субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Александар Вучић и приватни сектор – једна аналогија

Kоментари (118) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 петак, 30 децембар 2016 11:25
Голе
А Вучићу бих препоручио да запосли своју децу у те успешне фирме које су његови “пријатељи” отворили! И да по могућству раде бар 10. сати дневно без слободног дана! Да тата буде поносан!!!



Браво мајсторе!
Препоруке:
217
1
2 петак, 30 децембар 2016 11:32
Oziris
Socijalizam nam nije valjao. Morali smo jednom godišnje da idemo na more, itd. Sada toga nema a more je još uvek tamo gde smo ga ostavili. Uspeli su naravno uz našu pomoć da nam upale ego. Većina je sanjala hibridno društvo, socijalizam sa platom iz kapitalizma. Ili, meni plata a o socijali neka brine država. Najviše frustriranih postali su tajkuni i iživljavanjem nad ljudima, pokazali svoje viđenje hibridnog društva. Dele plate po principu "pola meni, pola sebi, ostali marš". Doterali su cara do duvara. Teško im je filosofsko saznanje da će uskoro biti, nema dalje, nema više.
Препоруке:
119
7
3 петак, 30 децембар 2016 13:36
Betelgeuse
Лажи "свемогућег и свезнајућег" се више не дају описати речима. Колико год да карикирате ову суморну власт потпуних лудака, они вам у реалном времену вашу карикатуру врате оснажену, кубирану, карикирањем онога што сте хтели да карикирате.

Дакле, разум се против овога не може изборити.

За све који још имају наде, потресна истина:

Ако би Србија расла по годишњој стопи од 2,75 посто, којом се "геније" хвали, требало би јој равно 104 (сто четири) године да стигне Данску. При томе, поменута земља би требало да има нулти раст!

Да би Србија достигла Данску за 50 година, стопа годишњег раста (без корупције, крађа, поштен распоред богатства = немогућа мисија) би требало да буде 5,8 посто! Данска = нулти раст.

Да би Србија стигла Данску у следећих 25 година, стопа раста српске привреде би морала да буде 11,92 посто годишње! Данска = нулти раст.

"Остати овде" још могу само јубиларни идиоти. Против разума могу само неразумни.
Препоруке:
141
0
4 петак, 30 децембар 2016 15:40
Драган, Катун
Аутору
Невоља је да је ова безлична индивидуа предмет било каквог разматрања пристојних грађана.
Нај обичније људско НИШТА, а пресудно утиче на опстанак свих нас.
Тешко је наћи овакве карактерне "вредности" и код особа које су друштвеном кошу "клошара" и радница са штајге.
Ореол врхунског манипулатора је производ купљених медија и НВО које је инсталирао исти газда који је и овом, а и он и предходни/тадич/ их свесрдно кљукају из будГета, а они који тај исти "пуне" скапавају гладни, одузима им се имовина, немају прилике да се упосле макар као и Ви/тужно упослење/ да бар полусити буду.
Препоруке:
91
3
5 петак, 30 децембар 2016 17:38
Нео
Само будала може да верује да у капитализму постоји демократија. Енормна несразмера у економској снази класних група производи несразмерну политичку моћ која омогућава да богати буду све богатији, а сиромашни све сиромашнији. Само социјализам може омогућити развој демократије, све до успостављања комунистичког друштва. Не може постојати социјализам без демократије ( уверили смо се у то), нити демократија без социјализма ( уверићемо се у то ). Успостављањем истинског социјализма, повратак капитализма неће бити могућ. Овакви типови као Вучић и слични њему могу бити само предмет спрдње да нам, нажалост, не уништавају животе.
Препоруке:
83
4
6 петак, 30 децембар 2016 19:27
цмок Торонто
Као деца волели смо да пљујемо друге.
Ту традицију нисмо изгубили и треба је ноговати.
Ако је за утеху на табли је писало Забрањено пљувљње на под.
Срећно пљувљњње.
Пс.О неоли...Вучку и шта нам ради више не могу.Он макар то ради а ми...кукако.
Препоруке:
21
6
7 петак, 30 децембар 2016 20:11
zoran
Многима је чудна његова фасцинираност економијом уопште, а посебно приватним сектором. Нити је у том сектору радио, нити зна шта се у њему дешава. Његово знање је књишко, односно теоријско


I to teorijsko znanje je pod znakom pitanja....on uopste nema znanja. On je navijac, zavrsio pravni fakultet, u zivotu nije radio, vjekoslav mu dao stan kao ratni profit i to je to....prica o ekonomiji kao da nesto zna, luperda gluposti....kako to da mu cela familija radi u drzavnom sektoru a sin ide u privatnu skolu, dakle, drzavni sektor i nije tako los...a nas bi da tera kod korejanaca i kineza...pa ko je budala neka tamo radi za 180 ili 200 evra....bolje je krasti, ako ukrades i prodjes imas dobru zaradu, ako te uhvate ides malo u zatvor i tamo dobijas isto kao i ovi jadnici koji rade 30 dana za nekih 25.000 dinara....a najbolja varijanta je pobeci iz srbistana zauvek!
Препоруке:
85
2
8 петак, 30 децембар 2016 21:03
negi
Odličann tekst i analiza gospodina Gordića.I sam imam iskustva sa privatnim sektorom i stranim i domaćim u kome su većina rukovodilaca domaći "pametnjakovići" i sve je sto posto tačno što autor navodi.Takođe imam iskustvo rada kompanija u Nemačkoj gde je organizacija posla,procedure i nadležnosti takve da je sasvim jednostavno raditi posao za koji ste primljeni.Ključ ovog teksta,po meni,je u rečenici:"Da ne bude zabune,klasični liberalizam vezujem za Loka,Mila ili Popera,da neko ne bi pomislio na Latinku Perović i Čedomira Jovanovića".Upravo to je problem kako mi shvatamo liberalizam.Latinka Perović ima veze sa liberalizmom samo toliko što je Tito to naveo kao "razlog" za smenu srpskog komunističkog rukovodstva,kao ravnotežu smeni hrvatskog rukovodstva zbog nacionalizma.Od tog trenutka Latinka smatra da je liberal i ubeđuje sebe i sve oko sebe da je baš to i ako je i njoj i svima nama jasno da je obični komunistički aparatčik koji nikakve veze nema sa liberalizmom, ali važna je fasada
Препоруке:
80
5
9 петак, 30 децембар 2016 21:26
negi
nastavak..... i imidž koji pokušava da izgradi.Nastavak te samoobmane je Čeda i ovaj nesretnik na vlasti koji kad se nekako doguzeljao do vlasti,nemajući šta da ponudio sem svoje radikalske kanalizacione politike prigrlio Latinkinu foru braneći je Veberom.Ali kao i svaki folirant mora sebe svaki dan da ubeđuje sebe i nas da je to postao.Ali kao i što je Latinka,ma šta radila i pričala samo običan komunistički aparačik,tako i ovaj nesrećnik je samo obični kanalizacioni radikal.Na žalost,deo društva i onda i sada je usvojio takav manir,tako da imate ljude od gradskog prevoza pa do državnih institucija,pijaca i ulice koji se ponašaju po istoj matrici.Tako je i sa privatnim sektorom gde se primenjuje ista matrica.Kao što nema nacionalnog ili građanskog bez demokratskog i pravne države,tako nema ni socijalnog.Ali to je teško objasniti našim zadriglim nacionalistima ili ostrašćenim građanistima.Žrtva njihove večite borbe je demokratija bez koje nema ni jednog ni drugog.
Препоруке:
59
4
10 петак, 30 децембар 2016 22:38
Не клепећи нанулама
Нема он теоријска нити практична знања из економије, од кога , где је то он научио нешто о легалном бизнису , можда од Шешеља, па видите кад његов учитељ у скупштини прича нешто о ценама , царинама , порезима итд. , никада нема разраде тематике , зашто , због тога јер не познаје ту материју као ни његов пулен Вучић.Вучић купи " у обрве" када има консултације са Вујовићем, а то што ради Вујовић је модел ММФ и Светске банке који је одбачен у свету( нпр.Штиглиц).Мени је интересантно када " господ Бог" прича о расту БДП од 2,7 на годишњем нивоу, ако је то квалитетан раст , зашто се задужујеш код банака , дуг је драстично увећан на 25 милијарди еура.У "том грму лежи зец" тај БДП је фиктиван, профити одлазе у централе, Србија субвенционише радна места са 10 евра радно место, доприноси на ПИО се плаћају на основицу од 200 евра, шта остане Србији ??? Раст јавног дуга, он ће верујем мангупски ускоро продати " Телеком" да се може хвалити.
Препоруке:
74
1
11 петак, 30 децембар 2016 23:37
Ispravka
10 000 evra.
Препоруке:
38
1
12 петак, 30 децембар 2016 23:51
Жика
Браво филозофе. Истражи, молим те, ко је то за Вучића, када у сваком разговору са нормалним људима чујем негативну оцену о њему?
Препоруке:
60
0
13 субота, 31 децембар 2016 00:06
Agostino Bruto
Kao neko ko radi kod privatnika 20 godina mogu reci da je ovo najbolji opis stanja u srpskoj ekonomiji na ovom portalu od kada ga pratim. Ja ne radim za 200 evra ali izem ti platu od iljadu evra ako cu da je potrosim na lekove. Autoru mogu samo da pozelim: neka ti je Bog u pomoci.
Препоруке:
81
1
14 субота, 31 децембар 2016 00:25
Oliver Kromvel
Slažem se sa autorom,posebno mi je interesantan deo teksta gde on sasvim osnovano tvrdi da smo oguglali,ja imam sasvim racionalno objašnjenje zašto smo oguglali no moramo se vratiti par decenija unazad.Naime treba otvoreno reći da u Srbiji nikada nije postojala barem ne od 1945 građanska klasa,ono malo građanske klase što je bilo završilo je na stratištima 1944 i 1945.Ovi što su se uselili u njihove kuće su sve same sirovine iz šeste ličke i crnogorskog krša,ne verujete valjda da su Đilas,Peko Dapčević ili Jovo Kapičić građanska klasa,njihovi potomci su ti famozni leptiri iz kruga dvojke,navodno liberali ustvari običan bašibozuk koji živi u otetim vilama a u poslednjih 25 godina su oteli i zemlju i fabrike pa su sada uspešni preduzetnici i biznismeni.Što se tiče radničke klase ni ona nije postojala,nije mogla da se stvori preko noći,u Francskoj,Nemačkoj,Italiji radnička klasa je stvarana skoro čitav vek,ovo što smo u Srbiji imali su seljaci koje su komunisti poterali sa sela.
Препоруке:
91
3
15 субота, 31 децембар 2016 00:33
Oliver Kromvel
Oko 3 miliona seljaka je manje više prisilno preseljeno u gradove u komunističke fabrike koje nikada nisu poslovale pozitivno već su živele od donacija sa zapada tzv Maršalovih planova.Ti ljudi sebe nikada nisu osećali kao radničku klasu niti su te fabrike gledali kao deo sebe već više kao nužno zlo,budimo iskreni u doba samoupravljanja su krali svi od portira do direktora,sa tim da su neki krali tovatnu mast ili džak veštaka a neki čitave vagone šećerne repe ovo je moje lično iskustvo iz jedne od mnogobrojnih zadruga koje su propale.Ti nevoljni radnici nisu prstom mrdnuli kada im je recimo Đinđić rekao da sade kikiriki umesto da prave čelik u Francuskoj kada bi premijer tako nešto izjavio digao bi na noge ceo sindikat,mirno su posmatrali kako se rasprodaju fabrike nije ih bilo briga setite se kako su radnici Goše,Prve petoletke,Zastave cirka njih skoro 25 000 bez otpora praktično prihvatili gašenje tih fabrika.Njihovom uhu je prijalo neo liberalno trabunjanje o boljem životu bez rada
Препоруке:
80
6
16 субота, 31 децембар 2016 00:43
Oliver Kromvel
E sada se odgovor na vaše pitanje sam po sebi daje,nema radničke klase,nema građanske klase,ostao je vakum i tzv Latino Američki model čuveni 3-7-90,odnosno 3% elita,7% državni aparat i administracija i 90% obespravljena sirotinja,kod nas su procenti možda malo drugačiji administracija je nešto brojnija možda čini i čitavih 15% društva ali to ne menja suštinu više od 75% nacije preživljava.Rešenje je u demontaži sistema a to je moguće jedino na ulici,da bi do toga došlo moraće da nam se desi velika glad ili jednostavno da se za nas zatvori međunarodno tržište rada još uvek postoji ta slavina kroz koju godišnje prođe oko 30 000 onih najpametnijih trbuhom za hlebom put Nemačke ili Skandinavije ali to će trajati još jako kratko a posle toga će biti haos i veliki socijalni nemiri.O Vučiću nemam šta da dodam zato što je on običan aparatčik,takve iz pantalona može da izvuče svaki ambasador ima ih koliko hoćete mandžurijski kandidati nije on ništa posebno niti nerešivo.
Препоруке:
83
1
17 субота, 31 децембар 2016 00:44
NC
Sjajan tekst. Cestitke autoru.
Препоруке:
48
1
18 субота, 31 децембар 2016 01:10
Веља
Шта год ви овде причали, истина је то да су у приватном сектору веће плате и перспектива. Велика већина инжењера, економиста, дизајнера, преводилаца има ухлебљење у приватном сектору, углавном у страним фирмама. Плате су од 500 до пар хиљада евра. То није на нивоу западне Европе, али не може све преко ноћи. Технолошки и привредно смо заостали и треба времена. Кроз рад у приватном сектору и страним фирмама се наши људи уче ккако се ради у развијеним привредама. У овом и наредном периоду је фокус на привреди и тржишту. Није време за то да држимо хиљаде философа на државним јаслама.
Препоруке:
4
90
19 субота, 31 децембар 2016 01:59
Турас
@ O. Кромвел - Исправан је Ваш коментар само испустили сте важан фактор . У Србију годишње "уплива" више милијарди "помоћи" из иностранства од тате , маме ,баке...то оспорава Вашу прогнозу о социјалним немирима који ће настати али много касно да би се нешто могло довести у ред или поправило .Сувише су добро испланирали разбијање Југославије ,која је само била средство до циља који је била Србија . Само корените промене ...а оне нису само улица већ много више .Србија са Вучићем је у прелазној "неолибералној" фази из социјализма (који је био какав -такав)у робовласнички поредак где власт кординирано (да би се избегли немири ) спроводи уз помоћ страног капитала - на кашичицу- растакање државних институција и нестајање "оног"србског менталитета . Тако да настаје конгломерат од кога могу да праве , шта пожеле .Да ли ће ово да успе ? Да ли ће србље да се пробуди ? Зависи од тврдоглавости ,бандоглавости ,глади и ината (све саме врлине)
Препоруке:
46
1
20 субота, 31 децембар 2016 02:18
Боба
Тачна дијагноза болесног неоколонијалног газдизма у Србији. Проблем је што је већина народа отупела па се и не буни а нове генерације ће све мање примећивати колико је све болесно јер су одрасле у болесном окружењу и временом ће га доживљавати као 'нормалност'.
Једини излаз из оваквих болесних односа је друштвена револуција и до ње ће доћи сигурно једног дана, али ће количина патње коју ће дотле трпети милиони људи бити огромна нажалост.
Када дође до промене сви треба да знају да у Србији газдизам и страно робовласништво треба законом забранити. Сва предузећа већа од породичних задруга треба да буду или у државном или власништву запослених и да послују по тржишном принципу као што то раде кооперативе чак и на западу.
Газде нека деру леђа својој породици а странцима омогућити само партнерско учествовање у заједничким пословним подухватима без права одлучивања о радницима и интерним односима у предузећима.
Економија треба да буде мотор развоја целог друштва а не инструмент пљачке.
Препоруке:
47
3
21 субота, 31 децембар 2016 02:49
Minimalna drzava
iznutra,u odnosu na svoje gradjane, ali ne i spolja u odnosu na druge drzave.Srbija je minimalna drzava spolja, a maksimalna iznutra, jer zarad ostvarenja ciljeva drugih drzava, delovi vlasti urastaju u celinu, suspendujuci pravnu drzavu, jer je sudstvo celina sa zakonodavnom i izvrsnom vlascu, sto preduzetnike dovodi u zavisnost od vlasti i svoje ciljeve mogu da ostvaruju samo uz spregu sa vlascu.Zato se ekonomski razvoj vezuje za politicki suverenitet, spolja snaznu drzavu, ali, na zalost, u uslovima globalizma, i iznutra jaku drzavu, jer se drzava i ekonomija, u liberalizmu zamisljeni kao odvojeni, spajaju u nastupanju prema drugima drzavama u globalizaciji.Pod tim spoljasnjim pritiskom ujedinjenih drzave i ekonomije, kroz nametanje slobodnog trzista, politicki suverene drzave ostaju iznutra nesuverene, kao diktature(Kina) ili autoritarne drzave(Rusija), ukoliko ne zele da ostanu tehnoloska periferija.Zato su ove drzave osetljive na "uvoz" demokratije i zato "borci za demokratiju"
Препоруке:
3
22
22 субота, 31 децембар 2016 03:03
Minimalna drzava
..u tim drzavama, uspostavljanje unutrasnjeg suvereniteta, vladavine naroda, vezuju za rusenje spoljasnjeg suvereniteta(nacionalizma), ali pod spoljasnjim pritiskom ujedinjenih drzave i ekonomije, oni stvaraju spolja slabu drzavu, ali iznutra jaku, jer moraju da ostvaruju interese drugih drzava i ekonomija.Zato spolja nametnuta demokratija razara drzavu i moze da se koristi kao ekonomsko sredstvo, otuda toliko insistiranje na ljudskim pravima u Kini ili Rusiji.Sa druge strane, spolja i iznutra jake drzave, otvaraju pitanje radnickih prava u iznutra slabim drzavama liberalizma, kako bi ove mogle biti konkurentne drzavama poput Kine, otkrivajuci kapitalisticki ideal, politicki neslobodnu, a trzisni "slobodnu" drzavu.Zato se nepodudaranje demokratije i kapitalizma ogleda upravo na periferiji, u drzavama koje su iznutra jake, da bi ostvarile svoje interese, kada su i spolja jake ili tudje interese, kada su spolja slabe.
Препоруке:
3
16
23 субота, 31 децембар 2016 07:12
Јовиша Видић од Рудина
Имали смо систем којег су осмислили "обесправњени", систем који је елиминисао (и то буквално) предузетништво и предузетнике. Такозвана авангарда - комунистичка клика - "обеспрсвљених", обесправила је све остале
(дакле већину) на слободу индивидуалног рада и мишљења. Та, такозвана авангарда (комунисти) и њихови наследници - чувари комунизма - сада уводе капитализам са неолибералним предзнаком. Другачије не може бити но што јесте, кад комунисти промовишу капитализам. Моје практично искуство из капитализма, чији творци нису комунисти, јесте: да је човек незаменљив ресурс који се мора неговати. У школи, на факултету, на семинарима итд. се учи и говори о пословном моралу и о човеку као незаменљивом ресурсу који мора увек бити у првом плану. Српски ДРПИЗАМ који промовишу Титови пионири,
а богами има и понеки још живи Титов сарадник. Тргни се рабу Божији, мућни главом, како би уочио, да бивша секретарка Централног комитета, Савеза комуниста Србије, пропагира неолиберализам...
Препоруке:
29
8
24 субота, 31 децембар 2016 08:07
Agostino Bruto
za @Velju
Ja ti dadoh plus, a ti meni odgovori na pitanje:
Sta cemo sa onim koji nisu "Велика већина инжењера, економиста, дизајнера, преводилаца"? Kozu da im ogulimo? Evo jos jednog pitanja: Kako ce oni koji nisu "Велика већина инжењера, економиста, дизајнера, преводилаца" da skoluju svoju talentovanu decu, na primer? Da ih dodelimo "Великoj већини инжењера, економиста, дизајнера, преводилаца" jer oni nemaju vremena da se posvete tim radnjama?
Препоруке:
42
1
25 субота, 31 децембар 2016 08:52
@Velja
Hajde licemeru , 100% radiš na budžetu i propagiraš ovde privatni takozvani sektor, jer to je u Srbiji ropstvo...
Препоруке:
44
3
26 субота, 31 децембар 2016 10:04
СВ
Браво мајсторе!

У Србији постоји ситемска корупција.

Зато када се представник политичке власти састаје са власником и успешним бизнисменом он слуша његове хвалоспеве да власник ради 24 сата и још се представник политике прави луд да је зато приватник богатији 100 пута од оних који званично раде 3 пута креће ( у теорији 8 ,а пракси најшчешће не испод 10 часова).Заузврат се представник одужи донирањем странке која ради за Србију ( а ради свака из очију приватника када је на власти)односно донирањем високих чланова странке да се то не види.

Некако они успешнији преко своје фирме или повезаних лица пљачкају народ тако што узимају кредит од државних фоднова,агенција или државнијх банака ( раније познато)а као гаранцију дају безбвредну имовину у односу на добијени кредит.
Препоруке:
31
1
27 субота, 31 децембар 2016 10:11
СВ (наставак)
Заузврат се систем одужи тако што фонд, дирекција нису у обавези да обавесте правобранилаштво о стању датих кредита и да га редовно информишу о износу враћеног износа,а правобранилаштво није у обавези да обавести тужилаштво у ситуацијама невраћених кредита.Тако тужилаштво никада не сазна за ове кредите.

Када се прода обезбеђење кредита износ је вишеструко мањи од износа добијеног кредита.Некад је и купац повезан са власником.

Законски нема незаконитости.

Онај интеклектулални олош који је писао ове прописе се наравно после тога ,,чуди" шта нам се то дештава.
Препоруке:
31
1
28 субота, 31 децембар 2016 11:21
Цвико
@Oliver Kromvel,
Зар нисте приметили једну аналогију? Вучић позива стране инвеститоре да инвестирају по Србији. Са друге стране, истовремено, "домаће а стране банке" износе капитал из Србије. Образложење: Србија је несигурно финансијско подручје од којег се штитимо високим каматама. Ко нас то покушава направити будалама? Ко су инвеститори? Ако су озбиљни, послушаће банке а ако су лопови ето их. "Домаће а стране банке" су праонице нашег новца! Какви инвеститори и бакрачи? То су прозирне приче за наивне и будале. У окупираној земљи нема економије. Има само мито, корупција, интереси људи на власти....
Препоруке:
49
0
29 субота, 31 децембар 2016 17:32
Velja
@Agostino Bruto

Porodice koje nemaju solidnu materijalnu podlogu ne bi trebalo da svoju decu školuju za neke profile koji se ne traže u industriji. Izuzetak je slučaj ako su deca izuzetno nadarena za npr neku umetnost ili neku humanističku nauku pa čak i medicinu. Normalno je bilo da nebogate porodice, decu koja su sposobna da završe neku višu školu, usmeravaju pre na neke industrijski primenjive nauke ili pak u vojne škole.

Ako neko nije za školu tu mu je zanat. Znam mnogo vrednih automehaničara, keramičara, električara, koji sasvim lepo zaradjuju. Ali, mora čovek biti vredan. Ne zanm još nekga ko je vredan i zna posao da loše živi.
Ja lično nemam ni dana staža ni dana van privatnog sektora. Mogu od plate svojoj porodici da priuštim daleko veći standard nego što je moj otac mogao nama u socijalizmu. Da , da gospodo, to je moguče, ali treba raditi i zapeti pa doći na taj nivo. U socijalizmu su svi bili jednaki i vredni i lenji. Zato i žalite za njim.
Препоруке:
9
36
30 субота, 31 децембар 2016 18:28
Боба
Узгред да прокоментаришем размишљања нојева од којих је социјализам створио капиталистичке 'стручњаке' који би све сада да 'усреће' пропагирањем ропских односа које доноси глобализација. Такви су несвесни да би да својевремено није било социјално одговорне политике у образовању и економији (ово невезано за идеологију) и они и њихова деца завршили као најниже плаћена робовска радна снага што им не смета да то препоручују туђој деци.
Овакве лицемере којих је било у свим временима треба усмерити у емиграцију, која је срећом вентил за ослобађање друштва од наопаких погледа недовољно свесних појединаца. Истовремено оне који су у дијаспори стекли вредна искуства и имају разумевање улоге струке у друштву и којима је јасно да је заједнички циљ развој целог друштва а не само ситини приватни интерес треба привући економским и другим стимулативним мерама. Све ово наравно захтева социјално одговорну власт која неће доћи све док се народ не освести од лажи којим су га тровали и трују.
Препоруке:
27
0
31 субота, 31 децембар 2016 19:00
Не клепећи нанулама@Веља
Ne zanm još nekga ko je vredan i zna posao da loše živi.
Ja lično nemam ni dana staža ni dana van privatnog sektora. Mogu od plate svojoj porodici da priuštim daleko veći standard nego što je moj otac mogao nama u socijalizmu. Da , da gospodo, to je moguče, ali treba raditi i zapeti pa doći na taj nivo. U socijalizmu su svi bili jednaki i vredni i lenji. Zato i žalite za njim.
-------------------------------------------
Шта си ти домаћине по занимању па тако добро живиш у Србији, верујем шверцер са неком робом и лепо ти иде , запео до максимума, свака ти част ..., ушао у " шему" царина ,трговина , тезге,инспекције !Хајде ти мало олади ... овде у наслову је реч о вредним људима који раде за месечну плату од 200 евра, робовски раде , текстописац је лепо објаснио.То о лењости причај кад увезеш робу , платиш реални ПДВ на вредност увезене робе, без мултипликованог коруптивног фалша, ја сам радио у социјализму , изградио својим радницима најмање 50 кућа, били задовољни а ти газда'???
Препоруке:
43
1
32 субота, 31 децембар 2016 19:33
Agostino Bruto
Veljo, Veljo
nisam siguran da bih bio srecan u drustvu uredjenom po tvojim idejana (iako bih vrlo lako mogao da mu se prilagodim). Mnogo lako ti resavas te probleme. Kao da radis na Novom Beogradu u onim zgradurinama stranih firmi. Oholost i gordost su smrtni gresi, ne zaboravi. Uz zelju da tvoja deca zive bolje od tebe zavrsavam ovu razmenu misljenja.
Препоруке:
34
1
33 субота, 31 децембар 2016 20:56
negi
@Velja Uz dužno poštovanje,ne želim da osporavam vaše iskustvo ali ne mogu da se složim sa vašim stavom.Ovde je priča o "kapitalizmu" shvaćena na srpski način koji protežira srpska vlast.To nema nikakve veze sa kapitalizmom i liberalizmom već je srpski prizvod koji se uvek zvao špekulacija.Špekulanti da bi prikrili špekulaciju to nazivaju kapitalizam i o tome autor priča. Vaša teza o vrednoći kao garantu uspeha jednostavno ne stoji i to ću vam ilustrovati sledećim primerom. U pravilu američke vojske za prijem u marince stoji: prvo se primaju pametni i vredni,ako nema dovoljno pametni i lenji,ako opet nema dovoljno glupi i lenji,ali se nikad ne primaju glupi i vredni.Zato što glupi a vredni svojom vrednoćom mogu da potope nosač aviona.Srbi jesu vredan narod i to se ogleda na zapadu,pogotovo u Nemačkoj gde je organizacija posla vrhunska,pravila igre i nadležnosti jasno propisane. U takvim uslovima Srbi su cenjeni radnici jer je eliminisana njihova sklonost ka improvizaciji i špekulacij
Препоруке:
35
0
34 субота, 31 децембар 2016 21:48
Веља
У праву сте Агостине, ја радим у једној таквој згради на НБГ. Стручњак сам из области техничких наука, а не неки шверцер - мада знам да неки овде лако подносе успешне шверцере и лопове, али јако тешко подносе чињеницу да неко поштено од свог рада може да оствари солидан стандард. То им боде очи.
Овај систем није савршен, али је сигурно бољи од социјализма, који је свуда пропао. Не знам зашто вам звучим охоло зато што сматрам да је сасвим ОК да је неко ко је завршио тежак факултет, напорно радио првих неколико година у каријери, доста се одрицао, има сада бољи стандард од онога који није хтео толико да се труди? Или би сви хтели да су умладости живели опуштено, а после опуштено наставили у некој државној фирми. При то и изнад свега да буде миран због чињенице да ће систем ограничити и спутати сваког амбициозног и способног.
Препоруке:
7
28
35 недеља, 01 јануар 2017 13:30
@Веља
Не знам зашто вам звучим охоло зато што сматрам да је сасвим ОК да је неко ко је завршио тежак факултет, напорно радио првих неколико година у каријери, доста се одрицао, има сада бољи стандард од онога који није хтео толико да се труди?
Мени врло охоло звучи када се потенцира разлика стандарда а не нивои. Наглашавате однос између две тачке на криви а не размишљате о апсолутним вредностима.
Нико не спори да онај ко је много уложио у своје образовање и вредно ради одговоран посао, треба да има више. Наравно да треба. Али и обична чистачица, ако исто тако вредно ради, мора зарадити за минимум достојанственог живота.
И најлошије плаћени послови поштеном раднику морају донети довољно да може прехранити и обући породицу, дати јој кров над главом и децу школовати бар до трећег степена. То је посао државе. Била она социјалистичка или капиталистичка.
А ви гледате само колико сте бољи од плебса. Зато сте охоли.
Не знам да ли ће се Агостино сложити са мном.
Препоруке:
40
2
36 недеља, 01 јануар 2017 14:09
Dejan
Odličan tekst. Uživah čitajući.
Svaka čast!
Препоруке:
25
1
37 недеља, 01 јануар 2017 14:30
Турас
На који конто , да нам` је знати иде провизија ?
Препоруке:
13
1
38 недеља, 01 јануар 2017 14:31
Каквом лажову
И преваранту Америка предаде Србију у руке, и тако најбруталније и најподлије казни Српски народ!!!!
Препоруке:
31
0
39 недеља, 01 јануар 2017 14:41
brzi
Sve najbolje avtoru u 2017. godini i što više takvih tekstova. Mene osobno je najviše fasciniralo kako je avtor bez ideoloških utega svakome razumljivo objasnio srž problema, teme, o kojoj je pisao.
Na kraju samo napomena za patrijote i patriJote, političke i civilne. Ako imate imalo mozga saberite novac i angažujte ovog čoveka da vam barem sredi programsku dokumentaciju da ne izgleda kao loši copy paste vladajučih i pripremi vam spin osnovice za sledeče izborne kampanije da vam neče više trebati bilokakve "nočne akcije" za preazak cenzusa.
Препоруке:
5
17
40 недеља, 01 јануар 2017 14:52
Економиста
Стране инвестиције су плод пљачке. Све те странце довео је неки лобиста из власти (Вучић и сл) . У тим страним фирмама, регистрованим као српске, страни инвеститор заједно са Вучићем, упослио је домаће СНС типа Вучић кадрове, који примају и отпуштају раднике (који не гласају за СНС), одређују плате ок 200 евра. Странци тамо не раде или их има само у техничком сектору да контролишт рад наше сиротиње. Странци су прецртали Вучића, па га имитирају, раде као и он, шиканирају раднике, стварају несигурност, понављају мантру Вучића да смо неспособан народ. Наши су код тих истих странаца у Немачкој или Италији плаћени за исти такав рад 10 пута више. Бар су тамо негде где је нормална држава, нормално плаћени, Аго се њихове газде сете, све ће их вратити у Србију, да раде код куће, ау њиховим фабрикама. Јад и беда младог привредника Ву – цибатине. Када че му доћи крај. Када ћемо да ликвидирамо овакву Србију.
Препоруке:
34
0
41 недеља, 01 јануар 2017 15:16
nemo
za velju-iskreno i vredno bi bilo otpustiti sve,koji nisu zadovoljili odredjeni stepen obrazovanja,pa onda kao sto vrednom akademskom gradjaninu tehnickih zvanja i prilici,sam iznosi smece,popravlja instalacije,zice.............jer-oni koji to rade nisu vredni,vec su LENJI,mozda
socijalizam jednakih i lenjih po tvojoj definiciji govori ne o tvom vaspitanju,niti o tvom poznavanju socijalizma,filozofskih pojmova.....vec o tvom obrazovanju,kada tako povrsno sudis o necemu sto ne znas


za autora-redni broj se pise s tackom,broj deset (10) NE (ili mozda ja nisam obavesten o najnovijim jezickim reformama)

nemoj (nas) vise braniti.............
Препоруке:
13
4
42 недеља, 01 јануар 2017 15:20
Јагодинац
Знате ли народе мој, ко је и шта је ММФ, Вујовић, Михајловићка и остала дружина? Ко су они?
И још једно питање.
Зашто би ММФ помагао развоју Србије?
Који му је интерес да Србија буде развијена земља?
Зашто Вучић и Вујовић оцењују сваки разговор и преговоре са ММФом као тешке?
Мој прост одговор - ММФ нам даје хартију, доларе или евре, који немају никакво покриће. Али - због тих папира ми не радимо, те папире враћамо, тим папирима ми купујемо њихове робе, не радимо да бисмо те робе производили, него их добијамо са тих западних страна.
Нема нам спаса док се сами не организујемо, док не збацимо пуњење буџета са њихових страна, са њиховим парама и њиховим производима, макар да су направљени и на нашим пољима. Замислите да су Рвати преузели нашу прерађивачку пољопривредну индустрију, да радимо за њих. То је дело Вучића, Пајтића, Тадића, и Вујовића... Динкића, Тадића, Влаховића и свих тајкуна који су лупилипа продали наше системе.
Препоруке:
28
0
43 недеља, 01 јануар 2017 15:24
Stvarno je tako
Život je i suviše kratak a prođe u mobingu po nekim halama gde ti šefić poltron i ulizica visi nad glavom i od koga dobiješ sede i kamen u žuči, a sve to za 200-300 evra bez ikakve kupovne moći, samo za račune dahijama i malo hleba i paštete.O porodici, dobrim kolima, letovanjima možeš da sanjaš zahvaljujući roditeljima.I obično strada porodica. Evrounijatski birokratski zakoni imaju osmanlijski efekat po srpsko društvo, pa ne smeš ni da gradiš ni da držiš stoku plašeći se njihovih izvršitelja i inspekcija. Sumorno i tužno. Samo se bolesni ili prodani um time može hvaliti i još naglašavati kako voleti okupatora i izrabljivača...
Препоруке:
35
0
44 недеља, 01 јануар 2017 16:21
Nista ne razumem
Sjajan tekst autora. Demontirao je Vucica na sastavne delove. Mi smo definitivno zemlja u kojoj je socijalna revolucija mnogo surovija od one Titove 1945... gotovo neizbezna. Kada dodje do nepovratne geopoliticke destabilizacije u Evropi pracene ekonomskom propascu u centru, a gladju i ratovima na periferiji, onda ce ulica i suma dati svoj konacni sud o "demokratiji" i "trzisnoj ekonomiji" u Srbiji. Po ulicama ce pobesneli narod i neki novi narodni komiteti juriti "biznismene", sudije, predsednike opstina, zandarme kako bi stali pred "sud naroda". Istorija ce se ponoviti, uspostavice se nova raspodela drustvenih vrednosti, jer postojeca vodi sistem u drustvenu propast. Da li ce do toga doci za 5, 10, 15, 25 godina istoriji nije bitno. Nazalost, dozvolili smo da Srbija udje u pogresan voz. U pogresnom vozu nema male greske. Sve stanice su pogresne. Srbija ce jednom morati da stane, da se tocak njene istorije ponovo pokrene.
Препоруке:
34
1
45 недеља, 01 јануар 2017 16:39
Momir
Ja mu savetujem da jedno zaposli u "Juru" a drugo u "Muru" da se TATA ponosi svojim pulenima!
Препоруке:
39
0
46 недеља, 01 јануар 2017 16:41
Бошко
Читам све ове коментаре "безгрешника" који су "одрасили и живели" у "савршеном систему" (а зашто је онда пропао) у коме су они били сретни а Српски народ подељен у пет држава, опљачкан, шиканиран протериван, убијан и још је остало да постане "геноцидан".

Како је могуће да се у једној "безгрешној нацији" појави 3.3 милиона сулудих гласача који гласају против опстанка сопствене државе, будућности сопствене деце.

А најтрагичније је што су "противници" Вучића управо они који су пљачкали пре Вучића а хтели би да пљачкају после Вучића и уместо Вучића.

Дегенерисано и данационализовано становништво је изгубило сваки морални компас, а 90% коментара на НСПМ неби постојало да Вучић врати "украдене пензије"
Препоруке:
18
19
47 недеља, 01 јануар 2017 16:49
Бошко
Радио сам и тренутно радим у „добрим“ и “успешним” приватним фирмама, “окићеним” бројним признањима и наградама. Као обичан радник (дакле, неко ко није у руководећим структурама), нагледао сам се буквално “свега и свачега”; ствари које, не само да доводе у сумњу тврдњу да је реч о успешним фирмама, него је чине гротескном. Реч је о кабадахијским фирмама, без система и правила пословања, фирмама у којима се “свакога дана” крпе рупе и малтретира доста запослених.
Ја сам током "сретног социјализма" радио у "државним фирмама" у којима је било исто стање, где су комунистичке кабадахијске битанге радиле шта су хтеле, делили станове, плате, примале гомиле других комунистичких битанги, а они који нису били "морално политички подобни" су били бедно плаћени и никада нису добили "зарађене станове".

Комунистичке профитерске битанге и "деца" отвориле "приватне фирме" опљачкавши друштвене, у општој криминализацији од 90тих и наставили оно што су радили, сада као "приватници"
Препоруке:
27
6
48 недеља, 01 јануар 2017 17:06
Бојан, Приштина
Текст за свако поштовање.

Човек је на једноставан и питак начин за сваког, у пар страна направио пресек стања у којем се налазимо.
Лоцирао и објаснио узроке и довео их у везу са последицама.

Док год имамо овакве младе људе за нас има барем наде.

PS

Све похвале за НСПМ што проналази овакве сараднике.
Препоруке:
32
1
49 недеља, 01 јануар 2017 18:00
nema covek dana radnog staza
premijer nikad ne bi trebalo da bude neko ko je bez dana radnog staza! to bre treba zakonom zabraniti! dosta vise eksperimenata nad gradjanima srbije!
Препоруке:
20
0
50 недеља, 01 јануар 2017 18:39
Крљање
Знате ли шта је за мене фасцинантно у свему том"медијском представљању"ничега у нешто.
То што се идеолог таквог"државног либералног капиталистичког буразерског система"јавља учестало на ЈАВНОМ СЕРВИСУ свих грађана да нам објасни све велике потезе премијера,од желељаре до мигова.
А по струци је МАРКЕТИНШКИ МЕНАЏЕР.
И то пролази,као што је пролазило док је био исте струке у истој улози у претходном сазиву Б.Т.
хејтер
Препоруке:
14
0
51 недеља, 01 јануар 2017 18:45
синиша бр.1.
Кажу да је ђаво у детаљима па да видимо детаље. Неке не све.

Обично се о тзв. либералној економији говори тако да се каже уз то "либерална економија" и "уређена држава", јер су западне земље забога уређене.

Е није тако.

Западне земље и то развијене, нису уређене никако кад је економија у питању.

Постоји " државни послови" и ту је ситуација отприлике као код нас за време самоуправљања, ништа не раде, запошљавају се искључиво преко странака на власти које су подржали и кад оду те странке и они одлазе са "државног посла". При томе имају јако велике плате 2 или чак 3 хиљаде евра.

Осим њих постоји те " корпоротивни послови". Ту се ради несистематски, на хорук, од данс до сутра по нашем систему где луд нагони збуњеног, али не баш својом вољом збуњеног него некога ко се упецао да ради на "корпоративном послу" због неких разлога, алиментације, кредита, затвора, односно условне катзне, и слично.

Остали су на социјалној помоћи и р5аде на црно.
Препоруке:
14
1
52 недеља, 01 јануар 2017 18:58
тодор
Ако нешто још ваља у овој држави,остало је од раније,тј. још то нису раз.ебали.Али има времена,овај психопата ће бити на власти довољно да докрајчи и те заостале ствари.У оваквим темама никад не смемо заборавити једног другог филозофа па још доктора који је главу изгубио јер је запоставио дипломе и кренуо у бизнис са превејанијима од себе.Он је отворио капије том успешном приватном бизнису који унесрећује све око себе,али зато одмара на јахтама.Овај данас је само настављач започетог који је пропадање убрзао до неслућених размера.Заслужује што и први.
Препоруке:
16
0
53 недеља, 01 јануар 2017 19:01
Nista ne razumem
...српски домаћини су се боље односили према својој стоци него ови данашњи домаћи и страни бизнисмени према људима.

Srpski vlastelini u poslednjih 20 godina daju "stranim investitorima" takav primer. Njihov moto je "dodjite u Srbiju zbog ropske radne snage i provoda sa lakim zenama u Beogradu na vodi". Oni narod tretiraju kao stoku. A kada ga pozivaju na glasanje, to je kao kada coban tera ovce u obor na sisanje vune. Srpski domacin je vise mario za zdravlje svoje stoke, nego medicinski sistem danas za ljude. Doslo je vreme kada ce gradjanin iz "demokratske" Srbije pozavideti stoci iz obora seoske Srbije od pre 50 ili 100 godina. Tu je bilo vise brige i postovanja od stane domacina za stoku, nego od strane vlastele danas za stanovnike.
Препоруке:
20
1
54 недеља, 01 јануар 2017 20:00
...
Radio u stranoj firmi i potpuno je tačan opis " на шта личи тај успех изнутра, видећете хаос, неорганизацију и неспособност."
nema tu razlike.
Pročitajte u Guardianu ugovore o radu koji se odnose na 0 sati rada, pri čemu "poslodavcu" morate biti na raspolaganju u roku od 24 sata, a plaćeni odmor je misaona imenica.

Dakle oni to rade u UK njihovima ili imigrantima, odavno

Link https://www.theguardian.com/uk-news/2016/sep/08/uk-workers-zero-hours-contracts-rise-tuc
Препоруке:
14
0
55 недеља, 01 јануар 2017 20:04
Gordić je za ''pošteni'' kapitalizam?
Revolucija je neophodna!
Živela buduća živa socijalistička Srbija!
Препоруке:
18
2
56 недеља, 01 јануар 2017 20:20
Гоша Моравски
Седела сам за машином, шила сам,
питали официри чија сам...
Препоруке:
8
0
57 недеља, 01 јануар 2017 20:28
Srpski narod...
Srpski narod doziveo je tu tragediju da ima kralja Aleksandra, koji je nakon ogromnih srpskih zrtava u velikom ratu ponistio srpsku drzavu! Druga tragedija bila je dolazak Josipa Broza - taj je uvek DOLAZIO, za generalnog sekretara KPJ, u Beograd iza ruskih boraca itd - koji je dosledno unistavao i samu supstancu srpstva. Sledeca tragedija - Slobodan Milosevic, koji nije razumeo vreme i okolnosti u kojima se i Srbija nasla, ali je zato razumeo svaku zelju svoje Mire i svoga Marka! Tragedije kao na pokretnoj traci: Djindjic, Tadic, i sad Vucic, poslusni izvrsioci volje nasih dusmana sa Zapada! Pritom: srpski narod voleo je kralja Aleksandra, voleo je Tita, voleo je Milosevica, a voli, izgleda, i Vucica! Gotovo da je Vucic u pravu: mora srpski narod da se menja! Ali ne kako bi narod menjao Alek Kvisling, nego u suprotnom pravcu - da taj narod prestane da voli svoje dusmanske kraljeve, predsednike i premijere! A Vucic voli privatni sektor jer i Srbiju dozivljava kao privatnu svojinu!
Препоруке:
21
4
58 недеља, 01 јануар 2017 20:53
Е свашта
да неко у исти кош стави Краља Александра и Тита, то још једино анонимни коментар може да трпи!
Страшно, вадикалски рукопис, јавља ми се!
Препоруке:
9
6
59 недеља, 01 јануар 2017 22:17
Миле
Нема демократије докле год имамо овакав изборни систем. Док посланик небуде биран по имену и презимену,нема нам среће. На листи странке може бити највећа битанга и такав ће да нам вди државу.
Препоруке:
11
0
60 недеља, 01 јануар 2017 22:27
brzi
@ ...
Radio u stranoj firmi i potpuno je tačan opis " na šta liči taj uspeh iznutra, videćete haos, neorganizaciju i nesposobnost."
nema tu razlike.


To što si napisao je posledica pre svega sulude politike kod vas u 90. godinama prošlog veka kada ste se bunili protiv svega i svakoga a da ponajviše puta niste ni znali zašto se bunite i čemu u mnogo slučajeva služi ta buna. I rezultat te i takve politike su vam strani investitori koji dolaze kod vas pre svega radi jeftine radne snage ( tekstil, vezenje kablova) ili šrafciger industrija ( Fiat, Gorenje). Ali za taj haos nisu krivi žuti nego slobina kamarila koja je u 90. godinama pocepala sve veze sa svetom i upropastila fabrike do te mere da su od njih ostale jedino fizičke olupine. I zato bi morala ova vaša vladjuča garnitura ( AV, Dačić, Toma, Šešelj) da odgovori na mnoga pitanja, pre svega na kojm su drogama bili kada su slepo sledili Slobi i babi juli u njihovom ludilu.
Препоруке:
8
5
61 недеља, 01 јануар 2017 22:42
Svasta, i ja kazem! - @ Е свашта
да неко у исти кош стави Краља Александра и Тита, то још једино анонимни коментар може да трпи!
Страшно, вадикалски рукопис, јавља ми се!

Gospodine dragi, Vas problem je sto za Vas istorija pocinje sa radikalima! Svako ko ista zna o istoriji Srba i Srbije zna i kakvu je strasnu stetu kralj Aleksandar napravio utapajuci Srbiju u Jugoslaviju - zajedno sa austrougarskim slugama iz Hrvatske i Slovenije! Vojvoda Misic mu je govorio da to ne radi, nije Aca hteo da slusa, izgubio je kasnije glavu od onih s kojima je hteo da zivi zajedno. Tito nije bio Srbin - pa je njegova antisrpska politika, koja je ujedno bila i politika Kominterne, razumljivija i logicnija od Acine sulude politike! Dodajmo tome i da je Aca, na liniji Antantinih sila (opet zapadnih prijatelja, jelte!) pokvario maksimalno i odnose sa tek osnovanim Sovjetskim Savezom, sto je bio i osnovni razlog antisrpske orijentacije Kominterne! Dakle, posvadjao nas Aca sa Rusima, doveo nam ujke u drzavu - i on Vama valja!
Препоруке:
18
3
62 недеља, 01 јануар 2017 23:47
Majstor Bob
купује, продаје, одузима и додаје


Ti nisi Julija ja nisam Romeo
noćas sam nešto gadno pojeo
Препоруке:
7
0
63 понедељак, 02 јануар 2017 00:31
Nenad
Vučić sjajno kiti jelke i šije. Time bi mogao odmah da počne da se bavi.
Препоруке:
11
1
64 понедељак, 02 јануар 2017 01:32
brzi
@Svasta, i ja kazem! - @ E svašta

Ako bi Aleksandar Karađorđević hteo svojom voljom praviti Jugoslaviju, pravio bi je odma bez intermeca države SHS i Kraljevine Srbije i udruživanja posle mesec dana nego bi tu i takvu državu uradio odma. Ali on to državu nije pravio iz svog interesa nego radi interesa istoriskih srbskih tutora engleza i rusa, u tom slučaju posle prvog rata pre svega u interesu engleza jer su ti isti englezi 15 godina prije tog događaja i doveli porodicu Karađorđević ponovo na vlast u Srbiji. I takva politika je kod vas od osnivanja države pa do današnjice, još uvek ste robovi svojim tutorima englezima i rusima i za njih obavljate prljave poslove na Balkanu i naravno prolivate svoju krv za tuđe, ruske i engleske, interese.
Препоруке:
4
2
65 понедељак, 02 јануар 2017 10:06
DrJelaBisic
Moze li neki ekonomista(ili vise njih,razlicitih skola)da nam objsni:da li je moguc kapitalizam sa"ljudskim licem"u kome ne postoji hipereksploatacija radnika?Da li to negde postoji,u stvarnosti,u praksi?Sta je potrebno za takav model kapitalizma(A necemo,ne treba ono:zasto kod nas toga nema.Kod nas nicega nema)
Препоруке:
3
0
66 понедељак, 02 јануар 2017 12:07
DrJelaBisic 2
Uvek je lose preterivati.Neumerenost,u svakom pogledu,u svakoj oblasti(u licnom zivotu a I u politici,naravno)nikada nije dobra.Mali,kakvi smo,mi,Srbi-pravoslavci,ne mozemo samostalno a vodimo politiku ni kada su u pitanju nasa odmetnuta braca I susedi.O samostalnoj politici,na svetskom nivou,ne moze da sanja ni Francuska,a kamoli mi.Ali ipak malo dostojanstva,razuma,umerensti...ne bi skodilo.Od poziva na ustanak dobijem temperaturu I ospice,nadam se da su to novogodisnje shale.A inace,nama,u ovom momentu,najvise nedostaje solidnija ekonoija,a kako to postici...ne bih znala.Nije lako od nicega napraviti nesto,a bilo je vrlo lako od necega napraviti nista.To se zna.I tu smo svi krivi,ne podjednako,naravno.Ali smo krivi.Komentatori,koji misle da razvijaju tekstilnu industriju tako sto ce pletilje po kucama plesti carape I svalje siti gace-....A o preradjivackoj,prehrambenoj industriji,koja je bila solidna I manje vise zadovoljavala nase potrebe necu sada.Valjda da konzerviramo...
Препоруке:
3
0
67 понедељак, 02 јануар 2017 12:22
negi
@Svašta i ja kažem@brzi Kralj Aleksandar mrtav odavno,Tito mrtav odavno,komunizam otišao na smetlište istorije,o čemu vi pričate? Nesposobnost srpske političke elite da koncipira budućnost Srbije,pa i privrednu i ekonomsku,vi stalno pravdate,kraljem, Jugoslavijama,Titom,komunizmom, itd.,nema ih davno,shvatite to jednom i prestanite da mlatite o njima.Generacija,kojoj i sam pripadam nije bila u stanju da se izbori i postavi Srbiju(mislim na Srbiju kao državu) na pravi put već je otišla potpuno drugim sporednim putem i zalutala.Da li je politička "elita" to uradila namerno ili iz neznanja,ne znam ali znam da još tumaramo sporednim putevima tražeći izlaz na pravi put.Pitanje je i da li većina Srba želi da ide pravim,velikim putem ili želi da se lomata sporednim puteljcima.Srbi i Srbija se plaše otvaranja,EU,sveta,jer znaju koliko kaskaju za svetom,EU. Preko 80% Srba nije prekoračilo granice Srbije i ne poznaje svet van njih,polovina nikad nije bila u glavnom gradu Srbije.
Препоруке:
2
0
68 понедељак, 02 јануар 2017 12:23
brzi
@DrJelaBisic

Postoji i kapitalizam sa ljudskim licem, svugde tamo kde nema post komunističko socialističkog postravmatskog sindroma. Kapitalizam je u osnovici višeklasno društvo i sve što je u takvom društvu nužda je doslovično funkcionisanje vladavine prava( legistrature) i darwinizam jer kapitalizam je kompetativno društvo u svim svojim sferama. I ko toga ne razumije propada ali propadanje je prirodni proces isto kao rađanje nešto novog. I sve te činjenice kapitalizam akceptira dook jih socializam negira. Ako pogledate istoriske mape vrlo brzo čete da kostatujete da prihvačanje kapitalizma kao takvog postoji samo u društvima koja su izšla iz komunističko/socialističkog sistema uređenja kde nije bilo nikakve granice šta je čije ili kako govori vaša narodna rečenica "Nije se znalo ko pije a ko plača". U kapitalizmu kde funkcioniše vladavina prava toga nema
Препоруке:
0
3
69 понедељак, 02 јануар 2017 13:31
Gledač
@Velja
Tipično razmošljanje nekog koga je iškolovala država i sistem čija je osnova socijalizam a sad hvali liberalni kapitalizam i objašnjava kako i čija deca treba da se školuju. Ako je tvoj standard sad bolji od očevog i ako si tako školovan kako ne primećuješ da bi po tvojoj logici koju sad propagiraš ti zapravo bio niže na lestvici. Svako je pametan kad malo preskoči lestvicu a "najpametniji" su oni koji bi posle za sobom da sruše ili zapale merdevine kako bi čuvali svoju i poziciju njihove porodice. Genijalno iz njihovog ugla samo kad za njima dođu još bezobzirniji ni njihova neće goreti zauvek istim sjajem. Buđenje iz sna kako si ti najpametniji će biti bolno.
Препоруке:
9
0
70 понедељак, 02 јануар 2017 14:07
Вићентије
Ред је прво почистити и уредити сопствено двориште, па тек онда коментарисати туђе. Тако је и са државом, прво треба да уреди своје државне фирме, па тек онда да фаворизује и помаже приватне, а нарочито стране компаније. Државни сектор је у потпуном расулу огрезао у криминал и корупцију. Многе афере су објављене и јавно, али се ништа није покренуло. Јадно је друштво у коме је лудило захватило и науку, која је покретачки сектор сваке државе. Поједини доживотни директори државних института већ више од 15 година уназад себи купују научна звања и докторске титуле и исплаћују милионске плате и бонусе "пеглајући" пословање на нулу да би избегли плаћање пореза држави (инст. Никола Тесла). Како поред оваквих чињеница уопште веровати у напредак и бољитак?
Препоруке:
4
0
71 понедељак, 02 јануар 2017 14:10
синиша @ веља
Образовање се не стиче на факултету, поготово не тешком као што су медицина или електротехника. Образовање се стиче у гимназији.

Према томе нема у Србији, а и шире баш мнопго образованих људи. Сви рођени после 1960 који су ишли у усмерено образовање су необразовани.

Тешки факултети као медицина или електротехника су омогућили високу стручност, али то није образовање.

Имате лекаре који су прескочили гимназију и ишли у медицинску да нису прочитали класичну лектиру и електроинжењере који не знају енглески. Као такви нису конкурентни.

Што се тиче образовања и стручности као услова вишег стандарда ни ту нисте у праву.

Власници и главни профитери у свим тим приватним фирмама са Новог Београда су полуписмени удбаши и удбашки синови.

Они додуше искориштавају ове стручније и писменије, али неће за дугу.

Недају се писмени и стручни.

Могу се ослонити на везаше са дипломама без покрића у знању и образовању.

Дакле "либерализам" пада у свакој варијанти.
Препоруке:
7
0
72 понедељак, 02 јануар 2017 14:19
DrJelaBisic 3
...voce I povrce u serpama od 5 litara...Moze I to,ali to nije industrija,i cini mi se(a mozda gresim?)da se tako ne vrsi(re)industrijalizacija.Ili to moze?Pa da se za 200-300 godina(ako nas bude)vratimo gde smo bili 44.Svi pozivi dijaspori da"patriotski"ulaze kapital u Srbiju,mogu samo da zasmeju svakoga ko zna sta je biznis.Takodje I davanje poreskih olaksica,nagradjivanje investitora I sl.Mislim da je to bilo,nedavno u Veneciji:AV je izjavi da,kad bi(al bi)bio biznismen-ulagao bi u Srbiju.Posto on uglavnom prica o stvarima u koje nije upucen,(on ni u sta,ustvari,nije upucen)ja mu verujem,i samo kazem da je njegova sreca sto nema takav kapital.Pojeo bi ga za godinu.Kapitalisti imaju nepogresiv njuh da osete gde je klima povoljna za biznis.Ko od njih nema taj osecaj-nece dugo biti kapitalista.Iz mnogo razloga(da sada ne duljim pricu)Srbija nije mesto za biznis.Zato ljudi iz dijaspore ne mogu vama za ljubav da uniste svoj capital.Oni ga ulazu gde treba I moze,a vama,pojedinacno...
Препоруке:
2
0
73 понедељак, 02 јануар 2017 14:47
DrJelaBisic 4
....I kao naciji mogu a salju pomoc,dobrovoljne priloge.Za brzog:Navikli da drpaju u jednom sistemu,pa misle I u drugom.A ako to ne uspe vratice nas u onaj prvi sistem.Kralj Aleksandar:Uvek je pogresno sa ludacima misliti logicno.Njegova ideja je da se sva tri naroda,koji govore isti jezik I jedna su naccija,ujedine.Da je jasno da je bolje ziveti u jednoj relativno velikoj drzavi,nego u tri,ili pet,10...malih.I tu je greska.U reci"racionalno"Ludaci ne razmisjaju racionano,vec su emotivni,do samouistenja.Sta smo postigli raspadom Yu sem sto smo svi propaliAli,kao sto napisah,sa ludacima ne vredi biti racionalan.
Препоруке:
2
0
74 понедељак, 02 јануар 2017 15:28
brzi
@DrJelaBisic@negi

Kako sam vas pravoslavce uspeo upoznati mogu samo da konstatujem da vam je največa greška koju imate ugrađenu u svoju dušu i telo, moglo bi se reči i u svoj genetski kod, to da svet oko sebe shavčate suviše emotivno i mnogo premalo racionalno, i to svi redom od prosečnih građana do političkih i državnih vođa i od nepismenih pa do akademika nauke. Radi te činjenice vam se i događaju katastrofe koje bi mnoge mogli sprečiti da ste na situaciju gledali sa racionalnog ugla. To je žalostna činjenica koja povezuje sve vas pravoslavce, vas srbe, makedonce, grke, bugare, ruse,....
Препоруке:
2
1
75 понедељак, 02 јануар 2017 16:23
DrJelaBisic
Za brzog:U pravu ste.Samo se nadam da sam u komentrima bila vise racionakna nego emotivna.Ali to ne samo da je osobina,ona se gaji.Smatra se da je lepo da ste emotivni(iracionalni)Ne samo pravoslavci(tzv"slovenska dusa".Tu osobinu nemju npr Bugari,Cesi,Slovaci,Poljaci.Imaju je Arapi,oni su valjda ipak sampioni.A nemaju Jermeni.Imaju Italijani,Spanci,Portugalci.Takvi su Irci,a nisu Nemci,Skandinavci,Holandjani,Englezi.A tu osobinu imaju Velsani.
Препоруке:
5
0
76 понедељак, 02 јануар 2017 16:52
petar
@Brzi

Mnogo ljudi (posebno Hrvata) ima stereotip o lukavim pravoslavcima/Bizantincima (sto je necuvena budalastina ali je rasprostranjena). Lukavstvo ide uz racionalnost, je li tako?

Vi ste blizi istini ali niste u potpunosti u pravu. U osnovi religije jeste osecaj, ali to ne znaci da su ljudi manje racionalni i prakticni zbog toga. To nikako nije opozitno jedno drugom, iako jedno drugo ogranicava.

Treba li da budemo racionalni kao Protestanti (pa da svako malo menjamo postulate svoje vere, da menjamo Liturgije kao grand hitove i dopustimo zenama da vrse obrede) ili mozda kao katolicki klir u NDH (sve je to savrseno racionalno i savrseno izopaceno i zlo). Racionalnost je procena odnosa izmedju sredstava i ciljeva, a cilj ukljucuje veru u Boga, onda to radikalno menja ponasanje ljudi.

Generalno gledano racionalnost i pravoslavna vera se dopunjuju, kod Katolika i Protestanata cesto prevagne taj racionalni element, naustrb vere.
Препоруке:
5
0
77 понедељак, 02 јануар 2017 17:19
brzi
@DrJelaBisic&petar

Do svoga zaklučka sam došao na osnovici ukrštavanja šta vas narode koje sam nabrojao vezuje međusobno i iskazalo se da je to pravoslavje. Ali ja nisam neki ozbiljni poznavalac teologiskih razlika između religija ili pojedinih sekta unutar religija, do zaključka sam došao sasvim na laički način. Ali moj moto je bio nešto drugo, ukazati na ahilovu petu koja vas u sudbonosnim trenutcima usmerava na pogrešan put kada treba neko stanje analizirati i na osnovici tih analiza donositi odluke koje su mnogo puta i sudbnosne.
Препоруке:
0
0
78 понедељак, 02 јануар 2017 17:42
DrJelaBisic
Kao sto se vidi iz mog komentara-nisu u pitanju samo pravoslavci,a nisu ni svi pravoslavci(Bugari)Radi se o modelu ponasanja koji drustvo tolerise,pa I stimulus."Da puknes od srece/muke"
Препоруке:
2
0
79 понедељак, 02 јануар 2017 19:02
Дане
Свака част за текст! Један од најбољих које сам прочитао.
Препоруке:
2
1
80 понедељак, 02 јануар 2017 20:13
negi
@brzi.... Vaša opsesija da sve potiče od religije i da pravoslavci,po vama su zbog toga u inferiornom položaju je fascinantna.Odakle znate da sam ja pravoslavac,mnogo toga sam rekao o sebi u brojnim komentarima,ali to nikad? Ako je sve to tačno kao što tvrdite,hrišćanska Evropa je zaslužila ovo što joj se događa i metode koje primenjuju islamisti vaš stav opravdava?! Jedina razlika između nas ovde i vas "tamo" što mi o svojim problemima otvoreno diskutujemo,za razliku od vas.Svojevremeno je srpski Patrijarh pred početak raspada SFRJ rekao: "Budimo pre svega ljudi", pa onda Srbi,Hrvati,Slivenci itd.,komunisti ili antikomunisti,radnici ili intelektualci itd. Ratni huškači sa svih strana dodali su Pavlovim rečima: "Ako već treba da ratujemo", koje on nikad nije izgovorio. Ove Pavlove reči odslikavaju razliku između Srba i zapada.Ranije je za Evropu bio katolicizam ispred ljudi,uterivan je inkvizicijom,došao je feudalizam i kapitalizam uterivan je nekakvom protestanstkom etikom
Препоруке:
4
0
81 понедељак, 02 јануар 2017 20:34
negi
@brzi....nastavak.. i međusonim tamanjenjem katolika i protestanata,a onda su došle nacionalne države i ratovi koji su razorili Evropu.Svi ti procesi vođeni su u ime "viših" interesa a ne ljudi.Kralj Aleksandar je stvorio Jugoslaviju da bi svi južni Sloveni i narodi koji su u njoj živeli bili pre svega ljudi pa onda Srbi,Hrvati, Slovenci itd. Da se rukovodio vašim i principima Nemaca,Hrvata i zapada stvorio bi veliku Srbiju i potamanio sve Hrvate,Slovence,Muslimane jer su učestvovali u pokušaju zatiranja srpskog naroda i Srbije.Ne on je stvorio Jugoslaviju i nije vam dlaka zglave falila.Sto godina od tada,vi nećete da budete pre svega ljudi već vam je na prvom mestu Hrvatska,Slovenija itd., a "budimo ljudi" na poslednjem.Nemci su zbog toga doveli Evropu dva puta na ivicu nestanka,Hrvati u ta dva puta zbog Hrvatske u oba puta počinili nezapamnjene zločine.Srbi trebaju da se pitaju gde greše,ali vi i "hrišćanski" zapad to pitanje trebate svakog dana da postavljate sebi,ako već nije kasno
Препоруке:
3
0
82 понедељак, 02 јануар 2017 21:06
brzi
@negi

Religija je bitna ne kao teologija nego kao uzorak javne kulture života. A kod javne kulture života dolazi do suštinskih razlika između ljudi, pojedinaca, naroda ili nacija i to gotovo u celom svetu sa izuzetkom Severne Amerike koja je organizacisko politički konceptovana onako da nijedna relgija nema suštinskog uticaja na javnu kulturu života tamošnjeg stanovništva. U Europi su bile međureligiske razlike u javnoj kulturi života uzroci za 80% svih ratova koji su se dogodili na tom tlu ikada i koji su se po koncu događali ili u pograničnim teritorijama između dve religije ili religiske sekte ili u državama kde je bilo više teritorialno autohtonih religija izmešanih međusobno na jednom prostoru. Zato je religiska pripadnost bitna, ne radi teoloških bajki nego radi javne kulture života koju zapoveda pojedina religija
Препоруке:
1
1
83 понедељак, 02 јануар 2017 21:53
negi
@brzi Ajde,nije moguće?!Ja i vi ovde ne diskutujemo o religijama na filozofskom ili istorijskom nivou već o konkretnoj religiji koja se zove zapadno hrišćanstvo i tamanjenjima unutar te religije,tačnije u Evropi(inkvizicija nije postojala kod pravoslavnih.To nema veze sa religijom,ali ima veze sa izgovorom za vladanjem i pokoravanjem.Iza svih tih velelepnih katedrala i bogomolja stoje najstrašniji pokolji i stradanja.Nema tu "budimo ljudi" to je ubilačka mašina koja se stalno loži i nikad ne gasi.Niko čovečanstvu nije naneo toliko zla kao hrišćanska religija.Niko nije pobio toliko ljudi u ime "ljudi".Sada je na sceni njen brat blizanac islam.Zarazliku od hrišćanstva i njegove mimikrije on nastupa otvoreno i ogoljeno,kad on bude posustao posao će nastaviti prvi brat blizanac i tako u krug,u ime čoveka. Pogledaj izjave EU zvaničnika,varvari su pred vratima Evrope(ranije,varvari su pred kapijama Rima) isti poklič ista reakcija i iste posledice. I onda Jovo nanovo,ako bude sledeće prilike.
Препоруке:
1
0
84 понедељак, 02 јануар 2017 23:01
autor teksta
@Velja

Kazete da "nije vreme da drzimo na hiljade filosofa na drzavnim jaslama." Posto ste upotrebili izraz "filosof" i filozofe uopste u konotaciji "lezilebovica" verujem da imate pogresnu predstavu o nasoj struci. Postoji dosta predrasuda o filozofiji u nasoj sredini, od onih iz doba socijalizma pa do ovih savremenih.

Ne znam da li nas ima previse (moguce je da ima i da na tome treba raditi) i ne mogu sigurno navesti kvalitet produkcije (od oblikovanja ljudi, pravila i institucija, do produkcije kadrova, knjiga, clanaka, i slicno), ali vam savetujem da se malo informisete o tome sta je filozofija. To je, bar prema mom uverenju, veoma siroka oblast delovanja, ciji se rezultati i korist cesto ne vide direktno. Danas matematicari, kiberneticari i programeri rade zajedno sa filozofima, ima ih u jos nekim egzaktnim oblastima...dakle, ne samo u vezi sa umetnostima, politikom i humanistickim naukama, mada su i tu veoma korisni.
Препоруке:
4
0
85 понедељак, 02 јануар 2017 23:30
brzi
@negi

Baš sada je pravi trenutak da vi pravoslavci posložite svoje redove i na osnovici vekovnih istoriskih iskustava povratite ono što je nekada bilo vaše. Zapadno hriščanstvo je u poslednjem milenijumu išlo kroz teške izkušaja, unutrašnje podele i viševekovne unutrašnje ratove ali je uvek ostalo zajedničko kada je bila opasnost od vana. I ta poslenja činjenica daje snagu i nadu da je moguče uraditi gotovo sve ako se oče što je bilo dokazano u vreme krstaških ratova koji bi se mogli vrlo brzo ponoviti ako se trenutačna bezbednostna pitanja u bliskoj budučnosti ne reše.
Препоруке:
0
0
86 уторак, 03 јануар 2017 17:45
negi
@brzi Niste vi ništa razumeli šta sam ja napisao i zašto sam vam citirao izvornu izjavu Patrijarha Pavla,"Budimo pre svega ljudi".Vi ste zapadnjak,verovatno sa germansko-britanskim razmišljanjem,iskoristi trenutak,porazi protivnika i uništi ga,satri ih(ljude,iste likom kao i mi sami,dojučerašnje kompšije,drugove, sugrađane) da ne postoje,samo mi da opstanemo.To je tamna strana zapadne civilizacije i zapadnog hrišćanstva.Šta misliš da su tako razmišljali Rusi i saveznici u dva svetska rata,Germana i naroda satelita više ne bi bilo.Bojim se da tu lekciju Evropa naučila nije i da nema više vremena da uči,a izgleda da joj fale i učitelji.Pozdrav i setite se uvek da smo svi mi, pre svega ljudi a onda sve ostalo.
Препоруке:
1
0
87 уторак, 03 јануар 2017 22:02
Сељак Беземљаш1
За аутора.
Поштовани господине.
Пре десетак година продавана су сабрана дела Бранислава Петронијевића (Завод за уџбенике и наставна средства) на комад.ИСТОРИЈА НОВИЈЕ ФИЛОЗОФИЈЕ по цени од 531 динар.Узмем електронску вагу установим да је књига тешка 780 грама.Измерим паковање тоалет папира и установим да је квалитетнији тоалет папир нешто скупљи од одштампане књиге.
ОД ЗЕНОНА ДО БЕРГСОНА нешто јача од тоалет папира али то је то.
Логичан след. То да егзистенција претходи есенцији владајућа идеологија је упростила па је као што видите општеприхваћено мишљење да су важне кобасице а неважна филозофија.
За две хиљаде година филозофија није решила ни један проблем.Ни шта је биће, ни шта је дух, ни шта је истина ни шта је добро...па ни откуда то да има било чега.Филозофија је оштрила разум а ми смо по општем мишљењу од природе паметни.(Цвијић је тврдио да немамо много глупих али ни много паметних али он је мањина)
Препоруке:
3
0
88 уторак, 03 јануар 2017 23:32
autor teksta
@Seljak Bezemljas

Odlican vam je eksperiment, samo je pitanje sta pokazuje i da li je dobar zakljucak koji ste izveli.

Za vladajuce misljenje (da su kobasice vazne a filozofija nevazna) krivi su, pored svega drugog, i sami filozofi. Mnogo njih se povuklo, bavilo usko strucnim problemima i nakon nekoliko decenija treba da kazemo da je krivo drustvo i neki koji su njihovo odsustvo iskoristili za svoj rad. Ako obrazovani i kulturni ne ponude resenja, onda ce ovi drugi da ponude turbo folk i ko zna sta jos. Isto se desilo i u filozofiji, po mom sudu. U poslednje vreme se stvari menjaju, neki ljudi su poceli da rade na promeni te percepcije. Pogledajte moje tekstove PREDRASUDE U FILOZOFIJI (sa bloga Sumadijski bluz), ako vas zanima ta problematika.

Nije tacno da fil. nisu resili nijedan problem, mnoge su resili i neke nove otvorili...mogli bismo dugo o tome da govorimo, vi ste naveli tradicionalna pitanja, koja u novim okvirima dobijaju novi smisao...
Препоруке:
0
0
89 уторак, 03 јануар 2017 23:51
DrJelaBisic
Filozofija(filosofija,valjda?)postavlja pitanja,da ih nauka(nauke)dalje resavaju.(pitanje slobodne volje,na koje je odgovorila neurologija)Nema nijedne nauke bez logike.Nema ljudskog drustva bez etike.Bez proucavanja filozofije,bar koliko sam ucila u gimnazuiji,niko ne bi smeo da studira.Kada sam,posle zavrsene medicine,upisala pravo I filozofij,svu su me u cudu pitali sta ce mi to.Ni moji profesori nisu shvatali o cemu se radi.Zato je Srbija tu gde je.Ucenje ne boli.To se danas shvata manje nego pre skoro 40g.U vezi pravoslavaca,emotivnosti...:Kada se Srbi budu zenili Shiptarkama I Srkinje udavale za Shiptare,normalno,bez problema I cudjenja,kao sto se danas zene I udaju sa pripdnicimaa nemacke ili bugarske nacije,na Balkanu ce nastati mir I blagostanje.
Препоруке:
1
0
90 среда, 04 јануар 2017 00:19
autor teksta
@Dr Jela Bisic

Prvi deo vaseg komentara izrazava jednu metafilozofsku koncepciju sa kojom se mnogi ne bi slozili (oko svake tvrdnje ponaosob postoje neslaganja). U svakom slucaju, to je jedno starije shvatanje, ciju humanisticku i opste-obrazovnu notu, koja danas izumire, potpuno podrzavam.

Drugi deo je takodje interesantan. U ruralnim delovima se to vec desava, ali to nije sustina onoga na sta ste ciljali. Bez namere da ijednu naciju vredjam, Shiptari su bili veoma zaostalo drustvo, danas delom popravljaju situaciju ali taj stepen zatvorenosti, neslobode, hijerarhije...toga u Evropi nigde nije bilo! Tek ce se saznati sta je bilo Kosovo od pedesetih naovamo. Imamo i mi Srbi mana, i mnogo vise prava od drugih na zatvornost, ali u tom odnosu krivicu snose oni...najuticajniji istoricar sa Kosova je imao tezu da se Kosovski boj nikada nije odigrao!!! Znate li koliko je slicnih primera?
Препоруке:
0
0
91 среда, 04 јануар 2017 00:50
DrJelaBisic
Nije hriscanstvo ucinilo nikakvo zlo covecanstvu,vec ljudi,koji su,iz svojih interesa,radili,u ime hriscanstva,stvari koje hriscanstvo najstroze zabranjuje.
Препоруке:
1
0
92 среда, 04 јануар 2017 12:26
Сељак Беземљаш2
Ви сте изгледа научили да овде постоји унапред дат негативни однос према филозофији.
Ја (слабо образован и просечне памети)држим да није посао филозофије да решава проблеме.Филозофија није наука,посебно не егзактна наука.Ја лично сврставам је у неку врсту уметности. Стање филозофије по мени показује стање у друштву.Ко не развија апстрактну мисао живи у мртвом мору.

Врло је поучан животопис Ксеније Атанасијевић (1894-1981), прве жене која је докторирала филозофију на Београдском унивезитету, где је и радила као професор.
Мало је рећи да су је колеге оспоравале.Гадно су је клеветали и прогањали.
Њена биографкиња мисли да је то зато што је била жена.Могуће али ја мислим да је то зато што је била даровита и зато што је оштро и јавно и аргументовано критиковала друге професоре.Што по природи ствари мора покренути медиокритете.Доста изизетних научника стало је јавно на страну Ксеније али она је отерана са факултета.
Препоруке:
1
0
93 среда, 04 јануар 2017 12:57
Сељак Беземљаш3
По овоме (и не само по овоме)ја сам (понављам слабог образовања и просечне памети)изводим закључак да смо имали даровите, јаке и слободне личности.Да је друштво чинило напор да наметне стручност и савлада осредњаштво.
Ксенију ће као декларисаног антифашисту хапсити Гестапо. А после рата комунисти.(комунисте је сматрала идеолошким противницима али)Избегла је стрељање јер је прошао први талас убијања и почело је уљуђивање.(била је 1946.г.)
Одлуком Окружног суда у Београду(1947.г) забрањени су јој јавни наступи а целокупна дела стављена су на листу забрањених књига indeh librorum prohibitorum
(по сећању цитирано из ДВАДЕСЕТ ЖЕНА КОЈЕ СУ ОБЕЛЕЖИЛЕ ДВАДЕСЕТИ ВЕК)
Нема протеста јавности (Не чују се ни протести ни јауци;антиципирао нам је песник НАШИХ ДАНА)
Нема слободе, нема слободних личности, нема филозофије.наставак
Препоруке:
2
0
94 среда, 04 јануар 2017 13:47
autor teksta
@Seljak bezemljas

Jesam, emprijski sam dosao do tog zakljucka. U struci imate neke podele, ali ljudi ipak znaju sta je sta. A u javnosti, kada obicnim ljudima pomenem Hajzenberga ili Tjuringa, onda im nije jasno zasto fizicara i matematicara nazivam filozofima, pod uslovom da su i za njih culi. Ta predstava o filozofima Hegelu, Platonu ili Niceu, koji su nesumnjivo veliki filozofi, ali o kojima ljudi malo znaju i cije teze cesto krivotvore, je nesto na sta sam jako osetljiv:)

Sudbina Ksenije Atanasijevic je tragicna i u potpunosti se slazem sa vasim vidjenjem tog problema, mada mislim i da je to sto je bila zena uticalo na stvari. Ali dobro je da se o tome govori, da se toj umnoj zeni vrati mesto koje zasluzuje. Ima jedan dobar tekst od Comskog STA MEJNSTRIM MEDIJE CINI MEJNSTRIM? u kojem on govori o obrazovanju na jedan radikalan nacin.
Препоруке:
1
0
95 среда, 04 јануар 2017 15:18
DrJelaBisic
Za s.bezemljasa I autora,a sve povofom prof dr Ksenije Anastasijevic:Mi smo priitivno a uobrazeno drusto.Onih koji nista ne znaju a misle da su najpametniji na svetu,imamo za izvoz,kad bi neko hteo da ih kupi.Nije da smi nepismeni a skromni,vec ne priznajemo nikakvu ijerarhiju."Ko si ti da me ucis"Mislimo da je prirodna pamet dovoljna,da je bas nasa superiorna,i razne diplome shvatamo kao bezobrazan atak na svoju licnost.To je,kaosv I sve druge nase lose osobine,komunizam samo pojacao,gajio,hipertrofirao,svojim antielitizmom(a nema hijerarhije bez elite) I uzdizanjem"zdrave narodne pameti".Zato smo tu gde smo.A sada samo jos jedno objasnjenje fenomena odnosa prema zenama,kada su intelektualna dostignuca u pitanju:Kod ljudske vrste postoji interesantan fenomen da se,kod muskaraca,kada cuju zvuk frekvencije zenskog glasa,zatvore u mozgu"kanali"sluha,a otvore oni za vid.Dakle:gledaju,a ne slusaju.Kod zena ne postoji ova pojava.Ni kod dece,muske I zenske rpe puberteta...
Препоруке:
0
0
96 среда, 04 јануар 2017 15:34
DrJelaBisic 2
...Detetu,dakle,mozete da govorite-ono slusa.Muskarcu ne.Dzabe prica.Naravno,drustvo utice na sve ovo,ali ipak:ovo jr neka biolska osnova ovkvog odnosa prema zenama.Moje resenje za ovo je da se umesto price-prikazuju slajdovi.Da je Dr Ksenija prikazivala slajdove mozda bi bolje prosla.Mada ,znajuci nas,sumnjam.
Препоруке:
0
0
97 четвртак, 05 јануар 2017 10:54
DrJelaBisic
Za autora:Dugujem Vam kraj komentara o medjunacionalnim brakovima na Balkanu(a I sire)Ne zbnam koliko Shiptara pozajete,pogotovo onih iz Albanije.Raspadom drzave I odvajajem KiM kontakti su se smanjili,broj Shiptara loji su nam kolege ili komsije(cega je ranije u Yu bilo)drasticno se smanjio.Shiptari sa KiM I iz Albanije se razlikuju,a razlika je pre svega uticaj E.Hoze I njegove politike.Ovi"nasi",koji su ziveli u Yu,su religiozniji(setite se:u Albaniji je religija bila zakonski zabranjena)bogatiji I bili su,kao vid tetosenja,prepusteni svom primitivizmu.Pa su ga razvijali,kad su vec mogli.Albanija je siromasna,u planinama ljudi zive kao u dzunglama Brazila,ali ima ipak solidnu elitu,uglavnom obrazovanu u inostranstvu(klasicno:Sorbona.Sada studiraju svuda po svetu,na najpoznatijim svetskim fakultetima)Sretala sam Sitare iz Albanije,u Jordanu,koji rade...
Препоруке:
0
0
98 четвртак, 05 јануар 2017 12:13
DrJelaBisic 2
...za razne medjunarodne orgnizacije,i oni su vrlo obrazovaani,govore engleski bez greske I naglaska,i,uglavnom,mnogo su reprezentativniji od Stba koje sam ovde sretala(a I manje je Srba,skoro niko)Medjutim,mi Shiptre mrzimo,to je jaka emocija I ona ima svoje objektivne uzroke(pritom,naravno,kao I u drugim stvarima,sebe aboliramo,preskacemo svoje gafove I isljucivo optuzujemo druge)Mrznja,kao I sve druge emocije,zamagljuje racio,razmisljanje(pogldajte komentare u vezi religije I racionalnosti)I ono gubi objektivnost.Emocije su,medjutim,bas zato sto su snazne,kratkog veka,i razum,na kraju,ipak nadvlada.Mi smo sa Nemcima imali dva krvava svetska rata,a I pre toga kontakt u AU nije bas bio nezan.I sa Bugarima,koji su nam toliko srodni imali smo ratove I ubijanja.Ali vremenm stigma da je neko sklopio brak sa pripadnikom jedne od ove dve nacije(I time izdao Srpstvo)izbledela je.Iako probleme sa Nemcima I sa Bugarima nismo,ni do danas resili,naprotiv.Medjutim,kad se...
Препоруке:
0
0
99 четвртак, 05 јануар 2017 12:18
DrJelaBisic 3
...emocije smire lakse je razmisljati I nalaziti(racionalna)resenja.A sto se tice zatucaosti I primitivluka,Arapi(obe religije)su isti kao I Shiptari.I gori,jer nisu prosli kroz"skolu" E.Hodze i komunizma.
Препоруке:
0
0
100 четвртак, 05 јануар 2017 14:42
DrJelaBisic 4
Da li smo ikada,kao nacija,bili hriscani,u pravom smislu te reci?Mislim da nismo(sigurna sam da nismo,jer taj ideal I nije moguce doseci.Njemu se samo,uz veliki trud I mnogo greaka,asimptotski priblizvamo.Medjutim treba prastati."Ko je bez greha neka prvi baci kamen"I niko ga nije bacio,ni Hrist.Znaci da je on sebe smatrao gresnikom.Prastanje nije odustajanje od zahteva,kao sto ni Hristovo"Oposti Im Oce,ne znaju sta cine"nije odustajanje od misije.Prastanje znaci,pre svega,da smo se pokorili Bogu I njemu ostavli isravke,osvete,kaznjvanje."Neka mu/Im Gospod ucini,za kratko,ono sto je on/su oni ucinili nama.Kad se do toga dodje-vidi se koliko su sve nase zelje,zahtevi trivijalni.Koliko smo mali.i bolje nam je da gledamo svoja posla I izvrsavamo svoje zadatke.Nema veceg patriotskog zadatka nego imati decu(ili usvojiti tudju)I vaspitati ih u patriotskom,humanistickom,hriscanskom dutu.Ro je tezak zadatak,ali bez njega nema nicega.Dzabe nam tenkovi I avioni,ako nemamo ljude.
Препоруке:
0
0
101 четвртак, 05 јануар 2017 17:54
autor teksta
Dr Jela Bisic

U potpunosti se slažem sa vašim zaključkom "šta će nam avioni..., ako nemamo ljude". I sistem, kakav god da formirate, pociva na ljudima i kontroli od strane ljudi. Mi smo tu gde jesmo jer su ljudi koji nas vode loši, pri tom ne mislim samo na Vucica i njegove, nego na sve, na svakom lokalu imate strukture koje odrazavaju državni nivo.

Što se tiče pravoslavlja, mislim da je u tom približavanju njegova najveća vrednost, dati coveku da se kroz molitvu, post, praštanje i pokajanje, iznutra promeni. Daleko sam ja od "pravog" vernika, ali čovek treba da se trudi, to kaže pravoslavlje.

Kako kolektivno oprostiti, ko to može? Ja sam ulazio u sukobe sa ljudima koji su branili domaće ubice samo zato što su Srbi. Izvinite, ali RS je i dala u Hag i sudila, i sudi, svima za koje se zna i dokaže da su nešto uradili. Neću oprostiti ljudima koji su za "pomirenje", a odlikuju Orića, Glavaša, Haradinaja...to su dvolični ljudi i treba ih tako tretirati.
Препоруке:
0
0
102 четвртак, 05 јануар 2017 21:42
DrJelaBisic
Za auyora:nasa clast,nasa elita su kopija nas,kao nacije.Mi smo moralno propali 344.,kada namm je uveden(a mi ga prihvatii)antimoral."Pokajte se,pokajte se"Mantraku su orac I sunmu pojabanoj xrnini,sa tlibnsjun bradama,na Zelenjaku,dok sm bila dete.Srvi se nisu pokajali.Nemajuni vremna da o tome misl4.Jai stou stvari,ne postimo I e molimo se kolektivno,tsko nem ni klektivnog orosta,ni kolektivne jruvuce.Sto se tice oprosta0kad dredjena masa ljudi oprosto nezzlicne4 zlxine,uxinjene svimati je to.Nesto sto se zove"nacionalno pomiirenje.
Препоруке:
0
0
103 петак, 06 јануар 2017 00:21
autor teksta
za Dr Jela Bisic

Kometar je nečitljiv, ali nešto sam uspeo da razaberem. Moralno jesmo propali, ali se ne slažem sa tim da je elita kopija naroda. Elita kreira narod, uobličava ga, potiče iz naroda ali nije slika naroda.

Narod je plastičan, prilagodiće se kako elita diktira. Ovaj narod se pokvario onog momenta kada je elita obezglavljena. A danas sve lični i klanovski interesi, retko ko ima državne i društvene interese.

Teško je to što vi kažete, kolektivni oprost, nismo mi ni međusobno načisto jedni s drugima, a kamoli kao kolektiv prema drugim kolektivitetima. Mi smo jedno, divlje ili krnje društvo, nema te niti koja spaja i ujedinjuje. Nekome je to zajednički neprijatelj, nekome religija, nekome tradicija, nekome skup normi, a nama? Sve po malo, a zapravo ništa.
Препоруке:
0
0
104 петак, 06 јануар 2017 02:10
DrJelaBisic
Nemam svetlo,a uopste ne znam kako ovo poslah!?Cim svane saljem redigovan komentar
Препоруке:
0
0
105 петак, 06 јануар 2017 10:05
DrJelaBisic
Evo dana,hvala Bogu!Uopste ne znam kako sam poslala zvrljotinu.Izvinite.Tekst komentara treba da glasi:Za autora:Nasa vlast,nasa elita su kopija nas kao nacije.Mi smo moralno propali 44.,kada nam je uveden(a mi ga prihvatili)antimoral."Pokajte se,pokajte se"Mantrali su otac I sin u pohabanoj crnini,sa talibanskim bradama,na Zelenjaku,dok sam bila dete.Srbi se nisu pokajali.rNemaju ni vremena da o tome misle.Kao sto u stvari ne postimo I ne molimo se kolektivno,tako nema ni kolektivnog oprosta ni kolektivne krivice.Sto se tice oprosta-kad jedna masa ljudi oprosti bezlicne zlocine,kad oni prestanu da budu licna trauma,to je toNesto sto se zove nacioalno pomirenje.Zlocine u ratu ludaci ne cine iz patriotizma,vec sto su ludaci.Psihopate.Kad rat stane oni I dalje rade to isto,kad god mogu.U svakom ratu ima zlocina,ne zato sto tako mora da bude u ratu,vec zato sto je suvise ludaka,koji koriste rat I bezvlasce.Da bi se dpbila slika o ucinjenom treba procitati detaljne opise ucinjenog,...
Препоруке:
0
0
106 петак, 06 јануар 2017 11:07
DrJelaBisic 2
...pa onda razmisljati da li zelite takvog za komsiju.A stepeniste Vam je mracno.Nas narod je moralno propao i nece normalnu elitu da ga void.Hoce muljatore,lopove,secikese,izdajnike,hohstaplere.Krimimalce.Dok nam je Cvijic bio elita,sve je bilo u redu iako smo bili nepismeni,a sada vidite cega su pune novin,sta se deci daje kao model,uzor.Sitni i manje sitni trgovci drogom,klaberke,starlete,niko nomalan.O"navijacima",kad ih izresetaju,pisu se epske pesme.Razni mutavi I manj mutavi,njihovi telohranitelji policajci,i sl.Od tangi I silikona,napucenih usta,ne moze da se zivi.Ta rijalitizacja javnog zivota nije nesto st se namece.Da ljudi masovno ne kupuju I ne citaju to djubr-ne bi ga bio na trzistu.Kad bi novine izbacile obakva stiva brzo bi se ugasile.Vi,koji zivite u Srbiji ste "skuvane zabe":promene su(bile)postepene.Ali kada se sve to gleda sa distance(vremenske I prostorne)vide se uzasne promene I razaranje.Pogledajte novin iz 80ih I ove sada I uporedite sadrzaj,recnik,fotke...
Препоруке:
0
0
107 петак, 06 јануар 2017 23:23
autor teksta
@Dr Jela Bisic

Iako je kontrast izmedju vremena Cvijica i danas dobar, mislim da malo preterujete u opisu danasnjeg stanja.

Nije najveci problem to sto postoje rijalitiji, grandovi i ostalo. Problem je sto su intelektualci na to pristali. Imali ste savet RRA, u njemu su sedeli jedan Vladika, jedan profesor etike, jedan pisac, nekoliko novinara...oni su sve to odobrili jer je navodno po zakonu. E tako vam je svugde, od biblioteke u Pirotu do SANUa, od privrede do prosvete i nauke, burazerski principi, ja tebi ti meni, usluga za uslugu,..., i sve moze, oko svega se oni lako dogovore. I onda se pojave na TVu i kazu kako bi to trebalo promeniti, svi su vrlo reciti, profesije stoje iza njih i rekao bi covek da su intelektualne gromade.

Mogu do sutra da nabrajam imena. Imate Voju Brajovica, nemam nista protiv coveka, ali se u jednom intervjuu zalio kako imamo previse mladih glumaca koji nemaju gde da glume i kako bi drzava trebalo da povede racuna o tome. A bio ministar bas za to!
Препоруке:
0
0
108 субота, 07 јануар 2017 14:12
DrJelaBisic
Za autora:postovani g/Gordicu,mi se,u stvari slazemo,ali ja,ocigledno,ne uspevam da dobro formulisem svoj stav(nas stav).Svi primeri,koje ste dali su takvi da bi ih ja dala,da ilustrujem svoju tezu.Da pokusam,jos jednomElita nije Bogom dana,ona je proizvod drustva,njegovih stvarnih ili u,isljenih potreba.Potreba,kako ih to drustvo vidi.Za pleme iz Amazonske dzugle elita su shamani,travari,lovci,ratnici,autoritativni presuditelji.U Prizu elita bi trebali da budi 0000ali suMje skromno misljenje je da onida drze do sebe,ne bi ikd ni bli u RRA9pppu naucnici,umetnici akademskh umetnosti I sl.Prema otrebama I procenama drustva.Elitu cine osobe koje odskacu kvalitetom,u oblasti koja je za to drustvo vazna.Mi smo egoiste,primitivni materijalisti I lenstine.Volimo paremsebicni smo I volimo pare"na nrzaka",neposteno,shpekulantski.Divimo se I prizajemo za elitu one koji su,medju nama,u tome najbolji.Muljatore.Tajkune,a ne prave kapitaliste,menadzere,poduzetnike.Kao to je Uoren Bufet,npe.Zato...
Препоруке:
0
0
109 субота, 07 јануар 2017 17:38
DrJelaBisic 2
...osobe,koje ste naveli,iz RRA,nisu elita,mada bi,mozda trebali da budu.A ne znaju(ni ne moraju da znaju_sta je po zakonu.Prikazivanje"direktnog prenosa"polnog odnosa ucesnika rijalitija ,u porodicnom terminu,usred dana nije po zakonu.To se racuna kao seksualna zloupotreba dece-gledalaca.KAad nam je Cvijic(naucnik svetskog kalibra)bio elita,mi smo,nepismeni I jadni,tek izbegli iz Otomanske imperije,.gledli u AU I zeleli da imamo takvu drzavu,i znali smo da nam za to trebaju obrazovani ljudi.Zato smo se obrazovali,cenili brazzovane ljude I priznavali ih za svoje vodje,svoju elitu.Danas su nam vodje,ideali nasoj deci,Knele,Turaja,Mutavi isl.Meni se to naravno,ne svidja.Nisam bas neka konzervativna,ali ne bh zelela da mu unuka bude klaberka,niti da mi unuk ttrkne po malo droge,na odmoru,kao sto sam ja kupovala burek.
Препоруке:
0
0
110 недеља, 08 јануар 2017 13:07
autor teksta
Dr Jela Bisic

Da, u necemu se zaista slažemo, pitanje je samo da li to imenujemo na isti nacin. Elita je, kažete, skup ljudi koji odskaču svojim kvalitetom. Ljudi koje sam ja pobrojao odskaču kvalitetom, ne bi mogli da budu tu gde jesu da ne odskaču. Voja Brajovic je u vrhu glume, Vladika Porfirije je izuzetan retor, teolog, profesor na BF, Nenad Cekic je napisao nekoliko knjiga iz etike i politicke misli, majstori svog zanata...
Препоруке:
0
0
111 недеља, 08 јануар 2017 23:55
autor teksta
Dr Jela Bisić nastavak

...ovi ljudi su elita po mnogim kriterijumima. Meni nije jasno kako je takva elita dopustila Farmu i ostala ludila na TVu? Ili kako Voja Brajovic dopusti da imamo glumaca vise nego sto nam treba? Pa se onda pita kako država to ne reguliše!!! To se zove licemerje, on je i kao ministar ali i kao jedan od dvadesetak najboljih dramskih umetnika ovoga naroda dužan da to reguliše, on ima tu moć, ali mu svakako nešto fali...fali mu znanje i svest o tome.
Препоруке:
0
0
112 понедељак, 09 јануар 2017 11:26
DrJelaBisic
Za autora:Postovani,osobe koje ste naveli su elita za Vas I mene,za ljude slicne nama,a ne za vecinu Srba.Kao sto u dungli Amazona znacaj imaju lovci I shamani,a u Parizu neke druge profesije,tako ljudi koje ste naveli nemaju nikakav znaaj za danasnje Srbe.Vi I ja shvatamo da takvi ljudi moraju da postoje,i da imaju kvalitet da vode,budu elita.Vecina Srba misli da su to,izvinite na izrazu,zamlate,i da nisu u stanju ni trafiku da obiju(I nisu.Zamislite vladiku ili knjizevnika kako obija trafiku).O tome Vam pisem:Vecina Srba ima nakaradan sistem vrednosti,nakaradan moral,pa onda kao elitu smatraju starlete,shminkerke,trenere fitnesa,rijaliti zvezde koje su zvezde jer su budale I sl.Niko normalan.A to je zato sto je moral sadasnjih nasih zemljaka degenerisan,anti-moral.Prema njemu oni sagledavaju svoje potrebe I ideale.Nasi emljqci su sebicni,vole pare(I vole da broje tudje pare)zavidni su,a lenji,i preferiraju novac stecen na neposten,kriminaan nacin.I onda sebi biraju takvu elitu.Tu...
Препоруке:
0
0
113 понедељак, 09 јануар 2017 11:46
DrJelaBisic 2
...je razlika izmedju vremena kad je Cvijic bio elita I danas.Mi smo nekada,pre komunizma,ne tako davno,bili nepismeni I primitivni,ali smo shvatali da treba daa imamo svoju drzavu(kao sto imate svoju kucu,a ne zivite u ttudjoj,stalno u gostima)da ta drzava treba da lici na AU imperiju(a ne Otomansku)I da nam je,da bi smo to postigli potrebno obrazovanje,obrazovani ljudi.Lekari,inzinjeri,pravnici.Umetnici,a ne da nam se sav svet smeje kakvi smo.Postojao je konsenzus svih slojeva drustva da je to potrebno,i na tome se radilo,pojedinacno I kolektivno.Ljudi koji su bili obrazovani bili su postovani,kao sto Amazonska plemena postuju svoje lovce I travare.I zato smo tada napredovali.I sada napredujmo,ali u pravcu skakanja u ambis.
Препоруке:
0
0
114 понедељак, 09 јануар 2017 18:38
autor teksta
Dr Jela Bisic

Moja je poenta da oni nisu elita, samo su po funkciji elita, nominalno, ali sustinski to nisu. Inace, sa vasim razdvajanjem da oni nemaju znacaj za vecinu naroda se slazem. Ja hocu da kazem da ta i takva elita nije elita, da jeste ne bi dopustila ovakve stvari. Obicni trgovci, menadzeri, pozeri...ne znam ni kakobi ih imenovao. 95% ih je takvih, obrazovanih, zasluznih, uvazenih, a zapravo ne vidim korist od njih (osim njihove licne).
Препоруке:
0
0
115 уторак, 10 јануар 2017 22:31
DrJelaBisic
U pravuste.Oni nisu elita.A i sami su,kako primecujete,moralno pali,deo amoralne nacije.
Препоруке:
0
0
116 среда, 11 јануар 2017 00:29
DrJelaBisic
Za g.Gordica:Sta mislite,sta nam je ciniti da ovakvo stanje promenimo?
Препоруке:
0
0
117 среда, 11 јануар 2017 23:21
autor teksta
Dr Jela Bisic

Zaista ne znam šta bih vam na ovo rekao. Trenutno sam u "bližem inostranstvu" i rado bih otišao još dalje. Ja sam "ušao" u četvrtu deceniju života i u ovom haosu ne mogu ni svoje egzistencijalne probleme da rešim. Napisao sam jedan tekst Razmišljanja jednog roba pred izbore (na sajtu Dvogled), u kojem govorim o konformizmu i oportunizmu ljudi. To su glavne poluge socijalizacije, a sa druge strane osobine ropskih, sebičnih i nekritičkih duhova. Mnogo puta su mi savetovali da uđem u politiku, ali ja na to gledam potpuno drugačije od većine, onako teorijski, filozofski. Vi možete menjati principe, ali otvoreno, sa razlogom, transparentno. Mada, zbog posla bih verovatno poklekao u nekim pitanjima. Nisam sačinjem od tako dobrog materijala:)
Zbog moje dece moram gajiti nadu u bolje sutra, ali nemam ideju kako (ja, doduše, redovno glasam na izborima, lobiram i uzbunjujem ljude oko sebe, pišem na blogu Šumadijski bluz).
Препоруке:
0
0
118 петак, 13 јануар 2017 23:58
Турас
Браво , господине Гордићу . Једноставно , разумљиво и изнад свега што би рекли у бобу тачно . Крај није за Србију , који је неминован ,нимало ружичаст и не обећава "мекано" атерирање у запећак промашених и изгубљених држава . Смејемо се тзв. банана државама , оне бар имају слободу ако живе у сиромаштву , кога су свесни . Нас , наш премијер убеђује да нам је добро и биће нам све боље (!?)Ко се усуди да противречи , да упозори на беду , експлоатацију ,бива извргнут погрдама и критикама . Укида се слобода мишљења јавне речи и оповргава се кроз упозорење да морамо да се угледамо на протестантску догму живљења , да мењамо "свест" .Очекујем у догледно време (не само кроз нове здравствне картице)да Србље буде чиповано . Коначно све личи да смо већ постали заморчићи запада .
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер