петак, 01. новембар 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Поплаве и ММФ

Kоментари (50) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 10 март 2016 20:14
симеон
Кажу да је свака власт - од Бога! Али не баш сасвим буквално, већ да народ добије власт какву заслужи или изгласа на изборима - свеједно. Па пливај Србијо, срећни ти нови избори.
Препоруке:
138
3
2 четвртак, 10 март 2016 20:42
Nenad
Samo velikom i ponosnom državniku, kome je u ovom trenutku najteže, razumljiva je v(l)ažnost MMF budućnosnog, milosrdnog i andjelskog puta, jer zna da primitivni narod insistira da se čiste i popravljaju stare i grade nove brane kako Srbija ne bi bila pod vodom. Herojski Vučić zna da bi se time zapostavilo kapitalno ulaganje u večni projekat Beograd na vodi koji je od značaja za sve gradjane Srbije, jer će to omogućiti da svi u Srbiji plivaju na, u i po vodi, a ne samo neki kao što je to danas. Kao što Vulin kaže NATO upravnik Vučić je pravi levičar, jer misli na sve jednako. Na taj način bi se smanjila potreba i za novim bazenima, a tako bi se i uštedelo. Time Vučić herojski i ponosno pokazuje ne samo da je potpuno nevažna nebeska Srbija, već i da zemaljska Srbija ima veoma mali značaj. Srbija pod vodom mora odneti pobedu kod svih racionalno orijentisanih ljudi. Za sadašnju i buduću Srbiju pod vodom i na vodi! Živela vodena Srbija!
Препоруке:
109
1
3 четвртак, 10 март 2016 20:51
Student Ekonomije
Ideja jako lepo zvuci, ali ako moze neko da mi objasni kako ce se spreciti inflacija i depresijacija dinara kad se ubaci tolika kolicina nastampanih dinara?
Препоруке:
28
100
4 четвртак, 10 март 2016 21:20
синиша
Да!
Препоруке:
35
4
5 четвртак, 10 март 2016 21:36
Владимир
За студента економије. Није циљ да се спречи инфлацијан, напротив инфлација је потребна јер без ње нема раста и развоја. Можете се информисати претраживањем на интернету.
Препоруке:
117
3
6 четвртак, 10 март 2016 21:36
Цвико
Kaд може Београд на води, "од којег ће цела Србија имати корист", што не би и цела Србија била на води, па да корист буде већа? Дакле, поплаве су ОК.

Пред распад Југославије, у Београду, САНУ је организовала симпозиј на тему "Унутрашње воде Југославије и њихово повезивање са морима". Било је много научних радова од којих су многи још увек примењиви. Али зло звано демократија, надвило се над водама Југе. Сви који су дошли на власт, уз обећање како ће нам бити боље. покрали су све што су могли осим науке. Наука их не интересује.По њима наука нема вредност а њихове дипломе имају. Банке "домаће а стране" износе годишње око 40 милијарди евра. Гувернерка, недавно поводом тога је рекла:"Фала Богу". И Ви хоћете одбрану од поплава. Нема док је ових на власти.
Препоруке:
110
2
7 четвртак, 10 март 2016 22:10
Бранко павловић
Око инфлације, већ је тачно констатовано да је она потребна.

Свед централне банке великих економија, осим Кине, упумпавају наштампане паре у хиљадама милијарди долара, евра, фунти и јена- па нема инфлације.
Штампање пара не доводи нужно до инфлације, него само ако се користе за куповину девиза које су ограничене, па онда сви који увозе или имају потребу за девизама урачунавају претпостављени раст курса у своје цене, или се новац дели за потрошњу када нема залиха робе.

Поред жељене инфлације, која увек значи повећану тражњу за привреду, ње нема када се произведе нова роба, или купе залихе, или запосле нови људи. Она настаје само у моделу у коме је роба/услуга константа, а новац се увећа. Када се увећавају обе стране обима размене, инфлације нема.

Остављам по страни апсорбовање новца обвезницама, акцијама и другим хартијама од вредности, ценама некретнина итд. које не улазе или тзв.корпу производа у односу на коју се инфлација рачуна, што је карактеристично за друга тржишта.
Препоруке:
103
1
8 четвртак, 10 март 2016 22:25
Slažem se uz rezervu
Tačno je da samo država može pokrenuti kapitalne investicije a samim tim i razvoj. Ono što jugosloveni nikada nisu uspeli jeste državno tipovanje na neke privredne grane kao npr. Japan u automobilskoj industriji. Ekonomija stranih investicija i to uglavnom iz neprijateljskih država je gora od neokolonijalizma jer oni verovali ili ne pored otimanja resursa žele uništenje stanovništva i njegovo raseljavanje radi izmešanosti.Ali mora se reći da je monetarna stabilnost preduslov svakog razvoja! Tipovanje na inflaciju je kao genitički inžinjering. Igramo se boga a niko ne zna šta donosi rekombinacija gena kod svih tih poligenih odlika i osobina.Ja verujem u zakon održanja energije i u ekonomiji. Ako vam inflacija nešto pojeftini,nešto drugo sigurno poskupi! Srbiji treba prijateljski savez jakih država sa kojim je u simbiozi. To je prirodno EAU, nažalost bez Ukrajine i Bugarske je prilično daleko... Zamislite 5 projekata za Srbiju kao npr. Južni tok?! Zato ne daju! Gde bi nam bio kraj?
Препоруке:
21
4
9 четвртак, 10 март 2016 22:33
Стеф
Ма хајте, господине Павловићу! Каква суверена монетарна политика, брига о економији, инфраструктури, све су то тлапње. Вођа рече ''осигурајте имовину као Швајцарци'', и бог да нас види. А не ту да ломимо вијуге око слободе. Слобода је тешка. Ланци су лакши. Тако је у свакој вонаби држави.
Препоруке:
76
1
10 четвртак, 10 март 2016 22:36
сизиф
Ништа, осим што би Србија могла тим путем полако да стане на своје ноге, а то је основни разлог зашто морамо да трпимо поплаве.
Од Петог октобра се организовано уништава српска привреда, а територија Авнојске Србије претвара у колонију.
Важно је да ништа не буде српско; државно, приватно или какогод. То би сутра могао постати камен темељац слободе. Која би то нормална држава упустила надмоћне странце и спречила нормалан развој малопродаје.
Малопродаја је иначе у једној сиромашној и неразвијеној земљи један од главних извора домаће акумулације и инкубатор предузетништва.
Данас је комплетна малопродаја у рукама странаца, а елита гласно преко свих медија подстиче предузетништво.
Препоруке:
46
1
11 четвртак, 10 март 2016 22:39
BOBAN
Jos jedan odlican tekst Branka Pavlovic.
Препоруке:
84
1
12 четвртак, 10 март 2016 22:42
Zemunac
IZVANREDNA ANALIZA,o pravoj misiji neokolonijalnog MMF.TREBA preci na banku BRIKSa,a MMF zauvek udaljiti iz Srbije!Deo dugova,banci BRIKSa,mogli bismo vracati izvozom hrane u Kinu i Rusiju,pokrenuti sela i zapoliti ljude!Ovi bankari nas vode u propast!DOLE MARIONETSKA VLADA!
Препоруке:
72
0
13 четвртак, 10 март 2016 23:10
телетабис
Донро бре, која је будала почела да призива воду и да гради сојенице. Ево доказа да Бог није напустио србе, испуњава нам жеље, воде колко оћеш.
Препоруке:
34
0
14 четвртак, 10 март 2016 23:27
živorad
slažem se sa praksom nspm da svako ima pravo na svoje mišljenje ali propagiranje finansiranja preko inflacije znači da je autor za prelivanje iz jednih u druge dzepove tj krađu koja upropašćava ono što vredi u privredi
Препоруке:
7
64
15 четвртак, 10 март 2016 23:39
Владимир
Живораде нису у прави. Комтролисана инлфација је основни инструмент развоја. Увери се и сам, претражи интернет.
Препоруке:
55
1
16 четвртак, 10 март 2016 23:41
Бојан, Приштина
А.В. све ово што је у тексту изнео г. Павловић одлично зна.

Али, А.В. је толико дрзак у својој мисији уништења овог народа, да он као пример своје успешне политике често наводи то да парафразирам : " како је ММФ побегао у последњој влади са ДС, видели људи да немају са ким да раде, а ево самном сарадња никад успешнија, редовно добијамо похвале..."
Препоруке:
60
1
17 четвртак, 10 март 2016 23:44
Цвико
Тако је телетабисе. Воде има у изобиљу. Оволика вода не иде у прилог онима који тврде да воде не би било у вардарско-моравском каналу. Ево варају се. Иначе у споменутим материјалима са симпозија о унутрашњим пловним путевима, предиђена је градња великог броја канала и насипа. То у овим временима не би дуго трајало јер данас има машина са којима би се то врло брзо урадило. Нпр., "Бачки канал" могло би да се уреди неколико километара дневно. За реализацију овог пројекта потребно је да немамо овакве политичаре и страну власничку структуру у привреди укључиво "стране а домаће банке".
Препоруке:
42
0
18 четвртак, 10 март 2016 23:55
brzi
Avtor je ovu priču sa izdajom obaveznica sa simboličkom kamatom i grace periodom od 5 godina zamislio slično ko Sloba 90. upad u monetarni fond tadašnje države. Ako bi država Srbija i NBS uradile nešto ala avtorov scenario svi postoječi kreditni aranžmani dobili bi status "smeča" što znači da bi kamate podivljale i mnogi od verovnika bi zatražili prijevremeno poplačivanje obaveza što bi i državu i NBS dovelo u situaciju u kakvoj ste bili 92. ili 93. godine ili u kakvoj je situaciji bila Argentina za vreme vlasti Kirhnera.
Država i NBS nisu samo nacionalne institucije nego su i deo svetskog poredka ( jer se zadužuju pre svega van države)i moraju da se drže međunarodno dogovorenih standarda poslovanja ako neču da završe po gore pomenutom argentinskom ili vašem scenariu iz 90. godina.
Препоруке:
7
58
19 четвртак, 10 март 2016 23:56
s
Voleo bih da Branko Pavlović odgovori na sledeća pitanja:
1. Zašto se država ne bi zadužila po još boljim uslovima,pa da na kraju vrati 1 evro,a ne 200 miliona?
2. Zašto država uopšte mora da vrati pare Narodnoj banci? Šta NB radi sa tim parama?
3. Po kojoj računici u državi koja ima 10 milijardi e budzet, novo naštampa 1 milijarda diže inflaciju za samo 5%-nih poena?
Jer sada je 3% bez predložene štampe.
4. Koliko bi tako ubrizgana milijarda evra u dinarima povećala kurs evra i onemogućila ili podstakla, vracanje deviznog duga?

Za kraj jedna konstatacija: sve države koje se bave štampanjem para,a naveli ste ih u tekstu,imaju hiper produkciju robe, te uspevaju istom da koliko toliko pariraju i štampanju para. Srbija nema proizvodnju. Samo 200 hiljada ljudi u Srbiji radi u proizvodnji.
Препоруке:
31
10
20 петак, 11 март 2016 00:26
kaca
Branko Pavlovic uvek u sredinu /sustinu naseg stanja!
Vec sam vise puta na ovu temu dao kometar ukazujuci da se kontrolisanom inflacijom i upumpavanjem novca u razvoj, uz zastitu trsista, postize razvoj,sve ostalo je samo mrcvarenje,siromasenje i ispumpavanje novaca iz Srbije(stagnacija i propadnaje drzave /gradjana).Izjava AV da o osiguranju me je ostavila bez rec,umesto da govori o izgradnji nasipa,regulaciji bujicnih tokova , zabrani gradnje na potencijalno plavnim podrucijima premijer govori o OSIGURANJU i to navodeci Svajcarskoj u kojoj su gotovo svi recni i bujicni tokovi stavljeni pod kontrolu upravo izgradnjom nasima i regulacijom bujica.Nista ne moze ukazati bolje na nas bedan kolonijalni polozaj od elementarne nepogode,ona razotkrije sve slabosti drustva u kome jesmo.
Препоруке:
49
1
21 петак, 11 март 2016 08:08
negi
U Srbiji se zapatio jedan običaj da svaki predlog da se nešto uradi u opštem interesu(interesu svih)nailazi na osporavanja,omalovažavanje i na kraju odbacivanje.Ovo što predlaže Branko Pavlović je sasvim u redu i nije ništa novo.Ali ima jednu "manu",mnogo zvuči socijalistički,to je problem,ne zarađuje privatni kapital nego država a korist ima čitavo društvo.To je suština problema i zato premijer može ladno da izjavi,umesto očistićemo korita i podići brane i nasipe,osigurajte se.Osiguranjem se ne sprečava poplava već sanira šteta i da smo normalna država posle takve izjave sledila bi ostavka.Zato predlog B.Pavlovića nemože da prođe.Danas u Srbiji kapitalizam brane prevaranti,lopovi,državni demagizi i što je zapanjujeće, ljudi koji "nemaju leba da jedu" i koji su najveće žrtve nametnutog modela kapitalizma.Ovo što Branko predlaže već je rađeno u SFRJ.Šta mislite kako su prokopani dosadašnji kanali i podignuti nasipi,izgrađena pruga BG.-Bar i auto put Zagreb-BG-Niš itd.Pa na ovaj način.
Препоруке:
34
0
22 петак, 11 март 2016 08:40
Ал.М.Поповић
Слажем се потпуно са идејом контролисаног вишка новца у оптицају, као полугом за покретање економског живота. Апроксимација ефеката такве монетарне политике (а монетарна политика је као таква независна или није политика премда се административно бави монетарном сфером), ипак у себи садржи и повелики проценат магловите неизвесности; резидуал фактор значајно доприноси (или не доприноси) успеху у покретању привредних активности. Е то је наш проблем: тај део је прекривен корупцијом и неспособношћу, а најгоре је што не постоји стратешко промишљање (аутохтоно), акамоли усвојен озбиљан стратешки документ који и неспособнима указује путању)...итд. Проблем је дакле још озбиљнији: ко би био у стању да спроведе државну политику (и монетарну) какву г. Павловић описује и препоручује? Морала би постојати озбиљно удруживање теоријски сличномислећих економиста, насупрот добро удруженим ММФ извршиоцима послова. Ово би, и јесте, требало да буде идеолошка борба. Идеју мора да покрива теорија.
Препоруке:
12
3
23 петак, 11 март 2016 10:40
Београд у бари
Да ли је Свезнајући осигурао БнВ као што другима саветује. Ено, 24 часа дневно црпу воду из темеља с десетак пумпи ... Ако нешто ту стане, имаћемо опет Бару Венецију ...
Препоруке:
24
0
24 петак, 11 март 2016 13:10
Aleksandar
Inflacija u zemljama čija valuta nije u korpi rezervnih svetskih valuta, nastaje kada se pojavi višak domaće valute koja juri stranu valutu.
Ako uz to ta zemlja nema sopstvenu proizvodnju, onda je osuđena na uvoz stranih roba koje se sve plaćaju stranom valutom (uvoznici). Zbog toga se uvećava potražnja za istom.
Kada se na to dodaju mahinacije koje služe da se preko ofshore kompanija (uglavnom prepumpavanjem faktura) strana valuta iznosi iz zemlje, pa se na to doda potpuno legalna mogućnost da strane kompanije (banke, fondovi) svoju dobit pretvore u devize i njih iznesu napolje, onda se dobije puna slika mahnite jagme za devizama.
A devize mogu da se dobiju SAMO na dva načina - ili kroz trgovinski suficit, ili kroz kreditne linije. Pošto je naša privreda odavno u deficitu, jedini način da dođemo do deviza su krediti.
A pošto je "rizik poslovanja" u Srbiji veliki, kreditori traže validne kolaterale.
A jedini validni kolaterali su velika Javna preduzeća.
I tu se zatvara ceo krug.
Препоруке:
18
1
25 петак, 11 март 2016 13:22
Баша Мркаљ
Не разумем се, па да питам. Зашто би неко позајмљивао паре по камати 0,5%, ако је инфлација 8% годишње?
Препоруке:
2
16
26 петак, 11 март 2016 13:47
@Studentu Ekonomije
je nisam iz te oblasti, ali mi zdrav razum nalaze da je bolje imati inflaciju koji procenat vecu a da se sprece ogromne stete od poplava kad se sistemski i strucno nadju odgovarajuca resenja za vodotokove.
Da li je po tebi, cenjeni studentu ekonomije, bolje tako ili od oka praviti nasipe sa sto manje novca, i imati svake godine ovo sto sada imamo sa poplavama.
Necemo uvek imati vucka sa carobnim stapicem za zaustavljanje prirodnih nepogoda, treba se obezbediti na vreme, zar ne?
Препоруке:
21
2
27 петак, 11 март 2016 14:06
Поштовалац НСПМ
Ви сте далеко од експерта, никад од вас Динкић. Е само да још можемо да се решимо ових штеточина на власти, није то лако колиније своју слободу увек морају да изборе крвљу, али нај теже нам пдају ове домаће експертске барабе и издајници. Браво Павловићу. Живела Србија.
Препоруке:
36
0
28 петак, 11 март 2016 14:31
Jovan
Samo kratko,

Valjda bi svakom mislećem čoveku do sada trebalo da bude jasno. Hiperinflacijom se vrši pljačka naroda od strane domaće "elite", a održavanjem veštački stabilne, a nerealne visine domaće valute (bez realnog pokrića) se vrši pljačka od strane spoljnjeg namesnika (okupatora). Kontrolisana inflacija na godišnjem nivou od oko 10-15% je najbolji model za svaku zemlju koja ima nameru da razvija svoju privredu. Ovo nema veze sa ideologijom levo-desno, već sa čistom empirijom.
Препоруке:
27
0
29 петак, 11 март 2016 14:47
крамп & лопата
@Aleksandar
Ви сте потпуно у праву али овде је реч о јавним радовима, побољшању инфраструктуре. Увоз не игра превелику улогу а створена вредност оправдава увећање новчане масе. Проблем је што је потребно много вештине и поштења како би однос остао избалансиран и како се не би склизнуло ван маргина.

@Баша Мркаљ
Зато што исти тај који позајмљује трпи штету ако се посао не уради. Исплати се инфлацијом изгубити на камати ако се спрече штете које би однеле далеко већи новац. Каса је иста. То је ствар доброг планирања а не голог профита по једном послу. Профит постоји али није "на прву лопту" већ мора неколико пасова да се изведе.
Препоруке:
23
1
30 петак, 11 март 2016 15:02
Чедомир Сића
Честитам господину Павловићу, сину познатог банкара, али требало је нагласити да емисија од 60 милијарди евра која се емисијом упумпава у привреду ЕУ има камату 0 (нула), а шта ради ова наша Јоргованка из Косовске банке. Опаљује камате , опаљује резерве пословним банкама, а све то , она не разуме, плаћају привреда и раја. Зато ничу Идеје као печурке по Србији, продај, купи Евро јефтино и бежи у "Ајде Станек цуг ти бум побегел".
Препоруке:
29
1
31 петак, 11 март 2016 15:10
Баша Мркаљ
Занемарио сам да обвезнице купује народна банка, зато нисам схватио.
Препоруке:
21
1
32 петак, 11 март 2016 15:47
Чедомир Сића
Највеће зло ове наше државе је Економски институт, случајно преко пута врлог нам Председника из Бајчетине. Када је А. Влаховић био министар финансија рекао је, парафразирам, какви јавни радови у 21 веку, ми идемо на нову силиконску долину, чипове, брале. Епилог, он сада богат са том камарилом, а народ го, голцат.
Препоруке:
30
1
33 петак, 11 март 2016 16:15
Aleksandar
@крамп & лопата
Ne može u 1000 slovnih mesta da se objasni baš celokupan inflatorni mehanizam.
U Srbiji je novčana masa u opticaju jako mala. MMF i SB ne dozvoljavaju da se poveća ne zato što se plaše da zbog povećanja M2 Srbija neće moći da vrati dugove, nego zato što intrizičkim povećanjem novčane mase možemo da dođemo u situaciju da mnoge stvari (pa i masivne javne radove) možemo da odradimo sopstvenim novcem, a to impicira smanjenu potrebu za njihovim kreditima (odavde se nadovežite na moj post). G.Pavlović je to prilično jasno objasnio.
Kada je reč o hiperinflaciji koje se svi jako dobro sećamo, princip je bio potpuno isti. Kao prvo, inflacija (pa i hiper) nije prirodna nepogoda nego veštački izazvana pojava. Milošević je emitovao novac samo s jednim ciljem-da izvuče devize od građana. Sa tim je prekinuo onog trenutka kada se p.promet u Srbiji potpuno prebacio na marku. Tada je štampanje izgubilo smisao.Ali je postao smislen šverc cigareta i prodaja istih za devize.To je motiv
Препоруке:
23
0
34 петак, 11 март 2016 16:58
Миланче
У основи се слажем са Бранком, уз једну важну допуну, а то је да није потребно одједном емитовати цео износ новца. Ако би се радови изводили у периоду од 5 до 10 година утицај емисије на инфлацију, имајући у виду уитицај радова на пораст БДП, био би минималан. Наравно, потребно је направити детаљан план, тако да се почне са радовима који су неодложни.
Поред тога, ни грађевинска оператива није оспособљена да у кратком року заврши све радове, а вероватно недостају ни сви пројекти и потребне студије.
Препоруке:
24
1
35 петак, 11 март 2016 17:51
Зоран Ђорђевић
negi
U Srbiji se zapatio jedan običaj da svaki predlog da se nešto uradi u opštem interesu (interesu svih) nailazi na osporavanja, omalovažavanje i na kraju odbacivanje. Ovo što predlaže Branko Pavlović je sasvim u redu i nije ništa novo. Ali ima jednu "manu", mnogo zvuči socijalistički, to je problem, ne zarađuje privatni kapital nego država, a korist ima čitavo društvo.
Ово је одлично запажање.
Све постпетооктобарске власти се труде да затру све што није у складу са протестантском логиком.
Препоруке:
23
0
36 петак, 11 март 2016 17:51
Цвико
@Миланче,
Има документације у толикој количини да се не мора кренути од нуле. Проблем су политичари које није брига за ову тему. Ова тема захтева мозак а они то немају. Осим тога, тајкуни не виде себе у том послу. Имамо јавна предузећа за водопривреди али немају новац. Ево навешћу вам само једну илустрацију: анимација како је река Сава мењала поречни профил од 1957 до десетак година уназад, од ушћа реке Дрине па до Београда. Анимација је направљена на основу снимања попречног пресека речног корита, сваке године. Један сам од ретких који није радио у водопривреди али сам имао прилике да видим ову веома импресивну илустрацију. Кад имамо овакве податке уопште није проблем уредити корито реке Саве. Бачки канал, канал Београд-Солун, итд. уопште нису проблем. Нас "поплављују" неспособни политичари који у старту друге прогласе за неспособне а себе за способне. Уосатло ово свако нормалан види или неће да види...
Препоруке:
25
1
37 петак, 11 март 2016 18:00
Основна чињеница од које се мора поћи је да са ликом попут Вучића и не може бити озбиљног разговора, не само о економији. Једноставно, лик нема кредибилитет да би се о било чему са њим водио озбиљан разговор или расправљало чињеницама.
Ко је тај Вучић, чиме се бавио четрдесетак година, којим се то резултатом ван политике може похвалити???
И на крају, увек исто питање: Каквог менталног склопа мора бити неко ко гласа за листу коју предводи такав лик?
Препоруке:
29
1
38 петак, 11 март 2016 18:50
Cisto onako
Izvanredna analiza i kritika najidiotskije vlasti u istoriji Srbije. Jos jedan razlog zasto ne moze da se radi zastita od poplava je taj sto je svaku vlast od 2000. na ovamo neka poplava izbacila, a cini je uvek najgori mulj i blatni talog koji je idealan materijal za MMF i ostalu bandu.
Препоруке:
23
1
39 петак, 11 март 2016 19:45
Milisav Petrovic
Potpuno pogrešno da bi štampanje novca popravilo bilo šta u Srbiji. Ako bismo sprečili poplave, da li to znači da bi štampali novac za popravljanje stanja u prosveti, zdravstvu? Jedini način spasa u Srbiji je sprečavanje pljačkanja naroda od strane političko birokratske mafije. Privreda Srbije jeste u teškom stanju,ali ne znači da nema novca. Dokaz tome je uvoz koji na godišnjem nivou prelazi 20 milijaradi evra. Sta sve treba sprečiti: 1.kriminal na Carini, 2.iznosenje novca iz zemlje pranjem, 3. kriminal akciznim robama, 4. psenicu i brasno da zavrsi na crno. 5, turisticke agencije, hotelijere i ugostitelje da rade na crno.6, prodaju gradjevinskog materijala i stanogradnju na crno.7. sniziti opterecenje zarada za trecinu, 8.uraditi brzu reformu svih inspekcijskih sluzbi. 9.popisati sve softvere u Srbiji (svaki proizvodjac i svaki korisnik da potpisu izjavu da garantuju nepostojanje duplih evidencija). Na žalost, PBK (Političko Birokratska Kriminalna ekonomija) neće ovo dozvoliti.
Препоруке:
18
7
40 петак, 11 март 2016 22:17
Aleksandar
I Srbiji, baš kao i u svim ostalim banana zemljama, sve počinje i završava se jagmom za devizama.
Taj osnovni, bazični problem javlja se u svim onim državama čije valute ne spadaju u korpu rezervnih svetskih valuta.
Препоруке:
7
0
41 субота, 12 март 2016 06:36
Causa Spectandum
@ Student Ekonomije
Ideja jako lepo zvuci, ali ako moze neko da mi objasni kako ce se spreciti inflacija i depresijacija dinara kad se ubaci tolika kolicina nastampanih dinara?


Opalili ste decku na sasvim isopravno pitanje brdo minusa. No, no ...

Postivani maldi covece,koji imas ideale i misli da sve meoze da se udradi ekonomskim jednacinama - odmah da ti kazem GRESEIS.

Plan koji se navodi u takstu je odleican, ali eneralno izvodljiv samo uz metod koji ekonomska nauka ne poznaje, a nama tasko potrban da bi ekonomiju podigli sa dna.
Znas sta je liberalni kapitaqlizam, je l da!? E, samo uradi kontre, primeni represaivu silu Drzave (namerno veliklim slovom) i evo rezultata.
Da bi dobro shvatio o cemu govorim prouci sutinu robe, odnosno procitaj Kpital, prouci Montekjea, a po tom i hedz fond staegiju savremene ekonomije ... Gde god pesnica drzave stoji pred mesetrima, narodu nije bas dobro, ali je siguran.
Препоруке:
10
0
42 субота, 12 март 2016 11:55
Dipl ecc
@Student ekonomije

Kolega,nadam se da ste na prvoj godini,jer ovakvo pitanje postavlja neko ko jos nije stigao do druge... Monetarna politika ne sluzi samo za kontrolisanje deviznog kursa (NBS prod devize da smanji traznju) isto se to radi i sa dinarom. Ovo je Kenzijanski model izlaska iz krize,gde se potrosnjom i kontrolisanom inflacijom pokrece privreda. Inace mnogo efikaniji od mere stednje,ali na period do 20 god...
Препоруке:
16
0
43 субота, 12 март 2016 16:18
БОГДАН -ФИЗИС (Физис гура камен низбрдо, Сизиф узбрдо)
Предатор Србије има за циљ да Србију разсрби, православље протестантизује, Светосавље германизује, Небеску Србију да Скине у Адско подземље.
Препоруке:
9
0
44 субота, 12 март 2016 18:19
Светислав Костић, дипломирани правник
Самозаљубљеном студенту Економије који се прави важан или званичит се како наша руска браћа кажу
Препоруке:
5
2
45 недеља, 13 март 2016 00:38
Кнежевић Милан
živorad
slažem se sa praksom nspm da svako ima pravo na svoje mišljenje ali propagiranje finansiranja preko inflacije znači da je autor za prelivanje iz jednih u druge dzepove tj krađu koja upropašćava ono što vredi u privredi

Којој привреди?
Све оно што је профитабилно- продато је странцима, или отето. Очигледно је да са привредом немате много везе, чим питате овако нешто...
Србија је окупирана; инфлаторне токове контролише ММФ, за рачун страног фактора и кредитора, а ниска инфлација је метод којим спречавају било какве помаке остацима наше привреде.
Прочитајте Павловићев текст поново и пажљивије.
Препоруке:
9
1
46 недеља, 13 март 2016 08:05
Šta je sa Blagojevićem
Сећамо се да га је АВ поставио да одлучује о парама.
Као најпоштенијег, знајући његово "поштење" када су избори у питању.
После је Марко Благојеивћ изјавио да му је прече да оспособљава заштиту од поплава него куће. Колико год сурово звучало погођенима, има логике.
и сада ево, тек 2 године а опет иста прича.
Па господине Благојевићу, где су те паре уложене у заштиту?
Коме ли овај моћник одговара?
Препоруке:
12
0
47 недеља, 13 март 2016 09:53
Ivan T. Lukić
Sada mnogi ljudi, koji nikada nisu glasali za Vučića dok je bio u SRS, traže da on iz pozicije vlasti sprovodi antizapadnu politiku sa kojom je bio neuspešan prethodnih 20 godina! Naši građani su jako hiroviti, oni uvek prvo glorifikuje nekog političara kao mesiju, a onda ga povlače po blatu. Pošto su političari svesni te hirovitosti oni ne misle da takvi građani zaslužuju veliko poštovanje (ovo je dvosmeran odnos). Treba naglasiti da su građani glasali i za Miloševića, i za Koštunicu, i za Tadića, i za Vučića. U demokratiji oni koji su dobili pravo da sami sebi biraju vlast (građani) imaju i odgovornost da snose posledice svojih odluka. Ako, ipak, ne uspevaju da kroz demokratski proces izaberu sebi vlast koja bi radila u njihovu korist, onda bi možda trebali da razmisle da li je taj društveno politički sistem ono što im treba. Ili je možda etatističko-egalitaristički sistem bolji za njih i više odgovara njihovom mentalitetu? Građani žele i traže "vođu" ali ga ne nalaze.
Препоруке:
7
0
48 недеља, 13 март 2016 13:39
Guranje??? kamena NIZ brdo
Чему гурати нешто што само иде
Препоруке:
4
1
49 среда, 16 март 2016 18:49
Мирослав Анђелковић
Мађарски премијер Орбан управо примењује ово о чему говори Павловић!
Док је Орбан преузимао контролу над Народном банком, бриселски комесари су кевтали, али он се на њих није обазирао.
Монетарном политиком је ММФ мафији вратио дугове и протерао је из Мађарске!
Сада и он штампа форинту у интересу мађарске нације.
Свка му част.
Поред срБског Путина, сањам и срБског Орбана!
Можда је Бранко будући срБски Орбан?
Препоруке:
6
0
50 петак, 18 март 2016 21:08
Славко
Међународна Мафијашка Федерација (MMF) само ради свој посао. А што ми нашим хохштаплерима дозвољавамо да нам раде то што раде, то је наш проблем!
Препоруке:
4
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, Рио Тинто отворити рудник литијума у долини Јадра?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер