уторак, 16. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Руске тактике у Деир eз Зор-у

Kоментари (30) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 22 септембар 2017 19:44
синиша
Добар текст. Две три кључне информације, тунели и прелазак Еуфрата. Правци деловања, употребљено и уништено оружје, окружење, намере друге стране. Намере "партнера" и добар закључак.

Шиитска осовина Дамаск, Деир Ел Зор, Багдад.

То је значи линија одбране Ирана. Или црвена линија за Америку. Коју тешко да могу да пређу.
Препоруке:
60
0
2 петак, 22 септембар 2017 19:54
Удри што јаче, са што више цивилних жртава, нећеш одговарати
Сирија је постала одличан терен да се испробају све врсте наоружања а о за цивилне жртве нико не треба да брине јер то су само муслимани а за муслимане нико не одговара јер не третирају се у међународним односима људима или у најбољем случају знатно су мање су на цени него други људи у свету, тако да нико не треба да брине да ће бити одговоран због неселективног бомбардовања, урбицида, геноцида и других цида јер тамо су само безвредне муслиманске жртве.
Препоруке:
22
83
3 петак, 22 септембар 2017 21:03
Удри што јаче, са што више цивилних жртава, нећеш одговарати
Нажалост таква је ситуација у свету да данас животи муслимана мање вреде него животи других људи, свугде у свету су нападнути, прогањају их, сваког муслимана оптужују за сва зла света и сви муслимани у свету то оѕећају, неки не смеју рећи али осећају да их се криви за сва зла света.Нажалост.
Препоруке:
23
63
4 петак, 22 септембар 2017 21:06
Горан
Много, много мање цивилних жртава има у Сирији него где су амери и њихови коалициони партнери дејствовали. У Мосулу у Ираку, тамо се није гледало на цивилне жртве него је ишло по старој америчкој тактици "Спржена земља".
Препоруке:
84
1
5 петак, 22 септембар 2017 21:21
Удри што јаче, са што више цивилних жртава, нећеш одговарати
Да Горане, у праву сте.
Препоруке:
30
2
6 субота, 23 септембар 2017 06:14
DrJelaBisic za 'dugacak nik'
Pa I Sirijci,clanovi Hezbolaha I Iranci su,u vecini muslimani.Muslimani su I civili,koji nse zteknu na aerodromu u Damasku,kada Izrael/kao danas/bombarduje taj aerodrom,jer smatra da u jednm avionu na pisti ima,u prtljagu,oruzja za Hezbolah,Muslimani cine I vecinu sanovnia Logora Gaza.Ovo jeste medju-muslimanski rat,potpiren sa strane,i u cesnuci,sa svih strana/a ne samo ID/su muslimani.
Препоруке:
42
2
7 субота, 23 септембар 2017 10:57
Удри што јаче, са што више цивилних жртава, нећеш одговарати
Др Јела Бисић да све су муслимани и у праву сте за међумуслимански рат али најјаче оружје и нове технологије (ракете) и авионски неселективно бомбардовање градова и цивила изводе немуслимани који подржани различите стране у рату, да човек више не зна ко је с ким а ко против кога, живи пакао који све уништи.
Препоруке:
11
36
8 субота, 23 септембар 2017 11:27
Удри што јаче, са што више цивилних жртава, нећеш одговарати
Није исто када се гађа из обичног пешадијског оружја (Калашњиков, АП и др), па чак и хаубичке гранате 155 мм су "мачији кашаљ" за например балистичке ракете.У Југославији је била у ЈНА арсеналу "Луна" а "Луна" је опет мачији кашаљ за ракете које испаљују Американци и Руси по градовима од којих страда јако много цивила.Ја сам имао прилику да видим шта ради "Луна" (кратер двадесет метара у пречнику, а дубина кратера осам метара, а зграда као да није ни постојала, цивили у подруму који су се крили у згради, ни праха од људи).Тешко само цивилном становништву у сваком погледу.
Препоруке:
20
22
9 субота, 23 септембар 2017 11:29
Удри што јаче, са што више цивилних жртава, нећеш одговарати
Није исто када се гађа из обичног пешадијског оружја (Калашњиков, АП и др), па чак и хаубичке гранате 155 мм су "мачији кашаљ" за например балистичке ракете.У Југославији је била у ЈНА арсеналу "Луна" а "Луна" је опет мачији кашаљ за ракете које испаљују Американци и Руси по градовима од којих страда јако много цивила.Ја сам имао прилику да видим шта ради "Луна" (кратер двадесет метара у пречнику, а дубина кратера осам метара, а зграда као да није ни постојала, цивили у подруму који су се крили у згради, ни праха од људи).Тешко само цивилном становништву у сваком погледу.
Препоруке:
11
20
10 субота, 23 септембар 2017 13:16
DtJelaBisic za'dugacak nik' 2
Ne znam stvarno ni za jedan nacin da pobedite gradsku gerilu,sem da srusite grad.Kako da razlikujete vojnike od civila,razlikujete svoje pristalice/ili neutralne/od neprijatelja.U Siriji,razgranicenje je izmedju shiita I vecine sunita.Izbeglice-suniti se verovatno nikada nece vratiti.To je sve vrlo zalosno-ali je tako.Da su SIrijci/kao I mnogi drugi,kao mi,npr/mislili da to ovako izgleda ne bi se bunili.Trpeli bi diktatora,i polako pomerali granice dozvoljenog.To vazi I za nas;kad citam'hrvatske'novine kazem sama sebi;'eto vam sad cetnici'.Ni jedan rat I ni jedna revolucija nisu svetu doneli nista dobro.U Gazi Izrael je mogao da sravni grad I pobije 2 miluiona stanovnika zbog svog'ugleda'.Civilima mogu samo da savetujem da se mnogo ne bune I ne fantaziraju,ne nasedaju na steana pujadnja I,kada gizva pocne,beze,sto dalje,sto brze sto pre.
Препоруке:
24
4
11 субота, 23 септембар 2017 13:33
Хау јес ноу
"али најјаче оружје и нове технологије (ракете) и авионски неселективно бомбардовање градова и цивила изводе немуслимани"
А шта ћемо са Јеменом и Саудијском Арабијом, УАЕ, Кувајтом, Египтом ... Јесу ли и то немуслимани?
А Египатска војска против Даеш у Египту и Либији?
А Даеш/Ал Нусра/”ФСА” бомбаши самоубице са IED (”импровзоване” експлозивне направе) и такозвани џихадмобили са тонама експлозива који се неселективно користе за напад како на војску тако и на цивиле и цивилне одбјекте ... Алепо, Хомс, Хама, Дамаск, Тартус ... све су то места напада са ”селективним” IED (селективним у смислу да са намером циљају цивиле/објекте цивилне инфраструктуре).
Ма јесте немуслимани су најгори.
Препоруке:
35
1
12 субота, 23 септембар 2017 13:40
Удри што јаче, са што више цивилних жртава, нећеш одговарати
Др Јела Бисић очигледно нисте упознати са функионисањем рата на терену, јер бисте знали кад се затворе линије и кад се падне у ратно окружење, да нема преласка преко ратних линија раздвајања, јер који цивил то покуша добиће метак и у леђа и у прса и од једних и од других.Бежање као алтернатива је само кратко могућа у почетку, неколико дана до месец, а човек се све нада па неће бити рата, неће потрајати, не верује у рат, као што многи нису веровали да ће га бити у Југославији.Уосталом те избеглице нигде нису приспеле не воли их Европа, не воли их Турска, арапске земље Залива.Тешко само њима.
Препоруке:
18
8
13 субота, 23 септембар 2017 13:52
Удри што јаче, са што више цивилних жртава, нећеш одговарати
Др Јела Бисић постоји начин да се победи градска герила а да се тотално не уништи инфраструктура града и са што мање цивилних жртава јесте улична борба, без уништавања града оружјем масовног уништења.Јесте да је тај начин скупљи по војску која врши чишћење града, али сачува се градска инфраструктура, цивили, а шта ће ти после тотално уништен град "џаба кречио" ако нема инфраструктуре.
Препоруке:
11
12
14 субота, 23 септембар 2017 14:40
Удри што јаче, са што више цивилних жртава, нећеш одговарати
Хау ес ју, само се нису требали петљати у све то и рата не би ни било, јер свима је познато да је Американац нападом на Ирак, окупацијом исток рат преселио у Сирију па и ако се и десе неки локални ратови међу муслиманима исти би били знатно нижег интензитета и пре би се смирило да није петљања са стране, са стране петљање све више распирује сукобе који ће се сада преселити на Курдистан.Само то јхе опет глупост самих муслимана кад не виде кочлико су глупи што наседају и уништавају си државе.
Препоруке:
17
9
15 субота, 23 септембар 2017 21:57
Огњеслав Костовић
Руси нису освојили него деблокирали опсађени Деир Ез Зор. Наиме њега и авио базу Кувеирс код Алепа ИД никад није успела да заузме и одржали су се годинама у окружењу.

Даље њега је деблокирала регуларна сиријска војска под командом званичне сиријске власти. Тако да се правно може говорити о ослобођењу а не о освајању.
Препоруке:
40
0
16 недеља, 24 септембар 2017 22:20
DrJelaBisic za'dugacak nik' 3
Ne postoje'nevine zrtve'i'krive'.Tesko je suditi/ko je bez greha-neka se prvi baci kamenom/Postoje samo ozsobe/Hitler,Bler.../ koje su vrlo zle,a
mi,drustvo,nismo u stanju da ih popravimo.Da popravimo ono sto smo,kao drustvo,ucinili,ili propustili da na vreme sprecimo.Vojnik,koji pogine u ulicnim borbama oritiv'gradske gerile'je isto zrtva.Nevina.Kada,'cisteci'grad,ulicu po ulicu I kucu po kucu,udjete u zgradu,u stan iz koga je na vas neko pucao/a u stanu su 2 muskarca,starac,5 zena,deca.../koga ce te upucati,zato sto je on na vas pucao.Hocete li svima da uzimate parafinsku rukavicu.eOd Drzdena,Bgd 44.,Iraka.To je opste usvojena doktrina.Da su SSSR u 2.sv.r. imali odgovarajcu avijaciju I oni bi to isto radili.A sto se tice'odgovaranja'pobednik nikad ne odgovara.Bombardovanje je prakticnije,ma kako to surovo zvucalo.I koristi ga svako ko ima odgovarajucu avijaciju.Ljudi,...
Препоруке:
7
3
17 понедељак, 25 септембар 2017 07:10
.
У Деир ез Зор погинуо руски генерал.
Препоруке:
4
2
18 понедељак, 25 септембар 2017 07:16
Удри што јаче, са што више цивилних жртава, нећеш одговарати
Др Јела Бисић, лицемерно је од вас што сте написали да не постоје невине жртве и криве, по тој вашој логици "неразликовања", ви не бисте разликовали ни невине жртве немачког брутално злочиначког бомбардовања Београда 1941 године или злочиначког бомбардовања градова од стране НАТО пакта по Србији 1999 године.Да ли ви стварно не можете направити разлику мизмеђу невиних цивилних жртава или можда можете кад је у питању цивилна жртва негде где иста није муслиман?
Препоруке:
7
7
19 понедељак, 25 септембар 2017 08:06
Удри што јаче, са што више цивилних жртава, нећеш одговарати
Др Јело Бисић свој радни век сте провели у Јордану као лекар требало би да разликујете жене, децу, цивиле.Јордан је ту, јако близу, један народ.
Препоруке:
7
4
20 понедељак, 25 септембар 2017 14:19
DrJelaBisic za'dugacak nik' pre nastavka,koji slrdi.
To sto zam napisala,da su svi I nevini I krivi/a misle da nisu,da su iznad drugih/je osnova hriscanstva,kamen temeljac.Negde sam vec napisala'ko je bez greha-neka se prvi baci kamenom'/da sad ne pisem parabolu o Samaricanki,znate je ili pogkedajte/Ne osecam se kvalifikovanom,kao ljudsko bice,da sudim,npr vojniku SAD u Iraku/ili koji je bombardovao Srbiju,to sam sve srela I videla/Ko zna kakva beda I trauma,ko zna kakva zabluda I neznanje su ga doveli do toga/do zlocina/Da sam bila/da ste bili na njegovom mestu...Mobilisani vermahtovac nije imao mnogo izbora.Da li bi ste bili spremni,na njegovom mestu,da pucate sebi u glavu I okoncate to sve.Ako ste vernk-da li bi ste se ubili.Zato osudjujem delo.Rat je,po svojoj definicji,ubisvo,dakle-zlocin.A sto se tice muslimana-on su,kao svi ljudi,moja brca/I sestre/Sta mislite,ako neko bombarduje Aman ili bilo koji drugi grad,da on ubija,po porudzbini,muslimane,a osavlja hriscane,ateiste,budiste,hibduiste...koji svi zive u tom gradu.Rat je...
Препоруке:
4
2
21 понедељак, 25 септембар 2017 14:45
DrJelaBisic za'dugacak nik' pre nastavka 2
...zlocin,i svi,koji/u dobroj nameri/izlazu razne humane I patriotske razloge,grese;sta je vaznije,spasti domovinu ili dusu.Sta vredi spasena domovina,ako smo/ratujuci-cineci zlocin/stali bez duse.I sta ako to ne shvatimo,pa se ne pokajemo.Zasto se,na kraju molitve,hriscani/bar mi pravoslavni/molimo za vladara.Zato sto su duznosti vladara takve da ne moze da misli kao ja.On mora da kaznjava/da bi odrzao red u drzavi/I da vodi ratove.I time dolazi,u okvru svog'posla',da izubi dusu.Zasto su nekada vladari odlazili u manastir,kad se'penzionisu'.Pa,u mnogo slucajeva-zbog toga.
Препоруке:
4
2
22 понедељак, 25 септембар 2017 15:45
kolt 25 gap
да данас животи муслимана мање вреде него животи других људи


Vrede ipak puno vise nego zivoti pravoslavnih srba. Malo li je?
Препоруке:
12
0
23 среда, 27 септембар 2017 12:01
DrJelaBisc za'dugacak nik' kraj,ako Bog da
Koliko sam razumela,Vi mislite da su muslimani danas'aktuelne'zrtve/ne ni arapi-oni su I muslimani li I hriscani/Nesto kao varijanta Hantingtonovog sukoba civilizacija,samo sve civilizacije protiv jedne,islamske.Tako mze da se cini,sli...Svi sukobi koje vidimo su sukobi jedne civilzacije/jedine koju Hatigtom uopste ne spominje-judaizmna/ortidoksnog,haredimskg/I svih ostalih.
Препоруке:
1
2
24 четвртак, 28 септембар 2017 09:06
Удри што јаче, са што више цивилних жртава, нећеш одговарати
Јело, данашњи систем ОУН (Организације Уједињених Нација), је тотално неправедно конципиран и заснива се на дискриминацији мањине (5 сталних чланица Савета Безбедности), чији глас сваке сталне чланице појединачно више вреди него свих осталих несталих чланица СБ заједно.Унутар УН муслимани као цивилизацијска популација уопште нису укључени на начин да имају било који значај и могућности одлучивања када 5 сталних чланица СБ имају право вета а Генерална Скупштина доноси необавезујуће резолуције а у Генералној Скупштини су све државе света.Довољно је ако се зна да од 1945 године никада муслиман није био генерални секретар УН, а сваку четврти човек у свету је муслиман или 1,5 милијарди људи.Немају ни своју сталну чланицу СБ и такав какав је УН боље да и не постоји кад је тотално неправедно постављен.
Препоруке:
1
3
25 четвртак, 28 септембар 2017 09:09
Удри што јаче, са што више цивилних жртава, нећеш одговарати
У Уједињеним нацијама треба укинути стално чланство СБ и да Генерална Скупштина УН доноси обавезујуће одлуке или укинути УН.
Препоруке:
1
3
26 четвртак, 28 септембар 2017 09:31
Удри што јаче, са што више цивилних жртава, нећеш одговарати
Да Јело нешто тако као што је Хантингтон дефинисао, јер се данас на сваког муслимана, ама баш на сваког само нек му је име везано или асоцира на ислам упире или имплицира нескривено да је исламски терориста, буквално сваког ма колико то било неистина и ма колико се неко трудио да то није чињеница је је да колико трен може бити оптужен као терориста и без доказа и без суда.То сви муслимани осећају да је тако.
Препоруке:
1
4
27 четвртак, 28 септембар 2017 17:09
DrJejaBisic za'dugacak nik' diskriminaija muslimana
Sto se ovog tice potpuno ste u pravu.Poliyika je da se ljudi plase sa necim,a sada su u'modi'muslimani.Prica mi mlada poznanuca,/koja nije/vernica/muslimanka,oblaci se/vtlo/modern,govori 16/!/jezika,studirala filzofiju na LSE,govri engleski bolje od vecine obrazoanih Engleza/,da kada putuje,na aerodromu,sve se menja kada sluzbenik vidi da je ime njenog oca-Mohamed.Verujem joj.Moj poznanik,Arapin pravoslavac zove se Dzihad/I hriscani imaju Sveti rat,i koncepcija je ista kao kod muslimana/Njegove orice o dozivljama kada putuje su...A tek kolega,lekar,iz poznate hriscanske porodice/prezime mu je'Popovic'/,koji je krsten kao Mohamed/Otac mu je imao 8 cerki,i zakleo se na Bibliju da ce sinu,ako mu ga Bog da,dati to ime.Kod nas postoji zabluda da postoje'muslimanska imena'.Toga nema,postoje arapska imena,i ne postoji nijhedno takvo ime da ga nemaju I hriscani I muslimani.Moj lokalni pravislavni svestenik je Abdula.O muslianima su pune nocune I rezolcije UN I drugih organizacija.O njihovoj .
Препоруке:
3
1
28 четвртак, 28 септембар 2017 18:25
...
Да, Јело у праву сте, јер и ја говорим арапски језик тако да ми је потпуно јасно то што сте написали асрапска имена а не муслимаснска али је чињиницас да иста највише надевају деци муслимани и са неарапског говорног подручја.Много је Палестинаца хришћана, Египћана хрићана и других Арапа хришћана са арапским именима.Можда је најбољи пример бивши заменик Садама Хусеина и позпредседник Ирака Тарик Азиз православни хришћанин.
Препоруке:
1
2
29 четвртак, 28 септембар 2017 19:13
DrJelaBisic za'dugacak nik' diskriminacija muslimana 2
...diskrimiaciji zena/tacno/,drugih religija/takdje/decjim brakvima/takodje tacno/I sl.Medjutim,budimo objektivni,a ne kolonijalisticki paternalisticki,zene su sve do skora,bile diskriminisane/u Shvajcarskoj su dobile pravo glasa pre manje od 50g//Sve do kraja 1.sv.r,/do pre 100g/zenama je,u Evropi/sem u toj istoj Shvajcarskoj/bilo zabranjeno skolovanje na fakutetima.Do kraja 2.sv.r./a negde I posle/zene u Evropi nisu smele,bez dozvole muza,da raspolazu svojom posebnom,privatnom imovinom,bile su dozivotno pod staateljstvom.Stp se tuce decjih brakova-oni su postojali svuda,u svim alojevima drustva/setimo se kraljeva koji su se zenili devojcicama/Takvo je bilo vreme.Takode,u savremenoj Zapadnoj Evropi/pa I drugde/postoji apsurd,koji se zove'age of consent,starost deteta,koje,kad ima toliko godna,moze da da pristanak na/vanbracni/polni odnos.Kod nas je to,danas 14g.Devojcica od 14,ako kupi cizmice,pa one pustaju vodu,ne mze da reklamira tu robu prodavcu,jer je maloletna.Ali zato moe da...
Препоруке:
1
1
30 уторак, 03 октобар 2017 04:27
DrJelaBisic moj problem
Muslimani su namerno gurnuti napred,na'hriscansku'Evropu,kako bi se ova uvukla u rat na Bl istoku.Onda uskacu,sa svojim'bezbednosnim ekspertizama' branioci'judeo-hriscanske civilizacije',koji dobijaju odresene ruke za aparthejd,okupaciju,genocid itd./Sto se tice UN,problem nije u vetu.Pravo veta u SB UN treba malo prosiriti.Problem je vrlo neujednacena velucina/broj stanovnika zemalja clanica,koje sve maju istu snagu glasa.TrEba u GS UN uvesti dva doma;jedan kao sada,i drugi gde ce pravo glasa zavisiti od velivine zemlje.Ne moze MOnako da ima isti glas kao Kina,Indija ili Brazil.Bog vam pomogao.
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер