субота, 20. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Путин у Београду – опроштајни пољубац или „нови завет“

Kоментари (62) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 четвртак, 24 јануар 2019 11:16
Управо тако
Најважнији аспект ове посете и истовремено онај о којем је у званичним извештајима било најмање речи, јесте Путинова поновљена чврста подршка територијалном интегритету Србије („узајамно прихватљиво решење на основу Резолуције 1244“)
Препоруке:
109
13
2 четвртак, 24 јануар 2019 11:19
посматрач
Питање за боље разумијевање додјеле одликовања:како тај чин изгледа у очима западних ментора?
Препоруке:
57
7
3 четвртак, 24 јануар 2019 11:58
Форевер Јанг
Путин је јавно и јасно рекао да све мора да буде у оквиру Р-1244. У чему је проблем?
Препоруке:
115
17
4 четвртак, 24 јануар 2019 12:40
мала примедба
Нешто сумњам да ће Вучић добити иједног новог бирача због Путиновог ордена. Што се тиче сенилних пензионера и полуписменог лумпенпролетеријата, он те гласове већ има, али ван тога нема шансе да добије ни један нови глас. То су јасно показали и резултати београдских, председничких и републичких избора. И сам је спомињао да га пет милиона неће, он је заглављен на тих два милиона које има само заједно са СПС, Љајићем итд. А та два милиона ће сутра бити највећи русофоби и натофили ако им тако буде рекао њихов бог телевизор. Вучићево бирачко тело је потпуно исто као и Ђукановићево, сетимо се само колико су се милогорци до недавно заклињали у русофилију и српство. Тачно је да је утицај Русије у Србији маргиналан, али за то су они сами највише криви. Нико им не брани да пошаљу неког способног амбасадора који ће успоставити комуникацију са комплетним политичким спектром. Уместо тога они држе овог апартчика који само зна да просипа хвалоспеве локалном диктатору.
Препоруке:
126
15
5 четвртак, 24 јануар 2019 12:42
Љубиша
Одлична анализа одличног интелектуалца!
Али оно што је важније од садржаја јесте начин излагања: чак и када се не слажете ви уживате да слушате саговорника.
Тај "начин" је Србији данас потребнији од било чега другог.
Препоруке:
86
14
6 четвртак, 24 јануар 2019 13:01
Politika "sedenja na više stolica" / dojenja više sisa.
Srpski mediji su nedovoljno ili nikako uzeli da "tabire" Putinovu rečenicu u kojoj je naveo "da se nada da će do kraja ove godine Srbija potpisati sporazum sa Evroazijskom unijom, a koji Srbija odbija da potpiše već treću godinu zbog protivljenja Evropske unije , jer ne može se istovremeno biti i u Evropskoj uniji i Evroazijskoj uniji. Znači sve se više smanjuje manevar za politiku "sedenja na više stolica istovremeno" i sa NATO paktom i sa EU i sa Rusijom i sa Evroazijskom unijom i OKBS. Znači Putin već u ovoj godini očekuje da se Vučić jasno opredeli s kime je sa Rusijom ili protiv Rusije da NATO i EU?
Препоруке:
57
6
7 четвртак, 24 јануар 2019 13:19
Бојан, Приштина
ту чињеницу, по свему судећи, много боље разумеју у Москви него неке помало усијане главе у Београду и према њој заснивају своју стратегију и тактику према овом региону

Уз сво поштовање према цењеном аутору, немогу се сложити са овом тезом.

Да АВ ав, ништа друго није урадио до овог јучерашњег бедног снисхођења пред Меркеловом, па то би било довољно да му се никакав руски орден не додели.

Постоји нешто што се зове минимум части, и са тим нема калкулисања. Наши дични преци су против тих шваба потоке крви прололи за слободу и српску част да би је овај туђин тако багателисао.

Чак и марионетски председник, убачени елемент мора да води рачуна о томе, ако смо ми Срби слуђени - оно бар Путин треба да има минимум разумевања да не понижава и себе и нас.

И чисто сумњам да ту има неке стратегије, чим је њих једна мрчена и јадна Црна Гора искористила па превеслала. У време Слобе тај одрод и отпад није смео главу да дигне, а сада се бахате и над Русијом
Препоруке:
104
12
8 четвртак, 24 јануар 2019 13:23
Judin poljubac
A šta ako je Putin dao oredn da ga još više učini sumnjivim kod NATO pakta, EU i uopšte Zapada koji mu ionako ne veruje, zbog njegove radikalske prošlosti a i politike "i tamo i vamo" što izaziva nepoverenje i kod Zapada i kod Rusa? Šta ako ga je Putin "poljubio ordenom" poput Judina poljupca "da ga razotkrije", čiji je? S kime je? Koja mu je strana?
Препоруке:
64
10
9 четвртак, 24 јануар 2019 13:30
Бојан, Приштина
2
Често му моји ставови у вези Русије овде неприхваћени.

Опет понављам, ја раздвајам љубав према Русијинимоднос према Путину и руској власти.

Чак и Путина ја не ценим црно-бело, ето руси нас подупиру у Савету безбедности, улажу овде у наше пруге, војдку, помажу ту и тамо - све је то коректно али није довољноми није систематично, нема коначни циљ.

Ми смо под меком али изузетно тешком окупацијом запада, и просто не може се пиштољем на тенк, без одлучне руске акције ми се не можемо исчупати.
Чињеница да Русија подржава наш пут у злокобну и мртву ЕУ је поражавајући.

И највећи требају ослонац, Русија нема много земаља за ослонац и свака је драгоцена посебно земља као Србија која је срцем за Русију и православље(ако изузмемо другосрбијанске отпаднике)

Зато, потребна је другачија политика за коју ја чичному Путину не препознајем потенцијал.
Препоруке:
82
8
10 четвртак, 24 јануар 2019 13:36
Владимир Челекетић
Јединствена Русија је званично подржала СНС пред изборе 2016.
Путин је званично подржао Вучића пред председничке изборе.
Сад му је дао орден.
Подршка нема везе са тим шта Вучић ради Србији већ са тим колико је предусретљив према руским интересима, који се своде на мало пословних интереса и "не у НАТО" иако је Србија већ у НАТО, као вазал.
Русе савршено није брига шта ће бити са Србима и Србијом док год су њихови интереси задовољени.
Сутра ће пустити Косово у УН, на један миг из Београда (не Миг 29).
И коначно, владајући сталеж Русије и народ који га тамо подржава су врло блиски, "идеолошки" и "вредносно" СНС и масама које СНС подржавају.
Препоруке:
57
29
11 четвртак, 24 јануар 2019 13:52
пензионер Цвико
@ Форевер Јанг,
Проблем је што наши нису казали 1244. Режимски медији су Путиново изговарање речи 1244 знатно ублажили, утишали, готово игнорисали. Да су наши казали 1244, све би било јасно. Овако, све је и даље испод жита, па га знај. Став око 75% становника, гласача о Косову и Метохији или по Вучићу око 5 милиона, Вучић и даље игнорише а страначки пајаци га у томе подржавају. Он сам инсистира на некаквом компромису са онима који суу уз америчку помоћ узели све, чак и онај фамозуни метар четворни...
Препоруке:
52
5
12 четвртак, 24 јануар 2019 13:58
небитан
Не вреди поштовани Вукадиновићу, колико год ви писали о Руском дискретном и хладнокрвном тактизирању са вучићем, мени никада неће бити јасно зашто му они увек дају ветар у крила да освоји још једне изборе и Србију још мало више удаљи од Руса, а богами и од Срба. На крају ће, са таквом тактиком, вучић одрадити све западне задатке, само што ће све то извести меко тако да се Срби пасивизирају и да се не деси неки грађански рат као у Сирији или ускоро у Венецуели. Да можда дамо вучићу орден зато што је издао земљу али је "спасао" од рата?
Препоруке:
71
9
13 четвртак, 24 јануар 2019 14:28
АНАЛИТИЧАР
Bojan Pristina

Када се потрудиш, када резонујеш интелигентно а не емотивно, способан си да даш објективан пост и анализу. Тачно си све написао.

Вучић је издајник , криминалац , конвертита, највећи издајник у српској историји. Сваки нови дан Вучићеве власти значиће нестанак Срба, биолошки и духовни.
Препоруке:
78
9
14 четвртак, 24 јануар 2019 14:51
Србољуб КРАЈИШНИК
Не знам како (или зашто) већина коментатора не уочавају -- или неће да уоче -- да је председник РФ Путин израз „чврсте подршке територијалном интегритету Србије“ исказао формулацијом о некаквом РЕШЕЊУ (чега?) и то УЗАЈАМНО ПРИХВАТЉИВОМ (за кога то, за Вучића и Тачија?) ... Нȃс су, крајем деведесетих, НАПАЛЕ државе НАТО-пакта па смо тај рат морали да завршимо Кумановским споразумом са њима – након чега је уследила Резолуција СБ 1244 која ничим не доводи у питање територијални интегритет СРЈ (и у њеном саставу Србије), конкретно укључујући и „АП Косово“. (Овде смо морали да „прогутамо“ и игнорисање правог назива ове области, тј. „АП Косово И МЕТОХИЈА“) Са, касније самопроглашеном тзв. Репубљик Косова -- нисмо, дакле, ни теоријски могли бити у рату и са том пара-државном творевином „R. Kosova“, држава Република Србија и нема зашто и шта да преговара ...
Препоруке:
56
4
15 четвртак, 24 јануар 2019 15:10
гандра
"Али Москва то, за сада, енергично одбија и на више или мање отворене и дипломатске начине то српској власти ставља до знања." - ЗА САДА!!! - у томе је главни проблем - ако би русија заиста истрајала на 1244 и блокади косова у ун - ја бих први био за то да путин вучићу уручи још један ореден - за на пример одбрану суверенитета и интегритета србије- која би то спрдачина била! - а што се тиче политичких поена које је вучић скупио посетом путина - то је неважно - вучић ће са власти бити збачен , али не путем избора - колико сам непринципијелан показаћу то и подршком председнику венецуеле мадуру! -
Препоруке:
26
7
16 четвртак, 24 јануар 2019 15:13
Possum
Putinov orden nema neku nagradnu tezinu, jer da ima
dobio bi ga Assad a ne vucic i udovica pijanog jelcina.
Препоруке:
52
4
17 четвртак, 24 јануар 2019 15:29
Ivan Veljković
Putinova balkanska politika je prilično nejasna. S jedne strane uvek jasno i glasno kaže da se Rusija drži Rezolucije 1244 kada je u pitanju Kosmet a s druge strane odlikuje prestižnim ruskim ordenom čoveka koji otvoreno najavljuje "kompromis" sa šiptarskim teroristima i time jasno najavljuje grubo kršenje te Rezolucije i Ustava Srbije. Putin to zna a ipak odlikuje tog čoveka što nema logike. Dalje, naravno Putinu je važno da je što manje zemalja uključeno u NATO svugde pa i na Balkanu ali sa druge strane podržava one ljude koji, iz vasione je to vidljivo, uvode NATO na velika vrata na Balkan (Vučić na primer naravno, kome NATO oficiri sede u Generalštabu VS). Dakle, sve ovo od Putinove balkanske (naročito srpske) politike je zaista malo i nejasno da bi mi rusofili imali u šta da se uzdamo kada dođe do raspleta situacije koji je neminovan. Jedina razlika u Putinovoj retorici po pitanju Balkana je ta što Srbiju uvek naziva "bratskom" a ostale balkanske državice ne, ostalo je sve isto.
Препоруке:
36
10
18 четвртак, 24 јануар 2019 16:05
@Vlada1
@Bojan ,Bojane,polazite od toga da je Rusija strateški neprijatelj Nemačke,što je samo delimično tačno,zapravo ,tačno je kada su u pitanju "elementi dugog trajanja" (Germani od 9.veka (limes sorabicus) nadiru na istok ) ali ta ista Rusija je umela iz taktičkih razloga da i te kako saradjuje sa "germanskim faktorom" ,bilo da je reč o Beču ili Berlinu (1971. konvencija npr)
Препоруке:
18
4
19 четвртак, 24 јануар 2019 16:11
Vučić je fatalan za Angelu i Mogerini
Na slikama imate pedesetogodišnjaka koji ima dvanaest godina. Imate facu koja deluje debilno, i bojim se da većina ljudi ne shvata njegovo mentalno stanje. On je čovek koji ima falinku u glavi, zato se ne kontroliše, zato laže, zato izmišlja velika dela, zato misli da je mesija, zato mrzi sve koji nisu s njim, zato misli da je veliki poznavalac vina iako nikada u životu nije bio u kafani, zato je Olju zvao u svoju vinariju u Jajincima, zato nikada nije bio u pozorištu... jer nije zdrav.
Препоруке:
71
6
20 четвртак, 24 јануар 2019 16:11
Vlada2
@Bojan... A bilo je još dosta primera kada su Rusi (obično iz taktičkih razloga) imali i te kako razumevanja za Germane na štetu drugih Slovena.
Nemačka je od 70. negde bitan "partner SAD" što smo platili debelo.Regionalni je igrač i sile moraju da računaju s njenim interesima.Samo onaj Severni tok je veoma jak argument (Šreder) da se Vučićevo podaničko ponašanje prema Merkel ne gleda kao veliki greh u Moskvi,zar ne?
Препоруке:
18
6
21 четвртак, 24 јануар 2019 16:17
Vlada3
@Bojan - Moskva je oduvek prisutna na ovim prostorima i njen utucaj jeste nešto pozitivniji po nas ali nije uvek podredjen interesima srpakog naroda - setimo se njihove reakcije pivodom donošenja Sretenjskog ustava npr.Velika usluga tadašnjem "faktoru mira i stabilnosti" Milošu ("francuska bašta u turskoj šumi"). Rusi prvo štite svoj interes i uvek će to raditi preko vlasti.Meka moć im je ogromna (80% Srba blagonaklono gleda ka Moskvi) ali realna je taman tolika koliki im je naterijalni interes ovde.
Препоруке:
13
4
22 четвртак, 24 јануар 2019 16:34
Dragan
Neki “elitni” Srbi su izneli naše pare u Rusiju i tamo uživaju u bogatstvu. A Rusija pušta da im udju pare neproverenog porekla iz prijateljske Srbije.
Hvala za prijateljstvo!
Препоруке:
19
19
23 четвртак, 24 јануар 2019 17:35
ЖИВЕЛА СРБИЈА! ЖИВЕЛА РУСИЈА!
Доле слуге фашистичког Запада и терориста! Доле Вучић!

Goodbye, Germany - Russian Victory Day Song
https://www.youtube.com/watch?v=NlNvXgVhDEg
Препоруке:
44
6
24 четвртак, 24 јануар 2019 17:38
uzrok i posledice
(Мада остаје опор утисак да се односи са једном тако великом и важном земљом и лидером као што су Русија и Путин покушавају искористити за прикупљање дневнополитичких поена.)
Vucic to radi sa svim vaznim drzavama i drzavnicima a i sa iole vaznijim dogadjajima kod nas,pocev od otvaranja dela puta ili fabrika do poseta porodiljama...Prakticno je u izbornoj kampanji uvek uz obavezno pljuvanje po politickim protivnicima.Ono sto je kod posete Putina pokusao da uradi nije samo koriscenje velikog ugleda Rusije i Putina u svoju korist.On pokusava da zabasuri smisao poruke koju je Putin dao a to je podrska rezoluciji 1244 UN po kojoj je KiM sastavni deo R.Srbije. Samim tim sve njegove price o kompromisu su protiv rezolucije 1244 i protivno misljenju Rusije i Putina.
Препоруке:
20
7
25 четвртак, 24 јануар 2019 17:47
gandra
putin je sjajan ruski vodja samo kad se poredi sa jelcinom / inace, sam po sebi - on je jedan sasvim prosecni ruski vladar - ako ga poredimo sa staljinom - putin jednostavno ne postoji - nivo mizerije
Препоруке:
20
33
26 четвртак, 24 јануар 2019 17:53
AV
sedi definitivno na 2 stolice, a hoklica se ziba … .
Препоруке:
20
2
27 четвртак, 24 јануар 2019 18:04
Gojira
"Домаћи русофили тешко могу да схвате и прихвате да – из различитих разлога – утицај Русије на Балкану и у Србији није доминантан, а свакако није ни изблиза онолики колико би они вероватно волели и хтели"

Тачно. А није зато што га Русија претјерано и не жели. Чак ни солидан, а камоли доминантан. Он је, реално, само у траговима и Русији је то у реду. Морамо да схватимо да је Русија велика сила и да су јој њени интереси приоритет. Србија се не налази у Руској интересној зони. Да поновим још једном - Србија се не налази у Руској интересној зони. Јел ви стварно вјерујете да они нису знали с ким имају посла у ЦГ и да их је један Мило преварио? Шверцер и шибицар да превари РУСИЈУ?! Дозовите се памети.

Елем, на сцени је сукоб ЕУ и САД. Русија ту може добро да профитира и у том свјетлу треба гледати присан однос Трампа и Путина. Чека се коначан излазак Велике Британије из ЕУ, а онда креће расплет. Што би рекла Дубравка Филиповски - стеј ћунд!
Препоруке:
21
9
28 четвртак, 24 јануар 2019 18:17
dolton trombo
Tuga,velika tuga su vasi komentari.
Srpsku politiku je inace besmisleno komentarisati-ali hocu prvenstveno zbog Djordja.
Uhvatili ste se za Putinovog pominjanje 1244 kao za slamku.I pogresno po ko zna koji put sve protumacili(mislim na sve vas zajedno).
Da vam prevedem:Putinova izjava znaci da Rusija nece prihvatiti JEDNOSTRANO RESENJE koji bi se Srbiji NAMETNULO.Ako se nasa Vlast SLOZI-Rusija nece imati nista PROTIV.
Ako nisam u pravu-da se Putin mozda nije odazvao na poziv Boska O.i posetio gabu Skupstini?Ili mu odgovorio na pismo?
Ruska politika i vasa ocekivanja ne idu istom stranim ulice.
TU JE PROBLEM!
Препоруке:
22
18
29 четвртак, 24 јануар 2019 18:27
Ах
Руси сигурно имају својих мана и погрешних тактичких потеза као овај са Вучићем али у суштини раде колико им околности тј. Срби дозвољавају ма како то било отужно. Да ли је руска кривица што Србија има Вучића на власти? Има она стара народна - помози сам себи па ће ти други помоћи.
Тек када се Србија отараси Вучића и осталих ловаца у мутном имаће шанси да подршка постане нешто више од гасног снабдевања, нешто трговине и симболичне сарадње у другим областима.
Неће Русија да мења режим, није то њихова специјалност. Србија сама треба да скине са власти очигледно ментални случај коме никад није било места ни у политици да је памети.
Да ли треба подсећати да донедавно друга по снази политичка скупина Јанковића има изузетно прозападне ставове и да је позивала на признавање "Косова"? То је оно што Руси виде и не виде скорију алтернативу Вучићу па раде то што раде да и њега не изгубе као Мила мада су им полуге утицаја ограничене. То што са будалом поуздања нема је и њихов и наш проблем.
Препоруке:
27
10
30 четвртак, 24 јануар 2019 18:46
samo pitam
Sta znaci to da Rusija podrzava svaki dogovor Beograda i Pristine ali po rezoluciji 1244 UN?
Препоруке:
20
3
31 четвртак, 24 јануар 2019 19:14
...
Razlozno napisano.
Препоруке:
8
7
32 четвртак, 24 јануар 2019 20:39
Pele
NADA I STRAH, na nasoj je strani NADA, a na njihovoj koji su na vlasti i ogrezli u kriminalu je samo STRAH. Ljudi oslobodite mozgove nemamo vise sta da izgubimo, napred u SLOBODU!
Препоруке:
18
3
33 четвртак, 24 јануар 2019 20:46
александар
Волео бих да је Вукадиновић у праву у погледу руске "енергичне одбране Резолуције 1244". Али авај у последње време је нажалост било исувише сигнала са највиших места у Русији да ће они "прихватити оно што одговара Србији", а јасно је шта одговара "званичној Србији" - скидање питања "косове" са дневног реда уз признање "државности" али на такав начин да по "власт" буде што мање негативних последица. По могућству да се за "признање" добије нека мрвица.
Поставља се и логично питање, није ваљда да неко заиста мисли да ће Русија уложити вето ако сама Србија (заправо власт) "призна "косову""? То је потпуно немогуће, јер тако нешто не бива.
Сва је прилика да ће Русија заиста прихватити оно што одлучи "званична Србија", а алтернативе за Русију заправо и нема. Оно што Руси не виде је да ће после "признања "косове"' на ред доћи и "Нато интеграције" и потпуно превеславање Срба на "западну страну". А то ће већ више заболети Русију.
Препоруке:
12
12
34 четвртак, 24 јануар 2019 21:03
Deda
Dobar članak, toliko potreban za otrežnjenje naroda. Narod polako prihvata činjenicu da će i za Kosobo i RS morati da se izbori oružano, na terenu. Niko neće u rov umesto njih, ni Putin ni Merkel ni Tramp ni Kim.
Препоруке:
32
4
35 четвртак, 24 јануар 2019 22:54
@ александар
Шта наслућујеш из овог потеза 2 у 1?

Руси одговорили Пацолију: Непризнати признао непризнатог
http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/2/svet/3398006/rusi-odgovorili-pacoliju-nepriznati-priznao-nepriznatog.html
Препоруке:
14
2
36 четвртак, 24 јануар 2019 23:22
Бојан, Приштина
@ Аналитичару, драго ми је да смо се коначно разумели.

@ Влада, Русија је природан предмет мржње и зависти свих који су толико јаки да макар размишљају да јој могу наудити. Западњаци су класични пљачкаши и сецикесе - само су технолишки напредни па више не изгледају као хорде дивљих племена из средњег века острогота, визигота, лангобарда и осталих дивљака, но суштина им је остала непромењена.

Сви они маштају да се докопају руских неисцрпних ресурса и природних богатстава. Ти материјалисти би сву земљу оглодали, да једно дрво остане и њега би конверовали у доларе. Мамон је њихов Бог па су и са те стране супростабљени наше и руском истинитом богу живом.
Препоруке:
24
3
37 петак, 25 јануар 2019 00:09
Бојан, Приштина
@ Влада 2

Наравно да су Руси сила и да су њихови интереси шири простор у који се ми морамо уклапати, али то није никакав проблем јер у делу који се односи на овај простор, наши су интереси потпуно подударни.

Они су толико подударни да ко директно занемарује интересе Србије , дупло више само посредно занемарује и интересе Русије.

Конкретно, лепо ке што је Путин својим речима оснажио Резолуцију 1244, али давање ордена АВ-у који ке очерупао ту резолуцију није начин.


Ми смо патили под бомбама, гинули, и гинемо од радијације да би Рамбује заменили са 1244 а сада се то продаје.

Биће овај орден један велики знак узвика кад је једном историја буде писала и сводила рачуне.
Препоруке:
11
6
38 петак, 25 јануар 2019 01:20
Maxi max
Mislim da nismo u ruskoj interesnoj zoni onako kako bi mi hteli da vidimo... Putin je nešto slično kao i Tramp, samo voli svoju zemlju, misli o njoj i duhovno i ekonomski, i ništa više.
Rusi sada ekonomski osvajaju, npr. čak i kada su znali da je u HR Agrokor težak bolesnik oni su davali kredite usput se ratosiljavali dolara, i dobili su trećinu prehrambenog tržišta Hrvatske i četvrtinu Srbije...
Trenutno i nas pune milijardama kredita u dolarima naravno, za železnicu i puteve sa jako lošom realizacijom...
Dovoljno je jasno da idemo u rusko dužničko ropstvo iako bih voleo da nije to tako i da im je bar malo stalo do nas.
Naravučenije za sve one koji dolaze posle Vučića, borba protiv korupcije, zakon o poreklu imovine, imamo i pametnih ljudi pa U SE I SVOJE KLJUSE i biće nama dobro!!!
Препоруке:
13
4
39 петак, 25 јануар 2019 01:48
Турас
@ четвртак, 24 јануар 2019 14:29 Ivan Veljković
Ви као ја и остали русофили имамо једну утеху , да ће се убрзо показати "чија мама црну вуну преде".
Орден је Путин дао -нипошто олако - верујем да Вучић неће смети да указано му поверење изигра . Замислите да то учини шта би било ? Ту нема никаквог изговора . Са његовом каријером било би завршено . Зато сам убеђен да Вучић игра дуплу игру . Зна да ЕУ је фикција за Србију , и ако упорно лаже да у ту перспективу верује . НАТО у Србији је Путинов проблем за будуће -зависно од договора са Трампом- стратешке договоре који ће да уследе . Можда по питању Венецуеле и оних "лабуда" што носе супер соничне Авангард пројектиле . Можда буду неки други нама непознати договори .Али ми Срби ( за Бојана)никада не смемо , нити можемо да изгубимо веру у Русију , без обзира шта данас или сутра Путин ради .
Препоруке:
12
7
40 петак, 25 јануар 2019 09:52
DOUGLAS - HURD
Vlada* Tacno slazem se sa vasim komentarom.U kom navodite da su se cesto Ruski interesi poklapali sa Germanskim interesima.Po meni takva tri primera iz relativno bliske proslosti mozemo naci u sledecem.Sporazum Ribentrop Molotov koji je predvidjao podelu Poljske.A kasnije i cele Evrope na Sovjetsko Nemacke zone.Drugi je Drezdenski kongres KPJ gde su proklamovani ciljevi Kominterne i SSSR.Koji su bili pro Hrvatsko Slovenacki a poklapali su se sa interesima Nemacke o spustanju na topla mora i ovladavanjem putnih koridora na Balkanu.I trece 1989 Berlinski zid je srusen uz dogovor SSSR i Nemacke.Come je otvoren put ka ujedinjenju dve Nemacke.Sto se odma negativno odrazilo na Jugoslaviju i stanje u njoj.Jer su Nemci Upravo preko Hrvata i Slovenaca ostvarivali interese.
Препоруке:
1
8
41 петак, 25 јануар 2019 09:56
Nista ne razumem
Putin mu dao orden. I sta je Mucic sledece uradio? Iz Davosa sav pun sebe prica kako ce da gradi Nato autoput od Nisa do Albanije. Jos laze da je to za dobro Srba na Kosovu? Kako? Tako sto ce Siptari i Nato bolje da gaze po Srbiji tenkovima? Ukrajinci mozda nisu najpametniji, ali kako se moze nazvati Ruska politika u Srbiji?
Препоруке:
10
4
42 петак, 25 јануар 2019 11:07
итд или ...
Руска политика према Вучићу отелотворена је управо у ордену који му је додељен, за западне менторе то је знак да Вучића пусте низ воду јер је наводно руски човек, а за нас је то управо жељени исход - ко то не разуме, па му се овако мора, за разлику од Ђорђа који је то рафинирано објаснио, нацртати - да се умири и да схвати да је реч о озбиљној држави Руској Федерацији са свим манама али далеко мањим од западних им такмаца! Ствар је у томе што се РФ не такмичи са њима и то управо тако и треба! а проблем наших коментатора би да Русија престане да буде своје и да се понаша као Запад а тиме постане као они!


Не бива Спиридоне и екипо агресиваца!
Препоруке:
7
7
43 петак, 25 јануар 2019 12:23
Русофил
Свиђало се то некоме или не (а сва је прилика да се већини коментатора на овом сајту НЕ свиђа!), гсн. Гојира и гсн. Тромбо су изнели праву и једину истину:
да карикирам - Србија је тренутно Русији исто што и девета рупа на свирали!
Маестрално је проказана тешка заблуда да је Мило "превеслао" Русе! Ха, ха! Силном арслану доакао горски миш! Па се неки сад боје да Путина не "превесла" и Вучић! Те Путин је наиван, те треба други амбасадор... Да човек пукне од смеха.
Било како било, Русија је увек за нас била као икона која се налази на највишем месту на зиду са иконама. Некада у њу верујемо, некада и не верујемо. Некада јој се молимо, а често је и - опсујемо! Та икона нам некада помогне, а некада и не помогне! У сваком случају, она на нас никада није бљувала ватру, никада нас није бомбардовала, никада од нас није правила концентрациони логор. И не забија нам ексере у мозак.
Погледајте колико је зомбија који шетају Србијом са ексером у мозгу који им је забио Запад.
Препоруке:
8
13
44 петак, 25 јануар 2019 13:05
Коста
Било би добро да је Вучи добио орден као неку врсту тапшања по леђима и да му је речено да од подршке предаји КиМ неће бити ништа. Ипак озбиљни руски стручњаци указују да није тачан став да Русија нема балканску стратегију и утицај на Балкану. По њима Србија није у фокусу те политике. Москва улаже у договор са Хрватима, Мађарима, Аустријом и Словенијом - бивша црно-жута монархија. Погледајте још честа обраћања Лаврова у вези Македоније која су веома конкретна и усмерена против Преспанског споразума. Док о Србији кажу: прихватамо сваки споразум. Путинове речи о Рез 1244 дају наду да то неће бити тако. Ипак утицајни руски Савет за међународне односе на челу са херојем Русије Игором Ивановим је објавио серију текстова темпирану са Путиновом посетом Србији у којој предлаже руско "паметно вођство" на Балкану које би резултирало међународном конференцијом и новим границама на Полуострву. https://eurasiafuture.com/2019/01/21/russia-might-return-to-the-balkans-in-a-big-but-controversial-way/
Препоруке:
4
2
45 петак, 25 јануар 2019 13:14
Спиридон
@ итд или...

Руска политика према Вучићу отелотворена је управо у ордену који му је додељен...
Не бива Спиридоне и екипо агресиваца!

Савршен вам је почетак, трагикомичан завршетак а видим да сам у међувременима постао локална бабарога, штагод да вам представља та прича о неким агресивцима, или је свако ко другачије о Русији каже, самим тиме агресивни плаћеник што клевеће и лаже...?!! Проблем свих проблема је што Русија какву је ви видите, постоји ваљда само у вашој машти, док је у стварности прича ипак мало другачија. Тако да, жао ми је јако али ма шта ви сањали и орали по геострактичким небесима, орден је додељен зато што се слични сличнима радују и што се дављеник и за Вучића на Балкану хвата.
Иначе чисто да вас обавестим у стварности је Русија земља са скоро па највећом неједнакошћу између онога шта и колико прима обичан човек а шта и колико имају они горе, екипа олигарха или они блиски режиму. Међутим, џаба глувима шапутати и ћоравима намигивати...
Препоруке:
7
7
46 петак, 25 јануар 2019 14:04
Биљана Николић
Моје мишљење о Вучићу не занива се на ордену Путина, већ се заснива на конкретним политичким и сваким другим (не)делима Вучића и његове клике.
Није Путиново да мисли о мени, мом животу, уређењу моје државе, Косову и Метохији... то је првенствено моја дужност, обавеза и задатак.
Што се мене тиче могао га је Путин прогласити и почасним председником Русије или Трамп почасним предесником САД, мени је све једно јер мислим својом главом.
Нећу се придружити онима који чекају да процене или да им се каже како и шта треба да мисле.
Препоруке:
20
4
47 петак, 25 јануар 2019 14:21
Спиридон
@ Русофил
Било како било, Русија је увек за нас била као икона која се налази на највишем месту на зиду са иконама...
Погледајте колико је зомбија који шетају Србијом са ексером у мозгу који им је забио Запад.


Па сад, причати прво да је Русија икона која се налази на највишем месту, а онда пет секунди после објашњавати како имају ти неки зомбији са тим неким ексером у мозгу, се иначе у мом селу зове видети у туђем оку и најмањи трн а у свом ни цело шумско газдинство. Сачекај, како се онда зове онај за кога је нека друга држава икона на зиду, мислим ако су они што воле Запад зомбији са ексерима у мозгу...?!!
Препоруке:
5
6
48 петак, 25 јануар 2019 15:17
АНАЛИТИЧАР
Бојан Приштина

Наш народ је страшно страдао од 1990. Платили смо изузетно скупу цијену борбе за слободу. Протјерани смо из РСК, у самој Републици Српској имамо много избјеглица. Наша Србија је примила огроман број избјеглица, 200 000 Срба су нам протјерали са Космета. Е сада , како ћемо окренути ситуацију у нашу корист ?

Бићемо патриоте. Зар је требао Бакир Изетбеговић да крене у претње да ће поднети апелацију уставном суду за укидање имена Република Српска да би ми Срби у Српској постигли слогу. Разумијем ја да си ти љут што Русија није јаче и отвореније ушла на Балкан да помогне Србе, МКД и ЦГ. Ми често критикујемо Вучића и СНС , лично сматрам да је СНС веома добра јер помаже Реп. Српску али није добра око Космета или зашто морају Вулина који није служио Војску да поставе на чело одбране. Наш народ ће натјерати Русију да нас отворено подржи тако што ћемо изградити слогу, бранити сваку стопу Србије, ЦГ и Српске , е тако ће Русија видјети да смо патриоте и озбиљни и браниће нас.
Препоруке:
7
7
49 петак, 25 јануар 2019 15:38
Mikula
Putin je jutros javno podrzao Madura.Slucajno sam odlicno upoznat u kakvoj je situaciji Venecuela pod Madurom.Prazni rafovi u radnjama, bez sankcija.Najvece rezerve nafte u svetu a plata 30 Dolara mesecno.
Препоруке:
3
10
50 петак, 25 јануар 2019 16:38
"русофил сам тим се дичим"
"русофилија" је постала "мода" после бомбардовања од "запада".

Деценијама смо се угледали на запад, прекинули контакте са Русијом и били спремни да ратујемо 1968 године.

Рећи да ниси "русофил" је исто рећи као да си "геј" у Страдији тако да је то само фарса до првих бачених сплачина.

Гарантујем да нико од "русофила" нема ниједан Руски производ у кући, него да и даље држи Брозове и Милошевићеве слике на зиду или у новчанику.

Та патолошка инфантилна потреба за "оцем" који немогу посе Броза и Милошевића да нађу у Вучићу, је довело до тога да дебилисано становништво тражи од "мајке" Русије да уради оно што они сами дегенерисани деценијама нису способни.

Као и свака мода и "русофилија" ће бити брзо замењена за пар евра, кило макарона дуплу пљеску.
Препоруке:
8
5
51 петак, 25 јануар 2019 17:10
Русофил
@Спиридон
У праву сте то што кажете за другу државу као икону, нисам узео добро поређење. А не може се ни све рећи у пар реченица. Јесам русофил, али нисам ничији идолопоклоник!
Међутим, кад је реч о "зомбијима" и "ексерима", овде се не ради ни о каквом труну у оку, већ се ради о насилној промени свести народу (преовлађујућој већини!) коју намећу од Запада ПРЕУМЉЕНИ магарци и магарице, а циљ им је да нас натерају - не да се одрекнемо - већ да пљунемо (у суштини и нешто много горе) на читаву своју историју, традицију и културу, да прихватимо њихову тврдњу да смо ми агресори а они жртве, да смо сви ми лудаци, пијанице и убице а они лепи, храбри и паметни, да нам окрену главу за пола круга и натерају да волимо своје убице и крвнике, да ћутимо и жмуримо, да за њих ратујемо и гинемо...
Руси, чак и онда када су нам и они "забијали ексере у мозак" (бољшевизам и сл.), тако нешто од нас никада нису тражили.
Препоруке:
10
1
52 петак, 25 јануар 2019 18:08
АНАЛИТИЧАР
Антируска пропаганда која је раширена не само у Србији него широм бивше СФРЈ је само последица Брозове политике и антируске политике Велебита, Коче Поповића. СФРЈ је од 1945 била де факто у НАТО-у. Какви црни "несврстани". 1948 и резолуција информбироа је био Брозов обрачун са Србима који воле Русе. Драгољуб Михаиловић и Драгиша Васић су били совјетски шпијуни а Тито, Хорти, Велебит, Павелић, Мусолини британски. Сталин је послао Голубића Мустафу да убије Тита али је Тита као енглеског агента спасио Берија шеф НКВД који је Сталину иза леђа радио за Лондон и Лондон је јавио Титу да га по налогу Сталина Голубић намерава ликвидирати. Комплетна Титова политика је била антируска . На првом састанку четника и партизана партизане је предводио Минић и на састанку као руски советски агент је био Драгиша Васић, на паузи преговарања Васић је питао Минића па није ваљда да ме не препознајеш. Васић је имао браду а са Минићем се знао још из културног круга. Бивша СФРЈ премрежена антирусима
.
Препоруке:
8
1
53 петак, 25 јануар 2019 20:11
Спиридон
@ АНАЛИТИЧАР
Антируска пропаганда која је раширена не само у Србији него широм бивше СФРЈ је само последица Брозове политике.

Па нису Тита и његове из шуме на власт довели Американци, већ Стаљин и руски тенкови. Уосталом управо то и јесте основни разлог зашто они који су остали да буду Срби, када је владала Титина тиранија немају тај идолопоклонички однос, зато је за нас Москва била оно што нам је довело Титу и његове пола века да нам седе на грбачи. Да су владали Американци и да је СФРЈ као била у НАТО, ваљда би цео систем изгледао другачије а не само као копија Стаљиновог СССР-а на балкански начин. Цело та уврнуто идолопоклоништво у Србији иначе креће са Милошевићем, пошто је као и сваки комуниста у Москву гледао са обожавањем. За време Тита су за Москву загрижене биле само неке Титине комитетлије и официрчићи, односно за обичне људе а посебно оне који су мрзели Титине је Москва била само симбол најгоре беде, јада, и слања тенкова у госте, ко неће да слуша...
Препоруке:
3
3
54 петак, 25 јануар 2019 22:34
Raćel Spiridon@
Ha...ha.... Spiridone, Spiridone! Šta ću ja sa vama!?Jedno vreme vas nije bilo, i..evo vas...gusto!Ja sam, kad su neki komentatori, vrlo pristrasna, kao sada sa vama. Ali kome da verujemo!? Vi kažete: Tita je doveo Staljin/u zadnje vreme, kako više čitam i saznajem o njemu i njegovom životu, moj favorit/ Drugi kažu, nametnuli nam ga Englezi! Pa kome verovati?! Hamletovska /šalim se/ dilema! I da jedno pojasnim, što se mene tiče, Rusiju, i Ruse volim, a Putina duboko uvažavam. U pravu ste, ima velikih podela, ali gde ih nema, pa čak i u maloj porodičnoj zajednici.? Ali, treba mu odati, kao većina Srba, veliko priznanje za sve što čini, a maksimalno se trudi, jer nije lako izaći sa lopovima i ljigama, oko njega, mislim da je vrlo mali broj ljudi zainteresovan za svoju zemlju.Većina za svoj buđelar, a ne pitaju se šta će im toliko, kad je sve prolazno!Staljin je bio u pravu, živeo je i postojao samo za svoju zemlju i narod, jer iza sebe je ostavio samo čizme, uniformu, lulu i duvan,
Препоруке:
4
1
55 петак, 25 јануар 2019 23:24
spiridonu neinformisanom
Keeping Tito Afloat je knjiga koja do u detalje objasnjava zapadnu podrsku komunistima!
Препоруке:
2
0
56 субота, 26 јануар 2019 05:43
Спиридон
@ spiridonu neinformisanom
Keeping Tito Afloat je knjiga koja do u detalje objasnjava zapadnu podrsku komunistima


Само нека ме господ Бог спаси вас Титиних пиЈонира што сте се 1988 године досетили да сте можда Срби, па онда у том налету нове љубави покушали исту да спојите са оном старом према другу Стаљину и његовима. Која западна подршка о чему ви сањате, дошао Стаљин и његови тенкови и довео Титу из шуме. Да су дошли Енглези као што су дошли у Грчкој, онда би Титини прошли као грчки комунисти, да не идемо даље јер вам нема бољег примера. То што су се друг Стаљин и друг Тита мало посвађали, па Тита отишао да мољака около не били своју главу спасао је нека сасвим друга прича. Како не схватате, да вас увек препознам вас Титиће данашње патриЈотиће, чим ми почнете ту комитетлијску причу. Данас мртвом вуку реп мерите а као Бога сте га волели, како вас само није самих себе срамота...
Препоруке:
2
1
57 субота, 26 јануар 2019 06:02
Спиридон
@
Vi kažete: Tita je doveo Staljin/u zadnje vreme, kako više čitam i saznajem o njemu i njegovom životu, moj favorit/ Drugi kažu, nametnuli nam ga Englezi! Pa kome verovati?! Hamletovska /šalim se/ dilema! I da jedno pojasnim, što se mene tiče, Rusiju, i Ruse volim, a Putina duboko uvažavam

Који црни Енглези, ено вам Грчке да не идем даље па погледајте шта се дешава када Енглези наметну власт 1945 године, јер нема бољег примера нити сличније земље и народа. Дакле исто су имали два покрета отпора комунистички и националистички, дошли Енглези и комунисти ћао здраво, нема више.
Што се тиче Русије данас, све што имам да кажем је онолики гас и нафта а плате ван Москве пар стотина еура, док екипа олигарха и оних блиских власти живи у луксузу, са све кућеринама, становима, вилама у Италији, луксузним колима и прескупим сатовима. Тако да пустите ме те приче, јер нису ствари онакве каквим се вама чине, очигледно да нисте информисани како треба па одатле такав став...
Препоруке:
4
1
58 субота, 26 јануар 2019 06:18
Спиридон
@ Раћел
Vi kažete: Tita je doveo Staljin/u zadnje vreme, kako više čitam i saznajem o njemu i njegovom životu, moj favorit

Нисам ни сумњао да вам је он фаворит, воле Срби увек да имају великог тату, што је већи и луђи, то га они у својој лудости више воле. Не знам само зашто га волите, вероватно јер је у Сибир отерао и побио милионе и милионе недужних Руса, јер је створио најнаказнији политички систем на планети земљи, где је то као фол била радничка држава а радници радили као најгоре робље у његово време, где се за два кашњења добијао отказ, где су људи живели у најгорој могућој беди чекајући да дођу и по њих, јер их је неки комшија потказао. Да вам није фаворит јер се уталио са Хитлером да му снабдева војну машинерију енергентима док овај гази тенковима Европу, а и да нападну Пољску заједно, или можда што је у Југославији Тита и његове са ћоравом кутијом на власт довео?!
Јао, јао маршала Тите Југословенчићи, друга Слободана СрБчићи и кремљољуБци на свету највећи...
Препоруке:
4
2
59 субота, 26 јануар 2019 07:43
Спиридон
@ spiridonu neinformisanom
Keeping Tito Afloat je knjiga koja do u detalje objasnjava zapadnu podrsku komunistima!
Само да не заборавим... Када се читају све те измишљотине, једино што види је инфантилно понашање никада одрасле деце, која морају да имају непогрешивог Тата Вођу. Па онда, када вољени Тата Вођа додели орден локалном деспоту, то је зато што га он мрзи и презире, јер има ту та једна дубока скоро па шаховска геострактика, где је све сасвим другачије од онога како сада изгледа и све ће се видети тек за осамнаест до двадесет и шест потеза. Када треба објаснити чији су тенкови ушли у Београд 1944 године, чије су слике висиле поред Титиних на сваком зиду, чији је Устав преписан са оним чувеним самоопредељење до отцепљења, код кога су то тачно ишли Титини чауши да предлажу да се Косово поклони Албанији, онда одмах крећу теорије завера и фантазмагорије, само да би некако Запад испао за све то крив, само да то не буду Руси и Коба Стаљин...
Препоруке:
2
1
60 субота, 26 јануар 2019 10:45
Vlada @douglas -hard 2
...diplomatske odnose sa SSSR pa su austrokomunisti nastavili sa antisrpskim delovanjem iako je to vec odstupalo od politike kominterne - u ponasanju Jugoslavije nasli su opravdanje.
Dakle,politika SSSR iz tog erioda nije bila nuzno antisrpska,a za vreme rata je vec pocetkom krenuo obracun austrokomunista sa "Crvenim orkestrom" (montirali su Golubica ) i vise puta je G.Dimitrov zaustavljao antisrpsko delovanje (zlicine u Hercegovini) ali i delovanhe protiv saveznika...Od izdaje golubica austeokomunisti deluju jos autonomnije u odnosu na Moskvu.Ideoloski su prisutni i sada jer su komunisti 80tih napravili vestacku podelu na gradjansku i nacionalnu Srbiju ,pri cemu imamo zapravo sukob Stambolicevaca i Milosevicevaca koji glume gradjane i patriote.Veliko zlo.
Препоруке:
0
0
61 субота, 26 јануар 2019 10:56
Vlada @douglas -hard 3
I jos nesto - rusko/germanski sporazumi su doveli i do tri podele Poljske krajem 18. veka.Ali za nas je najznacajnija konvencija iz 1871. godine kojom dele Balkan sa Austrijom i pustaju nas niz vodu definitivno ,favorizujuci Bugarsku a aminujuci Bosnu Becu - vec godinu kasnije Bec salje Kalaja u Sarajevo i zvsnicno pocinje stvaranje Bosanske nacije na antisrpskim temeljima.Posle politicke eliminacije Petra Ička 1808. ,podrske Milisu u gusenju sloboda to je bio jos jedan tezak udarac srpskim nacionalnim interesima.Tek Nikolaj ce voditi prosrpsku politiku.Ne bi trebalo mesati simpatije prema Rusiji sa realnoscu - imperije nemaju prijatelje nego interese!
Препоруке:
0
0
62 субота, 26 јануар 2019 15:28
Бојан, Приштина
лично сматрам да је СНС веома добра јер помаже Реп. Српску

Све је то релативно Аналитичару.

Истина Србија финансира неке текуће послове и тиме помаже РС. Али политички АВ је Додику скресао крила, једно време га је готово скроз бацио у запећак, српска Влада је састанчила са босанским Саветом министара, стварајући лажну слику да је то састанак две Владе и оснажујући их.

Иакоје Савет министара само једна протоколарна институција која по овлашћењима нема никакве сличности са Владом.

Да не набрајам даље наношење штете кроз састанчење са Ердоганом и давања му за право.

У сваком случају кад и ако заврши са Косметом ето га да решава и Р. Српску. И немој да те завара то што Србија тамо нешто помаже и гради. На северу Космета се никад није више градило као у данима издаје и потписивања бриселског споразума.

Додик му треба за патриотски легитимитет овде, то су све издајице, издао је Шешеља, Тому продао би и Додика са којим се никад није мирисао.
Препоруке:
3
2

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер