G. Miroslave potpuno se slažem sa Vama,Srbija nema razloga da pravi ni regione ali treba primeniti kao ustavno rešenje, izvorna ovlaštenja opština i gradova u smislu funkcionalne decentralizacije,dakle imovina,prihodi(porezi),lokalni razvoj ,veća ovlaštenja lokalnih skupština i opštinskih vlada(izabranih) i sve što ide uz evropsku povelju o lokalnoj samoupravi .Naravno u pravu ste Kosovo je nešto drugo(nacionalni faktor).S obzirom da ste doktorirali na ovoj temi a zanimljiva je,faktori koji determinišu vertikalnu organizaciju neke države su upravo kompatibilni sa Vašim stavom.Šta će biti sa Srbijom? Što neko reče"puno krokodila u jednoj bari"...! Pozdrav Srbiji "Dijasporac" !
Препоруке:
0
0
2
среда, 10 јун 2009 14:12
Мирослав Ђукић
Како ја са стране све ово посматрам, чини ми се да се део ЗЕС-а толико занео у испуњавању налога из Вашингтона и Брисела, да не примећује да им тло лагано измиче испод ногу. Евидентно је на прошлонедељним допунским локалним изборима да се један део гласача ДС-а није појавио на изборима. То је само симптом једне дубље појаве. Узалуд ће бити ове гласаче касније "мобилисати", или страшити деведесетим, јер кад једном кола крену низбрдо... Енергија коју је власт употребила до сада за "статутаризацију" Војводине и свођење Србије на статистичке регионе, могла се употребити за решавање неког проблема грађана. Колико се сећам, ЗЕС је пре избора обећавао куле и градове, Маркове конаке, авионе и камионе, али ни зуцнуо није о повратку у 1974.
Препоруке:
0
0
3
среда, 10 јун 2009 15:20
Jedan ogorceni Pancevac
Potpuno se slazem s mojim sugradjaninom g. Svircevicem. Nikakve pokrajine Srbiji nisu potrebne. Dosadasnja praksa je pokazala da one za tili cas mogu da skliznu u suverenost. Samo opstinska samouprava i nista vise!
Препоруке:
0
0
4
среда, 10 јун 2009 15:57
sava
G. Svircevicu vasa analiza stanja je,po meni, odlicna ali zelje i saveti koje dajete su krajnje mastovati-(А постаће озбиљна земља када јасно стави до знања Вашингтону и Бриселу да неће признати тековине Устава од 1974, и да Европа, за сваки случај, ипак има алтернативу.)
1.Kada bi neko ovo i pokusao zavrsio bi u Hagu ili u "jarku" sa metkom u celu, kao sto i jesu svi koji su pomislili tako.
2.Kada bi ceo ili vecinski narod tako pokusao dobio bi bombe, kao sto je i dobio 1999.
3.Srbija je bila svoja,kolko to moze, kroz istoriju jedino kada je postojala ravnoteza snaga u svetu, a sada nje nema,kao ni 1389,1914,1941.
4.Na zalost,jedino moze kako Britanci odluce,ili dok Rusija ne krene na zapad.Pa i knez Pavle je potpisao (spasonosni)pakt sa Nemcima,ali Britancima se to nije svidelo, i Srbi su zrtvovani zarad nestabilnosti na "Nemackom" Balkanu.
Препоруке:
0
0
5
среда, 10 јун 2009 17:36
Небојша Малић
Свака похвала тексту г. Свирчевића. Нешто у истом овом фону сам и ја хтео да напишем, али не стигох. Добро је што нисам - не бих овоме што је речено имао шта да додам.
Онима који не мисле да је могуће да се Србија ишчупа из садашње ситуације, рећи ћу само да се трагедија из деведесетих и десила не зато што је свет постао униполаран, већ зато што је тај један пол био према нама изузетно непријатељски расположен. Али ово више нису деведесете, и све што смо мислили да знамо се полако мења. Делимично и због ствари које су се десиле - нпр. Солжењицин је изјавио да је напад на Србију 1999. распршио руске илузије о западу; да ли је случајно Јелцин абдицирао крајем те године?
Ако је Милошевић 1990. погрешно прочитао ситуацију у свету и још се водио принципима хладног рата, онда немојте да ми данас поновимо ту грешку и руководимо се перцепцијом америчке свемоћи. Ње ем што више нема, ем што смо томе и ми, свесно или несвесно, допринели.
Препоруке:
0
0
6
четвртак, 11 јун 2009 08:39
Газда Груја
Добра је анализа.
Слажем се и са гос`н Небојшом ; знам за ту Солжењицинову изјаву и слажем се са њом. Истина је да је напад на нас драстично променио курс којим Русија иде. Проф. Јелена Гускова јасно и отворено каже: "Ви, Срби, сте "купили" 10 година Русији, дали сте јој време да се "отрезни" и почне да се подиже".
Колико је све то смислено и/или делотворно, видећемо.
Какве смо ми среће, вероватно ће буде "касно Груја на рејв-парти стиже" варијанта. У сваком случају није сјајна перспектива.
...него, хтедох да се надовежем на један свој коментар од раније апропо мајстор-Бајдена ; ја рекох, ономад, "ко зна шта нас чека кад се преведу наређења са енглеског" - и Богами, еве нам га - региони, авиони камиони...
Нама Србима увек западне нека метафора.
Мој Орвеле, куд се шећеш?
Само, код нас Срба, који у свему каскамо по 10 година за свемиром, ваља неки ОрвелИЋ да напише 1974.
"Ако желиш да замислиш будућност Србије, замисли покрајине, регије и административне кајмакамије... заувек"
Препоруке:
0
0
7
четвртак, 11 јун 2009 11:11
Родољуб
За ово "парцелисање" сам сазнао још почетком децембра прошле године, када ми је један локални функционер Г17+ у једном поморавској варошици испричао и нацртао цео план. Био је одушевљен идејом председника своје странке и човек се малтене упљувао док је објашњавао шта ће све лепо да донесе овај, тада само план.
Тома Николић тврди да је тек пре неки дан сазнао за закон. А ко сам ја, а ко је Тома Николић?
Ипак, још увек нисам видео реакције СДА и осталих "бошњачких" странака на чињеницу да ће "Санџак" да буде подељен у две области, и самим тим додатно (после распада СРЈ) и вероватно, трајно везан за Србију.
Препоруке:
0
0
8
четвртак, 11 јун 2009 12:37
царево ново одело
Овај закон служи само да покрије постојање Војводине.
Препоруке:
0
0
9
четвртак, 11 јун 2009 21:52
хиперборејац
Тренутна понуда парцелизације Србије је лажна.
Пре свега због тога што оставља нетакнуте обе покрајине.Од комунистичког духа у Србији се дуго и не може очекивати
Да не постоје покрајине ("то је нама наша борба дала..." ) регионализације Србије би била нормална , пожељна очекивана ...обавезна чак.
Постојала је понуда за регоналиозацију од стране ДСС-а, нисам сигурна како је тачно изгледала али је , неразумљиво и без веће полмике повучена и скинута са дневног ред те странке. Могли су бар да објасне.
На овом линку:http://www.hidmet.gov.rs/ciril/upozorenja/index.php
постоји једна мало необична али врло пристојна почетна шема регионализације Србије.
Наравно Косово и Метохија су и ту једна целина.Тешко нама када нам мапе регионализације боље изгледају у метеорологији но у политици.
Можда је ово место где би неко компетентан требало да нам каже ко је и када смислио и реализовао концепт цепања Србије помоћу Покрајина. Евидентно је да је то пројектован корак са далекосежним и катастрофалним последицама.
Требало би , поименце, набројати заслужне Србе за пројекат растакања Србије. Немојте помињати друге("браћу" из СФРЈ) јер они имају итекако оправдања пред Богом и својим народима зашто су то потпомогли свом снагом . На крају им се исплатило.Једни потезом добили су своје државе а нашу растурили.
Овде има људи чија је професија историја.
Могли би да учине услугу свом народу бар побројавањем имена њуди који су( свесно или несвесно) раскомадали сопствену земљу
Препоруке:
0
0
10
петак, 12 јун 2009 16:51
Сремица, Сремица
Ја нисам гласала за Тадића па зато нисам ни изненађена. Чим је склопио пакт с аутономашима, знала сам да ћемо његово устоличење платити. Да парафразирам Антонића: Само да би један човек остао на власти. По цену државе и народа!
Препоруке:
0
0
11
петак, 12 јун 2009 21:30
Змај од Ноћаја
Ако је регионализација Србије тако сврсисходна (а мислим да није него, напротив штетна), зашто би онда Војводина имала аутономију а не регинализацију например на:
- СЕВЕРОЗАПАДНО БАЧКИ ОКРУГ (СОМБОР)
- ЈУЖНО БАЧКИ (НОВИ САД)
- СРЕДЊЕБАНАТСКИ (КИКИНДА)
- ЈУЖНОБАНАТСКИ (ПАНЧЕВО)
- СРЕМСКИ (СРЕМСКА МИТРОВИЦА)
Можда би могло и уситњеније.
Препоруке:
0
0
12
субота, 13 јун 2009 23:02
Вламил
Зна ли неко (али сигурно) је ли Коминтерна угашена или је још активна, је ли само успавана или је променила име? Зашто ми и даље спроводимо њене налоге? Је ли (нечији друг) Стево Крајачић још жив или га неко замењује? Што онда, после Тита није и даље Тито, кад је и оно најважније остало исто? Што сада жути, ако су пре били црвени?
Зна ли неко ...?
Препоруке:
0
0
13
субота, 20 јун 2009 13:36
Иван Миљојковић
@Родољуб
Нема потребе да реагују бошњачке странке. Ако пажљивије погледате карту постављену уз овај чланак, приметићете да се не дели "Санџак" (тренутно непостојећа категорија) на два дела, већ се дели Рашки округ (постојећа категорија) тако што се општине Рашка, Нови Пазар и Тутин, тренутно саставни део Рашког округа, одвајају од садашњег административног центра у Краљеву и улазе у састав пројектоване "западне регије". Поделом Рашког округа на овај начин, "санџаклије" управо добијају изванредну прилику да у оквиру "регије запад" испослују свој "Санџак", са центром у Новом Пазару, тако што би трима општинама садашнњег Рашког округа прикључили 4 до 5 општина садашњег Златиборског округа, по кључу бошњачке већине у тим општинама. Са друге стране, режим у Београду поделом Рашког округа и стварањем "Санџака" који укључује општине Рашка и Тутин остварује прекид комуникације између српских општина Косовско-митровачког округа и остатка Србије. План је да будућа "санџачка полиција", са проширеним овлашћењима, запоседне админ. прелазе Јариње (општина Рашка) и Брњак (општина Тутин) и оствари пуну сарадњу са "Еулексом", што подразумева оштре мере у правцу материјалног изнуривања Срба у подкопаоничком крају.
Препоруке:
0
0
14
субота, 20 јун 2009 14:38
Иван Миљојковић
Паралелно са активностима на спречавању усвајања овог закона у скупштини, опозиција има обавезу да адекватно реагује и на локалу, како би предухитрила стварање "регија", а нарочито сценарио блокаде "северног Косова" од стране режима.
Треба деловати у свим општинама и окрузима где опозиција врши локалну власт, како би се грађанима ових општина омогућило да, у складу са Уставом, сами одлуче о облику и степену локалне самоуправе у крајевима које насељавају.
Кључне тачке су општине Рашког и Расинског округа: Крушевац, Краљево, Рашка, Брус и Александровац. Неопходно је да власти ових општина у што краћем року, а у складу са Чланом 182. Устава РС, покрену иницијативу за стварање нове АП, под називом Стари Рас, која би обухватала територију Расинског, Рашког и Топличког округа. Референдум прво расписати на нивоу Расинског и Рашког округа, са циљем да се Расински и Рашки округ споје у нову АП, са админ. седиштем у Крушевцу. Непосредно потом, потребно је анимирати становништво Топличког округа у смислу смене општинских власти на фону референдума о прикључењу новој АП; и започети дијалог са властима општина Нови Пазар и Тутин о статусу ових општина у оквиру нове АП. Истовремено је неопходно деловати и у општинама Златиборског и Моравичког округа како би се кренуло у правцу стварања АП под називом Рашка, са центром у Чачку, са посебним акцентом на задржавање општина Прибој, Нова Варош, Пријепоље и Сјеница у оквиру нове АП.
У најбољем исходу спречен би био настанак "великог Санџака" - "бошњачке општине" Тутин и Нови Пазар би ушле у састав АП Стари Рас а Сјеница у састав АП Рашка. У средњој варијанти настао би "мали Санџак" од " бошњачких општина" Тутин, Н.Пазар и Сјеница. А у најцрњој варијанти опозиција не ради ништа, режим ствара жељене "регије", у оквиру "западне регије" настаје "велики Санџак" чија будућа локална полиција убрзо блокира проток људи и робе ка Косовско-митровачком округу и тиме ставља тачку на српски отпор асимилацији у "НДК".
1.Kada bi neko ovo i pokusao zavrsio bi u Hagu ili u "jarku" sa metkom u celu, kao sto i jesu svi koji su pomislili tako.
2.Kada bi ceo ili vecinski narod tako pokusao dobio bi bombe, kao sto je i dobio 1999.
3.Srbija je bila svoja,kolko to moze, kroz istoriju jedino kada je postojala ravnoteza snaga u svetu, a sada nje nema,kao ni 1389,1914,1941.
4.Na zalost,jedino moze kako Britanci odluce,ili dok Rusija ne krene na zapad.Pa i knez Pavle je potpisao (spasonosni)pakt sa Nemcima,ali Britancima se to nije svidelo, i Srbi su zrtvovani zarad nestabilnosti na "Nemackom" Balkanu.
Онима који не мисле да је могуће да се Србија ишчупа из садашње ситуације, рећи ћу само да се трагедија из деведесетих и десила не зато што је свет постао униполаран, већ зато што је тај један пол био према нама изузетно непријатељски расположен. Али ово више нису деведесете, и све што смо мислили да знамо се полако мења. Делимично и због ствари које су се десиле - нпр. Солжењицин је изјавио да је напад на Србију 1999. распршио руске илузије о западу; да ли је случајно Јелцин абдицирао крајем те године?
Ако је Милошевић 1990. погрешно прочитао ситуацију у свету и још се водио принципима хладног рата, онда немојте да ми данас поновимо ту грешку и руководимо се перцепцијом америчке свемоћи. Ње ем што више нема, ем што смо томе и ми, свесно или несвесно, допринели.
Слажем се и са гос`н Небојшом ; знам за ту Солжењицинову изјаву и слажем се са њом. Истина је да је напад на нас драстично променио курс којим Русија иде. Проф. Јелена Гускова јасно и отворено каже: "Ви, Срби, сте "купили" 10 година Русији, дали сте јој време да се "отрезни" и почне да се подиже".
Колико је све то смислено и/или делотворно, видећемо.
Какве смо ми среће, вероватно ће буде "касно Груја на рејв-парти стиже" варијанта. У сваком случају није сјајна перспектива.
...него, хтедох да се надовежем на један свој коментар од раније апропо мајстор-Бајдена ; ја рекох, ономад, "ко зна шта нас чека кад се преведу наређења са енглеског" - и Богами, еве нам га - региони, авиони камиони...
Нама Србима увек западне нека метафора.
Мој Орвеле, куд се шећеш?
Само, код нас Срба, који у свему каскамо по 10 година за свемиром, ваља неки ОрвелИЋ да напише 1974.
"Ако желиш да замислиш будућност Србије, замисли покрајине, регије и административне кајмакамије... заувек"
Тома Николић тврди да је тек пре неки дан сазнао за закон. А ко сам ја, а ко је Тома Николић?
Ипак, још увек нисам видео реакције СДА и осталих "бошњачких" странака на чињеницу да ће "Санџак" да буде подељен у две области, и самим тим додатно (после распада СРЈ) и вероватно, трајно везан за Србију.
Пре свега због тога што оставља нетакнуте обе покрајине.Од комунистичког духа у Србији се дуго и не може очекивати
Да не постоје покрајине ("то је нама наша борба дала..." ) регионализације Србије би била нормална , пожељна очекивана ...обавезна чак.
Постојала је понуда за регоналиозацију од стране ДСС-а, нисам сигурна како је тачно изгледала али је , неразумљиво и без веће полмике повучена и скинута са дневног ред те странке. Могли су бар да објасне.
На овом линку:http://www.hidmet.gov.rs/ciril/upozorenja/index.php
постоји једна мало необична али врло пристојна почетна шема регионализације Србије.
Наравно Косово и Метохија су и ту једна целина.Тешко нама када нам мапе регионализације боље изгледају у метеорологији но у политици.
Можда је ово место где би неко компетентан требало да нам каже ко је и када смислио и реализовао концепт цепања Србије помоћу Покрајина. Евидентно је да је то пројектован корак са далекосежним и катастрофалним последицама.
Требало би , поименце, набројати заслужне Србе за пројекат растакања Србије. Немојте помињати друге("браћу" из СФРЈ) јер они имају итекако оправдања пред Богом и својим народима зашто су то потпомогли свом снагом . На крају им се исплатило.Једни потезом добили су своје државе а нашу растурили.
Овде има људи чија је професија историја.
Могли би да учине услугу свом народу бар побројавањем имена њуди који су( свесно или несвесно) раскомадали сопствену земљу
- СЕВЕРОЗАПАДНО БАЧКИ ОКРУГ (СОМБОР)
- ЈУЖНО БАЧКИ (НОВИ САД)
- СРЕДЊЕБАНАТСКИ (КИКИНДА)
- ЈУЖНОБАНАТСКИ (ПАНЧЕВО)
- СРЕМСКИ (СРЕМСКА МИТРОВИЦА)
Можда би могло и уситњеније.
Зна ли неко ...?
Нема потребе да реагују бошњачке странке. Ако пажљивије погледате карту постављену уз овај чланак, приметићете да се не дели "Санџак" (тренутно непостојећа категорија) на два дела, већ се дели Рашки округ (постојећа категорија) тако што се општине Рашка, Нови Пазар и Тутин, тренутно саставни део Рашког округа, одвајају од садашњег административног центра у Краљеву и улазе у састав пројектоване "западне регије". Поделом Рашког округа на овај начин, "санџаклије" управо добијају изванредну прилику да у оквиру "регије запад" испослују свој "Санџак", са центром у Новом Пазару, тако што би трима општинама садашнњег Рашког округа прикључили 4 до 5 општина садашњег Златиборског округа, по кључу бошњачке већине у тим општинама. Са друге стране, режим у Београду поделом Рашког округа и стварањем "Санџака" који укључује општине Рашка и Тутин остварује прекид комуникације између српских општина Косовско-митровачког округа и остатка Србије. План је да будућа "санџачка полиција", са проширеним овлашћењима, запоседне админ. прелазе Јариње (општина Рашка) и Брњак (општина Тутин) и оствари пуну сарадњу са "Еулексом", што подразумева оштре мере у правцу материјалног изнуривања Срба у подкопаоничком крају.
Треба деловати у свим општинама и окрузима где опозиција врши локалну власт, како би се грађанима ових општина омогућило да, у складу са Уставом, сами одлуче о облику и степену локалне самоуправе у крајевима које насељавају.
Кључне тачке су општине Рашког и Расинског округа: Крушевац, Краљево, Рашка, Брус и Александровац. Неопходно је да власти ових општина у што краћем року, а у складу са Чланом 182. Устава РС, покрену иницијативу за стварање нове АП, под називом Стари Рас, која би обухватала територију Расинског, Рашког и Топличког округа. Референдум прво расписати на нивоу Расинског и Рашког округа, са циљем да се Расински и Рашки округ споје у нову АП, са админ. седиштем у Крушевцу. Непосредно потом, потребно је анимирати становништво Топличког округа у смислу смене општинских власти на фону референдума о прикључењу новој АП; и започети дијалог са властима општина Нови Пазар и Тутин о статусу ових општина у оквиру нове АП. Истовремено је неопходно деловати и у општинама Златиборског и Моравичког округа како би се кренуло у правцу стварања АП под називом Рашка, са центром у Чачку, са посебним акцентом на задржавање општина Прибој, Нова Варош, Пријепоље и Сјеница у оквиру нове АП.
У најбољем исходу спречен би био настанак "великог Санџака" - "бошњачке општине" Тутин и Нови Пазар би ушле у састав АП Стари Рас а Сјеница у састав АП Рашка. У средњој варијанти настао би "мали Санџак" од " бошњачких општина" Тутин, Н.Пазар и Сјеница. А у најцрњој варијанти опозиција не ради ништа, режим ствара жељене "регије", у оквиру "западне регије" настаје "велики Санџак" чија будућа локална полиција убрзо блокира проток људи и робе ка Косовско-митровачком округу и тиме ставља тачку на српски отпор асимилацији у "НДК".