субота, 11. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Русија пред геополитичким изазовима XXI века

Kоментари (23) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 24 јун 2010 04:41
Сизиф
Јесте, али хоћемо Русију да видимо на делу. Да баршунастим револуцијама руши проамеричке режиме у Европи. Нека крене, рецимо, од Србије.
Препоруке:
0
0
2 четвртак, 24 јун 2010 09:31
брм
"на Балкану је у том тренутку основни задатак САД био да покажу Србији и Русији ко је газда у кући, и Вашингтон је то показао не само Кремљу, него и целом свету. На затвореним дебатама у Савету за међународне односе у 2006. години, Кондолиза Рајс је без околишања поставила на своје место руског министра иностраних послова: „Сергеј, већ сам ти рекла, да ми не треба да разматрамо проблеме који су западно од Дунава“."

паметном (Србину) доста
Препоруке:
0
0
3 четвртак, 24 јун 2010 10:31
Pajic
Izvanredna analiza stvari.Ranije ili kasnije svako zauzece mesto u multipolarnom svetu.Sto se tice monopolarnosti, ona je umrla pre desetak godina.
Препоруке:
0
0
4 четвртак, 24 јун 2010 12:49
ТОПОЉ
@брм..."Не желимо да америчка страна говори у име читавог свијета,поготово што то право нико није дао Вашингтону"-изјава руског МИП-а поводом оптужби бивше америчке државне секретарке Кондолизе Рајс на рачун Русије поводом догађаја на Кавказу у аугусту 2008-ме.Ево шта је рекао господин Путин тим поводом:" Не може цијела свијетска привреда да зависи од једног завода за штампање новца"!Паметном доста,јел да?Или Ви можда само волите да ову крилатицу чујете кад је америчка "супериорност" у питању.Подсјећате ме на онај дио српског бића коме се урезао страх од Њемачке на свим фронтовима па се стално користе термини арбајтн,шлус,ферштен итд.Правила која су овдје прихваћена(овдје на Балкану и региону)и правила која ви прихватате(да је Америка изнад свих)у Русији не важе.Ко је та Америка?То је у Русији закон.Можда је она за Вас и Вама сличне нешто.Појам нечега или шта ти ја знам,али,у Русији је она једно велико ништа.Кад је Обама долазио у посјету Русији прошле године у Америци су били страшно разорачани како је дочекан.Нема црвеног тепиха као што су они очекивали.Не пате у Русији од маније величине типа "Америка изнад свих".То пали овдје међу проданим душама и оним који су заробљени у свом имагинарном(америчком)свијету.Паметном доста!
Препоруке:
0
0
5 четвртак, 24 јун 2010 15:21
брм
@ топољ
"Правила која су овдје прихваћена(овдје на Балкану и региону)и правила која ви прихватате(да је Америка изнад свих)у Русији не важе."

одлично сте ово написали.. ни ја не бих боље..
овдје прихваћена(овдје на Балкану и региону)+у Русији не важе..
али ми смо на Балкану а не у Русији...која је далеко..
да ли би се једном за промену могли позвати на неко ДЕЛО Русије овде "на Балкану" уместо на многобројне ИЗЈАВЕ иза којих би ја први стао...е кад би се још и провеле...на то ми Срби чекамо и надамо се већ 400 година..
Препоруке:
0
0
6 четвртак, 24 јун 2010 15:24
брм
"Ко је та Америка?...у Русији је она једно велико ништа."
да ли ви говорите о најамериканизованијој нацији и најпотрошачкијем друштву на кугли земаљској?

диван пример за Србе
Препоруке:
0
0
7 четвртак, 24 јун 2010 17:38
Jasna
Odlican tekst
@Sizif
odlican komentar!
Препоруке:
0
0
8 четвртак, 24 јун 2010 19:06
Cernisevski
@брм
„Сергеј, већ сам ти рекла, да ми не треба да разматрамо проблеме који су западно од Дунава“."

паметном (Србину) доста

- pametni se vec odavno ne fasciniraju imperijom koja odumire, i vec odavno znaju da ona ubuduce nece da se pita.
Препоруке:
0
0
9 петак, 25 јун 2010 01:51
Светислав Костић
Сизиф (24 јун 2010 05:41)! Радује ме да сте и ви - итекако "наш", готово колико и, такође наш - Топољ. Јер Топољевом оштром перу, само нас мало могу нешто слично да понуде.
Препоруке:
0
0
10 петак, 25 јун 2010 08:28
брм
ја нисам русофоб, још мање љубитељ било којих империја, а поготово не пропалих
ја сам заиста русофилофоб.
да, тачно је Русија није далеко геограски, Руси могу да стигну и пешке до Србије, али никако то и да ураде..или дођу само на пропутовање ..до Приштинског аеродрома..па се убрзо преселе на неко лепшше место..у Црну Гору злогласног Мила нпр. и Филипа одликованог од московског патријарха....а "пропала империја" остане у Србији...
овај текст је најобичнија званична владина руска пропаганда и има везе са истином колико и свака друга пропаганда...
ко креира своју судбину на основу оваквих "чињеница" тешко њему
Препоруке:
0
0
11 петак, 25 јун 2010 10:01
ТОПОЉ
@Брм...Извините што морам да мијењам редослијед од другог ка првом умјесто обратно али не могу да вјерујем шта сте написали у Вашем другом одговору мени.Ви кажете:"да ли ви говорите о најамериканизованијој нацији и најпотрошачкијем друштву на кугли земаљској"?Руси најамериканизованија нација на свијету????Вјерујте,покушавам да се сјетим нечег сличног,неког "бисера" писаног на ову тему,али ми ништа не пада напамет.Вјерујте,не постоји еквивалент овој Вашој констатацији.За све народе на кугли земљаској осим за руски народ,може да се каже да су американизовани.За Русе не може никако јер то су два различита свијета који један са другим немају ништа заједничко.Нпр,на простору бивше заједничке нам државе,имате колико хоћете примјера гдје енглески алфабет односи превагу у односу на језик који је службени у државама насталих распадом Југославије.То је пракса и ван овог региона.У Русији руска ћирилица је светиња и њу нико и ништа не може замјенити.Погледајте колико је руска ћирилица распрострањена широм Русије.Ту и тамо понеки назив на енглеском али се ту ради о страним представништвима,компанијима,итд.Однос у корист руске ћирилице је 100 посто у односу на енглески.Оно што је писано на енглеском у Русији,то је само због тога што фирме као Мек-Доналдс морају имати енглеску верзију написа,али и уз обавезну руску верзију.А што се тиче Вашег првог одговора,па не знам,ни овдје не могу да дођем себи.У задњих 150 година ако Руси Србима нису помогли онда није нико никоме никада.Само Ви заборављате да Руси не могу бити већи Срби од самих Срба.Знате господине,руска ФСБ,најмоћнији обавјештајни апарат на свијету,зна на чем небо стоји.Знају руски обавјештајци ко је ко у Србији.Вјерујте имају детаље недоступне обичном смртнику у Србији.Изборе још нико није укинуо и тога се држе у Русији.На српском народу је да одлучи.Хоће ли да живи у заблуди и да прихвата лажне верзије догађаја,да живи у острашћеној русофобији или ће коначно да стане на своје ноге.Избор је српски и ничији више.
Препоруке:
0
0
12 петак, 25 јун 2010 11:09
LjiljanaNL.
Da,da,Rusija da skida rezim u Srbiji a vi i dalje glasajte za Dinkica i virtuelna obecanja.
Препоруке:
0
0
13 петак, 25 јун 2010 11:09
LjiljanaNL.
Da,da,Rusija da skida rezim u Srbiji a vi i dalje glasajte za Dinkica i virtuelna obecanja.
Препоруке:
0
0
14 петак, 25 јун 2010 11:41
ТОПОЉ
@Брм...Извините што морам да мијењам редослијед од другог ка првом умјесто обратно али не могу да вјерујем шта сте написали у Вашем другом одговору мени.Ви кажете:"да ли ви говорите о најамериканизованијој нацији и најпотрошачкијем друштву на кугли земаљској"?Руси најамериканизованија нација на свијету????Вјерујте,покушавам да се сјетим нечег сличног,неког "бисера" писаног на ову тему,али ми ништа не пада напамет.Вјерујте,не постоји еквивалент овој Вашој констатацији.За све народе на кугли земљаској осим за руски народ,може да се каже да су американизовани.За Русе не може никако јер то су два различита свијета који један са другим немају ништа заједничко.Нпр,на простору бивше заједничке нам државе,имате колико хоћете примјера гдје енглески алфабет односи превагу у односу на језик који је службени у државама насталих распадом Југославије.То је пракса и ван овог региона.У Русији руска ћирилица је светиња и њу нико и ништа не може замјенити.Погледајте колико је руска ћирилица распрострањена широм Русије.Ту и тамо понеки назив на енглеском али се ту ради о страним представништвима,компанијима,итд.Однос у корист руске ћирилице је 100 посто у односу на енглески.Оно што је писано на енглеском у Русији,то је само због тога што фирме као Мек-Доналдс морају имати енглеску верзију написа,али и уз обавезну руску верзију.А што се тиче Вашег првог одговора,па не знам,ни овдје не могу да дођем себи.У задњих 150 година ако Руси Србима нису помогли онда није нико никоме никада.Само Ви заборављате да Руси не могу бити већи Срби од самих Срба.Знате господине,руска ФСБ,најмоћнији обавјештајни апарат на свијету,зна на чем небо стоји.Знају руски обавјештајци ко је ко у Србији.Вјерујте имају детаље недоступне обичном смртнику у Србији.Изборе још нико није укинуо и тога се држе у Русији.На српском народу је да одлучи.Хоће ли да живи у заблуди и да прихвата лажне верзије догађаја,да живи у острашћеној русофобији или ће коначно да стане на своје ноге.Избор је српски и ничији више.
Препоруке:
0
0
15 петак, 25 јун 2010 13:06
брм
@ТОПОЉ
дивна је та Пушкинова и Толстојева Русија, и ја је обожавам...а тек рускиње......тројке...руске романсе...водку...
Препоруке:
0
0
16 петак, 25 јун 2010 13:18
Димитрије Логданов
@Топољ

Снила баба...

У свом животу сам упознао прилично много Срба који о Русима причају као да их познају у душу. Нико од њих никада није видео Русију изблиза. Тврдња да су сви народи американизовани, али Руси никада неће бити је катастрофални промашај. Тај промашај је погодио нешто друго.
Отприлике као кад је нека несрећна соул певачица рекла да је Београд заостала расистичка паланка, што је страшно наљутило једног Београђанина, који јој је опсовао боју коже. Американка није могла грђе да лупи, а испаде у праву.
Тако је и Топољ показао да од свих народа на свету једино воли Русе. О Србима ће рећи сваку ружну реч, али не дозвољава да му било ко дира руску дедовину или, недобог, свемоћну СФБ.
По Топољу, свет би давно пропао да нема СФБ. Амери праве земљотресе широм света, али их СФБ разоткрива и шаље контра-таласе у земљину кору, чиме се поништава трус. Ајте молим вас!
По Вама Руси нису криви што имају власт коју мрзе из дна душе, а Срби су сами себи криви за све.
Толико презира према Србима и Србији може се очекивати још само од народа са којима смо ратовали у последњој деценији прошлог века.

П.С.
Ћирилица је једино што данашње Русијане везује за некадашње Русе.
Препоруке:
0
0
17 петак, 25 јун 2010 14:28
Џон Шепард
И на крају, какав је то непочудни "псеудоним" "брм". Као да хоће да нас исмејава?


Због таквих ваших светоназора сам и изабрао овај свој надимак ("проналазач банкомата", беше?), који је испровоцирао гомилу вама сличних. Јој, радости! :)

Елем, РСФРС и њени спољњеполитички изазови ме занимају таман колико и ангажман САД у Авганистану, ираку.

Оно што ме занима од САД је како ће раговати када МИ дођемо на власт 2012. и најзад упалимо радар на Панчићевом врху[/b, а и уведемо 1001. наоружаног војника на КиМ, иако онај Шунатовац тврди да је он "читао" у кумановском спразуму да је то "1000 чистачица, дактилографкиња, домара и аутомеханичара".

Од "модерне" РСФРС ме занима - када ће да најзад попију лекове за очигледну шизофренију, те да се мало "ресетују" и са нама, Србијом.

Поштујем... нек' уредно излече комплексе над бившим поданицима (ми ту не спадамо) - Украјини, Белорусији, Грузији, Пољској и осталим "немцима", велим, скините нам се са претњи и ШУПЉИХ обећања!

Аман-заман!
Препоруке:
0
0
18 петак, 25 јун 2010 17:54
ТОПОЉ
@Димитрије Логданов...Да волим Русе али написати да ћу о Србима написати сваки пут ружну ријеч је испод сваког нивоа и нешто што нема везе са здравим разумом.Одакле Вам то?Да сам мрзио Србе(Србин сам и по оцу и по мајци за Вашу информацију)не би учествовао у отаџбинском рату овдје гдје живим-у РС,него би збрисао у Америку или негдје на Запад.Коју ту власт Руси мрзе из дна душе?Ову данашњу?Ту се види колико Ви познајете Русију.Такође,на овом примјеру се види да текст који сте написали као да вам је срочио Бжежински а Ви послали на овај сајт.Што би ја поштовао један дио српског бића који се одриче самог себе сваки пут бирајући некога које доказани непријатељ овог народа.Што не напишете коју о Србима(наводним Србима) који изгласавају фантомске декларације,који се убише од извињења,који срамоте на сваком кораку Србију?Што би ја поштовао Србију наводних Срба и њихових обожавалаца,који су наслиједили комунистичку доктрину-слиједе пут човјека за кога не знају ни шта,ни како,ни гдје.По оној народној ни у роду род ни помози Бог.У комунистичко доба су славили Тита ни не знајући ко је тај човјек.А данас,шта раде данас.Исто то раде,још се замисли молим те нађу увријеђени кад им се сугерише између редова које ко у Србији,у стилу ма хајде није то тачно.Ма види молим,није тачно.Него шта је тачно?Ово што Ви пишете?У Русији се зна ко је ко.Рецимо у вријеме предсједниковања господина Путина,господин Путин је објавио свој родослов који иде до уназад 300 година.Једном је г.Путин шаљиво(али истинито)примјетио,Америка тад није ни постојала.Е то је државник.Своме народу на увид стави све од праискона.Не као неки који објављују лажне податке,на увид ставе лажне биографије а наивни Логданови и њима слични се напале на то и удри гласај.И ја то да поштујем?Нека хвала,поштујте Ви.Ја волим моју РС. И запамтите:Није срамота рећи истину.Да волим Русију и треба да је воли сваки нормалан Србин.Шта је ту ружно?Шта,треба да не волим Путина а да волим БТ?
Препоруке:
0
0
19 петак, 25 јун 2010 21:54
Jasna
@Topolj
Svaka Vam je na mestu!
Препоруке:
0
0
20 петак, 25 јун 2010 22:39
dika
nisam rusofil ali ni ljubitelj kauboja ali moram da se osvrnem na neke komentare kao prvo rusija je velika sila a ova prica o kondolizi rajs je smesna velike sile tako nerazgovaraju nisu rusi mala deca da im kondoliza zavrce ruke itekako su oni svesni i svoje snage i svojih slabosti drugo amerika je u potpunom ekonomskom rasulu gube rat u afganistanu i iraku pokazali su da nisu nedodirljivi trece odnose treba sagledati dugorocno kroz geopolitiku ekonomiju demografiju i rusija i amerika imaju problema sa depopulacijom rusi gube 600 000 stanovnika godisnje i pored pozitivnog prirastaja u americi do 2039 godine belci ce ciniti 49 odsto stanovnistava znaci vise nece biti anglosaksonski lobi dominantan ni u svojoj drzavi ako na to dodamo ogromna socijalna raslojavanja u obe drzave mozemo da naslutimo da ce obe ove sile uskoro imati ozbiljne probleme u sopstvenom dvoristu sto ce ih primorati na podizanje rucne i na stvaranje znatno tolerantnijeg medjusobnog odnosa cetvrto najveci americki problem u narednim decenijama nece biti ni rusija ni kina vec rapidno topljenje srednje klase sto je opsti trend i u evropi poznato je da je srednja klasa stub drustva mi smo ostali bez nje pa vidite kako prolazimo njih to ceka u bliskoj buducnosti starenje stanovnistva i to onog belog koje je stub drustva donece velike etnicke i socijalne probleme u evropi se posledice vec vide peto da se osvrnem na srbiju nisu rusi krivi stanovnicima srbije sto su poverovali u dinkiceve akcije i put u evropu ni stanovnicima bora niko nije kriv sto su za dve crvene i litru ulja prodavali svoj glas dinkicu znaci mi moramo da se zapitamo sta je sa nama nemoze rusija da pokriva nasu nezrelost
Препоруке:
0
0
21 недеља, 27 јун 2010 10:21
Димитрије Логданов
Бојим се браћо да ће врло брзо доћи дан када ћете се разочарати у Русију и Русијане. На Топољева питања ја немам одговор. То су његове личне дилеме везане за мој народ. По већ опробаном рецепту он дели мој народ на подобне и неподобне. Спреман је да се одрекне доброг дела народа, зарад идеолошких истомишљеника. По чему се разликује Топољево српство од Друге Србије? Ни по чему. И једни и други мрзе пола мог народа а кују у небеса странце.
Надам се да никоме код нас неће пасти на памет таква монструозна нацистичка идеја о објављивању нечијег родослова. Свако ко се дичи Путиновом расном чистотом, сигурно у глави има још опасније мисли. Јадни сви они који не буду одговарали тајанственом Топољевом расном профилу. Шта Путин не сме да буде расно? Које критеријуме је морао да задовољи његов родослов? Пушкинов деда је био црнац из Етиопије. Волео бих да знам по чему је Путин већи и бољи од Пушкина.
Осим тога, у Русији нико не верује том Путиновом родослову. Штавише, потражите на мрежи шта Руси мисле о правом Путиновом презимену.
Тврдим да Топољ никада није био у Русији и да ништа не зна о Русијанима (за неупућене, то је нови званични назив за народ који живи у Русији). Можда бих могао да му пошаљем разгледницу.
И на крају, више волим сваког Србина, макар га копкало шта пише у мом родослову, од било којег Руса, Кинеза, Бразилца, Индуса, Немца, Пољака, Француза, Енглеза и осталих.
Препоруке:
0
0
22 уторак, 29 јун 2010 09:49
Cernisevski
Димитрије Логданов
Бојим се браћо да ће врло брзо доћи дан када ћете се разочарати у Русију и Русијане

- ma doci ce to, sigurno, nego meni je jedino bitno da se nikada, ali nikada, ne razocaramo u USA. To je jedino vazno.
Препоруке:
0
0
23 уторак, 29 јун 2010 17:55
Димитрије Логданов
@чернишевски

Врло површан сарказам - најобичнији клише. С друге стране, разумем такву реакцију јер је она само манифеставија осећаја крајње немоћи. Наметнуна колективна апатија у комбинацији са вером у чуда (чудо је да неко добије леба без мотике), ствара од Срба фанатичне присталице екстремних полова, који верују да ће доћи добри ванземљаци и рећи нам "Лив лонг енд проспер".

За све оне који посматрају свет црно-бело:

Црно или бело је крајњи исход онога што мислимо и радимо.
Црно нам се пише кад злонамерно тумачимо сваку туђу реч.
Црно нам се пише када сматрамо да су нам непријатељи сви који нису истомишљеници.
Црно нам се пише када више верујемо странцима него својима.
Црно нам се пише када своје сматрамо туђима, а туђе својима.
Црно нам се пише када мислимо да је Србија само наша, а остали су издајници.
Црно нам се пише ако не видимо да је ово клиничка слика и једне и друге Србије, са шифром Ф.

А бело?
Биће нам бели зуби ако их перемо.
Забелеће нам фасаде ако омалтеришемо кућу.
Заблистаће нам држава ако је средимо.
Светла ће нам бити будућност ако преузмемо одговорност за сређивање дома.
То све морамо ми који у њој живимо.

Кренимо најпре од онога што је најлакше, уместо што дижемо руке јер не можемо преко ноћи да средимо оно што је најтеже. За почетак, прочитајте пажљиво све што сам написао. Понављајте читање док не схватите да се не очаравам ни Америком ни Европом, али ни Азијом нити Јужном Америком.

Кад то схватите, биће вам јасно да морате сређивање почети од себе.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер