понедељак, 20. мај 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Писци нису никакви експерти

Kоментари (41) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 12 октобар 2009 21:46
objektivan
kad je vec pisac, mogla je da procita nesto o temi a ne da recituje parole koje i vrapci znaju o nato "istini"
Препоруке:
0
0
2 понедељак, 12 октобар 2009 21:49
BB jedan
Možda joj je literatura bolja od ovih stupidarija.
Препоруке:
0
0
3 понедељак, 12 октобар 2009 21:53
Мирко Грбић. Бањалука
Ова је награду добила за политичку подобност америчкој политици а не естетску музама.пожелим да зажмирим у неким стбварима чаушескуу.! дотле је дошло !
Препоруке:
0
0
4 понедељак, 12 октобар 2009 22:21
Стева Надрљански
Племенита једна женица, нема шта. Банаћанка, као и ја. Само би јој боље стајало да се презива Кригер.
Препоруке:
0
0
5 понедељак, 12 октобар 2009 22:48
milan
sta prica ova zena? meni je iz intervjua jedino jasno koji i kakvi su kriterijumi da nobelove nagrade dobijaju, obama, ahtisari, begin....cek ´ vise ne mogu ni da ih se setim...a da, svi ovi majstor kvarisi iz ekonomije koji nas dovedose dovde, pa " naucnici" koji svake godine pronadju resenje za rak, te epohalno otkrice da cemo nestati za 40 milijardi godina..... dobro, ne krivim je sto je dobila magradu, morala je zbog pedigrea(hm!) ali bar moze da cuti jer i sama priznaje da nije ekspert ...u njenom slucaju, ni za sta!!!!
Препоруке:
0
0
6 понедељак, 12 октобар 2009 23:11
Свезнајући поглед из једног воза
Зашто мишљењу интелектуалаца о рату придавати посебан значај? Писци не стоје у центру друштва и кад дође до правде или неправде често говоре глупости.

Сам почетак је тачан!
Требало је да послушам, па да узалудно не потрошим време.
Препоруке:
0
0
7 понедељак, 12 октобар 2009 23:18
Darth Vader
Bla, bla, bla, bla, bla...Ona je jos samo jedan u nizu dokaza onoga sto se desi kad pametni ljudi podju komentarisati o stvarima koje ne poznaju dobro. Te Racak, te Srebrenica...Kao i sve ostalo, sto nije literatura, povrsno je procitala clanak ili dva o ratu i onda se brze bolje dala u komentarisanje.
Препоруке:
0
0
8 понедељак, 12 октобар 2009 23:38
Дејан Павић
Сад ми је јасно зашто је добила Нобелову награду!!! И још јасније зашто исту нису добили Лав Толстој и Хорхе Луис Борхес.
Ова несретна жена је ваљда сада поносна на себе. Као Ахтисари, као Обама. Треба је разумети. И бити милостив. Није Бог баш свакоме дао памети.
Препоруке:
0
0
9 уторак, 13 октобар 2009 00:07
Ultravisitor
Slazem se da pisci znaju pisati ili pricati gluposti. Doticna osoba je zivi primer jednog takvog pisca. Imamo mi i svojih pa necemo sada o tudjima.
Препоруке:
0
0
10 уторак, 13 октобар 2009 02:16
Сидарта
Срамота.
Препоруке:
0
0
11 уторак, 13 октобар 2009 02:48
Aleksandar
Odgovor na poslednje pitanje (ali ne samo to) predstavlja ogromnu glupost ove zene, podrazumevcajuci da su mladi ljudi koji su branili Jugoslaviju protiv NATO agresije zeleli da predju na neprijateljsku stranu, ali, alas, neprijatelj je bio visoko na nebu. Ova spisateljica bez talenta biva nagradjena iz politickih razloga za pisanje o, zaboga strasnoj, sudbini Volksdojcera u Rumuniji (koji su, eto, samo s pravom proterani). To je uradjeno jer se na Zapadu u iste anti-ruske svrhe reinkarnira suludi koncept "totalitarizma" u znacenju koji mu je dala Hana Arent u ciloju satanizacije sovjetskog sistema njegovim izjednacavanjem sa nacistickim sistemom (dok je njoj je bilo vaznije da deli krevet sa nacistom Hajdegerom od istine o unistavanju evropskih Jevreja). Zaista je otuzno kada se zna kako su Jevreji prosli u Ruminiji (i naravno ne samo tamo) da se piskara o sudbini Nemaca posle Drugog svetskog rata. Ovo njeno pisanje nije za nagradu, vec za svaku moralnu osudu. Ovaj Nobel je isto onoliko smislen koliko i Obamin.
Препоруке:
0
0
12 уторак, 13 октобар 2009 08:20
LjiljanaNL
Nikako ne mogu da shvatim kako je ovim ljudima kad ostanu sami.Iole inteligentan covek bar sumnja u ispravnost jedne ili druge opcije.Uostalom, mozes i knjige da pises a da ne vidis dalje od nosa.Mozda ti vajni intelektualci nisu uopste inteligentni.Duhovna beda koja zudi i ne bira sredstva za nekakvim priznanjem,
Препоруке:
0
0
13 уторак, 13 октобар 2009 09:05
pažljivi čitalac
Nakon deset godina suštinsko pitanje; "Da li ona svoje mišljenje o predmetu svoje kritike, a to je Milošević, temelji na činjenicama vezanim za "masakre" u Račku i Srebrenici. ili svojim predrasudama" zvuči kao cinizam. "Masakri" u Račku i Srebrenici su kako tako ipak razrešeni. U Račku nije bilo masakra i taj deo optužnice protiv Miloševića je skinulo tužilaštvo u Hagu. Tužilaštvo jest, ali ona i njoj slični nisu. Masakr u Srebrenici takođe je razrešen, Međunaropdni sud pravde u Hagu je presudio da Srbija i Milošević nisu počinili taj masakr.
Препоруке:
0
0
14 уторак, 13 октобар 2009 09:38
Марко
Херта Милер није изузетак међу добитницима Нобелове награде, већ бих пре рекао да је правило. Наиме, пре неки дан Нобелову награду за мир је добио амерички председник Барак Обама. Која је његова заслуга? Први црни председник Америке и ништа више. Нобелова награда је одавно већ постала исполитизована и политички коректна награда, и не мислим само на награду везану за мир, коју само одређени људи одређеног порекла и позадине могу добити. Швеђани би ако желе да сачувају престижност ове награде би требало да ставе мораторијум на њу и престану да је додељују следећих 10 година. А онда да почну да је додељују по заслугама, а не да су 75% Нобеловаца задње две три деценије Американци.
Препоруке:
0
0
15 уторак, 13 октобар 2009 09:58
sb
Lele, ala je ova lupetala. Nije ni cudo sto je dobila nobelovu nagradu. Pored takve nas Andric moze da se postidi u kakvom je drustvu.
Dobar joj je odgovor za Kurde. Treba, sirotica, da se drzi Rumunije.
Препоруке:
0
0
16 уторак, 13 октобар 2009 10:02
брм
некада су писци били мудри људи
Препоруке:
0
0
17 уторак, 13 октобар 2009 10:15
Млади Џедај
Дотућиће ме ови нобеловци...
Препоруке:
0
0
18 уторак, 13 октобар 2009 11:42
marko
Svasta se danas naziva intelektualcem.
Препоруке:
0
0
19 уторак, 13 октобар 2009 15:51
Sorab
Sta je za ocekivati,cista srbofobija...
Sramota!
Препоруке:
0
0
20 уторак, 13 октобар 2009 16:29
Јозеф К.
Добро је!
Јасно ми је да наш С.Басара има све више шанси!
Уствари, мислим да му ове године награду нису дали само зато што је млађи и има још времена. Он о Србији пише више и од Атхисарија и од ове књижевнице. Једино ме чуди награда Обами. Он Србију ретко помиње, а и онда само уопштено. Незнам чиме је онда заслужио ту награду?
Препоруке:
0
0
21 уторак, 13 октобар 2009 17:36
Милан Качаревић
Лепо рече Иво Андрић: "Дођу тако времена, кад паметан заћути, будала проговори а фукара се обогати". Ова "Нобеловка" је успела да у право време буде оно друго а, десет година касније, постане и оно треће. Па, нека сад неко каже, да се не исплати бити будала.
Препоруке:
0
0
22 уторак, 13 октобар 2009 22:56
genius loci
"Naivno",ali sve je rekla!

PITANJE:a jezik?
ODGOVOR:"ni tu mi nismo strucnjaci"....

Pitam se,sta ima tu sporno? ovo je genijalna rijec, stvarno slobodni nekompleksirani ljudi ne boluju od "Megalomanije"!("ko nam je kriv!")
sta je sporno kad kaze "govoriti slobodno iz svega srca"!pa zar mi ne radimo to u NSPM?
a ono drugo (NATO,MILOSEVIC,KOSOVO) je slobodna percepcija stvari "Slobodnog svijeta",i tu tumacenja nema kraja(pa zbog toga nemoze se reci da je "glupa" i sta sve jos!)
na primjer Peter Handke je za vecinom srba "neka vrsta heroja"! a za mene je jedan odlican(kreator) pisac,pa i citao sam sve njegove romane,i ako nemamo istu politicku liniju!(Tamam posao)
hmm,...
covjek uvijek nesto uci,a ponekad i od "neprijatelja" ako smijem rijeci,a to je pravo ucenje,ono istinsko ucenje,....jer samo "neprijatelj" nikad ti ne pravi kompliment nego gadja te "mozda istinom". zato najvise volim "Neprijatelja" jer oni su bar donekle "iskreni"!,.......to je moje preporucljivo "ogledalo"!
... za mene bilo bi "samoubistvo" ako me "neprijatelj" bi "zloupotrebio neprijateljstvo" i "gadjao me komplimentima", tu mozemo biti sigurni da smo zavrsili svi u "kanal"!

sve najbolje!
i ostanite cool i dalje!
Препоруке:
0
0
23 среда, 14 октобар 2009 00:15
Књижевни критичар
a ono drugo (NATO,MILOSEVIC,KOSOVO) je slobodna percepcija stvari "Slobodnog svijeta",i tu tumacenja nema kraja(pa zbog toga nemoze se reci da je "glupa" i sta sve jos!)

Ма, какви, глуп је неко други, таман посла да је она!
Препоруке:
0
0
24 среда, 14 октобар 2009 00:32
Мирослав Ђукић
Дејан Павић је све лепо рекао! Ето, најбољи писци 20. века (сем неколико часних изузетака) - нису добили Нобелову награду за књижевност! Можда је најбоља реклама за једног доброг писца ова: Читајте овог писца, читајте његове књиге, он од Нобеловог комитета никада није добио Нобелову награду! Не знам, можда госпођа Херта добро пише, или добро игра фудбал, кад већ има исто име као фудбалски клуб из Берлина? Ко зна, можда, али ја нећу ни покушавати да је читам, последњи пут када сам се мучио са једним кљижевником нобеловцем радило се о писцу Канетију и признајем да сам се напатио! Госпођа Херта је у овом тексту дала панагерик НАТО пакту, оду немачком милитаризму, похвалу агресији, Цсли и неправди,од чега сам остао без текста! како само једна жена, мајка и извориште Живота, може бити толико острашћена, ратоборна и противна Животу? Због тога је она сада добра преко милион и по долара од Нобела, то је потврда да се исплати бити "политички коректан", тј. "ин"! У једно сам сигуран: Румунија није ништа изгубила што је више нема!
Препоруке:
0
0
25 среда, 14 октобар 2009 02:21
Јозеф К.
Мирослав Ђукић
Подсетили сте ме на Елиаса Канетија. Његов двотомни роман "Заслепљеност" спада у најдосадније романе које сам ипак некако прочитао. Реч је о синологу (по инвентивном имену Кин) и његовој кућној помоћници која га узима под своје... Онда сам био млад и имао живце од којих су сад остале само нити (неким чудом још непрекинуте).
Хоћу да кажем да је та Нобелова награда, заиста девалвирана. На пример, Италијан Дарио Фо ни сам још није престао да се чуди како га је запала, а прошло је десетак година од тада. Ова двојица претходно поменутих бар нису мудровала о Србији, а ова Милерова се баш показала. А да није тако, не би ни било превода овог интервјуа у нашој "Републици". То би за нас требало да буде ипак значајнији показатељ.
Препоруке:
0
0
26 среда, 14 октобар 2009 02:28
вламил
Писци нису никакви експерти

Волим кад неко своју тезу одмах и докаже, као што је то учинила ова госпоја!
Препоруке:
0
0
27 среда, 14 октобар 2009 02:41
Blagoje S.
Čaušesku je bio bolji!
Препоруке:
0
0
28 среда, 14 октобар 2009 10:26
Jasna Simonovic
Verujem da su književna dela Herte Miler posebna, stoga žalim što sam u intervjuu osetila politički, a ne kniževni “užitak”...Nikada sebi ne bih dala pravo kao autorka da tumačim Rumuniju ili Dansku tako opsežno, a da nikada tamo nisam ni bila...(O Rumuniji znam da je lepa Brena u Temišvaru sišla iz helikoptera i zapalila “srca nadom”, da je trudnica preplivala ledenu reku i pobegla u Jugoslaviju iz ledenog stana (klanjam se i podižem sveću tuge za sve ljude koji su upucani na granici, ne samo između RU i YU), znam da je jugo TV prva objavila demonstracije u Rumuniji (ne znam ko je zaradio na autorkim pravima?), a najviše da sam u Rumuniji provela nezaboravno zimovanje pre četiri decenije...Duboko opravdavam ljude koji su iz teškog položaja skloni gledati sablasnim očima...Ali, Jugoslavija je moja otadžbina...
Kao kažem kao “živa mustra kao na ćilimu” (učesnik) na “velikoj manifestaciji na stadionu” (Dan mladosti) gde smo se “kao po komandi menjali” (takt igre) nikada neću zaboraviti svetlost mladosti, a jednom me ni temperatura ni roditelji nisu sprečili da u šarama na ćilimu pronađem srećne oči mojih drugara....Žalosno je što živog Druga Tita vidi kao “Titovu belu statuu”...Neka mi veruje na reč da, dok sam nosila mini suknju i slušala rok, nije mi nikada bio na usnama drug Tito, već Adamo, George Harrison, Tom Jones, Đorđe, itd....Slažem se da je “ta osiromašena Jugoslavija vodila ratove protiv vlastitog naroda”! Bravo, Herta!!!....Hvala od “Beograda u meni” što je najzad istina našla put kroz Nobela...A naravno da je “NATO” kriv, a ne Milošević...toliki zvaničnici naspram jednog čoveka...Slažem se sa opisom da se radi o “alergiji da su Amerikanci automatski najveći prekršioci” pa za početak hajde da svi ne prenosimo alergijski više netačne informacije... Jer! Svi smo mi, i pisci i ne-pisci, savest nacije čovečanstva....ps Ne mogu da verujem da iko prikazivanje filma “Šindlerova lista” može smatrati “perfidnim” bilo kad
Препоруке:
0
0
29 среда, 14 октобар 2009 13:40
Afirmacija
Ovaj intervju je afirmacija ove žene,odnosno plitkoumnosti,šta da se radi, takva je...!!! A Nobel
??? E Andriću zaslužio si sve Nobele u poslednjih pedeset godina,čast izuzetcima!!!
Препоруке:
0
0
30 среда, 14 октобар 2009 15:26
S Banovic
Iz ovog intervjua je ocigledno, bez imalo sumnje, da NATO ideolozi odredjuju ko ce dobiti Nobelovu nagradu za pojedine oblasti, ako to nije bilo jasno do sada, ove monstruozne gluposti to dokazuju. Setite se samo Ahtisarijevog Nobela, nema tu vrednosti vise, samo slepa, pomahnitala, bezobzirna, nemoralna ratna masina je iza svega.

I mi se moramo osvestiti i ponasati u skladu sa svetskim principima.
Препоруке:
0
0
31 среда, 14 октобар 2009 15:56
iz Amerike
A sta ste mogli da ocekujete od gospodje Müller? Otac dotocne je bio ne samo simpatizer nacista vec pripadnik Waffen- SS trupa. Osim toga manjine, pogotovo nemacke i one odane nemackoj ideji su ponovo u velikoj modi! Setite se osim toga gospodina Güntera Grassa i negovog virulentnog anti-srpskog govora pri dodeli Nobelove nagrade 1999 samo nekoliko dana od pocetka bombardovanja Srbije. Ispostavilo se de je tzv. "gospodin-nemacka-savest" isto tako bio aktivan clan Waffen -SS sto je 2006 i priznao i za taj svoj skromni doprinos za ondasnji Vaterland (veliku Nemacku)kao i za ovaj danasnji EU regionalizovanu Evropu (i NATO) u kojoj ce svi Nemci da zive u jednoj drzavi konacno nagradjen. Grass je takodje predstavnik nemacke manjine iz Poljske Pomeranije tj. rodjen je u "slobodnom gradu Gdansku/Danzigu - od oca Nemca i Kasubi majke koji jeposle rata emigrirao u Zapadnu Nemacku.
Препоруке:
0
0
32 среда, 14 октобар 2009 16:23
milan
@ jasna simonovic.... koliko je film sclindler-ova lista, perfidan, mozete se informisati od udovice ili ostatka familije doticnog, pobeglog ( sacuvanog) u juznu ameriku. taj je bio sve samo ne ono sto nam se ( od spilberga i comp.) srvira. ne bih rekao da je perfidan (film) , jer je glup ( i film i reditelj) posto nema suptilnosti bar da prevari. bahat i nesvestan svog neznanja on ( film, spilberg, nobel danasnji) nastupa trupacke! jednom recju ne vredi im slava danasnjice, sutra vec nece biti upamceni.
herta miller.... ponovo sam procitao intervju i jedini komentar koji imam je da je obama vise zasluzio nagradu nego doticna!.....cekaj malo zar obama nije dobio oscar-a?
Препоруке:
0
0
33 среда, 14 октобар 2009 18:44
Serbon
Posle papice Racingera(Srbende u prevodu),imamo i tevtonskog nobelovca!
Zivio drug Dario Fo!
Препоруке:
0
0
34 среда, 14 октобар 2009 20:00
Jasna Simonovic
Milane, pogrešili ste, ne radi se o kritici “perfidnosti sadržaja” već “perfidnosti prikazivanja filma”...Niti sam istoričar da u filmu tražim eventualne istorijske podudarnosti, niti sam filmski kritičar da profesionalno ocenjujem film “Šindlerova lista”, ali svakako kao običan gledalac mogu da znam da je autentičnost bola preneta na publiku u količini u kojoj živi mogu da osete bol umirućih odnosno osuđenih na život ili smrt...

A ko će biti upamćen sutra, to zavisi od mnogo čega, pa i od toga da li je dobio Nobela ili Oscara, ili oba...
Nisam čitala književna dela Herte Mueller, pa ne mogu davati ocenu....Ali svakako mislim da kao političar gđa Mueller treba mnogo da radi na sebi...
A Barack Obama? Oscar? Why not? (Mnogi su (pod)predsednici po završenom mandatu uspeli na drugom polju, npr. Al Gore, Bill Clinton)...
Препоруке:
0
0
35 среда, 14 октобар 2009 22:22
genius loci
@iz Amerike,
pa ako su roditelji bili "Nazi" (to u ova doba kako izgleda bilo "cool"!!)neznaci da i ona je "Nazi",jer ako ste u zapadu bas dobro znate da za ovo "se odgovara",ako nemate argumenata,kako izgleda - nemate!ali imate srece da ona ne zna srpski i ne gleda vase komentare.
eto zivite u zapadu i neznate da upravo ovih(68)"Nazi-djeca", napravili "kontra - nazi - revuluciju"!!!!
Препоруке:
0
0
36 четвртак, 15 октобар 2009 05:37
iz Amerike
@ genius loci kad me bas vucete za jezik i pretite/optuzujete za klevetu ugleda ili defamaciju doticne spisateljke evo da Vam odgovorim. Herta Mueller se procula po svojom kritickom opisu zivota u istocnoj Evropi u njenom rodnom Banatu u Rumuniji pod Causeskim gde je odrasla i zivela do 34.g.kao pripadnica nemacke/ Svapske manjine. Kad se sve to stavi u kontekst uloge njenih roditelja u nacistickoj revoluciji i uopste ogroman odziv rumunskih nemaca na poziv Vaterlanda o cemu postoje brojni podaci nije cudo da su se protiv ovogodisnjegizbora dobitnice kriticki oglasile mnoge istocnoevropske zemljame posebno one koje su bile zrtve Gemandom-a npr. Poljska -potrtazite u uglednom poljskom dnevnom listu Rzeczpostpolita, ako ne marite za poljske novine potrazite u Spiegel Online 9.10.09. U Nemackoj su narocito odusevljeno reagovali na izbor Muellorove za nobelovu nagradu krajnje desnicarske grupacije kao sto je Liga prognaniH Nemaca -der Bund der Vertriebenen(BdV)u cije ime se oglasila njihova kontrovezna predsednica Erika Steibach (CDU) izjaviVSI da je ova nagrada dokaz koliko je nemacko kulturno nasledje u Istocnoj Evropi neprocvernjivo sto inace drugim recima znaci da bi Istocna Evropa ostala u mraku da nije bilo Nemaca da ih prosvetle i donesu im kulturu. Nemacke manjine su narocito u 20.veku bile manipulisane od strane dnevnih politicara a ta praksa se i dalje nastavlja. S obzirom da se stokholmski izbor rukovodi dnevnom medjunarodnom politikom (o cemu svedoci CIA intervencija da spreci dodelu nagrade Pablu Nerudi sto je 1999 obelodanio britasnski autor F.Stonor Saunders) ovakva odluka daje podrsku nacionalistickoj politici BvD. Zapadni Banat i nemacka manjina su odjednom postali centar interesovanja a sve su glasniji zahtevi koji idu mnogo dalje od vec postojeceg statusa nacionalne manjine i za banatske Svabe iza transilvanijske Saksonce. Da li ovo zadovoljava Vase visoke kriterijume o argumentovasnim stavovima ili Vam trebaju i fusnote? stojim i dalje na usluzi.
Препоруке:
0
0
37 четвртак, 15 октобар 2009 11:04
Sirb
Na redu je,posle unifikacije Velike Nemacke,novi - Anslus!
Tu je papa,tu je Herta,novca ima,nagrade pljuste!
Препоруке:
0
0
38 четвртак, 15 октобар 2009 22:43
genius loci
@iz Amerike,
izvinite,i u jednom hvala za naklonjenost i iskrenost!
Ali bratski receno,ona ne moze biti"Nazi" a da dobije Nobelovu nagradu!? A ono da je bilo(ima)problema sa manjinama to je jasno!
No istina je da u ime( ili zbog) nazis njemacka i austrija jos dan danas placaju i to debelo za njihovu proslost,-pa stoga ovo je jako sensibilna stvar,znam jer ovdje zivim vec 17godina!

ps. pa zamisli,kako bi reagovali zidovi u ovu stvar,jer oni su bili ZRTVA Nazional-sozialisma!!!!
dakle sve najbolje!
Препоруке:
0
0
39 петак, 16 октобар 2009 00:28
Бане Б
Ето сад знате колико је вредна једна Нобелова награда за литературу. Узгред речено и Г.Грас је исту награду добијо и ништа није бољи од ње. Баш на Баканском конфликту из 90-тих види се ко је колики интелектуалац.
Препоруке:
0
0
40 петак, 16 октобар 2009 07:55
Jasna Simonovic
Genius loci, mali savet...
Ne treba sumnjati u autoritete, ali treba biti kritičan, i ne propustiti pomoći im ako skrenu na krivi put...I Nobelov institut čine ljudi, a i Nobelovci mogu kao ljudi skrenuti kao i svako od nas...
Iz svoje iskrenosti i neverovanja da se tako što može dogoditi, ponekad propustimo da vidimo da i najveći autoriteti greše, a uglavnom ljudi propuste da im ukažu na propuste...
Mislim da je to jedan od osnovnih uzroka negativnih događanja na svetu....

Ne zamerite što "solim pamet", to je iz ličnog iskustva...
Препоруке:
0
0
41 недеља, 18 октобар 2009 01:48
за genius loci
Сећате ли се оне пословице да "ивер не пада далеко од кладе"?
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер