уторак, 16. април 2024.
 Ћирилица | Latinica

Нови број

Тема: Светска економска криза и Србија (II)
Банер

Претходни бројеви

Банер

Пронађите НСПМ на

&

Нове књиге

Банер

Едиција "Политички живот"

Ђорђе Вукадиновић: Од немила до недрага

Банер
Банер
Банер

Часопис НСПМ или појединачне текстове можете купити и у електронској форми na Central and Eastern European Online Library

Банер
Банер
Коме је до морала у политици, нека иде у НСПМ

Пајтићево закаснело "србовање" и напредњачка неспособност јачају сепаратизам у Војводини

Kоментари (26) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 среда, 27 август 2014 11:57
реално
Добар текст. Једино не бих рекао да је у питању само напредњачка неспособност, мада јесу неспособни, него пре властољубље и алавост да се по сваку цену дочепају политичког плена, као и у остатку земље. Ови ће докрајчити све што је од претходних преостало.
Препоруке:
41
2
2 среда, 27 август 2014 12:13
тешко је признати, али
Ови "напредни" су гори изроди чак и од жутих.
Препоруке:
44
4
3 среда, 27 август 2014 12:15
Ш
У СНС има притајених аутономаша-сепаратиста који су ту где јесу јер је тренутно то најлукративније а чекају тренутак у будућности да испоље своје војвођанерске амбиције...
Препоруке:
47
0
4 среда, 27 август 2014 12:32
Separatizam jednih jača separatizam drugih
Region (konkretno prostor bivše SFR Jugoslavije) je međusobno povazan.Separatizam jednih jača i podstiče separatizam drugih.Ukoliko podržavaš separatizam na jednoj strani,onda se ne čudi da i drugi podržavaju i jačaju separatističke težnje negdje drugo.Ko želi da sjecka i usitnjaje teritorije,neka se ne čudi da i drugi imaju svoje ciljeve koje idu ka sjeckanju i usitnjavanju.Sve je to povazano, pa kad dirneš "mečku" onda i drugi diraju.
Препоруке:
0
34
5 среда, 27 август 2014 12:35
Дринко Кончаревић
Ја уопште не разумем чему покрајина? Шта то могу рачунари у покрајини а не могу рачунари из Београда? Зашто финансирати дуплу власт? Како су сви незапослени то је и на овом плану националне равноправности, све остварено. Да се окренемо новцима. Прошле недеље боравио сам на "Бачком каналу". Према причи домаћина, канал је нај загађенији на подручју Врбаса што и није важно. Важно је да је загађен, цео. Укинимо покрајину, а новац који се трошио на власт утрошимо на чишћење канала. Ваљда је важнија здрава средина од политичара који нам уопште нису потребни. Обзиром да немам тачан број политичара у Србији, (они који добијају плате бављењем политиком) занима ме колико иде политичара на хиљаду становника. Знам само да је европска норма један административац-информатичар на хиљаду становника. После петог октобра остварено је 3-5 таквих на хиљаду становника и то не можемо да подносимо. Зашто би подносили покрајинску власт?
Препоруке:
44
1
6 среда, 27 август 2014 13:04
Paja
Ni prva ni druga teza nisu tačne. U pitanju je opštepoznata nesposobnost srbijanskih vlasti da obezbede pristojan i prihvatljiv ambijent u kome se može živeti. To je jedini i isključivi razlog zašto većina ljudi u Vojvodini teži i želi da se politički izoluje i odvoji od ostalog dela Srbije. I tu su potpuno u pravu bez ostatka. U pitanju je razlika u kulturnom i civilizacijsom nivou dva entiteta u još uvek istoj ali sve manje zajedničkoj državi.
Препоруке:
5
44
7 среда, 27 август 2014 13:05
Живорад
Најзад један аутор који уочава пораст сепаратизма.

И да додам да је напредњачки очајан потез рушења Ђиласа у ДС, који није био несрпски оријентисан, довео до тога, тако да сада немамо противтежу аутономашима у случају да СНС изгуби власт у Србији.
Опа
Препоруке:
32
2
8 среда, 27 август 2014 13:45
@separatizam jednih
Da, kao npr. kad ste vi separatisali BiH iz Jugoslavije pa se posle cudite sto se RS separatise.
Препоруке:
25
1
9 среда, 27 август 2014 14:07
Дринко Кончаревић
@Paja,
"To je jedini i isključivi razlog zašto većina ljudi u Vojvodini teži i želi da se politički izoluje i odvoji od ostalog dela Srbije".
Колико ја пратим политичка збивања у Србији, није ми познато да је неко дошао до сазнања која наводите у свом коментару. Зато Вас молим да наведете извор. За сада, то је само једна у низу сепаратистичких реченица, која због своје празнине јадно звучи. Културна делатност, ако би је финансирали из Београда а не индиректно преко Новог Сада, имала би више новаца него сада. Уосталом у том покрајинском секретаријату за културу седе углавном неспособни људи. Ово су речи једног њиховог шефа. Док је разговарао самном, више пута су га звали мобилним телефоном, како он објашњава због ситница, глупости.Било је то прошле године у ово време.
Препоруке:
28
1
10 среда, 27 август 2014 14:25
Seperatizam BiH nije vrijedio žrtava
@separatizam jednihDa, kao npr. kad ste vi separatisali BiH iz Jugoslavije pa se posle cudite.Ja se ne čudim? Samo separatizam BiH je skupo plaćen, jako skupo i više nego što je vrijedilo (nije vrijedilo ništa, najiskrenije, bolje da se ostalo u Jugoslaviji u zajednici sa Srbijom i Crnom Gorom).Baš zato, što je greška i suviše skupo plaćena, da drugi ne ponavljaju nešto slićno,jer će biti i suviše skupa cijena, za nešto što će se pokazati da ne vrijedi, kao što nije vrijedila ni secesija BiH od Jugoslavije.
Препоруке:
23
0
11 среда, 27 август 2014 14:30
Otpor separatizmu jednih povlači otpor i drugih
@separatizam jednih
Da, kao npr. kad ste vi separatisali BiH iz Jugoslavije pa se posle cudite ...


Nema čuđenja, samo prijateljski savjet da će i drugi iskoristi pravo da se odupru separatizmu, kao što su se sasvim legitimno s pozicije srpske nacionalne politike i samo Srbi oduprli separatizmu Alije Izetbegovića , ne želeći da im se pravi granica.
Препоруке:
14
0
12 среда, 27 август 2014 15:00
@separatizam BiH nije vredeo zrtava
Slazem se vama, tuzno je sto je tako ispalo, samo nazalost mnogi vasi sunarodnici ne razmisljaju tako i puni su mrznje.
Препоруке:
8
1
13 среда, 27 август 2014 15:09
separatizam BiH nije vredeo zrtava
@separatizam BiH nije vredeo zrtava
Slazem se vama, tuzno je sto je tako ispalo, samo nazalost mnogi vasi sunarodnici ne razmisljaju tako i puni su mrznje.


Sunarodnici?Moji sunarodnici su Srbi nacionalno a religijski muslimani ili ateisti ni sam više ne znam?Znači teška situacija?

Mržnja se mržnjom hrani i međusobno su povezane?Šteta nema pameti, da ima ne bi bi bilo tako.Iskreno bojim se zla, koje se može ponoviti.
Препоруке:
15
0
14 среда, 27 август 2014 16:24
dr mr
Rasprava je otišla ka bosanskom separatizmu.
Vojvođanski separatisti hoće posebnu poresku upravu jer su uništili se pokrajinske fondove, pa namaju više odakle da kradu. Zato su se nameračili na poreske obveznike, jer znaju da tamo još ima para.
A posebna policijska uprava im treba da bi sebe zaštitili od istrage zbog svih zloupotreba koje su do sada izvršili.
Препоруке:
25
2
15 среда, 27 август 2014 17:22
Teoreticar zavere i blagi paranoik
Tante za tante - separatizam.

Neko napisa da "srbijanci" nisu u stanju da obezbede pristojan zivot. Tacno!! Slazem se u potpunosti!!!

E, sada da prebacimo loptu na "vojvodjanersku" stranu. Kako imaju svu vlast u Vojvodini, a mnogbrojne afere pokazuju da nisu gadljivi na pare, cak sta - po tom pitanju vlada besprekorno bratstvo i jedinstvo - molim da mi odbjasne zasto je celokupna privreda Vojvodine unistena?? Gde je to blagostanje koje vam uzurpiraju "srbijanci"?
Drzite lopova i di su novci, a? Pa da, gde su ti novci? Sve postenjacina do postenjacine, ali, eto ne mogu od "srbijanskog" Beograda.
Ah, da ...!! Zaboravih da precesljam poreklo najglasnijih "vojvodjanera", njihovo imovno stanje i nacine na koji su dosli do imovine. To sebi dajem za pravo kao peta generacija.
Ustvari - neka to bude domaci zadatak. Nako zavrsetka nadam de da cete moci pravilno da ocenite dobronamernost gore spomenutih.
Препоруке:
19
2
16 среда, 27 август 2014 17:40
Jasna@Paja
A po cemu su to "Vojvodjanske vlasti" sposobnije od srbijanskih?Da li po Razvojnoj banci,Fondovima gde se delilo sakom i kapom kumovima i partijskim drugovima?Te floskule o kulturi i posebnosti vojvodjanskog etniteta okaci macku o klin.Niti ste vi autonomasi kulturniji ,niti posebniji,ista ste fela !
Препоруке:
20
4
17 среда, 27 август 2014 17:56
dr mr
Da doprinesem o poreklu. jedan je potomak šefa CK, drugi je sin prote iz susedne države, za ostale ne znam.
Препоруке:
14
0
18 среда, 27 август 2014 18:14
@separatizam BiH
Mislio sam na muslimane, na njihovim sajtovima se mogu procitati brojni ratnohuskacki i prostacki komentari puni mrznje prema Srbima, cak i na ovaj sajt ponekad nabasa neko takav, mogli ste da se uverite.
Препоруке:
13
0
19 среда, 27 август 2014 18:49
Дринко Кончаревић
@dr mr,
"drugi je sin prote iz susedne države".
Негде давно, прочитао сам да је прота расчињен. Какав отац такав син, каже наш народ.
Препоруке:
16
2
20 среда, 27 август 2014 20:42
хм
Видим да и овде неки скривени СНС ботови покушавају да скрену тему са себе и свога шефа на прежвакане приче о Пајтићу и жутима. Да, они су направили штету коју су направили, али сада је на сцени Вучић и кулминација издаје, од КОСОВА до Војводине. У савезу са Пастором и Чанком, од кога су чак и жути зазирали. То је права тема господо напрдњаци.
Препоруке:
25
3
21 четвртак, 28 август 2014 14:25
Neša
Nije u pitanju nesposobnost SNS nego naručena pasivnost u odupiranju secesije Vojvodine tj. prećutna saglasnost sa dešavanjima u tom smeru. Velike sile su u svojim planovima Vojvodinu već odvojile od Srbije da bi je kasnije razdelili po nacionalno-teritorijalnom principu i pripojili susedima u skladu sa tim a užoj Srbiji namenili su učešće u nekom novom Savezu balkanskih država (Crna Gora, Srbija, Makedonija, Albanija, Turska, BiH i nezavisno Kosovo) čijim članicama će uskoro biti ukinut roming jer ukidanje i uspostavljanje granica lagano se sprovodi i preko rominga, pozivnih brojeva za državu, zvezdica, fusnota i razne druge "sitnice". Odatle odjednom nagla podrška Sarajevu kao nekom budućem centru budućeg Saveza.

Projekat "Beograd na vodi" od prvog dana mi liči na zidanje novog Kalemegdana, modernog utvrđenja na granici Otomanske imperije.
Препоруке:
7
1
22 четвртак, 28 август 2014 16:48
@hm
A da ti nisi Pajticev bot?
Препоруке:
2
3
23 петак, 29 август 2014 13:53
Бачка
На тренутке помислим да је једино добро што би Вођа и СНС могли да ураде, с обзиром на то како их обожавају у Бриселу, је да укину аутономију некакве војводине, мислим да би им то прошло , али бојим се да се варам, не би се СВМ тако удружио лако са овима а и још доста тога. У сваком случају, видеећемо врло ускоро да ли ће се ипак та војвођанерија слабити или ће се дорадити устав из 1974. да нас докусури до краја. И да, пишем и Јужне Бачке где ми је МУКА како се јадни полуписмени примају на приче како им Београд све узима, а јадан Нови Сад нема леба да једе.
Препоруке:
5
0
24 субота, 30 август 2014 11:50
јбгбгд
Наслов је добар, закључак такође. Можда баш због некомпетентности тзв. напредњака Пајтићу треба пружити шансу, али наша јавност је ужасно скептична према политичкој класи уопште. Са друге стране, не треба никако сметнути са ума да са истока дувају неки нови ветрови, неко јуче на овом месту рече да се осећа и дах слободе...То је можда и разлог што и сам Пајтић увиђа неодрживост позиција алековаца по систему "хоћу да каким, нећу да каким". На северу је ионако Орбан којем на крај памети не пада да угрожава односе Мађарске са Русијом.Наравно, постоје и одређени немачки интереси, али том питању треба прићи уравнотежено, а не снисходљиво попут "реформатора" и екипице.
Препоруке:
0
0
25 недеља, 31 август 2014 09:21
Срђа
@Дринко Кончаревић

САПВ је била, САПВ је остала.

То што су променили име, тачније избацили једно слово, ништа није променило у начину рада бирократије.

Територијална организација покрајинама и назови регионима је заоставштина не двадесетог већ ранијих векова.

Већина европских земаља разликује градове и села, урбана и рурална подручја и територијалну организацију развија у том смеру дајући им надлежности какве ни једна САПВ није имала, са аутономијом која се демократизацијом остварује и надзире.

Дакле, није проблем само (С)АПВ - проблем је територијана организација и децентрализација, проблем је изборни процес локалних самоуправа, проблем је страначко организовање, проблем је фискални систем.
Препоруке:
0
0
26 понедељак, 01 септембар 2014 21:05
Лаки
Да се не заборави ко је ко: погледајте цитат 2
Препоруке:
0
0

Анкета

Да ли ће, по вашем мишљењу, „Заједница српских општина“ на КиМ бити формирана до краја 2023. године?
 

Република Српска: Стање и перспективе

Банер
Банер
Банер
Банер
Банер
Банер