Sve je to vrlo jednostavno: jezik nas spaja. A jezik je (za razliku od istorije, politike, religije) vrlo konkretna, svakodnevna i obavezna stvar. A s obzirom da nas je sve manje, postojanje drugih sa kojima se na svom jeziku razumemo će bivati sve značajnije.
Preporuke:
0
0
2
sreda, 17 jun 2009 18:59
NaStraži
"A Balašević, za razliku od Brene, nikada nije oblačio uniformu bosanskih Srba već je važio za „kosmopolitu“ i protivnika Miloševića"
Balašević je bio protivnik Miloševića taman toliko, koliko će za 5 godina biti protivnik Čanka. Kad je trebalo da se progura kao novi šansonijer na estradi, pevao je pesme Titu. Kad je trebalo da "iskrivinari" vojni rok, snimao je filmove o JNA. Kad je trebalo da obezbedi simpatije postgazimestanskog režima, pevao je "ne lomite mi bagrenje" (Đorđa Martinovića se, svega par godina pre, nije setio). Onda i one ljigave izjave tipa ""Računajte na nas" je bila moja najveća životna greška", pesme poput "Sloboda-ne" i "Od*ebi JNA", pa komponovanje "vojvođanske himne" itd. Poslednji biser mu je bio onaj kad je priznao da "govori iskvarenom varijantom hrvatskog jezika, tzv. srpskim". Njegovo političko usmerenje nije konstantno. I sam tvrdi da "ga može oduvati najblaži nemirac".
Preporuke:
0
0
3
sreda, 17 jun 2009 21:32
vlks
@NaStraži
Slažem se sa tobom.
Preporuke:
0
0
4
sreda, 17 jun 2009 21:40
Zdravko
Prije nekoliko dana silom prilika, pratio sam Hrvatsku radio televiziju, i to njihov udarni Dnevnik i poslije Dnevnika utakmicu Hrvatska-Ukrajina. Ljudi moji, kakva ke to kolektivan paranoja, kakav je to isključivi nacionalizam. To je užas, i sve to pred očima Evrope i sve to pred prijem Hrvatske u EU. Evo primjera, početak Dnevnika, prvih udarnih deset minuta posvećem je fudbalu i to gostovanju njihovih navijača u Vukovaru, sve sa paradom u centru i povicima koji nehrvatima nikako ne ulijeva spokoj. Voditelj Dnevnika građane Hrvatske naziva Hrvatima, hladno prenebregavajući da bi u Hrvatskoj mogao da živi IKO DRUGI osim Hrvata. Kada bi Javni servisi u Srpskoj i Srbiji ovako nazivali svoje građane, prolasili bi nas superfašistima, pošto nas već bije glas da smo fašisti. To je u Hrvatskoj normalno i u skladu sa Evropskim standardima. Na primjer, rečenica "danas su Hrvati kupovali srećeke na Lutriji jer se očekuje super-premija". Proizilazi da Srbi, Talijani, Mađari, Romi, Slovaci, Slovcenci i drugi koji žive u Hrvatskoj nisu kupovali srećke. Nakon Dnevnika, prenos utakmice. Stadion u Zagrebu skandira "U boj, u boj, za narod svoj". Komentator Božo Sušec oduševljeno govori o atmosferi na stadionu. Svaku situaciju koju sudija dosudi u korist Ukrajine, Sušec krsti kao urotu. Traži da sudiju maltene linčuju. Užas i sve u skladu sa Evropskim normama. Hrvatka i hrvatski narod demokratija u punom smislu. Demostranti pred Brenin koncert nisu krivi, ovakav obrazac ponašanja se diriguje iz medija i to Javnog servisa. Njeguje se opšta paranoja i mržnja. Gdje su tu standardi, gdje je tu čuvena evropska fleksibilnos ili je ovo samo drugo skriveno lice Evropske unije? Gdje mi hrlimo i ko nas čeka tamo? U kakvu zamku upadamo, bojim se i da pomislim!?
Preporuke:
0
0
5
sreda, 17 jun 2009 23:36
Pava
Do danas, leta 2009, u Hrvatskoj ni na jednoj radio ili televizijskoj stanici sa nacionalnom frekvencijom (verujem, da je slično i sa lokalnim medijima) nikada nije emitovana muzička numera srpskog izvođača, pa tako ni Đorđa Balaševića, ni Zdravka Čolića, koji uživaju nešto povlašćeniji tretman u odnosu na ostale.
Kada je, na primer, reč o emitovanju domaćih filmova, iz perioda socijalističke Jugoslavije, na Hrvatskoj radio-televiziji, onda se film čiji su režija, scenario i produkcija iz Zagreba, označava kao "hrvatski film", ako je iz Sarajeva kao "bosanskohercegovački film" (slučaj sa Kusturičinim filmovima), a filmovi poznatih srpskih reditelja označavaju se kao "jugoslovenski filmovi".
Ovo sve ne bi trebalo da nas mnogo zabrinjava, jer to govori o problemu hrvatske politike i društvene elite.
Preporuke:
0
0
6
četvrtak, 18 jun 2009 08:04
Ala
Ovakvo ponasanje govori nekoliko stvari:da su Hrvati,ne svi ali znacajan broj,tak bedasti purgeri kojima smeta svako jedinstvo,vec zele etnicki cistu Hrvatsku(fasizam); da u Hrvatskoj zivi veliki broj pounijacenih Srba,mozda cak 30%(prisilno pokrstavanje);da nisu na razini nikakvih a kamoli kulturnih standarda EU(HNK balet 2000.odbio da gostuje u BG( primitivna politizacija umetnosti);da su nebezbedna turistcka destinacija(prebijanje povratnika i skandali na prvenstvu u Sibeniku);TV paneli su toliko iskljucivi(gde je Mislav?) da negiraju slobodu misljenja i kodekse novinarstva;
licemerno je da su u 10 000 zrtava "obrambenog rata " uvrstili i srpske zrtve kao "svoje gradjane..";vandalizovali Teslinu kucu u Smiljanu pa pokusali da ga predstave kao "sina Hrvatske",od Jasenovca napravili "Instalaciju"(koja se zato svidja nasim "pokondirenim tikvama"u Ministarstvu kulture...
Istorija se ponavlja:u I sv.ratu palili su i ubijali kao vojnici Monarhije,u II kao NDH,U balkanskim kao "branitelji" Hrvatske od Srba i njihovih imanja i zivota...
Sada ce Slovenci na Kosovo,pa ce Hrvati-kao okupatori!
Granica se pomerila s Drine-sto je njihov vekovni cilj...
Preporuke:
0
0
7
četvrtak, 18 jun 2009 08:38
Mladi DŽedaj
Meni su ipak najveća misterija makedonski pevači koji pevaju na hrvatskom jeziku za srpsko tržište.
Preporuke:
0
0
8
četvrtak, 18 jun 2009 10:47
Steva Nadrljanski
Pravi balkanski cirkus... Fahreta Jahić kao Srpkinja u purgerskom Agramu...
Preporuke:
0
0
9
četvrtak, 18 jun 2009 12:07
brm
@Zdravko
u vašem komentaru mi nije jasno koga kritikujete - Hrvate što se TAKO ponašaju ili Srbe što se u sličnim situacijama tako ne ponašaju...ne vidim šta je neevropski pevati rodoljubive pesme na utakmicama...šta je loše ako komentator navija za svoju reprezentaciju - zar treba da prenosi poogrebe ko Andrijašević?...šta je suprotno sa ustrojstvom nacionalne države ako se kaže Hrvati kupili loto i sl. ...zar Tesla nije sin Hrvatske? kao što Štrosmajer (ni)je sin Srbije.. meni je mnogo besmislenije što naši voditelji nikad ne kažu Dobro jutro Srbi i Srpkinje, što se televizija zove RTS a ne Srpska televizija...
a što se teksta tiče - meni je fenomen koliko publike i dalje ima taj kičerski jugoslovenski treš... ne vidim zašto TO Hrvate ne bi brinulo ko što mene brine kad vidim punu Arenu?... to što se naši veterani ne bube kada dođe npr. eks srpkinja iz Crne Gore Doris posle svih uvredA KOJE JE IZVALjIVALA ZA VREME DOMOVINSKOG RATA opet je naš problem..
Preporuke:
0
0
10
četvrtak, 18 jun 2009 12:14
aleksandar
Na žalost ne mogu da se složim sa uvaženim komentatorom Na straži.
Mislim da se na osnovu celokupnog opusa i izjava Đorđa Balaševića u poslednjih petnaestak godina može reći da je prilično dosledan u pogledu svog autonomaškog (separatističkog), kroatofilskog (mesićevskog, za koga se čak hvalio da je zajedno sa njim u Zagrebu jeo čvarke) usmerenja.
Ko ume da čita između redova njemu je jasno da bi "naš" Đorđe rado bio stanovnik "autohtone" "neovisne republike vojvodine" oslonjene na Zagreb i Budimpeštu umesto naše Srbije.
Srbija je dobra samo kada treba "uzeti novce dragim varošanima". Od nečeg mora da se živi.
Preporuke:
0
0
11
četvrtak, 18 jun 2009 12:38
Drazen, Niksic
5. oktobra(nezvisno ko sta misli o tom datumu), Balasevic je uredno pozvan da se prikljuci Novosadjanima u protestu. I, naravno izbjegao je to, pravdajuci se nekom bolescu. Nekoliko dana kasnije, da se Vlasi ne dosete, u Ateljeu 212 je odrzao koncert samo za Otpor. Mora da je ozdravio u medjuvremenu.
Licemer bio i ostao.
Preporuke:
0
0
12
četvrtak, 18 jun 2009 14:02
Nimbus
Šta je u svemu ovome čudno? Ako Hrvati `vole` Nemce, ne znači da vole i jodlovanje. I obrnuto - ako im Srbi smetaju u realizaciji velikodržavnih ciljeva, ne znači da će odbiti da im poneki služe za razonodu. (Ipak postoji uslov da se zabavljači nisu nacionalno eksponirali).
Mislite da će odbiti usluge prostitutke, ako je došla iz Srbije?
Pitanje je šta je s nama?
...Mi dobri k`o blato... (samo nas treba gaziti...)
Ako nam se učini da nije dovoljno - sami ćemo da se dogazimo. Ako ni to nije dovoljno, pa još ćemo - za šta, inače, služe `supermoderatori`.
Preporuke:
0
0
13
četvrtak, 18 jun 2009 18:17
Steva Nadrljanski
Koliko god se svjesni hrvatski domoljubi hrvatili, ljubav prema srpskom folku dokazuje da je veliki deo tog naroda srpskog porekla. Vuče ga krv, koja nije voda... Moraće bolje da se potrude na kroatizaciji svega&svačega.
Ne znam gde bih mogao patentirati ovo svoje genijalno otkriće?!
Preporuke:
0
0
14
četvrtak, 18 jun 2009 21:00
Zdravko
&za BRM
Ja kritikujem licemjerne duple standarde zapadnih "slobodnih" "demokratija", koji komotno tolerišu isključivost Hrvatskoj, a Srbiji i Srpskoj kače sve i svašta. Lično, što se mene tiče i ja bih volio da me ujutro sa moje Televizije Republike Srpske voditelj pozdravi sa "Pomoz Bog braćo Srbi i sestre Srpkinje", ja bih volio da je Republika Srpska država Srpskog naroda i ostalih nacionalnih manjina. Za to sam se i borio. A najsretniji bih bio da mi je u Banjaluci glavni grad Beograd i za to sam se borio. Ali avaj, daleko je sunce!
Preporuke:
0
0
15
četvrtak, 18 jun 2009 21:01
Rodoljub
Tekst autorke je prepun poprilično paušalnih konstatacija i pretpostavki, a neke su nabrojali i moji prethodnici. Pogotovo bodu oči "blage površnosti" o eventualnom političkom opredeljenju Bajage, Balaševića i (!) Nede Ukraden.
Da li je iko "merio" kakva je bila nacionalna struktura tih 15.000 ljudi na tom koncertu? Hrvati sigurno nisu SVI, barem ne iz "purgersko-hercegovačkog", znači nacio-miljea. Verovatno (nagađam) manje od 40%! Ako samo to prihvatimo, ostatak članka ispada suvišan.
Potrošeno je mnogo tastatura na ovu temu, ali ostaje sledeće - Fahreta Jahić u Hrvatskoj nikako ne treba da bude okidač za još malo "jugoslovenštine" na ovom NSPM!
P.S. F.J nije na tom koncertu otpevala niti jednu pesmu koja tekstom podseća na taj period (jugoslovenštine), nedajBože na Srbiju.
Preporuke:
0
0
16
petak, 19 jun 2009 07:57
Jasna Simonovic
Vaši lagani tekstovi su osveženje na sajtu nspm...
Mislim da bi bilo dobro da ih prethodno neko pročita jer vam se bespotrebno opet provukla greska koja moze povrediti osobe koje pominjete...
Tako ste tekst počeli rečima: Seke, Goge, Indire i ostali srpski folkeri...Ne vidim razlog da imena pomenutih pevačica pišete u množini!?...
Kritiku na njihovo pevanje mogli ste napisati na neki primeren nacin...Moj prosli komentar u vezi Suzan Bojl nije bio objavljen, pa vas molim da ga procitate...Kao i ovaj, i taj je napisan u najboljoj mogucoj nameri...
Preporuke:
0
0
17
petak, 19 jun 2009 11:12
Jovana Papan
"Balašević je bio protivnik Miloševića taman toliko, koliko će za 5 godina biti protivnik Čanka."
"Pogotovo bodu oči "blage površnosti" o eventualnom političkom opredeljenju Bajage, Balaševića i (!) Nede Ukraden."
O Balaševiću sam napisala tačno ono što sam i mislila - da je "važio" za protivnika Miloševića, ne da je to bilo tačno. U tekstu se ne radi o Balaševiću i nisam uopšte ulazila u analizu autentničnosti njegovog tadašnjeg političkog imidža, tj. da li je u svom deklarisanju bio dosledan i iskren ili licemeran i prevrtljiv.
A o političkom opredeljenju Bajage i Nede Ukraden tek nisam rekla ni reči.
Preporuke:
0
0
18
petak, 19 jun 2009 15:30
Rodoljub
g-đo Papan, istina je, "niste rekli ni reči"... ali ste ih SPOMENULI, pa ste ih time (hotimično/nehotice?) stavili u istu ravan sa notornom F.J iz teksta.
Imao sam prilike da se krećem u krugu tih ljudi, i većina njih je "jugonostalgična" ili "jugo-miro-pomir-ljubiva" iz potpuno komercijalnih razloga.
Otuda, odvratni su.
Preporuke:
0
0
19
petak, 19 jun 2009 22:35
branko
Vi ne možete zamisliti da napr. Thompson ne može održati koncert u Istri, recimo...Zašto nebi ljudi prosvjedovali ako im se iz nekog razloga ne sviđa Brena-ona je simbol nekakvog "jugoslavenstva" koje je iza nas. Mnogi ljudi u Hrvatskoj imaju traume zbog toga...nije trebalo da se raziđemo kao divljaci...Nisu Hrvati zbog toga nacionalisti i još manje šovinisti; Hrvati kao nacija nisu samo Hrvati kao narod...Ja još uvijek pogledam koji film od Kusturice ili poslušam Riblju Čorbu-ne zanimaju me njihova politička stajališta(koja su mi poznata)-zanima me njihova umjetnost...Tako i ovi ljudi koji su došli gledat Brenu...i ovi koji su prosvjedovali...
Preporuke:
0
0
20
subota, 20 jun 2009 16:05
samo ne multi-kulti
Pa i De Gol je građane Francuske nazivao Francuzima mada u Francuskoj živi oko 30 odsto Azijata i Afrikanaca, državljana Francuske. Svaki govor je počinjao rečima: „Francuzi i Francuskinje“. Čovek je bio veliki državnik, nije se zanosio multi-kulti pričama. Srbi bi mogli što šta da nauči iz tog primera ukoliko ne žele da dožive sudbinu naroda bez države. Što se tiče Hrvata i Hrvatske – bez komentara jer to ne biste objavili.
Balašević je bio protivnik Miloševića taman toliko, koliko će za 5 godina biti protivnik Čanka. Kad je trebalo da se progura kao novi šansonijer na estradi, pevao je pesme Titu. Kad je trebalo da "iskrivinari" vojni rok, snimao je filmove o JNA. Kad je trebalo da obezbedi simpatije postgazimestanskog režima, pevao je "ne lomite mi bagrenje" (Đorđa Martinovića se, svega par godina pre, nije setio). Onda i one ljigave izjave tipa ""Računajte na nas" je bila moja najveća životna greška", pesme poput "Sloboda-ne" i "Od*ebi JNA", pa komponovanje "vojvođanske himne" itd. Poslednji biser mu je bio onaj kad je priznao da "govori iskvarenom varijantom hrvatskog jezika, tzv. srpskim". Njegovo političko usmerenje nije konstantno. I sam tvrdi da "ga može oduvati najblaži nemirac".
Slažem se sa tobom.
Kada je, na primer, reč o emitovanju domaćih filmova, iz perioda socijalističke Jugoslavije, na Hrvatskoj radio-televiziji, onda se film čiji su režija, scenario i produkcija iz Zagreba, označava kao "hrvatski film", ako je iz Sarajeva kao "bosanskohercegovački film" (slučaj sa Kusturičinim filmovima), a filmovi poznatih srpskih reditelja označavaju se kao "jugoslovenski filmovi".
Ovo sve ne bi trebalo da nas mnogo zabrinjava, jer to govori o problemu hrvatske politike i društvene elite.
licemerno je da su u 10 000 zrtava "obrambenog rata " uvrstili i srpske zrtve kao "svoje gradjane..";vandalizovali Teslinu kucu u Smiljanu pa pokusali da ga predstave kao "sina Hrvatske",od Jasenovca napravili "Instalaciju"(koja se zato svidja nasim "pokondirenim tikvama"u Ministarstvu kulture...
Istorija se ponavlja:u I sv.ratu palili su i ubijali kao vojnici Monarhije,u II kao NDH,U balkanskim kao "branitelji" Hrvatske od Srba i njihovih imanja i zivota...
Sada ce Slovenci na Kosovo,pa ce Hrvati-kao okupatori!
Granica se pomerila s Drine-sto je njihov vekovni cilj...
u vašem komentaru mi nije jasno koga kritikujete - Hrvate što se TAKO ponašaju ili Srbe što se u sličnim situacijama tako ne ponašaju...ne vidim šta je neevropski pevati rodoljubive pesme na utakmicama...šta je loše ako komentator navija za svoju reprezentaciju - zar treba da prenosi poogrebe ko Andrijašević?...šta je suprotno sa ustrojstvom nacionalne države ako se kaže Hrvati kupili loto i sl. ...zar Tesla nije sin Hrvatske? kao što Štrosmajer (ni)je sin Srbije.. meni je mnogo besmislenije što naši voditelji nikad ne kažu Dobro jutro Srbi i Srpkinje, što se televizija zove RTS a ne Srpska televizija...
a što se teksta tiče - meni je fenomen koliko publike i dalje ima taj kičerski jugoslovenski treš... ne vidim zašto TO Hrvate ne bi brinulo ko što mene brine kad vidim punu Arenu?... to što se naši veterani ne bube kada dođe npr. eks srpkinja iz Crne Gore Doris posle svih uvredA KOJE JE IZVALjIVALA ZA VREME DOMOVINSKOG RATA opet je naš problem..
Mislim da se na osnovu celokupnog opusa i izjava Đorđa Balaševića u poslednjih petnaestak godina može reći da je prilično dosledan u pogledu svog autonomaškog (separatističkog), kroatofilskog (mesićevskog, za koga se čak hvalio da je zajedno sa njim u Zagrebu jeo čvarke) usmerenja.
Ko ume da čita između redova njemu je jasno da bi "naš" Đorđe rado bio stanovnik "autohtone" "neovisne republike vojvodine" oslonjene na Zagreb i Budimpeštu umesto naše Srbije.
Srbija je dobra samo kada treba "uzeti novce dragim varošanima". Od nečeg mora da se živi.
Licemer bio i ostao.
Mislite da će odbiti usluge prostitutke, ako je došla iz Srbije?
Pitanje je šta je s nama?
...Mi dobri k`o blato... (samo nas treba gaziti...)
Ako nam se učini da nije dovoljno - sami ćemo da se dogazimo. Ako ni to nije dovoljno, pa još ćemo - za šta, inače, služe `supermoderatori`.
Ne znam gde bih mogao patentirati ovo svoje genijalno otkriće?!
Ja kritikujem licemjerne duple standarde zapadnih "slobodnih" "demokratija", koji komotno tolerišu isključivost Hrvatskoj, a Srbiji i Srpskoj kače sve i svašta. Lično, što se mene tiče i ja bih volio da me ujutro sa moje Televizije Republike Srpske voditelj pozdravi sa "Pomoz Bog braćo Srbi i sestre Srpkinje", ja bih volio da je Republika Srpska država Srpskog naroda i ostalih nacionalnih manjina. Za to sam se i borio. A najsretniji bih bio da mi je u Banjaluci glavni grad Beograd i za to sam se borio. Ali avaj, daleko je sunce!
Da li je iko "merio" kakva je bila nacionalna struktura tih 15.000 ljudi na tom koncertu? Hrvati sigurno nisu SVI, barem ne iz "purgersko-hercegovačkog", znači nacio-miljea. Verovatno (nagađam) manje od 40%! Ako samo to prihvatimo, ostatak članka ispada suvišan.
Potrošeno je mnogo tastatura na ovu temu, ali ostaje sledeće - Fahreta Jahić u Hrvatskoj nikako ne treba da bude okidač za još malo "jugoslovenštine" na ovom NSPM!
P.S. F.J nije na tom koncertu otpevala niti jednu pesmu koja tekstom podseća na taj period (jugoslovenštine), nedajBože na Srbiju.
Mislim da bi bilo dobro da ih prethodno neko pročita jer vam se bespotrebno opet provukla greska koja moze povrediti osobe koje pominjete...
Tako ste tekst počeli rečima: Seke, Goge, Indire i ostali srpski folkeri...Ne vidim razlog da imena pomenutih pevačica pišete u množini!?...
Kritiku na njihovo pevanje mogli ste napisati na neki primeren nacin...Moj prosli komentar u vezi Suzan Bojl nije bio objavljen, pa vas molim da ga procitate...Kao i ovaj, i taj je napisan u najboljoj mogucoj nameri...
"Pogotovo bodu oči "blage površnosti" o eventualnom političkom opredeljenju Bajage, Balaševića i (!) Nede Ukraden."
O Balaševiću sam napisala tačno ono što sam i mislila - da je "važio" za protivnika Miloševića, ne da je to bilo tačno. U tekstu se ne radi o Balaševiću i nisam uopšte ulazila u analizu autentničnosti njegovog tadašnjeg političkog imidža, tj. da li je u svom deklarisanju bio dosledan i iskren ili licemeran i prevrtljiv.
A o političkom opredeljenju Bajage i Nede Ukraden tek nisam rekla ni reči.
Imao sam prilike da se krećem u krugu tih ljudi, i većina njih je "jugonostalgična" ili "jugo-miro-pomir-ljubiva" iz potpuno komercijalnih razloga.
Otuda, odvratni su.