петак, 19. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Финале „Игре престола“ – крвава теленовела, политичка драма и повратак епици

Kоментари (36) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 субота, 22 јун 2019 16:07
по обичају
Никола кад преприча, изанализира и напише нема потребе ни да се гледа.
Препоруке:
29
10
2 недеља, 23 јун 2019 10:48
Yossarian
Što se tiče izbora Brena, tu stvarno postoji nekoliko veoma dobrih poruka. Izuzmimo na trenutak izraz "tradicionalno", da izbegnemo negativna učitavanja jednog dela populacije, da bi se fokusirali na poruku koja ima apsolutno globalni značaj - da drugačija budućnost može da se gradi samo na stvarnim lekcijama iz prošlosti, i da je ne mogu graditi ni oni koji tu prošlost tumače selektivno, ni oni koji je potpuno negiraju ili ne poznaju.
Lično se ne sećam da je skoro bilo neke pametnije a jednostavnije poente isporučene kroz pop-kulturu.

Najveća razlika u razvoju Deneris i Vejdera jeste ta što je potonjem tendenciozno ispiran mozak i trovana psiha. Nema u njegovom padu ničeg suštinski upitnog.
Препоруке:
7
6
3 недеља, 23 јун 2019 13:13
Спиридон
@ Yossarian

Lično se ne sećam da je skoro bilo neke pametnije a jednostavnije poente isporučene kroz pop-kulturu.

Па сад, ако смем да приметим, чини ми се да је текст чувене песме Сам за столом један човек седи, био мало ефектнији када је та једна једноставна а такорећи генијална поента у питању...
Препоруке:
6
6
4 недеља, 23 јун 2019 16:49
I
Deneris i Vejder polaze od "etickog prava" koje ne postoji.Etika moze biti pravo samo ako ima te(le)olosko ishodiste, u slucaju Vedera to je pseudoreligiozni red dzedaja(ciji je unutrasnji sukob izvor raspada obe republike, zapravo to je njena mesavina demokratije i aristokratije, dok u slucaju "Igre prestola" demokratija biva ogranicena na aristokratiju u skladu sa savremenim osporavanjem kompetentnosti glasaca, a sto je opet, posledica "zaborava" slobode, jer svi imaju pravo glasa zato sto su slobodni, a ne sto su "kvalifikovani") i njegova mitologija o izabranom, kod Deneris je to prorocanstvo o pojavi Zmajeva...Njihova "psihologija" je samo slucajnost, oboje su posledice ontoteoloskih protivrecnosti pretvaranja etike u pravo.U tom smislu se treba setiti autorovog teksta o etickom zadatku srpskog naroda da bude svetionik slobode, i tako se ocrtavaju konture buduce katastrofe srpskog naroda, kada pocne da ostvaruje svoje "eticko pravo" steceno "prvim mestom" u borbi protiv Imperije.
Препоруке:
2
4
5 недеља, 23 јун 2019 18:36
Милутин
Драги мој, Никола, не бих се сложио са Вама. Серију сам гледао као серију и био заинтересован за судбину ликова због њих самих и без повлачења паралела са актуелном друштвеном и политичком ситуацијом у свету.
Као таква, завршна сезона је катастрофална. Ништа од онога што је наговештено у претходним сезонама није се догодило. Обрти су ту били да изазову површни шок, а ликови су се понашали супротно ономе како су то чинили у претходним сезонама само да би се радња довела до унапред задате завршнице. Осма сезона и претходних седам изгледају као Франкенштајн, као глава накнадно накалемљена на туђе тело. Не бих ни да говорим о баналности и немаштовитости сценарија. У односу на првих 4-5 сезона пад је толико очегледан да се чини да је реч о потпуно различитим серијама.
Препоруке:
6
3
6 недеља, 23 јун 2019 18:39
Спиридон
@ I
Deneris i Vejder polaze od "etickog prava" koje ne postoji.

А Загор Те-Неј дух са секиром, од ког права он полази...?!
Препоруке:
3
4
7 недеља, 23 јун 2019 18:40
Милутин
(2. део коментара)
Да ли је серија субверзивна и да ли представља помак у односу на то како западно (америчко) мњење доживљава своје државе и њихову политику? Не и не. Денерис из последње сезоне у коментарима гледалаца на америчким сајтовима пореди се искључиво са Хитлером и Сатљином (и то подједнако, скоро увек у пару). Никоме од њих није ни на крај памети да би у том кључу могли да сагледају сопствену елиту.
Препоруке:
9
1
8 недеља, 23 јун 2019 19:51
@Spiridon
Prirodno (zato ne nosi masku, ni on ni Tarzan, kod Fantoma vec postoji nasledni red, pa mora da nosi masku, dok svi urbani heroji moraju da nose maske)
Препоруке:
4
4
9 понедељак, 24 јун 2019 00:34
grčke drame
Svi smo, bar se nadam, pročitali Antigonu od Sofokla u srednjoj školi. Dve i po hiljade godina kasnije, Holivud oživljava lik kralja Kreonta kroz Deneris. Ako ste zaboravili, pročitajte ponovo Antigonu i podsetite se. Kreont je hrabri kralj ratnik koji junački porazi nadmoćnu vojsku, a zatim ga njegova autokratska bahatost i ubeđenost u sopstvenu nepogrešivost navedu da osudi Antigonu na smrt, što prouzrokuje i smrt njegovog sina i žene. Na kraju drame je od Kreonta ostala samo olupina koja moli bogove za brzu smrt. Umesto da ostane upamćen kao veliki ratnik, upamćen je kao surovi tiranin koji je ubio jadnu devojku.
Tako da, ako vas neko pita koja je korist od toga da prastara grčka drama bude i danas u obaveznoj lektiri, objasnite mu/njoj vezu između antičkih grčkih drama, mitova i legendi i savremenih holivudskih blokbastera.
Препоруке:
9
1
10 понедељак, 24 јун 2019 04:20
Спиридон
@ недеља, 23 јун 2019 19:51 @Spiridon
Prirodno (zato ne nosi masku, ni on ni Tarzan, kod Fantoma vec postoji nasledni red, pa mora da nosi masku, dok svi urbani heroji moraju da nose maske

Ето ти га сад, а ја мислио да се они маскирају зато да их не препознају комшије из улице, кад они то значи има једно дубље и свеобухватније значење...
Препоруке:
2
4
11 понедељак, 24 јун 2019 09:49
...
@Milutin

Као таква, завршна сезона је катастрофална

Slažem se. Epizode sam odgledao na preskok, samo da bih se upoznao sa dešavanjima.

Američki kritičari porede Martina sa Tolkinom, tačnije, zovu ga 'američki Tolkin', ali između 'Gospodara prstenova' i 'Igre prestola' za mene postoji ogromna razlika u korist 'Gospodara prstenova'. Ovo prvo je divna bajka, a 'Igra prestola' je napisana za američku publiku: krvi do kolena, seks i to tako da se ne zna ko sve sa kim, kada, gde i kako, scene mučenja (psihičkog i fizičkog) dominiraju itd. itd. Na stranu potpune nelogičnosti, kao ubistvo zmaja kog je pogodio kralj 'white walkera' i koji pada u jezero, a posle toga se vidi kako ga izvlače iz jezera (da bi ga kralj 'oživeo' i uvrstio u svoju armiju), a niko da objasni ko je zaronio u ledeno jezero i vezao zmaju lanac oko vrata da bi mogli da ga izvuku...itd. Besmislice
Препоруке:
3
3
12 понедељак, 24 јун 2019 10:17
@Spiridon
Maska stiti i "komsije" od njih samih.Pravda podrazumeva lice.Moze te optuziti i suditi samo slobodna licnost, kakva si i sam, nikako kompjuter, i samo po zakonima donetim od strane slobodnih licnosti (otuda "protokolarne" uloge predsednika, drzava mora da se olici u nekome, kao i zakon u zakonodavcu i sudiji).Cinjenica da neko sprovodi "pravdu", a da nije deo zakonskog poretka, zahteva obezlicenje.Maska skriva tu nesveobuhvatnost zakona, cinjenicu da zahteva vanzakonsku "korekciju" (poput tajnih sluzbi).Etika ne sudi drugome, osim ako nema neko te(le)olosko uporiste (deus sive utopia) samo moze biti egzemplarna.Zato je podudarnost izmedju samovolje superheroja i "pravde" slucajna i podlozna psiholoskim menama.Otuda "psiholoski" momenat koji popunjava taj rascep izmedju zakona i "pravde" iako je to samo stvar slucajnosti koja se pokusava ojacati nekim traumaticnim dogadjajem (obicno porodicni gubitak)iz proslosti.Suma je tradicionalni simbol nedohvatnosti za zakon, pa je ova...
Препоруке:
0
2
13 понедељак, 24 јун 2019 10:30
@Spiridon
...podudarnost lakse ostvariva, jer "pravda", u odsustvu zakona, nuzno podrazumeva samovolju pojedinca i jedino mora da se podudari sa prirodnim poretkom, ciji je superheroj zastitnik .Fantom, buduci da se radi o porodicnom nizu, maskom skriva, ne identitet, vec neidentitet, momenat neprirodnosti nasledja za prirodni poredak (nasledjivanje je vec slozena procedura koja se proteze od samovoljne odluke vladara o nasledniku, do utvrdjivanja grana nasledstva, tako da je priroda tu vec negirana kako samovoljom, tako i genealoskim protezanjem kroz vreme (razlika izmedju Tarzana i lorda Grejstoka u istoj licnosti))
Препоруке:
0
2
14 понедељак, 24 јун 2019 11:29
Спиридон
@ понедељак, 24 јун 2019 10:17 @Spiridon

Pravda podrazumeva lice.Moze te optuziti i suditi samo slobodna licnost, kakva si i sam, nikako kompjuter, i samo po zakonima donetim od strane slobodnih licnosti (otuda "protokolarne" uloge predsednika, drzava mora da se olici u nekome, kao i zakon u zakonodavcu i sudiji).Cinjenica da neko sprovodi "pravdu", a da nije deo zakonskog poretka, zahteva obezlicenje.

Богами Загор Те-неј се наделио правде али за све паре, а опет од маске је имао само ону његову чувену силеџијку црвену мајицу са све црним орлом у жутом кругу. Имам утисак да је то ипак због оних комшија, пошто су Загор и Чико живели у некој мочварној недођији. Исто тако имам утисак да су се ови урбани маскирали како због комшија тако и због ефекта, па као ко је онај непознати а костимирани осветник са све маском на лицу...
Препоруке:
1
4
15 понедељак, 24 јун 2019 12:50
фрљ
Како каже Катон - Холивуд треба разорити ?
Препоруке:
3
1
16 понедељак, 24 јун 2019 15:42
добродошао колумбо
понедељак, 24 јун 2019 12:50
фрљ
Како каже Катон - Холивуд треба разорити ?


само је било питање времена када ће да се појваи "шетајући лудак" са брозових "збораова радних људи"


придукција је британског огранка, холивуд никад неби дозволио такву врсту лаког порнића и вулгарности у својим продукцијама
Препоруке:
1
2
17 понедељак, 24 јун 2019 17:05
Спиридон
@ добродошао колумбо
придукција је британског огранка, холивуд никад неби дозволио такву врсту лаког порнића и вулгарности у својим продукцијама

Холивуд...?! Никад...!?! Они иначе само праве богобојажљив садржај са примереним вокабуларом. Једном се додуше главна јунакиња у неком филму појавила само на секунд без горњег дела купаћег костима, пушећи је цигару и држећи флашу са пивом у руци, и том режисеру је после било забрањено да режира било какав филм а глумица је добила још две или три споредне улоге у неким дечијим филмовима и ништа више. Па кад каже човек Холивуд а он одмах помисли, на смерност и дубокоумне поруке, чиста уметност што-но-се-каже...
Препоруке:
3
1
18 понедељак, 24 јун 2019 23:52
АгатонФонПетровић
Спиридон

морам нешто да вас питам: да ли сте ви уопште гледали ''игру престола''?

ја јесам, али ко што знате ја гледам и ''парове''. мада ја никада нисам пао тако ниско да гледам ''даунтаун еби''.
Препоруке:
1
0
19 уторак, 25 јун 2019 00:01
АгатонФонПетровић
@Milutin
а да ли сте ви читали обе књиге или сте само гледали серију и филмове. змај је убијен у претпоследњој сезони а не у последљој и ако ме сећање не вара уопште није извучен тако што му је ланац везан око врата.

а две ''ратне'' епизоде које сте вероватно прескочили су на врло добар начин приказале рат са две стране и то на начин на који није полазило за руком ни много амбициознијим делима са уметничким претензијама.
Препоруке:
0
0
20 уторак, 25 јун 2019 08:11
@Spiridon
Ako su se maskirali zbog komsija, zasto onda Betmena pozivaju uz pomoc signala na nebu, a da ne postavljaju pitanje o njegovom identitetu.Ne zele da znaju, jer bi ga identifikacija ucinila, ne metom neprijatelja, vec zakona, posto nijedno "lice" ne moze biti iznad zakona.Dakle ne zeli se da se zna identitet, kao u slucaju tajnih sluzbi.Tarzan i Zagor ne nose maske.Tarzanova raspolucenost izmedju "gospodara dzungle" i "lorda Grejstoka" je suprotnost izmedju spoja prirode i samovolje (i mita), kao zacetka svih geneologija i samih geneologija , koje se sve vise udaljavaju od tacke tog spoja i sve su vise istorijsko-drustveni mehanizmi utvrdjivanja prirodnog niza nasladnika.Cak i samovolja, koja je nuzna u korenu genealogije, kada su ove oformljene, iako samovolja vladara u pogledu naslednika ostaje dominantna, ona gubi snagu prvobitnog utemeljenja koje je cini prirodnim i vise nema tu snagu zasnivanja, vec proizvodnje sukoba.Pretvaranje samovolje u opstu volju, a genealogija u pravnu...
Препоруке:
0
0
21 уторак, 25 јун 2019 08:17
@Spiridon
...jednakost, ukidanjem privilegija iz porekla, pitanje postaje odnos zakona koji obavezuje i etike koja je egzemplarna i cije protezanja na druge preko nepostojeceg "etickog prava" zahteva masku (ili boga ili utopijsku buducnost).
Препоруке:
0
0
22 уторак, 25 јун 2019 09:17
Спиридон
@ уторак, 25 јун 2019 08:11 @Spiridon
Ako su se maskirali zbog komsija, zasto onda Betmena pozivaju uz pomoc signala na nebu, a da ne postavljaju pitanje o njegovom identitetu.Ne zele da znaju, jer bi ga identifikacija ucinila, ne metom neprijatelja, vec zakona, posto nijedno "lice" ne moze biti iznad zakona.Dakle ne zeli se da se zna identitet, kao u slucaju tajnih sluzbi.Tarzan i Zagor ne nose maske

Па морају побогу некако да му јаве када им затреба, кад им је приша, а и тај знак изгледа онако ефектно и мистериозно, као Бетмене помагај побогу па зар не видиш да изгибосмо к'о Манчестер јунајтед, што-би-но се рекло у крајевима око Мислођина. Тарзану и Загор Те-неју опет не треба никаква маска, јер су им прве комшије претежно животињског карактера, па би било мало глупо да иду тако около са маском по џунгли да не кажем мочвари. Бетмен мора, јер ем му лепо стоји онај костим, ем је мистериозни осветник у Готам велеграду. Win-Win situation што-но Америчани воле да кажу...
Препоруке:
0
1
23 уторак, 25 јун 2019 10:51
...
za AgatonaFonPetrovića

Sećanje vas ipak vara, jer je zmaj izvučen iz jezera tako što mu je lanac vezan oko vrata, a tačno je, to se zaista dogodilo u pretposlednjoj a ne poslednjoj sezoni, ali ako pročitate moju poruku pažljivije, videćete da ja uopšte nisam ni pomenuo sezonu u kojoj se to dogodilo (jer znamo da je reč o pretposlednjoj)
Препоруке:
1
0
24 уторак, 25 јун 2019 14:16
Спиридон
@ АгатонФонПетровић

Шта глед’о Игру престола, чит’о еј чит’о и то чим се појавило, само сам се ваљда ја у међувремену до 3. књиге из серијала променио, те сам снапустио проблематику из разлога које већ наслућујете. Малтретирали су ме тако пријатељи, пре серије наравно, да наставим даље да не клонем духом, па сам тако у тренуцима крајње доколице типа летовања на плажи настављао даље, а и то чисто да бих могао да им аргументовано објасним шта све не ваља. Што се тиче серије иста прича, односно одгледао сам ја то из неког разлога, али све је то што јесте само умотано у скупу продукцију, ако смем да приметим. Да сад не идемо до неке дубоке философије, пошто су ми срцу драже расправе између мене и омиљено-неименованог ми опонента на тему Загор Те-Неј, Бетмени њихиба правда, односно да ли је маска код суперхероја симбол и тачно чега...
Препоруке:
0
1
25 уторак, 25 јун 2019 17:05
АгатонФонПетровић
Спиридон

као и увек пуни сте изненађења. :) ја нисам, само сам гледао серију. једина књига такве врсте коју сам прочитао је хербертова ''дина'', али то је и заслуживало читање.

придружио бих се дискусији око загора али он ми никада није био омиљени јунак. не бих могао да се са вама прегањам на нивоу на који смо обојица навикли да то радимо. :)
Препоруке:
0
0
26 уторак, 25 јун 2019 19:51
Спиридон
@ АгатонФонПетровић

Искрено речено књиге су на нешто и личиле до последње четвртине треће књиге а онда су ту настали неки велеобрти који би више приличили теленовелама, него било чему другоме. Опет серија је ишла на то да привуче што ширу публику, што им је опет Мартинов текст савршено омогућавао, пошто је било свега што воле млади тј ред меса, ред купуса, па га онда закомпликује и све тако. Сам Мартин је тамо негде око четврте или пете књиге постао мање више предвидљив, односно ја сам на тридесет петој страни видео шта мора да се деси на шест стотина тридесет и петој страници, јер је било скоро,па болно очигледно. Опет, начин на који он описује све што није Вестерос су поприлично плитки, односно тачно се види да му је средњовековна историја Енглеске тј Рата ружа јача страна, док је све остало онако како јесте. Све у свему, када је кренула општа HBO помама, ја сам већ одавно био изван те приче али као хајде да не будем глуп у друштву, јер само је једна Queen Cersei што-но-се каже...
Препоруке:
1
0
27 среда, 26 јун 2019 10:07
...
@AgatonFonPetrović

једина књига такве врсте коју сам прочитао је хербертова ''дина'', али то је и заслуживало читање.

U pravu ste, zaista je zaslužila čitanje, a ja bih dodao i 'Zadužbinu' od Asimova i 'Hiperion' (tetralogiju)Dena Simonsa, te sve knjige serijala 'Starčev rat' od Džona Skalcija
Препоруке:
2
0
28 среда, 26 јун 2019 21:54
АгатонФонПетровић
...
хвала на препоруци, пребацио сам у ворд :) знате ли да је дина снимљена и као серија? прва сезона је права спејс опера. међутиом изгледа да је друга сезона озбиљнија а појавили су се недавно и нови наставци романа које сам на нету нашао као аудиокњиге и нисам одслушао скроз али оно што сам чуо је обећавајуће за разлику од оне серије тупости која је уследила после френкове смрти.
Препоруке:
1
0
29 четвртак, 27 јун 2019 05:29
Спиридон
@ АгатонФонПетровић
знате ли да је дина снимљена и као серија? прва сезона је права спејс опера.


А знате ли ви госн Агатоне да је уместо оне туге од филма коју је снимио Линч, оригиналну верзију требао да ради Алехандро Жодоровски уз помоћ никог другог до Жан Жироа тј Мебијуса, да је музику требало да праве Пинк Флојд, док би у филму глумили Салвадор Дали, као и Орсон Велс, само је то продуцентима у Холивуду била превише уметничка верзија...
Препоруке:
0
0
30 четвртак, 27 јун 2019 08:57
...
@ AgatonFonPetrović
Ne, nisam znao da je snimljena serija, pokušaću da je pronađem (ili bar treilere). Hvala na sugestiji.
Slažem se sa Spiridonom da je prvi film bio vrlo razočaravajući (osim Frančeske Anis, koja je vrlo lepo izgledala - Polova majka, je li). Da, nastavci (Deca Dine itd) su bili VRLO loši, kako knjige, tako i ekranizovane verzije.
Međutim, predlažem da (ako već niste pročitali) obavezno nabavite 'Starčev rat' jer mi se nijedan autor skoro nije dopao kao Skalci. Prva dva dela, 'Old man's war' i 'The ghost brigades' su prevedena na srpski, mada zaključujem da ste sa engleskim jezikom 'u dobrim odnosima' da se tako izrazim (no offense meant)
Postoji još jedan skorašnji serijal, a to je 'Kobani' Stephena Bennetta, za one koji vole 'military SF'
Препоруке:
0
0
31 четвртак, 27 јун 2019 17:41
АгатонФонПетровић
Спиридон И ...
знам и гледао сам документарац зове се ''ходоровски дјуне'' детаљно је описано шта је он хтео. то ипак није оно што је књига.

ја сам својевреено серију дина скинуо са јутјуба ако не нађете јавите и направићу ја торент. занимљива серија је и ''алтерд карбон''.
франческа је стварно била оличење џесике али недавно сам опет то гледао. тада нам је промакла часна мајка бене гесерита које у ствари феноменална.

када смо код ове теме да ли сте вас двојица гледали наставак блејдранера? јесте ли плакали од беса или сте само утучено гледали испред себе на крају? :)

ја сам одгледао наставак твин пикса и једино што могу да кажем:немојте се зезнути да то пробате! боље би ми било да сам гледао жикину династију него то.
Препоруке:
0
0
32 четвртак, 27 јун 2019 19:37
Спиридон
@ АгатонФонПетровић

За Блејдранера сам изабрао опцију три, то јест када је психички бол постао неиздржива категорија сам просто прекинуо да гледам, чисто да не кварим себи сећање на оригинал, исто важи и за наставак Твин Пикса. Иначе у припреми је обрада нечег бољег од Алтеред Карбон-а, односно креће продукција серије Red rising по романима Pierce Brown-а, које су нажалост упропастили у локалном преводу...
Препоруке:
0
0
33 четвртак, 27 јун 2019 23:44
АгатонФонПетровић
Спиридон
обратићу пажњу на то :)

ја тренутно гледам ''човека у високом замку''. ја то нисам читао али мислим да хоћу. одгледао сам две сезоне. прва сезона и није била нешто али друга јесте била врло динамична.

иако је ''шанара'' имала луше критике и то зеаслужено мени је била занимљива радња и скинуо сам књигу јер ми се чини да је прича у ствари добра.

хвала модераторима што нам пуштају коментаре иако је већ време да се ова тема затвори. не можемо још дуго злоупотребљавати вашу добру вољу. ако се укаже потреба продените кроз коментар на неку другу тему нешто од овога па ћемо наставити. молим модераторе да нам тада прогледају кроз прсте скретање са теме.
Препоруке:
1
0
34 петак, 28 јун 2019 08:58
...
када смо код ове теме да ли сте вас двојица гледали наставак блејдранера? јесте ли плакали од беса или сте само утучено гледали испред себе на крају? :)

Nažalost, jesam (odgledao). Tri puta u istom mahu. Prvi put, poslednji put i NIKAD VIŠE
Препоруке:
1
0
35 петак, 28 јун 2019 11:47
Спиридон
@ АгатонФонПетровић

Шанара вам је копија Толкина смештена у постапокалиптични свет, барем првих пар књига које сам ја прочитао неких баш јако давних дана. У међувремену све то је постала зилионска индустрија у којој се штанцује све и свашта, али као нађе се пар занимљивих наслова типа Ротфуса, Стивена Ериксона или Сандерсоновог Мистборна. По Ротфусу ће се иначе правити ваљда и серија као и филм ускоро...
Препоруке:
1
0
36 недеља, 30 јун 2019 00:32
лајави крелац екс-српска сарма, а може и пасуљ и екс-thinking maize
Мада госн Николу ценим, никад нисам имао посебних разузмевања за SF алегорије, епска фантастика још којекако, али до Толкина (где је повест о Конану Симеријанцу, посебно у Милијусовој изведби, ОГРОМАН изузетак!), а све преко и новије је за мој укус превише... Јер, сваки нови писац SF-а и епске МОРА да узима у обзир расположења размажене англосаксонске публике и пучанства вазалних краљевстава Империје!? Једном речју, а да парафразирам Нелета Карајлића "Нећу да будем Швабо у дотираном филму"!? Јер, ако ћемо поштено, Шон Конери је савршено убедљив када глуми Џејмса Бонда, али као Марк Рамијус... сувише смрди на колонијализам и слављење издаје... А српска рецепција "Игре престола", шта очекивати од доконих постмодерних Срба...
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер