субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Трезвено о „Немањићима“ – нереална очекивања, јавашлук и нешто мало зле намере

Kоментари (41) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 уторак, 08 мај 2018 14:57
овај прећера у критици
прећера га овај Танасић.
Препоруке:
10
91
2 уторак, 08 мај 2018 15:51
Comment ca va?
Gospodine Tanasiću da skratimo, serija je neopevano polu amatersko sranje. Ako je ovaj scenario pobedio na konkursu kakav je drugi,kukala nam majka. Da ponovimo istorijski fakat. Srbi su poslednji put prikazani kao ozbiljan istorijski narod 1966. Film se zove Marš na Drinu. Sve ostalo su filmovi o Ciganima.
Препоруке:
149
9
3 уторак, 08 мај 2018 16:46
Efendi Dragic
I ovaj teksta kao i mnogi drugi govori o jednom aspektu serije Nemanjici i gle cuda kao i svi zadrzava se bas na temi koju su svi apsolvirali.Kao da je to najbitniji deo Srpske srednjovekovne drzave.Zaboravlja se da se kaze da je Srpska drzava toga vremena bila razvijena privredno i kulturno da je imala takvo ustrojstvo i organizaciju da je izazivala paznju svih relevantnih drzava toga vremena .Tako nesto se ne moze prikazati iz prostog razloga sto je 95% srba ubedjeno da su sve drzave od srednjeg veka pa do danas bile neuspesne.Bas takva je i ova serija.Ona je ogledalo ne srednjovekovne Srbije vec naseg shvatanja srpske drzave ,drzavnosti i naroda .Drzava kojoj Mletacka republika daje Duzdevu unuku ili princezu Jelenu Anzujsku nije neka puka sirotinja ili nebitna kraljevina.Srbija toga vremena je ekonmski i organizacijski mocna i drzava u usponu .Kada su Germanski sasi dovodjeni na privremeni rad u Srbiju rudnik Novo Brdo i slicno.
Препоруке:
102
1
4 уторак, 08 мај 2018 16:53
Domentijan i Teodosije
Rizikujem da zaradim epitet izdajnika ali ću ipak napisati nekoliko rečenica: teško je napraviti bilo kakvo umetničko delo u kome će tema biti Nemanjići, prosto zato što o tih 150 godina srpske istorije mi malo znamo. Ništa u to vreme nije napisano a da ima nekog značaja, a što je jedino bilo dramatično to je da je ta kraljevina, posle Dušana Silnog, postala slaba i nejaka i da je nestala. Uvek sam se pitao kako to da, osim nekoliko manastira, ništa drugo nije ostalo, ni dvorci ni zlatne kašike i viljuške, a nema ni književnosti, nekoliko malih pokušaja da se nešto napiše (Savino Žitije Sv. Simeuna i dva kaluđerska zapisa o samom Rastku Nemanjiću), nijedan film nije snimljen, nijedna televizijska serija...
Препоруке:
19
73
5 уторак, 08 мај 2018 16:56
Efendi Dragic
E sada vidite razliku srednjovekovna Srbija je uvozila radnu snagu a sada nasa obrazovana elita bezi u Nemacku zbog posla.U seriji nema nista o zanatstvu ,trgovini ,poljoprivredi gradjevinarstvu -setimo se nasi najveci gradjevniski i kulturni objekti su grajdeni u tom vremenu .Kultura- manastiri koji su freskopisani ,freskopisci nisu dovodjeni kao humanitarni radnici vec su placani suvim zlatom.Setimo se nas najveci hram danasnjice freskopise u mozaiku majstori iz Rusije o trosku Rusije .Dok mi pre par godina dajemo po deset miliona evra klubovima Zvezdi i Partizanu.To su nasi danasnji momenti i dometi tako kako radimo ,mislimo takve serije i snimamo.Serija je pozitivna jedino ako pomogne da se probudimo i vidimo gde smo i u kakvom stanju smo.Sve drugo je promaseno bas kao i mi u ovom trenutku.
Препоруке:
80
1
6 уторак, 08 мај 2018 17:01
Slavomir Srpski
Goran Mihic je potpuno nesposoban da pise neki ozbiljniji istorijski scenario: on moze da pise basibozuke i prostakluke kao u "crni-beli macak, o ciganima, psovkama, dakle neotesanim i nekulturnim zbivanjima.

Ko je njemu dao da pise jedan tezak istorijski scenario, gde je potrebna velika studija starih knjiga iz tog doba o nacinu besede koje su onda bivale i naravno i starim jexickim izrazima. Za takav scenario je bio potreban jedan istorijski potkovan intelektualac o vremenu iz srednjeg vekam kao i talentovani PISAC, ili knjizevnik.

Ali nije samo Goran Mihic jedan povrsni zajebavac publike, nesposoban i neskolovan za tako nesto.

Problem modernog srbskog filma su uparvo najgori moguci scenaristi: mi ih nemamo, jer ozbiljni knjizevnici izbegavaju takav "estradni" rad, a reziseri biraju (po nedostatku kulture) profesionalne mangupe koji imaju dobde veze. Tek kada ozbiljniji knjizevnici budu ohrabreni da rade za scenarije, mozda ce srpski film da dobije neku vrednost.
Препоруке:
72
7
7 уторак, 08 мај 2018 17:04
Мићко
Сјајно. Хвала за текст.
Препоруке:
53
5
8 уторак, 08 мај 2018 17:04
синиша
Тема Немањићи је толико обимна да је немогуће све сажети у једну тв серију. И историјске чињенице, и филозофска питања, и културу и породичне односе и економске односе и друштвене односе и личне односе. Поготово кад се о тој великој теми није говорило годинама.

Кад бих ја одлучивао сад одмах шта да се сними изабрао бих само два три детаља. Рецимо причу о " долини јоргована". То је фантастична прича и кад сам покуао да је испричам неким пријатељима у иностранству сви су, иако нису били злонамерни, ту иначе истиниту причу одмах преобратили у " мит" и једну лепу, али измишљену љубавну причу.

Међутим "долина јоргована" заиста постоји, заиста је историјски догађај и дан данас је у долини Ибра има јоргована који су тада засађени кад се жениио Урош па засадио јорговане путем којим ће проћи његова млада.

На пример ту причу. Или само један доживљај из живота светог Саве, долазак у Хилендар.

Тема је грандиозна и никако не може бити обухваћено све одједном.
Препоруке:
58
3
9 уторак, 08 мај 2018 17:27
мала примедба
Врло темељна анализа једне веома лоше серије. Мени делује да је основни проблем у томе што титоистичка екипа која је запосела мање-више целокупан културни простор једноставно није у стању да направи квалитетан приказ српске средњевековне историје. Чак и ако то желе, чак и ако приступе таквом пројекту без зле намере, они то једноставно нису у стању. То је толико супротно целокупном њиховом бићу да никако не иде. Нешто у стилу оних људи који кад покушају да буду духовити могу само да испадну досадни или прости.
Потпуно је немогуће да они прикажу Стефана Првовенчаног као динамичног, способног и интелигентног владара који је способан да парира било ком другом владару свог времена, или Светог Саву као врхунског интелектуалца који је посветио свој живот служењу вери и свом народу.
Можда би за почетак требало покушати нешто мање амбициозно, неку документарно-играну серију. Хрвати су то урадили, чак су успели и да је прикажу на Viasat History.
Препоруке:
72
4
10 уторак, 08 мај 2018 17:35
пензионер Цвико
По концепцији, све у вези серије личи на културолошку "Савамалу" у којој ће један полицајац бити крив за све... Зар ОН није поручио Србима "променићу вам свест"? И то нам управо ради. Окружење: ријалити емисије. Шлаг на торту: серија Немањићи. А за све ово, како пише Танасије, нисмо се припремили па нам се све лупа о главу. У глави звечи а ми и поред свега сањамо о срећи која нам док је овако никако неће доћи. Узалуд се надамо!
Препоруке:
48
2
11 уторак, 08 мај 2018 17:43
Лаки
Оцена за Николу је одличан 5.
За серију мршава двојка.
Имали бимо бољи отисак о себи и својој прошлости без ове серије. Слажем се да је Бој на косову одличан утисак оставио и када је снимљен, а после Немњића ова два остварења не могу се ни поредити.
Препоруке:
46
3
12 уторак, 08 мај 2018 17:45
Tražim pomilovanje, za sebra...
Ja vam kažem da je ta država od 150 godina bila "nikakva", surova i nemilosrdna nza jadan narod, a ti vladari iza sebe ništa nisu opstavili, osim nekoliko manastira koje su podigli sebi u slavu, a ne narodu. Sebri u njih nisu ulazili! Nijedan od tih "kraljeva" nije gradio ni bogomolje za narod ni škole za učenje. "Ako ubije vlastelin sebra u gradu, ili u župi, ili u katunu, da plati tisuću perpera, akoli sebar vlastelina ubije, da mu se obe ruke otseku i da plati trista perpera." Mnogi se i danas zanose ovim Dušanovim deljenjem pravde. Meni nije stalo do veličanje feudalaca i njihovih zasluga. Ko nije hteo da promeni staru slovensku veru za hrišćanstvo kažnjavan je odsecanjem jezika. Zato se dobra serija nije ni mogla napraviti jer je istina morala da se zaobiđe.
Препоруке:
21
74
13 уторак, 08 мај 2018 17:54
Одбрана и последњи дани
Слажем се са Танасићем да су сценариј и режија најслабија карика дугоочекиване серије из српске средњовековне прошлости, којих је недопустиво мало, али то је већ друго, политичко питање. Што се уметности тиче, можда је згодна паралела са Скорсезеовом историјском драмом "Банде Њујорка". Филм је, по мом мишљењу, доживео неуспех. Без награде Оскар, што за овако амбициозан спектакл представља прави дебакл. Додуше, са неком зарадом, али испод очекиване. Критичари су замерили филму недовољну карактеризацију ликова, да је покушао обрадити толико тема да није успео адекватно обрадити ниједну. Са музичким спектаклом "Њујорк, Њујорк", Скорсезе је прошао још горе. Показало се да Скорсезе није прави режисер за велике филмске спектакле, него за приче о обичним малим људима. За драме у којима су главни ликови маргиналци, филмове са малим бројем ликова и минималнoм мизансценом. Не баш дословно, али слично се може рећи и за Гордана Михића, који је несумњиво наш највећи сценариста.
Препоруке:
14
4
14 уторак, 08 мај 2018 17:59
небитан
Два су основна проблема: неукост аутора и неукост публике. Српска културна баштина је више деценија намерно скрајнута из свести и мисли народа. Колико на пример знате филмских наслова који дотичу тему средњег века? Бановић Страхиња, и из давних педесетих година, Баш челик. Ја толико могу да се сетим на брзину. Какво је то јадно културно наслеђе народа који је, уместо да чува, негује и проучава своју историју, изгубио три деценије снимајући гомилу комунистичких пропагандних памфлета и на крају остао и без комунизма и без националне свести, без основних знања о себи самоме. Руку под руку с тим иде и затирање традиционалног језика. Аутор текста каже: "аутори „Немањића“ нису ни покушали да архаизују, или макар козметички „патинирају“ језик својих јунака". И мени је веома жао због тога, али с друге стране, свестан сам да данашњи просечан гледаоц не зна чак ни шта значе обичне свакодневне пословице, а камоли да мало дубље зарони у давно заборављене нијансе народног језика.
Препоруке:
43
6
15 уторак, 08 мај 2018 18:27
пензионер Цвико
@Tražim pomilovanje, za sebra...,

Има истине у вашем коментару али шта вреди. Знамо ми и за боље али никако да к томе бољем кренемо. Само причамо или пишемо. Ево нпр. Свети Сава је мирио браћу. Зашто су се браћа свађала, сукобљавала и колико им је стало до државе? Свети Сава је видео да су наши преци, Срби, несложни. Увео је Крсну славу која је требала да усложи Србе и тиме да постигну Спасење под Крстом. Наша неслога данас говори да није успео односно труд му је био узалудан. Свео се на годишње помене (један дан у години) а ми ко за инат, никако да се ујединимо. Само се заклињемо. Да ли ће нас губитак Косова и Метохије ујединити у овом тренутку када многи Срби одлазе са Балкана у свет? Кад би бар у свету били сложни?
Препоруке:
16
13
16 уторак, 08 мај 2018 19:59
Bljesim
@ Trazim pomilovanje...
Najblize istini od svih komentara!
Medjutim,stvarnost je bila mnogo gora!
"Ureza mu jezik njegov u grlu",je samo priznanje
potomka!Ognjem I macem,unisteno je je sve
staro srpsko vjerovanje! Ako se neko sjeca
da je Pavelic,neprevazidjeni krvnik ,hladno izjavio:
Samo ponavljam ono sto je Sveti Rodonacelnik ucinio:
Trecinu pobiti, trecinu protjerati trecinu pokrstiti!
Nema ni jedan Nemanjic kralj,a da nije ratovao
s bratom,ili s ocem ili sinom!
Jedan oslijepi sopstvenog sina, drugi se ozeni
6 puta,a svi, ,slava Bogu ,svi se posvetise!
I ko je falsifikovao svu tu istoriju!
Valjda znamo da se ne lazemo!
Zato se i ocekivalo da u seriji kao u hagiografijama
Nemanja licno s Bogom pije kafu,da ih heruvimi sluze,
da hodaju po vodi,jedu zlacanim kasikama,tuku se zlacanim
sestopercima I sl..
Kad ono, medjutim!
Karma je zakon nad zakonima zato smo tu gdje jesmo!
A "istorija je gomila gluposti, za koje smo se dogovorili da su istinite!"
Препоруке:
20
57
17 уторак, 08 мај 2018 20:59
Slavomir Srpski, sudba starkelja u moderna vremena
To da Mihic nije eksper za istorijske teme, vec da je slavu dobio na filmovima o crno-belim mackama, ciganima, kamiondzijama i pevaljkama nije prvi faktor mog iznenadjenja.

Iznenadjenje je da to radi jedan starkelja u 80 godina, koji je dugo bio i profesor dramske umetnosti i od koga se ocekuje barem gram mudrosti, ako je i malo ucitavao klasike ili anticku literaturu:

Gde se dadose stari mudraci i starac Foco od stotinu ljeta?

Zar i taj klasicni anticki model opreznog i mudrog starca na kraju svog zivota potpuno izgubio u ova moderna vremena?

Gde se izgubi naravoucenije iskustva da kada iza sebe imate citav zivot delovanja, da morate biti vrlo oprezni da ga sacuvate i da se ne zamajavate kao pubertetlija u neke nove izazove koju nikada u zivotu niste pobali?

Starci obicno prenose svoje znanje i iskustvo, gde su korak ispred drugih: pa je Mihic mogao i u 80 da pravi ciganske filmove gde je najbolji i da zaradi koju paricu.
(nastavak..)
Препоруке:
15
6
18 уторак, 08 мај 2018 21:13
idomeneo
ova sklepana serija ne zasluzuje da se na nju potrosi ni ova jedna recenica a kamo li..
Препоруке:
26
3
19 уторак, 08 мај 2018 21:13
Slavomir Srpski, gde si Foco od stotinu ljeta?
Nije Mihic prekrsio sve kanone iskustva i istorijskog znanja, da se nova kuca ne otpocinje kada se nece imati vremena ne samo sagledati jesu li ti temelji ispravni, vec nece biti vremena da u 80toj katatrofu takvog nepromisljenog delovanja ispravi, dakle nije to antropolosko znanje prekrsio jer je postao senilan. Ne.

Da je to ucinio iz senilnosti,ne bi se obrusavao na brojne kriticare,vec bi mudro trazio izvinjenje i oprostaj.

Jer temu koju je neznanjem okaljao nije tema cigana,pevalkji na slavama, vec najslavniji period nase kulture i duhovnosti.

I najspremniji istoricar srednjeg veka i dokazan knjizevnik iz tog doba,strepeo bi za takav poduhvat. Pogotovo u dobu kada nema vremena da se greske isprave. Strepeo bi jer bi znao da je ta TEMA nesto sto ce svakog intelektualca u Srbiji da zanima i da to prouci i uvidi.

Znao bi da bi i za mnogo manje greske imao dosta kritike. Ali tu se razlikuju mudri starci iz proslosti od kocepernih u moderna vremena
Препоруке:
22
2
20 уторак, 08 мај 2018 23:26
велико време
уторак, 08 мај 2018 Tražim pomilovanje, za sebra...
Ja vam kažem da je ta država od 150 godina bila "nikakva", surova i nemilosrdna nza jadan narod,


Ја Вама кажем да немате појма ни о историји, ни о филму ...
Каква је била историја других држава? Енглеске у славном раздобљу Краљице Елизабете Прве? Борбе са сестром коју је на крају убила, интриге, кривоклетства, сплетке, завере, преваре, блуд и разврат, погубљења, народ који је сатиран ... А кад гледате филмове - само сјај, раскош, достојанство, велике победе, освајања ...

Исто је и с другим народима ... То је време нехигијене, болештина, сиромаштва, страдања, убијања ... нису само преостали дворци. Историја Ватикана, на пример, није нимало боља.

Серија је лоша на основу неколико епизода које сам одгледао, више нисам хтео. Рецепт је једноставан: ангажују се најбољи писци, најбољи редитељи и глумци. Верујем да је, рецимо, Драган Бјелогрлић својим приступом филму и снимању могао да направи неупоредиво боље.
Препоруке:
34
3
21 уторак, 08 мај 2018 23:36
за кога је...
Текст и није лош, али претензија да се као стандард постави квалитет енглеских серија је смешан! Па, побогу, енглеска традиција књижевности, драматургије, театра, историје, друштва, неговања језика, савесности у продукцији филма и телевизије су непревазидиви! Српска традиција у свему томе , која је ионако била у зачетку, је немилосрдно пресечена 1944 г. Ма – нови комунистички узурпатори- властодршци су стрељали бројне српске глумце, књижевнике... Сатеран је свима страх у кости. После тога се деценијама живело у страху. И – шта г-дин Танасић сада очекује, када су сви нормални критеријуми окренути наглавце? Ма – оваква серија каква је: за кога је – добра је; од кога је – још боља!
Препоруке:
13
24
22 среда, 09 мај 2018 04:25
Od umetnika do odmetnika
Od ovoga je gore jos "Sifra Despot". Sacuvaj nas Boze ovakvih "od(u)metnika u umetnosti".
Pored katastrofalnih prvih epizoda "Despota" snima se jos 40 epizoda.Zapamtite,i ovaj ce buckuris biti nastavljen i ako nam je i ovo vec u grlu....
Ko stoji iza ovih "od(u)metnika u umetnosti"?
Hoce li biti da i to mi placamo kroz svoje namete kojed nam natura vlast?
Препоруке:
19
0
23 среда, 09 мај 2018 05:58
ДДТ
Серија је у потпуности испунила задатак.

Народ има чиме да се замајава, да не би гледао у празан нованик и да се случајно не запита због чега је тако.

За наше прилике потрошен је огроман новац пореских обвезника да би се намирили подобни.

Сви срећни.

Једино је Србија на губитку, али ко ... Србију.

Извињавам се за ...
Препоруке:
23
3
24 среда, 09 мај 2018 07:51
Душан Ковачев
Одлична Танасићева критика. Аутор минуциозан и никако малициозан. Добро уочен велики труд глумаца који штрчи од свега осталог. Да се Танасић у тексту бавио и анализом продукције, критика би била савршена.
Препоруке:
20
2
25 среда, 09 мај 2018 09:07
Коста
Ко жели да сазна најважније о Светом Сави најзначајнијем Србину у исрорији и о Немањићима нека прочита Живот Светог Саве од владике Николаја Велимировића. Ево и линка: https://svetosavlje.org/sveti-sava/
Препоруке:
12
3
26 среда, 09 мај 2018 10:27
Orwell
U kratko receno serija "Nemanjici" je potpuni promasaj i bacanje drzavnih para na najgori moguci nacin.

Lepo je poznavati istoriju svojeg naroda ali je treba ostaviti tamo gde i pripada-srednji vek u slucaju ove serije.Sveti Sava je u odnosu na Hrista i boga oca bio samo covek i to je tako u HRISCANSTVU.

среда, 09 мај 2018 09:07
Коста
Ко жели да сазна најважније о Светом Сави најзначајнијем Србину у исрорији и о Немањићима нека прочита Живот Светог Саве од владике Николаја Велимировића. Ево и линка: https://svetosavlje.org/sveti-sava/
Nikolaj Velimirovic je primer kako hriscanin i castan covek ne bi trebalo da se ponasa o njemu treba uciti ali kao o negativcu.Fasista,antisemita i osnivac "Zbora" tkz ljoticevaca sigurno ne moze nijednom casnom coveku biti za primer.
Препоруке:
11
23
27 среда, 09 мај 2018 10:29
Orwell
среда, 09 мај 2018 09:07
Коста
Ко жели да сазна најважније о Светом Сави најзначајнијем Србину у исрорији и о Немањићима нека прочита Живот Светог Саве од владике Николаја Велимировића. Ево и линка: https://svetosavlje.org/sveti-sava/
"Ипак се мора одати поштовање садашњем немачком Вођи [Адолф Хитлер], који је као прост занатлија и човек из народа увидео, да је национализам без вере једна аномалија, један хладан и несигуран механизам. И ево у XX веку он је дошао на идеју Светога Саве, и као лаик подузео је у своме народу онај најважнији посао, који приличи једино светитељу, генију и хероју"
citat Nikolaja Velimirovica na Kolarcu 1935 godina.
Препоруке:
13
15
28 среда, 09 мај 2018 13:41
мала примедба
@Orwell

1935. године Хитлеру су се дивили и Рузвелт, Чемберлен, енглески краљ Едвард VIII, Хенри Форд и Кенеди отац будућег америчког председника. 1936. су на олимпијади многе репрезентације поздрављале Хитлера са подигнутом руком, чак је и Џеси Овенс тада говорио позитивно о Хитлеру и како није био дискриминисан ни на који начин док је био у Немачкој.
За ту олимпијаду је везан и један бизаран случај, једна британска атлетичарка јеврејског порекла која је била рођена у Немачкој је узела немачко држављанство да би могла да наступа за Дојчланд на олимпијади.
Тако да не треба баш толико бацати дрвље и камење на владику Николаја, он је своје заблуде платио боравком у Дахауу, за разлику од горе поменутих.
Препоруке:
34
4
29 среда, 09 мај 2018 13:57
Nemanjici
ZAVIDA Porijeklo pa čak ni ime i Nemanjinog oca nije pouzdano ali se zna da je on rođen u oblasti pored Skadarskog jezera, koja je oduvjek bila arbaneško uporište. Cjelokupno stanovništvo tog kraja u 12. stoljeću su bili katolicki Vlasi i Arbanesi.

STEFAN NEMANJA krsten kao katolik Oženio bosansku katolkinju Anu, kćerku bana Borića, (Postoje manje vjerovatne teorije i da je katolkinja Mađarica kćerka Borisa Kalamanosa)

STEFAN NEMANJIĆ je oženio Ana Dandolo katolkinju Talijanku unuku najvećeg uništivaca pravoslavlja mletačkog dužda Enrica Dandola. Prije toga je bio oženjen za vizantisku Grkinju Evdokiju.

RADOSLAV NEMANJIĆ (Stephanos Doukas), sin Grkinje Evdokije je oženio Grkinju pravoslavku Ana Angelinu Komninu, unuku Mihajla i Komnina Duke, kojeg je Sveti Sava dao likvidirati. Ana je inače bila Radoslavova rodica po majčinoj liniji i kada se udala imala je 12. godina. Pod uticajem svoje supruge Radoslav se osećao Grkom i dodao je sebi grčko prezime Duka.
Препоруке:
4
27
30 среда, 09 мај 2018 14:00
Nemanjici II
VLADISLAV NEMANJIĆ drugi sin Grkinje Evdokije je oženio bugarsku princezu Beloslavu. On je uz pomoć svog punca bugarskog cara Asena II zbacio svog brata Radislava sa vlasti.

UROŠ HRAPAVI NEMANJIĆ sin je zagrižene katolkinje Ane Dandolo i praunuk Enrika Dandola, bio je mađarski vazal Uz pomoć Mađara zbacio je svoga brata Vladislava sa vlasti. On je oženio Jelenu Anžujsku katolkinju Mađaricu koja je u sebi imala francuske, grčke i njemačke krvi .

DRAGUTIN NEMANJIĆ sin Jelene Anžujske je bio katolik. On je oženio Mađaricu katolkinju Katalinu Arpad. Njegov sin i nasljednik Vladislav oženio je također Mađaricu katolkinju Constanzu Morosini.

MILUTIN NEMANJIĆ drugi sin Mađarice Jelene Anžujske, oženio je Anu Terter Bugarku. Milutin je oženio i bogumilku Jelenu, grkinju Jovanu Anđelu, mađarsku katolkinju Jelisavetu Arpad, rođenu sestru žene njegovog brata i petogodišnju Bugarku Simonidu
Препоруке:
3
26
31 среда, 09 мај 2018 14:07
Nemanjici III
STEFAN DEČANSKI sin Ane Terter oženio je Teodoru Bugarku, majku cara Dušana a poslje i Mariu Palaiologinu.

CAR DUŠAN je oženio Jelenu Bugarsku. Majka mu je Todora Bugarska, jedna baba Smiltsena Palaiologos a druga baba Ana Terter, prababe su mu bile Kira Maria Asen (sa dvije strane) Jelena Anžujska i Irene Komnene. Iako Dušanu niti majka niti jedna baba, prababa, čukunbaba ili navrbaba nisu bile Srpkinje, o njemu Njegoš pjeva "zna Dušana rodit Srpka". On se okrunio u do tada bugarskom glavnom gradu Skoplju. Skoplje je još za Samuila bilo glavni grad Bugarske. Kao vladar on nikada nije ratovao protiv Bugara i do večine zemlja se dočepao na osnovu nasljedstva bugarskog. Dušanovo carstvo je trajalo samo 9 godina od 1346–1355.

UROŠ NEJAKI je oženio Anu Vlahinju – Bugarku. Njena sestra bila je udata za sina bugarskog cara Aleksandra.
Препоруке:
6
27
32 среда, 09 мај 2018 14:34
Orwell
среда, 09 мај 2018 13:41
мала примедба
@Orwell

1935. године Хитлеру су се дивили и Рузвелт, Чемберлен, енглески краљ Едвард VIII, Хенри Форд и Кенеди отац будућег америчког председника. 1936. су на олимпијади многе репрезентације поздрављале Хитлера са подигнутом руком, чак је и Џеси Овенс тада говорио позитивно о Хитлеру и како није био дискриминисан ни на који начин док је био у Немачкој.
За ту олимпијаду је везан и један бизаран случај, једна британска атлетичарка јеврејског порекла која је била рођена у Немачкој је узела немачко држављанство да би могла да наступа за Дојчланд на олимпијади.
Тако да не треба баш толико бацати дрвље и камење на владику Николаја, он је своје заблуде платио боравком у Дахауу, за разлику од горе поменутих.
U toj godini su bile samo reci ali dosla je i 1941 godina i nacisticka okupacija i vladika prelazi sa reci na dela-osniva organizaciju "Zbor" zajedno sa Ljoticem ili receno danasnjim jezikom paravojnu formaciju koja je delovala kao srpski SS.
Препоруке:
8
22
33 среда, 09 мај 2018 21:51
Горан Станковић
... Немањићка Србија представља једну од централних тачака националног идентитета, али тај идентитет је већ деценијама разводњен, дезоријетисан, и слуђен, тако да нити постоји национални консензус о томе како српска култура треба да се односи према овом наслеђу (мимо саморазумљиве бриге за споменике), нити шта оно тачно за српски народ представља, и како би требало да се на достојанствен и исправан начин приказује. ...
Одличан текст, прочитао сам га у једном даху. Из горе поменуте премисе, одлично је апсолвирана тема.
Они који би да критикују, само једно питање : шта вам пише у пасошу у рубрици држављанство ? Од скора ?
Препоруке:
8
2
34 четвртак, 10 мај 2018 11:43
...узгред
Критика је на свом месту и могли би да је имају на уму потоњи аутори филмова и ТВ серија о српском средњем веку. Рад на снимању треба да се настави а `слика`, као код великих мајстора треба да се поправља - усавршава...
Препоруке:
4
0
35 четвртак, 10 мај 2018 11:48
Јован
Одлична је серија. Гледао сам с целом породицом, жељно смо ишчекивали сваку епизоду. Веома се радујем најављеном наставку.

Уопште не разумем толико "хејтовање". Уместо да будемо срећно што смо коначно добили серију о веома важном периоду наше историје - многи траже длаку у јајету, просто несхватљиво.
Препоруке:
2
16
36 четвртак, 10 мај 2018 13:03
Ђорђе Ивковић
Ево 56 година како нам Гордан Михић својим хипер-продуктивним филмским и ТВ стварањем уобиличава свест, историјско памћење и уметничку естетику. Уз часне изузетке серија "С ванглом кроз свет" и евентуално "Камионџија" све је то од бофла под девизом "то народ воли",преко ђубрета у коме се ваљамо по блату, до фалсификата где су четници приказани као комунисти. И тај ће, као последњи стваралачки трзај да нам у аманет остави "Рађање краљевине"?! Ма иди ботати!
Но,знате ли ишта филмско у нас, везано за историју, да није обично макароне-ђубре или блиско томе. Блокбастер "Неретва" је непревазиђени архетип титоистичке филмске калаштуре коју нико не дан-данашњи неће да подвргне критици, него се репризира до бесвести. И ништа не може да нас избаци из тог идеолошког корита. Чак су и у наизглед невином "Монтевидео" утурени Рада Пашић и измишљена ћелија КПЈ у ФК "Југославији", а прећутане усташе, које су Монтевидеу напали нашу репрезентацију.
Нема ништа, док се не деконтаминирамо од титоида.
Препоруке:
13
2
37 четвртак, 10 мај 2018 13:47
Nikolaj Velimirovic
U intervjuu datom u Sjedinjenim Američkim Državama 1953. godine, Velimirović je sam za sebe tvrdio da je bio duhovna siva eminencija iza Ljotićeve organizacije Zbor.

Od septembra do decembra 1944. Nikolaj je proveo u Dahau nakon čega je prebačen u Sloveniju gdje je zajedno sa Milanom Nedićem i njemačkim generalom Nojebajherom osnivao pronjemačke antifašističke snage. U Sloveniju je došao su istom autu sa Nedićem i Nojbaherom. Za vreme boravka u Sloveniji Velimirović je blagoslovio i Ljotićeve dobrovoljce. Inače Nikolajev cimer i prijatelj sa studija u Bernu Johan Adler bio je zapovjednik logora Dahau. Posle pada Nemačke i zatvaranja logora Dahau, vladika Nikolaj Velimirović živio je u Kicbilu , u kući svoga prijatelja i kuma kuhara iz Dahaua - Vilhelma Krauta. Za tri mjeseca koja je proveo u njemačkom logoru Dahau kao gost (Ehrenhaftling) svoga idola Adolfa Hitlera sveti Nikolaj srpski je tamo stigao napisati knjigu "Govori srpskom narodu kroz tamnički prozor”.
Препоруке:
6
8
38 четвртак, 10 мај 2018 18:00
ДДТ
"Јован
Одлична је серија. Гледао сам с целом породицом, жељно смо ишчекивали сваку епизоду. Веома се радујем најављеном наставку.

Уопште не разумем толико "хејтовање". Уместо да будемо срећно што смо коначно добили серију о веома важном периоду наше историје - многи траже длаку у јајету, просто несхватљиво.Е

Поштовани Јоване,

Камо лепе среће да тржимо длаку у јајету.
Овде од јајета ни трага ни гласа, само длаке.
Препоруке:
10
2
39 четвртак, 10 мај 2018 22:16
Укратко
Паметном је доста сазнање да је у комисији био тежак аутошовиниста, са морбидним ставом о властитој нацији.
Иначе, критичари серије се деле на две групе:
- Марковићеви паћеници - истомишљеници аутошовинисти, мрзе серију што је уопште приказала нашу историју
- а они нормални је критикују шт нам је историју лоше приказала.
То је сажета ова реченица аутора текста:

е да ће неки наредни сличан пројекат бити много квалитетнији, друга група је то учинила надајући се да наредног пројекта неће бити, и да ће се дреком и галамом обесхрабрити сваки наредни покушај да се сними нешо лепо, достојаствено и сувисло о српској историји


Најтачнији текст о узроцима промашаја написао је Д. Бокан.
Препоруке:
5
2
40 петак, 11 мај 2018 10:12
Јован
@ДДТ

Поштовани ДДТ,

Хвала Вам на коментару.

Не могу да се сложим да у серији "Немањићи" нема ничег вредног, напротив. Сама чињеница да по први пут добијамо играну серију озбиљне продукције, која се бави периодом наше историје старијим од пар векова је огромна ствар. Што се мене тиче, серија би заслужила поштовање и да је била знатно лошија, а није.

Доста читалаца је већ навело да серију карактеришу одлична музика, костими, глума итд. Ја бих додао да је прича сасвим прихватљива - не заборавите да се ради о периоду о ком постоји изузетно мало писаних трагова, нарочито о неком свакодневном животу. Такође се заборавља шта је заправо средњи век и да нико на свету за потребе играног програма није тај период интерпретирао дословно - јер то једноставно не би било пријемчиво савременим људима.

Волео бих да чујем шта Вама конкретно и највише смета у серији?

Хвала Вам још једном и све најбоље,
Јован
Препоруке:
0
4
41 недеља, 13 мај 2018 00:10
серпска сарма, а мож и пасуљ@ о Немањићима и нашим наравима
Танасић је солидно одрадио текст, негде између 4 и 5, али није његова критика серије оно битно, битно је оно што он у контексту пише о нашим НАРАВИМА, које просто ВРИШТЕ из ових коментара. Укратко, "књиге браћо књиге, а не ТИТОИСТИЧКА звона и прапорце"!? А да би се дошло до и протумачиле књиге које говоре о нашој прошлости (која је као и свака прошлост КОРЕН САДАШЊОСТИ и ЗАЛОГА БУДУЋНОСТИ!), ваља прво ЗНАТИ КОЈЕ се КЊИГЕ ТРАЖЕ, а онда ИСПРАВНО их читати!? А чита се наравно са пуном свешћу да се ОНО време може посматрати само кроз ОНДАШЊЕ "наочаре", баш као што налаже модерна историографија, али као што налажу модерни глумачки приручници, почев од Станиславског, па на даље!? Ergo, УЖИВЉАВАЊЕ у оно време да бисмо схватили мотиве наших предака, а онда и њихове НАЧИНЕ и МЕТОДЕ, које су их учинили најмоћнијим владарима на Балкану и једним од најмоћнијих у тадањој Европи!? Да то можемо живи доказ су наши преци из доба ране модерне Стојан Новаковић и ини. (следи наставак)
Препоруке:
1
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер