Аутор:"Meђутим, немачко учешће у агресији на нашу земљу 1999. године је потврдило да се Немци ипак не уздржавају превише од војних авантура. "
Почиње и преиспитивање "Милосрдног анђела" у Америци,Енглеској,Немачкој за сада ниског интензитета.Полако се стварају услови да то једног не тако далеког дана постане веома интересантна тема не само у тим земљама.
Препоруке:
0
0
2
среда, 05 мај 2010 11:35
Svetislav Kostić
Njemačko francuski publicist i politički analitičar Peter Scholl Latour (Петер Шол Латур) u jednoj knjizi o njemačkom angažmanu u Afganistanu, citira kritički jednog njemačkog generala, koji očigledno po ocjeni ovog iskusnog i uglednog dugogodišnjeg korespondenta u kriznim područjima i stručnjaka za geostrateška pitanја Scholl Latoura, taj general pred uključenim TV kamerama tvrdi ne trepnuvši okom, „da se njemačke trupe ne smiju povlaćiti iz Avganistana, inace Avganistan dolazi u Njemačku“. U tom kontekstu, Scholl Latour savjetuje njemačkom generalskom ignorantu da baci jedan pogled na geografsku kartu. Jer, po ocjeni ovog priznatog i neprikosnovenog stručnjaka Scholl Latoura, sve sto se danas odigrava u Iraku. Bliskom Istoku, i USKORO na Balkanu, za Evropu je neizmjerno važnije od držanja položaja po svaku cjenu u izolovanim vojnim bazama u poslednjem kutku Zentralne Azije. „Peter Scholl Latour je Evropu namjerno podvukao, a Ameriku izostavio“ - stoji u predgovoru izdavača. O tome vredi da se razmisli. Kao i o kriticnoj primjedbi Autora koja podsjeca i na aktuelne odnose u Srbiji. Naime, da u Njemačkoj većina stanovništva optira za što skorije povlačenje iz Avganistana. Međutim u poslednje vreme postala je moda kod parlamentaraca, da se mišljenje gradjana ignorise shodno vulgarnoj izreci „vox populli, vox Rindvieh“ (glas naroda – glas stoke). Aludirajući na Pruskog kralja Fridriha „velikog“ (rast 151 cm). Nasi domaći ignoranti su, doduše, stasitiji. Ali u ignorisanju volje naroda Fridrihu ravni.
Препоруке:
0
0
3
среда, 05 мај 2010 11:44
Павле
Целом свету је постало јасно да Немачка служи Америци за прање пара и приде је користи у сваком погледу. То је њен главни стуб за доминацију над Европом. Ипак ни Немци нису тако глупи и из дана у дан се све више окрећу против Америке. За сада само постављајући питања шта траже немачки војници у Авганистану, али за пар дана, месеци, питања ће бити знатно тежа, па ће самим тим и Америка да добије по прстима и коначно ће "Власи" да се сете и поставе неугодно питање:
@ MП
Преиспитивање "Милосрдног анђела" у Америци, Енглеској, Немачкој ... уопште није ниског интензитета. Услови су већ створени да то не једног дана постане веома интересантна тема него се то већ наговестава и биће веома брзо.
Ипак све зависи како ће да се одвијају ствари са Косовом и колико ће пара бити у игри.
Препоруке:
0
0
4
среда, 05 мај 2010 13:00
ип ман
мени смета начин на који наши медији преносе дешавања из афганистана. тамо је рат, а не интервенција. тамо исти манијаци раде оно што су радили нама, само још горе. убијају цивиле,измишљају непријатеље, плаше сопствени народ правећи га гомилм психопата и параноика, иживљавају се, медијски су покривени довољно од стране највећих свјетских медија, па не видим зашто ни један српски медиј то не би назвао окупацијом умјесто интервнецијом. убијањем цивила умјесто акцијом. да ли би било цензурисано када бих се ја ставио на страну Афганистанаца и рекао да им желим да поразе своје непријатеље, тако што ће њиховим владама послати што више пластичних врећа, јер другачије не могу?
Препоруке:
0
0
5
среда, 05 мај 2010 13:08
Вози Мишко
Нешто се не сећам да су се немачки војници "трзали" приликом интервенције "Милосрдног анђела", а још мање да су на било који начин манифестовали своје "антиратно опредељење". Изгледа да жртве међу њима мењају и њихове ставове...
Препоруке:
0
0
6
среда, 05 мај 2010 13:35
@"Павле" и "Вози Мишко"
Једно питање за горепоменуту господу: Ко оно први рече: "Наши немачки пријатељи" и која странка инсистира на том оксиморону?! Када одговорите на то питање, биће Вам јасније и многе друге ствари, овде, у земљи Србији!
Препоруке:
0
0
7
среда, 05 мај 2010 16:35
Petrushin
Zanimljivo da na NSPM-u preovladava jedna ista struktura misljenja (vidi tekst B. Pavlovica), koji opisuju Merkelovu kao jakog autokratskog lidera, zaboravljajuci pri tom jednom da nas podsjete da se u Nemackoj odluke donose unutar vrlo slabih koalicija i kao takve su produkt kompromisa i dogovora medju partijama.
Merkelova je rodjena i odrasla u istockoj nemackoj i kao "outsider" nikada ne bi ni dolsa gdje je danas da nije imala za dugogodisnjeg mentora Helmuta Kola.
Препоруке:
0
0
8
среда, 05 мај 2010 17:46
Petrushin
Једно питање за горе поменуту господу: Ко оно први рече: "Наши немачки пријатељи" и која странка инсистира на том оксиморону?! Када одговорите на то питање, биће Вам јасније и многе друге ствари, овде, у земљи Србији!
Slazem se!
Bolje je bilo da smo odmah sve prozvali NEPRIJATELJIMA!
I podigli jedan LEPI i VELIKI "kineski zid" - da niko ne mozu u/na nasu "Svetu zemlju"!
Препоруке:
0
0
9
среда, 05 мај 2010 19:03
Cernisevski
ип ман
мени смета начин на који наши медији преносе дешавања из афганистана. тамо је рат, а не интервенција.(...) па не видим зашто ни један српски медиј то не би назвао окупацијом умјесто интервнецијом.
- pa da rizikujemo da se zamerimo nasim osvedocenim prijateljima i strateskim partnerima ? Ajte molim vas. Ne, to je humanitarna intervencija u cilju borbe protiv terorizma, kao i oslobadjanja podjarmljenih naroda od diktatorskih rezima, zastite ljudksih prava, sirenja demokratije itd...Bas kao sto je i kod nas bila.
BTW, posle duzeg odsustva primecujem da su NSPM moderatori u medjuvremenu posteno naostrili makaze...ili se samo varam ?
Препоруке:
0
0
10
среда, 05 мај 2010 21:17
КнињаНИН
Први ко ми је пао на памет читајући овај текст био је Петер Шол Латур.Видим,нисам сам.Сјећам се једног старог интервјуа из НИНа у којем на питање новинара:Зашто Њемачка има овако катастрофалну политику? одговара:"Зато што немамо државу". Данас више нико нема државу па ни Америка. Пуно их је покушало поробити свјет али данашњи виртуелни Џингис кан је најближе циљу. Да ли ће и успјети?Искуство говори да неће..али и да ће цјена сигурно бити астрономска..
Препоруке:
0
0
11
четвртак, 06 мај 2010 05:08
Srboljub Savic
Mnogo reci oko sudbine g. Merkel,a ona samo dobro
"radi svoj zadatak".
Niti je ona razvila danasnju Nemacku, niti je ucinila americkom cizmom, nad Evropom ali ona dobro zna da je "nemacki doprinos borbi protiv terorizma i svetski mir", a u Avganistanu cena
nemackog komada "NATO (++) kolaca". U svemu, ona
nije ni bitna, al' je dobila visoke ocene u skoli i "zgodna za poneti i upotrebiti".
Ono sto je daleko tragicnije od ucesca Nemacke u
agresiji na Avganistan i Srbiju, je izostanak
osnovnog pitanja u svetskoj javnosti i UN (najcrnje)- zasto?
Ratovi protiv Srbije, Iraka, Avganistana (ne zaboravimo Vijetnam, Grenadu, Koreju, Somaliju,...)
su zasnovani na iskonstruisanim "slucajevima",
izmisljenim pricama-lazi. Ni stradalnici, ni svi
dusebriznici i "borci" za ljudska prava, ne govore
"popu-pop, bobu-bob".
Clanak lamentira nad politickom sudbinom (neugrozenom) g. Merkel, iako svima jasnoj-sluzeci
SAD, sluzi Nemackoj. Kao sto su nemacki vojnici
"kolateralna" steta tog odnosa (pored Avganistana
bice i drugih), nama nase nevine zrtve nisu cak ni
steta. U svemu, narodi koji stradaju, cak se i ne
pominju. "Analiziramo" "kancelarku" od A do Z, i nazad, pa ponovo ...
Ponosni smo zbog pogibije na Kosovu Polju, dobijali
nimalo naivne batine od sopstvene milicije, zbog
Konga, pa zbog "vodje", a sada ni "analiticari"
ne mare za ociglednu nepravdu.
Verovatno je i nas moral, daleko "odtranzitirao".
S. Savic
Препоруке:
0
0
12
четвртак, 06 мај 2010 06:51
Нина
Нема ни помена да ико разматра или се чак каје због Милосрдног анђела. Не будимо наивни. Владе већине ”држава” укључујући и Немачку су уцењене, јер иначе не би дошле на власт. ”Демократија”, или назови демократија, онемогућава стварање праве већине која може да доноси одлуке у националном интересу. Стварају се намерно слабе коалиције које је онда лако уценити. Немачка нема шта да тражи у Авганистану, као ни Америка. Питање је ко их је гурнуо у тај рат? Ко ствара кризе, застрашује народ и гура глобализацију?
Владајућа структура у Србији није дорасла великим светским играма, и губе и оно мало позиција које су стекли. Негативна дугогодишња селекција је на површину довела неспособне, неморалне људе, и док год је тако ми цемо наставити да тонемо. Исто важи и за Немачку. Економска криза је изашла на површину, јер више нису могли да преправњају књиге. Грчка је само почетак.
Препоруке:
0
0
13
четвртак, 06 мај 2010 14:08
Вукадин
Петрушине слажем се, али само делимично. Зид дизати према западу, мислим политичком западу, немам ништа против Српске која је западно. Може и према југоистоку, тачније Турској. Али не видим што би зид дизали према БРИК-у који представља већи део света.
Желим сваки успех авганистанском покрету отпора.
Препоруке:
0
0
14
четвртак, 06 мај 2010 19:06
Petrushin
Gospodine Vukadine,
malo sam se salio kad sam pisao o "neprijateljima" i "zidovima", jer sam uvjerenja da neprijatelje uvijek treba drziti blize sebi, nego prijatelje!
Isto tako sam uvjerenja da nema trajnih neprijatelja i da proglasavanje i oglasavanje istih, vodi samo licnoj paranoji i propasti.
Zato je bolje pozvati sve prijateljski i trezveno pripremiti strategiju za buduce okrsaje - kako za jedne tako i za druge!
Препоруке:
0
0
15
петак, 07 мај 2010 08:11
Vladimir Dž
U prilogu FOX news-a (01.05.10, We Tolerate The Cultivation Of Opium Poppies – Mi tolerišemo uzgajanje opijuma) njihov poznati izveštač Geraldo Rivera obrazlaže zašto njihovi marinci moraju da tolerišu uzgoj maka. U tek osvojenom gradu u provinciji Helmand, marinci su stavljeni u “nezgodan položaj” da gledaju kako seljaci uzgajaju mak jer su novčano dužni nevaljalim talibanima koji su ih navodno stavili u ovakav zavisnički položaj. Izveštač govori “kako marinci nesmu da unište polja jer bi to izazvalo revolt lokalnih seljaka i to bi ugrozilo njihovu bezbednost” Komandujući oficir odgovara “kako mu je mučno u stomaku da gleda polja maka, ali to je deo njihove kulture i oni su tu radi zaštite nevinih. Oni im daju resurse, zaštitu i alternative. Oni im mogu obezbediti druge kulture za uzgoj ako žele. Oni im čak i kupuju na pijaci male alatke za obradu maka, ali se nadaju da će seljaci preći na druge kulture. Oni mogu da prepoznaju talibane od seljake, razlikuju dobre od zlih koji su naterali dobre da rade ovakve stvari. Oni su tu ipak da pokažu dobrima kako da budu još bolji i da pređu na druge kulture. Da nema loših, oni ne bi morali da rade to što rade”. U prilogu ima i vojnika iz EU.
Interesantan je podatak da su Talibani očistili sva polja i da je bilo nešto malo opijuma u nekim džepovima (20 tona) u godini koja je predhodila 11 Septembru. Opijum iz Avganistana sačinjava veliki deo svetskog narko tržista danas, koji se procenjuje po analizi UN na otprilike 500-600 milijardi dolara. Droga predstavlja treću po redu globalnu robu po obrtu keša odmah posle nafte i oružja. Odnosno učestvuje od 2-5% u ukupnom globalnom bruto proizvodu ($1.5-2 biliona). Ovo procentualno predstavlja osrednji pad od svog zenita iz 1880 godine kada je British East India Company držao trgovinski monopol i opijum bila roba kojom se najviše trgovalo, odmah posle čaja. Posle više vekovnog prisustva droge kao dominante robe u međunarodnoj trgovini, postavlja se logično pitanje: gde su pare ?
Препоруке:
0
0
16
петак, 07 мај 2010 08:12
Vladimir Dž
II. Gledajući istorijski, cele kulture i nacije su bile izvitoperene i promenjene da bi se udovoljile želje britanske imperije. Britanski ekonomski interesi su prisilno promenili mnoge zajednice i mesta. Na primer, britanci su prinudili Irance da umesto svoje kafe piju čaj. Iranska zajednica je odustala od svog nacionalnog pića kafe za čaj koji je dolazio iz Indije jednostavno jer to bio ekonomski interes Britanije. Do dana današnjeg, iranske kafane se nazivaju “kafane” ali prevashodno služe čaj.
Tokom 19 veka, britanski izvoz opiuma iz Indije je sistematski doprineo slabljenju kineskog otpora prema stranim silama. Britanske korporacije upravljajući indijom ne samo što su uspele da u Kini rasplamsaju zavisnost od droge, nego su i prisili indijske seljake da samo gaje opium. U stvari uzgoj opiuma je bila nenormalna praksa među indijskim seljacima. Britanci su efikasno naterali mnoge indijske seljake da postanu zavisni od uzgoja opiuma kao način preživljavanja. Lokalne ekonomije mnogih zajednica u Indiji su sistematski bile sputane od uzgoja redovnih kultura za prehranu zarad prodaje onog sto su britanski trgovci hteli da otkupe, a to je bio samo opium. Kulture za prehranu su davale farmerima izvesnu formu autonomije u odnosu na tržište i garantovale opstanak, dok su ih novčane-kulture (opium) napravile zavisnim u odnosu na britanske interese. Tako se Indija duboko zakopala u britansku kontrolu i eksploataciju od strane britanskih kompanija.
Jedan od razloga kolapsa kineskog carstva je bilo britansko sponzorisana trgovina drogom i zavisnost od nje u aziji. Zavisnost od droge je postalo neverovatno u kini i uskoro su kinezi bili prinuđeni da zabrane upotrebu opiuma za svoje stanovništvo zbog razarajućeg efekta na njihovo društvo. Zavisnost od droga je takođe upotrebljavano za eksploataciju stanovništva i njihovih ekonomija. Opijum je bio veoma značajan i unosan za britance do te mere da su objavili rat kini jer su ovi uveli zabranu na trgovinu opijuma.
Препоруке:
0
0
17
петак, 07 мај 2010 08:13
Vladimir Dž
III. Kina je krenula putem ekonomskog ambisa jer su kineske rezerve zlata i srebra upotrebljavane za kupovinu opijuma, što je dovelo do enormnog odliva kapitala iz Kine u Britaniju. Kinezi više nisu mogli sebi da priušte da tolerišu britansku narko industriju. Kinezi su odbili da prihvate bilo kakav nov uvoz narkotika u svoju državu koje je sprovodila britanska vlada ignorišući kineske zakone.
Britanija je objavila rat Kini 1939 i poslala je svoju ratnu mornaricu i trupe iz Indije. Kina je bila poražena i primorana da potpiše nepravedan ugovor o miru, ugovor iz Nanjinga (1842). Ovo je dovelo do novog talasa eksploatacije kineza i drugog rata. Drugi opijumski rat je vođen zbog ugovora iz Nanjinga i on je doveo do potčinjavanja Kine stranim kolonijalnim silama, uključujući stacioniranje stranih trupa u kinesku prestonicu, prepuštanje Hong Konga i Macaa te gubitka dela teritorija.
Lord Palmerston, britanski premijer, je dao važnu izjavu u vezi potpisivanja primirja u Nanjingu na kraju prvog opijumskog rata koja samo potvrđuje važnost narkotika u britanskoj ekonomiji:
“Nema sumnji da će ovaj događaj stvoriti epohu progresa civilizovanog dela sveta, da će voditi računa o najvažnijim komercijalnim interesima Engleske.”
U dokumentarcu: The Truth And Lies Of 9-11 (Istine i laži u vezi 11 Sep) bivši američki policajac Micheal Ruppert iz Los Anđelesa navodi prave razloge osvajanje Avganistana. Posle 27 godina traganja za razlozima zašto enormne količine droge ulaze u Ameriku i posle dva neuspešna atentata na njega, ovaj hrabri i veoma obrazovani policajac razobličuje pozadinu svega. Ovaj 2.5 satni dokumentarac predstavlja njegovo predavanje na Portland University, tu on hronološki i veoma dokumentovano daje genezu nastanka ovog događaja. Pogledajte zašto je uvek u vrhu CIA bilo ljudi sa Wall Street, svi direktori ili njihovi zamenici su uvek dolazili odande. Da li tu leži odgovor na moje pitanje iz prvog dela teksta ?
Препоруке:
0
0
18
петак, 07 мај 2010 09:01
Vladimir Dželetović
Drago mi je što objavljujete moje komentare. Zahvaljujem se NSPM i njihovim Moderatorima.
Srdačan Pozdrav od Vladimira
Ова адреса ел.поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Препоруке:
0
0
19
понедељак, 10 мај 2010 10:40
Kiza
Osvetlase nam obraz afganistanski talibanci i naplatise nas racun Medjunarodnoj Zajednici.
Почиње и преиспитивање "Милосрдног анђела" у Америци,Енглеској,Немачкој за сада ниског интензитета.Полако се стварају услови да то једног не тако далеког дана постане веома интересантна тема не само у тим земљама.
@ MП
Преиспитивање "Милосрдног анђела" у Америци, Енглеској, Немачкој ... уопште није ниског интензитета. Услови су већ створени да то не једног дана постане веома интересантна тема него се то већ наговестава и биће веома брзо.
Ипак све зависи како ће да се одвијају ствари са Косовом и колико ће пара бити у игри.
Merkelova je rodjena i odrasla u istockoj nemackoj i kao "outsider" nikada ne bi ni dolsa gdje je danas da nije imala za dugogodisnjeg mentora Helmuta Kola.
Slazem se!
Bolje je bilo da smo odmah sve prozvali NEPRIJATELJIMA!
I podigli jedan LEPI i VELIKI "kineski zid" - da niko ne mozu u/na nasu "Svetu zemlju"!
мени смета начин на који наши медији преносе дешавања из афганистана. тамо је рат, а не интервенција.(...) па не видим зашто ни један српски медиј то не би назвао окупацијом умјесто интервнецијом.
- pa da rizikujemo da se zamerimo nasim osvedocenim prijateljima i strateskim partnerima ? Ajte molim vas. Ne, to je humanitarna intervencija u cilju borbe protiv terorizma, kao i oslobadjanja podjarmljenih naroda od diktatorskih rezima, zastite ljudksih prava, sirenja demokratije itd...Bas kao sto je i kod nas bila.
BTW, posle duzeg odsustva primecujem da su NSPM moderatori u medjuvremenu posteno naostrili makaze...ili se samo varam ?
"radi svoj zadatak".
Niti je ona razvila danasnju Nemacku, niti je ucinila americkom cizmom, nad Evropom ali ona dobro zna da je "nemacki doprinos borbi protiv terorizma i svetski mir", a u Avganistanu cena
nemackog komada "NATO (++) kolaca". U svemu, ona
nije ni bitna, al' je dobila visoke ocene u skoli i "zgodna za poneti i upotrebiti".
Ono sto je daleko tragicnije od ucesca Nemacke u
agresiji na Avganistan i Srbiju, je izostanak
osnovnog pitanja u svetskoj javnosti i UN (najcrnje)- zasto?
Ratovi protiv Srbije, Iraka, Avganistana (ne zaboravimo Vijetnam, Grenadu, Koreju, Somaliju,...)
su zasnovani na iskonstruisanim "slucajevima",
izmisljenim pricama-lazi. Ni stradalnici, ni svi
dusebriznici i "borci" za ljudska prava, ne govore
"popu-pop, bobu-bob".
Clanak lamentira nad politickom sudbinom (neugrozenom) g. Merkel, iako svima jasnoj-sluzeci
SAD, sluzi Nemackoj. Kao sto su nemacki vojnici
"kolateralna" steta tog odnosa (pored Avganistana
bice i drugih), nama nase nevine zrtve nisu cak ni
steta. U svemu, narodi koji stradaju, cak se i ne
pominju. "Analiziramo" "kancelarku" od A do Z, i nazad, pa ponovo ...
Ponosni smo zbog pogibije na Kosovu Polju, dobijali
nimalo naivne batine od sopstvene milicije, zbog
Konga, pa zbog "vodje", a sada ni "analiticari"
ne mare za ociglednu nepravdu.
Verovatno je i nas moral, daleko "odtranzitirao".
S. Savic
Владајућа структура у Србији није дорасла великим светским играма, и губе и оно мало позиција које су стекли. Негативна дугогодишња селекција је на површину довела неспособне, неморалне људе, и док год је тако ми цемо наставити да тонемо. Исто важи и за Немачку. Економска криза је изашла на површину, јер више нису могли да преправњају књиге. Грчка је само почетак.
Желим сваки успех авганистанском покрету отпора.
malo sam se salio kad sam pisao o "neprijateljima" i "zidovima", jer sam uvjerenja da neprijatelje uvijek treba drziti blize sebi, nego prijatelje!
Isto tako sam uvjerenja da nema trajnih neprijatelja i da proglasavanje i oglasavanje istih, vodi samo licnoj paranoji i propasti.
Zato je bolje pozvati sve prijateljski i trezveno pripremiti strategiju za buduce okrsaje - kako za jedne tako i za druge!
Interesantan je podatak da su Talibani očistili sva polja i da je bilo nešto malo opijuma u nekim džepovima (20 tona) u godini koja je predhodila 11 Septembru. Opijum iz Avganistana sačinjava veliki deo svetskog narko tržista danas, koji se procenjuje po analizi UN na otprilike 500-600 milijardi dolara. Droga predstavlja treću po redu globalnu robu po obrtu keša odmah posle nafte i oružja. Odnosno učestvuje od 2-5% u ukupnom globalnom bruto proizvodu ($1.5-2 biliona). Ovo procentualno predstavlja osrednji pad od svog zenita iz 1880 godine kada je British East India Company držao trgovinski monopol i opijum bila roba kojom se najviše trgovalo, odmah posle čaja. Posle više vekovnog prisustva droge kao dominante robe u međunarodnoj trgovini, postavlja se logično pitanje: gde su pare ?
Tokom 19 veka, britanski izvoz opiuma iz Indije je sistematski doprineo slabljenju kineskog otpora prema stranim silama. Britanske korporacije upravljajući indijom ne samo što su uspele da u Kini rasplamsaju zavisnost od droge, nego su i prisili indijske seljake da samo gaje opium. U stvari uzgoj opiuma je bila nenormalna praksa među indijskim seljacima. Britanci su efikasno naterali mnoge indijske seljake da postanu zavisni od uzgoja opiuma kao način preživljavanja. Lokalne ekonomije mnogih zajednica u Indiji su sistematski bile sputane od uzgoja redovnih kultura za prehranu zarad prodaje onog sto su britanski trgovci hteli da otkupe, a to je bio samo opium. Kulture za prehranu su davale farmerima izvesnu formu autonomije u odnosu na tržište i garantovale opstanak, dok su ih novčane-kulture (opium) napravile zavisnim u odnosu na britanske interese. Tako se Indija duboko zakopala u britansku kontrolu i eksploataciju od strane britanskih kompanija.
Jedan od razloga kolapsa kineskog carstva je bilo britansko sponzorisana trgovina drogom i zavisnost od nje u aziji. Zavisnost od droge je postalo neverovatno u kini i uskoro su kinezi bili prinuđeni da zabrane upotrebu opiuma za svoje stanovništvo zbog razarajućeg efekta na njihovo društvo. Zavisnost od droga je takođe upotrebljavano za eksploataciju stanovništva i njihovih ekonomija. Opijum je bio veoma značajan i unosan za britance do te mere da su objavili rat kini jer su ovi uveli zabranu na trgovinu opijuma.
Britanija je objavila rat Kini 1939 i poslala je svoju ratnu mornaricu i trupe iz Indije. Kina je bila poražena i primorana da potpiše nepravedan ugovor o miru, ugovor iz Nanjinga (1842). Ovo je dovelo do novog talasa eksploatacije kineza i drugog rata. Drugi opijumski rat je vođen zbog ugovora iz Nanjinga i on je doveo do potčinjavanja Kine stranim kolonijalnim silama, uključujući stacioniranje stranih trupa u kinesku prestonicu, prepuštanje Hong Konga i Macaa te gubitka dela teritorija.
Lord Palmerston, britanski premijer, je dao važnu izjavu u vezi potpisivanja primirja u Nanjingu na kraju prvog opijumskog rata koja samo potvrđuje važnost narkotika u britanskoj ekonomiji:
“Nema sumnji da će ovaj događaj stvoriti epohu progresa civilizovanog dela sveta, da će voditi računa o najvažnijim komercijalnim interesima Engleske.”
U dokumentarcu: The Truth And Lies Of 9-11 (Istine i laži u vezi 11 Sep) bivši američki policajac Micheal Ruppert iz Los Anđelesa navodi prave razloge osvajanje Avganistana. Posle 27 godina traganja za razlozima zašto enormne količine droge ulaze u Ameriku i posle dva neuspešna atentata na njega, ovaj hrabri i veoma obrazovani policajac razobličuje pozadinu svega. Ovaj 2.5 satni dokumentarac predstavlja njegovo predavanje na Portland University, tu on hronološki i veoma dokumentovano daje genezu nastanka ovog događaja. Pogledajte zašto je uvek u vrhu CIA bilo ljudi sa Wall Street, svi direktori ili njihovi zamenici su uvek dolazili odande. Da li tu leži odgovor na moje pitanje iz prvog dela teksta ?
Srdačan Pozdrav od Vladimira
Ова адреса ел.поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели