Za "uređivanje i izgradnju odnosa" prema istorijskim događajima bitnim za srpski narod, pre svega, neophodno je pravo znanje. Oni kojima je zadatak da ovom pitanju priđu bar sa tehničke strane kako treba, od sveg znanja, imaju samo diplomu. Zbog toga ovo pitanje neće biti tako lako rešeno. Deo odgovora i dopuna na ovu temu nalazi se i u prethodnom tekstu o našem školstvu.
Preporuke:
43
4
3
četvrtak, 28 jun 2018 13:37
Slavka Moravka
Veoma mi se svideo tekst, ne zažalih zbog utrošenog vremena...A i sama sam pomislila da je otvaranje Narodnog muzeja na današnji dan veoma dobro "legao"..
Preporuke:
44
5
4
četvrtak, 28 jun 2018 14:11
Comment ca va?
Vidovdan je najveći praznik ovog naroda. To će postati kada na čelu ove zemlje budu Srbi a ne kripto komunistička elita i njihovi potomci. Zato u novinama o Vidovdanu nema ničega,važnije je zabraniti izlov krčiga.
Preporuke:
76
7
5
četvrtak, 28 jun 2018 14:18
Miloš
Naravno da tu jeste reč o srpskom nacionalizmu. Zašto bi to trebao da bude neki problem?
Preporuke:
57
3
6
četvrtak, 28 jun 2018 14:31
Vidovdan
Dan muzeja, noc vec imamo.
Preporuke:
28
2
7
četvrtak, 28 jun 2018 20:13
Vidovdanska bagrada
Ne znam ko je ovaj mladic, ali s ovim tekstom, cak da nije nista drugo napisao u zivotu, zasluzio je prvu Vidovdansku nagradu, koja ce nadam se biti dodeljivana u raznim oblastima onima koji su dostojni priznanja za osvescenje srpskog naroda.
Preporuke:
66
4
8
četvrtak, 28 jun 2018 21:05
penzioner Cviko
Još dva časa i ovogodišnje obeležavanje Vidovdana odlazi u Istoriju. Da li će za njim otići još neko? Danas je Vidovdan obeležen protestom građana pred Skupštinom Srbije. Ni jedan dnevni list, on lajn izdanje (osim "Pravde"), nije ni spomenuo protest pa mi se nameće pitanje: šta je to slobodno novinarstvo? To je kad ne smete da objavite vest o događaju koji se desio na Vidovdan u Beogradu.
Preporuke:
40
5
9
četvrtak, 28 jun 2018 21:55
očišćenje
Kao i uvek, g.Tanasić piše promišljeno, temeljito i duboko, i veoma fino izlaže argumente.
Vidovdan,srpski jezik s ćirilicom, srpska istorija i ozbiljan otklon od svega što je komunističko, mogu da pokrenu Srbiju, ne samo u kulturnom i mentalnom smislu.
Preporuke:
48
7
10
četvrtak, 28 jun 2018 22:22
vidovdanska etika
Nije slučajno niti arbitrarno dr Miša Đurić u svojoj „Vidovdanskoj etici“ poredio srpsku tradiciju sa starohelenskom
Evo šta između ostalog piše 22-godišnji Đurić:
Tako, kad G. Jovan Cvijić hoće da ukaže na velike duhovne sposobnosti Srpskohrvatskog Naroda, kad hoće da istakne najpotpuniju i najverniju ekspresiju najglavnijih osobina srpskohrvatske narodne duše: ono duboko, historijskom evolucijom zadobiveno i stečeno kolektivno osećanje i onu besprimernu iskonsku opštu težnju za samostalnošću, tu najjaču rezultantu našeg unutrašnjeg organizma, onda on upućuje na srpsko-hrvatsku narodnu poeziju.
Kasnije su ga doveli na Beogradski univerzitet da on truje srpsku decu, i pod kraljem i pod Titom.
Preporuke:
23
20
11
petak, 29 jun 2018 00:35
Johnny
Još jedan dobro promišljen ,zdrav i poletan članak Gd Tanasića koga je vredno poslati prijateljima i pročitati i po drugi put i o njemu diskutovati!
Sve čestitke autoru! I mala digresija .. osetljiv sam na reči u članku kao što je ; referirali ( nekoliko puta ), korpus ..kontrapunkt ..povesni hod ..ima Srpski jezik lepših reči za to kao pr( odnosi se, tela .. sudar ..protivvrednost.. istorijski .. Još jednom Hvala autoru !!
Preporuke:
29
8
12
petak, 29 jun 2018 04:38
@vidovdanska etika
Ivo Andrić u nizu svojih spisa govori o "jugoslovenskom narodu", a bio je jedan od potpisnika Novosadskog dogovora kojim je proglašen "srpskohrvatski jezik".
I šta ćemo sad?
Je l' i Andrić "truje srpsku omladinu"?
Preporuke:
34
9
13
petak, 29 jun 2018 10:10
vidovdanska etika
@@vidovdanska etika
Je l' i Andrić "truje srpsku omladinu"?
Ivo Andrić je tu na svaki način bio jako koristan. I sam je aktivno učestvovao, mada prilično diskretno, a obilno je i vrlo uspešno korišćen.
Preporuke:
17
9
14
petak, 29 jun 2018 13:29
Jovan Masic
Postovano urednistvo,sve cestitke za objavljivanje ovog teksta.Posto redovno pratim tekstove ovog autora ,da li mozemo da saznamo na kom portalu mozemo da nadjemo druge tekstove gosp.Tanasica i gde je profesionalno aktivan?
Preporuke:
22
4
15
petak, 29 jun 2018 14:00
Agent
Potpisujem.
Preporuke:
25
4
16
petak, 29 jun 2018 17:18
penzioner Cviko
Dok se ćutanje "naših" medija (izuzimam "Pravdu" i NSPM) o protestu na Vidovdan nije desilo, ovo nisam mogao da napišem. Ćutanje medija (kad su takvi bolje da ih nema) jeste odgovor autoru zašto Vidovdan nije centralni nacionalni praznik već jedan od ... kojih vlast može da beži ...
Preporuke:
21
4
17
petak, 29 jun 2018 18:13
Peter RV
Pobogu Tanasiću što vam pade na um da uvrstite Miloševića i Đinđića u istu klasu srpskih patriota- prvi se borio protiv srpskog agresora i izgubio život u tome, dok je drugi podlo sarađivao sa njim da se dočepa vlasti.I to sve na bazi nekog zadnjeg intervjua (ono njegovo insistiranje da NATO nastavi bombardovanje dok Milošević ne padne- vam je izgledalo dostojanstveno patriotski??)Taj je sahranjen u aleji velikana dok heroj počiva u svojem dvorištu.Tanasiću, potpuno ste me razočarali!
Preporuke:
36
27
18
petak, 29 jun 2018 22:39
Seljak Bezemljaš
Kuda ide Srbija
Vidovdan treba da bude centralni nacionalni praznik - a ne "jedan od..."
Nikola Tanasić
Biće.
Kada zalečimo povredu nastalu 1944.g.
Lekari kažu da potpuna rehabilitacija nastupa protokom dvostrukg vremena imobilizacije.
Bolesni smo.Bolest bi smo mogli opisati kao,semantičku afaziju.
Pravilno koristimo pojmove, znamo da ih definišemo, ali nikako ne razumemo njihovu suštinu.
Tanasićev tekst(ovi)govore da smo počeli sa ozdravljenjem.
Ali gospodin Tanasić mora da zna da ovde neće biti "Besmrtnog puka"
Satiranje naroda, njegove tradicije,njegove inteligencije,poništavanje rezultata balkanskih i prvog svetskog rata...neverovatno udvorištvo...ma da ne brojim...ne vredi mi konfabuliramo (izmišljamo) da nije bilo ono što je bilo.Tako nekako čuvamo samopoštovanje.
Kada prođemo i nestanemo i mi i naše kukavne tužbalice, žalosne jeremijade, ostaće 1999.g.
KALEMIĆE SE NA PERIOD 1804-1918.
Malo li je za ponos.
Preporuke:
25
9
19
petak, 29 jun 2018 22:58
Bojan, Priština
Centralni bulevar u Prištini se do okupacije zvao "Vidovdanska ulica".
Kosovska etika, kosovsko opredeljenje - mogu da kažem da smo kao klinci bili opčinjeni svešću da smo mi potomci Cara Lazara, Obilića,Karađorđa to nam je davalo neopisivu snagu, podupirao volju da smo u svaki sukob sa Šiptarima ulazili neustrašivi
Preporuke:
53
9
20
nedelja, 28 jun 2020 13:11
Dragan, Katun /okupaciona zona Temnić, Levač,.../
Hvala na podsećanje, hvala i Autoru.
Moramo da se trgnemo.
Preporuke:
20
7
21
nedelja, 28 jun 2020 13:48
Darko
Slažem se, centralni državni praznik u Srbiji treba da bude Vidovdan.
Preporuke:
25
4
22
nedelja, 28 jun 2020 14:26
penzioner Cviko,
I posle dve godine ovaj tekst je aktuelan. Znači nismo odmakli dalje od linije koju je obeležio ovaj tekst. Ako krenemo od ovog teksta prema najnovijoj izjavi A. Vučića o "upotrebi" Vidovdana možemo još jednom da utvrdimo njegovv odnos prema Vidovdanu, Srbima i Srbiji. Ali isto tako (izuzimam manjinu) mi ne hajemo za to. Tu je problem.
Preporuke:
19
6
23
nedelja, 28 jun 2020 18:29
itd ili...
1 maj je uvek ovo i bio "danas predstavljaju tugaljivi vašar neutemeljene nostalgije i vatromet konzumerizma, razuzdanosti i blagoutrobija koji ismevaju radničku borbu za emancipaciju i ljudske uslove za život i rad"
i sa nostalgijom ga se sećaju svega toga, čak im i potomci tako postupaju, od oficirskih kazana do diplomatskih magacina i Briona uvek je to bila fikcija o bilo kakvoj emancipaciji a tek o ljudskim uslovima nek pričaju potomci ubijenih "klasnih neprijatelja" čitaj onih čiju su kuću neki sarači i nepismeni titoisti nameračili da otmu i usele se. Lopovluk onda i sada njihovi naslednici nastavljaju u istom tempu i u istoj oblasti.
Preporuke:
19
5
24
četvrtak, 29 jun 2023 08:40
Igor
Primera radi, Rusi su nedavno uveli Dan narodnog jedinstva, kojim se 4. novembra obeležava okončanje Smutnog vremena i oslobođenje od poljske okupacije 1612. godine. Iako je u pitanju tradicija koja pretenduje na 400 godina nacionalnog sećanja, sam praznik je nov i oktroisan, i nema naročitu emotivnu težinu kod ruskih građana.
Klasičan primer kako komunističke generacije gaze po ruskoj (i srpskoj) istoriji i tradiciji.
1. Praznik nije nov, obeležavao se u Ruskom carstvu svake godine od 1613. do 1917. kao Dan oslobođenja od poljskih osvajača.
2. Tradicija je prekinuta na nekoliko decenija komunističkom okupacijom a zatim je praznik obnovljem 2004. kao Dan jedinstva, što je neadekvatan naziv. Međutim, kao "Dan branilaca otadžbine" se od 1919. do dan danas obeleževa 23.2.1918. kada je Lenjinova satanistička sekta formirala svoju paravojnu formaciju "Crvenu armiju", da bi ista sekta 10 dana kasnije Brestlitovskim mirom predala Nemcima teritoriju sa trećinom stanovništva Rusije.
Vidovdan,srpski jezik s ćirilicom, srpska istorija i ozbiljan otklon od svega što je komunističko, mogu da pokrenu Srbiju, ne samo u kulturnom i mentalnom smislu.
Evo šta između ostalog piše 22-godišnji Đurić:
Miloš Đurić, Vidovdanska etika, Zagreb 1914.
https://udicazasrce.wordpress.com/2013/06/04/miloš-đurić-vidovdanska-etika
Kasnije su ga doveli na Beogradski univerzitet da on truje srpsku decu, i pod kraljem i pod Titom.
Sve čestitke autoru! I mala digresija .. osetljiv sam na reči u članku kao što je ; referirali ( nekoliko puta ), korpus ..kontrapunkt ..povesni hod ..ima Srpski jezik lepših reči za to kao pr( odnosi se, tela .. sudar ..protivvrednost.. istorijski .. Još jednom Hvala autoru !!
I šta ćemo sad?
Je l' i Andrić "truje srpsku omladinu"?
Ivo Andrić je tu na svaki način bio jako koristan. I sam je aktivno učestvovao, mada prilično diskretno, a obilno je i vrlo uspešno korišćen.
Vidovdan treba da bude centralni nacionalni praznik - a ne "jedan od..."
Nikola Tanasić
Biće.
Kada zalečimo povredu nastalu 1944.g.
Lekari kažu da potpuna rehabilitacija nastupa protokom dvostrukg vremena imobilizacije.
Bolesni smo.Bolest bi smo mogli opisati kao,semantičku afaziju.
Pravilno koristimo pojmove, znamo da ih definišemo, ali nikako ne razumemo njihovu suštinu.
Tanasićev tekst(ovi)govore da smo počeli sa ozdravljenjem.
Ali gospodin Tanasić mora da zna da ovde neće biti "Besmrtnog puka"
Satiranje naroda, njegove tradicije,njegove inteligencije,poništavanje rezultata balkanskih i prvog svetskog rata...neverovatno udvorištvo...ma da ne brojim...ne vredi mi konfabuliramo (izmišljamo) da nije bilo ono što je bilo.Tako nekako čuvamo samopoštovanje.
Kada prođemo i nestanemo i mi i naše kukavne tužbalice, žalosne jeremijade, ostaće 1999.g.
KALEMIĆE SE NA PERIOD 1804-1918.
Malo li je za ponos.
Kosovska etika, kosovsko opredeljenje - mogu da kažem da smo kao klinci bili opčinjeni svešću da smo mi potomci Cara Lazara, Obilića,Karađorđa to nam je davalo neopisivu snagu, podupirao volju da smo u svaki sukob sa Šiptarima ulazili neustrašivi
Moramo da se trgnemo.
i sa nostalgijom ga se sećaju svega toga, čak im i potomci tako postupaju, od oficirskih kazana do diplomatskih magacina i Briona uvek je to bila fikcija o bilo kakvoj emancipaciji a tek o ljudskim uslovima nek pričaju potomci ubijenih "klasnih neprijatelja" čitaj onih čiju su kuću neki sarači i nepismeni titoisti nameračili da otmu i usele se. Lopovluk onda i sada njihovi naslednici nastavljaju u istom tempu i u istoj oblasti.
Klasičan primer kako komunističke generacije gaze po ruskoj (i srpskoj) istoriji i tradiciji.
1. Praznik nije nov, obeležavao se u Ruskom carstvu svake godine od 1613. do 1917. kao Dan oslobođenja od poljskih osvajača.
2. Tradicija je prekinuta na nekoliko decenija komunističkom okupacijom a zatim je praznik obnovljem 2004. kao Dan jedinstva, što je neadekvatan naziv. Međutim, kao "Dan branilaca otadžbine" se od 1919. do dan danas obeleževa 23.2.1918. kada je Lenjinova satanistička sekta formirala svoju paravojnu formaciju "Crvenu armiju", da bi ista sekta 10 dana kasnije Brestlitovskim mirom predala Nemcima teritoriju sa trećinom stanovništva Rusije.