U napred se izvinjavam ako sam promasio temu.
Mislim da je pitanje autonomije Vojvodine izmisljeno ili u najmanju ruku se odnosi na okolinu Novog Sada.Ekonomski i kurtuloroski Pancevo i okolina su vezani za Beograd.Pola Srema(Indjija,Stara Pazova)i dr.takodje gravitiraju iskljucivo Beogradu.Sva Sremska sela od Sapca do Rume su okrenuta Sapcu.Mozda je ta autonomija u Austro-Ugarskoj funkcionisala a sada je neprirodna i nepotrebna.
Preporuke:
0
0
2
sreda, 11 februar 2009 00:03
Č.K.
Autor kaže da je Amerika Čaplina i Polanskog proterala zbog manjih grehova od onih koje je Čanak počinio. Što znači tačno šta?
a)Autor hvali Čanka, laska mu, promoviše ga poredeći ga sa Polanskim i ni manje ni više nego Čaplinom!
b) Autor staje na stranu onih koji su proterali Polanskog i Čaplina!
Ne zna se šta je gore, ovo pod a ili ovo pod b, ali u svakom slučaju svaka čast uredništvu NSPM što je toliko liberalno u uređivačkoj politici pa pušta i ovako nešto da nam isijava sa njihovog sajta.
Preporuke:
0
0
3
sreda, 11 februar 2009 10:40
Zoran Grbić
Mladene, naravno da nisi promašio temu, nego si je dopunio, i hvala ti na tome.
@ Č. K. Mislim da ste, namerno ili ne, propustili smisao, mada nije važno, jer na to imate pravo. U jednom se slažemo – ovde je stvarna liberalna uređivačka politika.
Ako vam je do slobode misli, dođite na NSPM.
Preporuke:
0
0
4
sreda, 11 februar 2009 16:40
Č.K.
@Zoran Grbić,
Možemo i ovako: suviše slobode vodi u haos, u nekontrolisano isprobavanje da li može da prođe ovo, pa nešto drugo, pa nešto treće. I to onda nužno proizvodi određene posledice. To je komentar na Vašu procenu NSPM. A što se tiče Vašeg teksta:
Ja sam iskreno začuđen kako može da se desi da u javni prostor zađe tako nešto poput Vašeg poređenja Čanka sa Polanskim i Čaplinom, te me još više čudi Vaše ni malo suptilno, ničim prikriveno stajanje na stranu onih koji su prognali Polanskog i Čaplina. Preispitujem se i ne uspevam da se setim da sam ikada video veće pomanjkanje ukusa.
Preporuke:
0
0
5
sreda, 11 februar 2009 16:59
Č.K.
P.S.
Hajde, kad smo se već uhvatili ovoga, da prokomentarišemo i sledeće, što nam Zoran Grbić kaže:
"Amerika je, na primer, između ostalih, proterala i Romana Polanskog i Čarlija Čaplina za daleko manje zločine, koji nemaju veze sa politikom."
Prvo, ovo se nije odigralo nigde drugde osim u mašti Zorana Grbića. Roman Polanski nije proteran, već je posle mukotrpnog sudskog procesa napustio S.A.D. i nikada se nije vratio. Da hoće, uvek može da se vrati - može, jer nije proteran - samo što se, sudeći po intervjuima, ne vraća, jer bi ga tamo dočekao nastavak decenijama ranije započetog sudskog procesa. Dakle, neko kao Polanski se ne proteruje tek tako.
Drugo, isto je i sa Čarlsom Spenserom Čaplinom. Posle niza peripetija u kojima je vlada S.A.D. pokušala da na razne načine potčini Čaplina - kako bi plaćao porez iako je državljanin Velike Britanije, kako bi u filmovima ispostavljao poruke koje idu na ruku tadašnjoj politici S.A.D. na šta Čaplin nije pristajao, sačekalo se da Čaplin otputuje iz S.A.D. pa se onda za vreme njegovog odsustva našla neka pravna začkoljica, pa je usledila zabrana povratka. Ali, zabrana povratka NIJE ISTO što i deportacija (kao što bi Z.Grbić voleo da jeste).
Dakle, Amerika NIJE proterala Polanskog i Čaplina. A to što Zoran Grbić na stranicama NSPM ne samo da tvrdi da jeste (jer da samo tvrdi, to bi prosto bila greška) već što priželjkuje jedan takav red i poredak u kom se ljudi bez ikakvih problema i samo tako odjednom proteruju iz zemlje jeste ili:
- provokacija radi provokacije (ali krajnje neukusna i zato nesvrsishodna ma šta da joj je svrha);
- simptom nečeg dubljeg, većeg i užasnijeg, čega smo mislili da smo se oslobodili 1945.
Preporuke:
0
0
6
sreda, 11 februar 2009 20:48
Ton_majstor
G. Grbić je u pravu... ozbiljne države se odlučno i ozbiljno brane od separatista, svim ustavnim i zakonskim sredstvima. A one "najdemokratskije" i više od toga, da se ne lažemo. Hvatamo se za jednu rečenicu iz teksta koji je mnogo važniji od nje.
No, da malo i ja "ugazim" u suštinu polemike: proterivanje je humanije nego hapšenje. Kako? Pa... ako Čanka (ikada) uhapse zbog nekih političko-ekonomskih malverzacija, a da ga u suštini time pokušaju da maknu sa scene. Nije nemoguće, verujte.
Pritom, ukoliko je liderstvo jedne političke grupe legitiman "krov" za antidržavno delovanje, onda me sve ovo pomalo podseća na davnu Nemačku (dvadesetih godina HH. veka) kojoj tek predstoji Hitler, s tim da je i ovde Hitler iz Austrije, tj. "nije iz našeg sokaka", ako računamo Čankovo izvorno poreklo.
Da ne trošim ovaj prostor na tog nezadovoljnog i zlog čoveka. Samo jedno podsećanje:
Svi su se izrugivali onom nesrećnom g.Martinoviću kome su pre trideset godina šiptari nabili staklenu flašu u rektum i polomili! Setite se nasmejanih Vlasija&ekipe, ciničnih izveštaja JNA, VMA... harange u novinama! Niko nije hteo da vidi šta se sprema i radi na KiM! Ovo je ISTO TO, samo je "flaša" Statut a "g.Martinović" Srbija! Ko je "šiptar", JNA, VMA... ostavljam da sami zaključite.
Izvinjavam se čitaocima i Redakciji ako je ovo moje poređenje preglomazno, odavno se spremam da ovo napišem.
Otuda, više zaista NEMA ŠALE, kako vidim da se poručuje i sa ovog sajta i sa ostalih medija koji nisu separatistički.
Pozdrav!
Preporuke:
0
0
7
četvrtak, 12 februar 2009 08:34
Vladislav B. Sotirović
SPC nije očuvala kroz vekove srpski nacionalni identitet već ga je promenila i konzervirala. Srpski nacionalni identitet u srpskim zemljama se sve do kraja 19. stoleća poistovećivao sa srpskim nacionalnim jezikom-štokavštinom, bez obzira koje vere bili njegovi govornici. Tako se većina Dubrovčana još 1893. g. izjašnjavala da su etnolingvistički Srbi a bosanskohercegovački muslimani do sredine prošlog veka. Ono što je SPC uradila, svodeći srpski etnos samo na pravoslavce, se zove etnocid. Zbog ovakve SPC politike, ali i Rimske kurije, sve zemlje naseljene štokavcima katolicima su danas "hrvatske" a muslimana štokavaca "bošnjačke". Po istom SPC principu danas bi samo polovina Nemaca iz Nemačke bili Nemci. Što se tiče autonomije Vojvodine u Austrougarskoj, ona je bila srpska što se vidi i iz naziva-"Vojvodina Srbija i Tamiški Banat" a trajala je samo jedno desetljeće. Danas, tražiti autonomiju za Vojvodinu u okviru Srbije od strane vojvođanskih Srba je čisto licemerje i petokolonašenje. Samo da se potsetimo onako usput da je ogromna većina "Vojvođana" naseljena u Vojvodini, tj. Srbiji, u okviru Osme ofanzive iz Crne Gore, Bosne i Hercegovine i Krajine. Vojvodina je ušla 1918. g. u državu Srbiju. Drugim rečima, Vojvodina ne pripada njenim građanima (po principu "fabrike radnicima a zemlja seljacima") već državi Srbiji koja je jedini pravni vlasnik Vojvodine nakon 1918. g. a koju je dobila od Mađarske na ime ratnih reparacija.
Preporuke:
0
0
8
četvrtak, 12 februar 2009 08:51
Petar
To sto Vojvodjanima smeta jeste, da Beograd uzima poreze (harac) kako mu volja, i vrati nazad to sto smatra za shodno (manje-vise nista). Vojvodina zeli vise prava da raspolaze sa svojim novcem - to je sve.
Napomena: Srbija bi trebalo da vec jednom razmisli, zasto niko nije zeleo da ostane sa njom. Ili je mozda to, da su bas svi losi, glupavi i zavedeni te nece pa nece Srbijom.
Preporuke:
0
0
9
četvrtak, 12 februar 2009 12:33
Afrosrbin
ton-majstore Čanak ima pravo na nezadovoljstvo izlobu. Kada je posle smene vojvodjanskih komunista autonomasa kojima je pripadala injegova porodica ostao bez privilegija ,s pravom povikao Gde su nasi novci. Somborgi Mitrovčani idr to nisu vase pare već Čankove i ostalih siročića komunizma.
Preporuke:
0
0
10
četvrtak, 12 februar 2009 14:10
aleksandar
Uvaženi Petre, velika je greška pitanje autonomije Vojvodine svoditi na pitanje "novca". Nenad Čanak kada govori "di su naši novci" samo koristi instrument koji osiromašeni ljudi najbolje razumeju i koji postiže najveći marketinški efekat. Autnonomaštvo, u stvari separatizam Nenada Čanka i njemu sličnih (kojih nažalost više nije tako malo, ima ih puno i u Demokratskoj stranci u Vojvodini)nema nikakve veze sa novcem. Radi se o identičnoj pojavi kao kod tzv. dukljana u Crnoj Gori. Oni naprosto iz neshvatljivih razloga (to ima samo kod Srba) žele da potru ono što su bili, ono što su im bili dedovi, ne žele više da budu Srbi, mrze Beograd i Srbiju, i krajnja im je namera da naprave novi identitet (tzv. vojvođanski). Krajnji cilj im je naravno Vojvodina država (što Čanak čak i ne krije jer mu je za sada kao prvi korak program Vojvodina kao federalna jedinica - republika u Srbiji). Dakle, pametnom čoveku je jasno da se tu novac pominje samo kao sredstvo za postizanje cilja i zamajavanje lakovernih. Da je novac u pitanju, Čanak i njemu slični ne bi tražili "potpunu zakonodavnu, sudsku i izvršnu vlast". Čak i oni koji nisu pravnici znaju da to nema veze sa autnonomijom već predstavljaju potpuna obeležja državnosti. Stvari su dakle mnogo dublje, a srpsko iskustvo sa sličnim pojavama (montenegrini i dukljani) je sveže i veoma poučno.
Preporuke:
0
0
11
četvrtak, 12 februar 2009 18:51
Vladislav B. Sotirović
Što se tiče potezanja faktora "novca" i "finansijske eksploatacije" radi se o odlično uhodanom scenariju koji su prvo pre 20 godina lansirali Slovenci pa onda prihvatili Hrvati, Milogorci i sad Čankolizci. Kao da Novi Sad ne eksploatiše Sremske Karlovce ili Kikindu ili Belu Crkvu. Kao da isti nivo ekspoatatorskih odnosa ne postoji između Londona i Mančestera ili Pariza i Bordoa. Po čankolizačkoj filozofiji npr. Srpska fabrika stakla u Paraćinu bi verovatno trebala da prodaje staklo samo Paraćincima i sav novac koji zaradi na toj prodaji bez plaćanja ikakvog poreza državi uloži u rekonstrukciju paraćinskog gradskog parka (zašto bi Paraćinci npr. ulagali u rekonstrukciju Kanala Dunav-Tisa-Dunav ili zašto bi Kragujevčani prodavali Punto u Subotici). Sada bi u stvari najbolje bilo kada bi se Srbi u Bačkoj, Banatu i Sremu politički organizovali i tražili iste autonomaške statute za svoje istorijsko-ekonomsko-administrativne oblasti u odnosu na Novi Sad. Istorijski, u 15 i 16 veku je postojala srpska država u Sremu sa srpskim despotima od Jakšića. Dakle Srem ima više istorijsko-državničke povesti nego čitava ostala Vojvodina zajedno. Problem je samo u tome što je upravo većina Srba iz Vojvodine i glasala za ZES-ovce ali bi bilo pošteno sa njihove strane da priznaju da im je zemlja u Vojvodini data od strane države Srbije na plodouživanje i obradu a ne u trajno vlasništvo. Dakle kad budu odlučili ili da se vrate nazad u svoje Hercegovine ili idu dalje u Europu mogu sa sobom da ponesu samo nekretnine koje su zaradili i izgradili na vojvođanskoj zemlji ali ne i samu zemlju koja u stvari budi rečeno pripada Šumadiji jer ju je ona dobila 1919. g. od Antante na ime reparacija za ratne zločine koje su mađarski honvedovci počinili južno od Save i Dunava u Prvom svetskom ratu.
Preporuke:
0
0
12
četvrtak, 12 februar 2009 19:53
Petar
Gospodine Aleksandar:
"Oni naprosto iz neshvatljivih razloga (to ima samo kod Srba) žele da potru ono što su bili, ono što su im bili dedovi."
1) ono sto je puno ozbiljninje:
Je li razmislate o cemu pisete? Znaci svi osim iz okoline Beograde, nisu samo izdajice sveg sto je srpsko, nego i svojih predaka. Vidite, to je ta bahatost koja je razbila YU i samu Srbiju. Zalosno!
2) ono sto je sasvim obicno licimerje:
Pa kad novac nije vazan, ostavite Vojvodini da sa njima raspolaze. Dogovorimo se kolko cemu Beogradu placati "sto imamo cast biti bracom" i glavni problem je resen.
Preporuke:
0
0
13
petak, 13 februar 2009 00:11
Prodavac magle
Ovdije se pojavljuju dva stava:
1. (Cini mi se) zlonamjerno tumacenje pominjanja protjerivanja Caplina i Polanskog.
- Ako noeko to zeli "bukvalisticki" (odnosno vrlo usko) shvatiti onda pod protjerivanjem smatra samo ako neko fizicki projtera nekoga. Ovo je na liniji hrvstskog tumacenja dobrovoljnog srpskog odlaska iz krajine jer vecinu Boze moj niko fizicki nije protjerao vec to sto su bombe padale oko njih, sto su primjenjivali princip spaljene zemlje, sto su ubijali one (stare/nemocne) koji su kojim slucajem ostali i sto sada recimo sudski gone vecinu vojnosposobnog stanovsnistva kojima bi moglo pasti na pamet da se vrate - pa Boze moj oni mogu da se vrate, a to sto ih mozda ceka zatvor to nije na linji protjerivanja, to sto ne mogu dobiti nazad imovinu - kakve ima to veze oni mogu da se vrate, to sto ce biti sikanirani ...
Ma ne ni Caplin ni Polanski nisu protjerni negu ...
I zemlja je ravna ploca.
A sada jos zlonamjernije tumacenje kako autor podrzava "protjerivanje" (zbog stava da ga nije bilo postoje navodnici) nema smisla diskutovati. Jer ako neko napise "bijelo" neko bi se sigurno nasao da tvrdi kako je pisac sigurno misli na "crno" jer ... (uvijek se nesto moze izmisliti).
Ja ovo tumacim samo namjerom, koja je po meni vise nego ocigledna, da se Srbija kao drzava ni najmanje ne obazire na otvoreno protivustvano djelovanje - jer u ovom slucaju zutima treba podrska oko daljeg nesmetanog upropastavnja zemlje (posljedica stvarnog cilja licnog bogacenja).
Preporuke:
0
0
14
petak, 13 februar 2009 00:27
Mislilac
Crkva stvorila srpski nacionalni identitet?! Autor ocigleno nezna da Srbi postoje i pre svetog Save. Potsetimo se nasih prvih kraljeva, Mihajla i Bodina koja su zivela pre nastanka SPC 1219. i koji su bili katolici, a da ne govorim da su Srbi postojali i znatno pre toga i pre primanja hriscanstva...
A to da je ocuvala identitet to je delimicno tacno ali je delimicno i pogresno! Jer crkva je uporno razvijala pogresnu pretstavu i poistovecivala naciju sa religijom, a to je pogreseno. Zato je nastao naopak pojam poistovecivanja srpstva i pravoslavlja i izmedju ostalog je i zbog toga deo Srba koji nisu pravoslavne vere rasrbljen.
Preporuke:
0
0
15
petak, 13 februar 2009 10:54
Afrosrbin
Poštovani mislioče nije SPC ispisivala iz redova srpkog naroda katolike,muslimane i ateiste već su se oni odricali svega i vere i naroda zarad porcije pilava,zbog porcije kaurme i zbog tačkica za hranu 1945.Za katolike i muslimane treba duza razrada zato samo pogledajmo komuniste.Nije SPC izmislila ,,crnogorce" i ,,vojvodjane" i nije ih ona iskljucla iz svojih redova zbog takvog problematicnog izjasnjavanja već se oni odriču nje uz najgore napade(svi sajtovi ,,druge" Srbije,,dukljani i vodvodjani").Zar su mundijalisti Srbi!?Mrze nas sto u svojoj podsvesti znaju da je to osnovni razlog napustanja Srpstva.
Preporuke:
0
0
16
petak, 13 februar 2009 11:21
aleksandar
Gospodine Petre.
Da li Vi razmišljate o čemu pišete?
Nisam napisao da su "svi koji ne žive u okolini Beograda" izdajice. Budimo korektni. Nisam siguran da ste dobro shvatili šta sam napisao. Činjenica je da postoje autonomaši - separatisti (Titovi siročići) koji žele da se odreknu svog i porekla svojih predaka srpskom narodu i da stvore novi identitet takozvanih "vojvođana". Činjenica je da ti i takvi postoje, da su veoma glasni i zastupljeni u medijima. Nisam koristio reč izdajica, ali svakako o takvima imam svoje mišljenje. Idite na sajt Vojvodina caffe ili pažljivo slušajte tzv. vojvođanske "nevladine organizacije" pa će Vam biti jasno o čemu je reč. To je sasvim neskrivena želja i Nenada Čanka i njemu sličnih, nemojmo se lagati, njihova namera je stvaranje nove nacije i države po receptu dukljana. Ko to ne vidi taj ne ume da razmišlja.
A što se novca tiče, to je dobra dosetka za prikrivanje pravih namera i varanje naivnih. Separatizam, destruktivno autnomaštvo i stvaranje nove nacije zaista nema nikakve veze sa novcem. Nema tu nikakvog licemerja. Živeo sam u Novom Sadu dvadeset osam godina i nikada nisam primetio da sam ekonomski izrabljivan. I u drugimm državama postoje ekonomski razvijeniji krajevi i oni manje razvijeni pa to niko ne rešava separacijom.
Novac, koji našeg Petra toliko žulja je ekonomsko pitanje, i može se uspešno rešiti bez "potpune sudske, zakonodavne i izvršne vlasti" odnosno stvaranja države. To se rešava pravom ekonomskom regionalizacijom, ali zašto bi Titova SAP Vojvodina bila region, zašto to ne bi bili Bačka, Banat i Srem, to bi bila prava ekonomska regionalizacija.
P.S. Potpuno je licemerje kriviti Srbiju za raspad prethodne države i nasilno odvajanje Kosova i Metohije.
Preporuke:
0
0
17
petak, 13 februar 2009 13:25
Petar
Kakav savez: Afrosrbin & Aleksandar
Jedan tacno zna sta meni najvise treba (vera i narod) a drugi sta me niposto ne treba da interesuje (moj novac)
Izgleda da podele jos nisu okoncane.
Pre nego sto se povucem samo jos jedna primedba: sapienti sat!
Preporuke:
0
0
18
petak, 13 februar 2009 14:24
Dragan DGB
ZA C.K.: da li autoritet ili slava nekog pojedinca je blanko karta da se radi protiv drzave u kojoj zivi?
Preporuke:
0
0
19
petak, 13 februar 2009 18:46
aleksandar
Kakav savez, Petar sa samim sobom.
Toplo se nadam se da ce Vam novac doci u zivotu.
Jednoga dana, a mozda i ranije.
Nenad Canak i vojvodinasi ce Vam ga dati, svakako, samo da naprave drzavu.
Bice para za sve nezadovoljnike.
Nemam nameru da Vam vise odgovaram.
Blago siromasnima duhom, njihovo je carstvo nebesko.
Preporuke:
0
0
20
petak, 13 februar 2009 19:40
Vladislav B. Sotirović
Poštovani Afrosrbine, SPC JESTE izbrisala iz korpusa srpskog naroda sve one koji ne pripadaju SPC! To što su ti "drugi" Srbi vrlo lako prodali veru za večeru je inače i posledica arogantnog odnosa SPC od 1557. g. pa sve do danas prema nepravoslavnim Srbima. SPC naime ništa nije uradila da ih zadrži u srpskom etnokorpusu već ih je prepustila na milost i nemilost katoličkim franjevcima i islamskim imamima. Srbija bi morala da nazove u svakom većem gradu u Srbiji jednu ulicu po Ivi (DŽivi) Gunduliću, Ruđeru Boškoviću ili Mehmed paši Sokoloviću. Lično predlažem da se Trg Slavija u Beogradu preimenuje u Trg srpskog Dubrovnika.
Preporuke:
0
0
21
petak, 13 februar 2009 20:23
Afrosrbin
Dragi Petre ti si kritikovao SPC.koja ti uzgred i ne treba. Neznam zasto se ljutis.
Preporuke:
0
0
22
petak, 13 februar 2009 23:37
Mislilac
AfroSrbine, ima tu udela i komunista, to stoji. Ali je ima i krivice crkve, ona je uporno govorila kako Srbi mogu biti samo pravoslavne vere. Zanima te ko je licno to rekao rekao? Gavrilo Dozic, koji je inace bio patrijarh. A jos da pomenem da su nas kroz istoriju pune jame bile zbog tog pravoslavlja, vrlo moguce da bi smo mnogo bolje prosli da smo se okrenuli Rimu.
Sada ce me neki napasti, i poceti da pricaju o tkz. ispravnosti pravoslavlja i laznoj latinskoj jeresi. Naravno sve su to najobicnije besmislice, jer ne postoji ispravna vera vec samo ispravan i neispravan vernik.
Preporuke:
0
0
23
subota, 14 februar 2009 07:50
Perisa
Gospodine Sotirovicu
Na osnovu cega tvrdite da se Gundulic,Boskovic i Mehmed Pasa Sokolovic nisu osecali Srbima?
Ovaj poslednji je pomogao opstanak SPC(njegov brat je bio na celu obnovljene Patrijarsije).Svi smo ponosni na Srpstvo Ive Andrica,Mese Selimovica,Emira Kusturice.Ili mozda nismo???
SPC se nigde nije izjasnjavala negativno o njima.
Preporuke:
0
0
24
subota, 14 februar 2009 13:39
Vladislav B. Sotirović
Poštovani g. Periša, ja upravo i tvrdim da su se svi koje ste nabrojali ne samo osećali Srbima već su se za Srpstvo i srčano borili ali ih same institucije pravoslavnih Srba nisu primile kao Srbe. Kada je ne tako davno bivši dekan Filološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu, Radmilo Marojević pokrenuo inicijativu da se svi pisci koji su pisali na srpskom jeziku, bez obzira kako se tretiraju u nacionalnom smislu od strane filologija nastalih na ruševinama jugoslovenske, izučavaju na fakultetu u okviru srpske književnosti i filologije naše europejske demonokrate su nahuškale studente na protest protiv dekana koji je ubrzo smenjen. Tako se i dan danas jedan Reljković ili Kačić mogu naći u zbirkama hrvatskih pisaca koje se štampaju u Lipoj Njihovoj ali ih nećete naći ni u jednoj zbirci srpskih pisaca štampanoj u zemlji Bože pravde. Da li ste ikada čuli da zvanična Srbija obeležava "Dan Ive Gundulića"? I nećete bar sve dok se za Srbe smatraju samo (pravoslavni) pripadnici SPC.
Preporuke:
0
0
25
nedelja, 15 februar 2009 13:42
Vladislav B. Sotirović
Što se tiče tzv. "Beogradske eksploatacije Vojvodine", a što je glavni psihološko-markentinški adut Čankolizaca za otcepljenje Vojvodine od Ostataka Srbije (u Tuđmanovskom stilu "Biti svoj na svome") sada se sa politikom raspodele ruskih para od prodaje NIS-a jasno vidi ko koga i ko je koga do sada eksploatisao (isto kao i u slučajevima Slovenije i Hrvatske). Upravo ustaje čitava Ostala Srbija na noge (a naročito jug) da stopira očiglednu krađu vojvođanskih autonomaša. Uzgred, ako bismo striktno primenili čankolizačku logiku liberalnog merkantilizma onda bi sav novac od prodaje (sic. poklanjanja) "Zastava Automobili" Italijanima trebalo da ode u Mesnu Zajednicu "Pivara" kojoj administrativno pripada Zastava.
Mislim da je pitanje autonomije Vojvodine izmisljeno ili u najmanju ruku se odnosi na okolinu Novog Sada.Ekonomski i kurtuloroski Pancevo i okolina su vezani za Beograd.Pola Srema(Indjija,Stara Pazova)i dr.takodje gravitiraju iskljucivo Beogradu.Sva Sremska sela od Sapca do Rume su okrenuta Sapcu.Mozda je ta autonomija u Austro-Ugarskoj funkcionisala a sada je neprirodna i nepotrebna.
a)Autor hvali Čanka, laska mu, promoviše ga poredeći ga sa Polanskim i ni manje ni više nego Čaplinom!
b) Autor staje na stranu onih koji su proterali Polanskog i Čaplina!
Ne zna se šta je gore, ovo pod a ili ovo pod b, ali u svakom slučaju svaka čast uredništvu NSPM što je toliko liberalno u uređivačkoj politici pa pušta i ovako nešto da nam isijava sa njihovog sajta.
@ Č. K. Mislim da ste, namerno ili ne, propustili smisao, mada nije važno, jer na to imate pravo. U jednom se slažemo – ovde je stvarna liberalna uređivačka politika.
Ako vam je do slobode misli, dođite na NSPM.
Možemo i ovako: suviše slobode vodi u haos, u nekontrolisano isprobavanje da li može da prođe ovo, pa nešto drugo, pa nešto treće. I to onda nužno proizvodi određene posledice. To je komentar na Vašu procenu NSPM. A što se tiče Vašeg teksta:
Ja sam iskreno začuđen kako može da se desi da u javni prostor zađe tako nešto poput Vašeg poređenja Čanka sa Polanskim i Čaplinom, te me još više čudi Vaše ni malo suptilno, ničim prikriveno stajanje na stranu onih koji su prognali Polanskog i Čaplina. Preispitujem se i ne uspevam da se setim da sam ikada video veće pomanjkanje ukusa.
Hajde, kad smo se već uhvatili ovoga, da prokomentarišemo i sledeće, što nam Zoran Grbić kaže:
"Amerika je, na primer, između ostalih, proterala i Romana Polanskog i Čarlija Čaplina za daleko manje zločine, koji nemaju veze sa politikom."
Prvo, ovo se nije odigralo nigde drugde osim u mašti Zorana Grbića. Roman Polanski nije proteran, već je posle mukotrpnog sudskog procesa napustio S.A.D. i nikada se nije vratio. Da hoće, uvek može da se vrati - može, jer nije proteran - samo što se, sudeći po intervjuima, ne vraća, jer bi ga tamo dočekao nastavak decenijama ranije započetog sudskog procesa. Dakle, neko kao Polanski se ne proteruje tek tako.
Drugo, isto je i sa Čarlsom Spenserom Čaplinom. Posle niza peripetija u kojima je vlada S.A.D. pokušala da na razne načine potčini Čaplina - kako bi plaćao porez iako je državljanin Velike Britanije, kako bi u filmovima ispostavljao poruke koje idu na ruku tadašnjoj politici S.A.D. na šta Čaplin nije pristajao, sačekalo se da Čaplin otputuje iz S.A.D. pa se onda za vreme njegovog odsustva našla neka pravna začkoljica, pa je usledila zabrana povratka. Ali, zabrana povratka NIJE ISTO što i deportacija (kao što bi Z.Grbić voleo da jeste).
Dakle, Amerika NIJE proterala Polanskog i Čaplina. A to što Zoran Grbić na stranicama NSPM ne samo da tvrdi da jeste (jer da samo tvrdi, to bi prosto bila greška) već što priželjkuje jedan takav red i poredak u kom se ljudi bez ikakvih problema i samo tako odjednom proteruju iz zemlje jeste ili:
- provokacija radi provokacije (ali krajnje neukusna i zato nesvrsishodna ma šta da joj je svrha);
- simptom nečeg dubljeg, većeg i užasnijeg, čega smo mislili da smo se oslobodili 1945.
No, da malo i ja "ugazim" u suštinu polemike: proterivanje je humanije nego hapšenje. Kako? Pa... ako Čanka (ikada) uhapse zbog nekih političko-ekonomskih malverzacija, a da ga u suštini time pokušaju da maknu sa scene. Nije nemoguće, verujte.
Pritom, ukoliko je liderstvo jedne političke grupe legitiman "krov" za antidržavno delovanje, onda me sve ovo pomalo podseća na davnu Nemačku (dvadesetih godina HH. veka) kojoj tek predstoji Hitler, s tim da je i ovde Hitler iz Austrije, tj. "nije iz našeg sokaka", ako računamo Čankovo izvorno poreklo.
Da ne trošim ovaj prostor na tog nezadovoljnog i zlog čoveka. Samo jedno podsećanje:
Svi su se izrugivali onom nesrećnom g.Martinoviću kome su pre trideset godina šiptari nabili staklenu flašu u rektum i polomili! Setite se nasmejanih Vlasija&ekipe, ciničnih izveštaja JNA, VMA... harange u novinama! Niko nije hteo da vidi šta se sprema i radi na KiM! Ovo je ISTO TO, samo je "flaša" Statut a "g.Martinović" Srbija! Ko je "šiptar", JNA, VMA... ostavljam da sami zaključite.
Izvinjavam se čitaocima i Redakciji ako je ovo moje poređenje preglomazno, odavno se spremam da ovo napišem.
Otuda, više zaista NEMA ŠALE, kako vidim da se poručuje i sa ovog sajta i sa ostalih medija koji nisu separatistički.
Pozdrav!
Napomena: Srbija bi trebalo da vec jednom razmisli, zasto niko nije zeleo da ostane sa njom. Ili je mozda to, da su bas svi losi, glupavi i zavedeni te nece pa nece Srbijom.
"Oni naprosto iz neshvatljivih razloga (to ima samo kod Srba) žele da potru ono što su bili, ono što su im bili dedovi."
1) ono sto je puno ozbiljninje:
Je li razmislate o cemu pisete? Znaci svi osim iz okoline Beograde, nisu samo izdajice sveg sto je srpsko, nego i svojih predaka. Vidite, to je ta bahatost koja je razbila YU i samu Srbiju. Zalosno!
2) ono sto je sasvim obicno licimerje:
Pa kad novac nije vazan, ostavite Vojvodini da sa njima raspolaze. Dogovorimo se kolko cemu Beogradu placati "sto imamo cast biti bracom" i glavni problem je resen.
1. (Cini mi se) zlonamjerno tumacenje pominjanja protjerivanja Caplina i Polanskog.
- Ako noeko to zeli "bukvalisticki" (odnosno vrlo usko) shvatiti onda pod protjerivanjem smatra samo ako neko fizicki projtera nekoga. Ovo je na liniji hrvstskog tumacenja dobrovoljnog srpskog odlaska iz krajine jer vecinu Boze moj niko fizicki nije protjerao vec to sto su bombe padale oko njih, sto su primjenjivali princip spaljene zemlje, sto su ubijali one (stare/nemocne) koji su kojim slucajem ostali i sto sada recimo sudski gone vecinu vojnosposobnog stanovsnistva kojima bi moglo pasti na pamet da se vrate - pa Boze moj oni mogu da se vrate, a to sto ih mozda ceka zatvor to nije na linji protjerivanja, to sto ne mogu dobiti nazad imovinu - kakve ima to veze oni mogu da se vrate, to sto ce biti sikanirani ...
Ma ne ni Caplin ni Polanski nisu protjerni negu ...
I zemlja je ravna ploca.
A sada jos zlonamjernije tumacenje kako autor podrzava "protjerivanje" (zbog stava da ga nije bilo postoje navodnici) nema smisla diskutovati. Jer ako neko napise "bijelo" neko bi se sigurno nasao da tvrdi kako je pisac sigurno misli na "crno" jer ... (uvijek se nesto moze izmisliti).
Ja ovo tumacim samo namjerom, koja je po meni vise nego ocigledna, da se Srbija kao drzava ni najmanje ne obazire na otvoreno protivustvano djelovanje - jer u ovom slucaju zutima treba podrska oko daljeg nesmetanog upropastavnja zemlje (posljedica stvarnog cilja licnog bogacenja).
A to da je ocuvala identitet to je delimicno tacno ali je delimicno i pogresno! Jer crkva je uporno razvijala pogresnu pretstavu i poistovecivala naciju sa religijom, a to je pogreseno. Zato je nastao naopak pojam poistovecivanja srpstva i pravoslavlja i izmedju ostalog je i zbog toga deo Srba koji nisu pravoslavne vere rasrbljen.
Da li Vi razmišljate o čemu pišete?
Nisam napisao da su "svi koji ne žive u okolini Beograda" izdajice. Budimo korektni. Nisam siguran da ste dobro shvatili šta sam napisao. Činjenica je da postoje autonomaši - separatisti (Titovi siročići) koji žele da se odreknu svog i porekla svojih predaka srpskom narodu i da stvore novi identitet takozvanih "vojvođana". Činjenica je da ti i takvi postoje, da su veoma glasni i zastupljeni u medijima. Nisam koristio reč izdajica, ali svakako o takvima imam svoje mišljenje. Idite na sajt Vojvodina caffe ili pažljivo slušajte tzv. vojvođanske "nevladine organizacije" pa će Vam biti jasno o čemu je reč. To je sasvim neskrivena želja i Nenada Čanka i njemu sličnih, nemojmo se lagati, njihova namera je stvaranje nove nacije i države po receptu dukljana. Ko to ne vidi taj ne ume da razmišlja.
A što se novca tiče, to je dobra dosetka za prikrivanje pravih namera i varanje naivnih. Separatizam, destruktivno autnomaštvo i stvaranje nove nacije zaista nema nikakve veze sa novcem. Nema tu nikakvog licemerja. Živeo sam u Novom Sadu dvadeset osam godina i nikada nisam primetio da sam ekonomski izrabljivan. I u drugimm državama postoje ekonomski razvijeniji krajevi i oni manje razvijeni pa to niko ne rešava separacijom.
Novac, koji našeg Petra toliko žulja je ekonomsko pitanje, i može se uspešno rešiti bez "potpune sudske, zakonodavne i izvršne vlasti" odnosno stvaranja države. To se rešava pravom ekonomskom regionalizacijom, ali zašto bi Titova SAP Vojvodina bila region, zašto to ne bi bili Bačka, Banat i Srem, to bi bila prava ekonomska regionalizacija.
P.S. Potpuno je licemerje kriviti Srbiju za raspad prethodne države i nasilno odvajanje Kosova i Metohije.
Jedan tacno zna sta meni najvise treba (vera i narod) a drugi sta me niposto ne treba da interesuje (moj novac)
Izgleda da podele jos nisu okoncane.
Pre nego sto se povucem samo jos jedna primedba: sapienti sat!
Toplo se nadam se da ce Vam novac doci u zivotu.
Jednoga dana, a mozda i ranije.
Nenad Canak i vojvodinasi ce Vam ga dati, svakako, samo da naprave drzavu.
Bice para za sve nezadovoljnike.
Nemam nameru da Vam vise odgovaram.
Blago siromasnima duhom, njihovo je carstvo nebesko.
Sada ce me neki napasti, i poceti da pricaju o tkz. ispravnosti pravoslavlja i laznoj latinskoj jeresi. Naravno sve su to najobicnije besmislice, jer ne postoji ispravna vera vec samo ispravan i neispravan vernik.
Na osnovu cega tvrdite da se Gundulic,Boskovic i Mehmed Pasa Sokolovic nisu osecali Srbima?
Ovaj poslednji je pomogao opstanak SPC(njegov brat je bio na celu obnovljene Patrijarsije).Svi smo ponosni na Srpstvo Ive Andrica,Mese Selimovica,Emira Kusturice.Ili mozda nismo???
SPC se nigde nije izjasnjavala negativno o njima.