четвртак, 18. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

„Вождовачки процес“ - или зашто у колонијама не постоји самостални политички живот

Kоментари (29) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 понедељак, 05 август 2019 06:25
епп(Крлетов маркетинг:овај је најмање лош?)
Па хајдмо онда на изборе,
бојкотујмо бојкот.
Препоруке:
8
22
2 понедељак, 05 август 2019 08:34
пензионер Цвико,
Браво Палмер. Ваш захтев да се састану позиција и опозиција само је потврдио да су обе стране под вашом командом. Народ је то осетио и зато се протест "1 од5" и осуо. Сав смисао опозиције јесте да одигра улогу како је то права опозиција. Мало морген. Позиција без праве, здраве, некомпромитоване опозиције није позиција односно њена власт није власт тј. намештени су да владају у име газда које тренутно представља Палмер. Према томе игнорисање изборног процеса је једино решење. Дакле БОЈКОТ...
Препоруке:
42
3
3 понедељак, 05 август 2019 08:46
.
Za 9 meseci su izbori, pa ko se koliko pripremio za izbore, videće se po izbornom rezultatu.
Препоруке:
7
23
4 понедељак, 05 август 2019 09:22
Nista ne razumem
Odlicno rezonovanje autora. Pogodio je azdaju koja davi Srbiju pravo u GLAVU. Opozicija treba da se zamisli, da li ima ikakvu sansu i da li Srbija ima sansu da opstane, ako se oni nude samo kao rokada rezima, umesto da se obavezu na promenu SISTEMA? Opstanak poremecenog sistema drusvenih vrednosti koji je tacno opisao autor, obezbedjuje da posle Vucica uvek bude Vucic. Greske u sistemu, ili bolje receno opasni virusi koji razaraju Srpsko drustvo se moraju eliminisati. A posto je sistem toliko poremecen, jasno je da se on ne moze reformisati administrativnim merama ili prestrojiti u hodu. U jednom trenutku mora da potpuno bude "ukocen" i da se onda jedan po jedan segment drustvenog sistem pokrece na novim osnovama. U jednom trenutku neko ce morati da izda komandu "Srbijo STANI!". Procisti ono sto je u njoj zatrovano, i korak po korak da se pokrene drustvo na novim osnovama. Sve ostalo je produzetak agonije do potpune drustvene propasti, posle cega nema nazad.
Препоруке:
34
3
5 понедељак, 05 август 2019 11:02
Ах
Тачно и логично изгледа да иза састанка стоје страни утицаји, зна се и чији. Тачно је и да је део опозиције углавном окренута истим менторима а њен већи део и истим неолибералним концептима као и режим. Додуше не тако отворено пљачкашким. Све ово међутим не даје повода за закључак да ће се СзС "распасти" - што је у ствари и позадински мотив организатора овог састанка.
Аутор се прави да заборавља да СзС и није претендовала да буде коалиција за власт већ за обнову какве такве демократије. Зато и заједнички политички програм ван овог ограниченог циља није ни нужан ни реалан. Да ли се треба чудити међутим да и режим и ова анализа представљају СзС на исти начин? Изгледа не треба, очигледно је да им је сам концепт СзСа одређени незгодан трн а то се у колонијама јелте не сме допустити. Наравно да је и овакав поглед легитиман али није јасан у постављању алтернативе коју и не нуди, а ни не предвиђа. У ствари сем обнављања демократије за почетак заједно и са "грађанистима" другог пута и нема.
Препоруке:
13
16
6 понедељак, 05 август 2019 11:17
Спиридон
Елем, заиста треба бити гадно идеолошки острашћен па лупати неолибералне етикете екипи у којој су Бошко Обрадовић, или исти онај Ђилас који пре само пар месеци у ауторском тексту објашњава да је ММФ саучесник у уништавању Србије, залажући се при томе за државни капитализам и економски патриотизам. Јесте био је састанак који је уприличен јер су Американци погурали, али нешто не видим да се она друга страна у виду баћушке цара руског и челичних пријатеља из Кине превише претргла да уради било шта на дату тему, можда зато што их баш заболе брига како Срби живе и каква им је власт, докле год они ту виде неки свој ситни ћар. Уосталом ако ћемо већ да терамо мак на конац, онда треба рећи да овај наопаки систем у коме има Вођа и његова партија који су изнад сваког закона и државе саме, своје корене има управо у политичком систему познатијем и као Тита-партија-омладина-акција, где се као фол бринуло о радном човеку а не о посеченом дрвећу...
Препоруке:
30
21
7 понедељак, 05 август 2019 11:57
Od kada su SRBI na SVOJOJ
Циљ „округлог стола“ чији учесници ни о чему не одлучују, јесте формирање моћног политичког блока који треба да изведе признавање Косова и да изолује националну десницу.

zemlji bilo shta drugo osim SrBlja?
Ko raznoraznim anti-srbima daje PRAVO da nas deli na NJIHOVE veshtachke obore umishljenje u zverskim kuhinjama petoglave azhdahe?
Zhivelo SRBSTVO!
Zhivela Velika Srbija!
Препоруке:
10
6
8 понедељак, 05 август 2019 12:52
Скептик Оптимиста
Нема се суштински шта замерити овом тексту, односно размишљањем и закључцима његовог аутора.
Вишак је један плеоназам: 'националистичка десница' - које, нажалост, скоро да и нема и у догледно време је неће ни бити; толико смо слуђени да и овако окупирани и даље очекујемо спас у некаквом мулти-култи загрљају.
Препоруке:
27
4
9 понедељак, 05 август 2019 15:04
Горштак
@Спиридон

Ух, не слажем се с Вама.

Аутор очигледно јесте левичар одвајкада, али будите искрени - то је управо Вас овде навело на острашћеност у коментару. Мало сте пожурили. Нису сви оптужени за неолиберализам, а критика целе опозиције је на месту, без обзира на оријентисаност. Будимо поштени - кубуре са идејама и акцијама. Ако Ђилас пише против неолиберализма, то не спречава остале странке да га спроводе касније, нису се сво оградили од тог "концепта". Двери немају најјаснији економски програм.

Аутор, мада левичар, управо указује на изостајање националистичких странака на том састанку и упозорава на питање КиМ. А КиМ може довести до расцепа јер су људи кварљиви а сатанак је био тајан. Неки умерени националиста и просечан читалац НСПМ-а који можда симпатише јасан став према КиМ и подржава Стамата, Двери, Отаџбину, или чак Јеремића - ко је њега представљао на том састанку? Демократе? Мариника Тепић? Не знам за друге, али мене сигурно није нико.
Препоруке:
35
2
10 понедељак, 05 август 2019 15:13
Горштак
2

Што се основне поруке текста тиче - то је питање суверенитета и извора моћи у домаћој политици. А сви смо свесни да разни осредњи и нижи службеници западних Влада, па и амбасадори, имају практичну улогу гувернера у Србији (и окружењу). По овом питању можете бити и искрени левичар и искрени десничар, и националиста и штошта још, али довољно је да будете поштени и да видите да је ово питање бр. 1 спске политичке сцене. Питање утицаја странаца је најважније питање домаће политичке сцене. Док то не дође у фокус као најважније питање, што је аутор у овом тексту обрадио и то поздрављам, ми смо само "колонијална (амбасадорима контролисана) демократија"

Текст за пример!
Препоруке:
25
1
11 понедељак, 05 август 2019 15:16
софи
Морам изразити скоро потпуно слагање са аутором. И власт и СзС ми све више личе на сукоб мишљења истомишљеника. Узалуд се надах. Мислим да је бојкот, макар на њему били и припадници СзС, прави одговор плебса, што би Он рекао.
Препоруке:
22
2
12 понедељак, 05 август 2019 15:21
мрка капа...
@Спиридон: У Србији праве опозиције нема. Права би имала у свом програму ама баш све супротно оном што Вучић и СНС спроводе (не говоре – него спроводе). То би значило: прекид преговора о ступању у ЕУ, одрицање од потписа Бриселског споразума, тотално замрзавање Косовског конфликта, обраћање Русији да прими Србију под свој протекторат, итд.... итд. То би благо речено, био најобичнији сомнамбулизам , а чак и кад би нека таква странка изашла на изборе и то под потпуно поштеним условима (што је у Србији незамисливо), ма ни онда не би – или би једва прешла цензус (јер Срби, као и увек желе и јаре и паре – тј непризнавање независности Косова, али и улазак у ЕУ – што је неспојиво). Садашња власт и “опозиција“ су у суштини две конкурентске “фирме“ (нпр. као Кока-кола и Пепси-кола) које блесавим купцима/бирачима нуде исту сплачину у различитој амбалажи. Вучић је зли Чаробњак из Оза, а садашњу власт, тј. Вучића подржавају и Вашингтон/Брисел/Берлин и Москва/Пекинг. Дакле – мрка капа.
Препоруке:
30
4
13 понедељак, 05 август 2019 17:18
Спиридон
@ Горштак

Па сад, не видим али заиста из ког би мени разлога сметало то што је аутор левичар, а колико опет има истине у томе како он наводно није оптужио целу опозицију за неолиберализам најбоље говори овај део из његовог текста
И власт и опозиција имају исту политичку платформу по којој неолиберални концепт економске политике и европске интеграције немају алтернативу
Иначе, тачан одговор на питање које представљао просечног читаоца НСПМ који можда симпатише јасан став према КиМ и подржава Стаматовића, Двери, Отаџбину, или чак Јеремића, вам је једноставан да не може бити једноставнији, а то су пре свега лидер СзС-а Драган Ђилас, или сте ви заборавили да су сви горе наведени чланови тог савеза, као и да је састанку присуствовао и Мирослав Алексић испред Јеремићеве странке, као и Стефан Аксовић испред Двери.
Оно што мени смета није ауторова политичка опредељеност ка левим идејама, већ што је прво направио жељени рам, а онда правио слику да му се у њега уклопи...
Препоруке:
17
2
14 понедељак, 05 август 2019 18:34
Очигледно Србима никако да сване пред очима да не постоји нека "идеална опозиција" према свачијем рецепту и тако тражећи длаку у јајету дефакто омогућују Вучићу и компанији да влада и распродаје Србију успут терајући омладину и емиграцију док се интелектуални чистунци не договоре која је то "чиста опозиција" која одговара свачијим идеалима. СзС свакако има у себи странки које деле одговорност за прошле промашаје али оволико ниско као овај режим нису били пали и не представљају се као колација за будућу власт већ враћање пристојности у цео изборни процес уз неку врсту државне одговорности која у случају Вучићеве неолибералне политике поклањања свега странцима практично не постоји. Уз фашизацију друштва и све мање прикривени концепт једне партије и једног вође имамо нажалост услове за продубљавање диктатуре јер неки не схватају да није време замене власти унапред изабраном коалицијом већ време да се заустави сулуди тренд фашизације друштва праћен неоколонијалном распродајом.
Препоруке:
8
2
15 уторак, 06 август 2019 00:11
Горштак
Без обзира на неке мане, текст носи назив „Вождовачки процес - или зашто у колонијама не постоји самостални политички живот". И главна теза текста - о томе како политику креирају доминантно страни саветници или службеници страних Влада и амбасада - је тачна.

Друго, делује ми некако уверљиво оцена да, и да опозиција добије приступ медијима, била би у ћорсокаку.

Треће, делимично сте у праву, али иако нису сви неолиберали, неке странке СзС су (биле) ударници неолиберализма. Бивша влст, без претеривања, исто као и Вучић. Са (компромитованим) ДС-ом су се ујединили компромитовани Тадић (који ниједну своју грешку не увиђа и већ најављује да ће их поновити) а са Ђиласом Борко који шлепује оне НВО црвендаће марксисте са Филозофског који су на Сорошевој и Вучићевој линији по многим кључним државним питањима (а које је З. Ћирјаковић разобличио). Има итекако разлога за неповерење. А тек Мариника...

Наравно, има овде детаља са којима се не бих сложио, али нису најбитнији за поруку текста.
Препоруке:
8
2
16 уторак, 06 август 2019 07:42
Владимир Челекетић
Добро, сад кад све то знамо и шта је опозиција и да је Србија колонија, хоћемо ли наставити да тупимо о демократији, "поштеним" изборима и "слободном" медијима или ће она неколицина национално свесних, чија реч још увек има неку тежину, покренути неке друге теме?
Препоруке:
11
1
17 уторак, 06 август 2019 08:05
pedjauae
Potpisujem!
Препоруке:
2
1
18 уторак, 06 август 2019 08:21
Спиридон
@ Горштак
Треће, делимично сте у праву, али иако нису сви неолиберали, неке странке СзС су (биле) ударници неолиберализма...

Имам некакав благи утисак да баш нисте на ти шта је тачно неолиберална економска теорија, мада би се исто човек могао запитати и за аутора текста са обзиром на неке од ставова изнетих у тексту. Дакле ако вас неко пита, да сад не идем у Laissez Faire праисторију односно Аустријску школу и Вон Мизеса и Хајека, неолиберализам вам се заснива на држави која се не меша у економију, осим што обезбеђује да банкарски систем не пропадне и одржава ниво новчане емисије да се може нормално пословати. У земљи Србији би и то на мишиће могли да причамо, како су Чедин ЛДП и Динкић баштинили неке од тих идеја када је она бивша власт у питању, а нешто их не видим у СзС-у. Дакле то што је бивша власт урадила онакву приватизацију није, јако ми је жао, било какав неолиберализам, већ само приватизација на српски начин, са све лапањем, кумовима и партијским штиховима...
Препоруке:
9
3
19 уторак, 06 август 2019 09:48
ЗР
Када се и поред свих вишемесечних упињања у Београду на централном митингу опозиције скупи највише око 50.000 људи, а једном недељно изађе 1.000, онда је логично да се седа за преговарачки сто, толико имам да кажем.
Препоруке:
5
0
20 уторак, 06 август 2019 10:55
Горан1
У чланку је дата добра анализа, а предлога решења нема ... !?!?
У циљу решавања проблема предлажем уредништву да нити једну анализу, саопштење, ... не објављује без предлога решења проблема!

Да бих био користан предлажем свима заинтересованима за подршку бирача, да покрену кампање за оно за шта смо скоро сви заинтересовани, а шта смо већ имали до пре 20 година, па су нам укинули:
- ПРОТИВГРАДНА ОДБРАНА (Живео сам у СФРЈ и под Милошевићем и не памтим град већи од зрна грашка. Запослени на тим станицама су имали плате у данашњој вредности од око 200 евра (минималац) и уплаћено пензионо и здравствено осигурање за тих 6 месеци дежурства. Ракета, увек пуне сандуке. Сада, је све другачије.);

Следи наставак!
Препоруке:
4
3
21 уторак, 06 август 2019 12:05
Горан1
Наставак 1

- ЗНАТНО ЈЕФТИНИЈЕ ШКОЛОВАЊЕ ДЕЦЕ (Цене уџбеника не би смеле да пређу цене комерцијалних часописа на киосцима. Уз то, сви уџбеници би требали да се у .pdf формату нађу на сајту министарства, одакле би се могли бесплатно преузимати. );
- РАДНО ВРЕМЕ УГОСТИТЕЉСКИХ ОБЈЕКАТА ПО УЗОРУ НА ЗЕМЉЕ СА НАЈНИЖИМ СТОПАМА НАРКОМАНИЈЕ И КРИМИНАЛА, каква је била и СФРЈ;
- Не лошије услове пословања за странце и држављане Србије! (Већ дуже од деценије странци у Србији послују под знатно повољнијим условима!!!!! То је и најбољи доказ да је од 2000. до данас Србија ипак само протекторат, да су све владе састављане или одобраване у америчкој амбасади, ...)

Може ли се против тога? Може, и друге даве, али се људи боре. Погледајте како се француски сељаци ових дана боре, јер је влада фаворизовала канадске произвођаче, ...
Препоруке:
4
2
22 уторак, 06 август 2019 19:48
nemo
Дакле то што је бивша власт урадила онакву приватизацију није, јако ми је жао, било какав неолиберализам, већ само приватизација на српски начин, са све лапањем, кумовима и партијским штиховима...
Препоручи коментар: 4 1 '


...recenicu pre toga rece da je dinkic neolibaral,a ucestvovao je u vlasti-gde su logika,argumenti-
Препоруке:
1
3
23 среда, 07 август 2019 08:29
za Gorštak 2
" Питање утицаја странаца је најважније питање домаће политичке сцене. Док то не дође у фокус као најважније питање, што је аутор у овом тексту обрадио и то поздрављам, ми смо само "колонијална (амбасадорима контролисана) демократија"
DA, to je to.Sve pisanje i piskaranje ostalih je sporedno.
Препоруке:
1
1
24 среда, 07 август 2019 10:46
Postoje kolonije koje
voledu da naglabuju o robovanju, eksploatacijama, sendvichima, pelenama i slichno.
Takodje postoje drushtva koja se bore za Slobodu zlatnu, Pashtunistan i Persija, naprimer.
Препоруке:
2
0
25 среда, 07 август 2019 15:45
@Goran 1
Cene udžbenika su i danas besplatne za socijalno ugrožene. Zašto nisu i za decu zaposlenih i za decu imućnih roditelja i zašto je njihova cena veća nego cena SAT revije ne znam, ali mislim da treba da bude veća.
Pre bi trebalo da Vas interesuje zašto policija, pravosuđe i inspekcija ima 20% popusta na raznu robu, a socijalno ugroženi građani ili nezaposleni nemaju ili zašto penzioneri imaju pravo na besplatan prevoz i popust u supermarketu na raznu robu, a mladi roditelji i nezaposleni nemaju?
Kada se otvori to pitanje onda ćete videti da pravde i istine radi nema kraja.
Препоруке:
1
1
26 среда, 07 август 2019 15:54
@ Горан 1
Не лошије услове пословања за странце и држављане Србије!

Да, слажем се, само шта ће тиме радник суштински добити? Раднику је свеједно ко га плаћа, за једнаке услове пословања заинтересовани су домаћи 'бизнисмени', а како су за кратко време стицали капитал у земљи Страдији кога брига.

Што се рада кафића тиче ту су неке промене већ извршене. Али радно време кафића неће решити питање наркоманије. Дрога се не ваља по кафићима, већ на сваком ћошку. Дрогу ваљају они који поред дроге добијају 20% попуста на разну робу или да о томе што знају ћуте.

Како се нико није сетио улоге синдиката?

Ако ће нова власт да скрати рад кафића и уведе бесплатне уџбенике, да домаћи биснисмени ала Карић, Шарић и Мишковић добијају субвенције уместо странаца, у чему је разлика?
Препоруке:
1
0
27 среда, 07 август 2019 15:58
суштинско питање
Манимо се прича о бесплатним уџбеницима за све без разлике као у доба друга Тите.
Хоће ли ови што ових дана састанче и преговарају да спроведу лустрацију?
Препоруке:
2
1
28 среда, 07 август 2019 20:41
Горан 1
Наставак 2

1) Драго ми је што сам изазвао малу расправу и захваљујем се учесницима!
2) Погледајте примања становништва и природни прираштај у Србији (последица и масовног сиромаштва), и видећете зашто уџбеник не треба да кошта више од комерцијалног часописа у трафици. Слажем се да писац уџбеника треба да буде више плаћен од новинара, што и није проблем са обзиром на загарантоване велике тираже и број издања.
3) Погледајте сајтове престижних наших и светских факултета, па ћете видети бесплатне уџбенике, највећих ауторитета у струкама. (Њима је испод нивоа да зарађују на деци, то чине на други начин.)
Не видим разлоге (сем финансијских интереса веома малог броја људи) да се на сајту Министарства просвете не нађу сви уџбеници за основне и средње школе са омогућеним бесплатним преузимањем. То не би много коштало државу, а била би и велика промоција националне културе, на одушевљење Серба!
Препоруке:
0
0
29 среда, 07 август 2019 20:50
Горан 1
Наставак 3
4) Извињавам се, грешка у куцању, требало је да стоји “Не лошије услове за пословање држављанима Србије, него што их имају странци!”. (У наставку се види шта сам хтео да кажем.)
Раднику без доживотне предузимљивости заиста је свеједно ко ће га плаћати, странац или домаћи газда.
А сад пробајте да наведете још неке државе у којима странци добијају веће субвенције него држављани исте. Набројаћете само протекторате и колиније.
5) Наградно питање:”Шта мислите, шта би Американци, Енглези, Немци, Италијани, Французи, ... за чијим примањима жудимо, урадили властодршцима који би дали веће субвенције странцима него њима?”
6) И још једно питање:"Зашто код нас нико не обуздава властодршце, као француски сељаци, на пример?"
Мој одговор је зато што нико од наших претендената на власт није способан то да организује, а и зашто би секао грану на коју би да седне.
Препоруке:
2
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер