петак, 10. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Николић лидер опозиције?

Kоментари (62) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 02 децембар 2009 18:53
Nenovinar
Ako je kao lider opozicije narodu prijemčljiviji Nikolić nego Koštunica, onda imamo problema sa narodom:)
Namerno ovo kažem u stilu nekih "drugih" ljudi ali mi je diskurs ovde, u tekstu, malo čudan.
Cilj opozicije je da na bilo koji način zbaci vlast i da dođe na tu istu vlast.
A šta je sa narodom, šta je sa reformama, šta je sa promenam na bolje?
Препоруке:
0
0
2 среда, 02 децембар 2009 18:58
Milos
Slobo izvini, ne znam sta nam bi petog oktobra......
Препоруке:
0
0
3 среда, 02 децембар 2009 19:08
Milan
Bojim se samo da je takvo ujedinjenje nemoguce u uslovima izrazito instrumentalizovanih medija. Ne zaboravimo kako i po cijem diktatu se ova vlast sastavila, kako je Kostunica satanizovan i marginalizovan, kako su radikali pocepani ... a "bezalternativni" glorifikovani iako prakticno sve sto rade vodi rastakanju drzave (napr. Eulex, misljenje suda umesto tuzbe, separatisticki statut, ... itd).
Zao mi je sto to moram da kazem, ali mislim da je Srbija nepovratno krenula u sunovrat.
Препоруке:
0
0
4 среда, 02 децембар 2009 19:42
за Milosа
Не извињавајте се Слоби, већ молите потомке да вам опросте.
Препоруке:
0
0
5 среда, 02 децембар 2009 19:51
Небојша Малић
Хајде да претпоставимо, аргумента ради, стварање неке уједињене, "патриотске" опозиције са Николићем на челу. По чему би она била за јоту другачија од постојеће жуто-црвене власти? Нити једна опозициона странка - ни ДСС, ни СНС, ни Радикали, ни било ко други - не нуди алтернативу ЕУтопији, квази-републиканизму, Војводинизацији, предаји Космета, квази-капитализму...

И да дођу на власт (што је мало вероватно), радили би исто што и ови сад. Они су ехо, а не алтернатива. Али то не значи да стварне алтернативе постојећем стању нема, или не може да буде.
Препоруке:
0
0
6 среда, 02 децембар 2009 20:02
kriger
Na idućim izborima uz izlaznost između 20-30% će se ozbiljno postaviti pitanje legitimiteta bilo ko da pobedi. Forsiranje Nikolića ima taj cilj da obezbedi legitimitet novoj izbornoj pobedi DS. U Srbiji nema političke alternative. Koštunica se rešio bede, čini mi se da je jedva dočekao da se ukloni, a i potrošen je politički. Šta da kaže, pomoći će nam Zapad da živimo dobro i demokratski. To je već jednom rekao i nije se desilo. Ili da ponovi Miloševićevu priču. E za to nema dovoljno testosterona, a ni ljudi kakve je imao Milošević i bilo bi degutantno. Za mene je Nikolić korumpiran. Njegovo odvajanje od radikala je materijalno motivisano. Ne može dokazati suprotno. Samo neka odgovori na jedno malo pitanje, otkud SNS-u novac.
Što se malih stranačkih aktivista tiče, ljudi koji su se borili za G17+, pa i za DS, i naravno druge, i oni su se umorili. Obećani su im poslovi i novac. Dobili su ili ništa ili mrvice.
Sledeće izbore odlučuje samo novac. Svaki glas će se morati platiti u kešu. Vreme prazne priče je prošlo. Ja naravno ni za pare ni za obećanja neću glasati. A iz poštovanja prema bilo kojoj opciji nema ni govora, ni primisli. I to je moja anticipacija: sledeći izbori će ići po principu koliko para toliko glasova. I još nešto ja nisam jedini koji će da ignoriše ove izborne prevare. Neće biti izlaznost 30 %. Pitanje legitimiteta je vrlo izvesno.
Препоруке:
0
0
7 среда, 02 децембар 2009 20:31
Trpimir
Tuzno.
Препоруке:
0
0
8 среда, 02 децембар 2009 20:42
nedten
Konačno da na čelu pokreta za bolju budućnost Srbije bude čovek iz Srbije i to iz srca Srbije.
Препоруке:
0
0
9 среда, 02 децембар 2009 20:53
Веља
Бојим се да смо ми доведени у поѕицију у којој је практично немогуће променити текући курс државне политике. Прво треба схватити следеће: након што заживи управо донети Статут, чак и ако би 70% Срба у Србији истински и одлучно подржали тај неки опоѕициони национални покрет, то неће моћи ништа добро да донесе, него пропаст управо Србима. Јер треба знати да иако су 70% Срба на нивоу целе државе већина, то није случај у Војводини (објашњено у мом коментару на текст М. Дамјанца, "Истина се (не) понавља) где би 30% (војводинизираних)Срба + мањине чиниле већину. А свака промена курса у националном смеру би прво изазвала ускраћивање међународне финансијско-економске и политичке подршке, што би, због позиције потпуне зависности у коју нас је ова власт довела, код нас изазвало социјалне потресе и разне ломеве у великој мери. У том случају покрајинска врхушка, која би иза себе имала већину грађана покрајине и несумњиву међународну подршку, би добила легитимитет да покрене питање одвајања од Србије и то на основу аргумента да је угрожен европски пут Војводине, јер је по Статуту, треба подсетити, Војводина и европски регион "у коме се традиоционално негују европске вредности". Управо та дефиниција поред осталог би могла да се искористи у перспективи као аргумент разлаза.
Тако да свака прича о смени власти мора ове околности да узме у обзир. Морамо схватити да није више довољно да национална опозиција добије већину, већ је сада неопходно да окупи минимум 80% Срба уколико хоће да избегне ризик тоталне пропасти. Без те 80-топроцентне подршке, боље је за све да уопште и не дође до смене него да се држимо ове жуте политике, јер у противном може црно да нам се пише.
Препоруке:
0
0
10 среда, 02 децембар 2009 20:57
Константин
СНС је лично мени најсимпатичнија странка у Србији. Али има 2 фалинке Томислава Николића и Александра Вучића.
Шалу на страну. СНС треба да се реши баласта званог бивши радикали, а после следећих избора треба да уђе у коалицију са ДС-ом. То би била спасоносна опција за Србију после разлаза ДС-а и ДСС-а због коштуничиних глупости. Таква коалиција би чувала српске националне интересе свугде у Војводини, БиХ, Косову, Црној Гори. Избацила би из игре екстремисте из Чанкове лиге и радикале.
То је најбоља алтернатива садашњој комбинаторици где ДС мора да попушта Чанковом ЛСВ-у због 3 посланика у републичкој скупштини.
Препоруке:
0
0
11 среда, 02 децембар 2009 21:42
Mladen Šipka
Vojislav Koštunica.
Препоруке:
0
0
12 среда, 02 децембар 2009 21:48
dragoslav pavkov
Ideja sa kojom je napisan članak je potpuno legitimna, ali ovoj državi nema spasa dok se ponovo ne uvede većinski izborni sistem.Proporcionalni sistem gde stranke suvereno raspolažu mandatima narodnih poslanika je možda dobar za neku razvijenu demokratiju,ali u Srbiji ovakvoj kakva je to neće biti slučaj barem još sto godina.U većinskom sistemu prosečan građanin ipak ima nekakvu šansu da glasajući za Peru,Žiku ili Lazu,a njihov rad mu se ne dopadne-na sledećim izborima te svoje predstavnike zameni,pa valjda će jednom izabrati pravog.Da ne govorimo koliko bi teže bilo korumpirati 126 različitih karaktera potrebnih za prostu većinu u skupštini nego 5-6 stranačkih lidera.Naravno da je i većinski izborni sistem isproban u našim uslovima pa se nije nešto pokazao,ali sada bi razne građanske inicijative mogle da odigraju konstruktivnu ulogu u smislu popravljanja loših rešenja u izbornom zakonu,naročito jer više nismo totalno politički nepismeni i egzaltirani višestranačjem kao početkom '90-tih godina.
Препоруке:
0
0
13 среда, 02 децембар 2009 21:50
Peter RV
Kako Balaban moze da promocionira jednog korumpiranog politicara kao Nikolica, za vodju opozicije, prosto je nevjerovatno. Zasto bi ljudi glasali za njega a protiv Tadica? Ima li neka bitna razlika medju njima?
Opozicija je samu sebe osudila na propast kad nije mogla da formulise jednu jasnu alternativu ulasku u EZ.
Zasto nijesmo nikad imali jednu stvarnu opoziciju, da, anti-evropsku i anti-Nato? Kad svi nasi politicari trce da se ulizivaju Briselu i Vasingtonu, kakvoga smisla ima mijenjat one na vlasti, koji to jos najbolje rade?
Kad su dani teski narod se okrece onima koji imaju druge ideje. Koje ideje opozicija ima koje nijesu Tadiceve? Ne radi li se ovdje samo o nijansama u efikasnosti? Od ovoga jedna istinska opozicija ne moze prosperisati.
Uostalom,valjda zbog ovoga, u Srbiji opozicija nikad nije pobijedila na nikakvim izborima.
Препоруке:
0
0
14 среда, 02 децембар 2009 22:03
Nikola
Činjenica je da samo DS-ova Vlada može dobiti trenutni spor oko Kosova u Međunarodnom sudu pravde. Radikalska, Koštuničina ili ''napredna'' Vlada djelovale bi loše po Srbiju. S druge strane, svoj međunarodni ugled (pod čim podrazumevamo da nas neće i pravno bombardovati) Demokratska stranka koristi za slabljenje političkog sistema Srbije (pod čim ona podrazumeva demokratizaciju).

Opozicija, opet, sigurno gubi spoljnopolitičku bitku, a to znači da bi teško održala vlast i u samoj Srbiji. Dakle, činjenica je da je ovo najbolja od najgorih vlasti u Srbiji, da bi svaka druga bila još gora u ovom trenutku.

Možda je Koštunica nesvjesno dopustio da upadne u Legendu o Velikom Inkvizitoru, tako što je predao vlast onima koji znaju kako upravljati slabićima. Ali je ipak indikativno da bi njegov ostanak bio lošija opcija za Srbiju pred Međunarodnim sudom u Hagu.

Čim, odluka bude donesena, nadamo se u našu korist, a Nikolić postane kandidat koji ako ništa drugo ne bi bio nepoželjan, može se govoriti o pravom opozicionom radu.

U svakom slučaju, Srbija je mala zemlja i Koštunica se ponaša kao da je bar deset puta veća. Nikolić je ovdje u pravu i treba ga podržati, ako je u vezi sa stranim političarima tim bolje.
Препоруке:
0
0
15 среда, 02 децембар 2009 22:10
Milijana
Zasto Tomislav Nikolic?
Nema promene vlasti na izborima posto Tomislav Nikolic sluzi istog gazdu od 2004 godine.
Препоруке:
0
0
16 среда, 02 децембар 2009 22:26
cicko
Zasto je vazno pitanje "liderstva opozicije"? Setimo se koliko su opoziciju devedesetih kostale ambicije samozvanih lidera opozicije i koliko je to bio uzaludan posao. Opozicija treba da ima dogovor o uzajamnom nastupu i pomoci, da svako izadje na izbore samostalno i da radi na dobijanju sto veceg broja glasova bez medjusobnog napadanja. Oni treba da se nametnu kao alternativa sadasnjoj vlasti, parirajuci po temama koje forsira vlast plus nacionalnim pitanjima od kojih vlast bezi. Pitanje liderstva se pogresno namece pre izbora i sluzi takmicenju unutar opozicije. Njime se otupljuje politicka borba protiv vlasti, koja je primarna funkcija opozicije i temelj ocuvanja demokratije.
Препоруке:
0
0
17 среда, 02 децембар 2009 22:32
Milan
Sadasnja vlast "bezalternativnih" je potpuno u vazalnom polozaju prema EU. Naravno, sve se vrti oko novca, koji im je neophodan za opstanak na vlasti, odnosno izdrzavanje megalomanskog drzavnog aparata, koji je rezultat postizborne trgovine oko glasova za sastav te nakaradne vlade. Posto u zemlji zdrave proizvodnje gotovo vise da nema, posto su pokrali i/ili rasprodali sve sto su mogli, isprosjacili po svetu i poslednju kintu, megazaduzili se ... ne ostaje im vise nista nego da se pupcanom vrpcom vezu za EU i ispunjavaju svaku njihovu zelju, ma kako ona stetna bila po Srbiju. Oni vise iz te pozicije ne mogu da se iscupaju.
Sa druge strane, opozicija u uslovima medijske (i to je u EU rukama) satanizacije i razjedinjenosti, nema tu snagu koja bi mogla nesto bitnije da promeni, odnosno sama po sebi nije dovoljna. Jedino sto bi po mom misljenju moglo da urodi plodom, je da se CRKVA aktivno i nedvosmisleno ukljuci u raskrinkavanje "EU bez alternative" sunovrata.
Препоруке:
0
0
18 среда, 02 децембар 2009 22:54
Слободан Милошевић
Минорне личности без државничких способности, без идеја, без образовања, без достојанства, без стила – то је слика и позиције и опозиције.
Препоруке:
0
0
19 четвртак, 03 децембар 2009 00:11
симонида
ја желим да видим НОВЕ ЉУДЕ, чисте, племените, паметне и да воле свој НАРОД и нашу СРБИЈУ! понављче предати историји а ви из НСПМ размислите да ли таквих људи има...па нам објасните зашто неће?
Препоруке:
0
0
20 четвртак, 03 децембар 2009 00:26
Ненад
Слобо, молим те да ми опростиш за све што сам лоше мислио о теби! Ти си показао својим делима да си прави херој и борац за српски народ.
Препоруке:
0
0
21 четвртак, 03 децембар 2009 00:38
Zoran
Stvarno,čovek se upita šta je to sa nama građanima Srbije, iz svih komentara provejava defetizam, i želja da se ništa ne menja. Ljudi moji od ove vlasti nema gore,Sloba je za ove malo dete.Moramo bez sujete otvorena srca da damo zadnju šansu "Srbiji",našoj budućnost, našoj deci.Neka dođe čovek iz naroda, iz Srbije, iz Šumadije i neka pokaže da Srbija i njeni građani oduvek žive u Evropi, i da niko tamo ne mora da nas vodi.Neka nas neko povede iz ovog našeg blata, iz očaja, iz lopovluka, neka neko pokaže da smo ljudi a ne neki tamo "ljudski resursi",bezlični brojevi, neka nam da pravo na život, život o kome ćemo odlučivati mi sami a ne tamo neki revolucionari iz 2000-te, bez dana staža i uz završenih par kurseva, i kupljenih diploma
Препоруке:
0
0
22 четвртак, 03 децембар 2009 00:51
Milan
Ako se zeli pobediti ova Zuta koalicija koja vodi Srbiju u Nedodjiju, moraju se okupiti patriotske snage oko najjace stranke koju vodi Toma Nikolic. To je sasvim logicno i nema nikakve dileme.
Препоруке:
0
0
23 четвртак, 03 децембар 2009 01:05
Биљана
Удруживање опозиције да би се расписали избори - да, али не предизборне коалиције за изборе. Имали смо их доста и све су пропале и нигде нас нису одвеле.
Препоруке:
0
0
24 четвртак, 03 децембар 2009 01:19
koekude
Опозиција која чека да се активира тек када ` падне плафон `, вреди колико и плафон на поду.
Мото : Од Шута до Боље сутра - Теча Претеча Једини
Препоруке:
0
0
25 четвртак, 03 децембар 2009 05:33
kengur
Tadic, Nikolic-Vucic, Ceda J. (vlast) vs DSS, Radikali (opozicija) i narod koji nece izaci na izbore (treci blok). Prva opcija uvek ima izlaz, ako nista smestice se u vlasti u Vojvodini kao zasluzni cinioci. Druga opcija ima malo sanse ako Seselj izadje iz zatvora. Treca nema sansu ni za sto. U bogatom drustvu nema mesta za siromasne.
Препоруке:
0
0
26 четвртак, 03 децембар 2009 08:38
Милорад Станојловић
Пратимо пажљиво анализе М. Балабана и мислимо да је добро што се појављују тачно на време.
Указујући на проблеме лидерства он потврђује да су наши проблеми прерасли све могуће коалиције, као и лидерства.
Стигли смо до места где очи у очи гледамо своју судбину. Практично гледано, чак ни они који су у Европу кренули у мају 1941. године - нису више сигурни да ће икада тамо стићи. По мишљењу српских републиканаца и квазидемократа повољнија локација за наше пољопривреднике су Канада, Нови Зеланд и Аустралија. На томе се својски ради.
Европа ће само служити за либерални шопинг квазиграђанима, јер они ни не намеравају да икада нешто раде, чекајући да стигну Ђинђићеве и Лабусове донације.
Но, коментатори исправно постављају питање легитимности будућих избора. Ко ће изаћи на изборе и гласати и зашто би то чинио?
Демократија је игра бројева и ништа више. Бојимо се да је та игра завршена, јер почиње отворено да се прети свима који политички другачије мисле. Наизглед прерано, јер још нису опојани гробови оних који су пре 60/65 година другачије мислили.
Овде је реч о методу у којем влада идеја: МИСЛИМ, ДАКЛЕ НЕЋУ ПОСТОЈАТИ!
С поштовањем и демократским уважавањем,
РАВНОГОРСКИ ПОКРЕТ ДМ, Београд,
Милорад Станојловић, генерални секретар.
Препоруке:
0
0
27 четвртак, 03 децембар 2009 09:08
zivko curcic
simonida
ne mogu novi ljudi da dodju do vlasti, a da nisu u stranci. ne mozemo ni u savet MZ, a ne dalje. koliko para i energije treba za to.
s nestrpljenjem cekam rezultate u vozdovcu. da li ce NOPO nesto uraditi, ako uspeju onda ima nade, ali sumnjam.
gospodin sto je napisao da ce pare odluciti je u potpunosti u pravu. tako pobedjuju vec godinama u pojedinim izbornim jedinicama. tako su srusili i slobu. samo mislim da ce izlaznost biti veca od 40%, jer kad pocnu svi da dovoze svoje ljude na glasanje doci ce do tog broja. isto to bi se desilo i na republickim izborima.
ono sto treba jeste jedan masovni gradjanski pokret koji ce pred sebe staviti par osnovnih tacaka:
1)promenu izbornog zakona, prelazak na vecinski
2)donošenje zakona o drzavnoj administraciji, nema stalnog menjanja broja ministarstava posle svakih izbora, kako bi svaki stranacki lider imao svoj feud
3)donosenje zakona o transparentnosti javnih preduzeca i njihovoj daljoj transformaciji
4)smanjenje broja poslanika u skupstini i smanjenje drzavne administracije
5)promena sistema vrednosti, koju bi nametnuli samim svojim delovanjem u skupstini i u vladi, ako bi dosli dotle
6)posle tih par stavki odmah raspisati nove izbore.
sve ovo lici na 2000, ali mi smo jos uvek u 1918. i nista se od tada nije promenilo.
Препоруке:
0
0
28 четвртак, 03 децембар 2009 09:53
Јасна Симоновић
Небојша Малић и Симонида...баш тако...У понедељак у 12 састају се испред скупштине "обични људи да почну обичан живот" (мој једноставан опис Скупа)... Не знам да ли ће кроз "то место" умети и хтети да се нанижу "амерички поднационални и национални конгреси, интернационални стубови, глобалне нво, локалне ро, итд." ..."Лет ит би"!
Препоруке:
0
0
29 четвртак, 03 децембар 2009 10:26
брм
@nedten
"Konačno da na čelu pokreta za bolju budućnost Srbije bude čovek iz Srbije i to iz srca Srbije."
који је као и сви, укључујући и Илића Србина из Србије пореклом из Црне Горе..која нам је усуд..уједињењем опозиције (такозване) под Николићем ће се постићи идентична ситуација као у ЦГ - имаћемо прави ДПС (ДС) и његове бледе копије..и једни и други око свих кључних питања немају свој став већ су "кано сламка међу вихорове" без икакве своје иницијативе или идеје како преустројити државу... вихорови су странци...
у таквој ситуацији не-избора народ бира јачег...а ко је јачи зна се
дакле на следећим изборима очекујем тријумф Тадића и ДС Ђукановићевских размера
Препоруке:
0
0
30 четвртак, 03 децембар 2009 10:31
Марко
Не слажем се са аутотом текста. Сама премиса бирати између два зла оно мање је погрешна, јер на крају доводи гласача поново у стање апатије, али у овом случају још дубљег. Томислав Николић је променио песму већ по одавно, имати њега на власти наместо Тадића је безпредметно, међу њима у дубини нема разлике. Потрошила би се евентаулна борбеност овог народа на доказаног лузера, очекивати промену од човека који је уништио најјачу опозициону партију је равно лудилу, и ко је од тога имао највише користи.

Требало би изабрати особу са угледом у народској Србији, дакле преознатљиву, са искреном жељом да заустави даље срозавање Србије и српске државности, неко као рецимо Коста Чавошки.
Препоруке:
0
0
31 четвртак, 03 децембар 2009 10:36
Трећи блок
Moжда је Тома Николић добитна комбинација за српску опозицију, али не и за српски народ. Јесте човек из народа а не из београдских салона али спада у оне који једва чекају да се дочепају београдских салона и на том путу не бира средства.
Препоруке:
0
0
32 четвртак, 03 децембар 2009 10:41
Mihajlo
Smatram da najvecu krivicu za trenutno stanje u zemlji snose Kostunica,Nikolic,Ilic i mislim da treba da kazu zasto su razbili savez kada je Nikolic postao predsednik Skupstine a Kostunica
bio predsednik Vlade .
Da su se odrzali na vlasti a imali su ubedljivu vecinu u Skupstini koabitacija izmedju Predsednika
i Vlade bila bi izbalansirana i nebi se usvajao Statut i mnogi pogubni zakoni(npr. zakon o informisanju).
Zato bi trebalo da se osnuje Srbski patriotski front u koji bi usle sve opozicione stranke podrzane od patriotski nastrojenih NVO,istaknutih
licnosti da bi se ostvarila zastita Srbskih nacionalnih interesa a pritom u potpunosti uvazavati i interese svih nacionalnih manjina koje zive u Srbiji.
Tek nakon pobede takve koalicije trebalo bi razmisljati o polozajima,pojedinih politickih lidera.
sve nacionalne manjine koje zive Srbiji
Препоруке:
0
0
33 четвртак, 03 децембар 2009 11:12
Јовиша Видић
Дођу избори. Напабирчи се потребна већина око заједничког кандидата. Победи се на изборима и шта онда? Заједнички кандидат без заједничке идеје, то смо већ видели. "Заједничка кобила под путом" каже народна пословица. Србији требају вође државничке провијенције, што ће рећи државотворци. Србија вапи: за храбрим, умним и поштеним државотворним политичарима, који би реновирали урушену грађевину звану држава Србија. До сада смо имали "елиту" која свесно или несвесно, измиче камичке из темаља и тима поткопава целу грађевину.
Јовиша Видић од Рудина.
Препоруке:
0
0
34 четвртак, 03 децембар 2009 11:34
Владимир Челекетић - Замбија
Србија ће имати опозицију тренутној власти само када та опозиција послави следеће програмске циљеве:
1. Против уласка у ЕУ
2. Против уласка у НАТО
3. Против екстремистичке примене принципа "слободне трговине" и заштита националне економије
4. Разбијање симбиозе политичара и крупног капитала по сили закона (нема финансирања политичких партија мимо буџета и чланарине)
5. Забрана странцима и страним фирмама да поседују медије, електропривреду, земљу и руднике.
6. Све затворске и новчане казне пута пет, заплена имовине осуђеним лоповима, робија уз тежак рад и увођење смртне казне плус ништа мање од доживотне за организовани криминал
7. Законска забрана сваке врсте територијалне аутономије
8. Увођење институције референдума (добро проучити швајцарски модел и применити где може)
9. Прихватање просте животне чињенице да је у интересу Запада и САД уништење сваке српске државе те према томе политика максималног ослањања на Русију.
10. Забрана сваке сарадње са судом у Хагу и затварање њихових канцеларија у Србији
11. Онима који су ратовали на српској страни, а нема против њих оптужбе у Србији, пензија и све што следује

Николић и Коштуница су опозиција Тадићу али не и катастрофалном систему који Србију води у пропаст. Бавећи се њима Србија само губи енергију и време. Боље је немати никакву опозицију него такву какви су Николић и Коштуница
Препоруке:
0
0
35 четвртак, 03 децембар 2009 11:39
Лала
Николић и Тадић имају истог газду. ДСС и Српска Радикална Странка су тренутно једина опозиција власти у Србији.
Препоруке:
0
0
36 четвртак, 03 децембар 2009 12:07
Mićko
Au, kakvo mašćenje, kakvo spinovanje! Ovo kao da je pisao Aleksandar Vučić iz one svoje uloge uneređenog deteta, kad se primiri i krene da patetiše u niskom tonu, sav blažen i brižan u isto vreme.
Pazi argumentaciju, Koštunica pokazuje znake zamora i pasivnosti. A DSS se razbi od aktivnosti povodom statuta Vojvodine. I mimo toga, skoro jedina suvisla rasprava u skupštini, i po drugim pitanjima, dolazi od DSS-ovih poslanika. Onda, jedan od dva bitna uslova za smenu na vlasti jeste JEDAN JEDINI opozicioni lider, harizmatik. Suva sociologija, nema šta, baš je potkrepljen ovaj nalaz da tako stoji stvar sa političkim poljem u srpskom društvu. Autor izgleda nije čuo za pojavu političke prakse zvanu postizborna koalicija? Ma kakvi, najbolje bi bilo da se DSS prvo raspusti (da slučajno ne bi bio zametak neke frakcije) pa onda tako razmontiran, atomiziran i prerađen kolektivno uključi u SNS, ne bi li se iskoristio po koji kadar i po koji simboličko-vrednosni naboj.
Treba biti ponizan prema okupatoru, pričati njegovu priču, a ispod finte raditi na obnovi i jačanju potencijala vlastite autonomnosti. Prvo, šta ovu priču razlikuje od priče žutih? I drugo, teško je u tom muljanju povući granicu (pod pretpostavkom da im je do te granice uopšte i stalo), cilj se lako pretvara u sredstvo.
Препоруке:
0
0
37 четвртак, 03 децембар 2009 12:10
Mićko
Pardon, htedoh na kraju reći : sredstvo se lako pretvara u cilj. Ali to implicira i ono obrnuto, nije velika greška. Nacionalna demagogija, i tako to.
Препоруке:
0
0
38 четвртак, 03 децембар 2009 13:22
луди скретничар
Ма све и кад би било тако, ма ко да је на челу (Тома, Воја, Веља, Обама, Путин...), опозиција без медија, идеје и новца (домаћег или страног), ће како и "брм" рече, доживети пораз епских размера.
Када машинерија почне да налази нове афере и ископава старе, позива на "округле столове" оне из опозиције који се најмање сналазе у томе (нпр. Шормаз против четворице из ДС-ЛДП) и остала јела из сад већ одлично уходане кухиње перфидног блаћења противника, зачињене инцидентима разних "неидентификованих десничарских група", Борис ће лепо моћи да отвори (и попије) шампањац без страха од прекршајне пријаве.

Подржавам заједнички наступ (као једини излаз), али не видим ни стратегије, ни тактике.
Препоруке:
0
0
39 четвртак, 03 децембар 2009 13:24
Божо Бјелак
Ако желимо излазак из овога безнађа, онда све садашње (дугогодишње) вође морају отићи са политичке сцене. Говорити и прозивати ко би требало да буде на челу опозиције, је поприлично неозбиљно.О томе би требало да одлучује народ, бирачи, а не појединци. Није то избор најбољег пјевача или пјевачице или избацивање из куће великог брата. Вучић, ако је са Николићем, а за сада јесте, показао је ко им је газда, јавно, гласно, јасно и то у сред срца Империје зла. Зато је Лала у праву када каже да је исти газда ДС-еу и СНП-у. Додуше, тај је газда и још покојој партији у Србији. Излаз из, како рекох, безнађа је само у просвећеној диктатури 5 година, без партија, а онда након 5 година успоставити Парламент и дозволити формирање партија на другим и другачијим основама, други начин избора итд. За навадено вријеме, потребно је створити морални МУП и очистити земљу од вагабунда сваке врсте.Нормално, одузети све што је нелегално стечено и корупцију кажњавати драстичним мјерама, јер је, на овим просторима, корупција саставни дио менталитета.
Препоруке:
0
0
40 четвртак, 03 децембар 2009 19:57
Trpimir
Kragujevcani mogu svaqsta .Oni su tvorci stafete.
Препоруке:
0
0
41 четвртак, 03 децембар 2009 21:37
драго.ца
Драгослав Павков.
Већински систем је пропаст. Добили бисмо амерички модел: једна партија са два имена. Та идеја нам се потура из иностранства јер је лакше и јефтиније контролисати две партије него десет. Више не би било могућности за било какве промене и то за сва времена.
Препоруке:
0
0
42 петак, 04 децембар 2009 01:24
Mилодан
Господине Балабан, ви се понашате као да смо ми, обични грађани Србије, оболели од амнезије. Ја ћу да идем редом. Санкције су нам уведене у мају 1992. године због тога што су наше безбедносне, војне, полицијске и паравојне учествовоале у ратним сукобима у БиХ. Да вас подсетим: Са киме се Биљана Плавшић љубила у Бијељини? Ко је и одакле напао Зворник? Чија је војска опколила Сарајево и почела да га бомбардује? Због чега се генерал Вук Обрадовић повукао из војске? Шта је радио Шешељ у Вуковару пре тога? Кога је и због чега Шешељ мобилисао и где их је слао? Ја гледам на ТВ-у у то време како се пале борна кола колоне ЈНА у Добровољачкој преко трамвајског контактног вода а пре пар месеци сазнајем да том улицом у Сарајеву никада није прошао трамвај. Медији су чудо. Избори 1997. године. Пре тога је у оквиру коалиције Заједно постигнут џентлеменски споразум да Ђинђић буде премијер, Вук председник а Весна председник парламента. Ђинђић није хто да изађе на изборе те године. Питате се због чега? Па због крађе на Косову и Метохији. Милошевићу и СПС-у је ова покрајина служила искључиво за крађу гласова. Када је изгубио Косово изгубио је и власт. Није имао где да краде гласове. Тим изборима је Драшковић са СПО-ом дао легитимитет, зарад власти у Београду, сећате се ваљда, владао је уз мањинску подршку СПС-а. То се мора платити. И платио је. Након петооктобарских промена кренуло је на боље и тако би било док није убијен Ђинђић. Зоран Живковић је био приморан да распише изборе. Тада су на власт дошли они који нити смрде нити миришу. Отишли су они дођоше други, исти такви, демагози, популисти, фолиранти а видим да нису баш ни препоштени након Извештаја ДРИ. Веља и његове идеје. Тотални промашај. Дакле у Србији не ваља ни власт ни опозиција. Сви су нас издали. И Тадић, и Вук, и Динкић, и Чеда, и Коштуница, и Веља а Тома, Дачић, Палма и Шешељевци (не знам ко га тренутно мења)су свој кредибилитет потрошили још крајем прошлог века. Остадоше Весна, Жарко, Чанак..премало их је.............
Препоруке:
0
0
43 петак, 04 децембар 2009 08:38
Последње јављање
@Mилодан

Заборављате прву и најважнију ствар. До рата у БиХ је дошло зато што су Хрвати и Муслимани противно важећем Уставу БиХ претворили Србе од конститутивног народа у националну мањину. Претходно се исто догодило у Хрватској. Срби су од конститутивног народа- противно постојећем Уставу Хрватске - претворени у мањину. ТО ЈЕ БИО УЗРОК РАТА И У ХРВАТСКОЈ И У БИХ. А кад почне рат онда следи мобилизација, убијање, бомбардовање, гранатирање... Битно је ЗАШТО је рат почео.

По угледу на Ваше узоре – Весну, Жарка, Чанка - и по угледу на тзв. међународну заједницу, Ви превиђате ту основну чињеницу тако да је сваки даљи разговор бесмислен. Слично је са Косовом. На делу територије међународно признате државе Србије избила је оружана побуна. А оружана побуна се свугде у свету гуши оружјем. Пошто то нико није могао да оспори, онда је измишљена прича о „прекомерној“ употреби силе. Да ли је америчко бомбардовање Дрездена – права мера силе? Или бацање атомске бомбе на Хирошиму и Нагасаки. Да ли је и то права мера силе?

А што се тиче периода након петооктобарских промена – заиста је кренуло на боље али Колету, Јањушевићу, Колесару, Беби Поповићу....
Препоруке:
0
0
44 петак, 04 децембар 2009 08:51
луди скретничар
#Mилодан#

- Сарајево су "опколили" исти они који су из њега претходно протерани (оно што сте рекли је сажвакана пропаганда о "дивљим" брђанима који опкољавају "урбано" Сарајево).
- Ишао је трамвај том улицом, погледајте снимак поново, па ћете видети носеће стубове контактне мреже иза изгорелих возила или питајте неког од прогнаних Сарајлија.
- Ко је пре тога упао у Босански Брод, Купрес и Посавину?
- ЈНА је била једина легална војна сила у СФРЈ, па је имала пуно право да интервенише у заштити уставног поретка, како у Вуковару, тако и било где другде (друга је ствар што то није обавила како ваља).

Мада ово не вреди објашњавати љубитељима Жарка и Весне и чуварима култа З. Ђинђића.
Препоруке:
0
0
45 петак, 04 децембар 2009 11:06
драгослав павков
@Драго.ца;
По мени би заправо најефикаснија била диктатура у којој бих ЈА био председник државе,Владе,парламента,министар финансија и заштитник грађана.Али то нажалост није могуће.Због тога мислим да би већински изборни систем у коме би бирачи гласали за неког са именом и презименом уместо за странку (при чему се заправо гласа за носиоца листе,који онда по свом нахођењу или могућностима поставља кадрове)за Србију био бољи него садашњи пропорционални.Тако бих ја на пример свом комшији који кука што нам је у улици лош пут могао да кажем:"Пут је лош јер си ти гласао за Јанка који је позапошљавао целу фамилију,уместо за Марка који је у својој улици већ направио пут,а сад би ваљда да је победио правио и у нашој".Овако,комшија каже:"Гласао сам за Вељу Илића који је таман почео да асфалтира Србију-кад он оде са власти,јер ДСС-НС нису добили довољно гласова."И у већинском систему је наравно могућа корупција,али ју је теже операционализовати јер сада је довољно корумпирати само страначке лидере који због бланко оставки све остале држе у шаци.Тако да морају гласати онако како им нареди врх странке.Због тога ни из једне стреанке нећете чути ни реч против овог изборног система који не ваља и због ког грађани зину од чуда кад виде ко седи у скупштини.Због тога мислим и да нам је у овом треенутку Скупштина непотребна и прескупа и на крају и бесмислена,пошто се одлуке доносе у преговорима страначких врхушки и Владе,па 245 посланика без везе млате празну сламу.Знате,код нас се често у скупштинској дебати чује:"против сам предлога овог закона,али ћу гласати за њега због...".А прави разлог је тај што би му се кад би гласао против-истог трена завршила посланичка каријера.Као нешто шатро искачу В.Пешић и Ж.Кораћ,али то је замајавање.Гласали су против кад је било јасно да Влада има већину,а онда се они као фолирају да у ЛДП-у влада плурализам и да свако може да гласа како хоће.
Препоруке:
0
0
46 петак, 04 децембар 2009 13:50
Милодан
Питам "последње јављање" и "лудог скретничара" шта се дешавало од 8. седнице ЦК СКС па до почетка оружаних сукоба у пролеће 1991. године. Да ли се сећате како је тада изгледао Дневник РТБ-а? И колико је трајао? Знате ли због чега је постојала рубрика у политици "Одјеци и реаговања"? Мислите ли да је Аркан хапшен у Хрватској због организовања навијача Црвене звезде? Да ли знате да су Глигоров и Изетбеговић нудили федерацију преостале четири републике а са Словенијом и Хрватском конфедерални однос али само под једним условом - да сви буду равноправни? Зашто је пропала та идеја. Па Слоба је хтео да буде други Тито, да буде главни, да се за све пита, да о свему одлучује..И шта се десило. Па, наравно на то нико није хтео да пристане. Албанци са Косова су планирали самосталност, или Велику Албанију, како год, више од једног века. На те њихове претензије Србија својм трапавом, кратковидом политиком укида аутономију, заводи репресију, немојмо се лагати, Албанци су од тада били грађани другог реда да би се '97 дигли на оружје. Тачно. Нико никада из МЗ није оспоравао полицијским снагама Србије да осујете оружану побуну, али, не и да поред Јашарија побије и још 30-ак чланова његове породице-фамилије. Е ту је пробле, због тога смо бомбардовани и на крају, веровали или не, можда не знате Србија је (на моју а верујем и вашу велику жалост) изгубила Косово коме смо, када смо се мало дозвали памети нудили чак и "више од аутономије, мање од независности". Тада је већ све било касно. Поздрављам вас обојицу посеебно "лудог скретничара" пошто сам и ја био железничар - отправник возова али не и луд.
Препоруке:
0
0
47 петак, 04 децембар 2009 14:00
vladimir
Ponovicu ono sto je napisao jedan od mojih uvazenih prethodnika. Ako je Nikolic izbor naroda i opozicije za predvodnika te iste opozicije onda tesko i narodu i opoziciji.
Zapravo da budem jos konkretniji. Pokusaj marginalizovanja Kostunice i razbijanja najvece opozicione stranke SRS jesu najveci uspesi Nikolica, medjutim mislim i da su ti tzv. uspesi pre svega uspesi spin majstora iz Demokratske stranke, nekolicine tajkuna i ambasadora.
Uveren sam da je ovo maksimum koji je dostigao Nikolic i ocekujem brzi oporavak SRS na racun SNS kao i povratak Kostunice kao neprikosnovenog opozicionog lidera, jedinog sa drzavnickim kapacitetima.
Do tada, neka traje ova lazna borba SNS i DS,prazne pretnje i medjusobne kvazioptuzbe a u stvari latentno razmisljanje o tzv.velikoj koaliciji koja ne bi bila nista drugo do, poznavajuci ove dve stranke, cerupanje bogatog finansijskog kolaca.
Препоруке:
0
0
48 петак, 04 децембар 2009 14:05
vladimir
Ponovicu ono sto je napisao jedan od mojih uvazenih prethodnika. Ako je Nikolic izbor naroda i opozicije za predvodnika te iste opozicije onda tesko i narodu i opoziciji.
Zapravo da budem jos konkretniji. Pokusaj marginalizovanja Kostunice i razbijanja najvece opozicione stranke SRS jesu najveci uspesi Nikolica, medjutim mislim i da su ti tzv. uspesi pre svega uspesi spin majstora iz Demokratske stranke, nekolicine tajkuna i ambasadora.
Uveren sam da je ovo maksimum koji je dostigao Nikolic i ocekujem brzi oporavak SRS na racun SNS kao i povratak Kostunice kao neprikosnovenog opozicionog lidera, jedinog sa drzavnickim kapacitetima.
Do tada, neka traje ova lazna borba SNS i DS,prazne pretnje i medjusobne kvazioptuzbe a u stvari latentno razmisljanje o tzv.velikoj koaliciji koja ne bi bila nista drugo do, poznavajuci ove dve stranke, cerupanje bogatog finansijskog kolaca.
Препоруке:
0
0
49 петак, 04 децембар 2009 16:42
Владимир Челекетић - Замбија
Док год будемо кривили друге нећемо мрднути са мртве тачке. Рат јесте избио зато што су Хрвати и муслимани једнострано проглашавали независност и јесте их Запад подржавао увек на штету Срба из сасвим практичних интереса али Срби не би имали ни упола проблема које су имали да су се другачије понашали.
Из неког мени још увек недокучивог разлога (то захтева озбиљну анализу психолога ако не и психијатара) Срби су упорно инсистирали на Југославији. Онда је комунистички режим у Србији успео да наметне политику "одбране Југославије" и "заштите Срба ван Србије", народ је прихватио да су комунисти заштитници националног интереса (што је тотални апсурд само по себи) и онда је требало десет година да се ратосиљамо комуниста е не би ли их заменили комунистичким ђацима који су оно мало Србије што је остало решили да увале у нову и још луђу "Југославију".
Оног тренутка када је било јасно да Југославије више нема, а то је било јасно много пре него што су Хрвати и муслимани било шта проглашавали, српска власт је морала јасно да каже - ово су границе српске државе. И те границе нису требале да буду до Триглава нити да обухватају целу Босну, али то је сада друга прича.
Но, када је рат већ избио, с обзиром на војну премоћ српске стране, могао се завршити за 4 недеље али су другови одлучили да траје 4 године да би могли да пљачкају сопствену земљу, а при том је свака национална идеја максимално вулгаризована и повезана са сваком врстом простаклука што је посебна заслуга партије којој је Николић до недавно припадао.
И тако сада имамо "националну" страну која се састоји од Николићевих који су сада исти као ДС, Коштуничиних који су учествовали у свим владама и директно допринели да држава дође докле је дошла и радикале који се за српску државу боре гађањем других посланика ципелама. С друге стране имамо Чеду, Кораћа и друштво који добијају оспице од сваког помињања придева "српски".
Ето, то је српска опозиција.
Препоруке:
0
0
50 петак, 04 децембар 2009 17:59
Toma
Slazem se sa zavrsnim komentarom Marka.Kosta Cavoski je jedan od retkih koji uliva poverenje svojim istrajnim i principijelnim stavovima u korist Srbije.Nazalost, imamo jos jako malo politicki neukaljanih,ljudi koji se jos nisu prodali,tj,takvih ljudi iza kojih bi ja ,do sada politicki neopredeljen rado stao.
Препоруке:
0
0
51 петак, 04 децембар 2009 23:19
Trpimir
Gluvom na uvo pricati price.
Препоруке:
0
0
52 субота, 05 децембар 2009 00:23
Tijana
Toma, naravno,a ko bi drugi.
Препоруке:
0
0
53 субота, 05 децембар 2009 04:49
Марко
У праву је аутор када каже да тренутно "озбиљније" алтернативе Тадићу од Николића нема. Ипак програмски, идеолошки, кадровски та странка је заиста контраверзна и не делује да доноси ишта ново на политичкој сцени Србије. Зато и стављам знак узвика на ово озбиљније.
Чак и да та странка са или без остатка десне опозиције дође на власт (у овај други део сумњам) то ће више имати симболички значај, јер доћи ће једна гладна армија партијских послушника, која ће само желети да се инсталира у већ оглодан и бајат систем, уместо да га заиста мења. Једноставно не видим ни најмање назнаке у јавним наступима СНС-а спремности за правом реформацијом система од темеља.
Помињани Коштуница као ипак неко име од ауторитета, у јавности умерен и крајње поштен, идеолошки одан легализму и правној држави, није успео да богзна шта уради и све то у неко време које је било колико толико нормалније. Мислите да би Николић урадио ишта више? Ја не.

Врло сам песимистичан по питању будућности Србије. Ово парченце земље и шака народа континуирано пропада толике године и никакав тренд набоље не видим. Једноставно, нема нам спаса.
Препоруке:
0
0
54 субота, 05 децембар 2009 15:29
Бранка
Никада тог вечитог друголигаша, искомплексираног и нехаризматичног, а при том дебело намазаног и продатог, нећу подржати, нема шансе, вечито сам у опозицији, нисам члан радикалне странке али сам њихов гласач, али иза Николића нећу стати - нема шансе. За мене је он један безначајан, и сасвим просечан политичар чак иако потиснем овај презир који осећам према њему због окретања леђа Шешељу.
Николић и Тадић за мене су само две различите опасности за Србију.
Препоруке:
0
0
55 субота, 05 децембар 2009 18:11
ББ један
@Бранка
Потписујем сваку Вашу реч. И ја сам гласао за радикале и поред одбојности према Николићу који је за мене један искомплексиран, без покрића амбициозан политикант а не политичар. Резоновао сам – радикали немају јасну визију друштва, o Јоргованки Табаковић као стручњаку за економију, о малој туристичкој радници из Крагујевца као стручњаку за све и свашта и о другим "звездама" странке да не говорим али, сматрао сам - они су патриотски оријентисани а осим тога, екстрем тражи екстрем.Мислио сам да је Коштуница са својим цитатима Токвила и компаније сувише књишки тип за ова смутна времена што се, уосталом, испоставило као тачно. Елем, ако сад и Тодоровић почне да прича причу о Европи, о истоку и западу, северу и југу... онда то значи да је Србима дефинитивно испран мозак.
Препоруке:
0
0
56 недеља, 06 децембар 2009 22:16
Milos Stankovic
Zeleo bih da ukazem na nekoliko cinjenica:
1. Pogledajmo Nikolicevu politicku zaostavstinu: ona je samo bleda senka Seseljeve, a Seseljeva je prakticno ravna nuli(ako izuzmemo knjige koje je pisao, a to je mogao da radi i bez bavljenja politikom). Dakle, o Nikolicu se ne moze nista konkretno reci, osim da je neko ko se dobro snalazi u ovom nasem politickom blatu, a nisam siguran da narod ima bilo kakve koristi od toga.
2. Sam Nikolic nema neke posebne licne kvalitete. Ima samo srednju skolu(dakle, nema nikakvo obrazovanje, nikada se pre politike ni sa cim nije bavio), ne govori strane jezike, cak i nacionalno svesna inteligencija ga se po malo plasi. Postoji, naime, bojazan da bi njegov dolazak na vlast za duze vreme bacio nacionalno orijentisano biracko telo u ruke Tadicu, jer bi vrlo brzo bilo jasno da on prosto nema kapacitete da vodi drzavu. Setite se njegove izjave izracene u afektu da je bolje da Srbija bude ruska gubernija. Drugosrbijanci i DS samo cekaju takve gluposti da diskvalifikuju politiku nacionalnih stranaka.
3. Skoro je Aleksandar Vucic bio gost americkog stejt dipartmenta i bio primljen od strane sluzbenka veoma niskog ranga, za koga verovatno niko u Srbiji do tada nije cuo. Sta ovo pokazuje? Ljudi koji su za Amerikance govorili da su "potomci lopova i kurvi" sada su toliko "legli na rudu" da pristaju na nesto na sta se inace ne pristaje. Upornost Nikolica i SNS da pokazu da oni nisu stari radikali i da su odustali od Seseljevog ekstremizma je tolika da ce tesko odustati od kapitala koji su tako stekli . Dakle, malo je vervoatno da ce se suprotstaviti domacoj pseudoeliti, EU i SAD oko bilo kog bitnog pitanja, kao sto su na primer odnosi sa EULEX-om, uspostavjanje dobrosusedskih odnosa sa Kosovom, federalizacija Srbije uz vracanje na resenja za Vojvodinu iz 1974., itd.

Ako je Srbija pre jednog veka na celu vlade imala intelektualce skolovane u Becu, Parizu i Cirihu, ona i danas zasluzuje nekog makar takvog kalibra.
Препоруке:
0
0
57 понедељак, 07 децембар 2009 09:52
луди скретничар
-Па "колега", онда би морали уочити контактну мрежу! Ви сте побркали напад на Кукањчеву колону у Мишкиновој улици (тамо нема мреже), са заседом код Скендерије. Што ће рећи да о догађајима у Сарајеву мало знате.
-Јашари је неколико дана био блокиран у Преказу и то због убеђивања истог од стране МУП-а да дозволи ненаоружаним члановима породице (којих је било мање) да напусте кућу, што је он вођен неким својим фанатизмом, упорно одбијао. А и да је тако како тврдите, бомбардовали би нас већ почетком `98. Формални повод је био Рачак, а о њему не вреди трошити речи.
-Платформа Изетбеговић-Глигоров је била мање и од конфедерације и на то Срби, у том тренутку, нису могли пристати, а и предложено је са намером да не прихвате (налик Рамбујеу, Ахтисаријевом плану и сл.).

П.С.
"Луди скретничар" је наслов једног броја, некада популарног стрипа "Џони Логан", из "Вјесникове" едиције. Према томе, нисам железничар, веома поштујем одговоран посао којим сте се бавили, али немојте покушавати писати о оном у шта се у суштини не разумете, због чега вам се текстови своде на окоштале фразе и стереотипе о "Српској кривици за распад СФРЈ", са свим злима која су га пратила. Ово нису били ратови по систему: добри-лоши, већ "сви лоши".
Држите се сигнала и блок-апарата. Поздрав!
Препоруке:
0
0
58 понедељак, 07 децембар 2009 13:48
Радикали на положаје!
Тома Николић није "опозиција" режиму Бориса Тадића! Цепањем СРС-а и приласком СПС-а табору евроунијата престала ја сва дискусија о оправданости евро интеграција, поново се отворило питање чланства у НАТО-у,подјармљена је Скупштина, донет је Статут Војводине и покренут процес "прећутног" мирења са "реалношћу" Косовске "збиље". Питање евроинтеграција је потом постало општеприхваћен коцепт на коме своје програме граде странке позиције и опозиције. Вучић је сада радо приман у Вашингтону и Бриселу и СНС се већ третира као "успешан" чинилац евроунијатског система. Тома и Вучић су послужили оганизаторима система који се зове "режим Бориса Тадића" да се уништи СРС и да се са дневног реда скину "обезвређене и архаичне" теме попут "права српског народа да има своју државу", као и питања општих права Срба на просторима бивше СФРЈ. Успеси Србије током ХХ века обезвређени су, а жртве дате у ослободилачким ратовима заборављене и занемарене. Србија се политички и територијално враћа у 19 век. Од данас, после успеха на вождовачким изборима имаћемо још успешнији режим Бориса Тадића који има и своју легитимну, али марионетску,контролисану опозицију оличену у СНС. Тома и Вучић ће нас подсетити шта знати "водати Турцима опанке"! Србија је сада заиста и у свим сегментима ОКУПИРАНА. Ако рачунате да ће мо ми, радикали, пристати да будемо део тог окуптаорског система немојте се улудо надати! Време ће показати да су Тома и Борис ЈЕДНО! Насупрот и упркос њима стајаће једино СРПСКА РАДИКАЛНА СТРАНКА !!!
Препоруке:
0
0
59 уторак, 08 децембар 2009 10:25
Solženjicin
Ne razumem ljude koji traže koaliciju DS i SNS. Tu je onda i SPS. Da li znači da vi hoćete stabilnu parlamentarnu većinu od 230 poslanika, odnosno jednopartijski sistem? Razmislite pre nego što nešto napišete.
Препоруке:
0
0
60 среда, 09 децембар 2009 00:18
šarka
Posle 50 god. neprekidnog "rada" svih "prijatelja" i "neprijatelja" i dalje ne možemo da se fokusiramo na osnovne strategijske ciljeve naroda i države. Moramo shvatiti da u istoriji vlada dinamika, a ne statika i da događaji i uslovi se stalno menjaju. Nikako ne možemo da prebolimo greške i poraze iz prošlosti. Da se razumemo, smatram da ne treba da zaboravimo, ali moramo imati jednu praktičnu i razboritu crtu u svom mentalitetu i da prepoznamo trenutak kada se ne sme grešiti već kada se sve fizičke i mentalne snage naroda i države stavljaju u funkciju očuvanja i opstanka naroda i države. Zbog ove crte posebno sam cenio Rimljane i Vizantince, koji su znali koji je to trenutak kada na čelo mora da dođe najbolji i najsposobniji, bez obzira na lične ambicije i mišljenja. Sada je trenutak za to. Više imena nemaju značaj, već isključivo dela. Po tome će mo poznavati da li je onaj kome je delegirana odgovornost i pravi za to. Samo po rezultatima, koji moraju biti vidljivi i merljivi. U naš sistem treba ugraditi sve one modele savremonog organizovanja države i društva koji u sebe neposrednije uključuju narod (Švajcarski model npr.). Takođe, smatram da treba ubrzati proces decentralizacije (ali ne u ovom pogubnom smislu koji je na delu danas), u smislu da treba, možda na nivou opštine uvalačiti ljude da se konkretno interesuju za svoju sudbinu, da shvate šta znači upravljati sopstvenim resursima, kako ih optimalno koristiti, da izdrže i obajsne svojim najbližima njihove postupke i na taj način stvarati lidere koji imaju osećaj za zajednicu. Kako narod kaže na snegu su svi tragovi vidljivi.
Препоруке:
0
0
61 четвртак, 10 децембар 2009 15:46
Sasa
Nikolic ili Tadic?
Slicno se ovo pitanje moze postaviti kao: gluv ili slep?
Sve u svemu, resenje za Srbiju je malo drugacije nego sto je ponudjeno. Postoji kategorija NISTA OD PONUDJENIH ODGOVORA i u tom smislu su oba ponudjena resenja prosto besmislena. I Nikolic i Tadic su prosti marketinski produkti, koji reprezentuju njihovu tajkunsku pozadinu. Nikolic i Tadic u ponudi moze znaciti samo jedno: NE IZLAZITI NA IZBORE. U ovom slucaju izbori predstavljaju samo jos jednu od manipulacija javnim mnjenjem. Izbor DSa predstavlja izbor DELTA Holdinga, izbor SNSa predstavlja izbor neukih ljudi ciji je interes nedefinisan i oni u stvari cekaju da dodju na vlast kako bi ga definisali. Ovaj interes SNSa tako moze biti proizvoljan i zavisti od trenutnog rasporeda karata na politicko-ekonomskom stolu.
Sa druge strane, Srbiji je neophodna polarizacija politicke scena na dve grupacije. Nesreca je jedino sto je nasa politicka scena pretrpana strankama i ljudima koji su daleko od adekvatnih za bilo kakav posao.
Harizma je jedno, a adekvatnost za odredjeni posao je drugo. Generalni predlog je da o predstavnicima vlasti u Srbiji treba da odlucuju neke HR strukture a ne narod na izborima. Izbore treba ukinuti, jer predstavljau manipulaciju. Pitanje za Nikolica i Tadica: Ukoliko opljackam ekspozituru neke banke, da li na sudu mogu da kazem da sam bio u kampanji, pa da mi sud oprosti moje delo? Pitanje je glupo, ali na mestu, jer njihove izjave i njihova dela nisu u skladu. U tom smislu se oni vade na predizborne kampanje, kada je, kako sam ih shvatio, u redu lagati i davati lazna obecanja.
U ovom smislu, zakljucio bih da je Nikolic daleko od adekvatne osobe za predvodjenje opzicije u Srbiji, a Tadic za vodju pozicije. Ostale stranke na politickoj sceni su takodje za ignorisanje.
Ideja je da bojkotujemo izbore u sledecem periodu i da na taj nacin posaljemo poruku politicarima. Ne dajmo im kredibilitet na izborima, oterajmo ih sve u prevremenu penziju.
Препоруке:
0
0
62 четвртак, 10 децембар 2009 21:50
Милодан
Поздрав "лудом скретничару" из напомену да нисам користио окоштале фразе, напротив, изнео сам чињенице које на овим, српским, просторима углавном не пролазе. Али, ја ту не могу ништа. Могу да изнесем своје мишљење које поткрепљујем историјским чињеницама. Фразе у смислу међународна завера против Срба, нови светски поредак, Ватикан и сличнo за мене не значе ништа. То што ја мислим не даје ми право да оспоравам ваше демократско, људско и како год право да Ви и ваши истомишљеници у то не верујете. Још један поздрав!
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер