петак, 10. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Маленo острво звано Велика Британија

Kоментари (28) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 10 јул 2010 16:51
Jasna
Tacno da tacnije ne moze biti!Nista nema dvolicnije od anglosaksonske elite.
Препоруке:
0
0
2 субота, 10 јул 2010 20:01
Miroslav
Englezi su za NEPUNIH STO godina na severnoamerickom kontinentu poubijali oko 60 miliona bizona, 40 miliona Indijanaca ( ljudi! ), nekoliko miliona medveda, vukova i puma i potpuno istrebili goluba selca-do tada jednu od najbrojnijih ptica na svetu! Takav masovan pokolj nije zabelezen u istoriji ni jednog drugog naroda na svetu.
Препоруке:
0
0
3 субота, 10 јул 2010 22:14
ББ један
Највећи цинизам је да су Англосаксонци измислили израз фер-плеј.
Препоруке:
0
0
4 недеља, 11 јул 2010 09:30
МП
А како наша политичка "елита" стоји хинду,кинеским и португалским(руским се неки и добро слиже) језиком?Поготово са њиховим филозофијама?
Препоруке:
0
0
5 недеља, 11 јул 2010 11:23
Dejan P.
Odlican tekst,slazem se sa njim u potpunosti!Ali,postoji opasnost da isti, danasnja vlastodrzacka ekipa proglasi za "politicki nekorektan" ma koliko istinit bio.
Препоруке:
0
0
6 недеља, 11 јул 2010 12:07
reading list
Занимљив чланак. Требало би да постане обавезна литература на неким нашим факултетима.
Препоруке:
0
0
7 недеља, 11 јул 2010 13:49
N
Него, како да овде уденемо тврдње оних који пишу о светским владарима, и који сматрају да сами Британци ту и нису толико криви, него су још давно ти езотеријски моћници одабали то острво за своју "резиденцију"?
Као што су после одабрали Северну Америку..

Или тврдње Дејвида Ајка о томе ко заправо влада овом планетом...
Препоруке:
0
0
8 недеља, 11 јул 2010 18:30
au mile
Прилично једностран осверт на Британију (Енглеску). Британија је у деветнаестом веку била најмоћнија империја и највећа прекоморска сила.Може ли се наћи пример добре империје у историји? Да то није Османска империја или Римска можда? Или Византија (нама "најближа" с обзиром на то да смо од њих примили православно Хришћанство, уз њене симболе (четири В) и грб двоглавог орла), с којом смо ратовали како би смо добили своју државу на преласку из дванаестог у тринаести век? Или империја великог Наполеона која је тако кратко трајала и за то време однела милионе живота? Или у новије време Аустроугарска? Или пак Трећи рајх?
Желим рећи да нема добрих и лоших империја. Све империје на чијем смо се удару нашли (Турска, Аустроугарска, Фашистичка Немачка) су биле погубне по наш народ. Па тако и најновија - Америчка квази империја.
Све што је Зорин написао само доказује изузетну способност ( назовите то и безобзирношћу, ратоборношћу, лукавошћу) мале Енглеске да буде светски хегемон. Нормално, то не умањује презир који заслужује као што то свака империја заслужује.
Што се тиче самог Шекспира, само је делимично тачно да се сладострасно бавио влашћу, дела из историјског циклуса и трагедије, али се слажем да је то радио најбоље него било ко пре њега. И због тога јесте геније.
Аутор је изоставио да напише да се у Енглеској родио вероватно највећи геније у историји - Исак Њутн, који је открио најважније законе механике ( три Њутнова закона), увео уз Лајбница, математичку "азбуку" више математике (диференцијални и интегални рачун) и уопште, мислим да је беспредметно доказивати колики је допринос Њутна, односно Енглеске и Британије човечанству.
Несретно је умањивати значај Еглеске у цивилизацијском смислу, зарад доказивања погубности политике и деловања Британске империје. Те две ствари се морају раздвојити.
Препоруке:
0
0
9 недеља, 11 јул 2010 19:02
Вуле
Енглези су одувијек били највећи и најљући српски непријатељи, али нажалост то се не приказује у нашим уџбеницима историје. 1912. Енглези и Аустријанци пријетили су Пашићу да ће напасти србију ако не повуче војску и жандарме са Косова који су били послати да се боре са балистима и Шиптарским терористима. Пашић је попустио, али су пријетње остварене 1999 послије 97. година. Енглези су нас, преко купљених генерала и политирача, гурнули у рат 1941. године. То је најгори потез у историји Срба који нас је кошта више од 1 000 000 пострадалих (а наш другар Черчил након мартовских демонстрација је рекао "да је Србија пронашла душу" и да ће"Срби поново гинути за нас"...) а онда су нас на васкср 1944. године бомбардовали и пострадало еј више Срба него када нас је Хитлер бомбардовао (он нам је бар понудио поштен споразум). Краљеву војску у Аустрији Енглези су на превару испоручили партизанима на Зиданом мосту обећавши им да уђу у вагоне и крену на југ иИталије). Издали су Дражу, наивног краља, бомбардовали 1994. 1995. 1999. увели санкције... Али и даље у нашим уџбеницима они су савезници. Ваљда и истина некада угледа свјетлост дана
Препоруке:
0
0
10 недеља, 11 јул 2010 21:42
знају они шта је то
Што се Аустралије тиче, тамо је Енглеска над домороцима спровела геноцид пар екселанс.
И није им то једини.
Препоруке:
0
0
11 понедељак, 12 јул 2010 05:44
Srboljub Savic
Nijedna imperija, do danas, nije pocinila toliko
zlocina (u kolonijama sirom sveta) i genocida - narodi Severne Amerike (Indijanska plemena), Australijski starosedeoci (="aborigini"), ...
Tesko je naci bezocniji primer ratova od "opijum-
skih" ratova u Kini, sirom Afrike, do Jugoslavije.
Citajuci istoriju XX veka, britanskog istoricara,
cinilo mi se da se sa svake stranice lije krv
nevinih - zrtava britanskog delovanja.
Pored oruzja, anglosaksonci (gde je V.B. glava) su
"majstori" u tajnim delovanjima - mesetarenju.
Indijom-potkontinetom, administracijom i vestinom
-zavadi pa vladaj, vladali su sa svega 150.000 v.
[Srbija, duze od veka, "oseca to na svojoj kozi".]
Britanci su zagovornici rasnih ideja i strategije
ovladavanja svim znacajnim sirovinama sveta.
U toj "kombinaciji", vise od dva veka ne menja se
cilj osvajanja Rusije i njenih sirovinskih izvora.
[Za ilustraciju, u vreme ekspanzije koriscenja
uglja, tada glavne energetske sirovine, Britanci
su, bez imalo kriticnosti (i stida) javno pisali-
hvalili se, da je Bog dao ugalj odabranim-Englezima
(u V.B., pa, SAD i Australiji)]
Tacno je da je svet od Britanaca dobio brojna tehnicka i naucna resenja ali jos neprevazidjene
vestine podzemnog delovanja, za "krojenje" politike
i svetskih finansija (tajno kao i delovanje MI6).
[Cherchil, iako je mrzeo komunizam i Ruse, nije se
libio da ceo SSSR (i SAD) upregne protiv nacisti-
cke Nemacke - i odbranu V.B., postigavsi dva cilja
-poraz Hitlera i ogromne ruske zrtve-sa dugoroc-
nim posledicama. Danas, Nemacka je "projektovana"
da opet sluzi kao anglosaksonska cizma. V.B. nije,
i verovatno nece uci u evrozonu, a u EZ od poc.!
Posle Rusa, mrze Francuze i Francusku, jos od
vremena "srtogodisnjeg" rata, kad nisu uspeli da
je osvoje i nametnu svog kralja. (Beli luk je ++)]
"Fenomen SAD" ne treba da nas zavara. V.B. jos uvek
vuce "konce".
S. Savic
Препоруке:
0
0
12 понедељак, 12 јул 2010 09:40
брм
иване зорине одлично, а сад истом методологијом и исто тако "објективно" опиши добробити и допринос цивилизацији руске империје или бар совјетске..
ауу миле ти је дао смернице... а ако те мрзи препиши или цитирај професора Екмечића ...

"Nijedna imperija, do danas, nije pocinila toliko
zlocina (u kolonijama sirom sveta) i genocida"

заиста - немачки Рајх је поубијао и асимиловао све Словене(којим ни дан данас не дозвољава формирање нормално форматираних држава), 7 милиона Јевреја, непознат број Рома, разорио и освојио - и држао вековима у ропству римске територије и тамошње народе - потоње Италијијане, Французе и сл...на унутрашњем плану Европи је подарио тековине као што су стогодидшњи и тридесетогодишњи рат (читај 30 година "узајамног" геноцида између Немаца протестана и католика)

Русија је толико омиљена међу свим народима којима је владала да сви а поготово "братски" словенски народи (Чеси,ПОљаци, Украјинци, Словаци..)радије бирају црног ђавола (САД) него примисао савеза са њом...

шта оно учини Шпанија са Инкама, Мајама и другим културним народима? а Португал са Африканцима, Арапима и народима Индијског океана? нешто "битно" другачије него Енглези?

"Енглези су одувијек били највећи и најљући српски непријатељи"
ево самоп један цитат да се "поткрепи" ова тврдња:
"Кључне идеје „Начертанија“ објавио је Дејвид Уркварт у часописима „Портфолио“ и „British and Foering Quartetly Review“ још 1844. године...циљ је био да код Јужних Словена, а првенствено Срба, развију идеје „западног словенства“ и тако их одвоје од панславистичког покрета и Русије...Дакле, Енглезе, који данас жаре и пале Хашким трибуналом треба директно оптужити да су историјски позадински, тајни творци „великосрпског“ Гарашаниновог „Начертанија“.

да се разумемо о Енглезима стварно немам битно боље мишљење..али..стварно ћемо далеко догурати са овако "објективним" тумачењима
Препоруке:
0
0
13 понедељак, 12 јул 2010 13:56
Византинац
Ипак Енглезе не можемо да посматрамо,самостално. Битно је утврдити и истражити њихову везу за Млечанима... Где се дедоше Млечани, познати као људи који су измислили финансије и новац, који су имали невероватну моћ, извршили архипљачку "Пад Цариграда", имали суверену морнарицу (владали морима), сплеткароши незамисливи,и још много тога... Сличности у деловању Млечана и садашњих Енглеза су фрапантне...
Препоруке:
0
0
14 понедељак, 12 јул 2010 15:06
Жика Милић
за Виѕантинцa-

отишли су у Енглеску, тачније Лондон и створили 'City of London'!
Препоруке:
0
0
15 понедељак, 12 јул 2010 16:40
thinking maize, "гледе" "ау милета"-а и осталих
Поштовани Миле, у праву сте са тим да ми Срби, упркос свим англосаксонским увредама и подметачинама, последњи смо који треба да сеиримо над могућим удесом "гордог Албиона". Јер, зна се "два Србина, три партије", а ако ништа друго, можемо се учити ПАТРИОТИЗМУ УПРАВО ОД ЕНГЛЕЗА! Мрзе се они и међусобно, уосталом синоћ приказаше "Four wedding and one funneral", љупку комедију, која белодано говори и о тој особини енглеског менталитета! СВАКИ ЕНГЛЕЗ ЗНА ШТА МУ ЈЕ ЧИНИТИ, КАД СЕ НАЂЕ У ИНОСТРАНСТВУ! Но, ова, ајде да кажемо ПАШКВИЛА г-дина Зорина, УПРАВО ЈЕ ТО, ТРЕТИРАЊЕ ЕНГЛЕЗА ЊИХОВИМ СРЕДСТВИМА! И у том смислу требамо је посматрати, независно, од све њене заснованости! Но, што се тиче сер Исака Њутна, знате ли ШТА ЈЕ РАДИО ЗАДЊИХ ПАР ДЕЦЕНИЈА СВОГ ЖИВОТА?! Човек је НАЈОЗБИЉНИЈЕ ПРОУЧАВАО "Откровење светог Јована Богослова", еда би сазнао за ДАН СТРАШНОГ СУДА! Сличног настројења је био један сјајан француски ум, савременик сер Исака, Француз Блез Паскал, творац рачуна вероватноће, такође епохалног доприноса човечанству, али и великог верника и мистика! Па кад је тако, А ТАКО ЈЕ, ЗАШТО БИ СЕ МИ СРБИ ОДРИЦАЛИ НАШЕГ ЈОВАНОВСКОГ ХРИШЋАНСТВА, кажите Ви мени?! О томе се ради, драги "Миле", а не о томе да ли је г-дин Зорин у праву! Као што је у праву мисао приписана Стефану Немањи, светом Симеону Мироточивом: "Мање је зло једном народу, када изгуби тврди град, него једну реч свог језика!" А по том питању, питању КУЛТУРНОГ РАТА, верујте, БРИТАНЦИ и ЊИХОВИ "другосрбијански" "сатрапи" уопште нису невини! Градове ћемо подићи, фабрике вратити и обновити, земљу заорати, чак ће и нове генерације Срба израсти, али ПОТРЕБАН ЈЕ СРПСКИ ЈЕЗИК И СРПСКА КУЛТУРА, ДА БИ НАРОД КОЈИ НАСЕЉАВА СРБИЈУ БИО СРПСКИ! Па пошто БАШ ТО СРПСКИ (читајте руски!), смета "гордом Албиону", онда БАШ И ТРЕБАЈУ НАЗОРИ Г-ДИНА ЗОРИНА!
Препоруке:
0
0
16 уторак, 13 јул 2010 00:36
Gedza
U konacnom ishodu ovaj clanak izgleda kao da je lista 'uspeha' britanske imperije.
Ali pogledano sa druge strane, zapitajmo se malo...
Moze li se reci da je Nacisticka nemacka imala uspeha u pokusaju istrebljenja Jevreja, a onda zapitajmo 6,000,000 pobijernih sta oni misle o tome? To sto je, britanska i ostale manje evropske imperije, radile po svetu mnogostruko prevazilazi SVE sto su nacisti uradili. Uostalom nacisti su, u vecini slucajeva, napali zemlje koje su imale iole mogucnosti da se brane dok su Britanci uvek napadali iskljucivo one koji im se nisu mogli suprotstaviti.
To je i danas slucaj, nazalost to smo MI Srbi koji smo napadnuti i mi u ovom slucaju ne moramo da imamo ikakvo postovanje prema 'velikoj britaniji'
Препоруке:
0
0
17 уторак, 13 јул 2010 05:47
Isaac Newton tj. Исак Њутн
Када се дочепао функције главног научника, почео је да малтретира све остале научнике, да им безочно отима научна дјела, да присваја њихова знања, да се са њима тужи тако што подмићује судије...ишао је толико далеко да је неке отјерао у смрт(посредно) јер је његов ПР радио беспријекорно. Лајбниц, Хајгенс, Ајнштанј и дружина сигурно га не би примили у рај...
Даље, окружио се олошем и незналицама, али зато слијепим послушницима, чак и доказаним лоповима са којим га неки и повезују....Да се не говори о његовим спиритуалним експериментима итд. итд...За његова времена од двадесетак година вођства у Краљевском друштву, енглеска наука није напредовала, назадовала је. Сер исак је сматрао да само он може да буде велики и Сер а сви остали под њим...Наука је због тога застала педесетак година...
Препоруке:
0
0
18 уторак, 13 јул 2010 08:33
брм
@ thinking m
коментар ти је одличан до последње реченице:
"Па пошто БАШ ТО СРПСКИ (читајте руски!), смета "гордом Албиону", онда БАШ И ТРЕБАЈУ НАЗОРИ Г-ДИНА ЗОРИНА!"

шта ти би? српски читај руски????

проф Екмечић: "У оквиру њене (руске) балканске политике она (Русија) је желела да оствари ослобођење Велике Бугарске и Велике Црне Горе. Неспоразуми са српском културом, због њеног упадљивог прихватања политичких норми западноеврпске демократије, имали су за последицу да је цели српски национални покрет потискиван у страну..."
Препоруке:
0
0
19 уторак, 13 јул 2010 10:42
thinking maize, "гледе" "брм"-а
Драги г-дине, МНОГИ САДАШЊИ КРОАТИЗМИ су у СУШТИНИ САМО СРПСКИ АРХАИЗМИ. ТО ЈЕ ЧИЊЕНИЦА! Као нпр. замена Српске и словенске речи ТИСУЋА за грчку реч ХИЉАДА! Нешто смо ипак морали да дамо као обол православљу! Но то није РАЗЛОГ да ЗАБОРАВИМО НАШЕ АРХАИЗМЕ! ПОЧЕВ ОД ПРАВОГ ЗНАЧЕЊА речи СЛОВО! Да подсетим истоветно (чак и шире!) значење као и грчка реч ЛОГОС! СЛОВО Светог Саве, није само ЗНАК, већ и СУШТИНА! БОЖЈА! Па кад ми, Срби забацујемо наше ТОЛИКЕ РЕЧИ, зашто их Хрвати не би присвојили, кажите Ви мени?! Тако присвојише Пагане, тј. Неретљане, присвојише јужнојадранска острва, Пељешац, присвојише и град Дубраву, босанске Фрањевце и много тога још! А кренули су од ТИСУЋЕ! Уосталом, ако не верујете, погледајте "НОВИ ЗАВЈЕТ, ГОСПОДА БОГА НАШЕГА ИСУСА ХРИСТА", посрбљен од Вука Стефановића Караџића! Тамо све врви од ТИСУЋА, ТИСУЋНИКА и сличних "кроатизама"! Толико Поштовани.
Препоруке:
0
0
20 среда, 14 јул 2010 07:18
thinking maize, "гледе" "брм"-а, други пут
Поштовани г-дине "брм", тек сада разумедох шта сте хтели својом примедбом на моје "српски (читај: руски)"! Има доста тога што оптерећује, како историју српско-руских односа, тако и њихову садашњост. И то не само са српске стране (нпр. Шутановац). Но, није ствар толико у Србима и Русима, који су такви какви јесу, тј. Срби МАЛИ, а Руси ВЕЛИКИ! Што је, признаћете, ВРЛО БИТНО! Ствар је у томе како нас Србе ДОЖИВЉАВА ЗАПАД! А то се може свести у синтагму веселог Шешеља изречену у Хашком трибуналу: "СРБИ СУ МАЛИ РУСИ!" Да ли ми ЈЕСМО или НИСМО "МАЛИ РУСИ", сасвим је друго питање! Важно је да нас Немци од времена Марије Терезије, Французи од времена Наполеона и Енглези од времена Гледстона и Дизраелија ДОЖИВЉАВАЈУ КАО "МАЛЕ РУСЕ"! Признаћете да је то ПОЛИТИЧКО-ПСИХОЛОШКА ЧИЊЕНИЦА ОД ПРВОРАЗРЕДНОГ ЗНАЧАЈА ЗА НАШ НАРОД! Па кад је тако, А ТАКО ЈЕ, ред би био да ПОШТУЈЕМО ЧИЊЕНИЦЕ, а не понашамо се КАО ДА ИХ НЕМА ("утолико горе по чињенице")! Опет НЕ СМЕМО ДА БУДЕМО ПАРАЛИСАНИ ТОМ ЧИЊЕНИЦОМ, па да ОВОЛИКО МЕТАНИШЕМО! Као што је познато, МЕТАНИШЕ СЕ САМО ПРЕД ВИШЊИМ БОГОМ, а не пред људима, ма колико они моћни били! Или што би рекли стари Грци: "Pan metron, ariston", што би се превело отприлике са: "мера је основ свему"! "Ко има очи, видеће! Ко има уши чуће!" Свако Вам добро!
Препоруке:
0
0
21 среда, 14 јул 2010 09:07
брм
thinking maize
потпуно се слажем
и Душанов законик врви од "кроатизама" - попут обитељи, тисућа, тисућника, сатника, ројника итд...
све чинове у војсци и сва имена територијалних јединица (жупанија) данашња Хрватска је преузела из Рашке средњовековне државе... а у Србији су окрузи и покрајине...
и ко је ту глуп и црн? ми или Хрвати?

а какве то везе има са Русима - не разумем
Препоруке:
0
0
22 среда, 14 јул 2010 10:23
брм
@ thinking maize, други пут

savršeno vas razumem i opet se slažem..ups latinica

само проблем је ШтО НАС РУСИ НИКАДА НИСУ И НЕ ДОЖИВЉАВАЈУ КаО МАЛЕ РУСЕ..
и с том чињеницом треба да се "суочимо" и да не "метанишемо"

гледе Марије Терезијре и осталих немачких владара - па Руси и Немци увек на крају склопе неки дил и поделе интересне сфере...које по правилу иду средином српских земаља, па смо пола у немачкој и зовемо се (зову се) Хрвати а пола реметилачки фактор у руској сфери јер смо идеолошки одувек баштиници медитеранске грађанске културе настале у Атини и Риму..па Руси УВЕК форсирају бугаре и Црногорце, тј. надувавају црногорски идентитет као експонент северњачке трибалистичке културе на Медитерану, контра нас...

тако ће УВЕК БИТИ јер су Руси и Немци из друкчије цивилизације од нас, Италијана,Грка, Шпанаца, Француза и осталих приморских народа..па и Енглеза и Турака..који ће увек форсирати неке приморске интеграције - па макар то била и Отоманска империја - данас Босфорске интеграције него оне чија граница иде линијом север југ - нпр не дај Боже Дрином...или чак МОравом..

чим нЕМАЧКА ОЈАЧА СРПСКА ДРЖАВА СЕ РАСПАДА НА ДЕЛОВЕ а Руси асистирају у томе..кажите један историјски изузетак


s
Препоруке:
0
0
23 среда, 14 јул 2010 11:03
thinking maize, "гледе" "брм"-а, крај
Поштовани г-дине, а шта би за време царинског рата између Србије и Аустроугарске почетком 20-тог века?! Преко чије територије је Србија извозила своју шљиву и своје свињче? Колико се сећам, пругом до јужно од Врања, па одатле, ИСТО ПРУГОМ, до Солуна, преко, тада, ТУРСКЕ ТЕРИТОРИЈЕ! А одатле, прво у Египат, па после, диљем Медитерана, па и у бели свет! Сада, јес оно блаженопочивши император Николај други Романов зарад нас Срба ушао у Велики Рат, где је пропало и царство и његова династија, али оружје су нам (уз сва подметања!) испоручили ФРАНЦУЗИ! ЈЕСТЕ ДА СУ ЛАТИНИ (читај: Талијани) СТАРЕ ВАРАЛИЦЕ, али су зато СУСЕДИ! Знате оно: ПРВО КОМШИЈА, ПА БОГ! Па, какав год био комшија! јес да је Рус брат, али је МНОООГО ДАЛЕКО, а зна се "ДАЛЕКО ОД ОЧИЈУ, ДАЛЕКО ОД СРЦА"! Уосталом, ГЕОПОЛИТИКА РУСЕ УПУЋУЈЕ НА БОСФОР И ДАРДАНЕЛЕ, а не на моравско-вардарску долину и јужни Јадран, тако је било још од Рјурика (полулегендарни оснивач прве руске династије), тако је и сада! Зато, увек код Руса приоритет имају Бугари, па и Грци, а не Срби! То је тако, не због Срба, не због Руса, већ због ГЕОГРАФИЈЕ! А због географије и због "жеље за топлим морима", још једног великог европског народа, НЕМАЦА, моравско-вардарска долина ДОБИЈА НА ЗНАЧАЈУ! Значи и Срби! А где су немачки интереси у питању, ту је и француско неповерење, па не треба човек да буде српски прешједник, па да сабере ДВА И ДВА! "Ко има уши чуће! Ко има очи, видеће!" Свако Вам добро од thinking maize-a
Препоруке:
0
0
24 среда, 14 јул 2010 23:43
Џон Шепард
Одличан текст за Французе и Немце. Ок, и ми се ту рачунамо, надам се. Мада, никако ми ови текстови о пировим победама над НАТО-чланицама овде на НСПМ не иду у главу.

Прво Калифорнија, сада ВБ.

Све је тачно, али се овакво "круњење" старе, добре "каљуге" (BLYTHE) мора радити упечатљивије, ако мислите да их се среже на "праву меру".
Препоруке:
0
0
25 четвртак, 15 јул 2010 09:43
брм
брм, "гледе" "thinking maize"-а, крај

"јес да је Рус брат, али је МНОООГО ДАЛЕКО"
Рус је брат по СЛовенској основи
АЛи и Италијан и Грк су браћа (а не само комшије) - по староседелачкој линији - генетски код Срба много доминантнијој од словенске - па упоредите само физиономије Срба са Италијанима/Грцима и Русима - на кога ли више личимо? престанимо да не верујемо својим очима..а тек менталитетски..

уосталом Рус никако не може да разуме Србина јер по њима говоримо "италијански словенски"..

е сад коме идеолошки одговара да учимо само о Словенском пореклу и досељавању - и то је лако докучити..Немцима, што је свима јасно али И РУСИМА ТАКОђЕ..
Препоруке:
0
0
26 четвртак, 15 јул 2010 13:09
Србољуб Крајишник
Чланак је одличан, садржински одговарајући наслову; аутор се усредсриједио на британски (енглески) „империјализам” а истоветне или сличне, отворено силеџијске или подмукле освајачке политике (праћене геноцидима и етноцидима) других великих и мање великих сила према другим народима – биле би тематика неке посебне, вишетомне студије.
Али „колеге коментатори” често застране, острашћено падајући у субјективност.
А посебно су занимљиви, у склопу „феноменологије медијских полемика (и полемичарства)”, они који се ухвате за једну омашку или непрецизност неког претходника па развезу сасвим другу причу. Да не именујем никога – али каква је сврха расправе о кроатизмима, српским архаизмима, коришћењу туђица и језичком пуританизму који је, на простору српско–хрватског језика најприје започет, замислите, у Друштву Србске словесности па га Вук, по мом (нескромном) мишљењу пресјекао „у коријену”, док су Хрвати (тада још „Илирци”), напротив, почели да га подржавају и „гаје” и без Гаја, дозвољавајући „хрватском” језикословцу и језичком чистунцу („пуританцу”) Bohuslav–у/Bogoslav–у Šulek–у (рођеном Словаку), да уводи и „promiče” (препоручује, „пропагира”) речи које је или сам измишљао (кованице, „неологизме”) или позајмљивао, највише из чешког и словачког („názor” – која није бесмислена јер имамо глаголе назирати, надзирати, обазирати се, именицу обзир и сл.), и прилагођавао хрватском језику. Ми, Срби, пак, „паметни” и инертни, „богатили” смо свој језик „ноншалантним” прихватањем поплаве нешто руских али још више њемачких, француских и, у новије вријеме поготово, енглеских ријечи!
Него, не видјех да ико спомену како је назив „Велика Британија” прихваћен као сасвим нормалан док „Велика Бугарска” није могао да прође а да не говорим које смо све поруге, грдње, клетве, пријетње, коју физичку, егзистенцијалну агресивност ми Срби доживјели, доживљавамо и још ћемо доживљавати – због неосновано нам приписане тежње за „Великом Србијом”. (Наставак слиједи)
Препоруке:
0
0
27 четвртак, 15 јул 2010 13:16
„Србољуб Крајишник”
(наставак)
Него, не видјех да ико спомену како је назив „Велика Британија” прихваћен као сасвим нормалан док „Велика Бугарска” није могао да прође а да не говорим које смо све поруге, грдње, клетве, пријетње, коју физичку, егзистенцијалну агресивност ми Срби доживјели, доживљавамо и још ћемо доживљавати – због неосновано нам приписане тежње за „Великом Србијом”. Наиме, прије Вука Драшковића из фазе српског национализма с почетка прошлих деведесетих, и кума му Војислава Шешеља, који је зајахао на њу, и темељан како га је Бог створио, трубио на њој све ове године без икакве потребе – знало се да је Србија једно, Српска царевина друго а српске земље, српски етнички простор ... сасвим треће. Србин из Босне (говорило се, без зазора, и „Србин–Босанац”) никад се није осјећао Србијанцем за кога је тачно знао гдје (Србијанац) живи и ко је, па и „какав је” ... али се јесте осјећао највећим Србином!
Али, ето, и ја се – као и већина овдашњих сличних анонимуса и псеудонимуса, кетмана и опрезних мудријаша, „мудараца”, како би Вук Караџић рекао) – распричах и удаљих од главнине и суштине теме.
„Србољуб Крајишник”
Препоруке:
0
0
28 среда, 21 јул 2010 07:10
Nadica Urosevic
Zorinov clanak je napisan sa gorcinom i ostrascenoscu, i kao takav ne pruza realnu i potpunu sliku, odnosno prikazuje samo nalicje medalje. Ako ste erudita i intelektualac, trebalo bi se uzdrzati od jednostranosti. Ja bih nase citalastvo podsetila na roman Borisava Pekica "Sentimentalna povest britanskog carstva" kao na jedno zrelije, promisljenije i kompletnije stivo. Borisav svoju povest pocinje vrlo licno, sa predrasudama formiranim iz licnog iskustva. Medjutim, kako se povest nastavlja, on ponire u dubinu fenomena 'malenog ostrva'. Na kraju postujuci princip 'fair play'-a, i ocigledno protiv svoje volje, Pekic im na neki nacin odaje priznanje i licno divljenje kada kaze da je engleski Parlament npr. "nedosegnuti uzor civilizovanom svetu". A to ipak nije mala stvar, rekla bih.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер