога не буде, ако се избор сведе само на Курту и Мурту, излазност ће бити мања него икада.
Биће интересантно видети "излазност" грађана на улице кад буде долазио Путин.
Препоруке:
0
0
16 среда, 23 фебруар 2011 12:51
Божо Бјелак
Ево још једног доказа, о чему сам и недавно писао, да на овим просторима мало ко зна, или нимало о Русији, руском менталитету,философији.Од 1948. мало је били озбиљних научних радова и тсл. који су се бавили СССР-ом, а потом Русијом. Углавном смо се бавили Западом или другим континентима.Када нема озбиљних ставова и анализа, онда се иде у двије крајности (правило и са др.народима, земљама):или се "лудо" воле" (у овом случају Руси) или се "лудо" мрзе. То се преноси из генерације у генерацију.Затим наступа анимозитет између Русофила и Русомрзаца. Које су последице тих крајности у свим областима живота Сбије, дневно су евидентне.Живио сам 4 године у Мскви. Признајем да нисам ни "Е" од експерта за Русију.Видим да су неки освртачи велики познаваоци.Браво. Русија и Кина нису дозволиле Империји да прије пар мјесеци запали Далеки Исток (сукоб С.К.-Ј.К., менерви,Јапан,припрема за рат). Како Империја не може економдки опстати без локалних ратов, запалила је БИ.Како ће проћи овога пута, видећемо.
Препоруке:
0
0
17 среда, 23 фебруар 2011 12:52
slobodan45
kakvi su nam medijumi, koliki je strah kod ljudi, možda neće ni "znati"kad g.putin dolazi u beograd...setite se i napravite paralelu sa amerom, kad je dolazio...VELIKI PREOKRET u našim životima i stvaranje koliko-toliko sigurnije budućnosti je MOLBA rusiji, da nas primi pod svoje skute...
Препоруке:
0
0
18 среда, 23 фебруар 2011 13:56
Бели Орао
@Зоран Ђорђевић.Ови ће све да одраде да би подигли ниво безбедносри Путина. Значи нећемо моћи бити ни случајни пролазници. А Путин као не зна ништа.
Него стварно ко ће од коментатора да буде случајни пролазник или да покуша то да буде?
Препоруке:
0
0
19 среда, 23 фебруар 2011 15:44
Danski Srbin
Citao sam komentare u kojima neki sumnjaju u misljenja predsednika Medvedeva. Tu se namece pitanje : da li on to sto kaze i misli ili ...?
Samo je sigurno da ruski predsednik ima tim dobrih savetnika i eksperata, tako da se sa promasajima i ne kalkulise.
Danas gledam danske dnevne novine, na dve stranice su u kvadratima upisani dogadjaji u svih sest revolucija koje "rulaju". Samo u rublikama Tunisa i Egipta su slike predsednika debelim, crvenim, kosim trakama precrtane. Ovo rulanje bi se moglo zameniti sa poplavom revolucija.
Tu je sad nepoznata ili poznata, ko je urusio brane i bedeme, da bi se ovako logicno/nelogicno prelivala revolucija iz zemlje u zemlju.
Zaboga, ko? Pa ko to uvek radi, sto rece ruski predsednik: "Zasto da se lazemo". Nista to novo nije i dosad smo bili publika u planetarnim "igrankama" u aranzmanu CIA momaka; nekad publika, nekad bombardovani akteri.
Moj utisak je da nesto sa naftom nije u redu.
Kakav ce kraj igranke biti - nezna se.
Препоруке:
0
0
20 среда, 23 фебруар 2011 16:29
Зоран Ђорђевић
@Бели орао
Мислим да је ово о чему разговарамо вероватно и тема разговора наших и руских безбедњака и протокола. Путин би сигурно волео да види како ће овде бити дочекан, а наши би, као што Ви кажете, волели да то сакрију; претпостављајући, с правом, да ће бити масован и пријатељски.
"Излазност" на дочек, како сам то малопре назвао, била би показатељ много чега. Видећемо за месец дана.
Препоруке:
0
0
21 среда, 23 фебруар 2011 16:46
Maximilijan
Meni se cini bas upravo nesto suprotno! Imperija izgubila snagu, balon poceo da se izduvava, pa se polako izbacuju vrece sa pijeskom da se balon ponovo uzdigne u visine! Ali izgleda slaba vajda. Vidimo kako redom diktatori, podrzavani i naoruzavani od strane Zapada da tlace svoj narod, a sve pod parolom stabilnosti i spoljnopolitickih interesa, padaju kao kruske jedan za drugim. Nece se zavrsiti sa Libijom i Bahrejnom. meni se cini da je ovo pocetak raspleta, smjena snaga na svjetskoj sceni - jedna sila pada, druga se jos nije uzdigla toliko da moze da popuni praznine.
Препоруке:
0
0
22 среда, 23 фебруар 2011 17:21
Jovanka J
Neko hoce da isprezni Afriku da bi je naselio!!! TAmo nema velikih klimatskih promena, zemlja je plodna da plodnija ne mozeda bude(NIgerija je zitnica NEmacke..) Crnacko stanovnistvo je reproduktivno(AIDS-za razliku od Arapa)i ekonomski raspoluceno(rade mesec dana za kilogram pasulja-Arapi su ekonomski ipak mocni), jezicki raznovrsno (za razliku od arapa koji gde god da su govore hoh arabis), kulturno unazadjeno(dok arapi imaju veliku i znacajnu kulturu). I sada zamislite uragane, poplave, tajfune, suse, klizista, pozare u severnoj americi. A imaju malte ne kontinet bez unutasnjeg neprijatelja, plodan, politicko geografski stabilan, sa ogromnim rudnim bogatsvom. Nama je to strana tema jer mi ne poznajemo Afriku, ali za desetine hiljada ljudi koji upravljaju svetskim trzistem to je mislim sasvim logicno. Mislim da im sedosadio razmazeni zapadni narod koji uvek hoce nesto. Samo im jos smetaju Arapi, pa ce da ih usmere na razmazene i dosadne Hriscane.ZAto je MEdvedev u pravu! Tasko Rusiji
Препоруке:
0
0
23 среда, 23 фебруар 2011 18:00
Pera
Ko sta radi, dokoni ruski 'analiticari' predvidjaju propast Amerike...
Препоруке:
0
0
24 среда, 23 фебруар 2011 19:32
Божо Бјелак
Госн.Перо, знам да ће Вам бити тешко, али мрам да Вам шапнем: Имаперији зла, или како је зовете САД, ближи се крај. Уосталом, све имерије су нестајале. Ова је нанијела највише зла човјечанству, у свим областима живота. Загадила је цијели свијет.То је једina зла земља на свијету.Недавно је Клинтонова изјавила да догађаји у Египту, на Блиском истоку сведоче о „критичној потреби америчког глобалног вођства” и доказују да Вашингтон треба да "буде главни лидер на терену, као и то колико брзо ситуација може да се промени под његовим корацима”. Е,под корацима Вашингтона, милиони мајки је закукало. „ЕЛ ПАИС“ у једном од осврата наводи да су из Турске,Египта,Туниса,Судана, Сирије, убачене хиљаде легионара у Либију да сруше Гадафија.То је недопустиво,независно од тога да ли се мени или некоме свиђа или не свиђа Гадафијев режим.Ко је то организовао, „тешко“ је одгонетнути, као што је „тешко“ одгонетнути, ко је иницирао крвави, вјерски и етнички рат на просторима бивше Југе и милосрдног анђела.
Препоруке:
0
0
25 среда, 23 фебруар 2011 20:14
луди скретничар
Бојим се да је ЦИА одрадила посао у овим арапским земљама Русима испред носа.
Препоруке:
0
0
26 среда, 23 фебруар 2011 21:16
Зоран Ђорђевић
@Луди скретничар
Има логике у том закључку. Ко зна од када ЦИА то спрема.
Американци ни по коју цену неће да дозволе да тамо дође на власт неко ко неће бити под њиховом контролом. Оног старог је, као фол, народ свргнуо. Видели смо то и ми.
Препоруке:
0
0
27 среда, 23 фебруар 2011 22:13
ivan3012
Ni meni se ne dopada nesigurna ruska politika.Popustanje rusije i politika zabijanja glave u pesak im je dovela nato na granice.Americi treba pokazati zube,i javno celom svetu reci da je vreme americkog divljanja zavrseno,i da ce se u svaki moguci buduci sukob rusija vojno umesati..Siledziju mozes zaustaviti jedino motkom,a ne nekakvom tupavom diplomatijom..Jedan jedini topolj ili bulava vise govore od svih jalovh diplomatskih prepucavanja.U istoriji se niko do sada nije odbranio diplomatijom vec oruzjem..Da smo 99 imali rusku bazu u srbiji,bombardovanja ne bi bilo.Pokojni general A.Lebed je znao kako se razgovara sa zapadom,od koga sve zlo covecanstvu dolazi..U samoj americi analiticari ne postavljaju pitanje da li ce napada na rusiju biti,vec kada ce poceti.Onaj ko drzi Sibir,vladace svetom.
Препоруке:
0
0
28 четвртак, 24 фебруар 2011 12:35
Немања
Гадафи није наиван. Он је лепо окривио Ал-Каиду за немире, и тиме је спречио отворене нападе и позиве да одступи. То му је и дало шансу да покрене преки суд, јер он се оштро обрачунава са исламистима. У суштини, мислим да је главни разлог за све ово прегруписавање под утицајем Америке. Хосни и остали диктатори су јако стари и треба их мењати. Треба неко други да заузме њихово место и ради по интересима Америке.
Препоруке:
0
0
29 четвртак, 24 фебруар 2011 13:45
Министар за корупцију
Бојим се да ће у предстојећем сукобу цивилизација, као колатерална штета да пострада и наша већ ослабљена и посрнула Словенско-православна.
Препоруке:
0
0
30 петак, 25 фебруар 2011 02:01
Турас
У једно будимо сви на Балкану сигурни,да добро бити неће.Жао ми је што је Хрватска још увек у рату са САД,те може да је кошта тек стеченог"суверенитета".
Препоруке:
0
0
31 петак, 25 фебруар 2011 13:36
Vladimir Jevtić
Odličan tekst i sve pohvale autoru
Препоруке:
0
0
32 субота, 26 фебруар 2011 01:04
Rusofil
@Vladimir Jevtić

Ne slažem se sa Vama da je tekst "odličan". Potkradaju se mnoge greške koje samo oštro oko može uočiti. Tekst je zavodljiv (kao i mnogi tekstovi, ali NE SVI, objavljeni na ovom sajtu) i već u samom naslovu aludira na zveckanje oružjem ("tražili ste-dobićete"). Dakle, navodi nas na zaključak da je Rusija jedva čekala novu krizu/žarište da bi amerima pokazala zube. Osim što navodu reči ruskog predsednika i Јулија Латињина-e, tekst nije ni naročito informativan niti bi se moglo reći da je "analitičan". Ono što svakako zavređuje pažnju jesu komentari čitalaca. Gotovo svi čitaoci olako prelaze preko teksta i bave se "suštinom stvari". Dakle, moj komentar je da tekst nije odličan, a da su komentari ti koji na pravi način analiziraju temu i nude kakva-takva rešenja. Očekujem i komentare ostalih stalnih komentatora.
Препоруке:
0
0
33 субота, 26 фебруар 2011 17:03
рб
@Rusofil
Сагласан сам с Вашом оценом, уз малу допуну: шта је овде уопште текст који је написао аутор? Било би боље да је преведен оригинални текст Латињине. Без обзира колико је он добар или није добар.
А коментатори су, заиста, овог пута на врло завидном нивоу.
Препоруке:
0
0
34 субота, 26 фебруар 2011 21:51
rb i @rusofil
Niste procitali prvu recenicu u naslovu: ruski pogled na bliskoitocnu krizu, sto znaci da je autor preneo ruski, a ne svoj stav. A sto se tice ,,odlicnih komentara'' na tekst, bilo bi dobro da ih prenesete medjunarodnoj zajednici ne bi li po vasem savetu pronasla izlaz iz krize.
Препоруке:
0
0
35 недеља, 27 фебруар 2011 02:53
рб
@"rb i @rusofil"
Пре свега, не мора да значи да се слажем са ставовима које су изнели коментатори ако сам рекао да су коментари на нивоу. То само значи да су коментари добри, у ком год хоћете смислу - аналитични, примерени теми, инспиративни итд. И то може да примети свако ко није оптерећен односом према Русији, било позитивним било негативним.
Друго, какве везе с таквом оценом коментара има "међународна заједница"? Шта ја треба њој да објашњавам? И зашто?
Или сте можда мислили на амбасадоре? У стилу - ако хоћеш да изнесеш негде неко мишљење, прво питај амбасадоре какво ти је мишљење?
И најзад, потпишите се, макар и надимком, или иницијалима.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер